Wil je nou serieus beweren dat VVD / D66 geen liberale partijen zijn? Ik ben oprecht benieuwd naar je onderbouwing. Of komt er hier een libertair uit de mouw?quote:Op zondag 27 augustus 2023 12:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dan vrees je toch echt verkeerd.
Ja, da's weer erg makkelijk, Omtzigt heeft ook Rutte in het zadel gehouden en van iemand als Leijten of haar SP collega kan je dat toch echt niet zeggen, Azarkan heeft ook Rutte niet in het zadel gehouden.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 14:30 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Veel van de Kamerleden die nu opstappen hebben Rutte ook in het zadel gehouden. Daarmee waren ze ook onderdeel van het probleem. En dat waren echt niet alleen Kamerleden uit de coalitiepartijen, maar ook PvdA/GL.
Een complete generatie stapt nu op - met al die nieuwe Kamerleden zal er wel degelijk een frisse wind gaan waaien. De vraag is welke kant op en of ze het beter gaan doen dan hun voorgangers.
Stappen er dan zo bizar veel meer mensen op dan de vorige keer?quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 14:30 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Veel van de Kamerleden die nu opstappen hebben Rutte ook in het zadel gehouden. Daarmee waren ze ook onderdeel van het probleem. En dat waren echt niet alleen Kamerleden uit de coalitiepartijen, maar ook PvdA/GL.
Een complete generatie stapt nu op - met al die nieuwe Kamerleden zal er wel degelijk een frisse wind gaan waaien. De vraag is welke kant op en of ze het beter gaan doen dan hun voorgangers.
Ik vind het vooral ook opvallend dat er redelijk veel mensen na deze halve termijn al opstappen. Nu ook Lucille Werner weer.quote:Op maandag 28 augustus 2023 18:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Stappen er dan zo bizar veel meer mensen op dan de vorige keer?
Of lijkt dat alleen maar zo.
Vooral veel mensen die beter bekend zijn bij het publiek, nu. Heb ik het idee.quote:Op maandag 28 augustus 2023 18:26 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik vind het vooral ook opvallend dat er redelijk veel mensen na deze halve termijn al opstappen. Nu ook Lucille Werner weer.
EW houdt het bij:quote:Op maandag 28 augustus 2023 18:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Edit. https://www.parlement.com(...)weede_kamerleden_bij
In 2021 stelde 45 kamerleden zich niet meer verkiesbaar. Bijna 1 op de 3 dus.
In 2017 waren het er 43.
Dat is dus voor de verkiezingen.
Ah, ik had verwacht dat ze nog wel een ronde mee zouden gaan.quote:
Dat die stemmen mogelijk bij Omtzigt gaan komen ipv een PVV/JA21/FvD lijkt me een grote winstquote:Op maandag 28 augustus 2023 20:11 schreef BlackLining het volgende:
Dat Van der Plas in een paar maanden van virtueel 31 naar 13 zetels gaat spreekt toch ook wel boekdelen. Er zit bij Kamp Tegen echt nul ideologische overtuiging. Gewoon voor de gene die op dat moment het hardst schopt tegen de hoge heren. Wat een chaotische bende
Omtzigt zelf en vier, vijf extra fractieleden ter ondersteuning lijkt me ruim voldoende.quote:Op maandag 28 augustus 2023 20:13 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Dat die stemmen mogelijk bij Omtzigt gaan komen ipv een PVV/JA21/FvD lijkt me een grote winst
Als SP steeg in de peilingen hing Rutte wat linkse ballen in de boom, als PVV het goed deed hing hij er rechtse ballen in.quote:Op maandag 28 augustus 2023 20:11 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ah, ik had verwacht dat ze nog wel een ronde mee zouden gaan.
Nou ja, prima verder. Niets aan verloren. Al die stemmers zitten nu bij Omtzigt natuurlijk.
Dat Van der Plas in een paar maanden van virtueel 31 naar 13 zetels gaat spreekt toch ook wel boekdelen. Er zit bij Kamp Tegen echt nul ideologische overtuiging. Gewoon voor de gene die op dat moment het hardst schopt tegen de hoge heren. Wat een chaotische bende
De VVD heeft toch ook wel vrij definitief kleur bekend na die cynische klotestreek op 7 juli jongstleden.quote:Op maandag 28 augustus 2023 20:20 schreef loveli het volgende:
[..]
Als SP steeg in de peilingen hing Rutte wat linkse ballen in de boom, als PVV het goed deed hing hij er rechtse ballen in.
Een grote massa aan de zijkant heeft een bepaald effect (niet op de uiteindelijke uitvoering, maar wel op de punten die voor de verkiezingen worden omarmd).
Maar toch liever 30 mensen die achter de plannen van Omtzigt staan, dan 30 mensen die de plannen van de (financiers van) BBB steunen.quote:Op maandag 28 augustus 2023 20:17 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Omtzigt zelf en vier, vijf extra fractieleden ter ondersteuning lijkt me ruim voldoende.
In de Kamer, welteverstaan. Niet in de regering.
Wat we nodig hebben is een partij die de migranten aan het werk en uit de kampen en cruiseschepen weet te krijgenquote:Op maandag 28 augustus 2023 20:26 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar toch liever 30 mensen die achter de plannen van Omtzigt staan, dan 30 mensen die de plannen van de (financiers van) BBB steunen.
quote:'Kabinet heeft op alle fronten gefaald': aantal fastfoodketens toegenomen terwijl politiek gezondere leefstijl nastreeft
26-08-2023 15:48
Binnenland
Auteur: Annefleur van Wanroij
Het aantal fastfoodketens in ons land is gestegen, tot spijt van veel gemeenten. Zij vragen het kabinet al 2 jaar om instrumenten zodat ze dit soort ketens kunnen inperken. "Maar ik heb er niks mee over gehoord, het is compleet stil."
In 2021 vroegen de gemeenten Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Utrecht en Ede toenmalig staatssecretaris Paul Blokhuis van Volksgezondheid, Welzijn en Sport om hulpmiddelen. Die zijn er nog steeds niet, en ondertussen komen er alleen maar fastfoodketens bij. "Als je een bestemmingsplan voor horeca hebt, kan er van alles komen", zegt de wethouder Leon Meijer uit Ede...
https://eenvandaag.avrotr(...)leefstijl-nastreeft/quote:'Het preventieakkoord faalt'
En dat ingrijpen is van groot belang volgens De Ruijter. "Op dit moment gaan we richting de 60 procent van de mensen die overgewicht hebben. Bij kinderen gaat dat over de 15 procent", zegt de hoogleraar.
Minder suiker, minder zout, minder reclame voor ongezonde voeding, een betere voedselomgeving, een betere prijs voor gezond voedsel, somt De Ruijter op. "Op al die fronten heeft het kabinet gefaald. Het begon met grote ambities maar er is niks van terecht gekomen", zegt ze.
Point taken.quote:Op maandag 28 augustus 2023 18:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, da's weer erg makkelijk, Omtzigt heeft ook Rutte in het zadel gehouden en van iemand als Leijten of haar SP collega kan je dat toch echt niet zeggen, Azarkan heeft ook Rutte niet in het zadel gehouden.
Ja, de vijver waarin de mensen zitten die dit willen doen is beperkt. Toch hoop ik dat Omzicht wat vers bloed aan kan spreken.quote:Frisse wind? Ik ben niet zo hoopvol, vanuit de BBB en NSC zul je veel oude, politieke, bekenden gaan zien, vermoed ik.
De vorige keer was dat na een termijn van 4 jaar, nu zit de regering er min of meer net. Dat is het bijzondere vind ik.quote:Op maandag 28 augustus 2023 18:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Edit. https://www.parlement.com(...)weede_kamerleden_bij
In 2021 stelde 45 kamerleden zich niet meer verkiesbaar. Bijna 1 op de 3 dus.
In 2017 waren het er 43.
Dat is dus voor de verkiezingen.
Ik kan artikel niet lezen maar gaat het dan over Jan-Antonie De Bruijn? Degene met woede-uitbarstingen en geschreeuw?quote:Op maandag 28 augustus 2023 15:00 schreef Hanca het volgende:
Weisglas heeft hier een aantal best goede punten over de benoeming van Hoekstra: https://www.volkskrant.nl(...)voordracht~be0a1e8f/
En de suggestie om De Bruijn eurocommissaris te maken lijkt me eigenlijk een hele goede...
Nee, Tom de Bruijn. D66, voormalig tijdelijk minister van buitenlandse handel en ontwikkelingssamenwerking en vooral oud-ambassadeur bij de Europese Unie. Hij is al wel 74, maar het gaat om een paar maanden.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 09:41 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik kan artikel niet lezen maar gaat het dan over Jan-Antonie De Bruijn? Degene met woede-uitbarstingen en geschreeuw?
https://www.nrc.nl/nieuws(...)inks-liggen-a4172979quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 09:47 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, Tom de Bruijn. D66, voormalig tijdelijk minister van buitenlandse handel en ontwikkelingssamenwerking en vooral oud-ambassadeur bij de Europese Unie. Hij is al wel 74, maar het gaat om een paar maanden.
Het schijnt dat Von der Leyen onder druk is gezet en alleen een christendemocraat mag accepteren. Doet ze dat niet, dan is ze zelf niet meer de kandidaat van de christendemocraten volgend jaar.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 13:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)inks-liggen-a4172979
Is die Bruijn nog beschikbaar? Want dit wordt wel heel lelijk zo langzamerhand.
My godquote:Op dinsdag 29 augustus 2023 14:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het schijnt dat Von der Leyen onder druk is gezet en alleen een christendemocraat mag accepteren. Doet ze dat niet, dan is ze zelf niet meer de kandidaat van de christendemocraten volgend jaar.
Ja, het wordt er niet mooier door. Sowieso is die hele Europese politiek altijd al het broeinest van schimmige spelletjes geweest.quote:
Dat klopt. Het is altijd een spel van geven en nemen en balanceren tussen zowel de politieke bloedgroepen als geografische spreiding. Belang van individuele landen etc.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 14:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, het wordt er niet mooier door. Sowieso is die hele Europese politiek altijd al het broeinest van schimmige spelletjes geweest.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |