De middeleeuwen kwamen ook na een periode van bloei. Zal even een tijd door de zure appel heen bijten worden voor Europa maar uiteindelijk komt het wel weer goed. Jij en ik gaan het echte verval hier niet meer mee maken.quote:Op donderdag 14 september 2023 17:29 schreef BMW1993 het volgende:
Ook via de 'Balkan route' zijn alleen al in augustus +20.000 migranten aangekomen. Veelal Syriers, Afghanen en Turken... we breken record naar record.
En ondanks al die stromen zie ik Europa nauwelijks harde maatregelen nemen.
Hoe ziet ons continent eruit over 20 jaar? Onze steden. Maar ook Italiaanse en Franse steden...
+50.000 asielzoekers alleen al in NL.
Ik liep gisteravond nog door Rotterdam en heb in de gehele supermarkt geen enkele Nederlands uitziend persoon gezien.. hoe dan ook Europa zal de komende jaren gigantisch veranderen... en daar lijkt totaal geen verandering in te komen.
Ik heb het opgegeven mij druk te maken hierover. Want het heeft toch geen zin. Het gaat gebeuren. De EU doet toch niets om het te voorkomen.
Als Brussel-Zuid.quote:Op donderdag 14 september 2023 17:29 schreef BMW1993 het volgende:
Ook via de 'Balkan route' zijn alleen al in augustus +20.000 migranten aangekomen. Veelal Syriers, Afghanen en Turken... we breken record naar record.
En ondanks al die stromen zie ik Europa nauwelijks harde maatregelen nemen.
Hoe ziet ons continent eruit over 20 jaar?
(I.v.m. de sluiting van het andere topic, neem ik je reactie maar mee naar deze. Dat de bevolking krimpt door vergrijzing is ondanks de tijdelijke problemen die het geeft naar mijn mening een gewenste en goede ontwikkeling, maar dit terzijde.)quote:Op donderdag 14 september 2023 17:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
men moet hen een goede opleiding geven
dan is het een welcome aanvulling op de ouder wordende bevolking
opleiding is van alle tijden , ook zij zullen naast het werk een opleidng moeten doen , eeuwig leren heet datquote:Op donderdag 14 september 2023 19:17 schreef rutger05 het volgende:
[..]
(I.v.m. de sluiting van het andere topic, neem ik je reactie maar mee naar deze. Dat de bevolking krimpt door vergrijzing is ondanks de tijdelijke problemen die het geeft naar mijn mening een gewenste en goede ontwikkeling, maar dit terzijde.)
Er is natuurlijk een groot verschil tussen deze migranten en kennismigranten die d.m.v. een toelatingsbeleid zijn geselecteerd omdat zij specifieke vaardigheden en opleidingen al hebben die gewenst zijn.
Je moet beseffen dat veel van deze migranten naast de begrijpelijke achterstand op het gebied van taal qua opleiding een laag niveau hebben, basisschool of minder, dus ze staan vele jaren op achterstand en zijn ook niet gewend zich door onderwijs te ontwikkelen (studievaardigheden).
Ik ben het met je eens dat je als maatschappij, als deze migranten mogen blijven, moet investeren in hun ontwikkeling. Natuurlijk zullen er genoeg talenten tussen zitten, maar het zal zeker geen eenvoudige onderneming zijn en het vergt een langdurige en grote investering.
quote:Op donderdag 14 september 2023 19:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik wil nu alleen nog maar de wereld zien branden…
Ik zie in de krant altijd foto's van vrouwen met kinderen, die zijn goed verstopt op Lampedusa.quote:Op donderdag 14 september 2023 14:20 schreef Scorpie het volgende:
[ twitter ]
Niks aan het handje hoor.
Kijk die gasten eens aan. Kijk eens naar al die beelden wat voor volk dit is. Die gaan (en kunnen waarschijnlijk) niet leren. Nooit.quote:Op donderdag 14 september 2023 19:24 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
opleiding is van alle tijden , ook zij zullen naast het werk een opleidng moeten doen , eeuwig leren heet dat
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/leven-lang-ontwikkelen
ook kennis migranten blijven leren , men is nooit volleerd
iedereen wil geld verdienen, jij ook hequote:Op donderdag 14 september 2023 19:35 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Kijk die gasten eens aan. Kijk eens naar al die beelden wat voor volk dit is. Die gaan (en kunnen waarschijnlijk) niet leren. Nooit.
Maar blijf dat vooral zeggen.
Deze lui gaan helemaal niets toevoegen aan de maatschappij. Ze komen enkel en alleen om geld te halen.
Zij willen er alleen niet voor werken. Echt, de naïviteitquote:Op donderdag 14 september 2023 19:39 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
iedereen wil geld verdienen, jij ook he
Fok heeft gesproken, de indringers van Lampedusa zijn allemaal asielzoekers.quote:
echt niet ??quote:Op donderdag 14 september 2023 19:41 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Zij willen er alleen niet voor werken. Echt, de naïviteit
quote:Mogen asielzoekers werken?
Een asielzoeker mag in Nederland 24 weken werken over een periode van 52 weken. Zijn asielaanvraag moet dan wel minstens 6 maanden in behandeling zijn. Werken kan alleen met een tewerkstellingsvergunning (TWV).
Tewerkstellingsvergunning
Een TWV is een document dat aantoont dat een asielzoeker mag werken.
Het Uitvoeringsinstituut Werknemersverzekeringen (UWV) geeft de TWV aan de werkgever van de asielzoeker.
Dit gebeurt als een asielaanvraag minstens 6 maanden in behandeling is.
Het 1e halfjaar kan een asielzoeker dus niet betaald werken. Het UWV controleert ook of de werkgever genoeg loon betaalt. Een asielzoeker heeft recht op dezelfde beloning als Nederlanders.
Toch knap van je, na al die tijd dat gezwam aanhoren over het "gewoon" aan het werk zetten van deze hordes uit Afrika, ben ik er nog steeds niet uit of je nu een plaat voor je kop hebt of een mega trol.quote:Op donderdag 14 september 2023 19:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
echt niet ??
alleen gratis krijgen ??
hoe weet je dat ?
https://www.rijksoverheid(...)-asielzoekers-werken
nu mogen ze pas na 6 maand werken, maar dat moet veel sneller
Het gaat steeds beter denk ik
[..]
wat is er op tegen dat mensen mogen gaan werken ??quote:Op donderdag 14 september 2023 19:58 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Toch knap van je, na al die tijd dat gezwam aanhoren over het "gewoon" aan het werk zetten van deze hordes uit Afrika, ben ik er nog steeds niet uit of je nu een plaat voor je kop hebt of een mega trol.
Legaal inderdaad. En met passie en plezier.quote:Op donderdag 14 september 2023 19:39 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
iedereen wil geld verdienen, jij ook he
Ik zou persoonlijk gewoon beginnen met de AOW uitkering te halveren met de huidige vergrijzing. Hoeft de AOW leeftijd ook niet omhoog.quote:Op donderdag 14 september 2023 20:01 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
wat is er op tegen dat mensen mogen gaan werken ??
zeker in een steeds ouder wordende bevolking moet iedereen aan het werk en de AOW leeftijd fors omhoog
er zijn veel mensen die slechts 900 euro netto krijgen , geen pensioen hebben en in een huurflat zittenquote:Op donderdag 14 september 2023 20:06 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik zou persoonlijk gewoon beginnen met de AOW uitkering te halveren met de huidige vergrijzing. Hoeft de AOW leeftijd ook niet omhoog.
Iedereen wil werken, dus dan maar werken naast je halve AOW toch?quote:Op donderdag 14 september 2023 20:10 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
er zijn veel mensen die slechts 900 euro netto krijgen , geen pensioen hebben en in een huurflat zitten
er zijn er ook die onvoldoende AOW hebben opgebouwd
AOW halveren , nee dat zal niet op veel medewerking kunnen rekenen, beter de AOW leeftijd 10 jaar omhoog gooien
in kleine stapjes iedere jaar een paar maand
Denk inderdaad dat Brussel in zijn geheel de toekomst is. Slechts 10% onder de 18 jaar is daar nog van Belgische orgine.quote:
ik denk dat iedereen naast DE AOW moet blijven werkenquote:Op donderdag 14 september 2023 20:14 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Iedereen wil werken, dus dan maar werken naast je halve AOW toch?
Bovendien kan iedereen dan bijdragen, ook de huidige AOW-ers en blijft de AOW leeftijd zoals hij is, win-win.
Erg triest inderdaad dat mensen die daadwerkelijk bescherming nodig hebben, dit niet krijgen.quote:Op donderdag 14 september 2023 20:00 schreef Qarrad het volgende:
Ik vind het echt om je kapot te schamen dat die rondreizende criminele Veiligelanders zogenaamd niet uit te zetten zijn, maar een openlijk homoseksuele man wel met de reden dat er niet geloofd wordt dat hij echt homo is.
https://www.ad.nl/binnenl(...)et-een-man~ad083caa/
Al die moeite om deze jongen eruit te werken kan beter besteed worden aan die hordes.
Goed idee, eerst met terugwerkende kracht de AOW op 78 zetten, dan de eerste 5 jaar 50%.quote:Op donderdag 14 september 2023 20:17 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik denk dat iedereen naast DE AOW moet blijven werken
de eerste 5 jaar slechts 50 % AOW en dan iedere jaar 10% erbij zodat ie minder hoeft bij te werken
Omdat deze Afrikanen dat niet willen.quote:Op donderdag 14 september 2023 20:01 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
wat is er op tegen dat mensen mogen gaan werken ??
zeker in een steeds ouder wordende bevolking moet iedereen aan het werk en de AOW leeftijd fors omhoog
nou op 78 jaar kan niemand meer werkenquote:Op donderdag 14 september 2023 20:20 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Goed idee, eerst met terugwerkende kracht de AOW op 78 zetten, dan de eerste 5 jaar 50%.
Geen overgang, gewoon per 1 januari 2024.
had jij dat gevraagd aan hen ?quote:Op donderdag 14 september 2023 20:21 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Omdat deze Afrikanen dat niet willen.
Ik zie dat aan hen. Heb jij aan hen gevraagd dan of ze wel willen werken?quote:Op donderdag 14 september 2023 20:27 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
had jij dat gevraagd aan hen ?
ja, ze zeggen dat ze graag willen werken in Nederland , en hun broertjes en zusjes ookquote:Op donderdag 14 september 2023 20:32 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ik zie dat aan hen. Heb jij aan hen gevraagd dan of ze wel willen werken?
Ook met 78 kun je wel wat hoor, niks mis mee.quote:Op donderdag 14 september 2023 20:27 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou op 78 jaar kan niemand meer werken
70 is een mooie leeftijd om mee te beginnen de AOW af te schaffen voor de jongeren
Aha vooroordelen vanwege iemand zijn afkomst. Racisme in zijn zuiverste vorm.quote:Op donderdag 14 september 2023 20:21 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Omdat deze Afrikanen dat niet willen.
Okquote:Op donderdag 14 september 2023 19:42 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Fok heeft gesproken, de indringers van Lampedusa zijn allemaal asielzoekers.
Je kletst uit je nek. Zij willen niet werken. Zij willen gratis geld, huis en onze vrouwen lastigvallen.quote:Op donderdag 14 september 2023 20:33 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja, ze zeggen dat ze graag willen werken in Nederland , en hun broertjes en zusjes ook
ja AOW naar 70 jaar en dan beginnen met 50% en dan ieder jaar 10% erbijquote:Op donderdag 14 september 2023 20:35 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ook met 78 kun je wel wat hoor, niks mis mee.
Of, zodat iedereen kan bijdragen, AOW leeftijd voor jongeren hoger maar wel 100% en voor de huidige AOW-ers de uitkering per direct naar maximaal 50%. Huidige AOW-ers hebben vaak huizen die ze kunnen verkopen zodat ze het geld wat ze tekort komen met de opbrengst van de verkoop aan kunnen vullen.
Komen er ook weer extra huizen vrij voor de nieuwe Afrikaanse werknemers.
Hoe lang heb je erover gedaan om die plaat voor je hoofd weg te beitelen?quote:Op donderdag 14 september 2023 20:33 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja, ze zeggen dat ze graag willen werken in Nederland , en hun broertjes en zusjes ook
we hebben ze hard nodig als jij ook AOW wilquote:Op donderdag 14 september 2023 21:02 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Hoe lang heb je erover gedaan om die plaat voor je hoofd weg te beitelen?
Eens. En zonder Indonesië ook niet. Gezien de kant van mijn moeder uit Soerabaja komt. Maar dat was een kolonie van Nederland (Nederlands Indië)quote:Op donderdag 14 september 2023 18:18 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Zonder die Turk was jij er niet he.
We hebben ze helemaal niet hard nodig. Dat denk jij alleen maar.quote:Op donderdag 14 september 2023 21:03 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
we hebben ze hard nodig als jij ook AOW wil
Op deze manier kan niet iedereen bijdragen, ik zou AOW op 75 zetten met terugwerkende kracht. Even doorbijten en een comeback maken als je 71 bent oid maar er is werk zat dus dat is geen probleem.quote:Op donderdag 14 september 2023 20:57 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja AOW naar 70 jaar en dan beginnen met 50% en dan ieder jaar 10% erbij
wie tekort komt die kan naar de bijstand eventueel
Nee. Jouw posts gaan altijd over meisjes met hoofddoeken of buitenlandse mensen.quote:Op donderdag 14 september 2023 21:04 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Eens. En zonder Indonesië ook niet. Gezien de kant van mijn moeder uit Soerabaja komt. Maar dat was een kolonie van Nederland (Nederlands Indië)
En mijn biologische vader kwam hier met een werkvergunning legaal.
Hierbij asielzoekers gaat het om mensen die zonder geldig visum of werkvergunning dmv. mensensmokkelaars de Europese unie bereiken.
En die stroom stroom uit Afrika en het Midden Oosten is oneindig gezien de enorme bevolkingsgroei in die meeste landen. Denk alleen aan Egypte die al op +110 miljoen zit.
of gewoon iedereen in de bijstand en alle koopkracht naar de haaien , of we laten de arbeidsmigranten werkenquote:Op donderdag 14 september 2023 21:13 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Op deze manier kan niet iedereen bijdragen, ik zou AOW op 75 zetten met terugwerkende kracht. Even doorbijten en een comeback maken als je 71 bent oid maar er is werk zat dus dat is geen probleem.
Toekomstige AOW-ers van 75+ met huis permanent op 50%, zij kunnen immers nog hun huis verkopen om hun AOW aan te vullen.
Of iedereen die in de bijstand zit aan het werk, zodat we geen arbeidsmigranten nodig hebben.quote:Op donderdag 14 september 2023 21:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
of gewoon iedereen in de bijstand en alle koopkracht naar de haaien , of we laten de arbeidsmigranten werken
alle mensen met een been in de vrachtwagen of bestelbus, kunnen ze alleen gaspedaal indrukken ,maar gaan ze wel lekker snelquote:Op donderdag 14 september 2023 21:19 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Of iedereen die in de bijstand zit aan het werk, zodat we geen arbeidsmigranten nodig hebben.
Ik denk dat arbeidsmigranten wel willen werken, daarvoor zijn het arbeidsmigranten. Dat gaat geen zoden aan de dijk zetten dus.quote:Op donderdag 14 september 2023 21:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
of gewoon iedereen in de bijstand en alle koopkracht naar de haaien , of we laten de arbeidsmigranten werken
ja ik heb nog een bovenmodaal ABP 100% eindloon pensioen en een goed salaris erbijquote:Op donderdag 14 september 2023 21:26 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik denk dat arbeidsmigranten wel willen werken, daarvoor zijn het arbeidsmigranten. Dat gaat geen zoden aan de dijk zetten dus.
Om de vergrijzing en AOW betaalbaar te houden zal de huidige 70+ groep een offer moeten brengen, of halvering AOW, of huis verkopen.
Ook een goed idee, inkomensafhankelijke AOW, jij hebt een dik pensioen, dus AOW is echt niet nodig in dat gevalquote:Op donderdag 14 september 2023 21:28 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja ik heb nog een bovenmodaal ABP 100% eindloon pensioen en een goed salaris erbij
maar er zijn er zat die slechts 900 euro AOW hebben en een zeur van een vrouw die niets verdiend, dan een stevig pak slaag
ik zou goed zonder kunnen ja, maar ik ben niet iedereen he?quote:Op donderdag 14 september 2023 21:33 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ook een goed idee, inkomensafhankelijke AOW, jij hebt een dik pensioen, dus AOW is echt niet nodig in dat geval
Nee, jij zou ook nog best kunnen gaan werken.quote:Op donderdag 14 september 2023 21:34 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik zou goed zonder kunnen ja, maar ik ben niet iedereen he?
ik werk ookquote:Op donderdag 14 september 2023 21:35 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Nee, jij zou ook nog best kunnen gaan werken.
Iedereen met zo'n dik ABP 100% eindloon pensioen kan zonder.quote:Op donderdag 14 september 2023 21:34 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik zou goed zonder kunnen ja, maar ik ben niet iedereen he?
komen er nog zat hierheenquote:Op donderdag 14 september 2023 21:38 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Iedereen met zo'n dik ABP 100% eindloon pensioen kan zonder.
Prima maatregel om de AOW betaalbaar te houden. Pensioen hoger of gelijk aan de AOW? -> geen AOW.
Tuurlijk, net zo waar als dat al die Afrikanen binnen 3 maanden een waardevolle aanwinst kunnen zijn.quote:Op donderdag 14 september 2023 21:40 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
mijn salaris is het hoogste
nee echt waarquote:Op donderdag 14 september 2023 21:46 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Tuurlijk, net zo waar als dat al die Afrikanen binnen 3 maanden een waardevolle aanwinst kunnen zijn.
We hebben deze mensen hard nodig. Voor de bediening op onze terrassen, in de bejaardenzorg, achter de kassa, de groenvoorziening. We vergrijzen in rap tempo en deze mensen gaan ons verlossen.quote:
quote:Op donderdag 14 september 2023 22:33 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
We hebben deze mensen hard nodig. Voor de bediening op onze terrassen, in de bejaardenzorg, achter de kassa, de groenvoorziening. We vergrijzen in rap tempo en deze mensen gaan ons verlossen.
WELCOME!!!
Van jou komt het in ieder geval niet.quote:Op donderdag 14 september 2023 22:33 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
We hebben deze mensen hard nodig. Voor de bediening op onze terrassen, in de bejaardenzorg, achter de kassa, de groenvoorziening. We vergrijzen in rap tempo en deze mensen gaan ons verlossen.
WELCOME!!!
Watquote:Op donderdag 14 september 2023 22:36 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Van jou komt het in ieder geval niet.
deze mensen gaan ons AOW omslagstelsel in stand houdenquote:Op donderdag 14 september 2023 22:33 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
WELCOME!!!
Ze hebben niks te verliezen, alleen maar te winnen. Dat maakt ze zo vervelend.quote:Op donderdag 14 september 2023 22:30 schreef Mubassie het volgende:
Ze liggen dus nu al overhoop met de lokale politie.
Het zijn net wilden.
Ben echt benieuwd wat er met deze lui gaat gebeuren, maar hopelijk gaat het hele zootje retour thuisland.
En omdat de EU een puinhoop maakt van registratie en identificatie van die mensen, zitten velen straks gewoon in een bus of een trein richting Noord-west Europa om het asielsysteem nog verder te verstoppen.quote:Op vrijdag 15 september 2023 08:14 schreef descon het volgende:
[..]
Ze hebben niks te verliezen, alleen maar te winnen. Dat maakt ze zo vervelend.
Meeste gaan niet retour, de landen van herkomst kunnen het veel harder spelen dan wij willen.
We doen het in NL net zo goed niet best. Groot gedeelte van de asielzoekers kan je weigeren ivm Dublin verdrag terwijl dit niet gebeurd.quote:Op vrijdag 15 september 2023 08:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En omdat de EU een puinhoop maakt van registratie en identificatie van die mensen, zitten velen straks gewoon in een bus of een trein richting Noord-west Europa om het asielsysteem nog verder te verstoppen.
Of ze gaan gewoon de illegaliteit in.
quote:Op donderdag 14 september 2023 22:49 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
deze mensen gaan ons AOW omslagstelsel in stand houden
Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha!!!!!!!quote:Op donderdag 14 september 2023 22:49 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
deze mensen gaan ons AOW omslagstelsel in stand houden
of een werkvergunning gevenquote:Op vrijdag 15 september 2023 08:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En omdat de EU een puinhoop maakt van registratie en identificatie van die mensen, zitten velen straks gewoon in een bus of een trein richting Noord-west Europa om het asielsysteem nog verder te verstoppen.
Of ze gaan gewoon de illegaliteit in.
Dan zal de AOW leeftijd fors omhoog gaan , naar 72 jaar, jhet is een keuze , jonge werkers of zelf later de AOWquote:Op vrijdag 15 september 2023 15:49 schreef Toine51 het volgende:
[..]
[..]
Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha!!!!!!!
Nee...
Of je stopt met het binnenhalen van asielzoekers. Waar eindigt dit? Als we straks de halve wereld binnen gehaald hebben en uiteindelijk allemaal in lelijke fabriekswoningen wonen?quote:Rotterdam krijgt 9 miljoen om in ‘sneltreinvaart’ honderden flexwoningen te bouwen
Flexwoning in aanbouw in Rotterdam-Feijenoord
Met de 8,7 miljoen euro die Rotterdam krijgt van het Rijk kan de stad supersnel en goedkoop gaan bouwen. Het gaat om flexwoningen die voor het grootste gedeelte al in de fabriek zijn gebouwd en daarna op diverse locaties in de stad snel en simpel kunnen worden neergezet. De woningen zijn bedoeld voor starters, statushouders en woningzoekenden die vaak al jaren niets kunnen vinden en gedwongen thuis blijven wonen.
Er zijn studio’s van 20 vierkante meter tot appartementen van 64 vierkante meter
De keuken van de flexwoning in Rotterdam-Feijenoord
Aan de Persoonsdam in Rotterdam-Feijenoord worden momenteel 44 van deze flexwoningen gebouwd. Het wordt een complex van studio’s van 20 vierkante meter tot appartementen van 64 vierkante meter waarin een klein gezin terecht kan. De woningen zijn bedoeld voor studenten, starters en urgent woningzoekenden. Mensen uit de wijk krijgen voorrang. Het complex staat er voor 15 jaar en kan daarna verhuizen naar een andere plek. De bouw van de woningen is begonnen in juni, ze worden in oktober opgeleverd. Dan trekken de eerste bewoners erin. De belangstelling is heel groot. Meer dan 500 woningzoekenden hebben zich ingeschreven voor een woning in dit complex.
Wethouder Zeegers wil volop inzetten op de bouw van dit soort complexen door de hele stad. "De komende 2,5 jaar gaan we op veel meer plekken bouwen verspreid over de stad. We hebben al een aantal geschikte locaties op het oog, zoals in Oud-IJsselmonde, Nesselande en De Esch.” Samen met de minister van Volkshuisvesting, Hugo de Jonge (CDA), brengt wethouder Zeegers een bezoek aan het project in Feijenoord.
Ook De Jonge is enthousiast: "Met de woningnood van nu moet je de snelste weg kiezen naar het toevoegen van meer woningen. Flexwoningen is een snelle manier om woningen toe te voegen op locaties die anders niet benut zouden worden." Het gaat om locaties die nog geen woningbouw als bestemming hebben, zoals aan de Persoonsdam in Feijenoord. De bestemming van de grond is een nutsvoorziening. Om dat aan te passen, is een procedure van jaren. Tijdelijk flexwoningen neerzetten mag dan wel.
Volgens de minister zijn er nog meer redenen waarom flexwoningen een goed idee is. "We hebben meer woningen uit de fabriek nodig om sneller te kunnen bouwen, zeker met een nog krappere arbeidsmarkt. Ook kan je schoner bouwen en dat is zeker belangrijk als uitstoot in toenemende mate een probleem is."
De huurprijzen liggen tussen de 713 en 763 euro per maand. Voor elektriciteit, water, schoonmaak, onderhoud en het gebruik van deelauto’s betalen de bewoners 140, 210 of 285 euro; dat is afhankelijk van de grootte van de woning. Studenten zijn dus voor huur en woonlasten 853 euro per maand kwijt, starters en kleine gezinnen in de andere appartementen betalen 1048 euro inclusief.
2.000 flexwoningen voor sociale huurprijzen
Rotterdam wil al langer snel en goedkoop bouwen, maar dat blijkt vaak moeilijk te financieren voor corporaties en ontwikkelaars. De miljoenen van het Rijk kunnen het financiële gat dichten.
Rotterdam wil de komende 2,5 jaar in totaal 2.000 flexwoningen bouwen
Rotterdam wil de komende 2,5 jaar in totaal 2.000 flexwoningen bouwen, allemaal in het sociale segment tot een maximale huurprijs van 808 euro. "Het gaat het woningtekort niet oplossen maar voor vele woningzoekenden kan het een mooie start zijn", vertelt de wethouder.
Naast de woningen in aanbouw in Feijenoord, zijn er al 40 flexwoningen in Rotterdam-Hoogvliet gebouwd. In Rozenburg gaan er binnenkort 36 gebouwd worden.
Een derde statushouders
De flexwoningen zijn bedoeld voor jonge starters, urgent woningzoekenden, thuiswonende jongeren en nieuwe Rotterdammers met een verblijfsstatus. Per locatie wordt maximaal een derde gereserveerd voor statushouders.
Voor het grootste gedeelte worden flexwoningen vooraf in de fabriek gebouwd. Daarna kunnen ze snel op diverse locaties in de stad worden geplaatst. Na 15 jaar kunnen ze uit elkaar en elders in de stad of het land opnieuw worden opgebouwd.
Die de Jonge is echt een staatsmongool eerste klas. Enthousiast zijn, waarop dan? Dat er meer en meer statushouders komen die ons komen verdrijven?quote:Op vrijdag 15 september 2023 19:20 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Of je stopt met het binnenhalen van asielzoekers. Waar eindigt dit? Als we straks de halve wereld binnen gehaald hebben en uiteindelijk allemaal in lelijke fabriekswoningen wonen?
Als de Jonge zichzelf flink kan spekken dan doen Nederlanders of Nederland er niet toe.quote:Op vrijdag 15 september 2023 19:30 schreef Ciclon het volgende:
[..]
Die de Jonge is echt een staatsmongool eerste klas. Enthousiast zijn, waarop dan? Dat er meer en meer statushouders komen die ons komen verdrijven?
De vijanden van Nederland zetelen in Den Haag.quote:Op vrijdag 15 september 2023 19:30 schreef Ciclon het volgende:
[..]
Die de Jonge is echt een staatsmongool eerste klas. Enthousiast zijn, waarop dan? Dat er meer en meer statushouders komen die ons komen verdrijven?
Die deal met Nederland, Italië en Tunesië heeft goed uitgepakt. Klasse Mark. Toch maar weer ff een miljard weggegooid. Stuur ze maar naar Nederland, plek zat hier.quote:Op donderdag 14 september 2023 22:07 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
Nou, 2000 woningen in 2,5 jaar in Rotterdam....quote:Op vrijdag 15 september 2023 19:20 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Of je stopt met het binnenhalen van asielzoekers. Waar eindigt dit? Als we straks de halve wereld binnen gehaald hebben en uiteindelijk allemaal in lelijke fabriekswoningen wonen?
Ja die zou kunnenquote:EU-chef Von der Leyen gaat met Italiaanse premier naar Lampedusa
1 uur geledenin BUITENLAND
HANAU/ROME - De voorzitter van de Europese Commissie, Ursula von der Leyen gaat naar verluidt dit weekend samen met de Italiaanse premier Giorgia Meloni naar het door migranten overspoelde Italiaanse eilandje Lampedusa.
Dat ligt in de Middellandse Zee ongeveer 130 kilometer van de Tunesische kust.
quote:Elk jaar dat je in Zweden woont of werkt en belasting betaalt, bouw je pensioen op.
Deze nationale AOW bestaat weer uit verschillende onderdelen: inkomenspensioen, inkomenspensioenaanvulling, premiepensioen en gegarandeerd pensioen.4 Feb 2023
quote:Premiepensioen in Zweden
Het premiepensioen in Zweden is een reservesysteem, wat inhoudt dat er geld opzij wordt gezet en wordt gespaard in een pensioenfonds die je zelf kunt kiezen.
quote:Emigreren
● In 2022 emigreerden 179.310 mensen uit Nederland. Het jaar ervoor waren dat er ruim 30.000 minder, namelijk 145.330.
● Het grootste deel daarvan vertrok naar België (14,1 procent) of Duitsland (11,5 procent). Maar ook Spanje en Groot-Brittannië zijn populair.
● Volgens de meest recente cijfers verhuisden er tussen 2010 en 2019 7437 Nederlanders naar Zweden. (Bron: CBS)
Ja hier word ik echt lijp van.quote:Op zaterdag 16 september 2023 19:02 schreef Lospedrosa het volgende:
Zag deze op X, ook een soort van asielzoekers die voor de fun leuk een stukje rijden (niet voor zwakke magen)
[ twitter ]
Damn, wat ziek..quote:Op zaterdag 16 september 2023 19:02 schreef Lospedrosa het volgende:
Zag deze op X, ook een soort van asielzoekers die voor de fun leuk een stukje rijden (niet voor zwakke magen)
[ twitter ]
Ziek, maar zo te zien geen enkele relatie met asielzoekers.quote:Op zaterdag 16 september 2023 19:02 schreef Lospedrosa het volgende:
[ twitter ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 17 september 2023 13:22 schreef Anton91 het volgende:
Ik hoop dat die Italianen alsnog doorgaan met hun blokkade want dit plan klinkt als een hoop blabla waarbij je van te voren al kunt bedenken dat het allemaal weinig gaat uithalen.Zo zeg, het lek is wel boven als ik deze 10 punten lees.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[ twitter ]
Over een jaar kijken we hier op terug en zijn vol verbazing dat er een tijd was dat er zoveel migranten de oversteek waagden.
quote:Op zondag 17 september 2023 13:22 schreef Anton91 het volgende:
Ik hoop dat die Italianen alsnog doorgaan met hun blokkade want dit plan klinkt als een hoop blabla waarbij je van te voren al kunt bedenken dat het allemaal weinig gaat uithalen.Niets meer dan een vrijbrief voor Afrikanen om over te komenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[ twitter ]![]()
Slap wijf
het belang van europa is meer jonge inwoners die werkenquote:Op zondag 17 september 2023 16:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
Von der Leyen
Donder gewoon op mens, jij bent helemaal niet in het belang van Europa bezig.
Asielzoekers?quote:Op zaterdag 16 september 2023 19:02 schreef Lospedrosa het volgende:
[ twitter ]
Ga gewoon een keer weg met die vastgeroeste plaat van jequote:Op zondag 17 september 2023 17:31 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
het belang van europa is meer jonge inwoners die werken
anders moet de AOW op 72 jaar gezet wordenquote:Op zondag 17 september 2023 17:57 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Ga gewoon een keer weg met die vastgeroeste plaat van je
Hou maar weer op met het getroll. Alvast bedanktquote:Op zondag 17 september 2023 18:02 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
anders moet de AOW op 72 jaar gezet worden
Goedzo. Grijp maar in op een troll en racistische ellende gewoon laten staan.quote:Op zondag 17 september 2023 18:03 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Hou maar weer op met het getroll. Alvast bedankt
Waar zou er hier sprake zijn van racisme dan?quote:Op zondag 17 september 2023 18:20 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Goedzo. Grijp maar in op een troll en racistische ellende gewoon laten staan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |