Het was vooraf al heel moeilijk natuurlijk, maar als je het sec bekijkt, is er weinig veranderd door deze nederlaag (aangezien ie met 3-2 is). Je moet nu je van Oekraïne, Tsjechië, Mexico en de Dominicaanse met 3-0 of 3-1 winnen en dan hopen dat je van Servië of China kan winnen. Dat was voor het toernooi ook al zo.quote:Op zaterdag 16 september 2023 12:41 schreef TheVulture het volgende:
Dit is gespeeld, dus toernooi kunnen we al afschrijven.
Om dit OKT te redden moet je nu sowieso al van de verliezer van China - Servië winnen en liefst niet in vijf sets, dat lijkt me al onmogelijk.quote:Op zondag 17 september 2023 09:17 schreef TheArt het volgende:
En Canada verliest met 3-2 van de Dominicaanse Republiek. Goed resultaat voor NL, zowel voor de kansen op dit OKT als voor de wereldranglijst.
Dit was in eerste instantie een belangrijk potje om het Canada moeilijker te maken. Stel Canada had dit gewonnen en zou ook nog stunten tegen China of Servië, dan waren zij opeens geplaatst voor de Spelen en was tegelijk de wereldranglijstroute voor NL flink lastiger geworden. Daarnaast levert deze zege de Dominicaanse haast niets op voor de wereldranglijst, dus prima zo.quote:Op zondag 17 september 2023 11:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Om dit OKT te redden moet je nu sowieso al van de verliezer van China - Servië winnen en liefst niet in vijf sets, dat lijkt me al onmogelijk.
Voor die wereldranglijstachterdeur weet ik niet of dit gunstig is.
Ja dat Canada nog kon stunten was dan wel een issue ja, voor nu lijkt alleen Duitsland of Polen ipv Italië gevaarlijk qua rankings. Al wordt bij de 4 beste landen in de ranking horen denk ik ook een uitdaging. (Ik neem aan dat een of ander Afrikaans land nog een plek inpikt?)quote:Op zondag 17 september 2023 20:27 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dit was in eerste instantie een belangrijk potje om het Canada moeilijker te maken. Stel Canada had dit gewonnen en zou ook nog stunten tegen China of Servië, dan waren zij opeens geplaatst voor de Spelen en was tegelijk de wereldranglijstroute voor NL flink lastiger geworden. Daarnaast levert deze zege de Dominicaanse haast niets op voor de wereldranglijst, dus prima zo.
En dan is alleen Duitsland een gevaar, want Polen staat gewoon voor NL op de wereldranglijst. Wat betreft een plek voor een Afrikaanse ploeg: klopt helemaal. Door continentale representatie gaat ook daar nog een plek verloren.quote:Op maandag 18 september 2023 11:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja dat Canada nog kon stunten was dan wel een issue ja, voor nu lijkt alleen Duitsland of Polen ipv Italië gevaarlijk qua rankings. Al wordt bij de 4 beste landen in de ranking horen denk ik ook een uitdaging. (Ik neem aan dat een of ander Afrikaans land nog een plek inpikt?)
Feitelijk zijn dit de scenario's, ervan uitgaande dat Servië alles wint:quote:Op woensdag 20 september 2023 15:49 schreef GlennQuagmire het volgende:
Weer een stunt van Canada, 3-2 winst op China! Zou Canada de verrassende qualifier gaan worden? Hebben hierna alleen nog maar wedstrijden tegen de mindere goden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |