De middeleeuwen kwamen ook na een periode van bloei. Zal even een tijd door de zure appel heen bijten worden voor Europa maar uiteindelijk komt het wel weer goed. Jij en ik gaan het echte verval hier niet meer mee maken.quote:Op donderdag 14 september 2023 17:29 schreef BMW1993 het volgende:
Ook via de 'Balkan route' zijn alleen al in augustus +20.000 migranten aangekomen. Veelal Syriers, Afghanen en Turken... we breken record naar record.
En ondanks al die stromen zie ik Europa nauwelijks harde maatregelen nemen.
Hoe ziet ons continent eruit over 20 jaar? Onze steden. Maar ook Italiaanse en Franse steden...
+50.000 asielzoekers alleen al in NL.
Ik liep gisteravond nog door Rotterdam en heb in de gehele supermarkt geen enkele Nederlands uitziend persoon gezien.. hoe dan ook Europa zal de komende jaren gigantisch veranderen... en daar lijkt totaal geen verandering in te komen.
Ik heb het opgegeven mij druk te maken hierover. Want het heeft toch geen zin. Het gaat gebeuren. De EU doet toch niets om het te voorkomen.
Als Brussel-Zuid.quote:Op donderdag 14 september 2023 17:29 schreef BMW1993 het volgende:
Ook via de 'Balkan route' zijn alleen al in augustus +20.000 migranten aangekomen. Veelal Syriers, Afghanen en Turken... we breken record naar record.
En ondanks al die stromen zie ik Europa nauwelijks harde maatregelen nemen.
Hoe ziet ons continent eruit over 20 jaar?
(I.v.m. de sluiting van het andere topic, neem ik je reactie maar mee naar deze. Dat de bevolking krimpt door vergrijzing is ondanks de tijdelijke problemen die het geeft naar mijn mening een gewenste en goede ontwikkeling, maar dit terzijde.)quote:Op donderdag 14 september 2023 17:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
men moet hen een goede opleiding geven
dan is het een welcome aanvulling op de ouder wordende bevolking
opleiding is van alle tijden , ook zij zullen naast het werk een opleidng moeten doen , eeuwig leren heet datquote:Op donderdag 14 september 2023 19:17 schreef rutger05 het volgende:
[..]
(I.v.m. de sluiting van het andere topic, neem ik je reactie maar mee naar deze. Dat de bevolking krimpt door vergrijzing is ondanks de tijdelijke problemen die het geeft naar mijn mening een gewenste en goede ontwikkeling, maar dit terzijde.)
Er is natuurlijk een groot verschil tussen deze migranten en kennismigranten die d.m.v. een toelatingsbeleid zijn geselecteerd omdat zij specifieke vaardigheden en opleidingen al hebben die gewenst zijn.
Je moet beseffen dat veel van deze migranten naast de begrijpelijke achterstand op het gebied van taal qua opleiding een laag niveau hebben, basisschool of minder, dus ze staan vele jaren op achterstand en zijn ook niet gewend zich door onderwijs te ontwikkelen (studievaardigheden).
Ik ben het met je eens dat je als maatschappij, als deze migranten mogen blijven, moet investeren in hun ontwikkeling. Natuurlijk zullen er genoeg talenten tussen zitten, maar het zal zeker geen eenvoudige onderneming zijn en het vergt een langdurige en grote investering.
quote:Op donderdag 14 september 2023 19:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik wil nu alleen nog maar de wereld zien branden…
Ik zie in de krant altijd foto's van vrouwen met kinderen, die zijn goed verstopt op Lampedusa.quote:Op donderdag 14 september 2023 14:20 schreef Scorpie het volgende:
[ twitter ]
Niks aan het handje hoor.
Kijk die gasten eens aan. Kijk eens naar al die beelden wat voor volk dit is. Die gaan (en kunnen waarschijnlijk) niet leren. Nooit.quote:Op donderdag 14 september 2023 19:24 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
opleiding is van alle tijden , ook zij zullen naast het werk een opleidng moeten doen , eeuwig leren heet dat
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/leven-lang-ontwikkelen
ook kennis migranten blijven leren , men is nooit volleerd
iedereen wil geld verdienen, jij ook hequote:Op donderdag 14 september 2023 19:35 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Kijk die gasten eens aan. Kijk eens naar al die beelden wat voor volk dit is. Die gaan (en kunnen waarschijnlijk) niet leren. Nooit.
Maar blijf dat vooral zeggen.
Deze lui gaan helemaal niets toevoegen aan de maatschappij. Ze komen enkel en alleen om geld te halen.
Zij willen er alleen niet voor werken. Echt, de naïviteitquote:Op donderdag 14 september 2023 19:39 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
iedereen wil geld verdienen, jij ook he
Fok heeft gesproken, de indringers van Lampedusa zijn allemaal asielzoekers.quote:
echt niet ??quote:Op donderdag 14 september 2023 19:41 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Zij willen er alleen niet voor werken. Echt, de naïviteit
quote:Mogen asielzoekers werken?
Een asielzoeker mag in Nederland 24 weken werken over een periode van 52 weken. Zijn asielaanvraag moet dan wel minstens 6 maanden in behandeling zijn. Werken kan alleen met een tewerkstellingsvergunning (TWV).
Tewerkstellingsvergunning
Een TWV is een document dat aantoont dat een asielzoeker mag werken.
Het Uitvoeringsinstituut Werknemersverzekeringen (UWV) geeft de TWV aan de werkgever van de asielzoeker.
Dit gebeurt als een asielaanvraag minstens 6 maanden in behandeling is.
Het 1e halfjaar kan een asielzoeker dus niet betaald werken. Het UWV controleert ook of de werkgever genoeg loon betaalt. Een asielzoeker heeft recht op dezelfde beloning als Nederlanders.
Toch knap van je, na al die tijd dat gezwam aanhoren over het "gewoon" aan het werk zetten van deze hordes uit Afrika, ben ik er nog steeds niet uit of je nu een plaat voor je kop hebt of een mega trol.quote:Op donderdag 14 september 2023 19:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
echt niet ??
alleen gratis krijgen ??
hoe weet je dat ?
https://www.rijksoverheid(...)-asielzoekers-werken
nu mogen ze pas na 6 maand werken, maar dat moet veel sneller
Het gaat steeds beter denk ik
[..]
wat is er op tegen dat mensen mogen gaan werken ??quote:Op donderdag 14 september 2023 19:58 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Toch knap van je, na al die tijd dat gezwam aanhoren over het "gewoon" aan het werk zetten van deze hordes uit Afrika, ben ik er nog steeds niet uit of je nu een plaat voor je kop hebt of een mega trol.
Legaal inderdaad. En met passie en plezier.quote:Op donderdag 14 september 2023 19:39 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
iedereen wil geld verdienen, jij ook he
Ik zou persoonlijk gewoon beginnen met de AOW uitkering te halveren met de huidige vergrijzing. Hoeft de AOW leeftijd ook niet omhoog.quote:Op donderdag 14 september 2023 20:01 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
wat is er op tegen dat mensen mogen gaan werken ??
zeker in een steeds ouder wordende bevolking moet iedereen aan het werk en de AOW leeftijd fors omhoog
er zijn veel mensen die slechts 900 euro netto krijgen , geen pensioen hebben en in een huurflat zittenquote:Op donderdag 14 september 2023 20:06 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik zou persoonlijk gewoon beginnen met de AOW uitkering te halveren met de huidige vergrijzing. Hoeft de AOW leeftijd ook niet omhoog.
Iedereen wil werken, dus dan maar werken naast je halve AOW toch?quote:Op donderdag 14 september 2023 20:10 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
er zijn veel mensen die slechts 900 euro netto krijgen , geen pensioen hebben en in een huurflat zitten
er zijn er ook die onvoldoende AOW hebben opgebouwd
AOW halveren , nee dat zal niet op veel medewerking kunnen rekenen, beter de AOW leeftijd 10 jaar omhoog gooien
in kleine stapjes iedere jaar een paar maand
Denk inderdaad dat Brussel in zijn geheel de toekomst is. Slechts 10% onder de 18 jaar is daar nog van Belgische orgine.quote:
ik denk dat iedereen naast DE AOW moet blijven werkenquote:Op donderdag 14 september 2023 20:14 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Iedereen wil werken, dus dan maar werken naast je halve AOW toch?
Bovendien kan iedereen dan bijdragen, ook de huidige AOW-ers en blijft de AOW leeftijd zoals hij is, win-win.
Erg triest inderdaad dat mensen die daadwerkelijk bescherming nodig hebben, dit niet krijgen.quote:Op donderdag 14 september 2023 20:00 schreef Qarrad het volgende:
Ik vind het echt om je kapot te schamen dat die rondreizende criminele Veiligelanders zogenaamd niet uit te zetten zijn, maar een openlijk homoseksuele man wel met de reden dat er niet geloofd wordt dat hij echt homo is.
https://www.ad.nl/binnenl(...)et-een-man~ad083caa/
Al die moeite om deze jongen eruit te werken kan beter besteed worden aan die hordes.
Goed idee, eerst met terugwerkende kracht de AOW op 78 zetten, dan de eerste 5 jaar 50%.quote:Op donderdag 14 september 2023 20:17 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik denk dat iedereen naast DE AOW moet blijven werken
de eerste 5 jaar slechts 50 % AOW en dan iedere jaar 10% erbij zodat ie minder hoeft bij te werken
Omdat deze Afrikanen dat niet willen.quote:Op donderdag 14 september 2023 20:01 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
wat is er op tegen dat mensen mogen gaan werken ??
zeker in een steeds ouder wordende bevolking moet iedereen aan het werk en de AOW leeftijd fors omhoog
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |