Kun je niet mailen naar isaberg om al te boeken? Weet je ook zeker dat je niet mis grijpt als het e open gaat?quote:Op maandag 28 augustus 2023 12:06 schreef exode het volgende:
1 locatie voor de zomervakantie van 2024 al geboekt. Die wilden we dit jaar maar zat ramvol.
Radastrand in Zweden, 2 weken in het vakantiehuisje.
Zodra Isaberg ook boekbaar wordt, boeken we die ook, want die zitten ook steeds hartstikke vol.
Nog steeds op zoek voor de Voorjaarsvakantie, het helpt ook niet dat het feestvarken zelf twijfelt. Mijnheer wil of naar een CP achtig park () of naar Disneyland.
Dan zou je denken, CP bij Disneyland is de perfecte combinatie echter willen wij (alle4 dus) eigenlijk wel gewoon naar Sequioa Lodge. Ja, we zijn lastig te pleasen. We gaan eens kijken of we er toch een combinatie van kunnen maken.
Ja, wellicht ga ik dat doen met Isaberg, maar we moeten nog bedenken hoeveel nachten Isaberg we doen, ook afhankelijk van de bootprijzen. Ook omdat we nog steeds een enkele reis hebben staan bij Stenaline vanwege de geannuleerde vakantie.quote:Op maandag 28 augustus 2023 13:40 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Kun je niet mailen naar isaberg om al te boeken? Weet je ook zeker dat je niet mis grijpt als het e open gaat?
Voor de voorjaarsvakantie misschien een combi doen? Paar dagen Disney en dan een paar dagen centerparcs of landal? Bijvoorbeeld een locatie op de terugweg, of de gene die vlakbij Disneyland ligt? Moet je alleen even kijken hoe dat gaat qua aankomstdagen.
quote:Op maandag 28 augustus 2023 09:57 schreef Molo het volgende:
Ja klopt, kun je overdag maar zeker in de schemering (veel) last van ervaren
quote:Op maandag 28 augustus 2023 10:05 schreef Troel het volgende:
[..]
Geen ervaring met Schotland, wel al jaren met dit soort steekvliegen. Gewoon in Nederland op bepaalde plekken, waaronder in onze achtertuin (buitengebied tegen heide/veengebied aan). Standaard ruim voor de schemering goed insprayen met deet helpt hier. Deet staat hier dus ook altijd voor het grijpen.
quote:Op maandag 28 augustus 2023 11:23 schreef Burdie het volgende:
Ik zou me er niet door tegen laten houden, gewoon lange mouwen en pijpen dragen. Dat is toch nodig met de temperatuur in Schotland.
quote:Op maandag 28 augustus 2023 11:23 schreef laziness het volgende:
[..]
Ik heb me er destijds ook in verdiept en vond dit een heel duidelijk verhaal over waar wel en niet, wat te doen, wat te gebruiken etc.
https://outdoorinspiratie.nl/midges/amp/
Wij spelen op safe en hebben het voor de meivakantie op de planning staan. Mede doordat O en ik op muggen al heftig reageren.
Dank voor de reacties.quote:Op maandag 28 augustus 2023 11:35 schreef Molo het volgende:
[..]
Heb ook weleens 30-35 graden gehad in Schotland
Ik zou de midges me er ook niet door laten weerhouden te gaan. Ken alleen wel zat mensen die dat anders ervaren/doen.
Wij hebben ook al geboekt. Heerlijk! Geen keuzestress meer... behalve dan voor de eventuele nieuwe caravan.quote:Op maandag 28 augustus 2023 12:39 schreef Troel het volgende:
[..]
Heerlijk als je al zo vroeg kunt boeken, dan hoef je je daar niet meer druk over te maken
Ik had er nog nooit van gehoord tot ik afgelopen week ergens een advertentie voorbij zag komen dat ze mensen zochten om een anti muggenspul te testen speciaal tegen midges.quote:Op maandag 28 augustus 2023 14:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Dank voor de reacties.
Ik begrijp van mensen die het ervaren hebben, dat als je pech hebt, zelfs van en naar de auto lopen een klein stukje al veel narigheid oplevert. De wolken midges kunnen zo dicht zijn, dat je amper wat ziet.
Nou ben ik zelf dan nog wel wat meer geneigd om het risico te nemen, maar ik reis met man en kind, en die zien dat minder zitten.
Ik ga nog wel even kijken of we meer richting de oostkust kunnen gaan zitten. Of misschien toch voor nu een andere reis, omdat we nu aan de maanden tussen mei en september vastzitten, en Schotland even laten liggen tot we in april of september kunnen gaan.
Ik heb ze je nummer doorgegeven, als jij dan boekt krijg ik ook een gratis vakantie!quote:Op maandag 28 augustus 2023 14:51 schreef exode het volgende:
FF, wat heb je in gang gezet. Ben vanmiddag 6 keer door een 010 nummer gebeld, even Googlen leerde me dat het CP is....En nee ik ben niet ingelogd op CP als ik kijk wat het kost.
Ik mis het hele Disneygevoel, heel jammer. Als dat er wel was geweest, hadden we ervoor gespaard zelfs met deze belachelijke prijzen.quote:Op woensdag 13 september 2023 15:14 schreef FlyingFish het volgende:
In het verleden was het ook niets bijzonders. Wij hebben er 1 keer gegeten en ik vond het interieur er toen eigenlijk een beetje shabby uit zien. Niet kapot ofzo, maar een beetje zoals je bij kampers ziet. Het ziet er nu wel beter uit, maar nog steeds niet echt bijzonder idd.
Jullie moeten gewoon gaan sparen voor Disney World als huwelijksreis. Dat is echt vijf stappen beter qua ervaring. En als je op het juiste moment boekt (eind mei begint die aanbieding meestal) ook nog enigszins betaalbaar (voor een Amerika/Disney-reis dan, in vergelijking met 2 weken op de camping is het nog steeds absurd veel duurder).quote:Op woensdag 13 september 2023 15:23 schreef exode het volgende:
[..]
Ik mis het hele Disneygevoel, heel jammer. Als dat er wel was geweest, hadden we ervoor gespaard zelfs met deze belachelijke prijzen.
Het was wel het eerste wat we riepen ja, als huwelijksreisquote:Op woensdag 13 september 2023 15:29 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Jullie moeten gewoon gaan sparen voor Disney World als huwelijksreis. Dat is echt vijf stappen beter qua ervaring. En als je op het juiste moment boekt (eind mei begint die aanbieding meestal) ook nog enigszins betaalbaar (voor een Amerika/Disney-reis dan, in vergelijking met 2 weken op de camping is het nog steeds absurd veel duurder).
Sandur in Emmen? Daar zijn huisjes met steiger bij.quote:Op zondag 17 september 2023 08:51 schreef Hupje het volgende:
Vanwege de aanschaf van een kajakben ik op zoek naar een vakantiepark (of los) huisje aan het water, in Nederland of er niet te ver vandaan. Het huisje hoeft niet luxe te zijn, maar wel gewoon acceptabel netjes.
We waren eerder op Roompot Terkaple en Landal Suyderoogh. Daar had je meteen bij je huisje water waar je een eindje op zou kunnen varen. Zoiets zoek ik dus.
Iemand een goede ervaring met een huisje aan het water?
Vakantiepark de Beekse Bergen (dus niet Safariresort)? Je kunt bij het boeken kiezen voor een huisje aan het water en kunt dan best een leuk stukje peddelen. Bonus is de gratis entree voor het Safaripark en Speelland (in het seizoen).quote:Op zondag 17 september 2023 08:51 schreef Hupje het volgende:
Vanwege de aanschaf van een kajakben ik op zoek naar een vakantiepark (of los) huisje aan het water, in Nederland of er niet te ver vandaan. Het huisje hoeft niet luxe te zijn, maar wel gewoon acceptabel netjes.
We waren eerder op Roompot Terkaple en Landal Suyderoogh. Daar had je meteen bij je huisje water waar je een eindje op zou kunnen varen. Zoiets zoek ik dus.
Daar zit wel blauwalg in het water nu, wellicht iets om rekening mee te houden.quote:Op zondag 17 september 2023 12:50 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Vakantiepark de Beekse Bergen (dus niet Safariresort)? Je kunt bij het boeken kiezen voor een huisje aan het water en kunt dan best een leuk stukje peddelen. Bonus is de gratis entree voor het Safaripark en Speelland (in het seizoen).
De Biesbosch, Stayokay heeft o.a. daar een locatie direct aan het water. Superleuk met kinderenquote:Op zondag 17 september 2023 08:51 schreef Hupje het volgende:
Ik ben begin 2020 naar de HP Studio's geweest en was geweldig.quote:Op zondag 17 september 2023 15:41 schreef Kyara het volgende:
In de voorjaarsvakantie wil ik met mijn dochter naar Londen. Zij wil vooral naar de Harry Potter studio's dus we willen 2 volledige dagen in Londen zijn (1 voor HP en 1 voor sightseeing).
Nu ben ik op zoek naar een hotel dat een goede uitvalsbasis biedt, voor 3 nachten. We willen met de trein dus ofwel op loopafstand van het station of vlakbij een metrostation (liefst rechtstreekse metro vanaf het station).
Heeft iemand tips? We reizen met zn tweetjes, ik en kind van dan net 11.
Heeft iemand ervaring met de Harry Potter Studio's? Zijn die een beetje goed bereikbaar met het ov?
Oh dat is wel ideaal als er vanaf het hotel een bud vertrekt. Dat zal ik meenemen in mijn zoektocht.quote:Op zondag 17 september 2023 15:45 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik ben begin 2020 naar de HP Studio's geweest en was geweldig.
Er ging toen een bus vanaf meerdere hotels en weer terug, dat was ideaal eigenlijk en dat zal vast nu ook nog zo zijn. Was een aanrader
En met een 11-jarige samen, klinkt leuk man
Niks speciaals, een opblaasbare kajak.quote:Op zondag 17 september 2023 13:02 schreef Tink89 het volgende:
En wat voor boot heb je gekocht? En denk je aan zwemvesten (ook op vlak water, want koud en kramp en verdronken...) enzo? [/bemoeial]
Tip van de ervaringsdeskundige: zorg voor een goede pomp. Er zijn heel simpele oplaadbare elektrische tegenwoordig, maar met de hand kan ook. Maar dan dus niet met een gewone fietspomp.quote:Op zondag 17 september 2023 20:11 schreef Hupje het volgende:
[..]
Niks speciaals, een opblaasbare kajak.Ik genoot vroeger altijd van kanoën op vakantie. Kind heeft nu voldoende zwemdiploma's, dus gaan met die banaan
. Het gaat voorlopig om korte stukjes, wat mij betreft in ondiep water met de kant dichtbij. En kind nooit zonder toezicht en inderdaad met drijfmiddelen.
Ik ben me bewust van de risico's, als reddingszwemmer. Maar goed dat je het noemt!
Psst. Verkeerde topic.quote:Op zondag 17 september 2023 20:59 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Tip van de ervaringsdeskundige: zorg voor een goede pomp. Er zijn heel simpele oplaadbare elektrische tegenwoordig, maar met de hand kan ook. Maar dan dus niet met een gewone fietspomp.
Ik heb mijn wildwaterkajak verkocht en zoek een Canadees, maar het komt er maar niet van.
Mijn dochter knipte vanochtend het haar van m'n zoon. Gelukkig heeft hij krullen en valt het niet zo op.
En wij kijken komende week bij een ander huis. Zo spannend! We willen eigenlijk niet weg, maar ik ben m'n buren echt spuugzat (vooral hun honden en gebrek aan onderhoud) en zou graag vrijstaand wonen. Laat dat nou 300 m verderop te koop gekomen zijn...
Dank!quote:
Wij vonden Luberon Parc van Yelloh heel prettig. In de Provencequote:Op maandag 18 september 2023 11:20 schreef F_r het volgende:
Iemand misschien nog een goede tip.
In de zomervakantie heb ik 2 tieners die toch iets andere campings willen dan tnt dat snappen we.
Wat zijn leuke campings in frankrijk eventueel spanje. Ik gok dat we voor een huuraccommodatie gaan.
Ik hou niet van te massaal maar we zoeken wel een leuk zwembad met glijbanen en wat te doen voor onze (pre)pubers en ook nog wat te doen in de omgeving waarvoor je geen uren in de auto hoeft te zitten. De jura is vaak instabiel qua weer dat trekt ons niet zo en ik hoef geen nl enclave maar alleen fransen is het ook net niet.
Heel misschien weet iemand iets.
Paar jaar geleden nog geweest nu ook geboekt voor feb. Het is een buffet vorm voor onze kinderen wel fijn ik zelf heb liever een kaart om uit te kiezen.quote:Op maandag 18 september 2023 11:55 schreef laziness het volgende:
Ik heb toch maar begin februari het weekendje Disney geboekt voor O. zijn verjaardag. Golden Forest Club kamer. Dat was niet zo heel veel duurder dan gewone kamer met aparte prijs voor ontbijt er nog bij.
Iemand die iets kan zeggen over de restaurants van Sequoia Lodge zelf? Ik ben daar ooit in de jaren 90en eens geweest maar daarna nooit meer.
Of een andere goede tip? De meest bekende in Village en Magic Kingdom kennen we wel maar restaurants van de hotels bijvoorbeeld nog helemaal niet.
Zoover is my friend daarin. Yelloh heeft een aantal fijne campings en maar ook een hoop nieuw aangekochte parken en die zijn (nog) niet naar dezelfde standaard.quote:Op maandag 18 september 2023 12:04 schreef F_r het volgende:
De enige yellow camping die wij gehad hebben vond ik echt verschrikkelijk.
Zo slecht sanitair en veel te klein zwembad voor de grote van de camping
Fantastisch!quote:Op maandag 18 september 2023 11:55 schreef laziness het volgende:
Ik heb toch maar begin februari het weekendje Disney geboekt voor O. zijn verjaardag. Golden Forest Club kamer. Dat was niet zo heel veel duurder dan gewone kamer met aparte prijs voor ontbijt er nog bij.
Iemand die iets kan zeggen over de restaurants van Sequoia Lodge zelf? Ik ben daar ooit in de jaren 90en eens geweest maar daarna nooit meer.
Of een andere goede tip? De meest bekende in Village en Magic Kingdom kennen we wel maar restaurants van de hotels bijvoorbeeld nog helemaal niet.
Ja, dat ben ik. Dat is zo ongeveer ook wel nodig als je ziet wat het daar allemaal kost.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 15:19 schreef Ponsai het volgende:
[..]
Wat een mooie vakantie voor de kids.
Je bent miljonair?
@Fazzquote:Op vrijdag 6 oktober 2023 08:41 schreef Phaidra het volgende:
Hoi! Wij zijn ons heel voorzichtig aan het oriënteren op een reis in de zomervakantie naar Thailand. We willen dan zelf alles regelen. Het plan is 3 weken. Rondreizen liefst per trein/bus, met aan het eind een aantal dagen luxe resort. Wat zijn must sees en do's? Andere tips? Onze kinderen zijn dan 12 en 9.
Ik heb geen idee, maar misschien kunnen ze hier ook nog met je meedenken?quote:Op donderdag 19 oktober 2023 17:58 schreef Kyara het volgende:
Wij willen in de meivakantie een paar dagen naar Disney. Is het beter om zsm te boeken of om af te wachten voor bv aanbiedingen?
Plan wel om de feestdagen van de Fransen heen. (1 mei en Hemelvaart vallen in de meivakantie)quote:Op donderdag 19 oktober 2023 17:58 schreef Kyara het volgende:
Wij willen in de meivakantie een paar dagen naar Disney. Is het beter om zsm te boeken of om af te wachten voor bv aanbiedingen?
We laten het plan even een jaartje liggen. De vliegtickets werden opeens rap duurder (van 700 pp naar 900-1000) en dat vonden we toch net ff te veel. Maar tips zijn nog steeds welkom, gaan we nog even sparen en volgend jaar losquote:
Kaatsheuvel is nieuw volgens mij toch ?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 12:48 schreef MaJo het volgende:
We hebben een lang weekend geboekt bij Landal Kaatsheuvel, dat doen we in combinatie met een dagje Efteling. Iemand daar ooit geweest? Ik ben een keer een weekend met Aapie en man naar Center Parcs geweest en dat vonden we zo afschuwelijk dat we dat nooit meer wilden. Ben dus benieuwd hoe dit gaat bevallen!
Geen idee, ik ben er nooit geweestquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 12:51 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Kaatsheuvel is nieuw volgens mij toch ?
Ik zie het, opgeleverd in 2019/2020. Dat is dan niet verkeerd.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 12:55 schreef MaJo het volgende:
[..]
Geen idee, ik ben er nooit geweestMaar huisjes zien er wel nieuw uit ja
Daarmee vervalt meteen het bezwaar dat we CP erg verouderd vondenquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 13:01 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik zie het, opgeleverd in 2019/2020. Dat is dan niet verkeerd.
CP is echt zwaar ruk, Landal heeft ook wel verouderde parken maar dan heb je soms het geluk dat je in zo’n gerenoveerd ding terecht komt.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 13:02 schreef MaJo het volgende:
[..]
Daarmee vervalt meteen het bezwaar dat we CP erg verouderd vonden
Heel erg leuk en netjes park. Wij wonen er vlakbij dus hebben er nooit geslapen, maar het ligt vlak tegen het bos aan en we gaan daar wel eens wandelen met de hond. Nette en gloednieuwe huisjes. Het zwembad is er wel klein.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 12:48 schreef MaJo het volgende:
We hebben een lang weekend geboekt bij Landal Kaatsheuvel, dat doen we in combinatie met een dagje Efteling. Iemand daar ooit geweest? Ik ben een keer een weekend met Aapie en man naar Center Parcs geweest en dat vonden we zo afschuwelijk dat we dat nooit meer wilden. Ben dus benieuwd hoe dit gaat bevallen!
Voor 31e heb je losse avond tickets, de meeste mensen gaan dan idd niet 2x, dus overdag is het rustig.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 13:49 schreef exode het volgende:
Team 'nooit meer CP' hier![]()
Voor Oud en nieuw overwegen we nog steeds de Efteling. Nou ja eigenlijk, 30 op 31 december. Dan is de prijs te doen en ik hoor vaak dat 31 december overdag 'rustig' is. Bosrijk hotel zou het dan worden.
Ja, precies en ons (de kinderen) maak je niet blij met die avond. Dat doen we wel als ze de kinderen ouder zijn.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 13:50 schreef Burdie het volgende:
[..]
Voor 31e heb je losse avond tickets, de meeste mensen gaan dan idd niet 2x, dus overdag is het rustig.
Het huisje waar we zaten was best prima (bubbelbad/sauna) maar de rest van het park was echt mwah. Was ook in Coronatijd dus je kon al zo weinig.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 13:06 schreef Scorpie het volgende:
[..]
CP is echt zwaar ruk, Landal heeft ook wel verouderde parken maar dan heb je soms het geluk dat je in zo’n gerenoveerd ding terecht komt.
Het plan is nu:quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 13:18 schreef exode het volgende:
Ziet er goed uit Majo!
Leuk met de Efteling samen! Kan je ook makkelijk combineren met de Beekse Bergen![]()
Hebben wij ook wel eens overwogen. Maar onze kinderen zijn natuurlijk wat ouder en hebben vooral zwembadeisen tegenwoordig.
Kijk dat zijn de betere berichtenquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 13:49 schreef Burdie het volgende:
[..]
Heel erg leuk en netjes park. Wij wonen er vlakbij dus hebben er nooit geslapen, maar het ligt vlak tegen het bos aan en we gaan daar wel eens wandelen met de hond. Nette en gloednieuwe huisjes. Het zwembad is er wel klein.
Ik zou eerder naar Breda of Den Bosch gaan dan naar Tilburg. Dat zijn naar mijn mening veel mooiere en leukere steden.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 15:32 schreef MaJo het volgende:
[..]
Het huisje waar we zaten was best prima (bubbelbad/sauna) maar de rest van het park was echt mwah. Was ook in Coronatijd dus je kon al zo weinig.
[..]
Het plan is nu:
- Aankomst vrijdagavond
- Zaterdag in en om het park
- Zondag dagje Tilburg
- Maandag Efteling
Geen tijd dus voor Beekse BergenLijkt me ook erg leuk maar dat wordt een ander keertje
[..]
Kijk dat zijn de betere berichtenDe grootte van het zwembad is met een driejarige nog geen issue gelukkig
Den Bosch ben ik vaker geweest, wil nu een “nieuwe” stad verkennen. Ik hoor vaker dat Breda tof is, dus zeker een optiequote:Op vrijdag 27 oktober 2023 17:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik zou eerder naar Breda of Den Bosch gaan dan naar Tilburg. Dat zijn naar mijn mening veel mooiere en leukere steden.
Shoppen is belangrijk want we zullen er Sinterklaasinkopen doenquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 20:52 schreef Tink89 het volgende:
Tilburg is gezellig en je kunt er fijn shoppen. Niks mis mee. Ik vind den Bosch wat overrated. Breda is wel leuk <3
Dat klinkt tof! Ook leuk voor een driejarige?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 21:24 schreef Molo het volgende:
Sowieso, het Natuurmuseum in Tilburg, aanrader met kinderen!
https://www.natuurmuseumbrabant.nl/
Ja ábsoluut leuk voor een driejarige!quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 23:42 schreef MaJo het volgende:
[..]
Den Bosch ben ik vaker geweest, wil nu een “nieuwe” stad verkennen. Ik hoor vaker dat Breda tof is, dus zeker een optieafstand is denk ik doorslaggevend
[..]
Shoppen is belangrijk want we zullen er Sinterklaasinkopen doen
[..]
Dat klinkt tof! Ook leuk voor een driejarige?
Kijk, dat klinkt goedquote:Op zaterdag 28 oktober 2023 00:34 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja ábsoluut leuk voor een driejarige!
De tentoonstelling over taxidermie, kikker, maar ook de rest zijn mega gericht op kinderen. Aanrader
En goeie vibes die stad ook, underrated
klinkt perfect om met een driejarige heen te gaanquote:Op zaterdag 28 oktober 2023 08:23 schreef SQ het volgende:
Tilburg is een prima stad hoor, ik zou er geen week heen gaan maar voor een dagje shoppen prima
Been er laatst nog gaan shoppen met mijn oudste 2 (na een ochtend natuurmuseum) en ook met kinderen dus goed te doen. Niet te groot, niet te veel.
Let even op de leeftijdsrestricties. Zo mag Juul bij Landal Hof van Saksen vrijwel nergens vanaf.quote:Op zondag 29 oktober 2023 20:52 schreef Schanu het volgende:
Op zoek naar ervaringen en tips
Wij overwegen om in de meivakantie een weekje met onze dames van (dan) ruim 5 en 7 naar een Center Parcs of Landal park te gaan. We zien zoveel parken die ons echt wel leuk lijken (Huttenheugte, Meerdal, Kempervennen) maar weten niet wat het leukste zal zijn voor kinderen van 5 (dan bijna 6) en 7. Ze zijn beide dol op zwemmen dus dat vormt de belangrijkste activiteit. Maar dan zie ik weer fantastische waterparken waarvan ik onderdelen zie waarbij ik vermoed dat onze kinderen te oud zijn, en weer andere waarvoor ze te jong zijn. En we hoeven er ook niet direct de hoofdprijs voor de betalen, ik schrik best een beetje van de prijzen.
Heeft iemand met wat CP/landal ervaring een idee qua park?
En boeken via .de of .be site. Ik heb het een paar weken geleden met elkaar vergeleken. Hetzelfde huisje, dezelfde data in hetzelfde park kan zomaar 400 euro schelen tussen de .nl of .de pagina.quote:Op maandag 30 oktober 2023 08:40 schreef exode het volgende:
[..]
Let even op de leeftijdsrestricties. Zo mag Juul bij Landal Hof van Saksen vrijwel nergens vanaf.
Kempervennen trekt volgens mij wel vooral tieners, dat is minder geschikt denk ik. Wij vonden het zwembad van Erperheide heel leuk voor beide kinderen.
En verder zijn er hier genoeg CP fans
Ik zou Landal Vennebos inderdaad ook nog aan kunnen raden, maar wij kennen ook alleen het zwembad niet de huisjes.
En mocht je de grens over kunnen/willen/overwegen, Frankrijk en Duitsland (en Denemarken en en en) hebben dan geen vakantie. Dat scheelt in prijs en drukte.
Oh en aangezien wij 2x in een CP park zijn geweest worden we doodgegooid met kortingen. Die zijn er echt wel genoeg. Dus de volle mep zou ik sowieso niet betalen.
Als je alles rustig wil kunnen doen de eerste keer zou ik idd 4 dagen doen, maar als ze nog te klein zijn voor Space Mountain en Crush Coaster dan is 3 dagen waarschijnlijk ook voldoende. Als je volle dagen doet buiten feestdagen/Franse vakanties is 3 dagen ook ruim voldoende. Boek je via Disney zelf in een disneyhotel dan krijg je automatisch een hopperpas voor beide parken. Beide parken hebben hun eigen charme, studio’s heeft ook leuke shows, Disneyland zelf heeft van alles wat.quote:Op donderdag 2 november 2023 10:04 schreef Schanu het volgende:
Even iets van heel andere aard, haha, waren vrouwlief en ik maar niet zulke wiebelkonten. In plaats van een CP, schoot Disneyland Parijs ook door ons hoofd. Onze meiden zijn tegen die tijd bijna 6 en ruim 7, dus volgens mij hebben ze er dan de perfecte leeftijd voor. Nu zit ik echter met een aantal vragen, heeft iemand ervaring?
- Hoeveel dagen is aan te raden om zonder haast het park te kunnen verkennen? Wij dachten aan 4 dagen, maar de kosten zijn zo hoog dat we liever 'maar' 3 dagen willen. Is dit genoeg?
- Ik lees overal dat je toegang krijgt tot 2 parken, is dat 2e park uberhaupt zinvol om ook naartoe te gaan of is dat zonde van de tijd?
- Zo ja, is er een mogelijkheid om alleen voor Disneyland zelf te boeken en is dit goedkoper dan wanneer je ook toegang tot het andere park erbij krijgt?
- Welk hotel is aan te raden, qua prijs en pendelbus mogelijkheid?
En last but not least, eigenlijk de belangrijkste vraag: onze oudste heeft ad(h)d en licht autisme. Is zo'n groot en intens park dan uberhaupt aan te raden? Juist zij zou het hélemaal fantastisch vinden, want prinsessen en andere disney karakters die daar rondlopenMaar ik ben bang dat de hoeveelheid triggers ook voor constante meltdowns gaat zorgen, misschien niet op het moment zelf maar dan in ieder geval achteraf, en zou de drukte op het park af willen wisselen met voldoende rust zodat ze tussendoor tijd krijgt om de prikkels te verwerken en de spanning zich niet op blijft bouwen. Ik vrees echter dat dit helemaal niet mogelijk is omdat het park volgens mij overal overweldigend en groot is. Heeft iemand hier ervaring mee?
3 dagen is ook wel voldoende. Ik zou dan wel zorgen dat je van die eerste en laatste dag genoeg tijd mee pakt en dus er op tijd bent en ook pas weer later vertrekt dan al om 13:00 's middags zeg maar.quote:Op donderdag 2 november 2023 10:04 schreef Schanu het volgende:
Even iets van heel andere aard, haha, waren vrouwlief en ik maar niet zulke wiebelkonten. In plaats van een CP, schoot Disneyland Parijs ook door ons hoofd. Onze meiden zijn tegen die tijd bijna 6 en ruim 7, dus volgens mij hebben ze er dan de perfecte leeftijd voor. Nu zit ik echter met een aantal vragen, heeft iemand ervaring?
- Hoeveel dagen is aan te raden om zonder haast het park te kunnen verkennen? Wij dachten aan 4 dagen, maar de kosten zijn zo hoog dat we liever 'maar' 3 dagen willen. Is dit genoeg?
- Ik lees overal dat je toegang krijgt tot 2 parken, is dat 2e park uberhaupt zinvol om ook naartoe te gaan of is dat zonde van de tijd?
- Zo ja, is er een mogelijkheid om alleen voor Disneyland zelf te boeken en is dit goedkoper dan wanneer je ook toegang tot het andere park erbij krijgt?
- Welk hotel is aan te raden, qua prijs en pendelbus mogelijkheid?
En last but not least, eigenlijk de belangrijkste vraag: onze oudste heeft ad(h)d en licht autisme. Is zo'n groot en intens park dan uberhaupt aan te raden? Juist zij zou het hélemaal fantastisch vinden, want prinsessen en andere disney karakters die daar rondlopenMaar ik ben bang dat de hoeveelheid triggers ook voor constante meltdowns gaat zorgen, misschien niet op het moment zelf maar dan in ieder geval achteraf, en zou de drukte op het park af willen wisselen met voldoende rust zodat ze tussendoor tijd krijgt om de prikkels te verwerken en de spanning zich niet op blijft bouwen. Ik vrees echter dat dit helemaal niet mogelijk is omdat het park volgens mij overal overweldigend en groot is. Heeft iemand hier ervaring mee?
Molenheide in Houthalen vind ik leuk voor de kinderen.quote:Op zondag 29 oktober 2023 20:52 schreef Schanu het volgende:
Op zoek naar ervaringen en tips
Wij overwegen om in de meivakantie een weekje met onze dames van (dan) ruim 5 en 7 naar een Center Parcs of Landal park te gaan. We zien zoveel parken die ons echt wel leuk lijken (Huttenheugte, Meerdal, Kempervennen) maar weten niet wat het leukste zal zijn voor kinderen van 5 (dan bijna 6) en 7. Ze zijn beide dol op zwemmen dus dat vormt de belangrijkste activiteit. Maar dan zie ik weer fantastische waterparken waarvan ik onderdelen zie waarbij ik vermoed dat onze kinderen te oud zijn, en weer andere waarvoor ze te jong zijn. En we hoeven er ook niet direct de hoofdprijs voor de betalen, ik schrik best een beetje van de prijzen.
Heeft iemand met wat CP/landal ervaring een idee qua park?
Wij zaten deze zomer in centerparcs Hochsauerland. Vonden wij heel geslaagd!quote:Op maandag 30 oktober 2023 19:07 schreef Schanu het volgende:
Bedankt voor alle tips! We gaan ook eens even internationaal kijken, Allgau lijkt ons ook erg leuk
die kan ik me nog herinneren van toen ik klein wasquote:Op donderdag 2 november 2023 11:10 schreef Halcon het volgende:
[..]
Molenheide in Houthalen vind ik leuk voor de kinderen.
Babybedje is wel fijn, dan heb je soms ook je handen vrij. Als de kleine borstvoeding krijgt, kan het voor eventuele oorpijn helpen om aan te leggen tijdens opstijgen en landen (als dat is toegestaan). Met flesvoeding zou dat natuurlijk ook kunnen, maar is wellicht iets lastiger plannen.quote:Op dinsdag 7 november 2023 22:10 schreef dudewhereismycar het volgende:
Wij vliegen in januari met een baby van 5.5 maand naar Aruba (vlucht van kleine 10u). Nu hebben wij een babybedje toegewezen gekregen van KLM. Iemand nog tips om de reis beetje dragelijk te maken voor de baby en onze medepassagiers?
Heb er niet gevlogen met kleine baby dus weet niet zeker of er verschil in zit, maar wel met kind van 1,5 dat nog op schoot moest. Die moest tijdens het opstijgen en het landen met gezicht naar voren. Ze lag tijdens de reis op me te slapen (in de gordel) maar ik moest haar voor de landing omdraaien. Voor de veiligheid. Volgens mij had het te maken met de krachten die op het lichaam komen te staan als het zou misgaan tijdens opstijgen of landen, maar het is al ruim 8 jaar geleden dus weet het niet meer zeker.quote:Op dinsdag 7 november 2023 22:27 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Babybedje is wel fijn, dan heb je soms ook je handen vrij. Als de kleine borstvoeding krijgt, kan het voor eventuele oorpijn helpen om aan te leggen tijdens opstijgen en landen (als dat is toegestaan). Met flesvoeding zou dat natuurlijk ook kunnen, maar is wellicht iets lastiger plannen.
Wij geven inmiddels alleen nog maar de fles, dus dat is een hobbel minder.quote:Op dinsdag 7 november 2023 22:27 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Babybedje is wel fijn, dan heb je soms ook je handen vrij. Als de kleine borstvoeding krijgt, kan het voor eventuele oorpijn helpen om aan te leggen tijdens opstijgen en landen (als dat is toegestaan). Met flesvoeding zou dat natuurlijk ook kunnen, maar is wellicht iets lastiger plannen.
En verder: go with the flow. Ja, baby’s huilen nu eenmaal weleens. Je kan hopen dat er geen asshole naast/voor/achter je zit. Zo wel, tja niks aan te doen. Wij hebben wel eens gevlogen met iets oudere kinderen (rond 1 jaar), dat ging prima met een speeltje en afleiding met eten en drinken. Al was dat niet 10 uur.
Luier verschonen vond ik wel irritant. Nergens voldoende ruimte.
Wij hebben in 2020 gekampeerd op Hoeve Vrij & Blij op Texel: https://hoevevrijenblij.nl/kamperen/quote:Op woensdag 8 november 2023 07:56 schreef blessed19 het volgende:
Nou, de zomervakantie in nederland is geboekt. Kreeg een tip dat met mijn eisen ik eens bij de zandstuve moest kijken. Prima totaalpakket waar mijn dochter (7) helemaal los kan gaan en ik een paar boeken kan lezen.
https://www.zandstuve.nl/zomervakantie
Nu nog iets vinden voor het voorjaar, dat hoeft niet zo'n spektakel te zijn, dus ik dacht aan kamperen bij de boer. Heeft iemand hier daar ervaringen mee?
Ik lees even mee voor tips! Wij gaan wel meer zuidelijk Kroatië, en ook naar Bosnië. Maar moet alles nog boeken.quote:Op donderdag 16 november 2023 13:31 schreef Phaidra het volgende:
Leuk @:Schanu!Waar logeren jullie?
Komende zomer gaan wij een rondreis maken, waarschijnlijk wordt het Slovenië, Kroatië en met een korte stop in Italië voor we weer naar huis gaan. We zijn nu nog aan het puzzelen met de plaatsen die we willen bezoeken en hoe lang we daar willen blijven. Via AirBnB heb ik al wat leuke adresjes gevonden. Maar tips zijn nog altijd welkom!
Op dit moment staan grofweg deze plekken op onze lijst:
- Duitsland, makkelijk overnachtingshotel rond München
- Slovenië, in de buurt van Tolmin
- Kroatië, in de buurt van Plitvice meren
- Kroatië, in de buurt van Sibenik (mogelijkheid om een dagtocht naar Split in te plannen; is deze stad een bezoekje waard?)
- Kroatië, ergens aan de kust in Istrië (vanaf hier een dagtocht Venetië met de boot)
- Italië, in de buurt van Bolzano
- Duitsland, makkelijk overnachtingshotel rond Stuttgart
In totaal willen we ca. 3 weken weg, in de huidige planning komen we op 19 dagen. Maar wellicht schuiven we nog hier en daar voor we dingen gaan vastleggen.
Wij hadden voor onze rondreis door zuid-Engeland afgelopen zomer zoveel mogelijk geprobeerd hotels en huisjes te zoeken die tot kort voor vertrek te annuleren zijn. Dat is opvallend vaak mogelijk. We hebben dat voor aankomende zomer ook weer gedaan en dat geeft toch wel echt wel een fijn gevoel, vind ik.quote:Op donderdag 16 november 2023 13:31 schreef Phaidra het volgende:
Komende zomer gaan wij een rondreis maken, waarschijnlijk wordt het Slovenië, Kroatië en met een korte stop in Italië voor we weer naar huis gaan. We zijn nu nog aan het puzzelen met de plaatsen die we willen bezoeken en hoe lang we daar willen blijven. Via AirBnB heb ik al wat leuke adresjes gevonden. Maar tips zijn nog altijd welkom!
- Kroatië, in de buurt van Sibenik (mogelijkheid om een dagtocht naar Split in te plannen; is deze stad een bezoekje waard?)
- Kroatië, ergens aan de kust in Istrië (vanaf hier een dagtocht Venetië met de boot)
In totaal willen we ca. 3 weken weg, in de huidige planning komen we op 19 dagen. Maar wellicht schuiven we nog hier en daar voor we dingen gaan vastleggen.
Dat is een goede tip! Het aanbod is momenteel nog heel ruim, dat geeft ons ook wel de nodige speling om kritisch naar de annuleringsvoorwaarden te kijkenquote:Op donderdag 16 november 2023 14:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wij hadden voor onze rondreis door zuid-Engeland afgelopen zomer zoveel mogelijk geprobeerd hotels en huisjes te zoeken die tot kort voor vertrek te annuleren zijn. Dat is opvallend vaak mogelijk. We hebben dat voor aankomende zomer ook weer gedaan en dat geeft toch wel echt wel een fijn gevoel, vind ik.
Er is echt heel veel dat tot een week of twee ervoor te annuleren is, zeker als je nu boekt.quote:Op donderdag 16 november 2023 14:37 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Dat is een goede tip! Het aanbod is momenteel nog heel ruim, dat geeft ons ook wel de nodige speling om kritisch naar de annuleringsvoorwaarden te kijken.
Zeker tips!quote:Op donderdag 16 november 2023 13:31 schreef Phaidra het volgende:
Steden vind ik wel enorm leuk maar ik sleep ook twee kinderen mee die echt wel voldoende hebben aan max 2 grote steden. Dus daar moeten we ons een beetje in beperken helaas. En ja, ik en vriendlief zijn GoT fan, maar ook hier geldt dat het de kinderen niks zegt. Daarbij vind ik het vanuit mijn studie een beetje heiligschennis dat het paleis van Diocletianus nu vooral bekend staat als filmlocatie van GoTquote:Op donderdag 16 november 2023 14:52 schreef MaJo het volgende:
[..]
Zeker tips!
München: niet heengaan op een zondag. Dan is werkelijk ALLES gesloten. Geldt eigenlijk voor heel Duitsland, op zondag ligt alles op z'n gat.
Slovenië: Bled is natuurlijk idyllisch om even langs te gaan maar zelf zou ik echt een dag + nacht Ljubljana toevoegen. Een van mijn favoriete steden in Europa! Klein genoeg om in 1 dag te verkennen. Goed betaalbaar, je kunt er leuk shoppen en als je veel energie hebt kun je het kasteel bezoeken.
Kroatie: als je dan al een beetje omrijdt voor Ljubljana kun je ook meteen Zagreb meepikken. Prachtig oud centrum! Wel even goed zoeken want ik dacht dat het de meest deprimerende (nieuwe) stad ooit was en pas op de ochtend van vertrek ontdekte ik het oude deel. Beetje jammer
Split is ook zeker een bezoek waard maar na een paar uurtjes heb je het wel gezien. Plitvice is prachtig maar wel mega druk en toeristisch. Net als Dubrovnik (maar altijd doen als het kan, ZO mooi) Minder bekend en bijna net zo mooi als Plitvice is Krka national park met mooie watervallen. Oh en ga naar Brac, eilandje voor Split. Super idyllisch
Zoals je kunt lezen ben ik Balkan fan dus ik kan nog wel even doorgaan
Edit: toevallig Game of Thrones fans in het gezin? Dan heb ik nog wel wat tips, veel is gefilmd in Kroatie
Ljubljana voelt niet groots aan, Split ook niet trouwens. Beetje vergelijkbaar met respectievelijk Utrecht en Zeistquote:Op donderdag 16 november 2023 15:12 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Steden vind ik wel enorm leuk maar ik sleep ook twee kinderen mee die echt wel voldoende hebben aan max 2 grote steden. Dus daar moeten we ons een beetje in beperken helaas. En ja, ik en vriendlief zijn GoT fan, maar ook hier geldt dat het de kinderen niks zegt. Daarbij vind ik het vanuit mijn studie een beetje heiligschennis dat het paleis van Diocletianus nu vooral bekend staat als filmlocatie van GoT.
Thanks voor het meedenken! Ik kan hier wel wat mee, in ieder geval in de prioritering en verblijfsduur.
Oh en we zijn niet van plan om daadwerkelijk München in te gaan, alleen een goedkoop hotel zoeken vlakbij de autobahn.
Ja die wandeling is geweldigquote:Op donderdag 16 november 2023 15:30 schreef Molo het volgende:
Het kasteel van Ljubljana is fantastisch om te bezoeken, want er heeft 'een echte draak' gewoond. De bergen in de omgeving van Bohinj zijn de mooiste die ik ooit gezien heb, prachtig wandelen en voor kinderen is het eilandje bij Bled met de kerkbel waar je aan mag leuren na een boottochtje ook fantastisch.
De stadsmuur van Dubrovnik kun je helemaal bewandelen, absurd mooi uitzicht en voor kinderen ook erg goed te doen. Is namelijk maar een mini stadje. Veel te zien onderweg en ze kunnen nog even een cel in gegooid worden ook (of de papa of mama).
Jaaa Ötzi! Die staat stiekem al heel lang op mijn wensenlijstjequote:Op donderdag 16 november 2023 18:28 schreef Draadjes het volgende:
Wij zijn afgelopen zomer, met onze VW-camper, voor het eerst naar Kroatie geweest en vonden het een heel leuk land! Slovenie hadden we ook willen bekijken, maar daar waren toen de overstromingen dus zijn we meteen doorgereden naar de Plitvice meren. Die zijn inderdaad heel druk, maar wel heel erg mooi. In de buurt is ook nog een oud militair vliegveld verstopt in de bergen:
https://en.wikipedia.org/wiki/%C5%BDeljava_Air_Base
In Krka is dit een hele mooie wandeling en inderdaad veel rustiger dan het Plitvice park:
https://www.reisjunk.nl/kroatie/manojlovac-waterval-krka/
Deze kajaktocht vonden wij ook erg leuk en niet zo toeristisch als aan de kust:
https://www.velebit.info/en/prozirni-kajaci/
Als je in Bolzano bent is het leuk om Ötzi te bezoeken:
https://www.zuid-tirol-dolomieten.nl/activiteiten-bezienswaardigheden/oetzi/
Ik vond Split zeker de moeite waard!quote:Op donderdag 16 november 2023 13:31 schreef Phaidra het volgende:
Ja dat had ik gezien. Er zijn nog redelijk goed gelegen huisjes te boeken, dat geld heb ik er dan wel voor over.quote:Op woensdag 13 december 2023 16:07 schreef Tink89 het volgende:
Die meest noordelijke cp is gigantisch en dus huren veel mensen zo'n golfkarretje... Lopen van het ene eind van het park naar het zwembad is haast geen doen en het park is autovrij, dus fietsen of zo'n karretje zijn echt niet overbodig.
Voor CP zijn betere kortingen te vinden dan van Prenatal. Kijk even via een CP forum (ja die zijn er) en naar een topic over kortingscodes.quote:Op woensdag 13 december 2023 16:32 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Ja dat had ik gezien. Er zijn nog redelijk goed gelegen huisjes te boeken, dat geld heb ik er dan wel voor over.
Volgens de website van CP zijn er niet veel parken in Frankrijk die oplaadpunten hebben voor auto's, en waarschijnlijk gaan we het dan wel nodig hebben. Les Trois Forets is dan de enige die ook met een prenatal bon te boeken is.
Ben je er zelf geweest?
Hier al gezocht? https://www.centerparcs.de/de-de/felicitas_sck?quote:Op woensdag 13 december 2023 21:47 schreef Bottoms_up het volgende:
Ik ben even door het forum gegaan maar ik zie op dit moment geen betere prijzen. We zitten nu op een goeie 1400 euro voor 11 dagen eind juni voor een vernieuwd vip huisje met 3 slaapkamers.
Helaas zijn we qua datums helemaal niet flexibel. We hebben dus een vaste aankomst en vertrek in ons hoofd.
Allgau is een beetje ver, en prijzig.
Erperheide is voor mij helaas geen vakantiegevoel.
Bedankt voor de tips!
Ondertussen wel al een landal voor de meivakantie geboekt.
Dan kan ik mijn datums niet selecteren. We willen gaan tot in de eerste week van juli.quote:Op woensdag 13 december 2023 22:25 schreef exode het volgende:
[..]
Hier al gezocht? https://www.centerparcs.de/de-de/felicitas_sck?
Fijn! Mooie vooruitzichten, toch!quote:Op vrijdag 15 december 2023 08:58 schreef Bottoms_up het volgende:
Zo, alles ligt vast. Meivakantie doen we een weekje landal in Duitsland. En dan laatste keer in juni op vakantie (beetje benieuwd wat ze op school zeggen maar ach hij is 4 en moet waarschijnlijk toch al lang kleuteren).
Ik vind het mooie tips om geld te besparen, mysterybungalows en last minutes en zo. Maar dat is zo niets voor mij. Ik heb gisteren 1.5 uur het park bestudeerd. Loopafstanden, vegetatie, orientatie... en zo bleef er maar 1 aanvaardbaar huisje over. Er zijn planners en er zijn Planners
Oooh wij willen hetzelfde. Hier ook plannen om door Schotland te reizen. Tips voor kindvriendelijke parken in de buurt van Edinburgh?quote:Op vrijdag 15 december 2023 16:17 schreef LauriLynne het volgende:
Hier staat alleen de wintersport geboekt. Ik vind het heel lastig om nu voor over een half jaar in te schatten wat een geschikte vakantie is voor de peuter. Tot nu vond ze samenzijn fantastisch en leek de rest haar niet veel uit te maken. Of dat komende zomer nog het geval is of dat ze behoefte heeft aan meer kindjes om haar heen weet ik nog niet.
Zelf zou ik graag een stuk rondreizen door bv Schotland.
Herkenbaar. Die fase gaat weer voorbij en dan is verplaatsen juist weer leuk (of in ieder geval beter) want anders is het saaaiiiiiii.quote:Op zaterdag 16 december 2023 13:24 schreef exode het volgende:
Wat leuk Mouse! Ik zal je wel even dm'en over de datum.
Schotland lijkt me ook gaaf, Engeland ook. Ik merk nu wel steeds meer dat rondreizen niet echt leuk is voor B. 1 van de redenen dat we komende zomer 2 weken op 1 plek blijven.
We gaan het zien, verloofde is ook zo dus hij heeft het niet van een vreemde.quote:Op zaterdag 16 december 2023 14:32 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Herkenbaar. Die fase gaat weer voorbij en dan is verplaatsen juist weer leuk (of in ieder geval beter) want anders is het saaaiiiiiii.
Hetzelfde, maar ik vind t nog lastig om leuke kindvriendelijke locaties op internet te selecteren. Verder doe ik hetzelfde als bottom up. Niet teveel verkassen en strategisch verblijven. We hebben dan namelijk een peuter en een baby. We doen 3 locaties in 2 weken.quote:Op zaterdag 16 december 2023 19:47 schreef LauriLynne het volgende:
Dit jaar deden we na elke 2 of soms 3 nachten verkassen. Komend jaar zou het plan zijn 3-4 nachten. Edinburgh naar fort William in 3 stops.
Zonder kind verkaste we elke dag of om de andere dag. In landen als wales en schotland waar alles wat verder van elkaar ligt vind ik dat fijner, maar met kind is dat teveel van het goede.
@:_Lily_ ik overweeg te boeken van accomodaties met gratis annuleren. Wat zijn jullie plannen?
Het is echt heel raar soms. Mijn vrouw en ik zitten allebei in het onderwijs en hebben schoolgaande kinderen. De meivakantie verloopt voor ons alle vier anders. Wel een week samen, dat dan weer wel, dus verder geen klagen….quote:Op vrijdag 22 december 2023 15:47 schreef Bottoms_up het volgende:
Wij hebben duidelijk nog veel te leren over schoolvakanties. We hadden de meivakantie geboekt in de officiele vakantieweek. Vandaag komen we er achter dat de school 2 weken dicht is en dat de extra week ervoor is en niet erna. We zaten nog in de 14 dagen dat we konden annuleren dus ff omgeboekt naar een week eerder. Hoppa 300 euro uitgespaard![]()
Het zou wel zuur geweest zijn als we er een week later achter kwamen...
Het kan wel maar juist niet op die grote mega campings. Die zitten nu al rustig volquote:Op donderdag 4 januari 2024 15:09 schreef Knutknuttsson het volgende:
Volgend jaar gaan we voor het eerst in ons leven naar Frankrijk op vakantie. Eerst een week naar de Olympische Spelen () en daarna met de camper twee weken rondtrekken. Nou ligt daar precies ons probleem, want we hebben dat dus nooit zo Zuidelijk gedaan.
We hebben twee tienerdochters die het geweldig lijkt om op zo'n megagrote familiecamping te verblijven. Daar willen we in onze vakantie best rekening mee houden.
Maar is dat verstandig om te boeken (en dus de hele vakantie min of meer vast te leggen) of kan je daar gewoon aan komen rijden en een plekje krijgen?
Zelf hebben we liever wat meer vrijheid dan alles vantevoren te moeten regelen. Dan kan in Scandinavïë prima, maar in het hoogseizoen in Frankrijk misschien niet?
Ik zou het alvast vastleggen. Laatste moment alles regelen dan moet je het qua mega campings echt doen met wat over is.quote:Op donderdag 4 januari 2024 15:09 schreef Knutknuttsson het volgende:
Volgend jaar gaan we voor het eerst in ons leven naar Frankrijk op vakantie. Eerst een week naar de Olympische Spelen () en daarna met de camper twee weken rondtrekken. Nou ligt daar precies ons probleem, want we hebben dat dus nooit zo Zuidelijk gedaan.
We hebben twee tienerdochters die het geweldig lijkt om op zo'n megagrote familiecamping te verblijven. Daar willen we in onze vakantie best rekening mee houden.
Maar is dat verstandig om te boeken (en dus de hele vakantie min of meer vast te leggen) of kan je daar gewoon aan komen rijden en een plekje krijgen?
Zelf hebben we liever wat meer vrijheid dan alles vantevoren te moeten regelen. Dan kan in Scandinavïë prima, maar in het hoogseizoen in Frankrijk misschien niet?
Als je naar campings wilt, kan je het beste alles vastleggen. Dan is er weinig te vinden. Mocht je vrij willen staan (met Park4Night bijvoorbeeld), dan kan je prima op de bonnefooi door Frankrijk, doen wij ook iedere zomer.quote:Op donderdag 4 januari 2024 15:09 schreef Knutknuttsson het volgende:
Wij hebben de afgelopen 2 jaar Goteborg-Fredrikshavn gedaan, en dat is goed bevallen. We hebben de toen de boot rond 16u genomen, en op de boot gegeten in het restaurant. Die overtocht is 3,5 uur. Je komt dan dus in begin van de avond aan in Denemarken. We doen dan wel nog een overnachting in Denemarken (er zijn een paar campings vlak naast de haven die hutten/huisjes verhuren, juist ook voor 1 nacht).quote:Op maandag 8 januari 2024 13:49 schreef exode het volgende:
En ik ga binnenkort maar eens kijken of en welke boot we komende zomer terug vanuit Zweden gaan nemen. Heen is het Kiel-Goteborg, terug wilden we eerst via het Zuiden terugrijden maar dat gaat dus anders. We zitten vrij noordelijk (Radastrand) dus vanaf Oslo terug is ook een optie. We willen eigenlijk naar huis vanaf daar en niet nog in Denemarken of zo verblijven.
Het is iets van 4,5 uur rijden volgens mij naar Goteburg. Ik ga Stenaline morgen sowieso even bellen wat de meerprijs is als we er een retour van maken ipv een enkele reis. Dom genoeg heb ik de heenweg ook nog niet aangepast aan onze gewijzigde boekingen van een paar maanden geleden. Dus bellen moet ik toch. Mocht de prijs te gortig worden, is via Denemarken een goed alternatief denk ik.quote:Op maandag 8 januari 2024 16:00 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Wij hebben de afgelopen 2 jaar Goteborg-Fredrikshavn gedaan, en dat is goed bevallen. We hebben de toen de boot rond 16u genomen, en op de boot gegeten in het restaurant. Die overtocht is 3,5 uur. Je komt dan dus in begin van de avond aan in Denemarken. We doen dan wel nog een overnachting in Denemarken (er zijn een paar campings vlak naast de haven die hutten/huisjes verhuren, juist ook voor 1 nacht).
Afgelopen jaar voordat we op de boot gingen het maritieme museum in Goteborg bezocht (tijdens storm Hans, ook op een boot die aan de kade ligt blijk ik zeeziek te kunnen worden), het jaar ervoor hebben we in de ochtend nog een kasteel vlak bij Goteborg bezocht.
Ik zou inderdaad dingen gaan vastleggen. Het loopt elk jaar al eerder vol... Via Capfun kan je makkelijk zoeken op staanplaatsen en bepaalde week. Die campings hebben ook vaak veel glijbanen.quote:Op donderdag 4 januari 2024 15:09 schreef Knutknuttsson het volgende:
Gave trip zeg! In Juni dit jaar zit ik een weekje in Bled, maar qua tips is dit de minst spannende. Alle highlights zijn wel terug te vinden online.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 10:08 schreef Phaidra het volgende:
Dank voor de input in ieder geval en specifieke tips voor deze plekken hoor ik graag!
De boot is heerlijk, maar dan wel de nachtboot. Zelf vind ik zo'n dagboot verschrikkelijk. Duurt allemaal zo lang. Je zou trouwens ook kunnen doorrijden naar Malmö en daar een nachtboot nemen.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 11:59 schreef exode het volgende:
Lalandia geboekt voor de Voorjaarsvakantie, korting van 130 EuroWinterbanden gaan er volgende week zaterdag onder, dus we zijn er klaar voor.
Voor de zomervakantie; De boot Gotenburg-Kiel kunnen we alleen boeken of in de ochtend of met aankomst in Denemarken om 20:15. Vrij laat dus. We denken er toch aan de nachtboot te boeken of eventueel een paar nachten Gotenburg en dan de boot naar Denemarken in de ochtend en naar huis rijden vanaf Denemarken.
Maar vooral verloofde twijfelt omdat we nu al 3 weken weg zijn en ze dat eigenlijk wel genoeg vindt.
Ja, maar de prijs is behoorlijk, de dag dat wij terug willen varen iets meer dan ¤700.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 21:49 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
De boot is heerlijk, maar dan wel de nachtboot. Zelf vind ik zo'n dagboot verschrikkelijk. Duurt allemaal zo lang. Je zou trouwens ook kunnen doorrijden naar Malmö en daar een nachtboot nemen.
Pff…zomerprijzen zijn pittig.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 22:09 schreef exode het volgende:
[..]
Ja, maar de prijs is behoorlijk, de dag dat wij terug willen varen iets meer dan ¤700.
Wij zijn 2 jaar geleden in de Jura geweest, dat vond ik een erg leuke regio. Watervallen beklimmen, zwemmen in rivieren, dat soort dingen. Wij waren met de camper en hebben geen gebruik gemaakt van een camping, dus daar heb ik geen tips voor, maar de regio vond ik echt tof.quote:Op zondag 14 januari 2024 16:44 schreef Kyara het volgende:
Wij zijn ook aan het kijken voor de zomervakantie. We hebben dit jaar vroeg vakantie dus daar willen we gebruik van maken. Onze kinderen zijn dan 11 en 12 en we willen graag op ongeveer 1000 km afstand iets zoeken.
Wensen:
- camping met huuraccommodaties (stacaravan)
- zwembad met glijbanen (wat ook leuk is voor oudere kinderen)
- activiteiten voor oudere kinderen (bijvoorbeeld zipline, klimparcours oid)
- mooie natuur in de omgeving
- grote kans op mooi weer
- beetje betaalbaar
Dordogne en Bretagne kennen we, Denemarken trekt ons eigenlijk niet zo. Heeft iemand nog tips? Mooie regio's in Frankrijk of andere streken/landen die ook voor oudere kinderen tof zijn?
Ja, wij weten niet beter, helaas. Paar jaar geleden hadden we een aanbieding waardoor we voor ¤700 retour gingen. Dat is nu onmogelijk.quote:Op maandag 15 januari 2024 17:55 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Pff…zomerprijzen zijn pittig.
We gaan in april weer naar Zweden. Als we met de boot gaan (nog niet besloten) betalen we op dit moment voor een retour voor 4 personen plus huisdier en auto ongeveer 500 euro. Bij Finnlines. TT- lines is weer iets duurder.
700 euro had ik ook nooit voor een enkele bootreis over. Dan liever via de bruggen rijden en de vakantie in DK verlengen met een overnachting of twee, of zoiets.
Dank voor de tip. De Jura ken ik verder niet maar dit klinkt leuk! Ik ga me er eens in verdiepen.quote:Op maandag 15 januari 2024 18:08 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Wij zijn 2 jaar geleden in de Jura geweest, dat vond ik een erg leuke regio. Watervallen beklimmen, zwemmen in rivieren, dat soort dingen. Wij waren met de camper en hebben geen gebruik gemaakt van een camping, dus daar heb ik geen tips voor, maar de regio vond ik echt tof.
Wij hebben in 2021 op deze camping gestaan: https://www.camping-moulin.com/. Dat was een leuke camping, op loopafstand van een bakker, slager en crêperie. De supermarkt was 5 min rijden. Genoeg te doen in de omgeving. Er is een zwembad en je zit aan een rivier. Wij hadden dat jaar helaas slecht weer, maar daar kon de camping niks aan doenquote:Op maandag 15 januari 2024 21:55 schreef Kyara het volgende:
[..]
Dank voor de tip. De Jura ken ik verder niet maar dit klinkt leuk! Ik ga me er eens in verdiepen.
Ja, wij. Toen onze oudste 10 maanden was. Geen idee of ik antwoord kan geven op je vragen hoorquote:Op maandag 15 januari 2024 21:51 schreef MaJo het volgende:
Na een paar jaar nauwelijks gereisd te hebben nemen we het ervan en gaan we in maart 3,5 week naar Thailand![]()
![]()
Iemand hier al eens die kant op geweest met kind(eren)?
Ah tof! Waar zijn jullie toen geweest?quote:Op dinsdag 16 januari 2024 08:02 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
Ja, wij. Toen onze oudste 10 maanden was. Geen idee of ik antwoord kan geven op je vragen hoor
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
quote:Op dinsdag 16 januari 2024 08:42 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ah tof! Waar zijn jullie toen geweest?
Ik ben vooral benieuwd naar het rondreizen met een kind. Ik las dat autozitjes bijna niet bestaan bijvoorbeeld, hoe doe je dat dan in de auto? Aapie is inmiddels al wat groter maar met kleintjes los in de auto lijkt me geen succes?
En als je nog goede hoteltips hebt en places to be wil ik het ook graag weten![]()
Route even onder een spoilerWat een toffe plannen zeg!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lijkt me wel heel intensief, rondreizen met een peuter.
Denk dat je dan niet veel aan mij hebt! Wij hebben toen bewust gekozen voor één plek en vanuit daar wat dingen gedaan.
Voor M hadden we toen de maxicosi meegenomen, die mocht mee in de handbagage in het vliegtuig. In Thailand kon de maxicosi in de gordel. In de TukTuk hadden we hem gewoon op schoot![]()
Voor een peuter misschien de overstap maken naar een zitverhoger in de gordel? Die valt nog wel mee te nemen denk ik? Met bijv een touw of elastiek aan een rugzak oid. Of een opblaasbare zitverhoger? Ik zag zoiets op Amazon.
Ik zat eraan te denken om misschien een zitverhoger in Thailand te kopen en dan achter te latenquote:Op dinsdag 16 januari 2024 12:38 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
Wat een toffe plannen zeg!Lijkt me wel heel intensief, rondreizen met een peuter.
Denk dat je dan niet veel aan mij hebt! Wij hebben toen bewust gekozen voor één plek en vanuit daar wat dingen gedaan.
Voor M hadden we toen de maxicosi meegenomen, die mocht mee in de handbagage in het vliegtuig. In Thailand kon de maxicosi in de gordel. In de TukTuk hadden we hem gewoon op schoot![]()
Voor een peuter misschien de overstap maken naar een zitverhoger in de gordel? Die valt nog wel mee te nemen denk ik? Met bijv een touw of elastiek aan een rugzak oid. Of een opblaasbare zitverhoger? Ik zag zoiets op Amazon.
Ik heb gevlogen toen mijn baby 7 maanden was voor een vakantie van 2 weken. Ik had bij me:quote:Op dinsdag 16 januari 2024 15:54 schreef Debsterr het volgende:
Wij gaan in mei met Knorrie en mijn ouders naar Malaga op vakantie. Ideaal, de verbljijfslocatie is volledig ingesteld op gezinnen en biedt dus alle voorzieningen die maar nodig zijn inclusief een kleine voorraad luiers, buggy's, babybedjes enzovoorts. Nu had ik eerst bedacht het vervoer op het vliegveld en daar volledig met draagzak te doen, maar lees nu net dat de Maxi Cosi gewoon mee mag het vliegtuig in en dat die op het laatst pas ingeleverd hoeft te worden.
Wat zijn nou verder echt aanraders voor een vliegreis met een baby?
Met een Oystercard kan je 11-jarige 50% korting krijgen op het OV. Even langs een member of staff die het erop kan zetten.quote:Op woensdag 17 januari 2024 17:33 schreef Kyara het volgende:
In de voorjaarsvakantie ga ik met mijn dan net 11 jarige dochter naar Londen. 1 dag gaan we naar de Harry Potter Studio's en de 2e dag de toerist uithangen. Op het programma staan vooral de highlights, we hebben niet echt tijd om een museum te bezoeken. Wat zijn de must-sees in Londen met een 11 jarige? Hamleys staat op de planning, idem voor het 9 3/4 perron op Kings Cross. Is de London Eye nu echt de moeite waard?
Ik ben ook op zoek naar tips voor leuke eetgelegenheden. We hebben een hotel in Kensington.
Ik ben ook nog aan het uitzoeken wat nu handiger is, een Oystercard of travelcards. Kind is dan echt net 11 maar dus niet meer gratis in het OV. We willen ook met de trein naar de HP Studio's. Iemand die hier nog tips voor heeft?
Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn!
Oh, ik dacht dat het een trein was naar Watford Junction maar dat is dus een overground. Ik moet dus nog wel even wat uitzoekwerk doen merk ik.quote:Op woensdag 17 januari 2024 17:38 schreef Nielsch het volgende:
Wij namen trouwens de Overground naar HP Studios (Watford Junction). Duurt wel wat langer dan de trein maar stukken goedkopet.
Er is zeker ook een trein. Watford Junction is zowel een Overground als een National Rail station. Trein is sneller maar duurder. Wij hadden de tijd dus namen de Overground.quote:Op woensdag 17 januari 2024 17:54 schreef Kyara het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat het een trein was naar Watford Junction maar dat is dus een overground. Ik moet dus nog wel even wat uitzoekwerk doen merk ik.
En thanks voor de tips!Sky Garden gaat ook op mijn lijstjes., de rest nog even googlen.
Heb jij een Oystercard vooraf gekocht of ter plekke? Die overground kan ook met de Oyster card?
Renesse.quote:Op donderdag 18 januari 2024 22:05 schreef Hupje het volgende:
Als ik carnaval wil ontvluchtenen ik wil strand, kan ik dan naar (een vakantiepark in) Zeeland of kan ik voor de zekerheid beter noordelijker iets zoeken?
Weinig carnaval in Zeeland.quote:Op donderdag 18 januari 2024 22:05 schreef Hupje het volgende:
Als ik carnaval wil ontvluchtenen ik wil strand, kan ik dan naar (een vakantiepark in) Zeeland of kan ik voor de zekerheid beter noordelijker iets zoeken?
Houdt je dochter van tapas? Ik heb een paar jaar geleden bij deze tapasbar gegeten en dat was echt heel erg leuk en lekker. Klein restaurant, dus reserveren is wel aanbevolen. Als je aan de bar zit, kan je zien hoe alles klaargemaakt wordt.quote:Op woensdag 17 januari 2024 17:33 schreef Kyara het volgende:
In de voorjaarsvakantie ga ik met mijn dan net 11 jarige dochter naar Londen. 1 dag gaan we naar de Harry Potter Studio's en de 2e dag de toerist uithangen. Op het programma staan vooral de highlights, we hebben niet echt tijd om een museum te bezoeken. Wat zijn de must-sees in Londen met een 11 jarige? Hamleys staat op de planning, idem voor het 9 3/4 perron op Kings Cross. Is de London Eye nu echt de moeite waard?
Ik ben ook op zoek naar tips voor leuke eetgelegenheden. We hebben een hotel in Kensington.
Ik ben ook nog aan het uitzoeken wat nu handiger is, een Oystercard of travelcards. Kind is dan echt net 11 maar dus niet meer gratis in het OV. We willen ook met de trein naar de HP Studio's. Iemand die hier nog tips voor heeft?
Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn!
Wij gaan o.a. hier naartoe: https://www.campingideal.com/nl/quote:Op zondag 14 januari 2024 16:44 schreef Kyara het volgende:
Wij zijn ook aan het kijken voor de zomervakantie. We hebben dit jaar vroeg vakantie dus daar willen we gebruik van maken. Onze kinderen zijn dan 11 en 12 en we willen graag op ongeveer 1000 km afstand iets zoeken.
Wensen:
- camping met huuraccommodaties (stacaravan)
- zwembad met glijbanen (wat ook leuk is voor oudere kinderen)
- activiteiten voor oudere kinderen (bijvoorbeeld zipline, klimparcours oid)
- mooie natuur in de omgeving
- grote kans op mooi weer
- beetje betaalbaar
Dordogne en Bretagne kennen we, Denemarken trekt ons eigenlijk niet zo. Heeft iemand nog tips? Mooie regio's in Frankrijk of andere streken/landen die ook voor oudere kinderen tof zijn?
Ik zou geen MaxiCosi meenemen hoor, dat is best zwaar om mee te zeulen. Dan is een draagzak echt heel veel makkelijker.. Mijn tip: heet water mee in thermosfles en wat melkpoeder, dan kun je overal een fles melk maken (of borstvoeding). Genoeg kleine snacks om te eten. Extra set kleding voor kleine, maar ook voor jou een extra shirt of broek. Mijnes had aan begin van vliegreis naar Mallorca gekotst. Natuurlijk net na een flesje melkquote:Op dinsdag 16 januari 2024 15:54 schreef Debsterr het volgende:
Wij gaan in mei met Knorrie en mijn ouders naar Malaga op vakantie. Ideaal, de verbljijfslocatie is volledig ingesteld op gezinnen en biedt dus alle voorzieningen die maar nodig zijn inclusief een kleine voorraad luiers, buggy's, babybedjes enzovoorts. Nu had ik eerst bedacht het vervoer op het vliegveld en daar volledig met draagzak te doen, maar lees nu net dat de Maxi Cosi gewoon mee mag het vliegtuig in en dat die op het laatst pas ingeleverd hoeft te worden.
Wat zijn nou verder echt aanraders voor een vliegreis met een baby?
Meteen even gekeken maar helaas voor ons geen handige tijden en een stuk rijden.quote:Op maandag 12 februari 2024 12:53 schreef Knutknuttsson het volgende:
Voor een ieder die naar Scandinavië op vakantie gaat; Finnlines heeft nu een Valentijnsactie voor overtochten. Ik heb net zelf geboekt voor in de meivakantie: Retour Travemunde- Malmö voor 4 personen, hond en auto voor 315 euro. Spotgoedkoop. Heb geen idee of er ook zoveel korting in het hoogseizoen gegeven gaat worden, maar misschien het nakijken waard.
Bij 22.00 vertrek kom je om 07.15 aan, of bedoel je dat niet?quote:Op maandag 12 februari 2024 14:15 schreef exode het volgende:
[..]
Meteen even gekeken maar helaas voor ons geen handige tijden en een stuk rijden.
Wie weet een volgende keer als de kinderen ouder zijn, nu is 22 uur vertrek geen doen (of 01:15 aankomst in Duitsland)
Het is of afvaart om 22 uur wat te laat is of de andere die om 01:15 aankomt.quote:Op maandag 12 februari 2024 14:28 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Bij 22.00 vertrek kom je om 07.15 aan, of bedoel je dat niet?
22 uur vertrek betekent dat je 20 uur de boot oprijdt. Dan je kamer zoeken en installeren. Je drinkt wat en duikt met (kleine) kinderen en al je nest in.quote:Op maandag 12 februari 2024 14:15 schreef exode het volgende:
[..]
Meteen even gekeken maar helaas voor ons geen handige tijden en een stuk rijden.
Wie weet een volgende keer als de kinderen ouder zijn, nu is 22 uur vertrek geen doen (of 01:15 aankomst in Duitsland)
Aha! Ik snap hem. Ik zou met kleinere kinderen ook niet die afvaart van overdag nemen, er is niets te doen op die Finnlines- boten. Oersaai.quote:Op maandag 12 februari 2024 14:32 schreef exode het volgende:
[..]
Het is of afvaart om 22 uur wat te laat is of de andere die om 01:15 aankomt.
Ah ok, eens kijken of het wel wat kan zijn. Het is ruim 7 uur rijden vanaf ons vakantieadres, dat is best lang. Maar goed het is wel de helft goedkoper dan Stena Lines.quote:Op maandag 12 februari 2024 14:34 schreef Molo het volgende:
[..]
22 uur vertrek betekent dat je 20 uur de boot oprijdt. Dan je kamer zoeken en installeren. Je drinkt wat en duikt met (kleine) kinderen en al je nest in.
Vond/vind ik altijd ideaal, de hele afvaart mis ik meestal
Dit jaar geen Zweden voor ons in de zomer keertje maar andere bestemming, hopelijk is de aanbieding er volgend jaar weer want moet zeggen dat het wel lonkte.
Er zijn meer schepen in de vaart, wellicht drukt dat de prijs ook wat
Ik vind het zelf altijd heel chill, in de nacht 'vervoerd' worden en in de ochtend na ontbijt wegrijden.quote:Op maandag 12 februari 2024 14:48 schreef exode het volgende:
[..]
Ah ok, eens kijken of het wel wat kan zijn. Het is ruim 7 uur rijden vanaf ons vakantieadres, dat is best lang. Maar goed het is wel de helft goedkoper dan Stena Lines.
Thanks! De MaxiCosi gaat met adapters op het onderstel van de kinderwagenquote:Op maandag 22 januari 2024 13:32 schreef June. het volgende:
[..]
Wij gaan o.a. hier naartoe: https://www.campingideal.com/nl/
Dus nog geen ervaring mee, maar eigenlijk alles van je lijstje kan. En volgens mij redelijke kans op mooi weer, maarja, het is geen Cote D'Azur natuurlijk dus je weet het nooit.
[..]
Ik zou geen MaxiCosi meenemen hoor, dat is best zwaar om mee te zeulen. Dan is een draagzak echt heel veel makkelijker.. Mijn tip: heet water mee in thermosfles en wat melkpoeder, dan kun je overal een fles melk maken (of borstvoeding). Genoeg kleine snacks om te eten. Extra set kleding voor kleine, maar ook voor jou een extra shirt of broek. Mijnes had aan begin van vliegreis naar Mallorca gekotst. Natuurlijk net na een flesje melkNou, zonder schoon shirt is dat niet heel relaxed kan ik je vertellen..
quote:Op dinsdag 16 januari 2024 08:42 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ah tof! Waar zijn jullie toen geweest?
Ik ben vooral benieuwd naar het rondreizen met een kind. Ik las dat autozitjes bijna niet bestaan bijvoorbeeld, hoe doe je dat dan in de auto? Aapie is inmiddels al wat groter maar met kleintjes los in de auto lijkt me geen succes?
En als je nog goede hoteltips hebt en places to be wil ik het ook graag weten![]()
Route even onder een spoilerAutostoeltjes zijn slecht te krijgen. Hoe oud is je kind? Ik had twee Maxi Cosi Nomad bij me voor in de huurauto. Maar als je weinig gaat rijden, is dat wel een gesleep.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je kunt eens kijken naar The Sands of X10 in Khao Lak. Tenzij je Khao Sok in wilt gaan en daar ook wilt overnachten (mijne waren te jong daarvoor).
Laat maar weten als je meer informatie wilt over Thailand met kleintjes.Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
Maar ga je ter plaatse ook dingen met de auto doen? Zo niet dan zou ik hem echt thuislaten. Ze gaan met grof geweld met die dingen om, en dan zit je in je appartement ook met zo’n sta in de weg. Dan is het nut van leenbuggy’s daar ook weg, kun je net zo goed ook je eigen zitje meenemen als het onderstel toch ook al mee gaat.quote:Op woensdag 14 februari 2024 16:08 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Thanks! De MaxiCosi gaat met adapters op het onderstel van de kinderwagenga haar zeker niet meer rondsjouwen op m'n arm in dat ding als ze 9 maanden is inderdaad
.
Borstvoeding kijk ik inderdaad of ik ook 1 of 2 zakjes gekolfd kan meenemen, mocht ikzelf even niet live willen voeden. En ja, slim, kleding voor mijzelf.. die zou ik glad vergeten tijdens de vlucht.
Yup we zitten in een buitengebied dus zijn auto afhankelijkquote:Op donderdag 15 februari 2024 09:19 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Maar ga je ter plaatse ook dingen met de auto doen? Zo niet dan zou ik hem echt thuislaten. Ze gaan met grof geweld met die dingen om, en dan zit je in je appartement ook met zo’n sta in de weg. Dan is het nut van leenbuggy’s daar ook weg, kun je net zo goed ook je eigen zitje meenemen als het onderstel toch ook al mee gaat.
Wij hebben met een 10-maander (en later zijn zusjes van 1) alles op het vliegveld met buggy en draagzak gedaan toen, was veel relaxter voor zowel baby als ons. Kind kon slapend mee het vliegtuig uit en ook op de vlucht kon ik makkelijk even rondlopen met kind in draagzak om hem in slaap te krijgen (maar dat was zo’n groot lijnvlucht-vliegtuig). Ik zou trouwens ook geen gekolfde melk meenemen. Borstvoeding is juist heel handig tijdens de vlucht, ik ben bewust vanwege die vakantie langer dan gepland doorgegaan met voeden. Daarmee klaren ze vanzelf hun oren, ze worden er rustig van en je zit niet te rommelen met een fles opgewarmd te krijgen en evt dingen overgieten. Het is ook maar een korte kleine vakantievlucht natuurlijk. En zo’n vliegtuig zit volgepropt genoeg dat niemand daar iets van mee krijgt.
Op Schiphol hebben ze wel een babycenter en (8 jaar geleden) ook een simpele speeltuin/gym waar zoon zich aan dingen op kon trekken. De locaties daarvan zou ik wel vooraf opzoeken, zodat je evt daar in de buurt kan gaan zitten in afwachting van je vlucht. En ik zou je kind juist dan nog even zoveel mogelijk vrij laten bewegen, al is het maar gewoon liggen en rollen. Ze moet nog lang genoeg verplicht rustig op schoot zitten, waarvan deels in geforceerde houding (bij vertrek en landing). Wij hadden onze hele vakantie zo’n klein opvouwbaar picknickkleed mee zodat dat overal kon worden neergelegd, ook in een vliegtuighal.
Onze peuter is 3. Ik ben er nog steeds niet helemaal uit. Tot Chumphon kan alles makkelijk met de trein maar naar Khao Sok wordt het een lastige, dat is een rit van een uur of 4. En dat vind ik echt te lang zonder zitje. Dan zou het een optie zijn om naar Surat Thani te gaan en daar een auto te huren (met zitje). Ik denk dat we de knoop doorhakken als we in Thailand zijn, ik vind het lastig om dat nu allemaal al te bepalen.quote:Op donderdag 15 februari 2024 07:03 schreef papernote het volgende:
[..]
Autostoeltjes zijn slecht te krijgen. Hoe oud is je kind? Ik had twee Maxi Cosi Nomad bij me voor in de huurauto. Maar als je weinig gaat rijden, is dat wel een gesleep.
Je kunt eens kijken naar The Sands of X10 in Khao Lak. Tenzij je Khao Sok in wilt gaan en daar ook wilt overnachten (mijne waren te jong daarvoor).
Laat maar weten als je meer informatie wilt over Thailand met kleintjes.
Ik huur voor de gehele vakantie een auto, met mijn eigen zitjes. Dus ik heb geen ervaring met de trein. Je wilt wel hele grote afstanden afleggen en het verkeer is traag, dus dat gaat sowieso lang duren. Ik heb in drie weken alleen Phuket, Khao Lak en Krabi gedaan. Met kinderen van 1 en 3 jaar oud.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 09:47 schreef MaJo het volgende:
[..]
Onze peuter is 3. Ik ben er nog steeds niet helemaal uit. Tot Chumphon kan alles makkelijk met de trein maar naar Khao Sok wordt het een lastige, dat is een rit van een uur of 4. En dat vind ik echt te lang zonder zitje. Dan zou het een optie zijn om naar Surat Thani te gaan en daar een auto te huren (met zitje). Ik denk dat we de knoop doorhakken als we in Thailand zijn, ik vind het lastig om dat nu allemaal al te bepalen.
We doen alleen een dagtripje Khao Sok, we gaan er niet overnachten. Khao Lak slaan we over, we gaan meteen door naar Koh Lanta en dan Krabi/Ao Nang
We hebben nu een buggy voor de steden en een draagzak voor de parken. Ben heel benieuwd hoe dat gaat bevallen!
Oeh dit ga ik eens onderzoeken, bedankt!quote:Op zondag 18 februari 2024 13:48 schreef Loj het volgende:
Majo, je hebt ook opblaasbare zitverhogers. Misschien is dat een idee? Neemt niet zoveel ruimte in en ook handig om te gebruiken in restaurants. Wij hadden er eentje mee naar Canada. De middelste zat daarop in de auto en de jongste in restaurantjes.
Geen advies voor in Edinburgh, maar wij hebben toen in een dorpje ernaast gezeten Bo’ness. Scheelde echt een paar 100 euro en we zaten in een prima hotel voor 2 nachten. Wij vonden vooral de parkeerkosten bij hotelletjes in Edinburgh erg verraderlijk, was niet te betalen! In Bo’ness betaalde we minder voor het hotel en konden we gratis parkeren. En binnen 20 min stonden we in de binnenstad
Waar hebben jullie toen overnacht? Klinkt wel erg leuk, waterval, grotten en het wolven- en adelaarpark.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 17:39 schreef Hupje het volgende:
Luxemburg: het kasteel in Vianden, en dan beneden in het stadje parkeren en met de kabelbaan naar boven.
In Duitsland waren wij in de Eifel. Trier voor een beetje cultuur, een waterval, grotten, het wolven en adelaar park en een koudwatergeiser vond onze 7 jarige toen leuk.
Belgische Ardennen is ook leuk voor kinderen, maar wel wat drukker op de toeristische plekken.
Wij verbleven in een heel prima vakantiehuis op een raar half vervallen vakantieparkje in de buurt van Brandscheid. Dat is trouwens de Schneifel, bedenk ik me nu. Dat park zou ik niet per se aanraden met kindquote:Op zaterdag 24 februari 2024 18:53 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
Waar hebben jullie toen overnacht? Klinkt wel erg leuk, waterval, grotten en het wolven- en adelaarpark.
Wij hebben vanuit Luxemburg de Maginot-linie in Frankrijk bezocht. Daar was in een bunkerstelsel een heel ondergronds museum te bezoeken, compleet met treinritje door de bunkers. Maar misschien is 6,5 nog nét te jong te begrijpen waar het over gaat. Dan is het misschien gewoon lekker spannend om onder de grond in de grot te zijn.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 10:23 schreef TolstoiFan het volgende:
Is Luxemburg leuk met een kind van 6,5 jaar? Iemand tips om dingen te doen (mooie wandelingen, grotten, speelparken enz.)?
Of misschien in Duitsland, regio Kassel is dat wat?
We zoeken nog iets voor de meivakantie, maar ik wil niet een hele dag in de auto zitten (max. 3-4 uurtjes vanuit Midden-Nedrland).
Die trail is 4km en halverwege kan je ook nog afsnijden. De route staat heeeel goed aangegeven en is dé wandeling voor kinderen.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 18:53 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
Waar hebben jullie toen overnacht? Klinkt wel erg leuk, waterval, grotten en het wolven- en adelaarpark.
Luxemburg klinkt ook leuk. @:MevrouwCactus, is die trail te doen voor de ongeoefende wandelaar? Kasteel in Vianden lijkt ook leuk, alleen bij de beelden van die kabelbaan krijg ik al last van mijn buik
Via de site van het dorp waar we heen willen. De meeste stadjes daar hebben online een lijst met accomodaties te vinden in de stad. In de laatste paar die ik gebruikt heb kon je daar ook bepaalde opties in zoeken zoals in grootte en aantal personen en soort accomodaties.quote:Op zondag 25 februari 2024 20:45 schreef FlyingFish het volgende:
Wintersporters, als jullie een los appartement boeken, via waar boeken jullie dan? Booking ken ik uiteraard, maar alternatieven zijn welkom!
Kijk eens in de buurt van Renesse. Héél veel parken daar. Wij waren er vandaag. Heerlijk kneuterig door dorpje wandelen met een 1 jarige. Met zo’n ukje hoeft het niet heel ingewikkeld te zijn toch. En het strandquote:Op zondag 3 maart 2024 21:10 schreef vlindertje89 het volgende:
Iemand tips voor een vakantiepark voor in april/mei/juni wat niet al te duur is, liefst met zwembad maar geen absolute must, als niet dan wat anders leuks voor met een 1-jarige, met fatsoenlijke bedden en liefst huisjes met 2 wc's (en evt badkamers), en waar een hond is toegestaan? Voor drie nachten liefst.
Beetje veeleisendmaar is samen met een vriendin met baby en hond en we vinden het allebei fijn als er niet maar 1 wc is. Bij centerparcs Huttenheugte is bv drie nachten ma-do in april in een huisje dat daaraan voldoet ¤535, bij Heijderbos ¤604. We zaten in december ook samen, op Kempervennen, twee nachten toen maar dat was ¤235 dus misschien zijn we ook gewoon beetje aan een te lage prijs gewend haha. Is ¤535 gewoon wat je betaalt in deze periode of zijn er wel acties die we kunnen afwachten/andere parken dan Centerparcs om eens bij te kijken?
Roompot is vaak wat goedkoper (maar heeft geen park centrum zoals Centerparcs).quote:Op zondag 3 maart 2024 21:10 schreef vlindertje89 het volgende:
Iemand tips voor een vakantiepark voor in april/mei/juni wat niet al te duur is, liefst met zwembad maar geen absolute must, als niet dan wat anders leuks voor met een 1-jarige, met fatsoenlijke bedden en liefst huisjes met 2 wc's (en evt badkamers), en waar een hond is toegestaan? Voor drie nachten liefst.
+1, geweldig park, nu 4 keer geweest en we gaan volgend jaar waarschijnlijk weer. Is ons jaarlijkse weekendje weg met mijn moeder, zus, neef en zoontje.quote:Op zondag 3 maart 2024 22:48 schreef Bami het volgende:
Landal Ouddorp zijn wij pas geweest, daar zie ik 4 nachten in april voor 473 euro in een zespersoons villa met 2 badkamers. Ik vond dat park echt een aanrader! Heel leuk peuterbadje in het zwembad, je bent bijna instant op het strand en ze hebben ook nog een binnenspeeltuin. En de huisjes zijn ook fijn en heel netjes.
De 3 keren dat ik naar een CP park ben gegaan, keek ik eerst hier:quote:Op maandag 4 maart 2024 16:40 schreef Tally het volgende:
Wil je wel centerparcs dan loont het ook om op woensdag te kijken bij de waanzige woensdag deals. Vooral als je buiten de vakanties wil dan scheelt het een hoop geld.
Gulperbergquote:Op woensdag 20 maart 2024 09:28 schreef taxibabe het volgende:
Wij willen half juni een weekje op vakantie naar Belgie (Belgische ardennen) of zuid-Limburg. I.i.g. ergens in die omgeving. We gaan met de tent.
Wie heeft er tips voor een leuke betaalbare kindvriendelijke camping in die omgeving? Het mag een simpele knusse camping zijn, als er maar wel speelgelegenheden zijn voor een kleuter van 4 jaar. Dit hoeft geen animatieteam / zwemparadijs a la capfun etc te zijn, dit mag ook een natuurlijke klim-klauterspeeltuin zijn.
Wij vonden deze camping wel mooi.quote:Op woensdag 20 maart 2024 09:28 schreef taxibabe het volgende:
Wij willen half juni een weekje op vakantie naar Belgie (Belgische ardennen) of zuid-Limburg. I.i.g. ergens in die omgeving. We gaan met de tent.
Wie heeft er tips voor een leuke betaalbare kindvriendelijke camping in die omgeving? Het mag een simpele knusse camping zijn, als er maar wel speelgelegenheden zijn voor een kleuter van 4 jaar. Dit hoeft geen animatieteam / zwemparadijs a la capfun etc te zijn, dit mag ook een natuurlijke klim-klauterspeeltuin zijn.
Geen idee qua locatie maar het Anne Frank museum moet je echt ruim van te voren reserveren.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 15:35 schreef F_r het volgende:
Iemand misschien een tip voor ons? Wij willen in de meivakantie (die dus al voor een groot gedeelte in april valt) naar de omgeving van Amsterdam. We willen oa naar het Anne Frank museum. Wie weet een huisje/b&b oid voor een gezin? (2 volwassenen en 2 kinderen). Ik hoef niet midden in Amsterdam te zitten maar wel graag mogelijkheid om vanuit de accommodatie met het OV te gaan.
Je zou kunnen kijken in omliggende dorpen als Landsmeer of (Broek in) Waterland. Vanuit daar gaan bussen. Ik ben niet bekend met B&B's of huisjes in Amsterdam zelf. Je zou via airbnb kunnen kijken. Amsterdam Noord in de buurt van de metro is dan een goede plek. Met de metro sta je zo in hartje Amsterdam.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 15:35 schreef F_r het volgende:
Iemand misschien een tip voor ons? Wij willen in de meivakantie (die dus al voor een groot gedeelte in april valt) naar de omgeving van Amsterdam. We willen oa naar het Anne Frank museum. Wie weet een huisje/b&b oid voor een gezin? (2 volwassenen en 2 kinderen). Ik hoef niet midden in Amsterdam te zitten maar wel graag mogelijkheid om vanuit de accommodatie met het OV te gaan.
Ik zit even op Airbnb te kijken, maar de prijs is voor deze periode echt heel hoog, minimaal ¤350, maar vaker boven de ¤400-500 per nacht. En dan maakt het niet eens uit of je binnen de ring verblijft of wat meer naar de buitengebieden zoals Amstelveen of Duivendrecht (beiden prima te bereiken met metro's).quote:Op dinsdag 12 maart 2024 15:35 schreef F_r het volgende:
Die zit in ieder geval vlakbij een ijssalon met lekker ijs, namelijk IJskoud de Beste. En je kunt er lekker pizza eten bij de Pizzabakkers er tegenover.quote:Op woensdag 20 maart 2024 11:06 schreef Phaidra het volgende:
Ik zie ook nog camping Vliegenbos in Amsterdam Noord. Deze zit zo te zien op loofafstand van de Noord-Zuid lijn. Hier kan je vakantiehuisjes boeken.
Camping de Watertorenquote:Op woensdag 20 maart 2024 09:28 schreef taxibabe het volgende:
Wij stonden vorig jaar op het kindvriendelijke veld van Hoeve Krekelberg. Fijne knusse camping en onze kleuter heeft zich er 3 weken lang goed vermaakt. De skelterbaan op het veld, de graafmachines en modderkeuken in de zandbak waren een succesquote:Op woensdag 20 maart 2024 09:28 schreef taxibabe het volgende:
https://fabulous.huopenai(...)IHVdeAFwQgU96BAh3EAQquote:Op zaterdag 6 april 2024 20:48 schreef Roomsnoes het volgende:
Stadscampings is niet echt wat in zoek, met kinderen.
Er zijn inderdaad prima treinverbindingen in Italië en we zijn wel van het impoviseren op zich. Maar ik kan echt niets vinden in de buurt van een station.
Misschien dan toch maar een auto huren… 💸
Dank voor de hu-tip! Twee weken Hu Girasole geboekt, en 4 dagen Rome. Heen vliegen op Florence en vanaf Rome weer terug.quote:Op zaterdag 6 april 2024 21:35 schreef laziness het volgende:
[..]
https://fabulous.huopenai(...)IHVdeAFwQgU96BAh3EAQ
Deze heeft bussen van 6-23:30 naar het metrostation.
Wij waren vorig jaar in Hu Norcenni Girasole. Het was toen inderdaad heel heet. Wel prima ov verbinding met Florence en we hebben ook een dagje Rome gedaan met de Freccia Rossa, was ook een prima verbinding.quote:Op zondag 7 april 2024 17:39 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Dank voor de hu-tip! Twee weken Hu Girasole geboekt, en 4 dagen Rome. Heen vliegen op Florence en vanaf Rome weer terug.
Whiii!
(voor het eerst in mn leven zuidelijker dan Rotterdam in de zomervakantie. Hopelijk overleef ik de hitte
Goed om te horen! De treinverbindingen zien er inderdaad heel prima uit. Behalve de hitte da 🤯😒 Maar we willen wst anders dan naar NL op vakantie en na deze lange taaie boutwinter willen we de zomervakantie niet risikeren om met 14 graden in de regen te zitten.quote:Op zondag 7 april 2024 20:08 schreef Kyara het volgende:
[..]
Wij waren vorig jaar in Hu Norcenni Girasole. Het was toen inderdaad heel heet. Wel prima ov verbinding met Florence en we hebben ook een dagje Rome gedaan met de Freccia Rossa, was ook een prima verbinding.
Het hangt een beetje af van wat je mooi wandelen vindt, maar bij Meerdal zit je zo'n beetje op de Heere Peel en ook de Limburgse Peel (park heet zo) ligt in een mooi gebied. Zuidelijker wordt het niet, tenzij je uitwijkt naar België. De omgeving van Erperheide vind ik niet zo mooi en Les Ardennes viel ons behoorlijk tegen.quote:Op maandag 8 april 2024 07:30 schreef Morgane89 het volgende:
Weet iemand een Center Parcs-park inn NL/DE/BE dat leuk is voor een peuter, maar de omgeving leuk voor ons? Dus waar je mooi kan wandelen, of leuke stadjes in de buurt? Ik wil eigenlijk graag naar Zuid-Limburg, maar daar kan ik geen park vinden. De kortingsbon die ik nog heb geldt niet voor Terhills Resort en Heijen is zowat in m'n achtertuin. Dus nu sta ik open voor alle bestemmingen![]()
Het is wat verder rijden maar wij vonden een paar jaar geleden het park in Algau erg mooi. Met veel leuke wandelingen en fietsroutes in de buurt.quote:Op maandag 8 april 2024 07:30 schreef Morgane89 het volgende:
Weet iemand een Center Parcs-park inn NL/DE/BE dat leuk is voor een peuter, maar de omgeving leuk voor ons? Dus waar je mooi kan wandelen, of leuke stadjes in de buurt? Ik wil eigenlijk graag naar Zuid-Limburg, maar daar kan ik geen park vinden. De kortingsbon die ik nog heb geldt niet voor Terhills Resort en Heijen is zowat in m'n achtertuin. Dus nu sta ik open voor alle bestemmingen![]()
ik doe gewoon even een jompel omdat het rond isquote:Op maandag 8 april 2024 13:29 schreef exode het volgende:
Net eindelijk de terugreis overtocht geboekt, steeds vergeten om nog te doen. Terug Goteborg-Kiel. Was ik alleen zo lomp om deze niet los te boeken maar toe te voegen aan mijn huidige boeking bij Stena Line. Ik snapte het bedrag niet maar dacht dus dom genoeg het zal wel kloppen. Hebben ze 2 keer 35 Euro wijzigingskosten in rekening gebracht. Want dat zijn de wijzigingskosten per enkele reis.
Als ik gewoon een losse enkele reis had geboekt, was het dus 70 Euro goedkoper geweestEn ja ik heb al gebeld met ze.
Maar goed, de zomervakantie is nu ECHT helemaal rond.
Andere mensen denken 'huh, dat klopt niet even narekenen' voordat ze op bevestig klikken. Maar ik dus blijkbaar niet. Dat er stond 'laatste tickets' wat er al maanden niet heeft gestaan werkte ook niet mee. Want dan hadden we wel een issue gehad.quote:Op maandag 8 april 2024 13:34 schreef Tink89 het volgende:
[..]
ik doe gewoon even een jompel omdat het rond isen negeer de 70 euro even.
Heerlijk! Zweden is fijnquote:Op maandag 8 april 2024 13:49 schreef exode het volgende:
[..]
Andere mensen denken 'huh, dat klopt niet even narekenen' voordat ze op bevestig klikken. Maar ik dus blijkbaar niet. Dat er stond 'laatste tickets' wat er al maanden niet heeft gestaan werkte ook niet mee. Want dan hadden we wel een issue gehad.
Maar inderdaad, joepie!
3 weken Zweden here we comeeeeee.
Top! Wij gaan in de meivakantie weer een weekje, retour nachtboot TT-line Travemünde- Malmö en v.v.quote:Op maandag 8 april 2024 13:49 schreef exode het volgende:
[..]
Maar inderdaad, joepie!
3 weken Zweden here we comeeeeee.
We hebben Isaberg en Radastrand geboekt, een tijd geleden al. Hopelijk de perfecte mix tussen wat de kinderen willen (veel andere kinderen en activiteiten) en wat wij willen (privacy en rust).quote:Op maandag 8 april 2024 18:30 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Top! Wij gaan in de meivakantie weer een weekje, retour nachtboot TT-line Travemünde- Malmö en v.v.
Huis aan het water en dichtbij de stad geboekt, zin in!
Naast Rome en Florence we een dagje naar Pisa geweest, in combinatie met het strand. En de Elsa trail met Diborrato waterval is ook leuk om te doen. Ik weet niet of dat met het ov bereikbaar is.quote:Op maandag 8 april 2024 07:24 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Goed om te horen! De treinverbindingen zien er inderdaad heel prima uit. Behalve de hitte da 🤯😒 Maar we willen wst anders dan naar NL op vakantie en na deze lange taaie boutwinter willen we de zomervakantie niet risikeren om met 14 graden in de regen te zitten.
Hopelijk valt het mee 🤞🏻🤞🏻
Als je nog tips hebt hoor ik het graag! Ben redelijk bekend in de steden qua cultuur masr de omgeving verder niet
Wat een heerlijk vooruitzicht!!quote:Op maandag 8 april 2024 07:24 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Goed om te horen! De treinverbindingen zien er inderdaad heel prima uit. Behalve de hitte da 🤯😒 Maar we willen wst anders dan naar NL op vakantie en na deze lange taaie boutwinter willen we de zomervakantie niet risikeren om met 14 graden in de regen te zitten.
Hopelijk valt het mee 🤞🏻🤞🏻
Als je nog tips hebt hoor ik het graag! Ben redelijk bekend in de steden qua cultuur masr de omgeving verder niet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 52% gewijzigd door mignonne op 08-04-2024 23:03:59 ]:)
supertof!!quote:Op maandag 8 april 2024 22:47 schreef FlyingFish het volgende:
Klinkt heel gaaf Mignonne! Hoe heb je die appartement hotels gevonden? Dat is hetgeen waar wij nog het meest tegenop kijken. Ik weet van onze eigen reis 9 jaar geleden dat het soms best lastig was om kamers te vinden waar je een beetje beweegruimte had. Wij zullen met 5 personen gaan, dus dat maakt het nog een tikje lastiger.
Hoe vonden ze de tempels en dergelijken?
Voor ons is dit sowieso nog een ver weg plan, het staat nu met potlood voor mei 2026 op de kalender.
We hebben elke convenience store die we tegen kwamen van binnen gezienquote:Op maandag 8 april 2024 23:17 schreef Molo het volgende:
Ook 7/Eleven tour gedaan? Mijn dochter van 7 lijkt dat fantastisch door de youtube filmpjes die ze daarvan gezien heeft
Gekoelde bouillon in de vorm van een teddybeer die je daar ter plekke opwarmt om je eigen fast food ramen mee te maken. Dat soort zaken![]()
Heerlijk absurd voor ons barbaren
Dit is een goeie tip, thanks!quote:Op maandag 8 april 2024 23:17 schreef mignonne het volgende:
ohja en een pocket wifi. Ik weet niet hoe oud jouw kinders tegen die tijd zijn, maar het heeft mij met mn 2 oudste meiden gruwelijk veel geld bespaard.![]()
Kostte met iets van 85 dollar voor 2 weken lang onbeperkt 4g via een klein wifi kastje waar tot 5 apparaten aan verbonden konden worden.
Bonus: de meiden bleven automagisch in een straal van 100 meter bij me.
En heel praktische dingetjes die ons opgevallen zijn daar.quote:Op maandag 8 april 2024 23:23 schreef Molo het volgende:
[..]
Dit is een goeie tip, thanks!
En New York, wow! Goeie avonturen en ervaringen man, love it
Haha na jouw reis naar Nippon ben ik aan het sparen gegaan voor iets dergelijksquote:Op maandag 8 april 2024 21:56 schreef mignonne het volgende:
[..]
Wat een heerlijk vooruitzicht!!
Ik ben een tikje jaloers want niet op vakantie in de zomer (hoewel wij echt écht niet mogen klagen hahaha. Luxeproblemen)
Trein in Italië idd prima. En met de kinderen spotgoedkoop met bimbi tickets. In ieder geval ivm NL qua prijzen maar ik gok dat de trein bij jou ook niet supergoedkoop is?
Hoede tips, dank! Alleen voor het eten zou ik al gaan iddquote:Op maandag 8 april 2024 22:10 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Roomsnoes mocht je van eten houden..
Disclaimer, tips zijn gebaseerd op ervaringen uit 2019. Maar als ik op Tripadvisor kijk lijkt het nog wel actueel te zijn.
In Pisa zit pizzeria Quarto d'Ora Italiano. De pizza met burrata en rauwe ham is fantastisch. Wij zaten destijds twee nachten daar en hebben er de eerste avond, tweede dag lunch en tweede avond gegeten, zo lekker was het![]()
In Florence zit Gelateria dei Neri, absoluut lekkerste ijs dat ik ooit heb gegeten. En bij All'Antico Vinaio haal je heeerlijke belegde broodjes. Zit in dezelfde straat als de ijssalon.
Instant honger en ik zou oprecht puur voor die drie zaken zo weer erheen willen![]()
Ja dat is wel een goede. Voor een paar dagen huren kan natuurlijk ook en bespaard een hoop geld. Kun je de rest er omheen plannen.quote:Op dinsdag 9 april 2024 20:04 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Haha na jouw reis naar Nippon ben ik aan het sparen gegaan voor iets dergelijks![]()
![]()
Als kunsthistorica jubel ik echt inderdaad. Zo leuk om de kinderen mee te nemen naar al dat erfgoed, lekker eten etc. o van nu 9 is hard aan het DuoLingo’en om de taal te leren en ik stof ook wat oude taalkunsten af![]()
Trein is duur hier ja. Of nou ja, voor kinderen zijn de prijzen ok. In NL is het ov niet leuk meer nee. En door de wisseljoers zijn wij als Noren nogal de sjaak in europa op het moment![]()
We zijn iig niet van auto afhankelijk nu (das toch voor twee weken 1000e bespaard). Misschien huren we voor een paar fagen een auto lm dan wat uitstapjes te doen, en dan weer lekker zonder.
Zo’n toffe reis!quote:Op maandag 8 april 2024 23:13 schreef mignonne het volgende:
En de tempels vonden ze toch wel indrukwekkend. Meer dan ik had verwacht. Het feit dat er echt monniken rondliepen en dergelijke maakte indruk. De grootsheid van veel tempels ook. Het is natuurlijk ook heel anders dan de gemiddelde kathedraal waar ik ze normaal gesproken in sleur.
We zijn niet overal even lang gebleven. Persoonlijk denk ik wel dat dat key is als je met kinderen reist om het voor iedereen leuk te houden. Niet verwachten dat je 5 uur in een tempel kunt rondhangen om alle details in je op te nemen. En voor mezelf soms ook even slikken als we wéér een H&M in moesten of een winkel met troep.
Gaaf! Ik kan niet wachten om ook Thailand te her-ontdekken met onze twee koters.quote:Op woensdag 10 april 2024 12:34 schreef MaJo het volgende:
Qua verre reis kan ik dan Thailand aanbevelen, dat was echt goed te bereizen met een peuter.
Misschien kun je nog zo'n ding op de kop tikken. Die had ik voor mijn (kleine) 8jarige en was echt heel chill. Past precies tussen de stoelen in waardoor je een soort bedje hebt. Sliep hij echt heerlijk op. Wordt volgens mij ook in winkels verkocht en als je in de buurt van den haag woont mag je de mijne ook komen ophalen voor een tientje ofzo hoor.quote:Op woensdag 10 april 2024 12:51 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Gaaf! Ik kan niet wachten om ook Thailand te her-ontdekken met onze twee koters.
Morgen is voor ons D-Day: We vertrekken met twee jonge boys (2 en 3 jaar) naar Orlando. Flink lange vlucht, ik ben erg benieuwd hoe dit zal gaan. De jongste is nogal gillerig, dus dit beloofd wat.. Gelukkig gaan we met m'n schoonouders, dus qua afleiding kunnen ze hier en daar zeker meehelpen.
De 2,5 week in Orlando gaan we heerlijk genieten van de zon met veel zwemparken, Disney pretparken en natuurlijk de natuurparken met krokodillen en manatees. Vooral ook lekker veel eettentjes opzoeken daar.
Als zo'n lange vlucht bevalt ga ik zeker kijken naar bv Japan, Thailand of andere mooie bestemmingen voor volgend jaar.
Afgelopen twee jaar hebben we voornamelijk korte vluchten gehad van maximaal 3,5 uur, zoals Gran Canaria, Ibiza, Malta. Dit ging op zich best aardig, hoewel er flink wat werd afgekrijst tijdens de vlucht. Wish me luck.
Zo'n ding heb ik inderdaad gisteren opgehaald bij een vriendquote:Op woensdag 10 april 2024 14:13 schreef mignonne het volgende:
Misschien kun je nog zo'n ding op de kop tikken. Die had ik voor mijn (kleine) 8jarige en was echt heel chill. Past precies tussen de stoelen in waardoor je een soort bedje hebt. Sliep hij echt heerlijk op.
Oh goed!!quote:Op woensdag 10 april 2024 14:20 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Zo'n ding heb ik inderdaad gisteren opgehaald bij een vriendSchijnt enorm handig te zijn!
Oeh tof, Florida staat bij ons ook hoog op het lijstjequote:Op woensdag 10 april 2024 12:51 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Gaaf! Ik kan niet wachten om ook Thailand te her-ontdekken met onze twee koters.
Morgen is voor ons D-Day: We vertrekken met twee jonge boys (2 en 3 jaar) naar Orlando. Flink lange vlucht, ik ben erg benieuwd hoe dit zal gaan. De jongste is nogal gillerig, dus dit beloofd wat.. Gelukkig gaan we met m'n schoonouders, dus qua afleiding kunnen ze hier en daar zeker meehelpen.
De 2,5 week in Orlando gaan we heerlijk genieten van de zon met veel zwemparken, Disney pretparken en natuurlijk de natuurparken met krokodillen en manatees. Vooral ook lekker veel eettentjes opzoeken daar.
Als zo'n lange vlucht bevalt ga ik zeker kijken naar bv Japan, Thailand of andere mooie bestemmingen voor volgend jaar.
Afgelopen twee jaar hebben we voornamelijk korte vluchten gehad van maximaal 3,5 uur, zoals Gran Canaria, Ibiza, Malta. Dit ging op zich best aardig, hoewel er flink wat werd afgekrijst tijdens de vlucht. Wish me luck.
Daar zouden ze hier ook wel wat meer aandacht aan mogen besteden.quote:Op maandag 8 april 2024 23:30 schreef mignonne het volgende:
[..]
En heel praktische dingetjes die ons opgevallen zijn daar.
- Fanta bestaat niet. Ze hebben het wel maar dan in een druiven variant ofzo en een met framboos. Niet die wij kennen. Er is wel een soort van 7-up en cola kun je vaak ook wel vinden maar niet overal.
- op elke willekeurige plek is wel een automaat waar je flesjes drinken uit kunt halen. Van hete thee en koffie in blik tot koud water en sapjes. Echt ook gewoon in woonwijken en in uithoeken enzo.
- overal schone openbare toiletten. Je hoeft niet op zoek naar een McDonalds om te gaan plassen. Ieder metrostration heeft meerdere toiletten maar ook gewoon in de stad. En voor gratiesch.
- Nergens prullebakkenals je mazzel hebt kun je een servetje weggooien bij een gemakswinkel binnen ofzo maar op straat nergens prullebakken.
- Japanners eten niet op straat (dus geen prullenbakken nodig). Drinken ook weinig.
Andere praktische tip, we hadden een Pasmo Passport. Een soort OV chipkaart, kun je bij aankomst direct op het vliegveld aanschaffen, dan staat er genoeg credit op om naar de stad mee te reizen vanaf het vliegveld. De ov kaart is ook een betaalmiddel voor bijvoorbeeld gemakswinkels en eerder genoemde drinkautomaten.
Ja die prijzen gaan we niet blij van worden ben ik bang, en ik vind het nu al zo duurquote:Op woensdag 10 april 2024 14:40 schreef mignonne het volgende:
Nu al is wel heel erg vroeg. Maar campings en dergelijke boekte ik meestal wel in het najaar al. Dan nog keus en vroegboekkortingen. Als je pas in april gaat boeken voor die zomer dan zijn veel accomodaties al weg. Zomervakantie is gewoon een drukke periode, niet alleen uit ons land maar ook de rest van europa.
Voor vluchten juist beter wachten, niet té lang van tevoren boeken.
Sterkte alvast met de shock van de hoogseizoenprijzen
Aapie wordt oktober dit jaar 4, dus volgend jaar zouden we tot de herfstvakantie nog buiten de schoolvakanties weg kunnen. Ik denk wel dat we dat nog gaan doenquote:Op woensdag 10 april 2024 14:42 schreef mousemicky het volgende:
Is Aapie volgend jaar 4 of 5? Met 4 mag je nog buiten de schoolvakanties weg (in overleg met de school is dan wel zo netjes),
Verder: wij hebben in december/januari geboekt voor deze zomer vanwege een accomodatie die populair is. Ben je minder kieskeurig/ flexibeler dan kan boeken op een later moment ook nog prima. Vrienden van ons gingen vorig jaar last minute in de zomervakantie, begin augustus geboekt, week later op vakantie. Is ze ook prima bevallen.
Voor de kerst boeken. Uiterlijk eind januari. Dat is wel mijn richtlijn. Lukt niet altijd, maar ik hou dat een beetje aan.quote:Op woensdag 10 april 2024 14:56 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ja die prijzen gaan we niet blij van worden ben ik bang, en ik vind het nu al zo duurScheelt wel dat er een paar duizend euro aan opvang geld vrij gaat komen, die kunnen we dan zo doorstorten
[..]
Aapie wordt oktober dit jaar 4, dus volgend jaar zouden we tot de herfstvakantie nog buiten de schoolvakanties weg kunnen. Ik denk wel dat we dat nog gaan doenOf wellicht een overlap met de zomervakantie, eerder weg of later terug. Dat scheelt ook al een heleboel
Deze ga ik denk ik ook aanschaffen. Wij vliegen over 5 maanden naar Hawai met kind van 3. Die is vaak geneigd om op de grond te zitten of van alles daar te laten vallen (gooien) dus dan lijkt dit me een ideale oplossing. Ik heb ook wel eens gekeken voor zo'n jetbox, maar dat vind ik toch weer teveel gesleep.quote:Op woensdag 10 april 2024 14:13 schreef mignonne het volgende:
[..]
Misschien kun je nog zo'n ding op de kop tikken. Die had ik voor mijn (kleine) 8jarige en was echt heel chill. Past precies tussen de stoelen in waardoor je een soort bedje hebt. Sliep hij echt heerlijk op. Wordt volgens mij ook in winkels verkocht en als je in de buurt van den haag woont mag je de mijne ook komen ophalen voor een tientje ofzo hoor.
-edit- past opgevouwen in het zakje gewoon in je rugtas niet groot. Is met een pompje op te blazen of gewoon met de mond.
https://www.bol.com/nl/nl(...)00000114342896/?s2a=
[ afbeelding ]
Hawaii lijkt me super gaaf! Maar die gigantische afstand houdt me tegenquote:Op woensdag 10 april 2024 16:03 schreef ZarB het volgende:
[..]
Deze ga ik denk ik ook aanschaffen. Wij vliegen over 5 maanden naar Hawai met kind van 3. Die is vaak geneigd om op de grond te zitten of van alles daar te laten vallen (gooien) dus dan lijkt dit me een ideale oplossing. Ik heb ook wel eens gekeken voor zo'n jetbox, maar dat vind ik toch weer teveel gesleep.
Dit idd! Al weet ik niet of die tabletjes lang genoeg werken eigenlijk.quote:Op woensdag 10 april 2024 14:24 schreef mignonne het volgende:
[..]
Oh goed!!
Ja ga je veel plezier van hebben!
Goeie reis alvast met de kinders. Er is vast entertainment genoeg aan boord.
Wat ik nog als losse tip in het algemeen mee wil geven is neem reistabletten mee. Primatour of iets anders. Ik had ze goddank bij me; we hadden de vlucht naar HK een turbulentie waar je u tegen zegt, echt niveau achtbaan. En dat dus bijna 2.5u aan een stuk. Allemaal kotsmisselijk en zowel de oudste als de jongste hebben overgegeven. De primatour heeft er uiteindelijk wel voor gezorgd dat het minder werd en bij de middelste en mijzelf te handelen was. Van de bullettrain werden ze ook misselijk dus daar bood het ook uitkomst. Kost geen hol en levert wel wat op 😅
Enige nadeel is dat die dingen heel goor zijn
Uiteindelijk konden we niet echt iets vinden bij Center Parcs in de week dat ik vrij kon krijgen. Dus het is Landal Hoog Vaals geworden waar we ook een goede prijs tegenkwamen.quote:Op maandag 8 april 2024 07:30 schreef Morgane89 het volgende:
Daar twijfelde ik idd ook over want die extra ruimte is wel heel fijn. Maar dit ding is niet duur dus als het nou helemaal niks is laten we m weer leeglopenquote:Op woensdag 10 april 2024 16:28 schreef MaJo het volgende:
[..]
Hawaii lijkt me super gaaf! Maar die gigantische afstand houdt me tegenEdit: het is even ver vliegen als Thailand
Al vond ik dat ook echt giga ver met mijn vliegangst
Mijn ervaring is dat we het juist fijn vonden dat we de ruimte onder Aapie's benen konden gebruiken voor tassen, daar heb je zelf vaak weinig ruimte voor (tenminste, wij hebben erg lange benen). Maar kan me voorstellen dat het als slaapoptie wel fijn is
Dat is ook zoquote:Op woensdag 10 april 2024 17:02 schreef ZarB het volgende:
[..]
Daar twijfelde ik idd ook over want die extra ruimte is wel heel fijn. Maar dit ding is niet duur dus als het nou helemaal niks is laten we m weer leeglopen![]()
Wij vliegen eerst naar San Francisco, slapen er 1 nacht en vliegen dan door naar Hawai. Omdat het anders echt veel te lang is (ook voor ons). Kan je eerst 3 dagen bijkomen! Mijn stelregel wb vliegen met kinderen is: het is standaard kut, dus alles wat meevalt is mooi meegenomen
Nee geloof dat die tabletjes een uur of 8 werken ofzo. Maar goed het is meer dan niets.quote:Op woensdag 10 april 2024 16:32 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Dit idd! Al weet ik niet of die tabletjes lang genoeg werken eigenlijk.
Wij hadden naar Florida 2 spugers, en op de terugweg ook weer. En die spuugzakjes zitten dus niet in elke stoel (was ik op de heenweg achtergekomen, dus voor de terugweg zakjes verzameld zodat we er iig drie hadden), en ze lekken op een gegeven moment door. Gelukkig hadden we nog een bekertje die we er onder konden houden. De rest van de vlucht zelf vonden de kinderen wel leuk, met name dankzij de schermpjes in de stoelen.
Veel plezier verder! Wij hebben een topvakantie in Florida gehad vorig jaar! Mocht je in een disneyhotel zitten en gratis (een dag) entree hebben voor een waterpark, Typhoon Lagoon heeft een heel leuk kinderdeel en een grote rustige bandenglijbaan waar je met max 4 personen vanaf kunt in een band met bodem.
En sla de eindshow in Magic Kingdom over of zorg dat je plaatsen regelt oid. Dat is echt niet normaal druk, en ze sluiten de hele hub af waardoor je alleen nog vanaf mainstreet die kant op kan (en achterlangs naar mainstreet). Wij moesten achterom via de ingang weer terug door mainstreet om nog in de buurt te kunnen komen 30 minuten voor de start. Volgend jaar gaan we weer naar WDW, maar die show slaan we voortaan over of reserveren we een diningpackage voor. En voor een break; in het circusdeel zit een waterspeeltuin, en in de wachtrij van dombo zit een overdekte speeltuin.
Ik heb ooit door zo'n vlucht vliegangst ontwikkeldquote:Op woensdag 10 april 2024 17:19 schreef mignonne het volgende:
[..]
Nee geloof dat die tabletjes een uur of 8 werken ofzo. Maar goed het is meer dan niets.
En echt die turbulentie heb ik nog nooit zo meegemaakt. Heb behoorlijk wat gevlogen maar niet eerder zoiets gehad. Ik kan me goed voorstellen dat als je vliegangst hebt en zoiets meemaakt dat je met de trein terug gaat
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |