Ohh ik kwam er ook niet doorheen. Heb laatst nog het luisterboek geprobeerd, maar het is mij te omslachtig beschreven ofzo steeds?quote:Op zondag 3 september 2023 00:34 schreef livelink het volgende:
Ik lees nu toch maar de Zeven Zusters-serie. Mijn man had me het laatste deel cadeau gegeven, maar ik begreep uit de reacties hier dat je het laatste deel niet zelfstandig kon lezen.
Dus nu via de bieb inmiddels deel 1 en 2 geleend en gelezen. Het is niet onaardig, maar ik snap het enorme succes toch nog niet helemaal.
Ik kan dat dus echt niet, meerdere boeken tegelijk lezenquote:Op zondag 3 september 2023 08:15 schreef Meke het volgende:
Ik gebruik trouwens geen GoodReads, maar Storygraph, wantstatistieken en grafiekjes
![]()
En ik lees altijd meerdere boeken tegelijk - vaak verschillende genres of uitgaven om een beetje af te wisselen
Ben nu bezig in:
Het negende huis - Leigh Bardugo
U wordt door niemand verwacht - Michal Citroen
The Miserable Mill - Lemony Snicket
Alles op alles - Marijke Vos
Die laatste luister, de andere drie op m'n e-reader. En dan ligt ergens thuis ook nog een aangebroken een stralende toekomst van Rebecca Makai. Maar die is zo dik dat je hem niet lekker in bed of onderweg kan lezen dus die pak ik te weinig terwijl hij prachtig is
Ja, soms. Maar dan lees ik die gewoon uitquote:Op zondag 3 september 2023 08:35 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik kan dat dus echt niet, meerdere boeken tegelijk lezenHoogstens als het boeken in verschillende talen zijn, anders loopt het me allemaal teveel in elkaar over. Maar bovenal, als ik eenmaal in een boek begin wil ik weten hoe het afloopt, en als je twee boeken tegelijk leest duurt het ook twee keer zo lang voor je het einde bent
Heb jij daar geen last van?
Vind je het een aanrader?quote:Op zaterdag 2 september 2023 23:44 schreef Nexpreszo het volgende:
Ik heb het bloemenmeisje uit. Nu begonnen in deel 1 vd Hawthorne serie (inherintance games)
Ik vind het vooral jammer dat niemand even wat uitgebreider erover vertelt. En idd weinig pulp. En dat lees ik ook.quote:Op zondag 3 september 2023 00:38 schreef livelink het volgende:
Hebben jullie ook dat je in het topic 'Wat lees je nu?' toch alleen de wat meer verantwoorde boeken wil vermelden?
Ik google wel regelmatig de boeken die daar vermeld worden. Het is voor mij wel een bron van inspiratie wat dat betreft. Ik heb nu het boek Morgen en morgen en morgen klaarliggen om te lezen en daar kwam ik op door dat topic.quote:Op zondag 3 september 2023 10:08 schreef Nexpreszo het volgende:
[..]
Ik vind het vooral jammer dat niemand even wat uitgebreider erover vertelt. En idd weinig pulp. En dat lees ik ook.
Hoop mensen lezen ook gewoon alleen maar boeken die ze goed hebben uit gekozen. En terecht. Een boek lezen neemt veel tijd in beslag. Dan ga ik dat niet besteden aan oppervlakkige niemandsromannetjes. Daar kan ik er ook wel 100 van lezen maar ja, wat heb je dan gelezen? Precies niksquote:Op zondag 3 september 2023 00:38 schreef livelink het volgende:
Hebben jullie ook dat je in het topic 'Wat lees je nu?' toch alleen de wat meer verantwoorde boeken wil vermelden?
Wat bedoel je met 'verantwoorde' boeken?quote:Op zondag 3 september 2023 00:38 schreef livelink het volgende:
Gek hoe dat werktquote:Op zondag 3 september 2023 11:29 schreef Doedezemaar het volgende:
Gisteren sinds jaren weer eens een boek na een paar hoofdstukken weggedaan, het begon prima, vlot geschreven, maar werd steeds naarder en dan hoef ik echt niet nog verder te lezen, weg met dat boek.
Dat had ik bij de avond is ongemakquote:Op zondag 3 september 2023 11:29 schreef Doedezemaar het volgende:
Gisteren sinds jaren weer eens een boek na een paar hoofdstukken weggedaan, het begon prima, vlot geschreven, maar werd steeds naarder en dan hoef ik echt niet nog verder te lezen, weg met dat boek.
Ja maar dierenmishandeling kan ik niet lezen zonder nare gevoelens en daarvoor lees ik niet.quote:Op zondag 3 september 2023 11:39 schreef Fok-it het volgende:
Het hoort je soms toch ook beetje uit je comfortzone te halen, te shockeren, te provoceren. Dat is inherent aan kunst. Schrijvers, regisseurs ze doen het allemaal
Ik vind dit wel een beetje de Nederlandse docent houding en er moet een boekverslag overgeschreven worden houding.quote:Op zondag 3 september 2023 11:39 schreef Fok-it het volgende:
Het hoort je soms toch ook beetje uit je comfortzone te halen, te shockeren, te provoceren. Dat is inherent aan kunst. Schrijvers, regisseurs ze doen het allemaal
Nee ik heb ze op papierquote:Op zaterdag 2 september 2023 22:30 schreef Brokkel het volgende:
[..]
Is nog niet te downloaden/via de bieb. Heb je ze als e-book?
Voor mij niet hoor. Ik lees gewoon ter vermaak en ontspanning.quote:Op zondag 3 september 2023 11:39 schreef Fok-it het volgende:
Klopt. Ik zeg ook niet dat je 'alleen maar' dat hoeft te lezen. Af en toe heeft iedereen behoefte aan luchtigheid. Maar als alleen maar altijd wordt. Ja dat snap ik niet zo goed. Net als met mensen die altijd en alleen maar shit als Love Island op tv kijken of series 'waarbij je niet hoeft na te denken'. Waarom zou je dat elke dag willen?quote:Op zondag 3 september 2023 11:42 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ik vind dit wel een beetje de Nederlandse docent houding en er moet een boekverslag overgeschreven worden houding.
Kan er weinig mee.
Vermaak is vermaak en sommig vermaak gaat iets dieper dan ander vermaak.
Deze las ik toevallig. In het Engels want de vertaling kwam er niet zo gunstig uit. Ik kon er niks mee. Iedereen is lyrisch! De verkoper zei me dat het het beste boek was dat hij ooit las. Snap er niks van.quote:Op zondag 3 september 2023 10:14 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik google wel regelmatig de boeken die daar vermeld worden. Het is voor mij wel een bron van inspiratie wat dat betreft. Ik heb nu het boek Morgen en morgen en morgen klaarliggen om te lezen en daar kwam ik op door dat topic.
En dan lees ik het ook omdat ik verwacht dat het een boek is dat mijn zoon ook wel wil gaan lezen. Mijn kinderen lezen ook moeizaam, maar met het juiste boek lukt het dan ineens wel. Het is alleen heel lastig om de juiste boeken voor hen te vinden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |