Ik google wel regelmatig de boeken die daar vermeld worden. Het is voor mij wel een bron van inspiratie wat dat betreft. Ik heb nu het boek Morgen en morgen en morgen klaarliggen om te lezen en daar kwam ik op door dat topic.quote:Op zondag 3 september 2023 10:08 schreef Nexpreszo het volgende:
[..]
Ik vind het vooral jammer dat niemand even wat uitgebreider erover vertelt. En idd weinig pulp. En dat lees ik ook.
Hoop mensen lezen ook gewoon alleen maar boeken die ze goed hebben uit gekozen. En terecht. Een boek lezen neemt veel tijd in beslag. Dan ga ik dat niet besteden aan oppervlakkige niemandsromannetjes. Daar kan ik er ook wel 100 van lezen maar ja, wat heb je dan gelezen? Precies niksquote:Op zondag 3 september 2023 00:38 schreef livelink het volgende:
Hebben jullie ook dat je in het topic 'Wat lees je nu?' toch alleen de wat meer verantwoorde boeken wil vermelden?
Wat bedoel je met 'verantwoorde' boeken?quote:Op zondag 3 september 2023 00:38 schreef livelink het volgende:
Hebben jullie ook dat je in het topic 'Wat lees je nu?' toch alleen de wat meer verantwoorde boeken wil vermelden?
Gek hoe dat werktquote:Op zondag 3 september 2023 11:29 schreef Doedezemaar het volgende:
Gisteren sinds jaren weer eens een boek na een paar hoofdstukken weggedaan, het begon prima, vlot geschreven, maar werd steeds naarder en dan hoef ik echt niet nog verder te lezen, weg met dat boek.
Dat had ik bij de avond is ongemakquote:Op zondag 3 september 2023 11:29 schreef Doedezemaar het volgende:
Gisteren sinds jaren weer eens een boek na een paar hoofdstukken weggedaan, het begon prima, vlot geschreven, maar werd steeds naarder en dan hoef ik echt niet nog verder te lezen, weg met dat boek.
Ja maar dierenmishandeling kan ik niet lezen zonder nare gevoelens en daarvoor lees ik niet.quote:Op zondag 3 september 2023 11:39 schreef Fok-it het volgende:
Het hoort je soms toch ook beetje uit je comfortzone te halen, te shockeren, te provoceren. Dat is inherent aan kunst. Schrijvers, regisseurs ze doen het allemaal
Ik vind dit wel een beetje de Nederlandse docent houding en er moet een boekverslag overgeschreven worden houding.quote:Op zondag 3 september 2023 11:39 schreef Fok-it het volgende:
Het hoort je soms toch ook beetje uit je comfortzone te halen, te shockeren, te provoceren. Dat is inherent aan kunst. Schrijvers, regisseurs ze doen het allemaal
Nee ik heb ze op papierquote:Op zaterdag 2 september 2023 22:30 schreef Brokkel het volgende:
[..]
Is nog niet te downloaden/via de bieb. Heb je ze als e-book?
Voor mij niet hoor. Ik lees gewoon ter vermaak en ontspanning.quote:Op zondag 3 september 2023 11:39 schreef Fok-it het volgende:
Klopt. Ik zeg ook niet dat je 'alleen maar' dat hoeft te lezen. Af en toe heeft iedereen behoefte aan luchtigheid. Maar als alleen maar altijd wordt. Ja dat snap ik niet zo goed. Net als met mensen die altijd en alleen maar shit als Love Island op tv kijken of series 'waarbij je niet hoeft na te denken'. Waarom zou je dat elke dag willen?quote:Op zondag 3 september 2023 11:42 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ik vind dit wel een beetje de Nederlandse docent houding en er moet een boekverslag overgeschreven worden houding.
Kan er weinig mee.
Vermaak is vermaak en sommig vermaak gaat iets dieper dan ander vermaak.
Deze las ik toevallig. In het Engels want de vertaling kwam er niet zo gunstig uit. Ik kon er niks mee. Iedereen is lyrisch! De verkoper zei me dat het het beste boek was dat hij ooit las. Snap er niks van.quote:Op zondag 3 september 2023 10:14 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik google wel regelmatig de boeken die daar vermeld worden. Het is voor mij wel een bron van inspiratie wat dat betreft. Ik heb nu het boek Morgen en morgen en morgen klaarliggen om te lezen en daar kwam ik op door dat topic.
En dan lees ik het ook omdat ik verwacht dat het een boek is dat mijn zoon ook wel wil gaan lezen. Mijn kinderen lezen ook moeizaam, maar met het juiste boek lukt het dan ineens wel. Het is alleen heel lastig om de juiste boeken voor hen te vinden.
Ik vind het heerlijk om lekker in een boek, in een leven te duiken. Ik lees geen boeken voor de mooie zinnen of voor de kunst.quote:Op zondag 3 september 2023 11:39 schreef Fok-it het volgende:
Heerlijke ontspanning gehad.quote:Op zondag 3 september 2023 11:21 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Hoop mensen lezen ook gewoon alleen maar boeken die ze goed hebben uit gekozen. En terecht. Een boek lezen neemt veel tijd in beslag. Dan ga ik dat niet besteden aan oppervlakkige niemandsromannetjes. Daar kan ik er ook wel 100 van lezen maar ja, wat heb je dan gelezen? Precies niks
Ik ook. Maar ik keur dat dan ook niet af ofzoquote:
Ik vind dit een beetje een verwaande houding, al bedoel je dat vast niet zo.quote:Op zondag 3 september 2023 11:21 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Hoop mensen lezen ook gewoon alleen maar boeken die ze goed hebben uit gekozen. En terecht. Een boek lezen neemt veel tijd in beslag. Dan ga ik dat niet besteden aan oppervlakkige niemandsromannetjes. Daar kan ik er ook wel 100 van lezen maar ja, wat heb je dan gelezen? Precies niks
Omdat dat voor mij ontspanning is. Ik moet overdag heel veel nadenken. Ik zou ook wel eens willen dat ik een baan had die ik op de automatische piloot kan doen, zodat ik in de avond ingewikkelde studies kan doen. Maar ik vind mijn baan erg leuk, dus het lezen van boeken en kijken naar bijvoorbeeld Een Huis Vol is voor mij heerlijke ontspanning.quote:Op zondag 3 september 2023 11:47 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Klopt. Ik zeg ook niet dat je 'alleen maar' dat hoeft te lezen. Af en toe heeft iedereen behoefte aan luchtigheid. Maar als alleen maar altijd wordt. Ja dat snap ik niet zo goed. Net als met mensen die altijd en alleen maar shit als Love Island op tv kijken of series 'waarbij je niet hoeft na te denken'. Waarom zou je dat elke dag willen?
Maar dat heb je sowieso al met lezen he. Goed tegen de stressquote:
Mijn ding is het ook niet, maar als iemand dat vermakelijk of ontspannend vindt dan is dat toch prima?quote:Op zondag 3 september 2023 11:47 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Klopt. Ik zeg ook niet dat je 'alleen maar' dat hoeft te lezen. Af en toe heeft iedereen behoefte aan luchtigheid. Maar als alleen maar altijd wordt. Ja dat snap ik niet zo goed. Net als met mensen die altijd en alleen maar shit als Love Island op tv kijken of series 'waarbij je niet hoeft na te denken'. Waarom zou je dat elke dag willen?
Omdar je misschien de hele dag in je werk al hard nadenkt of weinig luchtigheid hebt? Ik droom 's avonds liever weg bij een goed erotisch verhaal dan een literair hoogstandje of een boek over beleggen ofzo.quote:Op zondag 3 september 2023 11:47 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Mja, als het ingewikkeld is of erg informatief dan ontspan ik niet meer hoor.quote:Op zondag 3 september 2023 11:52 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Maar dat heb je sowieso al met lezen he. Goed tegen de stress
Ik ook niet. Daar ga ik voor naar m'n werkquote:Op zondag 3 september 2023 11:53 schreef Donna het volgende:
[..]
Mja, als het ingewikkeld is of erg informatief dan ontspan ik niet meer hoor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |