quote:On the twenty first day
Of the month of September
In an early year of a decade
Not too long before our own
The human race suddenly encountered
A liquid treat to its very existence
And this terrifying refreshment surfaced
As such refreshment often do
In the seemingly most innocent
And unlikely of places
Tripples-hop, Tripples-hop of horrors
Tripples-hop, Tripples-hop of terror
Call a cop, Tripples-hop of horrors
No, oh-oh-oh, no
Tripple shop, Tripple shop of horrors
Bop-sha-bop, Tripple shop of terror
Drink 'ah drop, Tripple shop of horrors
No, oh-oh-oh, no
Pedis is slechts bij een aantal gerechten. En in die gerechten wordt begonnen met de pepers. En niet achteraf toegevoegd. Dat geeft een heel ander soort scherpte en veel meer smaak.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 08:18 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Oe, alleen de geur al…
Ik ben niet van de pedis, maar met die specifieke kruiden- en specerijencombinaties heb je dat in die keuken ook helemaal niet nodig.
Pedis betekent toch pittig/heet?quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 18:37 schreef z80 het volgende:
[..]
Pedis is slechts bij een aantal gerechten. En in die gerechten wordt begonnen met de pepers. En niet achteraf toegevoegd. Dat geeft een heel ander soort scherpte en veel meer smaak.
Door milde pepers te gebruiken kan het gerecht zo gemaakt worden dat de originele smaak zo goed als behouden blijft zonder erg scherp te zijn.
Persoonlijk ga ik op jacht naar de pedis gerechten als ik in Azië ben. Er zijn maar weinig gerechten die mij te scherp zijn.
Oh bekende naam/gezicht!quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 18:23 schreef Troel het volgende:
https://www.nu.nl/cultuur(...)en-84-overleden.html
En och
Hoe gaat ie ?quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 18:40 schreef MadMaster het volgende:
Pedis betekent toch pittig/heet?
Pepers mijd ik per defintie…
Ja och, ze schreef leuk/lekker leesbaarquote:Op zaterdag 19 augustus 2023 18:23 schreef Troel het volgende:
https://www.nu.nl/cultuur(...)en-84-overleden.html
En och
wat ellendig. Hebben jullie ze al eens verteld dat jullie een andere smaak hebben (en zachter wat prettiger vinden?) Is handhaving bellen mogelijk? Jullie hebben toch gekocht en zij zitten gehuurd? Dan evt de wbv informeren.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 18:46 schreef Sarabi het volgende:
Na een dag bier bezorgen kwamen we thuis in de muziek van de buren. En ze hebben ook nog hun bus zo lomp geparkeerd dat wij onze auto niet op onze plaats kunnen zetten.
Ben benieuwd of we ooit nog normale buren krijgen
Goed.quote:
Ze spreken geen Nederlands en eigenlijk ook geen Engels. Daar kwamen we achter toen we ze een keer probeerden aan te spreken.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 18:57 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
wat ellendig. Hebben jullie ze al eens verteld dat jullie een andere smaak hebben (en zachter wat prettiger vinden?) Is handhaving bellen mogelijk? Jullie hebben toch gekocht en zij zitten gehuurd? Dan evt de wbv informeren.
Welke taal dan wel? Wanneer ze niet weten dat ze overlast veroorzaken zullen ze er ook niet mee stoppen. Zijn het statushouders? Dan hebben ze ook nog contact met vluchtelingenwerk die je evt. zou kunnen vragen.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 19:04 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ze spreken geen Nederlands en eigenlijk ook geen Engels. Daar kwamen we achter toen we ze een keer probeerden aan te spreken.
Voor handhaving en wbv is het denk ik niet erg genoeg. In huis en met alle ramen dicht hoor je bijna niets.
Verder zijn alle huizen in deze straat inderdaad koopwoningen geworden.
Pools, en eens in de zoveel tijd veranderd het weer van samenstelling.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 19:06 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Welke taal dan wel? Wanneer ze niet weten dat ze overlast veroorzaken zullen ze er ook niet mee stoppen. Zijn het statushouders? Dan hebben ze ook nog contact met vluchtelingenwerk die je evt. zou kunnen vragen.
Dan zou ik een briefje via google translate schrijven en aangeven dat jullie er last van hebben. Je kunt ook de app SayHi gebruiken. Werkt ook heel goed (jij spreekt in en de vertaling is voor de andere kant te horen)quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 19:08 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Pools, en eens in de zoveel tijd veranderd het weer van samenstelling.
Meestal ga ik ook wel van het goede uit, dat ze het niet door hebben.
Maar deze week is het wel even een beetje veel.
Correct. Maar er is een heel verschil tussen pittig en pittig. Van pittiger dan de "normale" versie. Van bijvoorbeeld een nasi gerecht. Tot twee keer plezier bij een gerecht dat normaal al pittig is, maar nu met toevoeging pedis.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 18:40 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Pedis betekent toch pittig/heet?
Pepers mijd ik per defintie…
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |