abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 27 augustus 2023 @ 13:35:31 #126
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_210442398
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2023 12:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Dan vrees je toch echt verkeerd.
Wil je nou serieus beweren dat VVD / D66 geen liberale partijen zijn? Ik ben oprecht benieuwd naar je onderbouwing. Of komt er hier een libertair uit de mouw?
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_210456427
Weisglas heeft hier een aantal best goede punten over de benoeming van Hoekstra: https://www.volkskrant.nl(...)voordracht~be0a1e8f/

En de suggestie om De Bruijn eurocommissaris te maken lijkt me eigenlijk een hele goede...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_210458072
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2023 14:30 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Veel van de Kamerleden die nu opstappen hebben Rutte ook in het zadel gehouden. Daarmee waren ze ook onderdeel van het probleem. En dat waren echt niet alleen Kamerleden uit de coalitiepartijen, maar ook PvdA/GL.

Een complete generatie stapt nu op - met al die nieuwe Kamerleden zal er wel degelijk een frisse wind gaan waaien. De vraag is welke kant op en of ze het beter gaan doen dan hun voorgangers.
Ja, da's weer erg makkelijk, Omtzigt heeft ook Rutte in het zadel gehouden en van iemand als Leijten of haar SP collega kan je dat toch echt niet zeggen, Azarkan heeft ook Rutte niet in het zadel gehouden.

Frisse wind? Ik ben niet zo hoopvol, vanuit de BBB en NSC zul je veel oude, politieke, bekenden gaan zien, vermoed ik.
  Moderator maandag 28 augustus 2023 @ 18:22:16 #129
236264 crew  capricia
pi_210458150
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2023 14:30 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Veel van de Kamerleden die nu opstappen hebben Rutte ook in het zadel gehouden. Daarmee waren ze ook onderdeel van het probleem. En dat waren echt niet alleen Kamerleden uit de coalitiepartijen, maar ook PvdA/GL.

Een complete generatie stapt nu op - met al die nieuwe Kamerleden zal er wel degelijk een frisse wind gaan waaien. De vraag is welke kant op en of ze het beter gaan doen dan hun voorgangers.
Stappen er dan zo bizar veel meer mensen op dan de vorige keer?

Edit. https://www.parlement.com(...)weede_kamerleden_bij

In 2021 stelde 45 kamerleden zich niet meer verkiesbaar. Bijna 1 op de 3 dus.
In 2017 waren het er 43.
Dat is dus voor de verkiezingen.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_210458182
quote:
1s.gif Op maandag 28 augustus 2023 18:22 schreef capricia het volgende:

[..]
Of lijkt dat alleen maar zo.
Ik vind het vooral ook opvallend dat er redelijk veel mensen na deze halve termijn al opstappen. Nu ook Lucille Werner weer.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  Moderator maandag 28 augustus 2023 @ 18:28:41 #131
236264 crew  capricia
pi_210458200
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 18:26 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik vind het vooral ook opvallend dat er redelijk veel mensen na deze halve termijn al opstappen. Nu ook Lucille Werner weer.
Vooral veel mensen die beter bekend zijn bij het publiek, nu. Heb ik het idee.
Bedoel, nummer 19 van de VVD zal niet bekend zijn. En valt dus minder op.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_210458589
quote:

[..]

In 2017 waren het er 43.
EW houdt het bij:
https://www.ewmagazine.nl(...)er-allemaal-1048053/

CDA 5
VVD 7
GL 1
PvdA 2
D66 5
SP 2
PVV 1
Denk 1
SGP 1
JA21 2
BVNL 1
Bij1 1
Den Haan 1
Gündogan 1

Dat zijn er dus al 31, dan heb je natuurlijk ook nog mensen die gewoon niet op de lijst komen.
pi_210459155
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2023 15:42 schreef Spablauw214 het volgende:
JA21 is ook schluss lees ik.
Ah, ik had verwacht dat ze nog wel een ronde mee zouden gaan.

Nou ja, prima verder. Niets aan verloren. Al die stemmers zitten nu bij Omtzigt natuurlijk.

Dat Van der Plas in een paar maanden van virtueel 31 naar 13 zetels gaat spreekt toch ook wel boekdelen. Er zit bij Kamp Tegen echt nul ideologische overtuiging. Gewoon voor de gene die op dat moment het hardst schopt tegen de hoge heren. Wat een chaotische bende :')
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_210459197
quote:
1s.gif Op maandag 28 augustus 2023 20:11 schreef BlackLining het volgende:
Dat Van der Plas in een paar maanden van virtueel 31 naar 13 zetels gaat spreekt toch ook wel boekdelen. Er zit bij Kamp Tegen echt nul ideologische overtuiging. Gewoon voor de gene die op dat moment het hardst schopt tegen de hoge heren. Wat een chaotische bende :')
Dat die stemmen mogelijk bij Omtzigt gaan komen ipv een PVV/JA21/FvD lijkt me een grote winst
pi_210459271
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 20:13 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Dat die stemmen mogelijk bij Omtzigt gaan komen ipv een PVV/JA21/FvD lijkt me een grote winst
Omtzigt zelf en vier, vijf extra fractieleden ter ondersteuning lijkt me ruim voldoende.

In de Kamer, welteverstaan. Niet in de regering.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  Vis een optie? maandag 28 augustus 2023 @ 20:20:22 #136
70532 loveli
N
pi_210459318
quote:
1s.gif Op maandag 28 augustus 2023 20:11 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Ah, ik had verwacht dat ze nog wel een ronde mee zouden gaan.

Nou ja, prima verder. Niets aan verloren. Al die stemmers zitten nu bij Omtzigt natuurlijk.

Als SP steeg in de peilingen hing Rutte wat linkse ballen in de boom, als PVV het goed deed hing hij er rechtse ballen in.
Een grote massa aan de zijkant heeft een bepaald effect (niet op de uiteindelijke uitvoering, maar wel op de punten die voor de verkiezingen worden omarmd).
crap in = crap out
pi_210459351
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 20:20 schreef loveli het volgende:

[..]
Als SP steeg in de peilingen hing Rutte wat linkse ballen in de boom, als PVV het goed deed hing hij er rechtse ballen in.
Een grote massa aan de zijkant heeft een bepaald effect (niet op de uiteindelijke uitvoering, maar wel op de punten die voor de verkiezingen worden omarmd).
De VVD heeft toch ook wel vrij definitief kleur bekend na die cynische klotestreek op 7 juli jongstleden.
pi_210459398
quote:
1s.gif Op maandag 28 augustus 2023 20:17 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Omtzigt zelf en vier, vijf extra fractieleden ter ondersteuning lijkt me ruim voldoende.

In de Kamer, welteverstaan. Niet in de regering.
Maar toch liever 30 mensen die achter de plannen van Omtzigt staan, dan 30 mensen die de plannen van de (financiers van) BBB steunen.
  maandag 28 augustus 2023 @ 20:29:49 #139
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_210459450
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 20:26 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar toch liever 30 mensen die achter de plannen van Omtzigt staan, dan 30 mensen die de plannen van de (financiers van) BBB steunen.
Wat we nodig hebben is een partij die de migranten aan het werk en uit de kampen en cruiseschepen weet te krijgen

Een overheid moet beseffen dat we deze mensen en degenen die nog komen, niet eeuwig op kunnen blijven sluiten
Terwijl we door de veroudering een grote behoefte hebben aan jong werkvolk

Ook de huishoudensverdunning moet gestopt worden

Hoe die partij precies zichzelf zal noemen , zal me worst zijn

[ Bericht 7% gewijzigd door michaelmoore op 28-08-2023 21:55:52 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 29 augustus 2023 @ 07:00:08 #140
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_210462291
De politieke partijen VVD en D66 zetten het belang van de ondernemer sowieso boven het algemeen belang zoals volksgezondheid. Van dat neoliberale duo mag je niks verwachten.
quote:
'Kabinet heeft op alle fronten gefaald': aantal fastfoodketens toegenomen terwijl politiek gezondere leefstijl nastreeft

26-08-2023 15:48
Binnenland
Auteur: Annefleur van Wanroij

Het aantal fastfoodketens in ons land is gestegen, tot spijt van veel gemeenten. Zij vragen het kabinet al 2 jaar om instrumenten zodat ze dit soort ketens kunnen inperken. "Maar ik heb er niks mee over gehoord, het is compleet stil."

In 2021 vroegen de gemeenten Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Utrecht en Ede toenmalig staatssecretaris Paul Blokhuis van Volksgezondheid, Welzijn en Sport om hulpmiddelen. Die zijn er nog steeds niet, en ondertussen komen er alleen maar fastfoodketens bij. "Als je een bestemmingsplan voor horeca hebt, kan er van alles komen", zegt de wethouder Leon Meijer uit Ede...
quote:
'Het preventieakkoord faalt'
En dat ingrijpen is van groot belang volgens De Ruijter. "Op dit moment gaan we richting de 60 procent van de mensen die overgewicht hebben. Bij kinderen gaat dat over de 15 procent", zegt de hoogleraar.

Minder suiker, minder zout, minder reclame voor ongezonde voeding, een betere voedselomgeving, een betere prijs voor gezond voedsel, somt De Ruijter op. "Op al die fronten heeft het kabinet gefaald. Het begon met grote ambities maar er is niks van terecht gekomen", zegt ze.
https://eenvandaag.avrotr(...)leefstijl-nastreeft/
  dinsdag 29 augustus 2023 @ 09:20:00 #141
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_210462946
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 18:10 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ja, da's weer erg makkelijk, Omtzigt heeft ook Rutte in het zadel gehouden en van iemand als Leijten of haar SP collega kan je dat toch echt niet zeggen, Azarkan heeft ook Rutte niet in het zadel gehouden.
Point taken.

quote:
Frisse wind? Ik ben niet zo hoopvol, vanuit de BBB en NSC zul je veel oude, politieke, bekenden gaan zien, vermoed ik.
Ja, de vijver waarin de mensen zitten die dit willen doen is beperkt. Toch hoop ik dat Omzicht wat vers bloed aan kan spreken.

Ik hoop vooral ook dat de versplintering wat afneemt nu er op elk van de drie stromingen zich een relatief groot blok aftekent (Pvda/GL + VVD/D66 + NSC/BBB.

BIJ1 weg, JA21 en van Haga weg, liefst FvD en Denk ook nog weg. Daar zou het politieke landschap van opknappen.

dinsdag 29 augustus 2023 @ 09:20:19 #142
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_210462948
quote:

[..]

In 2017 waren het er 43.
De vorige keer was dat na een termijn van 4 jaar, nu zit de regering er min of meer net. Dat is het bijzondere vind ik.

dinsdag 29 augustus 2023 @ 09:41:01 #143
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_210463108
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 15:00 schreef Hanca het volgende:
Weisglas heeft hier een aantal best goede punten over de benoeming van Hoekstra: https://www.volkskrant.nl(...)voordracht~be0a1e8f/

En de suggestie om De Bruijn eurocommissaris te maken lijkt me eigenlijk een hele goede...
Ik kan artikel niet lezen maar gaat het dan over Jan-Antonie De Bruijn? Degene met woede-uitbarstingen en geschreeuw?
pi_210463167
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 09:41 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Ik kan artikel niet lezen maar gaat het dan over Jan-Antonie De Bruijn? Degene met woede-uitbarstingen en geschreeuw?
Nee, Tom de Bruijn. D66, voormalig tijdelijk minister van buitenlandse handel en ontwikkelingssamenwerking en vooral oud-ambassadeur bij de Europese Unie. Hij is al wel 74, maar het gaat om een paar maanden.
pi_210465239
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 09:47 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, Tom de Bruijn. D66, voormalig tijdelijk minister van buitenlandse handel en ontwikkelingssamenwerking en vooral oud-ambassadeur bij de Europese Unie. Hij is al wel 74, maar het gaat om een paar maanden.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)inks-liggen-a4172979

Is die Bruijn nog beschikbaar? Want dit wordt wel heel lelijk zo langzamerhand.
zie email 27 oktober
pi_210465289
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 13:59 schreef trein2000 het volgende:

[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)inks-liggen-a4172979

Is die Bruijn nog beschikbaar? Want dit wordt wel heel lelijk zo langzamerhand.
Het schijnt dat Von der Leyen onder druk is gezet en alleen een christendemocraat mag accepteren. Doet ze dat niet, dan is ze zelf niet meer de kandidaat van de christendemocraten volgend jaar.
pi_210465301
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 14:04 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het schijnt dat Von der Leyen onder druk is gezet en alleen een christendemocraat mag accepteren. Doet ze dat niet, dan is ze zelf niet meer de kandidaat van de christendemocraten volgend jaar.
My god :')_!
zie email 27 oktober
pi_210465332
Kan iemand Pieter's nieuwe partijnaam Nieuw sociaal contract, ontkrachten dat het iets van doen heeft met de slogan van het World economic forim. Wat precies hetzelfde zegt maar dan in het Engels?

Bij mijn weten is New social contract geen gangbare term in de politiek. Het is dus echt een verzonnen slogan die het WEF en Pieter nu gemeen hebben.
pi_210465344
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 14:04 schreef trein2000 het volgende:

[..]
My god :')_!
Ja, het wordt er niet mooier door. Sowieso is die hele Europese politiek altijd al het broeinest van schimmige spelletjes geweest.
pi_210465355
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 14:09 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, het wordt er niet mooier door. Sowieso is die hele Europese politiek altijd al het broeinest van schimmige spelletjes geweest.
Dat klopt. Het is altijd een spel van geven en nemen en balanceren tussen zowel de politieke bloedgroepen als geografische spreiding. Belang van individuele landen etc.

Maar dan nog, dit is wel heel lelijk.
zie email 27 oktober
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')