SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer? :)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Verlopen challengesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: PRs bijhoudenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: DiversOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Blogs van enkele vaste postersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuw deel, nieuwe kansen! Misschien kunnen we de wie loopt waar weer leven inblazen.Cuz I'm Mr. Brightside![]()
Gisteren iets te veel bier gedronken en vandag een 14km duurloop op het programma
Cuz I'm Mr. Brightside![]()
's Avonds een vent, 's ochtends een vent...quote:Op zondag 13 augustus 2023 10:42 schreef Neo-Mullen het volgende:
Gisteren iets te veel bier gedronken en vandag een 14km duurloop op het programmaZeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
En zo geschieddequote:Op zondag 13 augustus 2023 12:21 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
's Avonds een vent, 's ochtends' s middags een vent...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Cuz I'm Mr. Brightside![]()
Keurig tempo alsnog Neo-Mullen!
Ik heb met m'n duurloop van vandaag voor het eerst een week van 40km gedaan![]()
En geen pijntjes eigenlijk, training gaat lekker hoewel ik nog niet echt het gevoel heb dat ik veel sneller (vooral meer km's) wordt maar dat zal vast wel komen.![]()
Zo! Marathontraining?quote:Op zondag 13 augustus 2023 17:56 schreef Evangelion het volgende:
2 weken van 100k gedaan![]()
Kuiten van graniet inmiddels. Zo stijf.
Ik liep eindelijk een keer sub40 in de zomerNormaal zijn 10kms met warm weer echt niet mijn ding, maar deze keer bleef het verval redelijk beperkt! Dat biedt perspectief!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik ben nu een schema aan het volgen voor de HM op 1 oktober (Breda singelloop). Het is een 12-weken-schema, maar ik ga binnenkort op vakantie waarin ik 7 trainingen moet overslaan uit de drukste weken. Ik hoop dat de terugval enigszins meevalt.
Ik doel op een sub 1u50m. Wordt nog pittig.Cuz I'm Mr. Brightside![]()
Schoenen mee op vakantie?Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Idd, dan maar ergens een 5km-tje tussen proppen. Ik heb het drie keer geprobeerd bij een marathontraject, een hiaat door een vakantie ertussendoor. In 2017, 2019 en 2021. Die in 2017 en 2019 gingen prima, in 2021 deed ik te heftige hikes en trainde ik op de verkeerde schoenen, waardoor ik mijn achillespees twee weken van tevoren overbelastte. Doe je dit voor het eerst nav een schema, dan zou ik toch blijven trainen op vakantie.
[ Bericht 40% gewijzigd door SEMTEX op 14-08-2023 11:49:17 ]Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Als er iets is wat je overal wel kan is het hardlopen...of ga je naar Marokko met 50C ?quote:Op maandag 14 augustus 2023 10:03 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ik ben nu een schema aan het volgen voor de HM op 1 oktober (Breda singelloop). Het is een 12-weken-schema, maar ik ga binnenkort op vakantie waarin ik 7 trainingen moet overslaan uit de drukste weken. Ik hoop dat de terugval enigszins meevalt.
Ik doel op een sub 1u50m. Wordt nog pittig.Ik zwaai naar dieren.![]()
Ligt het aan mij of zijn er veel minder wedstrijden tegenwoordig?
Ik heb het idee dat je 8~10 jaar geleden elke 2/3 weken wel een wedstrijd in de buurt (van Den Haag) had, het lijkt me veel minder te zijn nu.
Of kijk ik op de verkeerde hardloopkalenders?Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.![]()
Ik gebruik daarvoor Facebook en heb nagenoeg alle eventpagina's en hardloopverenigingen toegevoegd, inschrijven.nl en https://www.trail-running.eu/events/ . In de zomer is het altijd iets minder. Alle pogingen in juni en jullie stranden meestal op kortere afstanden vanwege de hitte, augustus is verder meestal niet zo'n populaire wedstrijdmaand.quote:Op maandag 14 augustus 2023 12:34 schreef CaLeX het volgende:
Ik heb het idee dat je 8~10 jaar geleden elke 2/3 weken wel een wedstrijd in de buurt (van Den Haag) had, het lijkt me veel minder te zijn nu.
Of kijk ik op de verkeerde hardloopkalenders?Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Het is nu natuurlijk sowieso een wedstrijdluwe periode, juni/juli is meer baanseizoen en in augustus is er traditioneel weinig. Vanaf begin september is er echt wel weer heel veel.quote:Op maandag 14 augustus 2023 12:34 schreef CaLeX het volgende:
Of kijk ik op de verkeerde hardloopkalenders?
Maar daarnaast is het oude 'agium zomercircuit' in omgeving den haag/westland er nog steeds, maar wordt wat minder goed gemarket. Afgelopen zaterdag was er de Bradelierloop.
Er is tegenwoordig ook elke week een parkrun in het Zuiderpark, ook komende zaterdag. Elke 2e zondag vd maand Kopjesloop in Delft.
Aantal andere opties;
2 september Vogelwijkloop bij Haag
3 september Big Ten in Rotterdam
10 september Halve van Oostland Pijnacker
18 september Dobbeloop Nootdorp (vanaf dan weer elke 4e zondag vd maand)
23 september Rijk Zwaanloop
Dus volgens mij kan je nog steeds je lol op
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ja, voor Athene. Heb daar niet echt doelen voor, is meer voor de ervaring, maar wil alvast wennen aan een zwaarder schema om volgend voljaar te schroeien.quote:Op maandag 14 augustus 2023 09:11 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Zo! Marathontraining?
Ik liep eindelijk een keer sub40 in de zomerNormaal zijn 10kms met warm weer echt niet mijn ding, maar deze keer bleef het verval redelijk beperkt! Dat biedt perspectief!
![]()
![]()
![]()
quote:quote:Op maandag 14 augustus 2023 11:37 schreef SEMTEX het volgende:
Idd, dan maar ergens een 5km-tje tussen proppen. Ik heb het drie keer geprobeerd bij een marathontraject, een hiaat door een vakantie ertussendoor. In 2017, 2019 en 2021. Die in 2017 en 2019 gingen prima, in 2021 deed ik te heftige hikes en trainde ik op de verkeerde schoenen, waardoor ik mijn achillespees twee weken van tevoren overbelastte. Doe je dit voor het eerst nav een schema, dan zou ik toch blijven trainen op vakantie.Ja ik ga het proberen, maar ik verwacht er niet veel van. Het schema laat ik die vakantie sowieso los. Het zal dan meer kleine rondjes zijn om het hardlopen in de benen de houden zoals SEMTEX al voorstelt.quote:Op maandag 14 augustus 2023 12:16 schreef Geerd het volgende:
[..]
Als er iets is wat je overal wel kan is het hardlopen...of ga je naar Marokko met 50C ?
Na de vakantie het schema weer oppakken zover dat lukt. En dan 1 oktober gasgeven en genieten.
Na mijn debacle in Den Haag dit jaar, kan alles alleen maar meevallen.Cuz I'm Mr. Brightside![]()
Thnx, de parkrun wist ik maar trekt me totaal niet eigenlijk. Van Agium heb ik er 3 (verschillende afstanden) gelopen, 's gravenzande staat nog op de lijst.quote:Op maandag 14 augustus 2023 12:51 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Het is nu natuurlijk sowieso een wedstrijdluwe periode, juni/juli is meer baanseizoen en in augustus is er traditioneel weinig. Vanaf begin september is er echt wel weer heel veel.
Maar daarnaast is het oude 'agium zomercircuit' in omgeving den haag/westland er nog steeds, maar wordt wat minder goed gemarket. Afgelopen zaterdag was er de Bradelierloop.
Er is tegenwoordig ook elke week een parkrun in het Zuiderpark, ook komende zaterdag. Elke 2e zondag vd maand Kopjesloop in Delft.
Aantal andere opties;
2 september Vogelwijkloop bij Haag
3 september Big Ten in Rotterdam
10 september Halve van Oostland Pijnacker
18 september Dobbeloop Nootdorp (vanaf dan weer elke 4e zondag vd maand)
23 september Rijk Zwaanloop
Dus volgens mij kan je nog steeds je lol op
Oostland ga ik eens naar kijken. 10 september een 10km (of 17 (1vd4 bij Sparta)) en 23 september op voor een 'snelle' 5km zou moeten kunnen.
Al had ik de hoop de komende weken wat te hebben, maar wat er niet is kan ook niet op de diverse kalenders staan.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.![]()
Morgen maar eens de 8x 1 minuut aanvallen en 8x 1 minuut wandelen. Vorige week heb ik 5x 1 minuut hardgelopen en 5x2 minuten gewandeldIk ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo![]()
Vandaag toch maar 5 keer 1 minuut gelopen en 5 keer 2 minuten gewandeld. Toch nog veel last van spierpijn, en wil de boel niet forceren.
Dan liever een weekje extra trainen op hetzelfde schema.
Het verbaasd me wel hoe veel deugd je kan hebben van een kwartiertje bewegen. Je bent meteen een ander mens ofzo.Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo![]()
In augustus heb je nog een paar Kerkpolderlopen in Delft, bij de club van @Quoi: https://www.dijc-bertus.nl/index.php/trimlopen/kerkpolderloop
En natuurlijk de 3plassenloop in Zoetermeer, op de laatste zondag van de maand.
Deze wedstrijdjes kosten resp 2 en 3 euro.![]()
Rustig aan blijven doen, houd het leuk voor jezelf.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 10:02 schreef capuchon_jongen het volgende:
Vandaag toch maar 5 keer 1 minuut gelopen en 5 keer 2 minuten gewandeld. Toch nog veel last van spierpijn, en wil de boel niet forceren.
Dan liever een weekje extra trainen op hetzelfde schema.
Het verbaasd me wel hoe veel deugd je kan hebben van een kwartiertje bewegen. Je bent meteen een ander mens ofzo.
Mooi dat je er zoveel plezier aan beleeftdie progressie komt vanzelf wel.
Het was loeizwaar, maar wel enorm gaaf om gedaan te hebben. Traagste tijd ooit (4:46), maar met die hoogtemeters en continue verschillende hoogtes geen wonder. Het mooiste is dat ik schoenen heb gevonden waarmee ik weer een marathon kan lopen, dat ik geen podozooltjes meer aanhoef die blaren geven en dus denk ik dat ik een najaarsmarathon wil gaan lopen. Ik ga er nog een blogje aan wijden op mijn hardloopblog.quote:Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
NIeuwe brooks gts23 binnen...als je dan het verschil ziet met de oude...ja dan was het wel nodig![]()
[ Bericht 7% gewijzigd door Geerd op 16-08-2023 17:36:30 ]Ik zwaai naar dieren.![]()
Running is running hequote:Op woensdag 16 augustus 2023 16:46 schreef BredeBroeder het volgende:
Is dit topic ook voor trailrunning?
Vandaag een 5x3min interval op de planning, maar na nachtenlang slechte slaap en 12km fietsen van en naar een intensieve werkdag ben ik echt even helemaal op.
Ik was amper de straat uit en toen brak ik
Even naar m'n lichaam luisteren.Cuz I'm Mr. Brightside![]()
Die posten hier ookquote:Op woensdag 16 augustus 2023 16:46 schreef BredeBroeder het volgende:
Is dit topic ook voor trailrunning?
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.![]()
Ik zie het, het was hoog nodig.quote:Op woensdag 16 augustus 2023 13:36 schreef Geerd het volgende:
NIeuwe brooks gts23 binnen...als je dan het verschil ziet met de oude...ja dan was het wel nodig![]()
[ afbeelding ]In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Deze waren 800km.///, ,misschien nog eerder?quote:Op woensdag 16 augustus 2023 20:12 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Ik zie het, het was hoog nodig.Ik zwaai naar dieren.![]()
quote:Op woensdag 16 augustus 2023 20:16 schreef Geerd het volgende:
[..]
Deze waren 800km.///, ,misschien nog eerder nodig/Ik zwaai naar dieren.![]()
Vanochtend nieuwe route genomen in het lokale bosgebied, uitgekomen op 11km.
Ik zit al over de 1.100km met twee paar schoenen. Wil ze nog een paar keer gebruiken bij een rustige 6-7km.
Heb ook al zitten kijken naar de Adidas Adizero AdiBoston 12 terwijl ik nog twee andere paren heb die nog wel even mee kunnen. 🙈
Kilometers: 245, 692, 1136 en 1141
Ook benieuwd naar @SEMTEX
[ Bericht 21% gewijzigd door Nober op 17-08-2023 13:15:58 ]![]()
Vanaf morgen ga ik starten met de (ruime) voorbereiding op de marathon van Enschede. Neem ruim de tijd omdat het mijn eerste wordt. Zie vooral op tegen de langzame duurlopen van 30 km . Ben ook benieuwd hoe het gaat met gelletjes naar binnen werken.![]()
Dan begin je in elk geval lekker op tijd. Heb ik zelf ook gedaan, dus de tip. Bouw je lange duurlopen nu al lekker op. Loop regelmatig al 21, 22 en een enkele keer 25. Dan heb je straks in het voorjaar al een lekkere basis. En dan hoef je ook niet zo op te zien tegen die dertigers. Die loop je dan op die basis, zonder problemen.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 16:15 schreef TommyL0204 het volgende:
Vanaf morgen ga ik starten met de (ruime) voorbereiding op de marathon van Enschede. Neem ruim de tijd omdat het mijn eerste wordt. Zie vooral op tegen de langzame duurlopen van 30 km . Ben ook benieuwd hoe het gaat met gelletjes naar binnen werken.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Heb je ook nog een tijd in gedachten?quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 16:15 schreef TommyL0204 het volgende:
Vanaf morgen ga ik starten met de (ruime) voorbereiding op de marathon van Enschede. Neem ruim de tijd omdat het mijn eerste wordt. Zie vooral op tegen de langzame duurlopen van 30 km . Ben ook benieuwd hoe het gaat met gelletjes naar binnen werken.
Overigens de oudste twee marathons in Nederland hebben volgend jaar hun netnummer editie. Namelijk de 053ste van Enschede en de 040ste van Eindhoven.![]()
Benieuwd naar je schemaquote:Op zaterdag 19 augustus 2023 16:15 schreef TommyL0204 het volgende:
Vanaf morgen ga ik starten met de (ruime) voorbereiding op de marathon van Enschede. Neem ruim de tijd omdat het mijn eerste wordt. Zie vooral op tegen de langzame duurlopen van 30 km . Ben ook benieuwd hoe het gaat met gelletjes naar binnen werken.succes!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Zaterdag en zondag de marathons op het WK, de start is al om 7:00 uur in de ochtend.
Gezamenlijk rond 4 uur s' nachts aan de pasta. Daar wil ik wel beelden van.![]()
Ik zat een keer in het atletenhotel voorafgaand aan de Eindhoven marathon, zoveel eten de pro's niet van tevoren, paar broodjes jam. Wel namen ze allemaal mega veel bananen mee van het buffet in hun zakken :'Dquote:Op dinsdag 22 augustus 2023 15:05 schreef Nober het volgende:
Zaterdag en zondag de marathons op het WK, de start is al om 7:00 uur in de ochtend.
Gezamenlijk rond 4 uur s' nachts aan de pasta. Daar wil ik wel beelden van.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Hier ook een weekje wat rustiger aan qua kms, vandaag alleen nog niet helemaal geslaagd met een easy loop van 10km die 12 werd omdat ik verkeerd liep en een wandeling door de duinen die ook even een paar km langer uit kwam dan gepland![]()
![]()
Nee niet echt. Vooral een beetje fatsoenlijk uitlopen haha. Liefste ergens rond 4.30 uurquote:Op dinsdag 22 augustus 2023 14:07 schreef Nober het volgende:
[..]
Heb je ook nog een tijd in gedachten?
Overigens de oudste twee marathons in Nederland hebben volgend jaar hun netnummer editie. Namelijk de 053ste van Enschede en de 040ste van Eindhoven.![]()
Deze https://www.run2day.nl/hardloopschema-marathon.quote:
Al ga ik hem nog iets uitsmeren, anders ben ik veel te vroeg klaar met het schema.![]()
Gokje:quote:Op donderdag 17 augustus 2023 12:39 schreef Nober het volgende:
Vanochtend nieuwe route genomen in het lokale bosgebied, uitgekomen op 11km.
Ik zit al over de 1.100km met twee paar schoenen. Wil ze nog een paar keer gebruiken bij een rustige 6-7km.
Heb ook al zitten kijken naar de Adidas Adizero AdiBoston 12 terwijl ik nog twee andere paren heb die nog wel even mee kunnen. 🙈
[ afbeelding ]
Kilometers: 245, 692, 1136 en 1141
Ook benieuwd naar @:SEMTEX
Links en rechts zijn respectievelijk Saucony Ride 16 en 15 en de tweede van links is de Asics Novablast 3? De derde van links wordt al weggegeven door de tong van de schoen![]()
![]()
Gisteren een heerlijke 10km gelopen in 5:50 gemiddeld. Heel heel langzaam word ik weer sneller. Komende zaterdag een Ten Miles hier in de buurt, in oktober de Marathon in Eindhoven en tussendoor nog halve marathons #39 en #40. Genoeg motivatie om lekker door te blijven trainen.
[ Bericht 1% gewijzigd door SEMTEX op 24-08-2023 14:57:16 ]Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Jij hebt al bijna 40 marathons uitgelopen?quote:Op donderdag 24 augustus 2023 10:44 schreef SEMTEX het volgende:
Gisteren een heerlijke 10km gelopen in 5:50 gemiddeld. Heel heel langzaam word ik weer sneller. Komende zaterdag een Ten Miles hier in de buurt, in oktober de Marathon in Eindhoven en tussendoor nog marathons #39 en #40. Genoeg motivatie om lekker door te blijven trainen.
Nee, 11 hele, 40 halvequote:Op donderdag 24 augustus 2023 13:58 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Jij hebt al bijna 40 marathons uitgelopen?. kak, ik zie de fout.
[ Bericht 1% gewijzigd door SEMTEX op 24-08-2023 14:56:02 ]Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Christus te paard. Ik ga 1 oktober m'n 5e officiële halve doenquote:Op donderdag 24 augustus 2023 14:37 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Nee, 11 hele, 40 halve. kak, ik zie de fout.
en m'n 2e hele moet ooit ook nog gebeuren.
Respect voor je stats
Gewoon lekker door blijven lopen en er lol in blijven houdenquote:Op donderdag 24 augustus 2023 15:22 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Christus te paard. Ik ga 1 oktober m'n 5e officiële halve doenen m'n 2e hele moet ooit ook nog gebeuren.
Respect voor je stats
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Ik heb al twee halve marathons in de training, in principe drie want ook een keer 23km gelopen.![]()
Vandaag 13km gewandeld in 2 uur en 12 minuten.![]()
Onofficeel heb ik ook al iets van 25 halve marathons gelopenquote:Op donderdag 24 augustus 2023 16:30 schreef Nober het volgende:
Ik heb al twee halve marathons in de training, in principe drie want ook een keer 23km gelopen.![]()
Vandaag 13km gewandeld in 2 uur en 12 minuten.ging hard toen ik voor m'n marathon trainde
Hopelijk Rotterdam 2024 💪 ben nu de basis aan 't leggen voor de HM van Breda en daarna gelijk opschroeven naar de marathon. Hopelijk sub4, maar uitlopen alleen al zou geweldig zijn
Respect dat jullie de tel bijhouden, ik heb echt geen idee van hoeveel HMs ik officieel heb gelopen
Edit: ik tel er als wedstrijd 22 in StravaIk hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik nog 0 officiële HMs. Straks sta ik op 0 halve en 2 hele denk ik.![]()
Wel van plan CPC Den Haag te doen volgend jaar.![]()
Zelf ook ingeschreven voor Eindhoven. Die stond nog op het lijstje maar nog niet aan toegekomen.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 10:44 schreef SEMTEX het volgende:
Gisteren een heerlijke 10km gelopen in 5:50 gemiddeld. Heel heel langzaam word ik weer sneller. Komende zaterdag een Ten Miles hier in de buurt, in oktober de Marathon in Eindhoven en tussendoor nog halve marathons #39 en #40. Genoeg motivatie om lekker door te blijven trainen.![]()
Plaatselijke Ma Flodder probeerde me te stoppen in de eindsprint van een 34km long run (om een sigaret of geld te vragen denk ik, ik rende door, maar dat vraagt ze altijd). Om uit haar zicht te komen nog 100m extra gelopen.
Ik deed gewoon glimlach en duimpje omhoog alsof ik niet begreep dat ze iets wilde vragen hehe
RESPECT MY AUTHORITY atletische prestatie![]()
![]()
Dat is wel toewijding
Ik liep zaterdag dus een snelle ten miles. Ging eigenlijk prima, alleen kreeg ik na 8km een soort stekende pijn in de linkerkussentjes van mn voetzool. Vreemd. Eerder gevoeld in deze net nieuwe schoenen, maar bij dit loopje werd de pijn echt hemeltergend, alsof iemand een naald in mn voet stak. Gewoon een pijnlijke eeltbult, bleek thuis. Misschien moet ik er een gelkussentje in leggen of de zool van mijn voet gaan trainen omdat ik nu niet meer loop met podotherapeutische zooltjes. Bijzonder weer.
Heeft een van jullie een idee welke geschikt zouden kunnen zijn voor sporten?
[ Bericht 7% gewijzigd door SEMTEX op 28-08-2023 10:08:13 ]Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Zijn er hier nog mensen die vanwege het fanatieke sporten (hardlopen) supplementen gebruiken? Multivitamine, Omega-3 vetzuren, Magnesium, Vitamine D of iets van eiwitten, bijvoorbeeld?![]()
Ik heb een pot eiwitpoeder en magnesiumpillen. De eerste neem ik na een krachttraining of een hele zware hardlooptraining, meestal 1 of 2x per week. De 2e neem ik alleen als ik het idee van restless legs heb.quote:Op maandag 28 augustus 2023 15:10 schreef GoldRushFrog het volgende:
Zijn er hier nog mensen die vanwege het fanatieke sporten (hardlopen) supplementen gebruiken? Multivitamine, Omega-3 vetzuren, Magnesium, Vitamine D of iets van eiwitten, bijvoorbeeld?
Daarnaast heb ik nog caffeine pillen voor een halfuurtje voor een race.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Vitamine D en b12, maar dat is meer vanwege dieet, niet zo zeer hardlopen. Soms een smoothie met wat (plantaardig)eiwitpoeder, maar meer vanwege timing (iets lichts eten voor training) dan de extra eiwitten.
Na mijn mening is het niet nodig om extra eiwitten te eten. We krijgen al meer dan genoeg binnen. Sowieso eet je na veel sporten automatisch meer en krijg daarmee ook al meer eiwitten binnen.I am a black hole shitting into the void![]()
Ik gebruik eiwitpoeder en creatine. Eiwitpoeder en creatine gaan voornamelijk in m'n (fruit)shakes en ik gebruik het eiwitpoeder ook in m'n eiwitpannekoeken.quote:Op maandag 28 augustus 2023 15:10 schreef GoldRushFrog het volgende:
Zijn er hier nog mensen die vanwege het fanatieke sporten (hardlopen) supplementen gebruiken? Multivitamine, Omega-3 vetzuren, Magnesium, Vitamine D of iets van eiwitten, bijvoorbeeld?
Eiwitpannekoeken:
* 50 gram oats
* 30 gram eiwitpoeder (vanilla)
* 100 ml coconut/almond drink
* ei
* theelepel kaneelpoeder
* theelepel baking powder (officieel, ik gebruik het niet)
* snufje zout (kan ook zonder)
* 100g bevroren fruit (op aruba, jullie mogen vers fruit gebruiken)
Alles tot het bevroren fruit in een blender. 1 min laten gaan. Olie in een pan. Goooo.
Ik smokkel wel, ik gooi nadat alles op m'n bord ligt ook wat maple syrup erbij.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Vit d, maar niet vanwege het hardlopen. Eenvoudige Etos magnesium, maar daar heb ik mijn twijfels over of het nuttig is.quote:Op maandag 28 augustus 2023 15:10 schreef GoldRushFrog het volgende:
Zijn er hier nog mensen die vanwege het fanatieke sporten (hardlopen) supplementen gebruiken? Multivitamine, Omega-3 vetzuren, Magnesium, Vitamine D of iets van eiwitten, bijvoorbeeld?Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.![]()
Zo, mijn weekje rust is ook weer afgelopen.
Sinds de kerst volop getraind voor Rotterdam in april en daarna gelijk doorgepakt voor een Ironman die ik vorige week heb volbracht.
Afgelopen week voor het eerst in 8 maanden niet gesport behalve wat wandelen en fietsen
Net maar gelijk ingeschreven voor m'n volgende doel: de Bruggenloop in Rotterdam (10 dec) finishen onder de 1 uur.
Kunnen we daarna gelijk doorpakken voor Rotterdam 2024 zullen we maar zeggen.![]()
Een standaard multivitamine en ook eiwitpoeder hier. Doe 's ochtends een beetje eiwit bij mn bakje yoghurt+muesli, en een shake na zwaardere trainingen en sportschool.
Helaas ook een lichte hamstringblessure hier, dus maar wat extra rust. Komt wel slecht uit zo vlak voor Dam tot dam en Halve van Haarlem![]()
![]()
Ik slik standaard magnesium (375gr of meer), B12 1000ug, D3 en gebruik zo nu een dan voor een intensief loopje taurine. Ik heb nu een potje omega 3 / visolie wat ik slik, maar standaard zit dat niet in mijn routine. Eiwitten haal ik uit mijn plantaardige yoghurtjes (ben lactose intolerant, vandaar ook die B12) en plantaardige shakes na het krachttrainen.Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Dat zijn aardig wat tabletjes per dag.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 12:38 schreef SEMTEX het volgende:
Ik slik standaard magnesium (375gr of meer)
Ik neem zelf magnesium, bcaa en ijzer. In de wintermaanden ook nog vitamine D.![]()
Mgr, kakquote:Op woensdag 30 augustus 2023 13:43 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Dat zijn aardig wat tabletjes per dag.
Ik neem zelf magnesium, bcaa en ijzer. In de wintermaanden ook nog vitamine D.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Jemig, wat een hoop supplementen worden er het hoofd in geschoven. Ik slik zelf alleen vitamine D, maar ik bleek ooit een “ernstig tekort” gehad te hebben na een bloedtest.![]()
Ik zit te twijfelen of ik extra rust moet nemen of niet. Ik was vorige week zondag (dus een dag of 10 geleden) een klein beetje door m'n enkel gegaan. Met hardlopen is de enkel de eerste km een beetje stijf, maar daarna heb ik er geen last meer van. Maar het gaat nog niet weg. Doordat ik er na m'n warming-up geen last meer van heb, denk ik dat ik gewoon m'n schema kan blijven lopen. Maar aan de andere kant, misschien zorg ik er nu wel voor dat het niet beter wordt. Ik heb iig voor zondag een fietstocht gepland om m'n sportenergie er op een andere manier uit te krijgen![]()
![]()
Bij twijfel altijd doen.quote:Op vrijdag 1 september 2023 07:13 schreef Tele6 het volgende:
Ik zit te twijfelen of ik extra rust moet nemen of niet. Ik was vorige week zondag (dus een dag of 10 geleden) een klein beetje door m'n enkel gegaan. Met hardlopen is de enkel de eerste km een beetje stijf, maar daarna heb ik er geen last meer van. Maar het gaat nog niet weg. Doordat ik er na m'n warming-up geen last meer van heb, denk ik dat ik gewoon m'n schema kan blijven lopen. Maar aan de andere kant, misschien zorg ik er nu wel voor dat het niet beter wordt. Ik heb iig voor zondag een fietstocht gepland om m'n sportenergie er op een andere manier uit te krijgenZeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
In de categorie waar ben ik aan begonnen: ingeschreven voor de Caubergtrail, 30km en 1000hm. Dat worden flink wat uurtjes op de stairmaster en loopband met incline denk ik, geen idee hoe ik anders aan al die hoogtemeters moet komen met trainen in en rond Amsterdam![]()
![]()
Vandaag voor het eerst een 10k onder de 45 minuten gelopen. Dat was het A doel, maar had niet gedacht dat het zou lukken. Wel echt helemaal kapot.
I am a black hole shitting into the void![]()
Niet slecht! Goed gedaan. Op naar de sub40quote:Op vrijdag 1 september 2023 21:18 schreef Gimmick het volgende:
Vandaag voor het eerst een 10k onder de 45 minuten gelopen. Dat was het A doel, maar had niet gedacht dat het zou lukken. Wel echt helemaal kapot.
![]()
![]()
Ik ben een schema aan 't volgen en de drukste weken volgen nu een beetje.
Ik zou vandaag een run van 5k moeten doen, maar ik ben echt moe. Als het echt moet kan ik 'm wel lopen, maar ik zie er enorm tegenop. Morgen duurloop 17km.
Wat te doen? Doorzetten of een dagje rust en afwijken van het schema?Cuz I'm Mr. Brightside![]()
Moe is geen goede reden en als het erop zit ben je waarschijnlijk blij dat je toch gegaan bent.quote:Op zaterdag 2 september 2023 09:47 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ik ben een schema aan 't volgen en de drukste weken volgen nu een beetje.
Ik zou vandaag een run van 5k moeten doen, maar ik ben echt moe. Als het echt moet kan ik 'm wel lopen, maar ik zie er enorm tegenop. Morgen duurloop 17km.
Wat te doen? Doorzetten of een dagje rust en afwijken van het schema?![]()
![]()
Ha, die ambitie heb ik niet. Eerst maar 5k / < 20 minuten.quote:Op zaterdag 2 september 2023 00:15 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Niet slecht! Goed gedaan. Op naar de sub40
Maar zo diep gaan vind ik niet echt leuk. De laatste 25 minuten van de race en de eerste 15 minuten na de race zijn echt klote. De laatste kilometer voelt alsof je niet meer in controle bent. Waarom doen we dit ook al weer?
Komende tijd Dam-tot-Dam en halve marathon van Amsterdam, maar dan ben ik niet van plan zo stuk te gaan.I am a black hole shitting into the void![]()
Moe is een prima reden om even rustigaan te doen. Zeker als dat kan betekenen dat je key training morgen dan misschien wel beter gaat.quote:Op zaterdag 2 september 2023 10:13 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Moe is geen goede reden en als het erop zit ben je waarschijnlijk blij dat je toch gegaan bent.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Je kan ook altijd een uurtje gaan wandelen ipv 5k rennen, beweeg je toch zonder de belasting van het rennen.![]()
Moe is voor mij een absolute reden om niet te gaan lopen!quote:Op zaterdag 2 september 2023 10:13 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Moe is geen goede reden en als het erop zit ben je waarschijnlijk blij dat je toch gegaan bent.
In al mijn jaren van training, heb ik een ding geleerd...... luister naar je lichaam!!
We zijn goedwillende recreanten en een training overslaan is absoluut geen schande, en beinvloed je prestaties ook niet.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
Hangt er vanaf he, het kan fysiek moe of mentaal moe zijn, en onverklaarbare moeheid of juist de moeheid die je opbouwt in een marathontrainingsschema en waar je uiteindelijk beter van wordt.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Uiteindelijk niet gelopen zaterdag, wel een uurtje gefietst
En zondag geen 17km duurloop, maar een HM op rustig tempo. Ging heerlijk. Vandaag rust dagje met extraveel kwark en ander proteinerijk eten
Ben net begonnen met dit hardloopschema na meer dan 10 jaar niet meer gelopen te hebben. Toen altijd zonder een schema of wat dan ook maar uiteindelijk weken kreupel gelopen ivm overbelasting en een verzwikking.
Ben benieuwd of ik dit schema kan gaan combineren met ongeveer 2 keer in de week wielrennen en straks in het najaar mtb. Heb nu hardloopschoenen aangeschaft na een loopanalyse. Zoek nog wel een goede korte hardloopbroek met opbergmogelijkheden voor het meenemen van autosleutels.![]()
Dat werkte goed; vrijdag niks gedaan, zaterdag alleen een heel eind gewandeld, en m'n loopje zondag ging erg goed. De enkel is nog heel ietsjes stijf 's morgens maar voelt alweer stukken beter. Fijnquote:
Ik heb ook daadwerkelijk het idee dat ik conditioneel vooruit aan het gaan ben, 10 min op 4:20/km lukte me 3 weken geleden nog niet en zondag wel. Nou kijken of ik die vooruitgang vast kan houden -- 2021 kon ik dit tempo ook, maar daarna kwam er van alles tussen zoals een 200km fietsevenement en een Vierdaagse![]()
![]()
Succes met je schema! Tip nr 1 is om ook vooral niet te hard te lopen in je hardloop-minuten, je kan bij het fietsen conditioneel het onderste uit de kan halen en bij het hardlopen vooral werken aan je spieren laten wennen aan de belasting.quote:Op maandag 4 september 2023 22:36 schreef Skwish het volgende:
Ben net begonnen met dit hardloopschema na meer dan 10 jaar niet meer gelopen te hebben. Toen altijd zonder een schema of wat dan ook maar uiteindelijk weken kreupel gelopen ivm overbelasting en een verzwikking.
Ben benieuwd of ik dit schema kan gaan combineren met ongeveer 2 keer in de week wielrennen en straks in het najaar mtb. Heb nu hardloopschoenen aangeschaft na een loopanalyse. Zoek nog wel een goede korte hardloopbroek met opbergmogelijkheden voor het meenemen van autosleutels.
Ik ben zelf heel tevreden met de Kalenji broekjes van de Decathlon (maar ik heb geen idee van de pasvorm bij de herenbroeken). Lekker goedkoop. Wel passen voor je ze koopt want sommige modellen vallen groot en andere klein.![]()
Die hebben alle sportwinkels en merken wel. Meestal hebben die kleine hardloopbroekjes achterin een klein vouwtje/ritszakje voor de sleutel.quote:Op maandag 4 september 2023 22:36 schreef Skwish het volgende:
Zoek nog wel een goede korte hardloopbroek met opbergmogelijkheden voor het meenemen van autosleutels.
Zelf overigens liefhebber van een 2in1 korte broek met korte tights binnen het broekje. Minder frictie op de huid van het broekje
Conscience do cost.![]()
Let er wel op dat een goede conditie een valkuil kan zijn als je wilt gaan hardlopen. Je hart en longen kunnen de training prima aan, maar je spieren, botten en pezen zijn nog niet zoveel gewend (zeker wielrenners hebben zwakke botten). Dat vergroot de kans op blessures.quote:Op maandag 4 september 2023 22:36 schreef Skwish het volgende:
Ben benieuwd of ik dit schema kan gaan combineren met ongeveer 2 keer in de week wielrennen en straks in het najaar mtb. Heb nu hardloopschoenen aangeschaft na een loopanalyse. Zoek nog wel een goede korte hardloopbroek met opbergmogelijkheden voor het meenemen van autosleutels.
Voor sleutels en dergelijke zou ik eerder kiezen voor een flipbelt in plaats van een specifieke broek. Dat is meer flexibel (letterlijk en figuurlijk) en hoef je je bij broeken minder zorgen te maken over het aantal zakken. Daarnaast rammelen je sleutels minder (wat ik zeer waardeer als ik achter je loop).I am a black hole shitting into the void![]()
Ik heb zelf een broekje van strakke stof met zakken aan de zijkanten van je dijbenen. Vind ik zelf veel fijner dan bij de heupband omdat ik daar meer schuurplekken van krijg en het idee heb dat ik het meer voel tijdens het lopen. Zo zie je maar weer voor ieder wat wils
Ja, die heb ik tegenwoordig ook. Van Fusion, soort van huismerk van de Run2Day. Is nie goeiekoop nie. Maar het zijn wel heel fijne broeken.quote:Op dinsdag 5 september 2023 12:42 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik heb zelf een broekje van strakke stof met zakken aan de zijkanten van je dijbenen. Vind ik zelf veel fijner dan bij de heupband omdat ik daar meer schuurplekken van krijg en het idee heb dat ik het meer voel tijdens het lopen. Zo zie je maar weer voor ieder wat wilsZeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Zondag een halve marathon lopen bij 31 graden
rip, hopelijk gaat het wel (ongewijzigd) door danquote:Op woensdag 6 september 2023 08:35 schreef La_Tramposa het volgende:
Zondag een halve marathon lopen bij 31 graden![]()
![]()
Of hopelijk niet, lijkt me wat onverantwoord.quote:Op woensdag 6 september 2023 10:35 schreef Evangelion het volgende:
[..]
rip, hopelijk gaat het wel (ongewijzigd) door dan![]()
Ik ben blij dat Eindhoven in oktober is.quote:Op woensdag 6 september 2023 08:35 schreef La_Tramposa het volgende:
Zondag een halve marathon lopen bij 31 graden
Ga je nu voor een langzamere tijd?![]()
Tot nu toe staat er dat het gewoon doorgaat en dat je vooral je tempo moet aanpassen en niet koste wat kost voor een PR moet gaan. Omwonenden worden ook opgeroepen om extra water aan te bieden langs de kant.
Voor mij sowieso geen piekwedstrijd dus ik ga inderdaad rustiger weg, dat is sowieso de beste hoop op een goed resultaat bij zulk weer.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Misschien kom ik je nog een watertje aanbiedenquote:Op woensdag 6 september 2023 11:37 schreef La_Tramposa het volgende:
Tot nu toe staat er dat het gewoon doorgaat en dat je vooral je tempo moet aanpassen en niet koste wat kost voor een PR moet gaan. Omwonenden worden ook opgeroepen om extra water aan te bieden langs de kant.
Voor mij sowieso geen piekwedstrijd dus ik ga inderdaad rustiger weg, dat is sowieso de beste hoop op een goed resultaat bij zulk weer.Succes!
![]()
Zie ik jou weer bij de kidsrun voorbij zoeven?quote:Op woensdag 6 september 2023 11:40 schreef Quoi het volgende:
[..]
Misschien kom ik je nog een watertje aanbiedenSucces!
Helaas, onze rennert moet zwemmen.quote:Op woensdag 6 september 2023 11:50 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Zie ik jou weer bij de kidsrun voorbij zoeven?
Forum Opties Forumhop: Hop naar: