https://www.unhcr.org/nl/wie-we-zijn/cijfersquote:Mogen asielzoekers werken?
Een asielzoeker mag in Nederland 24 weken werken over een periode van 52 weken. Zijn asielaanvraag moet dan wel minstens 6 maanden in behandeling zijn. Werken kan alleen met een tewerkstellingsvergunning (TWV).
Tewerkstellingsvergunning
Een TWV is een document dat aantoont dat een asielzoeker mag werken.
Het Uitvoeringsinstituut Werknemersverzekeringen (UWV) geeft de TWV aan de werkgever van de asielzoeker. .
Dit gebeurt als een asielaanvraag minstens 6 maanden in behandeling is.
Het 1e halfjaar kan een asielzoeker dus niet betaald werken.
Het UWV controleert ook of de werkgever genoeg loon betaalt.
Een asielzoeker heeft recht op dezelfde beloning als Nederlanders.
https://www.reddit.com/r/(...)tacks_on_sweden_and/quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 14:52 schreef slashdotter3 het volgende:
Zweden staat op de kaart van de moslim terroristen. Zeer hoge kans op een aanslag.
https://www.reddit.com/r/(...)ly_to_try_and_carry/
UK warns terrorists 'very likely to try and carry out attacks in Sweden'
Zal wel worden gezien als een vorm van 'reparations' of zo.quote:
Grappig dat je steeds "moslims" zegt, terwijl er geen directe link is tussen Islaam en asielzoeken. Islaam heeft ook geen link met de problemen die deze asiellui veroorzaken.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 21:43 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
https://www.reddit.com/r/(...)tacks_on_sweden_and/
Al-Qaida calls for 'revenge' attacks on Sweden and Denmark
===========
Interessante butterfly effect...
• Zweden gooit de deuren wagenwijd open voor moslim asielzoekers
• Moslims komen massaal binnen
• Moslims zorgen voor problemen in de samenleving
• Tegenbeweging staat op en verbrandt de Koran als protest
• Zweden krijgt de focus van moslimterroristen
En nu is het wachten op een aanslag...
Vooral niet toegeven dat er nou eenmaal veel te veel misdaden uit die hoek komen, want dan gaan mensen verwachten dat je er iets tegen gaat doen als land zijnde. Als die AirPods gejat waren door een Nederlander was die al lang aangesproken.quote:
Dat vraag ik me ook af.quote:Op maandag 21 augustus 2023 22:22 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Het zou schelen als Xander ook even vertelt waarom de politie niks gaat doen.
Alsof er verder nooit politie komt op een AZC.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 17:35 schreef Inbox het volgende:
[..]
Dat vraag ik me ook af.
Toen ik paarmaanden terug een Fransoos wou helpen wiens rugtas gejat werd op het station en die voorzien was van Airtags wilde de politie in eerste instantie ook niets doen, totdat ie met hulp van een recente iphone het ding echt naar een huis kon herleieden. Niet veel later is de politie erbij gekomen, heeft hetzelfde geconcludeerd en werd het huis binnengevallen..
Maar ja, als je in het AZC moet binnenvallen breekt de pleuris natuurlijk uit onder de asielzoekers, want voor wie komen ze precies?
Turkije zet zelfs Marokkanen uit naar Syrië.quote:Op maandag 21 augustus 2023 22:57 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.middleeasteye(...)limbo-after-deported
Hundreds of Syrians left in limbo after being deported from Turkey
Up to 2,000 Syrians were returned to Turkish-backed areas of northern Syria in July, with no way out except smuggling routes
Mohammad al-Omar had just stepped off the bus when he was arrested in Istanbul. The 30-year-old Syrian was on his way to see his new baby boy for the first time after receiving medical treatment for his kidney disease in the nearby city of Bursa.
Now, one month on from his arrest, he is stranded in a shelter for deportees in Tel Abyad, in northern Syria.
His wife and two young children are more than 1,000km away in Istanbul. His sister and extended family are over 200km away in Azaz, Syria. He cannot reach either group of relations.
Lees verder: https://www.middleeasteye(...)limbo-after-deported
Praat geen poep, man. Het zit hier vol.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 01:25 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Turkije zet zelfs Marokkanen uit naar Syrië.![]()
https://www.dejongeturken(...)n%20met%20Syri%C3%AB.
Turkije is wel goed bezig, iedereen die in de buurt van de Griekse grens komt, sluiten ze op, en deporteren ze naar Syrië, zo helpen ze met het bestrijden van asielzoekers
Wat een domme en kromme denkwijze van de gemeente en de winkeliersquote:Op donderdag 24 augustus 2023 11:18 schreef Alpha0 het volgende:
Bankjes weg en cameratoezicht na overlast van asielzoekers
Niet de overlastgevende asielzoekers moeten weg, nee, de bankjes moeten weg. Wereld op zijn kop toch.
![]()
![]()
Nul ruggengraat in dit land.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 11:19 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wat een domme en kromme denkwijze van de gemeente en de winkeliers
Maar, maar, we hebben toch een "deal" met Tunesië?quote:Op donderdag 24 augustus 2023 11:44 schreef slashdotter3 het volgende:
Veel foto's
https://www.nrc.nl/nieuws(...)er-in-jaren-a4172149
Het is de drukste migratiezomer in jaren
Het is zomer en dus stappen er weer migranten in bootjes, op zoek naar een toekomst in Europa. Dit jaar doen ze dat in aantallen die de exodus uit Syrië, van 2015 en 2016, benaderen. Het Europese grensagentschap Frontex noteerde in juli het aantal van 42.700 onaangekondigde grenspassages. Dit is het hoogste maandelijkse aantal vluchtelingen in zevenenhalf jaar.
Deze populariteit is hoofdzakelijk aan één migratieroute te danken: de Centrale Middellandse Zee, tussen Tunesië en Libië enerzijds en Italië anderzijds. Maar ook op andere routes wagen migranten het erop, en niet altijd met een gunstige afloop. Dit jaar zijn er 2.349 mensen overleden of vermist geraakt tijdens hun reis naar Europa – bijna evenveel als in heel 2022.
Lees verder: https://www.nrc.nl/nieuws(...)er-in-jaren-a4172149
Er staat dat de winkeliers er zelf om vroegen...quote:Op donderdag 24 augustus 2023 11:18 schreef Alpha0 het volgende:
Bankjes weg en cameratoezicht na overlast van asielzoekers
Niet de overlastgevende asielzoekers moeten weg, nee, de bankjes moeten weg. Wereld op zijn kop toch.
![]()
![]()
Als je de politie meld dat je met 5 man en knuppels onderweg bent naar de AZC en als ze niks gaan doen dat jij het zelf terug gaat halen, dan staan ze daar ineens om te de-escaleren en je pods krijg je dan spontaan weer terug.quote:
migranten moeten aan het werk mogen, stoppen met het opsluiten van migranten op cruiseschepenquote:
In hun eigen land zodat ze hun land wat minder kut kunnen gaan maken. Schouders eronder en gaan!quote:Op zondag 27 augustus 2023 18:32 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
migranten moeten aan het werk mogen
nee wij hebben nieuw jong volk hard nodig hierquote:Op zondag 27 augustus 2023 18:33 schreef Noek het volgende:
[..]
In hun eigen land zodat ze hun land wat minder kut kunnen gaan maken. Schouders eronder en gaan!
Je plaat blijft weer hangen.quote:Op zondag 27 augustus 2023 18:32 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
migranten moeten aan het werk mogen, stoppen met het opsluiten van migranten op cruiseschepen
geef ze een BSN nummer en een werkvergunning
hun eigen land is kut omndat het er erg heet is door de door ons veroorzaakte klimaatverandering en doordat er geen TV is gaan ze savonds neukenquote:Op zondag 27 augustus 2023 18:33 schreef Noek het volgende:
[..]
In hun eigen land zodat ze hun land wat minder kut kunnen gaan maken. Schouders eronder en gaan!
ja maar dan moet je wel een werkvergunning en een BSN nummer hebben en dan moeten we wat aan de door de VVD veroorzaakte huishoudensverdunning gaan doenquote:Op zondag 27 augustus 2023 19:07 schreef Inbox het volgende:
Maaruh, mijn idee voor asielzoekers:
-verplicht taal leren spreken.
-verplicht tot passende scholing
-verplichte werktrajecten vanuit overheid tijdens asielaanvraag.
-tijdelijke ipv permanente status/verblijfsvergunning
-terug met relevante en bruijbare werkervaring/kennis naar land van herkomst.
-bewezen goede werkethiek en goed gedrag evt belonen met permanente status in Nederland.
Werkvergunning? Leuk en op zich een prima idee. Maar dan wel vooraf regel en overkomst met werkgarantie werkgever die borg staat.quote:Op zondag 27 augustus 2023 19:09 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja maar dan moet je wel een werkvergunning en een BSN nummer hebben en dan moeten we wat aan de door de VVD veroorzaakte huishoudensverdunning gaan doen
Maar ik merk dat het sentiment wat gaat draaien
Als je van asielzoekers af wil??
Dan geef je hen een werkvergunning
In nederland zit alles vast op vergunningen , de overheid is zelf haar grootste vijand
staat jouw werkgever ook borg voor jou??quote:Op zondag 27 augustus 2023 21:16 schreef Inbox het volgende:
[..]
Werkvergunning? Leuk en op zich een prima idee. Maar dan wel vooraf regel en overkomst met werkgarantie werkgever die borg staat.
Ik vind asielzoekers prima, maar de wetgeving eromheen waardeloos.
Ben ik een importwerknemer dan?quote:Op zondag 27 augustus 2023 21:20 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
staat jouw werkgever ook borg voor jou??
voor mij niet
waarom moet een werkgever borg staan ??quote:
Omdat ie aangeeft dat ie een werknemer in dienst wil nemen die naar Europa/NEderland wil komen en daar ook een verblijfstitel aan vast kleeft en je als land wilt voorkomen dat ondanks een werkvergunning toch de asielopvang in gaan?quote:Op zondag 27 augustus 2023 21:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
waarom moet een werkgever borg staan ??
ik heb hier een expat op kamers , ik weet zeker dat zijn werkgever niet borg staat voor hem in welke zin dan ook
een expat kan ook hier blijven hoor , mits de werkgever bemiddelt of hij een relatie hier vindquote:Op zondag 27 augustus 2023 21:55 schreef Inbox het volgende:
[..]
Omdat ie aangeeft dat ie een werknemer in dienst wil nemen die naar Europa/NEderland wil komen en daar ook een verblijfstitel aan vast kleeft en je als land wilt voorkomen dat ondanks een werkvergunning toch de asielopvang in gaan?
Ik pleit voor toegang met toestemming middels werkvergunning en werk, waarbij de werkgever ook garanties geeft.
quote:Op zondag 27 augustus 2023 21:56 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
een expat kan ook hier blijven hoor , mits de werkgever bemiddelt of hij een relatie hier vind
werkgever heeft geen ene fuck met de privezaken te maken
Expat: over het algemeen hoopopgeleid.quote:Op zondag 27 augustus 2023 21:56 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
een expat kan ook hier blijven hoor , mits de werkgever bemiddelt of hij een relatie hier vind
werkgever heeft geen ene fuck met de privezaken te maken
doet er niet toe , beiden zijn werkzoekendquote:Op zondag 27 augustus 2023 22:04 schreef Inbox het volgende:
[..]
[..]
Expat: over het algemeen hoopopgeleid.
Asielzoeker: veelal laag geschoold, werkschuw en hierheen vertrokken vanwege het sociale stelsel.
Afhankelijk van het staatsinfuus dus en dat moet je niet willen als land en haar inwoners.
Werkzoekend.. en ondertussen?quote:Op zondag 27 augustus 2023 22:11 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
doet er niet toe
zijn beiden werkzoekend
en al dan niet hoogopgeleid dat is niet gezegd
men kan hier ook een opleiding volgen als expat of migrant zijnde
ik hoef nooit te zoeken , ben ik 71 en nog krijg ik werk aangebodenquote:Op zondag 27 augustus 2023 23:40 schreef Inbox het volgende:
[..]
Werkzoekend.. en ondertussen?
Ik ben ook werkzoekend. Over een paar jaar hoop ik toch wel wat gevonden te hebben. Snappie?
Maar dat WILLEN ze niet.quote:Op zondag 27 augustus 2023 22:11 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
doet er niet toe
zijn beiden werkzoekend
en al dan niet hoogopgeleid dat is niet gezegd
men kan hier ook een opleiding volgen als expat of migrant zijnde
wie wil wat nietquote:Op zondag 27 augustus 2023 23:46 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Maar dat WILLEN ze niet.
prima, laat maar komen , werk zat hierquote:
quote:Het aantal personen dat jaarlijks in Nederland de AOW in gaat, varieert. In 2022 ging ongeveer 150.000 personen met AOW in. Dit aantal is in de afgelopen jaren afgenomen, omdat de AOW-leeftijd is gestegen. In 2023 gaat naar verwachting ongeveer 140.000 personen de AOW in.
quote:Het aantal mensen dat jaarlijks het arbeidsproces verlaat, varieert afhankelijk van een aantal factoren, waaronder de leeftijd van de bevolking, de economische omstandigheden en de overheidsbeleiden.
In Nederland verlieten in 2020 ongeveer 400.000 mensen het arbeidsproces.
Dit komt neer op ongeveer 2,5% van de beroepsbevolking.
De belangrijkste redenen voor het verlaten van het arbeidsproces waren pensionering (35%), arbeidsongeschiktheid (20%), ziekte (10%) en andere redenen (35%).
De vergrijzing van de bevolking is een belangrijke factor die het aantal mensen dat het arbeidsproces verlaat, zal doen toenemen.
In 2030 zal het aantal mensen ouder dan 65 jaar in Nederland ongeveer 30% van de bevolking uitmaken, tegen 23% in 2020.
Dit betekent dat er meer mensen zullen pensioneren en minder mensen beschikbaar zijn om het werk te doen.
En er zijn dit jaar al 150 duizend mensen weg uit de zorg.quote:Op maandag 28 augustus 2023 02:30 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
prima, laat maar komen , werk zat hier
dit jaar gaan er weer 150.000 mensen de AOW in
[..]
quote:Op maandag 28 augustus 2023 02:39 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
En er zijn dit jaar al 150 duizend mensen weg uit de zorg.
Daarnaast wat geeft iemand het recht ergens te wonen omdat hij/zij uit de juiste kut is gekropen
Ik heb er allemaal geen enkel probleem mee als mensen maar aan het werk gaan.
Niet deze act weer.quote:Op maandag 28 augustus 2023 02:39 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Daarnaast wat geeft iemand het recht ergens te wonen omdat hij/zij uit de juiste kut is gekropen
Ik heb er allemaal geen enkel probleem mee als mensen maar aan het werk gaan.
Daar is al een paar eeuwen over nagedacht voordat jij besloot dat niet te doen, en de uitkomst is geweest dat mensen die ergens anders uit een kut gekropen zijn niet het recht hebben om de mensen die daar geboren zijn te overheersen, verdringen of te verjagen. Maar ik kijk uit naar je doorwrochte pleidooi ten gunste van kolonialisme en imperialisme.quote:Op maandag 28 augustus 2023 02:39 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Vermoeiend, ditquote:Op dinsdag 29 augustus 2023 12:34 schreef slashdotter3 het volgende:
Enorm stigmatiserend weer deze taal van meneer Aydemir, zo worden we natuurlijk nooit een gezellig en inclusief land.
Als zelfs de immigranten gaan klagen over immigranten dan is het wel echt ernstig gesteld met Nederland.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 12:34 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.geenstijl.nl/(...)igelanders/#comments
Moskee Utrecht heeft kotsbeu van veiligelanders
Dan hoort u het eens van een ander
Kijk mensen. Dit is integreren. Yücel Aydemir, voorzitter van de Ulu-Moskee (bekend van internet) in Utrecht stapt naar de media. En naar de gemeente. Want de maat is vol. En de situatie onbeheersbaar. Het moet namelijk voor eens en voor altijd afgelopen zijn met... de veiligelanders. "Ze komen vanuit hun culturele achtergrond naar de moskee, maar 90 procent komt niet om te bidden. Ze willen zich douchen, omkleden, eten en slapen. We willen iedereen helpen, maar deze mensen zijn enorm agressief. Ze gebruiken verbaal en fysiek geweld. Ook winkeliers in de omgeving hebben er last van. Er wordt veel gestolen. Deze mensen zijn agressief, ze hebben niks te verliezen." Enorm stigmatiserend weer deze taal van meneer Aydemir, zo worden we natuurlijk nooit een gezellig en inclusief land.
Gezellig.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 19:26 schreef asco het volgende:
Nederland krijgt het nog drukker:
https://www.hln.be/binnen(...)vang-meer~ab9d64ab5/
Aydemir is dan ook geen immigrant, ik ken de beste man persoonlijk en het is geen hele strenge moslim ofzo.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 13:15 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als zelfs de immigranten gaan klagen over immigranten dan is het wel echt ernstig gesteld met Nederland.
quote:PS wil asielzoekers inschakelen voor knelpuntberoepen
Federaal minister van Werk Pierre-Yves Dermagne (PS) wil sans-papiers de mogelijkheid geven om knelpuntberoepen uit te oefenen.
Eerder deze zomer lanceerde Waals minister-president Elio Di Rupo (PS) dat idee al in een brief aan premier Alexander De Croo (Open Vld), die De Tijd en L’Echo konden inkijken.
Volgens Di Rupo schaadt de strenge federale regelgeving van economische migratie de belangen van het Waalse Gewest.
Hij vindt dat Wallonië meer armslag moet krijgen om jobs waarvoor bedrijven niemand vinden in te vullen met asielzoekers en sans-papiers.
Op dit moment kan immers geen arbeidsvergunning worden toegekend aan sommige mensen die in Wallonië verblijven en de expertise hebben om knelpuntberoepen uit te oefenen, aldus de minister-president.
Met steeds meer AI hebben we ze helemaal niet nodig...quote:Op woensdag 30 augustus 2023 07:06 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.hln.be/binnen(...)ntberoepen~af6b5b39/
Nou het begin is er om in COA s en cruiseschepen opgesloten arbeidspotentieel in te zetten als werknemers om het tekort aan werknemers op te lossen aangezien iedereen met pensioen gaat nu
we zullen heel veel migranten nodig gaan hebben de komende 20 jaar
[..]
AI zal niet helpen met de steunkousen aan te trekken van mevrouw Jansenquote:Op woensdag 30 augustus 2023 10:14 schreef Zucht. het volgende:
[..]
Met steeds meer AI hebben we ze helemaal niet nodig...
Want Ali uit Aleppo gaat dat wel doen?quote:Op woensdag 30 augustus 2023 10:25 schreef Abrikozentaart het volgende:
[..]
AI zal niet helpen met de steunkousen aan te trekken van mevrouw Jansen
Steunkousen aan, portemonnee meequote:Op woensdag 30 augustus 2023 10:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Want Ali uit Aleppo gaat dat wel doen?
https://www.ad.nl/politie(...)ielzoekers~a93e600a/quote:België: Geen opvang meer voor alleenstaande mannelijke asielzoekers
Alleenstaande mannen die in België asiel aanvragen, krijgen voorlopig geen opvangplek meer. De Belgische overheid wil alle plekken reserveren voor families met kinderen.
Het besluit gaat tegen de wet in en kan tot gevolg hebben dat meer alleenstaande mannelijke asielzoekers hun geluk in Nederland gaan beproeven. ,,Ik wil niet achter de feiten aanlopen. Daarom neem ik nu al de beslissing om alle beschikbare plaatsen voor gezinnen met kinderen voor te behouden. Ik wil absoluut vermijden dat kinderen op straat terecht komen”, zei de Belgische staatssecretaris voor Asiel en Migratie, Nicole de Moor, dinsdagavond tegen het VRT-Journaal. Ze heeft Fedasil, het Belgische COA, opdracht gegeven geen alleenstaande mannen meer in de opvang toe te laten.
Waar zij dan wel heen moeten, zei de staatssecretaris niet. In Brussel slapen elke nacht honderden mensen op straat en in kraakpanden, ook asielzoekers. Particuliere hulporganisaties doen hun best hun te helpen, en waar mogelijk ook een slaapplek te bieden. Maar bij de opvanglocaties van de Belgische overheid komen mannelijke migranten zonder vrouw en kinderen er dus niet meer in.
Elke asielzoeker heeft in België, net als in Nederland, recht op onderdak en eten, totdat zijn of haar asielprocedure is afgehandeld. Maar genoeg opvangplaatsen zijn in België zeker zo’n groot probleem als in Nederland. Bij eerdere krapte, eind vorig jaar, kregen vrouwen en kinderen voorrang. Maar als er beschikbare plaatsen waren, mochten alleenstaande mannen nog wel naar binnen. Inmiddels staan er zo'n 2000 op de wachtlijst. Ook die kunnen nu dus niet meer rekenen op een plekje in een asielopvang.
De Belgische overheid is de afgelopen twee jaar al zo'n 8000 keer keer door rechters veroordeeld omdat ze niet in staat was mensen een plek te bieden. De Moor heeft altijd geweigerd om de dwangsommen die ze opgelegd kreeg te betalen. Het leidde er afgelopen februari toe dat deurwaarders langskwamen op haar kantoor om goederen in beslag te nemen. Daaronder een diepvriezer, een espressomachine en 75 stoelen.
Van der Burg
In Nederland riep staatssecretaris Van der Burg afgelopen voorjaar gemeenten juist op géén onderscheid te maken. Sommige gemeenten wilden wel gezinnen en vrouwen opvangen, maar geen alleenstaande mannen. Als gemeenten geen gehoor geven aan zijn oproep, zo schreef Van der Burg aan de Tweede Kamer, dan gaat het niet goedschiks maar kwaadschiks.
Zijn Belgische collega maakt zo’n onderscheid nu dus wel. De Moor wijst erop dat België al veel asielzoekers opvangt. ,,Dat gaat echt niet langer. Dit jaar zijn er 19.000 asielzoekers in België toegekomen, in Portugal zijn dat er 1500. Een land met een vergelijkbaar inwonersaantal”, zei ze.
Ze verwacht wel dat Europese afspraken ‘verlichting’ zullen brengen, maar pas op termijn. In juni sloten de 27 EU-landen een migratiepact: strengere controle aan de buitengrenzen, de ‘kansloze’ asielzoekers er daar al uithalen en een eerlijkere verdeling van de rest over de verschillende landen. Kort daarna volgde een overeenkomst met Tunesië: dat zou migranten tegenhouden in ruil voor financiële steun. Die laatste afspraak is intussen wel zwaar bekritiseerd: migranten zouden nu niet meer omkomen op de Middellandse Zee, maar in de woestijn.
Belgische advocaten hebben meteen fel gereageerd op het besluit van de staatssecretaris. ,,Dit is extreem verontrustend. We weten dat er geen voldoende opvangplekken zijn, maar het is kortzichtig om niet verder te denken dan die vaststelling. Deze mannen belanden nu op straat”, zei Marie Doutrepont van het kantoor Progress Lawyers. Zij stapt naar de rechter.
Waarom wil je dit @PS. ?quote:Op woensdag 30 augustus 2023 07:06 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.hln.be/binnen(...)ntberoepen~af6b5b39/
Nou het begin is er om in COA s en cruiseschepen opgesloten arbeidspotentieel in te zetten als werknemers om het tekort aan werknemers op te lossen aangezien iedereen met pensioen gaat nu
we zullen heel veel migranten nodig gaan hebben de komende 20 jaar
[..]
Nee maar Indra uit Indonesië welquote:Op woensdag 30 augustus 2023 10:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Want Ali uit Aleppo gaat dat wel doen?
quote:Rechter verbiedt stopzetten opvang derdelanders: kabinet ‘niet bevoegd’
Het demissionaire kabinet mag de opvang van drie zogeheten derdelanders die vanuit Oekraïne naar Nederland zijn gevlucht niet beëindigen vanaf 4 september. Dat oordeelt de rechtbank Den Haag in drie rechtszaken die waren aangespannen door twee vluchtelingen met de Indiase en een met de Marokkaanse nationaliteit.
Volgens de rechtbank heeft het kabinet ‘geen bevoegdheid’ om de tijdelijke bescherming van de drie te beëindigen. De zitting had plaats in Roermond. Derdelanders zijn mensen die uit Oekraïne zijn gevlucht na de Russische inval. Ze hadden een andere nationaliteit en studeerden of werkten in Oekraïne. Toen de oorlog daar uitbrak, vluchtten zij naar Nederland en kregen ze dezelfde tijdelijke bescherming als Oekraïners. In maart is deze regeling verlengd, maar 4 september komt daar een eind aan. Dan moeten ze vertrekken naar hun moederland of een asielaanvraag indienen en een besluit afwachten. Volgens het ministerie van Justitie en Veiligheid verblijven er momenteel nog zo'n 2900 derdelanders in de Oekraïne-opvang. Een groot deel van hen komt uit Nigeria, Marokko en Algerije.
https://www.ad.nl/binnenl(...)et-bevoegd~ae48f17f/
gaat AI ook het gebit herstellen en het gezelschap zijnquote:Op woensdag 30 augustus 2023 10:14 schreef Zucht. het volgende:
[..]
Met steeds meer AI hebben we ze helemaal niet nodig...
Hoezo ben je vluchteling dan? Als je in ander land werkt of studeert en de pleuris breekt daar uit, dan ga je toch naar huis?quote:
Absurd en waanzin dat een Staat niet zelf bevoegd zou zijn om het verblijfsrecht van een buitenlander op haar eigen grondgebied te beëindigen. Het zijn niet eens EU-burgers.quote:
Omdat ze geen vluchteling zijn , gewoon misbruik van de situatie maken en de rechter gaat daar blijkbaar in meequote:Op woensdag 30 augustus 2023 18:15 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Hoezo ben je vluchteling dan? Als je in ander land werkt of studeert en de pleuris breekt daar uit, dan ga je toch naar huis?
quote:Op woensdag 30 augustus 2023 10:43 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/politie(...)ielzoekers~a93e600a/
Geen reden tot vreugde, welk land zullen de alleenstaande mannen nu uitkiezen denk je?quote:
ach dit gaat door tot de samenleving bij zinnen komt en hen een werkvergunning geeft en een woningquote:Op woensdag 30 augustus 2023 23:40 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Geen reden tot vreugde, welk land zullen de alleenstaande mannen nu uitkiezen denk je?
Slapen op straat in Brussel, of direct onderdak in Ter Apel, ik wist het wel.
Dit is voor Nederland alleen maar zwaar nadelig, wij vangen straks het Belgische aandeel ook nog eens op.
quote:Meer dan miljoen Nederlanders in onzekerheid
Vroegpensioen wekt wrevel: regeling eerder stoppen met werken op losse schroeven
CONNIE DE JONGE
24 min geledenin FINANCIEEL
AMSTERDAM - Meer dan een miljoen Nederlanders moeten er rekening mee houden dat ze langer moeten doorwerken. De regeling waardoor ze eerder met pensioen kunnen dreigt niet op tijd verlengd te worden. De gesprekken hierover tussen vakbonden en werkgevers komen niet van de grond.
quote:Intussen rijst de vraag of werkgevers nog wel willen. ,,Ook op andere terreinen grijpen ze de val van het kabinet aan om dingen te traineren", constateert CNV-voorzitter Piet Fortuin. ,,
Wij merken dat dingen op pauze worden gezet in afwachting van de verkiezingen.
Bedrijven kijken misschien toch vooral naar de korte termijn en naar wat ze dan moeten betalen."
Beide bestuurders vrezen dat van uitstel van het overleg over het vroegpensioen uiteindelijk afstel komt.
Dat vooruitzicht zal veel Nederlanders die nu 61 of 60 jaar zijn, en die denken straks eerder te kunnen stoppen met werken, rauw op het dak vallen.
NL is te laf. Wij gaan hier erg veel last van krijgen.quote:
Waar.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 23:40 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Geen reden tot vreugde, welk land zullen de alleenstaande mannen nu uitkiezen denk je?
Slapen op straat in Brussel, of direct onderdak in Ter Apel, ik wist het wel.
Dit is voor Nederland alleen maar zwaar nadelig, wij vangen straks het Belgische aandeel ook nog eens op.
Belgie wordt strenger, Zweden en Finland worden strenger, Denemarken was al streng. Nu Duitsland nog en iedereen zit in Ter Apel binnenkort.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 09:35 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
NL is te laf. Wij gaan hier erg veel last van krijgen.
Precies dit dus. Dit loopt al helemaal fout.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 09:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Belgie wordt strenger, Zweden en Finland worden strenger, Denemarken was al streng. Nu Duitsland nog en iedereen zit in Ter Apel binnenkort.
Toen het hele Oekraïne verhaal ging spelen hadden we al lang en breed moeten zeggen: wij gaan nu enkel nog Oekraïners opvangen en voor de rest is voorlopig geen plek meer. Jammer dan, je klopt maar ergens anders aan.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 09:59 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Precies dit dus. Dit loopt al helemaal fout.
Dit zijn mensen die via een asielprocedure binnenkomen en staat dus los van arbeidsmigratie. Als we inderdaad mensen uit het buitenland willen gaan halen dan moeten we gaan screenen op werkervaring en capaciteiten, iets wat bij de groep waar we het nu over hebben totaal niet gebeurt. Dus nee, geen goed plan deze groep maar gewoon aan het werk te zetten.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 23:45 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ach dit gaat door tot de samenleving bij zinnen komt en hen een werkvergunning geeft en een woning
we hebben migranten nodig , maar helaas ziet men dit nog niet in
in een tijd van een tekort aan goedkope jonge werknemers , ga je toch niet je arbeidspotentieel opsluiten ?
Ja goed punt. Waarom moeten per se immigranten als arbeidspotentieel altijd uit het M-O of Afrika komen? Waarom idd niet alleen uit Italie of Spanje?quote:Op donderdag 31 augustus 2023 10:24 schreef TyVole het volgende:
[..]
Dit zijn mensen die via een asielprocedure binnenkomen en staat dus los van arbeidsmigratie. Als we inderdaad mensen uit het buitenland willen gaan halen dan moeten we gaan screenen op werkervaring en capaciteiten, iets wat bij de groep waar we het nu over hebben totaal niet gebeurt. Dus nee, geen goed plan deze groep maar gewoon aan het werk te zetten.
Daarnaast hebben we ook gewoon geen huizen.
En als we dan toch echt weer meer arbeidsmigraten nodig hebben, haal ze dan uit Italië ofzo. Enorme jeugdwerkeloosheid daar, dus win win.
Nederland is de gekke henkie van de EU. Op veel vlakken, maar op asiel spannen we de kroon.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 09:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Belgie wordt strenger, Zweden en Finland worden strenger, Denemarken was al streng. Nu Duitsland nog en iedereen zit in Ter Apel binnenkort.
Arbeidspotentieel.....hoor je zelf wel wat je zegt?quote:Op woensdag 30 augustus 2023 23:45 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ach dit gaat door tot de samenleving bij zinnen komt en hen een werkvergunning geeft en een woning
in een tijd van een tekort aan goedkope jonge werknemers , ga je toch niet je arbeidspotentieel opsluiten ?
We hebben helemaal geen migranten nodig. Want alles wat nu binnenkomt wil niet werken.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 23:45 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
En welke landen zijn dat dan, die 'dat' op ons afschuiven?quote:Op donderdag 31 augustus 2023 11:52 schreef Homey het volgende:
[..]
Nederland is de gekke henkie van de EU. Op veel vlakken, maar op asiel spannen we de kroon.
Totaal geen nationalisme hier, eigen bescherming, zelfrespect, noem het maar op. Nederlanders pikken alles, huizen met voorrang weggeven aan analfabeten uit Afghanistan, criminele asielzoekers mogen lekker blijven, de list goes on and on.
Andere landen zien dat, en schuiven alles af op ons.
Het is bij bedrijven net zo, als er 1 clown rondloopt die graag alle k*tklussen wil doen, schuift iedereen alles af op die clown.
Sifan Hassan pakt anders een hoop medaillesquote:Op donderdag 31 augustus 2023 12:02 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
We hebben helemaal geen migranten nodig. Want alles wat nu binnenkomt wil niet werken.
En wat heeft de werkende Nederlander daar precies aan?quote:Op donderdag 31 augustus 2023 12:43 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Sifan Hassan pakt anders een hoop medailles
En wat hebben ze er niet aan?quote:Op donderdag 31 augustus 2023 12:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En wat heeft de werkende Nederlander daar precies aan?
Tja, Italianen en Spanjaarden voegen niet genoeg ‘diversiteit’ toe. Het juist de bedoeling dat het om andere culturele invloeden gaat dan de Europese en het liefst ook om mensen die niet blank zijn.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 11:48 schreef Homey het volgende:
[..]
Ja goed punt. Waarom moeten per se immigranten als arbeidspotentieel altijd uit het M-O of Afrika komen? Waarom idd niet alleen uit Italie of Spanje?
Ook een extreme uiteinde van het spectrum nationalisme vs globalisme. Van een puur arische blanke mono-cultuur tot aan de bizarre verheerlijking van niet-Europese islamitische culturen ten koste van onszelf. Op een of andere manier kunnen we daar geen goed punt in dat spectrum vinden. Portugal kan dat wel, geen extreem-rechts land, maar wel een land met een bepaalde trots. Geen behoefte aan die zogeheten "superdiversiteit". Hun eigen Portugese cultuur en demografische opmaak voldoet prima, zonder koloniale pretenties meer. Het kan gewoon.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 13:12 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, Italianen en Spanjaarden voegen niet genoeg ‘diversiteit’ toe. Het juist de bedoeling dat het om andere culturele invloeden gaat dan de Europese en het liefst ook om mensen die niet blank zijn.
Arisch? Dat soort rare termen doe ik niet aan.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 13:19 schreef Homey het volgende:
[..]
Ook een extreme uiteinde van het spectrum nationalisme vs globalisme. Van een puur arische blanke mono-cultuur tot aan de bizarre verheerlijking van niet-Europese islamitische culturen ten koste van onszelf. Op een of andere manier kunnen we daar geen goed punt in dat spectrum vinden. Portugal kan dat wel, geen extreem-rechts land, maar wel een land met een bepaalde trots. Geen behoefte aan die zogeheten "superdiversiteit". Hun eigen Portugese cultuur en demografische opmaak voldoet prima, zonder koloniale pretenties meer. Het kan gewoon.
Sorry ik heb slecht nieuws voor je. We hebben ongeveer 800.000 arbeidsmigranten in Nederland en het worden er 1,2 miljoen begin 2030quote:Op donderdag 31 augustus 2023 13:12 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, Italianen en Spanjaarden voegen niet genoeg ‘diversiteit’ toe. Het juist de bedoeling dat het om andere culturele invloeden gaat dan de Europese en het liefst ook om mensen die niet blank zijn.
Dat heeft niks met nationalisme te maken.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 13:19 schreef Homey het volgende:
[..]
Ook een extreme uiteinde van het spectrum nationalisme vs globalisme. Van een puur arische blanke mono-cultuur
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |