abonnement Unibet Coolblue
  maandag 28 augustus 2023 @ 13:36:06 #1
35189 Troel
scherp en bot
pi_210455716
Deel hier tips, trucs en ervaringen over op vakantie gaan met kinderen :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_210455772
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 12:06 schreef exode het volgende:
_O- 1 locatie voor de zomervakantie van 2024 al geboekt. Die wilden we dit jaar maar zat ramvol.
Radastrand in Zweden, 2 weken in het vakantiehuisje.

Zodra Isaberg ook boekbaar wordt, boeken we die ook, want die zitten ook steeds hartstikke vol.

Nog steeds op zoek voor de Voorjaarsvakantie, het helpt ook niet dat het feestvarken zelf twijfelt. Mijnheer wil of naar een CP achtig park ( }:| ) of naar Disneyland.
Dan zou je denken, CP bij Disneyland is de perfecte combinatie echter willen wij (alle4 dus) eigenlijk wel gewoon naar Sequioa Lodge. Ja, we zijn lastig te pleasen. We gaan eens kijken of we er toch een combinatie van kunnen maken.
Kun je niet mailen naar isaberg om al te boeken? Weet je ook zeker dat je niet mis grijpt als het e open gaat?

Voor de voorjaarsvakantie misschien een combi doen? Paar dagen Disney en dan een paar dagen centerparcs of landal? Bijvoorbeeld een locatie op de terugweg, of de gene die vlakbij Disneyland ligt? Moet je alleen even kijken hoe dat gaat qua aankomstdagen.
pi_210455862
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 13:40 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Kun je niet mailen naar isaberg om al te boeken? Weet je ook zeker dat je niet mis grijpt als het e open gaat?

Voor de voorjaarsvakantie misschien een combi doen? Paar dagen Disney en dan een paar dagen centerparcs of landal? Bijvoorbeeld een locatie op de terugweg, of de gene die vlakbij Disneyland ligt? Moet je alleen even kijken hoe dat gaat qua aankomstdagen.
Ja, wellicht ga ik dat doen met Isaberg, maar we moeten nog bedenken hoeveel nachten Isaberg we doen, ook afhankelijk van de bootprijzen. Ook omdat we nog steeds een enkele reis hebben staan bij Stenaline vanwege de geannuleerde vakantie.

De voorjaarsvakantie, we wilden eventueel een combinatie CP en Disneyhotel (sequioa dus) doen maar dat past niet met aankomstdagen. B is op woensdag jarig dus dan willen we echt in Disney zitten. CP hanteert vaste aankomstdagen.
Het is een enorm luxe probleem....ik denk dat we uiteindelijk op of Lalandia (ja toch wel) of Disney uitkomen. We zijn nog aan het vissen wat B het leukste zou vinden.
pi_210455870
Die CP bij Disney is wel heel erg tof qua zwembad. En als je via Disney boekt ben je ook relatief goedkoop uit, via CP zelf is regelmatig duurder (ook ivm een huisje ipv appartement, maar de appartementen zijn goed daar). En met de auto ben je in tien minuten vanaf het park weer ‘thuis’. Ik zou dat verkiezen boven een Disney hotel. Ook omdat je dan gewoon in je huisje kunt ontbijten, scheelt ook een bak geld. Áls wij in de kerstvakantie gaan, gaan we ook voor Village Nature. Het lijkt qua park sowieso niet echt een CP. Ander soort stijl en sfeer, en een ander soort opzet van het zwembad. Als je via Disney zelf boekt heb je altijd 2 dagen toegang tot disney, en de gehele huurperiode gratis parkeren (voor een middagje disney Village bijvoorbeeld). Wij hebben vorige keer 4 nachten geboekt en dat was echt ideaal. Rustig aankomen en zwemmen, dagje Disney, dagje rust en zwemmen, nog een dagje Disney en dan weer rustig vertrekken, na evt nog een keer zwemmen.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_210455924
quote:
1s.gif Op maandag 28 augustus 2023 09:57 schreef Molo het volgende:
Ja klopt, kun je overdag maar zeker in de schemering (veel) last van ervaren
quote:
7s.gif Op maandag 28 augustus 2023 10:05 schreef Troel het volgende:

[..]
Geen ervaring met Schotland, wel al jaren met dit soort steekvliegen. Gewoon in Nederland op bepaalde plekken, waaronder in onze achtertuin (buitengebied tegen heide/veengebied aan). Standaard ruim voor de schemering goed insprayen met deet helpt hier. Deet staat hier dus ook altijd voor het grijpen.
quote:
1s.gif Op maandag 28 augustus 2023 11:23 schreef Burdie het volgende:
Ik zou me er niet door tegen laten houden, gewoon lange mouwen en pijpen dragen. Dat is toch nodig met de temperatuur in Schotland :P.
quote:
1s.gif Op maandag 28 augustus 2023 11:23 schreef laziness het volgende:

[..]
Ik heb me er destijds ook in verdiept en vond dit een heel duidelijk verhaal over waar wel en niet, wat te doen, wat te gebruiken etc.
https://outdoorinspiratie.nl/midges/amp/

Wij spelen op safe en hebben het voor de meivakantie op de planning staan. Mede doordat O en ik op muggen al heftig reageren.
quote:
1s.gif Op maandag 28 augustus 2023 11:35 schreef Molo het volgende:

[..]
Heb ook weleens 30-35 graden gehad in Schotland

Ik zou de midges me er ook niet door laten weerhouden te gaan. Ken alleen wel zat mensen die dat anders ervaren/doen.
Dank voor de reacties.

Ik begrijp van mensen die het ervaren hebben, dat als je pech hebt, zelfs van en naar de auto lopen een klein stukje al veel narigheid oplevert. De wolken midges kunnen zo dicht zijn, dat je amper wat ziet.
Nou ben ik zelf dan nog wel wat meer geneigd om het risico te nemen, maar ik reis met man en kind, en die zien dat minder zitten.

Ik ga nog wel even kijken of we meer richting de oostkust kunnen gaan zitten. Of misschien toch voor nu een andere reis, omdat we nu aan de maanden tussen mei en september vastzitten, en Schotland even laten liggen tot we in april of september kunnen gaan.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 28 augustus 2023 @ 14:13:49 #6
319308 Tink89
To live is to dance
pi_210455993
quote:
7s.gif Op maandag 28 augustus 2023 12:39 schreef Troel het volgende:

[..]
Heerlijk als je al zo vroeg kunt boeken, dan hoef je je daar niet meer druk over te maken *O*
Wij hebben ook al geboekt. Heerlijk! Geen keuzestress meer... behalve dan voor de eventuele nieuwe caravan.

Iemand interesse in een Homecar racer sun 39? Met stapelbed en treinzit/bed, voortent, luifel enz.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_210456352
FF, wat heb je in gang gezet. Ben vanmiddag 6 keer door een 010 nummer gebeld, even Googlen leerde me dat het CP is.... }:| En nee ik ben niet ingelogd op CP als ik kijk wat het kost.
pi_210456582
quote:
7s.gif Op maandag 28 augustus 2023 14:00 schreef miss_sly het volgende:

[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Dank voor de reacties.

Ik begrijp van mensen die het ervaren hebben, dat als je pech hebt, zelfs van en naar de auto lopen een klein stukje al veel narigheid oplevert. De wolken midges kunnen zo dicht zijn, dat je amper wat ziet.
Nou ben ik zelf dan nog wel wat meer geneigd om het risico te nemen, maar ik reis met man en kind, en die zien dat minder zitten.

Ik ga nog wel even kijken of we meer richting de oostkust kunnen gaan zitten. Of misschien toch voor nu een andere reis, omdat we nu aan de maanden tussen mei en september vastzitten, en Schotland even laten liggen tot we in april of september kunnen gaan.
Ik had er nog nooit van gehoord tot ik afgelopen week ergens een advertentie voorbij zag komen dat ze mensen zochten om een anti muggenspul te testen speciaal tegen midges.
Dus ze zijn in ieder geval wel bezig met spul tegen die beestjes. Maar geen idee of er al iets op de markt is wat werkt. Maar sowieso als het echt hele wolken zijn waar je amper doorheen kan kijken, is niet ideaal.
pi_210458163
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 14:51 schreef exode het volgende:
FF, wat heb je in gang gezet. Ben vanmiddag 6 keer door een 010 nummer gebeld, even Googlen leerde me dat het CP is.... }:| En nee ik ben niet ingelogd op CP als ik kijk wat het kost.
Ik heb ze je nummer doorgegeven, als jij dan boekt krijg ik ook een gratis vakantie! ;)

Ik ben nog nooit door CP gebeld :'(
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_210623196
Het nieuwe Disneyland Paris hotel is open voor reserveringen vanaf januari 2024.....de hele website is ervan op hol geslagen.
Ik vind het hotel wat tegenvallen, ik had meer over de top magie verwacht, het is nu vooral 'sjiek', het zou ook ergens anders kunnen staan.
pi_210623877
In het verleden was het ook niets bijzonders. Wij hebben er 1 keer gegeten en ik vond het interieur er toen eigenlijk een beetje shabby uit zien. Niet kapot ofzo, maar een beetje zoals je bij kampers ziet. Het ziet er nu wel beter uit, maar nog steeds niet echt bijzonder idd.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_210623945
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 15:14 schreef FlyingFish het volgende:
In het verleden was het ook niets bijzonders. Wij hebben er 1 keer gegeten en ik vond het interieur er toen eigenlijk een beetje shabby uit zien. Niet kapot ofzo, maar een beetje zoals je bij kampers ziet. Het ziet er nu wel beter uit, maar nog steeds niet echt bijzonder idd.
Ik mis het hele Disneygevoel, heel jammer. Als dat er wel was geweest, hadden we ervoor gespaard zelfs met deze belachelijke prijzen.
pi_210623964
Wij zijn afgelopen weekend naar het Safari resort Beekse bergen geweest, en die huisjes zijn ook erg merkbaar 4 jaar ouder geworden. De vloer zat vol vlekken en beschadigingen (liep bij ons een heel spoor van ondefinieerbare vlekken van de tuindeur naar de kinderstoel). Een keukenkastjes dat niet meer dicht kan en dus altijd op een kier blijft staan, pannen met zwarte binnenkant en te krom om nog te kunnen gebruiken op inductie, geen toiletpapier aanwezig en om de pakketjes met keukendoeken en koffie hebben we ook moeten vragen. En de nieuwe glijbaan was het hele weekend dicht, en het zwembad moest zelfs een keer ontruimd worden (toen waren wij gelukkig al bezig met omkleden).

Maar om positief te eindigen: de badkamer was wel erg netjes en compleet, de glijbaan ziet er voor jonge kinderen erg leuk uit en het uitzicht op de savanne blijft heel leuk. En de gamedrive (¤15 pp bij te boeken) was ook erg leuk, kan ik van harte aanraden! Wij hebben na een wat teleurstellende start een heel leuk weekend gehad! Zeker voor herhaling vatbaar, maar dan graag wat koeler buiten.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_210624018
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 15:23 schreef exode het volgende:

[..]
Ik mis het hele Disneygevoel, heel jammer. Als dat er wel was geweest, hadden we ervoor gespaard zelfs met deze belachelijke prijzen.
Jullie moeten gewoon gaan sparen voor Disney World als huwelijksreis. Dat is echt vijf stappen beter qua ervaring. En als je op het juiste moment boekt (eind mei begint die aanbieding meestal) ook nog enigszins betaalbaar (voor een Amerika/Disney-reis dan, in vergelijking met 2 weken op de camping is het nog steeds absurd veel duurder).
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_210624090
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 15:29 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Jullie moeten gewoon gaan sparen voor Disney World als huwelijksreis. Dat is echt vijf stappen beter qua ervaring. En als je op het juiste moment boekt (eind mei begint die aanbieding meestal) ook nog enigszins betaalbaar (voor een Amerika/Disney-reis dan, in vergelijking met 2 weken op de camping is het nog steeds absurd veel duurder).
Het was wel het eerste wat we riepen ja, als huwelijksreis O+

We keken gisteren even de persconferentie van het Disneyhotel terug. Wij dachten de hele tijd 'Ok, dit is echt voor de elite en niets voor kinderen'.
Jammer we hadden hoge verwachtingen met Juul als prinses.

Nu maar hopen dat het nieuwe Efteling hotel wel een instant wow reactie geeft.

Voor ons wordt B zijn verjaarsdagvakantie (Voorjaarsvakantie) hoogstwaarschijnlijk toch Lalandia. Hij wil daar zooooo graag heen. En we hebben gelukkig toch best wat uitjes gevonden die wel open zijn in Februari. En uiteraard het Lego House.
Ik had nog contact opgenomen met Lego voor een tour of zo, de goedkoopste was bijna 4000 Euro. Prive dag met oa een rondleiding door de fabriek. Misschien een crowdfunding opstarten ;)
pi_210658919
Vanwege de aanschaf van een kajak O+ ben ik op zoek naar een vakantiepark (of los) huisje aan het water, in Nederland of er niet te ver vandaan. Het huisje hoeft niet luxe te zijn, maar wel gewoon acceptabel netjes.

We waren eerder op Roompot Terkaple en Landal Suyderoogh. Daar had je meteen bij je huisje water waar je een eindje op zou kunnen varen. Zoiets zoek ik dus.
Iemand een goede ervaring met een huisje aan het water?
  zondag 17 september 2023 @ 09:20:55 #17
35189 Troel
scherp en bot
pi_210659100
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 08:51 schreef Hupje het volgende:
Vanwege de aanschaf van een kajak O+ ben ik op zoek naar een vakantiepark (of los) huisje aan het water, in Nederland of er niet te ver vandaan. Het huisje hoeft niet luxe te zijn, maar wel gewoon acceptabel netjes.

We waren eerder op Roompot Terkaple en Landal Suyderoogh. Daar had je meteen bij je huisje water waar je een eindje op zou kunnen varen. Zoiets zoek ik dus.
Iemand een goede ervaring met een huisje aan het water?
Sandur in Emmen? Daar zijn huisjes met steiger bij.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 17 september 2023 @ 12:50:33 #18
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_210660800
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 08:51 schreef Hupje het volgende:
Vanwege de aanschaf van een kajak O+ ben ik op zoek naar een vakantiepark (of los) huisje aan het water, in Nederland of er niet te ver vandaan. Het huisje hoeft niet luxe te zijn, maar wel gewoon acceptabel netjes.

We waren eerder op Roompot Terkaple en Landal Suyderoogh. Daar had je meteen bij je huisje water waar je een eindje op zou kunnen varen. Zoiets zoek ik dus.
Iemand een goede ervaring met een huisje aan het water?
Vakantiepark de Beekse Bergen (dus niet Safariresort)? Je kunt bij het boeken kiezen voor een huisje aan het water en kunt dan best een leuk stukje peddelen. Bonus is de gratis entree voor het Safaripark en Speelland (in het seizoen).

De huisjes zijn basic maar op zich netjes ingericht (jungle thema...)
pi_210660823
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2023 12:50 schreef mousemicky het volgende:

[..]
Vakantiepark de Beekse Bergen (dus niet Safariresort)? Je kunt bij het boeken kiezen voor een huisje aan het water en kunt dan best een leuk stukje peddelen. Bonus is de gratis entree voor het Safaripark en Speelland (in het seizoen).
Daar zit wel blauwalg in het water nu, wellicht iets om rekening mee te houden.

Landal Reeuwijkse plassen zit ook direct aan het water weet ik. Geen idee of daar ook blauwalg zit btw, maar speelland zijn wij toevallig laatst geweest.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  zondag 17 september 2023 @ 13:02:17 #20
319308 Tink89
To live is to dance
pi_210660893
Boschmolenplas in Heel heeft huisjes direct aan het water. Is verder helemaal niks te doen op dat park, maar als het om het water gaat, zit je goed.

En wat voor boot heb je gekocht? En denk je aan zwemvesten (ook op vlak water, want koud en kramp en verdronken...) enzo? [/bemoeial]
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zondag 17 september 2023 @ 15:29:27 #21
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210663356
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 08:51 schreef Hupje het volgende:
Vanwege de aanschaf van een kajak O+ ben ik op zoek naar een vakantiepark (of los) huisje aan het water, in Nederland of er niet te ver vandaan. Het huisje hoeft niet luxe te zijn, maar wel gewoon acceptabel netjes.

We waren eerder op Roompot Terkaple en Landal Suyderoogh. Daar had je meteen bij je huisje water waar je een eindje op zou kunnen varen. Zoiets zoek ik dus.
Iemand een goede ervaring met een huisje aan het water?
De Biesbosch, Stayokay heeft o.a. daar een locatie direct aan het water. Superleuk met kinderen :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_210663576
In de voorjaarsvakantie wil ik met mijn dochter naar Londen. Zij wil vooral naar de Harry Potter studio's dus we willen 2 volledige dagen in Londen zijn (1 voor HP en 1 voor sightseeing).

Nu ben ik op zoek naar een hotel dat een goede uitvalsbasis biedt, voor 3 nachten. We willen met de trein dus ofwel op loopafstand van het station of vlakbij een metrostation (liefst rechtstreekse metro vanaf het station).

Heeft iemand tips? We reizen met zn tweetjes, ik en kind van dan net 11.

Heeft iemand ervaring met de Harry Potter Studio's? Zijn die een beetje goed bereikbaar met het ov?
  zondag 17 september 2023 @ 15:45:15 #23
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210663658
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 15:41 schreef Kyara het volgende:
In de voorjaarsvakantie wil ik met mijn dochter naar Londen. Zij wil vooral naar de Harry Potter studio's dus we willen 2 volledige dagen in Londen zijn (1 voor HP en 1 voor sightseeing).

Nu ben ik op zoek naar een hotel dat een goede uitvalsbasis biedt, voor 3 nachten. We willen met de trein dus ofwel op loopafstand van het station of vlakbij een metrostation (liefst rechtstreekse metro vanaf het station).

Heeft iemand tips? We reizen met zn tweetjes, ik en kind van dan net 11.

Heeft iemand ervaring met de Harry Potter Studio's? Zijn die een beetje goed bereikbaar met het ov?
Ik ben begin 2020 naar de HP Studio's geweest en was geweldig.
Er ging toen een bus vanaf meerdere hotels en weer terug, dat was ideaal eigenlijk en dat zal vast nu ook nog zo zijn. Was een aanrader

En met een 11-jarige samen, klinkt leuk man _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_210666901
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2023 15:45 schreef Molo het volgende:

[..]
Ik ben begin 2020 naar de HP Studio's geweest en was geweldig.
Er ging toen een bus vanaf meerdere hotels en weer terug, dat was ideaal eigenlijk en dat zal vast nu ook nog zo zijn. Was een aanrader

En met een 11-jarige samen, klinkt leuk man _O_
Oh dat is wel ideaal als er vanaf het hotel een bud vertrekt. Dat zal ik meenemen in mijn zoektocht.

En ja, met 11 jarige. Ze kregen alledrie voor hun 10e verjaardag een tripje. Met 2 ben ik in Parijs geweest (ook 1 op 1) maar zij wilde toen nog niet. Maar als echte Potterhead wil ze dolgraag naarde Harry Potter Studio's O+
pi_210666950
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 13:02 schreef Tink89 het volgende:
En wat voor boot heb je gekocht? En denk je aan zwemvesten (ook op vlak water, want koud en kramp en verdronken...) enzo? [/bemoeial]
Niks speciaals, een opblaasbare kajak. :D Ik genoot vroeger altijd van kanoën op vakantie. Kind heeft nu voldoende zwemdiploma's, dus gaan met die banaan ;). Het gaat voorlopig om korte stukjes, wat mij betreft in ondiep water met de kant dichtbij. En kind nooit zonder toezicht en inderdaad met drijfmiddelen.
Ik ben me bewust van de risico's, als reddingszwemmer. Maar goed dat je het noemt!
  zondag 17 september 2023 @ 20:59:08 #26
319308 Tink89
To live is to dance
pi_210667542
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 20:11 schreef Hupje het volgende:

[..]
Niks speciaals, een opblaasbare kajak. :D Ik genoot vroeger altijd van kanoën op vakantie. Kind heeft nu voldoende zwemdiploma's, dus gaan met die banaan ;). Het gaat voorlopig om korte stukjes, wat mij betreft in ondiep water met de kant dichtbij. En kind nooit zonder toezicht en inderdaad met drijfmiddelen.
Ik ben me bewust van de risico's, als reddingszwemmer. Maar goed dat je het noemt!
Tip van de ervaringsdeskundige: zorg voor een goede pomp. Er zijn heel simpele oplaadbare elektrische tegenwoordig, maar met de hand kan ook. Maar dan dus niet met een gewone fietspomp.

Ik heb mijn wildwaterkajak verkocht en zoek een Canadees, maar het komt er maar niet van.

[ Bericht 12% gewijzigd door Tink89 op 17-09-2023 21:58:30 ]
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zondag 17 september 2023 @ 21:51:16 #27
149959 SQ
snelle trees
pi_210668159
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 20:59 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Tip van de ervaringsdeskundige: zorg voor een goede pomp. Er zijn heel simpele oplaadbare elektrische tegenwoordig, maar met de hand kan ook. Maar dan dus niet met een gewone fietspomp.

Ik heb mijn wildwaterkajak verkocht en zoek een Canadees, maar het komt er maar niet van.

Mijn dochter knipte vanochtend het haar van m'n zoon. Gelukkig heeft hij krullen en valt het niet zo op.

En wij kijken komende week bij een ander huis. Zo spannend! We willen eigenlijk niet weg, maar ik ben m'n buren echt spuugzat (vooral hun honden en gebrek aan onderhoud) en zou graag vrijstaand wonen. Laat dat nou 300 m verderop te koop gekomen zijn...
Psst. Verkeerde topic.
disclaimer
  zondag 17 september 2023 @ 21:58:39 #28
319308 Tink89
To live is to dance
pi_210668224
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2023 21:51 schreef SQ het volgende:

[..]
Psst. Verkeerde topic.
Dank!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_210671339
Alleen met mijn kinderen van 6 en 8 naar Florida geweest. De parken van Disney en Universal bezocht. Ging prima allemaal.

Kost wel een duit.
pi_210671553
Iemand misschien nog een goede tip.
In de zomervakantie heb ik 2 tieners die toch iets andere campings willen dan tnt dat snappen we.
Wat zijn leuke campings in frankrijk eventueel spanje. Ik gok dat we voor een huuraccommodatie gaan.
Ik hou niet van te massaal maar we zoeken wel een leuk zwembad met glijbanen en wat te doen voor onze (pre)pubers en ook nog wat te doen in de omgeving waarvoor je geen uren in de auto hoeft te zitten. De jura is vaak instabiel qua weer dat trekt ons niet zo en ik hoef geen nl enclave maar alleen fransen is het ook net niet.

Heel misschien weet iemand iets.
  maandag 18 september 2023 @ 11:55:32 #31
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_210671909
Ik heb toch maar begin februari het weekendje Disney geboekt voor O. zijn verjaardag. Golden Forest Club kamer. Dat was niet zo heel veel duurder dan gewone kamer met aparte prijs voor ontbijt er nog bij.

Iemand die iets kan zeggen over de restaurants van Sequoia Lodge zelf? Ik ben daar ooit in de jaren 90en eens geweest maar daarna nooit meer.
Of een andere goede tip? De meest bekende in Village en Magic Kingdom kennen we wel maar restaurants van de hotels bijvoorbeeld nog helemaal niet.
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 18 september 2023 @ 12:02:10 #32
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_210671980
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 11:20 schreef F_r het volgende:
Iemand misschien nog een goede tip.
In de zomervakantie heb ik 2 tieners die toch iets andere campings willen dan tnt dat snappen we.
Wat zijn leuke campings in frankrijk eventueel spanje. Ik gok dat we voor een huuraccommodatie gaan.
Ik hou niet van te massaal maar we zoeken wel een leuk zwembad met glijbanen en wat te doen voor onze (pre)pubers en ook nog wat te doen in de omgeving waarvoor je geen uren in de auto hoeft te zitten. De jura is vaak instabiel qua weer dat trekt ons niet zo en ik hoef geen nl enclave maar alleen fransen is het ook net niet.

Heel misschien weet iemand iets.
Wij vonden Luberon Parc van Yelloh heel prettig. In de Provence O+
Maar wij waren daar wel met eigen kampeermiddel.
Nu doen wij niks met animatie overdag maar 's avonds muziek oid vinden we wel oke dus ik weet niet of ze NL animatie hebben. 's Avonds was het niet NL in ieder geval maar dat zoeken wij ook niet. Ik vond het daar een goede mix van NL en FR mensen op de camping.

Bij Yelloh kan je sowieso zoeken op specifiek zwembaden met glijbanen. En RCN campings zijn over het algemeen ook fijn.
Hoewel wij nu in de Cote d'Azur op een camping van hen waren die in het voorseizoen prima was maar in het hoogseizoen te onrustig en zwembad te klein met te weinig bedjes.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_210672008
De enige yellow camping die wij gehad hebben vond ik echt verschrikkelijk.
Zo slecht sanitair en veel te klein zwembad voor de grote van de camping
pi_210672020
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 11:55 schreef laziness het volgende:
Ik heb toch maar begin februari het weekendje Disney geboekt voor O. zijn verjaardag. Golden Forest Club kamer. Dat was niet zo heel veel duurder dan gewone kamer met aparte prijs voor ontbijt er nog bij.

Iemand die iets kan zeggen over de restaurants van Sequoia Lodge zelf? Ik ben daar ooit in de jaren 90en eens geweest maar daarna nooit meer.
Of een andere goede tip? De meest bekende in Village en Magic Kingdom kennen we wel maar restaurants van de hotels bijvoorbeeld nog helemaal niet.
Paar jaar geleden nog geweest nu ook geboekt voor feb. Het is een buffet vorm voor onze kinderen wel fijn ik zelf heb liever een kaart om uit te kiezen.
  maandag 18 september 2023 @ 12:10:19 #35
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_210672068
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 12:04 schreef F_r het volgende:
De enige yellow camping die wij gehad hebben vond ik echt verschrikkelijk.
Zo slecht sanitair en veel te klein zwembad voor de grote van de camping
Zoover is my friend daarin. Yelloh heeft een aantal fijne campings en maar ook een hoop nieuw aangekochte parken en die zijn (nog) niet naar dezelfde standaard.

Ik heb goede dingen gehoord over Le Dauphin in Argeles Sur Mer maar daar zijn we zelf nog niet geweest.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_210672634
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 11:55 schreef laziness het volgende:
Ik heb toch maar begin februari het weekendje Disney geboekt voor O. zijn verjaardag. Golden Forest Club kamer. Dat was niet zo heel veel duurder dan gewone kamer met aparte prijs voor ontbijt er nog bij.

Iemand die iets kan zeggen over de restaurants van Sequoia Lodge zelf? Ik ben daar ooit in de jaren 90en eens geweest maar daarna nooit meer.
Of een andere goede tip? De meest bekende in Village en Magic Kingdom kennen we wel maar restaurants van de hotels bijvoorbeeld nog helemaal niet.
Fantastisch!
Als je de clubkamer hebt, heb je ook Vallet parking. Dus niet gaan parkeren, maar naar de ingang van het hotel rijden. En zeker het 4 uurtje meepakken, echt de moeite waard.

Wij vonden het buffet in Sequoia prima. In de Village houden wij van Vapiano, want makkelijk en niet te duur.

EN in januari gaat het Disneyhotel open, ik vind de opzet van de restaurants te 'sjiek' maar wie weet voor jullie wel goed. Restaurant van Newport is ook prima, vooral vis :9
pi_210674233
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2023 15:19 schreef Ponsai het volgende:

[..]
Wat een mooie vakantie voor de kids.
Je bent miljonair? ;)
Ja, dat ben ik. Dat is zo ongeveer ook wel nodig als je ziet wat het daar allemaal kost.
pi_210850733
Hoi! Wij zijn ons heel voorzichtig aan het oriënteren op een reis in de zomervakantie naar Thailand. We willen dan zelf alles regelen. Het plan is 3 weken. Rondreizen liefst per trein/bus, met aan het eind een aantal dagen luxe resort. Wat zijn must sees en do's? Andere tips? Onze kinderen zijn dan 12 en 9.

[ Bericht 3% gewijzigd door Phaidra op 06-10-2023 08:47:36 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_210998568
Na een paar keer naar rcn zeewolde wil ik ergens anders heen met mijn dochter (7).

Ik ben voor de zomer op zoek naar een park in nederland met gevulde animatie. zeewolde was ongeveer 2x per dag voor haar leeftijd. Oh, en mijn dochter wil ook graag een zwembad.

De locatie, het liefste oost of zuid Nederland.

De ellende is dat er zoveel keuze is met overal fantastische reviews... zijn er websites die mijn zoektocht kunnen vergemakkelijken?
pi_211008622
Wij willen in de meivakantie een paar dagen naar Disney. Is het beter om zsm te boeken of om af te wachten voor bv aanbiedingen?
  donderdag 19 oktober 2023 @ 18:03:52 #41
149959 SQ
snelle trees
pi_211008682
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 08:41 schreef Phaidra het volgende:
Hoi! Wij zijn ons heel voorzichtig aan het oriënteren op een reis in de zomervakantie naar Thailand. We willen dan zelf alles regelen. Het plan is 3 weken. Rondreizen liefst per trein/bus, met aan het eind een aantal dagen luxe resort. Wat zijn must sees en do's? Andere tips? Onze kinderen zijn dan 12 en 9.
@Fazz
disclaimer
pi_211008957
quote:
2s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 17:58 schreef Kyara het volgende:
Wij willen in de meivakantie een paar dagen naar Disney. Is het beter om zsm te boeken of om af te wachten voor bv aanbiedingen?
Ik heb geen idee, maar misschien kunnen ze hier ook nog met je meedenken?

TRV / [Centraal] Disneyland Parijs deel 16
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_211011638
quote:
2s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 17:58 schreef Kyara het volgende:
Wij willen in de meivakantie een paar dagen naar Disney. Is het beter om zsm te boeken of om af te wachten voor bv aanbiedingen?
Plan wel om de feestdagen van de Fransen heen. (1 mei en Hemelvaart vallen in de meivakantie)
Onze ervaring is dat als je rechtstreeks boekt, zo vroeg mogelijk boeken loont. Disney heeft zelf geen acties meer.

Albert Heijn heeft nu iets en volgens mij heeft Tui ook wel eens aanbiedingen.
pi_211012085
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 18:03 schreef SQ het volgende:

[..]
@:fazz
We laten het plan even een jaartje liggen. De vliegtickets werden opeens rap duurder (van 700 pp naar 900-1000) en dat vonden we toch net ff te veel. Maar tips zijn nog steeds welkom, gaan we nog even sparen en volgend jaar los O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
  Moderator vrijdag 27 oktober 2023 @ 12:48:32 #45
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_211099898
We hebben een lang weekend geboekt bij Landal Kaatsheuvel, dat doen we in combinatie met een dagje Efteling. Iemand daar ooit geweest? Ik ben een keer een weekend met Aapie en man naar Center Parcs geweest en dat vonden we zo afschuwelijk dat we dat nooit meer wilden. Ben dus benieuwd hoe dit gaat bevallen!
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 12:51:56 #46
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_211099926
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 12:48 schreef MaJo het volgende:
We hebben een lang weekend geboekt bij Landal Kaatsheuvel, dat doen we in combinatie met een dagje Efteling. Iemand daar ooit geweest? Ik ben een keer een weekend met Aapie en man naar Center Parcs geweest en dat vonden we zo afschuwelijk dat we dat nooit meer wilden. Ben dus benieuwd hoe dit gaat bevallen!
Kaatsheuvel is nieuw volgens mij toch ?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  Moderator vrijdag 27 oktober 2023 @ 12:55:09 #47
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_211099949
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 12:51 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Kaatsheuvel is nieuw volgens mij toch ?
Geen idee, ik ben er nooit geweest :P Maar huisjes zien er wel nieuw uit ja :Y
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 13:01:16 #48
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_211100002
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 12:55 schreef MaJo het volgende:

[..]
Geen idee, ik ben er nooit geweest :P Maar huisjes zien er wel nieuw uit ja :Y
Ik zie het, opgeleverd in 2019/2020. Dat is dan niet verkeerd.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  Moderator vrijdag 27 oktober 2023 @ 13:02:51 #49
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_211100018
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 13:01 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ik zie het, opgeleverd in 2019/2020. Dat is dan niet verkeerd.
Daarmee vervalt meteen het bezwaar dat we CP erg verouderd vonden :P
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 13:06:25 #50
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_211100059
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 13:02 schreef MaJo het volgende:

[..]
Daarmee vervalt meteen het bezwaar dat we CP erg verouderd vonden :P
CP is echt zwaar ruk, Landal heeft ook wel verouderde parken maar dan heb je soms het geluk dat je in zo’n gerenoveerd ding terecht komt.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')