abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 3 september 2023 @ 15:04:59 #126
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_210519864
Kinderen moeten gewoon de bijbel lezen vind ik.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_210519999
quote:
16s.gif Op zondag 3 september 2023 15:04 schreef FlippingCoin het volgende:
Kinderen moeten gewoon de bijbel lezen vind ik.
Basisschooljuf heeft het meeste al gespoilered voor me.
  zondag 3 september 2023 @ 15:11:11 #128
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_210520037
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 15:00 schreef maily het volgende:

[..]
Dus de leerlingen mogen niet zelf kiezen welk boek ze willen bespreken van hun "gelezen"-lijst?
Bij haar in ieder geval niet. En volgens mij bij mijn zoon ook niet.
Ik heb nog even het eindverslag van mijn zoon erbij gepakt (HAVO) dat hij moest inleveren voor zijn examen/mondeling.

Daar moest hij ook zijn ontwikkeling doorgeven en dan met name je ontwikkeling op leesniveau.
https://www.lezenvoordelijst.nl/docenten-15-18/leesniveaus/

Dit is wat hij daarover schreef:

quote:
Leesniveau

Volgens de test van lezen voor de lijst kwam ik uit op leesniveau 3.
Dat klopte wat mij betreft wel goed. En ik heb nog gecontroleerd, de boeken die ik het leukst vond waren ook van leesniveau 3. Ik hoef niet naar een hoger niveau.

Ontwikkeling

Ik heb niet het gevoel dat ik echt een ontwikkeling heb doorgemaakt met het lezen.
Ik las voor de 4e klas een stuk meer, maar dat waren Engelstalige boeken en boeken vertaald uit het Engels en dat mocht niet. Die waren wel een stuk leuker.

Ik was vooral heel erg aan het zoeken naar boeken die ik leuk zou vinden.
Ik merk dat ik niet zozeer een genre zoek, maar vooral of een boek ‘echt’ is of niet. Ik vond de boeken waar ik het verhaal niet zo bijzonder vond, maar wel de manier waarop het verteld/geschreven werd alsof de schrijver er bij was het leukst om te lezen. Daarnaast vind ik humor in een verhaal ook wel heel belangrijk.
Dat hij aangaf dat hij niet zo nodig naar een ander leesniveau hoefde, was nog wel een punt tijdens zijn mondeling.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_210520111
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 15:00 schreef maily het volgende:

[..]
Dus de leerlingen mogen niet zelf kiezen welk boek ze willen bespreken van hun "gelezen"-lijst?
Wel logisch toch want anders hoef je maar een deel van de boeken echt te lezen. Een verslag is makkelijker te faken dan een mondeling.
  Spellchecker zondag 3 september 2023 @ 15:20:28 #130
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_210520252
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 15:14 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Wel logisch toch want anders hoef je maar een deel van de boeken echt te lezen. Een verslag is makkelijker te faken dan een mondeling.
Ik heb het over mondeling ;)
  Moderator zondag 3 september 2023 @ 15:46:33 #131
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_210520798
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 10:07 schreef Nexpreszo het volgende:
Ik lees wel meerdere boeken tegelijk, maar wel totaal verschillende
Nu een kinderboek, een non-fictieboek (over periode na de watersnoodramp) en een ya.
Eentje altijd op reader voor in het donker.
Haha dat is inderdaad ook mijn tactiek, inclusief genres. Heb je films die nergens draaien gelezen? Wat een boek was dat O+
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
  zondag 3 september 2023 @ 15:55:14 #132
37150 livelink
pi_210521006
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 15:14 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Op zich wel, maar laat je ook eens verrassen door een leerling, denk ik dan. Vraag eens naar een boek dat je zelf nog niet hebt gelezen. Niet alle antwoorden tijdens een mondeling hoeven goed of fout te zijn. Dan kun je maar niet beoordelen of de leerling de ontwikkeling van de hoofdpersoon wel helemaal goed heeft geïnterpreteerd, maar je kunt wel beoordelen wat het boek heeft losgemaakt bij een leerling. Ga er niet op voorhand vanuit dat de leerling de boel wil faken.

Maar misschien vul ik nu wel te veel in hoor en gebeurt dat ook wel.
  zondag 3 september 2023 @ 18:18:26 #133
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_210523437
Ik lees ter verademing van alle zware onderwerpen in het echte leven, werk en nieuws graag chicklits in het engels. Alleen maar digitaal op de e-reader want goedkoper en anders groeit mijn huis dicht met van die romannetjes :P

Het feit dat je een fragment kan lezen voordat je koopt vind ik wel de beste uitvinding ooit _O_

Ik heb ook audioboeken ontdekt. Dat vind ik prettig tijdens het fietsen, wandeling of sporten. Ook daar hebben ze gelukkig previews van want soms matcht een stem echt totaal niet en dan luistert dat niet prettig. Of ligt dat aan mij? :@
Ik heb je lief mijn hele leven
  Moderator zondag 3 september 2023 @ 19:02:30 #134
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_210523806
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2023 18:18 schreef laziness het volgende:
Ik lees ter verademing van alle zware onderwerpen in het echte leven, werk en nieuws graag chicklits in het engels. Alleen maar digitaal op de e-reader want goedkoper en anders groeit mijn huis dicht met van die romannetjes :P

Het feit dat je een fragment kan lezen voordat je koopt vind ik wel de beste uitvinding ooit _O_

Ik heb ook audioboeken ontdekt. Dat vind ik prettig tijdens het fietsen, wandeling of sporten. Ook daar hebben ze gelukkig previews van want soms matcht een stem echt totaal niet en dan luistert dat niet prettig. Of ligt dat aan mij? :@
Nee! Ik heb precies hetzelfde, niet eens alleen niet matchen, maar soms ook gewoon irritante voorleesstemmen ;(

Wat zijn je favoriete chicklits? Ik heb laatst Ali Hazelwood ontdekt :D
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
pi_210523820
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2023 15:46 schreef Meke het volgende:

[..]
Haha dat is inderdaad ook mijn tactiek, inclusief genres. Heb je films die nergens draaien gelezen? Wat een boek was dat O+
Ja die is prachtig!
Let the games begin...
pi_210523829
Films die nergens draaien heb ik vaker gehoord. Het spreekt mij niet direct aan. Wat maakt dat jullie het boek zo mooi vinden?
  zondag 3 september 2023 @ 19:06:05 #137
459912 FlippingCoin
pi_210523835
Hebben jullie verder rituelen of gewoontes om tijdens het lezen te doen?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_210523840
Aanvulling: ik vond Lampje ook niet zo leuk.
pi_210523842
quote:
16s.gif Op zondag 3 september 2023 19:06 schreef FlippingCoin het volgende:
Ik val we regelmatig bij in slaap, maar dat bedoel je vast niet 😬
  Moderator zondag 3 september 2023 @ 19:07:53 #140
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_210523844
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 19:05 schreef Brokkel het volgende:
Films die nergens draaien heb ik vaker gehoord. Het spreekt mij niet direct aan. Wat maakt dat jullie het boek zo mooi vinden?
Het onderwerp, de manier waarop het geschreven is. En ik hou van magisch realisme, dat helpt hier ook!

quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 19:06 schreef Brokkel het volgende:
Aanvulling: ik vond Lampje ook niet zo leuk.
Oh ik vond die ook fantastisch dus misschien zit daar iets in oO<
  zondag 3 september 2023 @ 19:15:56 #141
37150 livelink
pi_210523889
Vroeger t/m mijn studietijd las ik boeken gewoon meerdere keren. Er zijn (kinder)boeken die ik elk jaar weer opnieuw las. Dat vermogen heb ik helaas niet meer. Als ik nu een boek gelezen heb, dan bewaar ik die ook niet meer zo snel, maar doe hem weg, tenzij ik het een heel bijzonder boek vond.

Ik mis dat wel eens, dat ik gewoon de tijd pak om een boek te herlezen. Maar ja, er zijn nog zoveel boeken die ik nog wil lezen dat dat ook weer zonde van de tijd lijkt.
  zondag 3 september 2023 @ 19:16:05 #142
459912 FlippingCoin
pi_210523892
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 19:07 schreef Brokkel het volgende:

[..]
Ik val we regelmatig bij in slaap, maar dat bedoel je vast niet 😬
Haha ja ook. :+
pi_210524032
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 19:05 schreef Brokkel het volgende:
Er zit een onverwachte wending in, en dat maakt het tot een mooi verhaal.
Het is wel echt heel anders dan Lampje. Toegankelijker. Hij staat in Kobo plus, mocht je dat hebben.
Let the games begin...
pi_210524062
quote:
Liefst lezen in mijn hangmat, lekkere koffie erbij. Of een koud biertje.
En verder lees ik dus heel graag 's nachts. In een verder stil huis.
O, en ik leg nooit een boek weg. Stomme afwijking. Maar ook stomme boeken lees ik uit. Een beetje uit fomo soms.
En ik hou lijstjes bij. In mijn notities, en op Goodreads.
Let the games begin...
  zondag 3 september 2023 @ 19:37:34 #145
459912 FlippingCoin
pi_210524128
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 19:31 schreef Nexpreszo het volgende:

[..]
Liefst lezen in mijn hangmat, lekkere koffie erbij. Of een koud biertje.
En verder lees ik dus heel graag 's nachts. In een verder stil huis.
O, en ik leg nooit een boek weg. Stomme afwijking. Maar ook stomme boeken lees ik uit. Een beetje uit fomo soms.
En ik hou lijstjes bij. In mijn notities, en op Goodreads.
Ah oke, ik lees zelf bijna altijd aan mijn bureau omdat ik ook aantekeningen wel maken en anders vind ik het altijd zo'n gedoe met mijn laptop weer pakken en boek neerleggen en zo. Hierdoor lees ik ook weinig als het lekker weer is dat is wel een nadeel.
  zondag 3 september 2023 @ 19:51:26 #146
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_210524255
quote:
Nee behalve dat ik alleen fysieke boeken lees. Voor de rest lees ik overal wel. En met thee erbij leest altijd wel het fijnst.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
  zondag 3 september 2023 @ 19:53:50 #147
459912 FlippingCoin
pi_210524280
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 19:51 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
Nee behalve dat ik alleen fysieke boeken lees. Voor de rest lees ik overal wel. En met thee erbij leest altijd wel het fijnst.
Ah ja ik lees ook alleen maar fysieke boeken, als ik proefstukken lees of zo dan print ik die ook en bundel ik ze. :@
  zondag 3 september 2023 @ 19:55:19 #148
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_210524288
quote:
16s.gif Op zondag 3 september 2023 19:53 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Ah ja ik lees ook alleen maar fysieke boeken, als ik proefstukken lees of zo dan print ik die ook en bundel ik ze. :@
Voor mijn masterscriptie had ik een hele stapel met artikelen en boeken. Ik moest alles op papier hebben en lezen.
Dus ik snap het heel goed.

Ooit een audioboek geprobeerd, binnen 5 minuten was ik ergens anders met de gedachten. Ik luister ook geen podcasts om dezelfde reden.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
  zondag 3 september 2023 @ 19:58:29 #149
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_210524325
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2023 19:02 schreef Meke het volgende:

[..]
Nee! Ik heb precies hetzelfde, niet eens alleen niet matchen, maar soms ook gewoon irritante voorleesstemmen ;(

Wat zijn je favoriete chicklits? Ik heb laatst Ali Hazelwood ontdekt :D
Oeh dat is een lastige vraag. Heb al heel veel gelezen in de laatste tig jaar.

Sarah Adams, Beth O’Leary, Josie Silver, Holly Hepburn, Cecelia Ahern vind ik ze allemaal wel leuk. Heidi Swain en Cathy Bramley de meesten wel maar soms hebben ze er dan opeens eentje die me niet weet te grijpen.

In de vakantie las ik er een paar van Beth Moran achter elkaar.
The nanny van Lana Ferguson en The prenup van Lauren Layne kon ik ook erg waarderen.

Anyone but you van Jennifer Crusie heb ik als enige meerdere keren gelezen. De hond van de eigenaresse is briljant.
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 3 september 2023 @ 19:59:35 #150
459912 FlippingCoin
pi_210524342
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 19:55 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
Voor mijn masterscriptie had ik een hele stapel met artikelen en boeken. Ik moest alles op papier hebben en lezen.
Dus ik snap het heel goed.

Ooit een audioboek geprobeerd, binnen 5 minuten was ik ergens anders met de gedachten. Ik luister ook geen podcasts om dezelfde reden.
Ik heb met audioboeken ook dat ik het heel lastig vind mij aan te passen aan het spraaktempo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')