abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210465363
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 14:08 schreef Tjin-Tjauw-Min het volgende:
Kan iemand Pieter's nieuwe partijnaam Nieuw sociaal contract, ontkrachten dat het iets van doen heeft met de slogan van het World economic forim. Wat precies hetzelfde zegt maar dan in het Engels?

Bij mijn weten is New social contract geen gangbare term in de politiek. Het is dus echt een verzonnen slogan die het WEF en Pieter nu gemeen hebben.
De term Nieuw Sociaal Contract was in het CDA al in 2010 in gebruik, ruim voor het WEF dus. Zijn boek heet ook zo en dat was volgens mij ook voor het WEF de term gebruikte. Ik heb hier uitgelegd wat de naam betekent: Hanca in POL / Nieuw Sociaal Contract 1# Pieter Omtzigt
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_210465374
quote:
Kan iemand Pieter's nieuwe partijnaam Nieuw sociaal contract, ontkrachten dat het iets van doen heeft met de slogan van het World economic forim. Wat precies hetzelfde zegt maar dan in het Engels?

Bij mijn weten is New social contract geen gangbare term in de politiek. Het is dus echt een verzonnen slogan die het WEF en Pieter nu gemeen hebben.
https://www.weforum.org/a(...)ct-for-21st-century/ Datum, januari 2022
https://pieteromtzigt.nl/dossiers/nieuw-sociaal-contract Boek Omtzigt, 2021.

Als het al gejat is dan heeft het WEF het van Pieter gejat. En dus mag deze complotonzin lekker wegblijven.
zie email 27 oktober
pi_210465382
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 14:10 schreef Hanca het volgende:

[..]
De term Nieuw Sociaal Contract was in het CDA al in 2010 in gebruik, ruim voor het WEF dus. Zijn boek heet ook zo en dat was volgens mij ook voor het WEF de term gebruikte. Ik heb hier uitgelegd wat de naam betekent: Hanca in POL / Nieuw Sociaal Contract 1# Pieter Omtzigt
Ik ga lezen.

Het World economic forum bestaat volgens google al sinds 1971 (overigens).
pi_210465401
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 14:12 schreef Tjin-Tjauw-Min het volgende:

[..]
Ik ga lezen.

Ja, maar deze slogan van het WEF is van 2022.

Sowieso is er niet zo veel mis met het WEF, trouwens. Gewoon een plek om te lobbyen zoals er tientallen zijn in de wereld. Belangrijke mensen uit zakenwereld en politiek (en ook steeds meer van allerlei NGO's) die elkaar ontmoeten, meer is het niet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  Moderator dinsdag 29 augustus 2023 @ 14:19:59 #155
236264 crew  capricia
pi_210465476
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 14:12 schreef Tjin-Tjauw-Min het volgende:

[..]
Ik ga lezen.

De slogan is al wat ouder. Werd her en der in de 20e eeuw ook gebruikt.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  dinsdag 29 augustus 2023 @ 14:19:59 #156
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_210465477
Denken dat een heel groot complot stil gehouden kan worden :')
pi_210465525
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 14:19 schreef capricia het volgende:

[..]
De slogan is al wat ouder. Werd her en der in de 20e eeuw ook gebruikt.
Sociaal contract is niet echt een slogan, het is een term die al decennia gebruikt word om de relatie tussen werknemers, werkgevers en overheid te beschrijven, volgens mij.
pi_210465533
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 14:19 schreef Frozen-assassin het volgende:
Denken dat een heel groot complot stil gehouden kan worden :')
Ja, dat bijvoorbeeld mensen van de Trumpregering daar waren, deel uitmaakten van het complot en dat nu niet naar buiten zouden brengen, dan ben je toch wel erg ver aan het complotdenken. Zoals een oud-president van de VS ooit zei: ik geloof niet in geheimen als daar meer dan 2 man bij betrokken zijn...
  Moderator dinsdag 29 augustus 2023 @ 14:53:34 #159
236264 crew  capricia
pi_210465772
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 14:23 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Sociaal contract is niet echt een slogan, het is een term die al decennia gebruikt word om de relatie tussen werknemers, werkgevers en overheid te beschrijven, volgens mij.
Dat is wel redelijk algemene kennis hoor (rechten/plichten/verhoudingen, burgerschap etc). Ik weet waar het vandaan komt. :D
Ik heb het over het begrip 'nieuw sociaal contract'.
Willem Oltmans had het daar bijv al over.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  dinsdag 29 augustus 2023 @ 15:24:36 #160
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_210466055
we moeten Rob Jetten eens naar China sturen om hun iets van de milieu te leren en ook over stikstof

Frans Timmermans opent hier wel 2 biomassa centrales per maand, die zou daar wel passen
https://www.telegraaf.nl/(...)a-blijft-rap-groeien

quote:
Aantal kolencentrales in China blijft rap groeien
3 uur geledenin FINANCIEEL

BEIJING (ANP) - China blijft de komende jaren in hetzelfde tempo kolencentrales bijbouwen, ondanks het voornemen van de regering om het steenkoolgebruik vanaf 2025 langzaam te gaan afbouwen.

In de eerste helft van dit jaar gaf het land vergunningen uit die opgeteld 52 gigawatt aan nieuwe kolenstroom mogelijk maken, melden twee internationale kenniscentra op het gebied van energie.

Dat komt neer op twee vergunningen voor kolencentrales per week.
quote:
Alles bij elkaar heeft China nu 243 gigawatt aan nieuwe kolencentrales in aantocht volgens GEM en CREA.

De organisaties zijn kritisch over die toename
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 29 augustus 2023 @ 18:07:50 #161
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_210467724
misschien kom er 100 kamerleden bij , de CHU wil ook wel eens een fractie met 12 zetels

https://www.trouw.nl/poli(...)utm_campaign=stdc_tr
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_210467740
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 18:07 schreef michaelmoore het volgende:
misschien kom er 100 kamerleden bij , de CHU wil ook wel eens een fractie met 12 zetels

https://www.trouw.nl/poli(...)utm_campaign=stdc_tr
CU, geen CHU.

Maar meer kamerleden is een heel goed idee, de meeste fracties zijn nu gewoon veel te klein om het kabinet te controleren. Het aantal bewindslieden is gewoon gelijk aan de grootste fracties.

Voorstel 1 van de Visiedebatten heb ik dan weer niet zo veel mee, dat zijn vaak gewoon debatten om een youtubefilmpje te scoren, ik heb liever praktische debatten.

Voorstel 2 om de kamer meer en eerder te betrekken bij wetgeving is altijd goed. Er zijn ook wetten waarbij dat al wel gebeurt, trouwens. Met overleggen voordat de wet er ligt.
  dinsdag 29 augustus 2023 @ 18:14:34 #163
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_210467767
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 18:09 schreef Hanca het volgende:

[..]
CU, geen CHU.

Maar meer kamerleden is een heel goed idee, de meeste fracties zijn nu gewoon veel te klein om het kabinet te controleren. Het aantal bewindslieden is gewoon gelijk aan de grootste fracties.

Voorstel 1 van de Visiedebatten heb ik dan weer niet zo veel mee, dat zijn vaak gewoon debatten om een youtubefilmpje te scoren, ik heb liever praktische debatten.

Voorstel 2 om de kamer meer en eerder te betrekken bij wetgeving is altijd goed. Er zijn ook wetten waarbij dat al wel gebeurt, trouwens. Met overleggen voordat de wet er ligt.
100 van die omtzigt s erbij

kan dat ?/
pi_210467846
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 18:14 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
100 van die omtzigt s erbij

kan dat ?/
Zolang we niet klonen: nee.

Maar 100 mensen als Van Weyenberg, Sneller, Nijboer, Boswijk, Ceder, Grinwis, Van der Lee om maar wat doorsnee kamerleden te noemen er bij lijkt me echt heel erg goed voor de democratie.
  dinsdag 29 augustus 2023 @ 18:29:42 #165
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_210467915
https://www.telegraaf.nl/(...)-als-eurocommissaris

Hoekstra is als zijnde de dikke vriend van Rutte en Hugo de nieuwe minister van stikstof , CO2 , Biomassa
, opkoop van grond voor de EHS hobby en binnenhalen van nieuwe beschermde diersoorten in nederland

Zo van de Shell naar de stikstof grond opkoop
230829_485843_wopke-hoekstra-kl1_800_376_600_282.jpg

quote:
DEN HAAG - De kandidatuur van Wopke Hoekstra voor de functie van Eurocommissaris leidt tot onvrede in zijn eigen CDA.
Verschillende partijleden doen hun beklag.

Ze vinden het vreemd dat de man die geen groot succes was als partijleider mogelijk wordt beloond met zo’n mooie Brusselse baan.

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 29-08-2023 18:42:37 ]
pi_210468076
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 18:29 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-als-eurocommissaris

Hoekstra is als zijnde de dikke vriend van Rutte en Hugo de nieuwe minister van stikstof , CO2 , Biomassa
, opkoop van grond voor de EHS hobby en binnenhalen van nieuwe beschermde diersoorten in nederland

Zo van de Shell naar de stikstof grond opkoop
[ afbeelding ]
[..]

Tja bakte er nationaal niks van dus proberen het maar internationaal
  dinsdag 29 augustus 2023 @ 18:58:33 #167
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_210468186
Is dit nu een 'functie elders'?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 29 augustus 2023 @ 18:59:53 #168
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_210468201
quote:

U bent niet bekend met boys als Jean Jacques Rousseau, John Locke en Thomas Hobbes?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  dinsdag 29 augustus 2023 @ 19:03:01 #169
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_210468226
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 18:58 schreef Janneke141 het volgende:
ik denk dat dit inderdaad de functie elders is die Rutte bedoelde

Maar het EU parlement moet er nog over nadenken en over stemmen , met 99,3% voor denk ik, ( er was iemand ziek )

[ Bericht 15% gewijzigd door michaelmoore op 29-08-2023 20:05:57 ]
pi_210469850
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 18:58 schreef Janneke141 het volgende:
Het gerucht gaat dat er een deal gemaakt is waarbij Rutte volgend jaar ook een dikke functie elders krijgt in Europa. En daarom offert hij nu Kaag (in Europa zelfde fractie als de VVD) en gaat mee met de wens van Ursula om een christen democraat aan te stellen.
pi_210469942
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 21:51 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Het gerucht gaat dat er een deal gemaakt is waarbij Rutte volgend jaar ook een dikke functie elders krijgt in Europa. En daarom offert hij nu Kaag (in Europa zelfde fractie als de VVD) en gaat mee met de wens van Ursula om een christen democraat aan te stellen.
Dat Kaag alleen al denkt aan opstappen 4 weken voor prinsjesdag geeft aan hoe ongeschikt zij is voor financiën, nu schijnt Marnix van Rij deze week ook de onderhandelingen te leiden.

https://nos.nl/artikel/24(...)tpakket-klaar-hebben

Dat is normaal de minister van financiën, maar dan moet je natuurlijk de effecten op koopkracht wel snappen.
pi_210469951
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 21:58 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat Kaag alleen al denkt aan opstappen 4 weken voor prinsjesdag geeft aan hoe ongeschikt zij is voor financiën, nu schijnt Marnix van Rij deze week ook de onderhandelingen te leiden.
Dat geldt net zo goed voor Hoekstra, minister buza tijdens een oorlog in Europa
pi_210469982
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 21:59 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Dat geldt net zo goed voor Hoekstra, minister buza tijdens een oorlog in Europa
Nou verandert de rol van Nederland natuurlijk die oorlog niet echt, die invloed is echt niet zo groot. De rol van de minister van financiën zou wel enorme gevolgen moeten hebben, juist in deze weken.
  dinsdag 29 augustus 2023 @ 22:05:27 #174
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_210470007
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 21:58 schreef Hanca het volgende:

[..]

https://nos.nl/artikel/24(...)tpakket-klaar-hebben

Dat is normaal de minister van financiën, maar dan moet je natuurlijk de effecten op koopkracht wel snappen.
Kaag is ook nooit geïnteresseerd geweest in de post van MinFin. Ze had daar hele andere doelen mee, en nu die niet bereikt worden trekt ze zich terug.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_210470011
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 22:02 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nou verandert de rol van Nederland natuurlijk die oorlog niet echt, die invloed is echt niet zo groot. De rol van de minister van financiën zou wel enorme gevolgen moeten hebben, juist in deze weken.
Aan de andere kant zou de nieuwe Eurocommissaris pas eind oktober of in november beginnen. Dan zijn de begrotingsperikelen wel grotendeels voorbij.

Maar alsnog geen handige zet…
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')