quote:De Nederlandse ploeg kent een mooie variatie in ervaring en jeugdige onbevangenheid. Zo moeten de ballen worden binnengeslagen door de ervaren diagonaal Celeste Plak (27), maar zullen ook de jonkies Nova Marring (22) en Jolien Knollema (20) zich moeten laten gelden. Die laatste twee maakten ieder liefst 121 punten tijdens de afgelopen twaalf VNL-wedstrijden. Bovendien wordt in aanvallend opzicht veel verwacht van Nika Daalderop (24).
Ook in het midden van het net zien we een mix tussen jong en wat ouder. Daar staan de 22-jarige Indy Baijens, topscorer van Nederland bij laatste VNL met 134 punten, samen met Juliet Lohuis (27) en Eline Timmerman (24).
Op de spelverdelerpositie zullen de 23-jarige Sarah van Aalen, Britt Bongaerts (26) en Laura Dijkema (33) elkaar afwisselen. Ook op de liberopositie zien we de mix tussen 'jong' Florien Reesink (25) en ervaren Kirsten Knip (31).
Vraag niet hoe. Niveau was bar slecht. Maar de punten zijn binnen.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 20:41 schreef borisz het volgende:
Spanje verslagen. 25-23, 25-19, 25-21
quote:De Nederlandse volleybalsters hebben ook hun tweede wedstrijd op het EK gewonnen. De ploeg van bondscoach Felix Koslowski had weinig te duchten van Slowakije en liet een eenvoudige 3-0 zege noteren in het Estse Tallinn: 25-20, 25-19, 25-19.
Alle poulewedstrijden winnen met 3-0 zou lekker zijn. En dan hopen dat Duitsland hier en daar een setje laat liggen en niet het maximale aantal punten haalt. Als je 1 of 2 sets verliest, krijg je direct minder punten voor de Olympische ranking. En het is spannend tussen nummer 9 Dominicaanse Republiek (269), nummer 10 Nederland (264), nummer 11 Duitsland (249), nummer 12 Canada (240) en nummer 13 België (235). Dit toernooi dus vooral vergelijken met Duitsland en België. Nummers 9 en 10 maken normaal gesproken een goede kans op een Olympisch ticket via de ranking. Alles lager dan 10 sowieso niet, omdat Frankrijk en het altijd imponerende Kenia ook mee moeten doen aan de Spelen.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 18:25 schreef franklop het volgende:
Nog gunstige dingen voor de Olympische ranking?
Dit alles onder voorbehoud dat het op de OKT's loopt zoals we verwachten en de landen in de top van de wereldranglijst een startbewijs pakken.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 23:25 schreef Riofan83 het volgende:
[..]
Alle poulewedstrijden winnen met 3-0 zou lekker zijn. En dan hopen dat Duitsland hier en daar een setje laat liggen en niet het maximale aantal punten haalt. Als je 1 of 2 sets verliest, krijg je direct minder punten voor de Olympische ranking. En het is spannend tussen nummer 9 Dominicaanse Republiek (269), nummer 10 Nederland (264), nummer 11 Duitsland (249), nummer 12 Canada (240) en nummer 13 België (235). Dit toernooi dus vooral vergelijken met Duitsland en België. Nummers 9 en 10 maken normaal gesproken een goede kans op een Olympisch ticket via de ranking. Alles lager dan 10 sowieso niet, omdat Frankrijk en het altijd imponerende Kenia ook mee moeten doen aan de Spelen.
Klopt. Maar de kans dat nummers 9 en 10 naar de OS mogen, is wel reëel.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 09:04 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dit alles onder voorbehoud dat het op de OKT's loopt zoals we verwachten en de landen in de top van de wereldranglijst een startbewijs pakken.
quote:De Nederlandse volleybalsters hebben bij het Europees kampioenschap in Estland hun goede vorm doorgetrokken. De formatie van de Duitse bondscoach Felix Koslowski versloeg het gastland in Tallinn met 3-0 (25-8, 27-25, 25-19).
Nederland kende een bliksemstart tegen Estland en in de eerste set was het niveauverschil groot. Oranje liep snel uit naar 10-1. De Estse speelsters slaagden er in de openingsset geen enkele keer in meer dan twee punten op rij te winnen.
De ploeg van Koslowski had het lastiger in de tweede set, maar Oranje hoefde niet het beste spel te spelen om weg te lopen. Estland wist echter van 24-21 terug te komen tot 24-24 en Oranje benutte pas het vijfde setpunt.
Ook in de derde set had Oranje snel een gaatje geslagen en was het wederom geen moment echt spannend. Na ruim anderhalf uur benutte Indy Baijens het tweede wedstrijdpunt met een rake smash.
Ik vond het gisteren tegen Estland ronduit slecht. Er vielen (eenvoudige) ballen op de grond, waarbij speelsters naar elkaar stonden te kijken "pak jij 'm of ik"? De spelverdeling was rommelig, de diagonaalspeelster kreeg werkelijk geen enkele bal op de grond en ze lieten zich in de 2e en 3e set bijna verrassen door een team dat helemaal niet goed was. Ik heb in de Volleybal Nations League hele mooie dingen gezien van het Nederlands team, maar op dit EK ben ik ook nog niet onder de indruk.quote:Op zondag 20 augustus 2023 21:31 schreef Joooo-pi het volgende:
3 x 3-0 klinkt wel heel goed, maar het zijn vaak de fouten van de tegenstander, waardoor je het echte niveau van Nederland niet goed kunt beoordelen. Ik ben nog niet onder de indruk, maar wel lekker begonnen, in ieder geval.
NOSgodenquote:Nederland blijft maar winnen bij het EK volleybal in Estland. Frankrijk werd in vier sets verslagen (25-23, 27-25, 21-25 en 26-24) en daardoor heeft de ploeg van bondscoach Felix Koslowski nog altijd geen set verloren dit toernooi.
Dit is wel totaal onverwacht hoor. Bulgarije staat wel ‘gewoon’ 14e op de wereldranglijst en staat daarmee boven Frankrijk met wie ze het zwaar hadden.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 18:53 schreef Frozen-assassin het volgende:
Oh dit is een kwartfinale. Wat een niveau jeetje
Wat is het niveau van Nederland momenteel ?quote:Op donderdag 31 augustus 2023 10:32 schreef borisz het volgende:
Voor de heren gaat hun EK vanmiddag beginnen
[ afbeelding ]
Net onder top 10 wereldranglijst. Kwartfinale halen moet mogelijk zijnquote:Op donderdag 31 augustus 2023 11:13 schreef tong80 het volgende:
[..]
Wat is het niveau van Nederland momenteel ?
Is nog redelijk qua niveau in een wereldsport. Absurd dat we ooit Olympisch kampioen werden. Wat een generatie destijds.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 11:50 schreef GlennQuagmire het volgende:
[..]
Net onder top 10 wereldranglijst. Kwartfinale halen moet mogelijk zijn
quote:Op vrijdag 1 september 2023 21:58 schreef Frozen-assassin het volgende:
Veel te kleine Jasper komt niet boven net uit...
Wat een gesjook opeens
TYPISCH NEDERLANDSquote:
Zal eerder de druk van de premjer liek zijn lijkt mij? Ineens vrij 'ver' voorstaan tegen de wereldkampioen.quote:Op vrijdag 1 september 2023 21:59 schreef DeeBee het volgende:
[..]
[..]
TYPISCH NEDERLANDS
Erg jammer, want ze speelden goed en leken ook op weg naar deze set.
Dit is wel choken jaquote:Op vrijdag 1 september 2023 22:31 schreef DeeBee het volgende:
Sjookgenot, vrij jammer, want er lagen flinke kansen deze pot
Derde en vierde set had je gewoon mogen, wat zeg ik, moeten winnen...quote:Op vrijdag 1 september 2023 22:31 schreef DeeBee het volgende:
Sjookgenot, vrij jammer, want er lagen flinke kansen deze pot
Ongelofelijk ja wat daar wordt weggegeven bij 3, 4 punten voorsprongquote:Op vrijdag 1 september 2023 22:32 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Derde en vierde set had je gewoon mogen, wat zeg ik, moeten winnen...
Die gaan echt wel mee in de wereldtop de komende jarenquote:Op vrijdag 1 september 2023 23:23 schreef Joooo-pi het volgende:
Jammer, maar de dames zijn wel echt beter geworden dan en tijdje geleden.
Ja er lijkt wat meer groei in te zitten dan een paar jaar geleden, toen was het echt tussen tafellaken en servet in op het moment supreme.quote:Op vrijdag 1 september 2023 23:42 schreef chufi het volgende:
[..]
Die gaan echt wel mee in de wereldtop de komende jaren
En dan was Marring er nog niet eens bij, waardoor Jasper gedwongen was dit soort wedstrijden helemaal te spelen. Die deed het overigens helemaal niet slecht, maar is normaal wel een niveautje minder dan Nova.quote:Op zaterdag 2 september 2023 00:07 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ja er lijkt wat meer groei in te zitten dan een paar jaar geleden, toen was het echt tussen tafellaken en servet in op het moment supreme.
Als Polen 3-0 verliest van Montenegro, wordt NL dan niet eerste? Of telt onderling resultaat eerst voor setsaldo?quote:Op woensdag 6 september 2023 08:59 schreef borisz het volgende:
Nederland is tweede geworden in de groep achter Polen. In L16 wacht Duitsland.
Zou kunnen. In het bracket op wiki waren we al aan Duitsland gekoppeld.quote:Op woensdag 6 september 2023 09:35 schreef franklop het volgende:
[..]
Als Polen 3-0 verliest van Montenegro, wordt NL dan niet eerste? Of telt onderling resultaat eerst voor setsaldo?
Italië is de titelverdediger dus neequote:Op dinsdag 12 september 2023 16:05 schreef Janneke141 het volgende:
Ah, mooi. Tegen die tijd moet ik wel klaar zijn met de ouderavonden.
Ik heb het mannenvolleybal de laatste maanden niet echt gevolgd, maar ik denk niet dat Nederland de favoriet is voor deze wedstrijd toch?
Top, dank je welquote:Op dinsdag 12 september 2023 16:04 schreef borisz het volgende:
[..]
NL bij Ziggy.
Om 21u tegen Italië!
Nederland mist wel wat variatie ja... daar kun je als Italie moeiteloos op inspelenquote:Op dinsdag 12 september 2023 22:54 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik zou stoppen met al die ballen naar Nimir.
Ja, die kan er niks van inderdaad.quote:Op dinsdag 12 september 2023 22:54 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik zou stoppen met al die ballen naar Nimir.
Ja nu gaat het wel goed, er zijn wel periodes waarbij het telkens misgaatquote:Op dinsdag 12 september 2023 23:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, die kan er niks van inderdaad.
Tja, dat is al een aantal jaar het probleem van NL. Het team is niet in balans. Nimir is zo veel beter dan de rest dat als je hem de hele tijd aanspeelt dan wordt het doorzichtig, maar als je het niet doet scoor je veel minder punten.quote:Op dinsdag 12 september 2023 23:03 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ja nu gaat het wel goed, er zijn wel periodes waarbij het telkens misgaat
Laat ik vooropstellen: Nederland is wel gewoon top 10 van de wereld en je speelt tegen een absoluut topland. Het grootste probleem bij de Nederlandse mannen is echter al jaren dat het niet constant genoeg is. Ze laten het vaak serverend en receptioneel als eerste afweten. Dan breng je dus Keemink in de problemen en die lost het dan 9 van de 10 keer via Abdelaziz op. Dat ligt ook vooral aan de klasse van Abdelaziz, maar in mijn ogen ook wel wat aan de zwakte van Keemink. Het is geen slechte spelverdeler, maar ook niet iemand die je richting de wereldtop gaat brengen.quote:Op dinsdag 12 september 2023 23:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Tja, dat is al een aantal jaar het probleem van NL. Het team is niet in balans. Nimir is zo veel beter dan de rest dat als je hem de hele tijd aanspeelt dan wordt het doorzichtig, maar als je het niet doet scoor je veel minder punten.
Alhoewel het me nog meevalt qua collectief vandaag. Het heeft wel eens nóg meer op Nimir geleund.
Bedankt voor deze samenvattingquote:Op dinsdag 12 september 2023 23:16 schreef TheVulture het volgende:
2-2 en een 5e set, al werd het nog bijna weggegeven
Dat gaat wel echt afhangen van welke landen zich via de OKT's plaatsen en hoe NL het zelf op dat toernooi en in de VNL doet. Je kan op de ranglijst best hard zakken in punten als je enkele potjes verliest die je op basis van de wereldranglijstpositie geacht wordt te winnen.quote:Op woensdag 13 september 2023 10:24 schreef TheVulture het volgende:
Die Olympische Spelen zou toch wel voor zowel de dames en de heren moeten lukken, kijkend naar de wereldranglijst
Wanneer is de OKT en VNL?quote:Op woensdag 13 september 2023 11:07 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dat gaat wel echt afhangen van welke landen zich via de OKT's plaatsen en hoe NL het zelf op dat toernooi en in de VNL doet. Je kan op de ranglijst best hard zakken in punten als je enkele potjes verliest die je op basis van de wereldranglijstpositie geacht wordt te winnen.
OKT: 30 sept - 8 oktquote:Op woensdag 13 september 2023 11:09 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Wanneer is de OKT en VNL?
Vrouwen OKT's beginnen zelfs al aankomend weekend. Mannen zijn inderdaad vanaf 30 september aan de beurt.quote:Op woensdag 13 september 2023 11:14 schreef GlennQuagmire het volgende:
[..]
OKT: 30 sept - 8 okt
VNL: 21-26 mei, 4-9 & 18-23 & 27-30 juni, waarbij de laatste het finaleweekend is.
De ranking op 24 juni, dus na de eerste fase van de VNL is leidend
Het was vooraf al heel moeilijk natuurlijk, maar als je het sec bekijkt, is er weinig veranderd door deze nederlaag (aangezien ie met 3-2 is). Je moet nu je van Oekraïne, Tsjechië, Mexico en de Dominicaanse met 3-0 of 3-1 winnen en dan hopen dat je van Servië of China kan winnen. Dat was voor het toernooi ook al zo.quote:Op zaterdag 16 september 2023 12:41 schreef TheVulture het volgende:
Dit is gespeeld, dus toernooi kunnen we al afschrijven.
Om dit OKT te redden moet je nu sowieso al van de verliezer van China - Servië winnen en liefst niet in vijf sets, dat lijkt me al onmogelijk.quote:Op zondag 17 september 2023 09:17 schreef TheArt het volgende:
En Canada verliest met 3-2 van de Dominicaanse Republiek. Goed resultaat voor NL, zowel voor de kansen op dit OKT als voor de wereldranglijst.
Dit was in eerste instantie een belangrijk potje om het Canada moeilijker te maken. Stel Canada had dit gewonnen en zou ook nog stunten tegen China of Servië, dan waren zij opeens geplaatst voor de Spelen en was tegelijk de wereldranglijstroute voor NL flink lastiger geworden. Daarnaast levert deze zege de Dominicaanse haast niets op voor de wereldranglijst, dus prima zo.quote:Op zondag 17 september 2023 11:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Om dit OKT te redden moet je nu sowieso al van de verliezer van China - Servië winnen en liefst niet in vijf sets, dat lijkt me al onmogelijk.
Voor die wereldranglijstachterdeur weet ik niet of dit gunstig is.
Ja dat Canada nog kon stunten was dan wel een issue ja, voor nu lijkt alleen Duitsland of Polen ipv Italië gevaarlijk qua rankings. Al wordt bij de 4 beste landen in de ranking horen denk ik ook een uitdaging. (Ik neem aan dat een of ander Afrikaans land nog een plek inpikt?)quote:Op zondag 17 september 2023 20:27 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dit was in eerste instantie een belangrijk potje om het Canada moeilijker te maken. Stel Canada had dit gewonnen en zou ook nog stunten tegen China of Servië, dan waren zij opeens geplaatst voor de Spelen en was tegelijk de wereldranglijstroute voor NL flink lastiger geworden. Daarnaast levert deze zege de Dominicaanse haast niets op voor de wereldranglijst, dus prima zo.
En dan is alleen Duitsland een gevaar, want Polen staat gewoon voor NL op de wereldranglijst. Wat betreft een plek voor een Afrikaanse ploeg: klopt helemaal. Door continentale representatie gaat ook daar nog een plek verloren.quote:Op maandag 18 september 2023 11:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja dat Canada nog kon stunten was dan wel een issue ja, voor nu lijkt alleen Duitsland of Polen ipv Italië gevaarlijk qua rankings. Al wordt bij de 4 beste landen in de ranking horen denk ik ook een uitdaging. (Ik neem aan dat een of ander Afrikaans land nog een plek inpikt?)
Feitelijk zijn dit de scenario's, ervan uitgaande dat Servië alles wint:quote:Op woensdag 20 september 2023 15:49 schreef GlennQuagmire het volgende:
Weer een stunt van Canada, 3-2 winst op China! Zou Canada de verrassende qualifier gaan worden? Hebben hierna alleen nog maar wedstrijden tegen de mindere goden.
-6 uur voor onze tijden.quote:Op donderdag 21 september 2023 10:13 schreef Rewimo het volgende:
Wanneer speelt Oranje weer? Iemand een overzichtje?
Top! Dank je welquote:
Die kunnen max 14 punten halen met 17-11 ja, en volgens mij is het slechtste wat een nummer 2 kan halen 14 punten met 17-10 nu. Door die ene set zijn ze volgens mij definitief kansloos.quote:Op vrijdag 22 september 2023 10:04 schreef franklop het volgende:
Canada wint met 3-1
Maar die zijn toch ook wel klaar na de nederlaag van Servië?
Nederland moet vandaag wel winnen eigenlijk
Zowel de Chinezen als de Nederlanders best rommelig jaquote:Op vrijdag 22 september 2023 14:58 schreef franklop het volgende:
Het is niet allemaal overtuigend, maar 22-18 nu
Als Servië 2x wint en China met 3-2 verliest van Dom Rep en NL wint met 3-0 of 3-1 van Dom Rep dan zit het wel goed toch?quote:Op vrijdag 22 september 2023 15:00 schreef TheVulture het volgende:
Is een 3-2 zege nog wel voldoende gezien de andere resultaten?
Deze groep is echt zo'n tombola. Dit kan zelfs nog op set- of zelfs puntensaldo aankomen.quote:Op vrijdag 22 september 2023 15:56 schreef franklop het volgende:
1 van de 2 wedstrijden winnen zou genoeg moeten kunnen zijn!
Die is wat mij betreft nu uitgewist, want de kans was veel groter dat ze zelf van China hadden verloren dan dat ze van Canada hadden gewonnen.quote:Op vrijdag 22 september 2023 16:01 schreef franklop het volgende:
Hadden ze nou maar van Canada gewonnen
Fair enough, maar 2 extra puntjes nu had wel lekker geweestquote:Op vrijdag 22 september 2023 16:07 schreef TheArt het volgende:
[..]
Die is wat mij betreft nu uitgewist, want de kans was veel groter dat ze zelf van China hadden verloren dan dat ze van Canada hadden gewonnen.
Waar moeten we, om te beginnen, straks op hopen bij CHN - DOM?quote:Op zaterdag 23 september 2023 10:49 schreef TheArt het volgende:
Het is receptioneel echt vreselijk zwak vandaag en daardoor loopt het aanvallend ook niet.
Maar goed, uitgangspunt blijft om morgen te winnen van de Dominicaanse en dan hopen dat de rest van de resultaten goed vallen.
Dat ze allebei verliezen.quote:Op zaterdag 23 september 2023 10:54 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Waar moeten we, om te beginnen, straks op hopen bij CHN - DOM?
Ik hoop op winst China en dat morgen Servië zijn plicht doet tegen China. En die spelen ook echt nog ergens voor door het verlies tegen de Dominicaanse.quote:Op zaterdag 23 september 2023 10:54 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Waar moeten we, om te beginnen, straks op hopen bij CHN - DOM?
Dominicaanse was altijd vrij instabiel en ze doen het altijd relatief beter tegen de sterkere teams dan de teams die op papier minder zijn. Dit jaar lijken ze echter wat stabieler te zijn op alle fronten. Wat dat betreft was de nederlaag tegen Tsjechië een negatieve uitzondering.quote:Op zaterdag 23 september 2023 15:59 schreef andre77 het volgende:
Als Tsjechië van de Dominicaanse Republiek wint, hebben wij toch ook wel een kansje?
Het blok van de dames uit de Dominicaanse republiek staat op puntquote:Op zondag 24 september 2023 10:08 schreef TheVulture het volgende:
Nederland heeft nu al weer veel te veel moeite om de punten te maken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |