Blijf lekker weg als je niks te melden hebt.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 13:00 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En wat hebben ze er niet aan?
En wat houdt een ban dan in volgens jou?quote:Op donderdag 31 augustus 2023 09:51 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Waar.
Maar hopelijk is dit een opmaat voor algehele ban op dit soort gelukszoekers. EU breed. Of nochtans een vergelijkbaar verbod in Nederland.
Feit is dat de hardwerkende Nederlander sowieso niks heeft aan al die topsportersquote:Op donderdag 31 augustus 2023 14:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Blijf lekker weg als je niks te melden hebt.
wie gaat de oude dag voorziening van de ouderen daar betalenquote:Op donderdag 31 augustus 2023 10:24 schreef TyVole het volgende:
[..]
Dit zijn mensen die via een asielprocedure binnenkomen en staat dus los van arbeidsmigratie. Als we inderdaad mensen uit het buitenland willen gaan halen dan moeten we gaan screenen op werkervaring en capaciteiten, iets wat bij de groep waar we het nu over hebben totaal niet gebeurt. Dus nee, geen goed plan deze groep maar gewoon aan het werk te zetten.
Daarnaast hebben we ook gewoon geen huizen.
En als we dan toch echt weer meer arbeidsmigraten nodig hebben, haal ze dan uit Italië ofzo. Enorme jeugdwerkeloosheid daar, dus win win.
In Afrika ook niet, dus er moeten juist migranten naar Afrika?quote:Op donderdag 31 augustus 2023 16:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
wie gaat de oude dag voorziening van de ouderen daar betalen
Italy is al de grootste schuldenaar van de EU
een pensioenpot bestaat daar niet
https://www.populationpyramid.net/italy/2025/
nee , kosten voor AOW bestaat niet in Afrikaquote:Op donderdag 31 augustus 2023 16:36 schreef Homey het volgende:
[..]
In Afrika ook niet, dus er moeten juist migranten naar Afrika?
quote:Volgens de meest recente prognoses van het Italiaanse nationale statistiekbureau ISTAT zal het aantal personen ouder dan 70 jaar in Italië in 2030 ongeveer 18,5 miljoen bedragen.
Dit is ongeveer 33,5% van de totale bevolking van Italië, die naar verwachting in 2030 ongeveer 58,5 miljoen zal bedragen.
De bevolking van Italië vergrijst snel.
Het geboortecijfer is laag en de levensverwachting is hoog.
Als gevolg hiervan zal het aantal ouderen in Italië in de komende jaren blijven toenemen.
Het vergrijzingsproces heeft een aantal gevolgen voor de Italiaanse samenleving.
De overheid zal meer geld moeten uitgeven aan zorg voor ouderen.
Ook zullen bedrijven steeds meer moeite hebben om voldoende werknemers te vinden.
Hahaquote:Op donderdag 31 augustus 2023 14:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Blijf lekker weg als je niks te melden hebt.
En? Immigranten uit Afrika verergeren dit alleen maar, want die zijn vaak werkloos en vergrijzen zelf ook. En waarom bouwen ze hun eigen landen niet op? Dat zogenaamde arbeidspotentieel, willen die landen zelf daar niet gebruik van maken? Een raketgeleerde uit Senegal is een raketgeleerde minder in Senegal. Is dat niet asociaal jegens Senegal?quote:Op donderdag 31 augustus 2023 16:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee , kosten voor AOW bestaat niet in Afrika
Jongeren (arbeidsmigranten ) sparen hier voor jouw AOW en pensioen
EU heeft niets met Afrika te maken, Nederland is zijn wel verantwoordelijk voor de door de ECB opgekochte staatsschulden van Italie , ook in de toekomst
Ouderen pensioen en zorg voor 20 miljoen ouderen in Italie
https://www.populationpyramid.net/italy/2025/
vlg Bard
[..]
het arbeidspotentieel van Senegal is jonger dan 15quote:Op donderdag 31 augustus 2023 17:15 schreef Homey het volgende:
[..]
En? Immigranten uit Afrika verergeren dit alleen maar, want die zijn vaak werkloos en vergrijzen zelf ook. En waarom bouwen ze hun eigen landen niet op? Dat zogenaamde arbeidspotentieel, willen die landen zelf daar niet gebruik van maken? Een raketgeleerde uit Senegal is een raketgeleerde minder in Senegal. Is dat niet asociaal jegens Senegal?
Wat een naaistreekquote:Op vrijdag 1 september 2023 02:30 schreef slashdotter3 het volgende:
Huurcontract van studenten wordt opgezegd om asielzoekers te huisvesten.
https://www.dailymail.co.(...)ylum-seekers-in.html
Fresher slams housing provider for leaving her with just weeks to find a new place to live after terminating her contract for £200-a-week luxury flat so asylum seekers can move in
Engeland is wel een schoolvoorbeeld van hoe het niet moet. Loop even door een stad als Birmingham, Leicester of Luton en je weet waarom.quote:Op vrijdag 1 september 2023 02:30 schreef slashdotter3 het volgende:
Huurcontract van studenten wordt opgezegd om asielzoekers te huisvesten.
https://www.dailymail.co.(...)ylum-seekers-in.html
Fresher slams housing provider for leaving her with just weeks to find a new place to live after terminating her contract for £200-a-week luxury flat so asylum seekers can move in
quote:Reza Sardeha (34), van asielzoeker tot miljonair: 'Ik heb me altijd Nederlander gevoeld'
author avatar
ELINE VERBURG
Aangepast: Vandaag, 11:08Vandaag, 10:00in BINNENLAND
Het scheelde niet veel of Reza Sardeha had niet hier gezeten, samen met zijn werknemers in het hypermoderne bedrijfspand The Edge langs de Amsterdamse ringweg.
Nee, als het aan toenmalig minister Rita Verdonk had gelegen waren hij, zijn ouders en broers jaren geleden al teruggestuurd naar Teheran.
Het generaal pardon bood in 2007 een uitweg. ,,Toen realiseerde ik me dat ik hier mijn kansen moest grijpen."
quote:.Het emotioneert de nu 34-jarige succesvolle ondernemer nog steeds dat uitzetting als een zwaard van Damocles boven zijn hoofd hing, als jochie op de basisschool in Zutphen.
Zo'n kind voor wie klasgenootjes in actie kwamen uit protest tegen zijn dreigende retour naar Iran. Maar liefst drie keer was het gezin uitgeprocedeerd.
Niet veilig
,,Waarom mijn ouders begin jaren 90 naar Nederland vluchtten is een moeilijk verhaal, ze hadden wat problemen, een beetje knullig, maar het was niet meer veilig en ze moesten weg", is alles wat hij erover kwijt wil. Reza was toen vijf jaar en het gezin werd opgevangen in Lunteren. ,,Daar woonden we in een caravan op een vakantiepark midden in het bos. Ik ben er laatst even terug geweest.
Gek om te zien hoe mensen nu weer vakantie vieren waar wij zoveel stress hebben ervaren."
Sardeha realiseerde zich al jong dat zijn ouders hun eigen 'prime time' hadden opgegeven om hun kinderen een betere toekomst te bieden. ,,
Wij vonden het onze plicht om er iets van te maken.
Mijn broer werd dokter, ik wilde ondernemer worden en ging de hightech in."
Al toen hij negentien was ontwikkelde hij een zoekmachine voor het islamitische internet: I'mHalal.
Start-up
Vervolgens zette hij als start-up Undeveloped.com in de markt, een marktplaats waar kopers en verkopers van domeinnamen op een eenvoudige manier bijeen komen.
,,Dat groeide zo hard, dat ik mijn studie Bedrijfskunde aan de Vrije Universiteit voortijdig stopte.
Daar waren mijn ouders op dat moment niet blij mee. Maar inmiddels heb ik een huis voor ze kunnen kopen. Ik heb echt respect voor ze.
Zelf startten ze drie ondernemingen: een bakkerijtje, een autopoetsbedrijf en ten slotte een lunchroom. Italiaans trouwens, geen Iraans eten."
Iraniers die hierheen komen zijn een heel andere groep dan Eritreers, Somaliers of Noord-Afrikanen. Doorgaans goed opgeleid en als ze anti-regime/anti-islam zijn ook vrij westers.quote:Op vrijdag 1 september 2023 17:06 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-nederlander-gevoeld
Ook in nederland dus , het land van de onbeperkte mogelijkheden
Welkom man , er moeten er veel en veel meer komen als jij
jongeren tussen de 20 en de 30 jaar oud
[..]
[..]
syriers en libanezen zijn welkomquote:Op vrijdag 1 september 2023 17:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Iraniers die hierheen komen zijn een heel andere groep dan Eritreers, Somaliers of Noord-Afrikanen. Doorgaans goed opgeleid en als ze anti-regime/anti-islam zijn ook vrij westers.
Maar dat weet jij ook wel.
Nee.quote:Op vrijdag 1 september 2023 19:19 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
syriers en libanezen zijn welkom
alleen iraniers en Irakezen dus >??quote:
Dat zijn echt sharia ghetto's geworden, veelal Pakistanen van het platteland, aangevuld met Somaliërs, moslims uit Bangladesh, en conservatieve moslims uit de rest van Europa die bewust naar Birmingham zijn vertrokken om daar volgens de orthodoxe islam te leven. Daarbij is Molenbeek nog liberaal.quote:Op vrijdag 1 september 2023 08:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Engeland is wel een schoolvoorbeeld van hoe het niet moet. Loop even door een stad als Birmingham, Leicester of Luton en je weet waarom.
quote:Nieuwe Finnen gezocht, bij voorkeur uit Europa
BAS VAN BRECHT
15 min geledenin BUITENLAND
HELSINKI - Op een parkpodium in Helsinki zingt een jongedame wat vrolijkheid in een verder troosteloos decor.
Haar publiek bestaat uit een klein groepje senioren dat onder een parasol schuilt voor de regen.
Ze kan ook niet te kieskeurig zijn bij het kiezen van haar publiek.
De verwachting is dat binnen vijftig jaar één derde van de Finse bevolking uit pensioengerechtigden zal bestaan.
Nieuwe Finnen zijn dus nodig, maar de Finse regering scherpt de migratie-eisen juist aan.
quote:In heel Europa vergrijst de bevolking en daalt het geboortecijfer, maar bijna nergens zo drastisch als in Finland.
Op basis van de meest recente cijfers hebben alleen Monaco en Italië een hoger percentage aan inwoners van 65 jaar of ouder.
Bovendien zijn er wereldwijd weinig landen waar vrouwen minder kinderen krijgen dan in Finland.
Volgens de recente cijfers van het Finse statistiekenbureau krijgt de Finse vrouw gemiddeld 1,28 kinderen in haar leven. Een historisch laagtepunt.
Het is eigenlijk een paradox.
Finland is een van de meest vrouwvriendelijke samenlevingen, er is goede, betaalbare kinderopvang en het is makkelijk om een gezin te stichten.
En toch hebben wij zo'n laag geboortecijfer", zegt Minna van Gerven, die sinds deze zomer hoogleraar sociaal beleid aan de universiteit van Helsinki is, maar daarvoor meer dan twintig jaar aan Nederlandse universiteiten studeerde en werkte. ,,
In Finland werkt iedereen van oudsher voltijds.
Het is hier niet makkelijk om een deeltijdbaan te vinden.
Dat maakt het combineren van werk en gezin wat uitdagender", verklaart Van Gerven.
quote:Verbijsterd'
De vorige Finse regering zag de oplossing met name in het aantrekken van arbeidsmigranten.
Speciale programma's werden gestart om voor het einde van het decennium 50.000 nieuwe arbeidsmigranten uit onder meer India en de Filipijnen naar het noorden te laten komen.
De parlementsverkiezingen eerder dit jaar veranderden deze plannen.
De nieuwe regering, met daarin de radicaal-rechtse Finnenpartij, kondigde direct een aanscherping van het migratiebeleid aan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 12% gewijzigd door michaelmoore op 02-09-2023 11:35:25 ]Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
Klopt. Kwetsbare jongeren, Brusselse jongeren, Belgische jongeren, raddraaiende jongeren, plunderende jongeren, homohatende jongeren, pestende jongeren, maar dit is vaak een onvoldoende duidelijk signalement om te op te sporen.quote:Op zaterdag 2 september 2023 10:46 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-voorkeur-uit-europa
Finland heeft de toekomst
Inzake Klimaatverandering , huisvesting , werkgelegenheid
Ieder land in Europa is op zoek naar jongeren,
quote:Op zaterdag 2 september 2023 11:42 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Klopt. Kwetsbare jongeren, Brusselse jongeren, Belgische jongeren, raddraaiende jongeren, plunderende jongeren, homohatende jongeren, pestende jongeren, maar dit is vaak een onvoldoende duidelijk signalement om te op te sporen.
Dat zijn geen migrantenquote:raddraaiende jongeren, plunderende jongeren, homohatende jongeren, pestende jongeren, gamende jongeren
als ie dat in zijn eigen land doet dan krijgt ie heel flink op zijn faliequote:
Is dat nou zo'n raketchirurg waar merkel het over had, of is dit iets anders?quote:
Ja, maar dan kun je nagaan hóe deze arme jongen tóch geleden heeft in zijn land.quote:
En dat doen wij met liefde, want we willen Nederland graag zien verpauperen. Nivelleren is een feestje!quote:Op woensdag 30 augustus 2023 23:40 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Geen reden tot vreugde, welk land zullen de alleenstaande mannen nu uitkiezen denk je?
Slapen op straat in Brussel, of direct onderdak in Ter Apel, ik wist het wel.
Dit is voor Nederland alleen maar zwaar nadelig, wij vangen straks het Belgische aandeel ook nog eens op.
Geen idee wat het is, maar gezien het account geloof ik het bijschrift niet direct. Het ziet er ook niet uit als Rome.quote:Op zondag 3 september 2023 19:31 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Is dat nou zo'n raketchirurg waar merkel het over had, of is dit iets anders?
Oh hemel, we hebben een geotracker... het is soms net /r hier, maar dan met clowntjesquote:Op zondag 3 september 2023 19:40 schreef Sodemieters het volgende: Het ziet er ook niet uit als Rome.
Als ie nou vertrekt, ben je dan bereid om als opvolger een willekeurige asielzoeker in zijn plaats in huis te nemen door het COA gekozen?quote:Op vrijdag 1 september 2023 19:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
alleen iraniers en Irakezen dus >??
en pakistani
ik heb hier een jonge IT indier op kamers als expat , die wil hier blijven wonen
We hebben hier vooral een aantal usertjes dat klakkeloos elke tweet gelooft.quote:Op zondag 3 september 2023 19:41 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Oh hemel, we hebben een geotracker... het is soms net /r hier, maar dan met clowntjes
Ik geloof dat ik toch echt 'in paniek' gas zou geven en meneer een tourtje over de motorkap zou laten maken.quote:
Jij kent écht elke weg in Rome en omstreken?quote:Op zondag 3 september 2023 19:40 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Geen idee wat het is, maar gezien het account geloof ik het bijschrift niet direct. Het ziet er ook niet uit als Rome.
Nogal. Maar wat is er aan vooraf gegaan?quote:Op zondag 3 september 2023 19:44 schreef Inbox het volgende:
[..]
Ik geloof dat ik toch echt 'in paniek' gas zou geven en meneer een tourtje over de motorkap zou laten maken.
Wat beweegt jou toch altijd om kritiek op migranten te pareren. Ik ben daar oprecht benieuwd naar ..quote:Op zondag 3 september 2023 19:42 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
We hebben hier vooral een aantal usertjes dat klakkeloos elke tweet gelooft.
tuurlijk niet , ik neem niemand in huis , ook jou nietquote:Op zondag 3 september 2023 19:42 schreef Inbox het volgende:
[..]
Als ie nou vertrekt, ben je dan bereid om als opvolger een willekeurige asielzoeker in zijn plaats in huis te nemen door het COA gekozen?
En die Indier dan? Slaapt ie in de tuin?quote:Op zondag 3 september 2023 20:07 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
tuurlijk niet , ik neem niemand in huis , ook jou niet
of ze moet leuke kunstjes kennen
Wat maakt dat jij denkt dat het om een migrant gaat, laat staan dat het om een asielzoeker zou gaan?quote:Op zondag 3 september 2023 19:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat beweegt jou toch altijd om kritiek op migranten te pareren. Ik ben daar oprecht benieuwd naar ..
nee die huurt netjes een kamerquote:Op zondag 3 september 2023 20:13 schreef Inbox het volgende:
[..]
En die Indier dan? Slaapt ie in de tuin?
Het doet er niet toe of het kloptquote:Op zondag 3 september 2023 19:42 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
We hebben hier vooral een aantal usertjes dat klakkeloos elke tweet gelooft.
Dit is overduidelijk een volbloed Italiaanquote:Op zondag 3 september 2023 20:17 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Wat maakt dat jij denkt dat het om een migrant gaat, laat staan dat het om een asielzoeker zou gaan?
Het is niet duidelijk wie die man is, waarom ie een auto bekogelt, waar dit is, etc. Dus vraag ik me af wat dit doet in een topic over asielzoekers.
van mij mag iedereen die werk hier kan vinden , hier komen wonenquote:Op zondag 3 september 2023 20:21 schreef Inbox het volgende:
[..]
Dit is overduidelijk een volbloed Italiaan
Die hier werk kan vinden? Dat suggereert dat je het ook prima vind als dat pas over 30 jaar is.quote:Op zondag 3 september 2023 20:23 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
van mij mag iedereen die werk hier kan vinden , hier komen wonen
al komen ze uit Timboektoe
Geen idee, waar leid je dat uit af?quote:Op zondag 3 september 2023 20:21 schreef Inbox het volgende:
[..]
Dit is overduidelijk een volbloed Italiaan
Ik denk oververhitting. Meneer ziet er ook een beetje aangebrand uit..quote:Op zondag 3 september 2023 19:46 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Nogal. Maar wat is er aan vooraf gegaan?
Oh, je hebt een pandje dat je in kamers verhuurd.quote:Op zondag 3 september 2023 20:07 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
tuurlijk niet , ik neem niemand in huis , ook jou niet
of ze moet leuke kunstjes kennen
ja gaat prima hoor, nette jongen en ieder maand netto geldquote:Op zondag 3 september 2023 20:28 schreef Inbox het volgende:
[..]
Die hier werk kan vinden? Dat suggereert dat je het ook prima vind als dat pas over 30 jaar is.
Maar iemand die hier werk heeft gevonden of dermate hoog opgeleid is dat ie nimmer afhankelijk zal zijn van het staatsinfuus, die zou hier idd wat mij betreft ook mogen komen wonen.
RutteGod.quote:Op maandag 4 september 2023 08:28 schreef Toine51 het volgende:
https://www.demorgen.be/n(...)ps://www.google.com/
Nee, serieus? Nou, dát had echt niemand zien aankomen hoor...
Paard van Troje..quote:Op dinsdag 12 september 2023 08:26 schreef slashdotter3 het volgende:
Zweden heeft zichzelf een hele hoop ellende op de hals gehaald. Ze dachten goed te doen door zielige moslims toe te laten als asielzoekers en naast alle geweld criminaliteit krijgen ze nu ook kritiek van 57 moslimlanden over racisme en anti moslim haat.
=================
57 Muslim countries are accusing Sweden of racism, lack of respect, and anti-Muslim hatred.
The same countries that kill atheists, blasphemers, journalists, adulterers, and LGBTQ people.
The same countries that stone women, force little girls to be sexualized and objectified with the hijab.
The same countries that turned their backs on their fleeing Muslim brothers and sisters while Sweden and Western Europe opened their hearts to them.
These same countries that derive their constitutions from the 7th century.
These countries are now pressuring Sweden, one of the world's most progressive countries, to change its laws and follow their outdated Sharia laws – the very laws they fled from.
Sweden needs to stop appeasing these Islamic fanatics.
These Islamists will not stop until Sweden and Europe become an Islamic dictatorship.
[ twitter ]
juist goede legale migratie moeten we aanquote:Op dinsdag 12 september 2023 23:09 schreef slashdotter3 het volgende:
Goed artikel
https://www.nrc.nl/nieuws(...)en-inperken-a4174096
Tunesië zal de massale ongecontroleerde instroom van migranten uit West-Afrika naar het eigen land moeten inperken
De oplossing voor het migratieprobleem zijn visummaatregelen en meer mogelijkheden tot legale migratie, zegt Francesco Mascini.
Is dat na aftrek van huur, gas/water/licht, verzekeringen, of moeten ze dat van die 50% zelf betalen?quote:Op zaterdag 9 september 2023 09:29 schreef michaelmoore het volgende:
we moeten de arbeidsmigranten die nu opgesloten zitten op cruiseschepen en allerlei kampjes , een werkvergunning geven, en het deel dat ze zelf mogen houden ophogen van 25% naar 50%
Maar eerlijk, ik denk dat het gros binnen de eerste maand al verzuimd. Daarbij zitten er maar bar weinig werkgevers op deze lui te wachten.quote:Op woensdag 13 september 2023 10:18 schreef Gia het volgende:
[..]
Is dat na aftrek van huur, gas/water/licht, verzekeringen, of moeten ze dat van die 50% zelf betalen?
Wmb krijgen ze een expliciet tijdelijke werkvergunning, of eigenlijk verplicht aan het werk in afwachting van de beslissing, en daarvan betalen ze een marktconforme prijs als huur, betalen ze voor zaken als energie en internet en betalen ze ook hun zorgverzekering zelf.
Op het moment dat ze ergens naar behoren hun werk verrichten, mogen ze zich alvast inschrijven voor een woning in een gemeente naar keuze. Maar ze komen gewoon op de wachtlijst. Geen voorrang.
Als ze dan uiteindelijk die verblijfsvergunning hebben, mogen ze naar een woongroep, waar ze nog (afhankelijk van de gemeente naar keuze), 8 tot 10 jaar op een woning moeten wachten, tenzij ze ingeloot worden.
Die woongroepen moeten nog gemaakt worden, maar lijkt me evident dat die er wel moeten komen; waar wil je anders met zoveel mensen naartoe.
Bijvoorbeeld:
https://www.advalvas.vu.n(...)p-de-vu-campus-wonen
Wat goed genoeg is voor onze studenten, is ook goed genoeg voor vluchtelingen.
Uiteraard is het een beetje lastig om dan je gezin over te laten komen, met meer dan 2 kinderen. Zou ik nog effe niet doen, dan.
Klopt, maar dat weet je dan. Kan meetellen voor wel of geen verblijfsvergunning. We moeten hier wat meer ruggengraat in tonen.quote:Op woensdag 13 september 2023 14:37 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Maar eerlijk, ik denk dat het gros binnen de eerste maand al verzuimd. Daarbij zitten er maar bar weinig werkgevers op deze lui te wachten.
lijkt me ook , laat de overheid maar eens 2.000.000 miljoen woningen gaan bouwenquote:Op woensdag 13 september 2023 10:18 schreef Gia het volgende:
[..]
Is dat na aftrek van huur, gas/water/licht, verzekeringen, of moeten ze dat van die 50% zelf betalen?
Wmb krijgen ze een expliciet tijdelijke werkvergunning, of eigenlijk verplicht aan het werk in afwachting van de beslissing, en daarvan betalen ze een marktconforme prijs als huur, betalen ze voor zaken als energie en internet en betalen ze ook hun zorgverzekering zelf.
Op het moment dat ze ergens naar behoren hun werk verrichten, mogen ze zich alvast inschrijven voor een woning in een gemeente naar keuze. Maar ze komen gewoon op de wachtlijst. Geen voorrang.
Als ze dan uiteindelijk die verblijfsvergunning hebben, mogen ze naar een woongroep, waar ze nog (afhankelijk van de gemeente naar keuze), 8 tot 10 jaar op een woning moeten wachten, tenzij ze ingeloot worden.
Die woongroepen moeten nog gemaakt worden, maar lijkt me evident dat die er wel moeten komen; waar wil je anders met zoveel mensen naartoe.
Bijvoorbeeld:
Uiteraard is het een beetje lastig om dan je gezin over te laten komen, met meer dan 2 kinderen. Zou ik nog effe niet doen, dan.
dat zien we vanzzelf , laat er maar eens een uitzendbureau of drie op zettenquote:Op woensdag 13 september 2023 14:37 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Maar eerlijk, ik denk dat het gros binnen de eerste maand al verzuimd. Daarbij zitten er maar bar weinig werkgevers op deze lui te wachten.
Ja goed idee, nog meer vage uitzendbureautjes voor migranten.quote:Op woensdag 13 september 2023 17:17 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dat zien we vanzzelf , laat er maar eens een uitzendbureau of drie op zetten
de migranten die nu opgesloten zitten op cruisschepen, hebben niet zelfstandig gas en licht of huurquote:Op woensdag 13 september 2023 10:18 schreef Gia het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld:
quote:Op woensdag 13 september 2023 18:28 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.nu.nl/buitenl(...)ren-van-rechter.html
België mag alleenstaande mannelijke asielzoekers niet weigeren van rechter
België mag alleenstaande mannen die asiel aanvragen niet weigeren. Ze hebben recht op opvang, bepaalde een rechter woensdag. Toch zet de Belgische overheid de maatregelen om enkel vrouwen, kinderen en gezinnen op te vangen door.
België heeft een groot tekort aan opvangplaatsen. Daarom besloot staatssecretaris Nicole de Moor vorige maand om plekken te reserveren voor vrouwen, kinderen en gezinnen.
In de praktijk gebeurde dat al, omdat zij voorrang kregen en er veel te weinig plekken zijn. Sinds 2021 belandden mannen al op een wachtlijst. Velen worden doorverwezen naar de daklozenopvang, want in België heb je maar één soort asielopvang en die zit dus vol. Er is geen crisisopvang zoals in Nederland. Vorig jaar sliepen daardoor veel mannelijke asielzoekers op straat.
Officieel mag De Moor de mannen niet het recht op opvang ontzeggen, oordeelt de Raad van State zoals verwacht. Maar het plaatstekort is nog lang niet opgelost, onderstreept De Moor. Ze handhaaft de regel daarom toch.
De regering heeft wel extra geld vrijgemaakt, liet Thomas Willekens van VluchtelingenWerk Vlaanderen eerder aan NU.nl weten. "Brussel heeft er vijftienhonderd plekken bijgekregen, maar er hebben zo'n 200.000 mensen een slaapplek nodig en daar komen elke dag nieuwe mensen bij."
De kans is dus groot dat velen opnieuw op straat belanden. "Het kan dat we opnieuw tentenkampen of kraakpanden gaan zien", zei Willekens. "Maar het kan ook dat ze geen asiel meer aanvragen in België en doorreizen naar een ander land."
Dat is gewoon een invasie.quote:Op woensdag 13 september 2023 19:57 schreef slashdotter3 het volgende:
Holy shit...
https://www.reddit.com/r/(...)roke_into_the_small/
5,000 migrants from Africa broke into the small Italian island of Lampedusa today. They arrived on 112 different boats. 6,000 Italians live on the island.
Ik las het ook jaquote:Op woensdag 13 september 2023 19:57 schreef slashdotter3 het volgende:
Holy shit...
https://www.reddit.com/r/(...)roke_into_the_small/
5,000 migrants from Africa broke into the small Italian island of Lampedusa today. They arrived on 112 different boats. 6,000 Italians live on the island.
En we kijken er naar en doen niks. We verdienen ook niet beter.quote:Op woensdag 13 september 2023 20:50 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Ik las het ook ja![]()
Doet me denken aan D-day maar dan omgekeerd.
Totale brain drain van Afrika.quote:Op donderdag 14 september 2023 14:20 schreef Scorpie het volgende:
[ twitter ]
Niks aan het handje hoor.
Maar Mark was zo trots op zijn deal:quote:Op donderdag 14 september 2023 12:18 schreef Toine51 het volgende:
You Don't Say...?
https://www.bnr.nl/nieuws(...)anten-neemt-fors-toe
Bijstandstoeristenquote:
Zonder die Turk was jij er niet he.quote:Op donderdag 14 september 2023 17:29 schreef BMW1993 het volgende:
Ook via de 'Balkan route' zijn alleen al in augustus +20.000 migranten aangekomen. Veelal Syriers, Afghanen en Turken... we breken record naar record.
En ondanks al die stromen zie ik Europa nauwelijks harde maatregelen nemen.
Hoe ziet ons continent eruit over 20 jaar? Onze steden. Maar ook Italiaanse en Franse steden...
+50.000 asielzoekers alleen al in NL.
Ik liep gisteravond nog door Rotterdam en heb in de gehele supermarkt geen enkele Nederlands uitziend persoon gezien.. hoe dan ook Europa zal de komende jaren gigantisch veranderen... en daar lijkt totaal geen verandering in te komen.
Ik heb het opgegeven mij druk te maken hierover. Want het heeft toch geen zin. Het gaat gebeuren. De EU doet toch niets om het te voorkomen.
Ik wil nu alleen nog maar de wereld zien branden…quote:Op donderdag 14 september 2023 17:29 schreef BMW1993 het volgende:
Ook via de 'Balkan route' zijn alleen al in augustus +20.000 migranten aangekomen. Veelal Syriers, Afghanen en Turken... we breken record naar record.
En ondanks al die stromen zie ik Europa nauwelijks harde maatregelen nemen.
Hoe ziet ons continent eruit over 20 jaar? Onze steden. Maar ook Italiaanse en Franse steden...
+50.000 asielzoekers alleen al in NL.
Ik liep gisteravond nog door Rotterdam en heb in de gehele supermarkt geen enkele Nederlands uitziend persoon gezien.. hoe dan ook Europa zal de komende jaren gigantisch veranderen... en daar lijkt totaal geen verandering in te komen.
Ik heb het opgegeven mij druk te maken hierover. Want het heeft toch geen zin. Het gaat gebeuren. De EU doet toch niets om het te voorkomen.
Er zijn marineschepen die kant op. Die pikken deze mensen 5 km van de Libische kust op en brengen ze naar Italië. Zo kunnen mensensmokkelaars het tempo verder opvoeren.quote:Op woensdag 13 september 2023 21:51 schreef Bouke-p het volgende:
Tijd om wat marine schepen die kant op te sturen. Al het volk aan boord en ze er op de plaats van het initiële vertrek er weer uit zetten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |