Mooi verwoord. Maar over de hele week eet je niet voornamelijk snacks. Om dan maar op je beeldspraak in te springenquote:Op zondag 3 september 2023 11:51 schreef Nexpreszo het volgende:
[..]
Sommige boeken zijn snacks. Bv de flutromans of de snelle thrillers. Andere boeken zijn volwaardige maaltijden..
Het is niet verboden neequote:Op zondag 3 september 2023 11:52 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Mijn ding is het ook niet, maar als iemand dat vermakelijk of ontspannend vindt dan is dat toch prima?
Een beetje hekenbaar, soms kost het na een dag nadenken echt even te veel om dat na het werk nog eens te doen ja.quote:Op zondag 3 september 2023 11:51 schreef Brokkel het volgende:
[..]
Omdat dat voor mij ontspanning is. Ik moet overdag heel veel nadenken. Ik zou ook wel eens willen dat ik een baan had die ik op de automatische piloot kan doen, zodat ik in de avond ingewikkelde studies kan doen. Maar ik vind mijn baan erg leuk, dus het lezen van boeken en kijken naar bijvoorbeeld Een Huis Vol is voor mij heerlijke ontspanning.
Ja, maar ik vind het wel onnodig om het zo denigrerend te brengenquote:Op zondag 3 september 2023 11:57 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Het is niet verboden neemaar ik heb daar gewoon een mening over, mag toch
Snap dat het misschien wat verwaand overkomt maar dat is niet hoe ik het bedoelquote:Op zondag 3 september 2023 11:57 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ja, maar ik vind het wel onnodig om het zo denigrerend te brengen
Ik ben (zichtbaar) dol op snacksquote:Op zondag 3 september 2023 11:56 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Mooi verwoord. Maar over de hele week eet je niet voornamelijk snacks. Om dan maar op je beeldspraak in te springen
Een klein leven was wel echt dusdanig disturbing dat ik die denk ik nooit meer zal gaan lezen. Maar was zeker mooi ja op momenten
Fair. Maar bij een Klein leven had ik wel het idee dat werkelijk elke tragedie die je kan bedenken in 1 boek was gestopt. Dat wil niemand lezen in bed neequote:Op zondag 3 september 2023 12:02 schreef Nexpreszo het volgende:
Overigens Een klein leven vond ik verder niet ingewikkeld lezen. De materie was alleen iets dat ik niet ff lees voor het slapen gaan.
Zelfde voor De avond is ongemak. Niet heel ingewikkeld geschreven verder. Prachtig boek. Maar er staat bij mij wel iets luchtigers tegenover.
Haha, kloptquote:Op zondag 3 september 2023 12:04 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Fair. Maar bij een Klein leven had ik wel het idee dat werkelijk elke tragedie die je kan bedenken in 1 boek was gestopt. Dat wil niemand lezen in bed nee
Wat als literatuur beschouwd wordt. Ik zou in dat topic dus niet vertellen dat ik nu de Zeven Zusters aan het lezen ben. Misschien moet ik dat ook hier niet doen trouwens.quote:Op zondag 3 september 2023 11:29 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Wat bedoel je met 'verantwoorde' boeken?
Hier juist wel!quote:Op zondag 3 september 2023 13:29 schreef livelink het volgende:
[..]
Wat als literatuur beschouwd wordt. Ik zou in dat topic dus niet vertellen dat ik nu de Zeven Zusters aan het lezen ben. Misschien moet ik dat ook hier niet doen trouwens.
Oh, ik post daar gewoon alles wat ik lees. Zou niet weten waarom niet.quote:Op zondag 3 september 2023 13:29 schreef livelink het volgende:
[..]
Wat als literatuur beschouwd wordt. Ik zou in dat topic dus niet vertellen dat ik nu de Zeven Zusters aan het lezen ben. Misschien moet ik dat ook hier niet doen trouwens.
Dat is dus helemaal niets voor mij.quote:Op zondag 3 september 2023 12:04 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Fair. Maar bij een Klein leven had ik wel het idee dat werkelijk elke tragedie die je kan bedenken in 1 boek was gestopt. Dat wil niemand lezen in bed nee
Je hebt gelijk hoor. Dat moet je ook gewoon doen, maar ik durf dan niet zo goed. Ik ben wel heel blij met dat topic hoor. Het laat me zien hoeveel mooie boeken er uit komen en wat er nog een wereld aan boeken voor me open ligt.quote:Op zondag 3 september 2023 13:33 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Oh, ik post daar gewoon alles wat ik lees. Zou niet weten waarom niet.
Gewoon posten waar je je lekker bij voelt.quote:Op zondag 3 september 2023 13:36 schreef livelink het volgende:
[..]
Je hebt gelijk hoor. Dat moet je ook gewoon doen, maar ik durf dan niet zo goed. Ik ben wel heel blij met dat topic hoor. Het laat me zien hoeveel mooie boeken er uit komen en wat er nog een wereld aan boeken voor me open ligt.
Nee joh.quote:Op zondag 3 september 2023 13:41 schreef kwiwi het volgende:
Ik dacht altijd, het topic heet "wat lees je nu" dus dan post ik wat ik nu lees. SimpelWist niet dat er een soort van ongeschreven regels waren?
Ik zag bij een vriendin onlangs ook 1 van die boeken liggen, het leek me echt niks voor haar, maar ze vond het voor op vakantie wel lekker zei ze. Ze kan nog aardig wat vakanties voort denk ikquote:Op zondag 3 september 2023 13:30 schreef maily het volgende:
[..]
Hier juist wel!
Ik heb deel 1 gelezen, en kwam daarna pas achter de hype.
Niet mijn soort boeken ....
Het stomme is dat er heel veel mooie nieuwe literatuur is geschreven, maar dat leraren altijd een reden vinden om het af te keuren. (ik mag het zeggen als ex-docent Nederlands vind ik). Collega's vonden het Gouden Ei nog altijd heel acceptabel. Jemig zeg.quote:Op zondag 3 september 2023 13:48 schreef Doedezemaar het volgende:
Nederlandse literatuur vind ik vaak niets voor mij, ik vond het echt een verschrikking om de boeken op de literatuurlijst voor Nederlands te moeten lezen voor mijn eindexamen, ik hoop toch echt dat het voor de volgende generaties leerlingen beter is geworden dan wat ik eind jaren 80/begin jaren 90 van een heel beperkte lijst te kiezen had. Leverde nog een ‘leuk’ gesprek bij mijn mondelinge examen op toen ik direct zei dat ik wel een afgrijselijk boek van Maarten ‘t Hart op mijn lijst had gezet, maar niet verder dan een paar bladzijdes was gekomen en nooit meer een boek van die man wilde aanraken.
Gelukkig mocht ook Kees de jongen op de lijst, dat boek had ik al gelezen toen ik nog op de lagere school zat.
Soms denk ik wel eens dat docenten geen boeken op de lijst willen die ze zelf niet hebben gelezen. Maar mijn dochter had Zondagskind van Judith Visser op de lijst. Een heel mooi boek, wat toen net uit was. Bij haar mondeling is er niks over gevraagd, terwijl ze daar juist zo veel over had kunnen/willen zeggen.quote:Op zondag 3 september 2023 14:45 schreef Nexpreszo het volgende:
[..]
Het stomme is dat er heel veel mooie nieuwe literatuur is geschreven, maar dat leraren altijd een reden vinden om het af te keuren. (ik mag het zeggen als ex-docent Nederlands vind ik). Collega's vonden het Gouden Ei nog altijd heel acceptabel. Jemig zeg.
Dus de leerlingen mogen niet zelf kiezen welk boek ze willen bespreken van hun "gelezen"-lijst?quote:Op zondag 3 september 2023 14:58 schreef livelink het volgende:
[..]
Soms denk ik wel eens dat docenten geen boeken op de lijst willen die ze zelf niet hebben gelezen. Maar mijn dochter had Zondagskind van Judith Visser op de lijst. Een heel mooi boek, wat toen net uit was. Bij haar mondeling is er niks over gevraagd, terwijl ze daar juist zo veel over had kunnen/willen zeggen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |