abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211280611
Ik ga binnenkort alleen met mijn baby vliegen van nog net geen jaar oud.
Ik vlieg met Klm en het is een lange vlucht van 9uur heen en 13 uur terug.

Van de zomer heb ik een horrorvlucht gehad en raak nu dus lichtelijk in paniek bij het denken dat het net zo erg kan zijn. Een baby 9 uur op schoot is erg intensief. Ik kon niet eten, amper drinken, bewegen enz. Voor de baby was het ook erg heftig. Ze heeft bij aankomst de hele avond gehuild.
Op de terugvlucht viel het reuze mee omdat ik een wiegje heb kunnen reserveren.

Voor de aanstaande vakantie wou ik het ook zo doen maar wat blijkt, bij klm mag de baby tot 65cm lang zijn. Mijn kind zal tegen die tijd 70-75cm zijn. Wel krijg je vanwege het wiegje een stoel bij de zogenaamde (bulkhead), dus geen stoelen voor je want aan de muur komt dat wiegje. Je hebt dus net even wat extra been ruimte. Normaal kosten die stoelen 70 euro meer.
Ik zit eraan te denk om het toch te nemen en mijn baby af en toe heel eventjes in dat wiegje te leggen om even rust te nemen of om even te eten. Ik denk niet dat we het makkelijker zullen hebben in een andere economy stoel, ongeacht extra comfort, als baby al die uren bij mij op schoot moet zitten.

De stoel die ik toegewezen heb gekregen (30F) is een middenstoel in een rij van 4. De overige 3 stoelen in de rij staan geblokkeerd wisten ze mij te vertellen bij de klantenservice. De hele rij achter ook. Ik denk zelf dat die geblokkeerd zijn voor gevallen zoals de mijne met baby of mensen die slecht ter been zijn.
Het zou helemaal geweldig zijn als er 1 stoel naast mij vrij blijft maar hoe realistisch is dat op een vlucht 1 week voor kerst. Het toestel heeft overigens nu nog heel veel vrij stoelen, in alle klassen.

Mijn vraag is, heeft iemand ervaring met een baby die tot 10cm langer is in een klm wiegje? Of welke stoel is überhaupt het beste met een baby die nog op schoot reist.
Een extra stoel kopen is geen optie en business class al helemaal niet.
pi_211280671
vind je dat niet asocial tegenover de mede passagiers?
pi_211280685
Waarom zou je dit doen? Boek gewoon een huisje in CenterParcs ofzo met je baby.
pi_211280696
Lekker dan, 9 uur met zo'n jankzak in het vliegtuig, je zal er maar ­ ­ naast ­ ­ ­ in de buurt ­ ­ in het zelfde vliegtuig zitten

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 13-11-2023 12:10:45 ]
pi_211280700
Gewoon als cargo in 't ruim bij de (huis)dieren 14.gif

En voor degene die zeggen 'waarom ga je met een baby vliegen????'

Gewoon, OMDAT HET KAN!! -en voor Kerst ook 'moet'- (en mensen irriteren is gewoon gaaf. Punt. )
Ik zou ook een paar goedkope mp3-spelers uitdelen met Django Wagner erop. Mogen ze kiezen ^O^
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_211280767
Misschien kun je hier wat tips vragen: OUD / Op vakantie met (kleine) kinderen #24

Het lijkt me best een opgave, alleen met een baby zo'n lange vlucht. Wellicht kun je een extra stoel boeken, zodat je sowieso zeker weet dat je een lege stoel naast je hebt.

Hoe het zit met zo'n wiegje weet ik niet, dat heb ik nooit gebruikt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_211280808
quote:
7s.gif Op maandag 13 november 2023 12:19 schreef miss_sly het volgende:
Misschien kun je hier wat tips vragen: OUD / Op vakantie met (kleine) kinderen #24

Het lijkt me best een opgave, alleen met een baby zo'n lange vlucht. Wellicht kun je een extra stoel boeken, zodat je sowieso zeker weet dat je een lege stoel naast je hebt.

Hoe het zit met zo'n wiegje weet ik niet, dat heb ik nooit gebruikt.
Heb je de OP niet gelezen ofzo? :D

quote:
Een extra stoel kopen is geen optie
Maar:
quote:
Het toestel heeft overigens nu nog heel veel vrij stoelen, in alle klassen.
TS is dus gewoon gierig. :P

quote:
Het lijkt me best een opgave, alleen met een baby zo'n lange vlucht.
Hoezo? Hou je niet van je kind als je t niet ff weg kunt leggen? >:)
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_211280847
Ik heb ook eens alleen gevlogen, met een toen 9-maander, hij paste toen al niet meer in zo'n wiegje.

Zulke lange vluchten zijn hoe dan ook een uitdaging met een baby, zeker als je alleen bent en de kleine niet even over kan geven aan een ander. Bereid je er op voor dat je focus al die uren zal liggen op het entertainen van je kind en probeer daarin wat te ontspannen. Als jij gestresst bent, voelt je kind dat ook.

Oh en de stoelen naast je kunnen nu nog leeg zijn, rondom kerst is meestal topdrukte dus ga er niet van uit dat het zo blijft.
  maandag 13 november 2023 @ 12:27:30 #9
149959 SQ
snelle trees
pi_211280848
Wat een fijne, inlevende reacties weer. Allejezus.
Maar inderdaad, het lijkt me een flinke opgave in je eentje, zeker als je even moet plassen ofzo, ik zou er niet aan durven beginnen.
disclaimer
pi_211280855
De crew wil je baby echt wel even een minuutje vast houden als je naar de wc moet hoor :)
pi_211280916
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2023 12:27 schreef SQ het volgende:
Wat een fijne, inlevende reacties weer. Allejezus.
Maar inderdaad, het lijkt me een flinke opgave in je eentje, zeker als je even moet plassen ofzo, ik zou er niet aan durven beginnen.
Inlevende reacties als je een keer intercontinentaal gevlogen hebt met een constant krijsende baby op een stoel in je nabijheid dan zouden ouders zich ook eens kunnen inleven met de overlast die ze gaan veroorzaken voor een grote groep mensen om hun heen. ;)
  maandag 13 november 2023 @ 12:39:34 #12
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211280936
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2023 12:37 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Inlevende reacties als je een keer intercontinentaal gevlogen hebt met een constant krijsende baby op een stoel in je nabijheid dan zouden ouders zich ook eens kunnen inleven met de overlast die ze gaan veroorzaken voor een grote groep mensen om hun heen. ;)
Elke geoefende reiziger zet gewoon een noise cancelling koptelefoon op

Het lijkt mij geen pretje om met een kind van die leeftijd in mijn uppie zo'n vlucht te maken maar los daarvan, je kunt je als omstanders ook wel compleet aanstellen zeg
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 13 november 2023 @ 12:48:05 #13
149959 SQ
snelle trees
pi_211281015
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2023 12:39 schreef Molo het volgende:

[..]
Elke geoefende reiziger zet gewoon een noise cancelling koptelefoon op

Het lijkt mij geen pretje om met een kind van die leeftijd in mijn uppie zo'n vlucht te maken maar los daarvan, je kunt je als omstanders ook wel compleet aanstellen zeg
Dit. Daarbij kan ik nog wel wat zaken opnoemen die irritant zijn in een vliegtuig wat ik tijdens mijn laatste vlucht mee heb gemaakt:
- mensen die de hele vlucht naast je zitten te kletsen
- mensen die hun hutkoffers persé als handbagage mee moeten waardoor een andermans handtas niet meer in het vak past
- mensen die grappige films gaan kijken en daar de hele vlucht hardop om lachen
- mensen die ziek worden naast je en de hele vlucht zitten te kotsen
- mensen die te breed zijn voor de stoel waardoor ze constant tegen je aan drukken
- mensen die in het midden zitten en elk uur moeten pissen
- mensen die gaan lopen janken als je tegen je schermpje aan tikt om andere muziek op te zetten "omdat je eens moet kappen met tegen het scherm aan te rossen"

Conclusie: alles en iedereen is kut in een vliegtuig. Beter accepteer je dat gewoon, en dan is het zo weer voorbij.

Daarbij is het gewoon jammer, sneu en voorspelbaar dat ELK topic wat over dit soort dingen gaat precies dezelfde reacties krijgt van precies dezelfde mensen die anders nooit in dit subforum komen.
disclaimer
pi_211281074
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2023 12:37 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Ik denk dat die ouders best een idee hebben hoe vervelend het is als ze een lange vlucht met een huilend kind zitten. Ze zitten er zelf immers ook behoorlijk middenin.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 13 november 2023 @ 12:59:57 #15
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211281115
quote:
7s.gif Op maandag 13 november 2023 12:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik denk dat die ouders best een idee hebben hoe vervelend het is als ze een lange vlucht met een huilend kind zitten. Ze zitten er zelf immers ook behoorlijk middenin.
Ja idd

Vriendin zonder kinderen vroeg tijdje terug aan me hoe ik daaraan gewend was, zo'n kinderverjaardag met gekrijs
Nou, niet, gekrijs is gewoon kut en de hel, net als voor haar. Dus hopen dat het snel weer voorbij is. Plus bier
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_211281305
Vliegen :')
pi_211281381
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2023 12:03 schreef hoechst het volgende:
vind je dat niet asocial tegenover de mede passagiers?
wat is er precies asociaal?
  Redactie Frontpage maandag 13 november 2023 @ 13:31:25 #18
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_211281431
Ik vlieg pertinent niet (meer) met mijn kinderen totdat ze 4 zijn/waren, dan kan je ze zaken uitleggen en een redelijk normaal gesprek hebben. Eén vlucht gemaakt toen mijn zoontje erg jong was en dat was geen pretje.

Mijn dochter is nu 5, mijn zoontje is bijna 3. We wachten nog een jaar en dan vliegen we weer om op vakantie te gaan, voor nu midweekjes en weekends met de auto. Ik vind vooral dat je het vliegen met kleine kinderen andere passagiers niet aan kan doen. Zelf kies je voor de penarie, de andere reizigers kiezen daar niet voor.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_211281503
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2023 13:31 schreef JeMoeder het volgende:
Ik vlieg pertinent niet (meer) met mijn kinderen totdat ze 4 zijn/waren, dan kan je ze zaken uitleggen en een redelijk normaal gesprek hebben. Eén vlucht gemaakt toen mijn zoontje erg jong was en dat was geen pretje.

Mijn dochter is nu 5, mijn zoontje is bijna 3. We wachten nog een jaar en dan vliegen we weer om op vakantie te gaan, voor nu midweekjes en weekends met de auto. Ik vind vooral dat je het vliegen met kleine kinderen andere passagiers niet aan kan doen. Zelf kies je voor de penarie, de andere reizigers kiezen daar niet voor.
Mijn familie woont in het buienland. Mijn vader is ook al op een behoorlijke leeftijd en ik wil graag dat hij zijn kleindochter een keer ziet voordat het te laat is. Zo kunnen er legio redenen zijn waarom mensen met jonge kinderen MOETEN reizen
Vier jaar wegblijven is voor ons simpel geen optie.

Overigens heb ik best veel vluchten meegemaakt met krijsende en verwende kleuters die niet stil wilde blijven zitten en steeds op de stoel voor hun bleven schoppen, bijvoorbeeld. Zullen we die ouders ook maar opleggen dat ze moeten wachten tot hun kids 8 jaar zijn of zoiets? Wat een aanstellerij joh

[ Bericht 0% gewijzigd door Moederenkind op 13-11-2023 13:44:32 ]
  Redactie Frontpage maandag 13 november 2023 @ 14:26:11 #20
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_211281977
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2023 13:39 schreef Moederenkind het volgende:

[..]
Mijn familie woont in het buienland. Mijn vader is ook al op een behoorlijke leeftijd en ik wil graag dat hij zijn kleindochter een keer ziet voordat het te laat is. Zo kunnen er legio redenen zijn waarom mensen met jonge kinderen MOETEN reizen
Vier jaar wegblijven is voor ons simpel geen optie.

Overigens heb ik best veel vluchten meegemaakt met krijsende en verwende kleuters die niet stil wilde blijven zitten en steeds op de stoel voor hun bleven schoppen, bijvoorbeeld. Zullen we die ouders ook maar opleggen dat ze moeten wachten tot hun kids 8 jaar zijn of zoiets? Wat een aanstellerij joh

Prima, jij mag het aanstellerij noemen, ik noem het fatsoen. Vergeet niet dat ik zelf ouder van jonge kinderen ben. Daarnaast zijn jouw afwegingen jouw afwegingen en je hebt recht op je mening. Houd er alleen rekening mee dat er heel veel mensen zijn die het niet met je eens zullen zijn.

Maar om even on-topic te zijn: kan je zomaar een wiegje regelen voor een té lang kind? Lijkt mij dat daar wel enige controle op is, door bijv. leeftijd van een kind?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_211282034
Wat moet, dat moet. Ik heb het ook wel eens gedaan, en het was een 10 uur durende lijdensweg om ervoor te zorgen dat de 200 andere passagiers en mijn kind het comfortabel hadden.

En daarna had ik een tijdsverschil van 6 uur, waardoor de week daarop en terugvlucht ook kut waren. Nooit meer.

Mijn tip? Vlieg businessclass. Die keer dat ik terugvloog en diep in de buidel tastte voor een upgrade, was het helemaal waard.

Ook ik heb me daarna voorgenomen niet te vliegen totdat de kinderen 4 jaar of ouder zijn.
-nee-
pi_211282054
quote:
14s.gif Op maandag 13 november 2023 14:32 schreef Marsenal het volgende:
Wat moet, dat moet. Ik heb het ook wel eens gedaan, en het was een 10 uur durende lijdensweg om ervoor te zorgen dat de 200 andere passagiers en mijn kind het comfortabel hadden.

En daarna had ik een tijdsverschil van 6 uur, waardoor de week daarop en terugvlucht ook kut waren. Nooit meer.

Mijn tip? Vlieg businessclass. Die keer dat ik terugvloog en diep in de buidel tastte voor een upgrade, was het helemaal waard.

Ook ik heb me daarna voorgenomen niet te vliegen totdat de kinderen 4 jaar of ouder zijn.
vlieg je business class ook met het kindje op schoot ? Dat lijkt mij namelijk het meest moeilijke. Niet zozeer de stoel zelf.
pi_211282060
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2023 14:26 schreef JeMoeder het volgende:

[..]
Prima, jij mag het aanstellerij noemen, ik noem het fatsoen. Vergeet niet dat ik zelf ouder van jonge kinderen ben. Daarnaast zijn jouw afwegingen jouw afwegingen en je hebt recht op je mening. Houd er alleen rekening mee dat er heel veel mensen zijn die het niet met je eens zullen zijn.

Maar om even on-topic te zijn: kan je zomaar een wiegje regelen voor een té lang kind? Lijkt mij dat daar wel enige controle op is, door bijv. leeftijd van een kind?
met kleuter vliegen kan net zo vervelend zijn maar uiteraard zie jij dat niet zo.. :)
pi_211282097
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2023 14:34 schreef Moederenkind het volgende:

[..]
vlieg je business class ook met het kindje op schoot ? Dat lijkt mij namelijk het meest moeilijke. Niet zozeer de stoel zelf.
Ik toen wel, maar dan in zo'n halve ligstoel, daar heb je echt meer ruimte, ook om het kind tussen je benen te zetten of half naast je.
-nee-
pi_211282169
quote:
14s.gif Op maandag 13 november 2023 14:39 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Ik toen wel, maar dan in zo'n halve ligstoel, daar heb je echt meer ruimte, ook om het kind tussen je benen te zetten of half naast je.
ik heb net even gecheckt wat het zou kosten zo'n upgrade.... 5,300 euries. :'(
Ik heb nu 1600 betaald dus dat is 3x zoveel...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')