abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210416384
Respect dat jullie de tel bijhouden, ik heb echt geen idee van hoeveel HMs ik officieel heb gelopen :P
Edit: ik tel er als wedstrijd 22 in Strava
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_210418182
Ik nog 0 officiële HMs. Straks sta ik op 0 halve en 2 hele denk ik. 8-)
Wel van plan CPC Den Haag te doen volgend jaar.
pi_210427775
quote:
2s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 10:44 schreef SEMTEX het volgende:
Gisteren een heerlijke 10km gelopen in 5:50 gemiddeld. Heel heel langzaam word ik weer sneller. Komende zaterdag een Ten Miles hier in de buurt, in oktober de Marathon in Eindhoven en tussendoor nog halve marathons #39 en #40. Genoeg motivatie om lekker door te blijven trainen.
Zelf ook ingeschreven voor Eindhoven. Die stond nog op het lijstje maar nog niet aan toegekomen.
pi_210446339
Plaatselijke Ma Flodder probeerde me te stoppen in de eindsprint van een 34km long run (om een sigaret of geld te vragen denk ik, ik rende door, maar dat vraagt ze altijd). Om uit haar zicht te komen nog 100m extra gelopen. :')

Ik deed gewoon glimlach en duimpje omhoog alsof ik niet begreep dat ze iets wilde vragen hehe

RESPECT MY AUTHORITY atletische prestatie :(
pi_210453714
Dat is wel toewijding ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 28 augustus 2023 @ 09:44:43 #56
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_210453999
Ik liep zaterdag dus een snelle ten miles. Ging eigenlijk prima, alleen kreeg ik na 8km een soort stekende pijn in de linkerkussentjes van mn voetzool. Vreemd. Eerder gevoeld in deze net nieuwe schoenen, maar bij dit loopje werd de pijn echt hemeltergend, alsof iemand een naald in mn voet stak. Gewoon een pijnlijke eeltbult, bleek thuis. Misschien moet ik er een gelkussentje in leggen of de zool van mijn voet gaan trainen omdat ik nu niet meer loop met podotherapeutische zooltjes. Bijzonder weer.

Heeft een van jullie een idee welke geschikt zouden kunnen zijn voor sporten?

[ Bericht 7% gewijzigd door SEMTEX op 28-08-2023 10:08:13 ]
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_210456514
Zijn er hier nog mensen die vanwege het fanatieke sporten (hardlopen) supplementen gebruiken? Multivitamine, Omega-3 vetzuren, Magnesium, Vitamine D of iets van eiwitten, bijvoorbeeld?
pi_210456793
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 15:10 schreef GoldRushFrog het volgende:
Zijn er hier nog mensen die vanwege het fanatieke sporten (hardlopen) supplementen gebruiken? Multivitamine, Omega-3 vetzuren, Magnesium, Vitamine D of iets van eiwitten, bijvoorbeeld?
Ik heb een pot eiwitpoeder en magnesiumpillen. De eerste neem ik na een krachttraining of een hele zware hardlooptraining, meestal 1 of 2x per week. De 2e neem ik alleen als ik het idee van restless legs heb.
Daarnaast heb ik nog caffeine pillen voor een halfuurtje voor een race.
  maandag 28 augustus 2023 @ 15:53:18 #59
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_210456797
Vitamine D en b12, maar dat is meer vanwege dieet, niet zo zeer hardlopen. Soms een smoothie met wat (plantaardig)eiwitpoeder, maar meer vanwege timing (iets lichts eten voor training) dan de extra eiwitten.

Na mijn mening is het niet nodig om extra eiwitten te eten. We krijgen al meer dan genoeg binnen. Sowieso eet je na veel sporten automatisch meer en krijg daarmee ook al meer eiwitten binnen.
I am a black hole shitting into the void
  maandag 28 augustus 2023 @ 20:03:11 #60
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_210459066
quote:
Ik gebruik eiwitpoeder en creatine. Eiwitpoeder en creatine gaan voornamelijk in m'n (fruit)shakes en ik gebruik het eiwitpoeder ook in m'n eiwitpannekoeken.

Eiwitpannekoeken:
* 50 gram oats
* 30 gram eiwitpoeder (vanilla)
* 100 ml coconut/almond drink
* ei
* theelepel kaneelpoeder
* theelepel baking powder (officieel, ik gebruik het niet)
* snufje zout (kan ook zonder)
* 100g bevroren fruit (op aruba, jullie mogen vers fruit gebruiken)

Alles tot het bevroren fruit in een blender. 1 min laten gaan. Olie in een pan. Goooo.
Ik smokkel wel, ik gooi nadat alles op m'n bord ligt ook wat maple syrup erbij.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  Forum Admin maandag 28 augustus 2023 @ 20:17:38 #61
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_210459265
quote:
Vit d, maar niet vanwege het hardlopen. Eenvoudige Etos magnesium, maar daar heb ik mijn twijfels over of het nuttig is.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_210461630
Zo, mijn weekje rust is ook weer afgelopen.
Sinds de kerst volop getraind voor Rotterdam in april en daarna gelijk doorgepakt voor een Ironman die ik vorige week heb volbracht.
Afgelopen week voor het eerst in 8 maanden niet gesport behalve wat wandelen en fietsen :P
Net maar gelijk ingeschreven voor m'n volgende doel: de Bruggenloop in Rotterdam (10 dec) finishen onder de 1 uur.
Kunnen we daarna gelijk doorpakken voor Rotterdam 2024 zullen we maar zeggen.
pi_210464534
Een standaard multivitamine en ook eiwitpoeder hier. Doe 's ochtends een beetje eiwit bij mn bakje yoghurt+muesli, en een shake na zwaardere trainingen en sportschool.

Helaas ook een lichte hamstringblessure hier, dus maar wat extra rust. Komt wel slecht uit zo vlak voor Dam tot dam en Halve van Haarlem ;(
  dinsdag 29 augustus 2023 @ 12:38:13 #64
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_210464616
Ik slik standaard magnesium (375gr of meer), B12 1000ug, D3 en gebruik zo nu een dan voor een intensief loopje taurine. Ik heb nu een potje omega 3 / visolie wat ik slik, maar standaard zit dat niet in mijn routine. Eiwitten haal ik uit mijn plantaardige yoghurtjes (ben lactose intolerant, vandaar ook die B12) en plantaardige shakes na het krachttrainen.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_210474909
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 12:38 schreef SEMTEX het volgende:
Ik slik standaard magnesium (375gr of meer)
Dat zijn aardig wat tabletjes per dag.

Ik neem zelf magnesium, bcaa en ijzer. In de wintermaanden ook nog vitamine D.
  woensdag 30 augustus 2023 @ 14:29:49 #66
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_210475359
quote:
10s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 13:43 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Dat zijn aardig wat tabletjes per dag.

Ik neem zelf magnesium, bcaa en ijzer. In de wintermaanden ook nog vitamine D.
Mgr, kak :D
pi_210495056
Jemig, wat een hoop supplementen worden er het hoofd in geschoven. Ik slik zelf alleen vitamine D, maar ik bleek ooit een “ernstig tekort” gehad te hebben na een bloedtest.
pi_210495131
Ik zit te twijfelen of ik extra rust moet nemen of niet. Ik was vorige week zondag (dus een dag of 10 geleden) een klein beetje door m'n enkel gegaan. Met hardlopen is de enkel de eerste km een beetje stijf, maar daarna heb ik er geen last meer van. Maar het gaat nog niet weg. Doordat ik er na m'n warming-up geen last meer van heb, denk ik dat ik gewoon m'n schema kan blijven lopen. Maar aan de andere kant, misschien zorg ik er nu wel voor dat het niet beter wordt. Ik heb iig voor zondag een fietstocht gepland om m'n sportenergie er op een andere manier uit te krijgen :P
pi_210497514
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 07:13 schreef Tele6 het volgende:
Ik zit te twijfelen of ik extra rust moet nemen of niet. Ik was vorige week zondag (dus een dag of 10 geleden) een klein beetje door m'n enkel gegaan. Met hardlopen is de enkel de eerste km een beetje stijf, maar daarna heb ik er geen last meer van. Maar het gaat nog niet weg. Doordat ik er na m'n warming-up geen last meer van heb, denk ik dat ik gewoon m'n schema kan blijven lopen. Maar aan de andere kant, misschien zorg ik er nu wel voor dat het niet beter wordt. Ik heb iig voor zondag een fietstocht gepland om m'n sportenergie er op een andere manier uit te krijgen :P
Bij twijfel altijd doen.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_210503143
In de categorie waar ben ik aan begonnen: ingeschreven voor de Caubergtrail, 30km en 1000hm. Dat worden flink wat uurtjes op de stairmaster en loopband met incline denk ik, geen idee hoe ik anders aan al die hoogtemeters moet komen met trainen in en rond Amsterdam :')
  vrijdag 1 september 2023 @ 21:18:01 #71
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_210503409
Vandaag voor het eerst een 10k onder de 45 minuten gelopen *O* . Dat was het A doel, maar had niet gedacht dat het zou lukken. Wel echt helemaal kapot.
I am a black hole shitting into the void
  zaterdag 2 september 2023 @ 00:15:57 #72
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_210505020
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 21:18 schreef Gimmick het volgende:
Vandaag voor het eerst een 10k onder de 45 minuten gelopen *O* . Dat was het A doel, maar had niet gedacht dat het zou lukken. Wel echt helemaal kapot.
Niet slecht! Goed gedaan. Op naar de sub40 :D
pi_210505040
Children of the night. What music they make.
pi_210506485
Ik ben een schema aan 't volgen en de drukste weken volgen nu een beetje.
Ik zou vandaag een run van 5k moeten doen, maar ik ben echt moe. Als het echt moet kan ik 'm wel lopen, maar ik zie er enorm tegenop. Morgen duurloop 17km.
Wat te doen? Doorzetten of een dagje rust en afwijken van het schema?
Cuz I'm Mr. Brightside
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')