Het was goddelijk, vlees was boterzacht want zeer doorregen. uit ca 700 gram kwam een kopje vet gesmolten.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 17:34 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Heb een prachtig doorregen Procureur 3 dagen in een marinade gehad, die is nu langzaam aan het garen in de oven (Sinds 15:00 uur tot 19:00), daarbij een rozemarijn jus, aardappel gratin en gesmoorde courgette als warme groente.
Ziet er goed uit hoor, ik heb alleen een beetje het gevoel dat er heel veel uit tapas bakjes van de super komtquote:Op woensdag 9 augustus 2023 19:48 schreef Stoorzendert het volgende:
Borrelplank(je) voor de visite vanavond gemaakt, maar misschien heb ik een beetje overdreven![]()
![]()
[ afbeelding ]
Prachtig! Dat gaat vast goed komen.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 19:48 schreef Stoorzendert het volgende:
Borrelplank(je) voor de visite vanavond gemaakt, maar misschien heb ik een beetje overdreven![]()
![]()
[ afbeelding ]
Nee, alles vers, geen voor opgemaakte bakjes. Het komt wel van de supermarkt hoor, maar niet in tapas-vorm. Alles als losse ingrediënten.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 21:02 schreef PS. het volgende:
[..]
Ziet er goed uit hoor, ik heb alleen een beetje het gevoel dat er heel veel uit tapas bakjes van de super komt
Wel mooi opgemaakt in elk geval, daar ben ik dan weer niet zo goed in.
Volgende keer verplicht eerst bij mij langskomen.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 19:48 schreef Stoorzendert het volgende:
![]()
[ afbeelding ]
Het zou leuk zijn als jij in CUL ook eens positief zou reageren. Geen kotssmileys en niet altijd zo negatief doen.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 21:02 schreef PS. het volgende:
Ziet er goed uit hoor, ik heb alleen een beetje het gevoel dat er heel veel uit tapas bakjes van de super komt
Bemoei je er niet meequote:Op donderdag 10 augustus 2023 00:09 schreef golfer het volgende:
[..]
Het zou leuk zijn als jij in CUL ook eens positief zou reageren. Geen kotssmileys en niet altijd zo negatief doen.
En misschien ook eens in dit topic ipv commentaar op anderen leveren posten wat jij zelf zoal kookt en eet?
Ga er eens inhoudelijk op in?quote:
quote:Op donderdag 10 augustus 2023 00:09 schreef golfer het volgende:
[..]
Het zou leuk zijn als jij in CUL ook eens positief zou reageren. Geen kotssmileys en niet altijd zo negatief doen.
En misschien ook eens in dit topic ipv commentaar op anderen leveren posten wat jij zelf zoal kookt en eet?
quote:
We kunnen het hier ook gewoon 'CULINAIR' houdenquote:
"Gemarmerd", zeggen de slagers altijd. En dat zijn altijd de beste stukjes.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 19:58 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Het was goddelijk, vlees was boterzacht want zeer doorregen. uit ca 700 gram kwam een kopje vet gesmolten.
Ik ben tergend slecht in foto's maken. Heb het een paar keer geprobeerd, maar dat ziet er al helemaal niet uit.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 00:17 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
[..]
[..]
We kunnen het hier ook gewoon 'CULINAIR' houdenDe vraag mag gesteld worden en de vraag is beantwoord
![]()
Al heeft @:golfer wel een punt (denk ik), gerechtjes graag @:PS. !
quote:Op donderdag 10 augustus 2023 16:50 schreef golfer het volgende:
Straks: voor mij 2 gebakken lamsboutspiezen en voor B. 2 ibericovarkenspiezen van onze traiteurdorpsslager. Daarbij een oosterse salade.
Tipje voor de volgende keer, bij je filled eggs, naast mayo ook een dikke klont ekte boter erdoor heen. Geeft structuur, met mayo wordt het vaak moeilijk opspuiten, en smaak, want ekte boterquote:Op woensdag 9 augustus 2023 23:17 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Eiervulling zoals standaard recept; eigeel, mayonaise, kerriepoeder, mosterd en bieslook.
Heeft gesmaakt![]()
Net als de vierkante bamiblokken in België zijn de kaassouflé's daar het omgekeerde qua vorm: rond en dik, als een ijshockypuck, en veel lekkerder dan die dingen hier. Het bijzondere is dat die kaasschijven vaak wel in NL gemaakt worden, maar hier niet worden verkocht…quote:Op donderdag 10 augustus 2023 19:39 schreef FutureFairytale het volgende:
Terug van een bezoekje aan de zuiderburen. Wat een weer was het zeg![]()
…
Waar heb je friet gegeten? Wij gaan volgende week op zoek naar Vlaamse frieten in Antwerpen. En misschien ook wel op zoek naar cookiesquote:Op donderdag 10 augustus 2023 19:39 schreef FutureFairytale het volgende:
Lunch gedeeld; grote friet, bamiblok, cervela en bicky burger.
Friet was jammer, had gehoopt op echte Vlaamse gebakken in reuzel maar dit was eerder wat droog.
Bij de verkeerde gegaan helaas, haalt het lang niet bij 'onze' verse patattekes.
[ link | afbeelding ]
Hier wilde ik dolgraag heen, zeker na de frituurfiasco (snacks waren wel prima overigens. Bami eindelijk een blok, hier heb je alleen maar schijven en die vind ik toch minder smeuïg).
Want hier hebben ze de echte Amerikaanse koeken, die nog half rauw zijn van binnen. Ben er gek op maar hier zijn ze niet te vinden. Koekela begon er vroeger mee maar door klachten van ons Hollanders dat ze niet gebakken waren hebben ze ze gewijzigd![]()
[ link | afbeelding ]
1 voor 4,5 euro en 6 voor 17 dus tja, dan weet ik het wel
[ link | afbeelding ]
Niet op m'n nagel letten, sorry, maar hier zie je hoe de echte koeken horen te zijn. Na deze foto brak er ook een stukje van af. Deze (m&m) kwam echt net uit de oven dus zacht en heet![]()
[ link | afbeelding ]
Toe nog ijs met cookie dough en karamel
Was hier zo blij mee! En nog een paar koeken voor komende dagen over![]()
Sorry dat dit een review is geworden
Te lekker, dus er gaat voor ons allebei nog een tweede doorheen.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 21:43 schreef golfer het volgende:
Wij waren vanmiddag in Amsterdam bij Patisserie Holtkamp en hebben daar het nodige lekkers gekocht.
Om te beginnen nemen wij nu voor B. een kaascroquet en voor mijzelf een garnalencroquet.
In Antwerpen haal ik de patat altijd bij Frituur No. 1, Hoogstraat 1, vlakbij de Grote Markt.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 21:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Waar heb je friet gegeten? Wij gaan volgende week op zoek naar Vlaamse frieten in Antwerpen. En misschien ook wel op zoek naar cookies
Dank je, staat genoteerdquote:Op donderdag 10 augustus 2023 22:10 schreef MadMaster het volgende:
[..]
In Antwerpen haal ik de patat altijd bij Frituur No. 1, Hoogstraat 1, vlakbij de Grote Markt.
Nog een kleine tip van mij, draai de boter als 1ste zacht, dan de kruiden en smaakmakers erbij gevolgd door het eigeel en als laatste pas de mayo.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 19:14 schreef Nielojram75 het volgende:
[..]
Tipje voor de volgende keer, bij je filled eggs, naast mayo ook een dikke klont ekte boter erdoor heen. Geeft structuur, met mayo wordt het vaak moeilijk opspuiten, en smaak, want ekte boterTevens paar drupjes woeste saus (worchestershire) in je beslag.
Goed lang mixen en laten opstijven in de koeling. En als je helemaal culi wil doen, gehakte ( verse) peterselie erdoorheen. En dan als garnering een heel klein stukje tomaat, van die veels-te-dure kleintjes bij de veels-te-dure-supermarkt-die-niet-op-de-kleintjes-let
Weet niet wat er op zit maar ik willemquote:Op donderdag 10 augustus 2023 13:37 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ afbeelding ]
Zelfde broodje als gisteren.
Ja zag dat veel snacks van Mora zijn maar hier niet aanwezig.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 21:50 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Net als de vierkante bamiblokken in België zijn de kaassouflé's daar het omgekeerde qua vorm: rond en dik, als een ijshockypuck, en veel lekkerder dan die dingen hier. Het bijzondere is dat die kaasschijven vaak wel in NL gemaakt worden, maar hier niet worden verkocht…
En die cookies:
Na vooraf zoektocht wilden we naar Falcon. Volgens Google open, toen we daar aankwamen dicht dus maar naar Arré gegaan... Falcon zou ik sowieso niet doen. Daarvoor liep ik door een straat met rode ramen (incl. vrouwen) en rondom Falcon zelf ruikt het naar opgedroogde urine, afval en irool.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 21:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Waar heb je friet gegeten? Wij gaan volgende week op zoek naar Vlaamse frieten in Antwerpen. En misschien ook wel op zoek naar cookies
Ik ben benieuwd na de pics als het klaar is, en evt receptje als ie goed smaakt.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 14:08 schreef Karzai het volgende:
Ik ga een pikant soepje maken, gebaseerd op de jamaicaanse rundvleessoep
[ afbeelding ]
er hoort nog veel meer in , zag het laatst bij een kookprogramma op de bbcquote:Op vrijdag 11 augustus 2023 15:34 schreef anndb het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd na de pics als het klaar is, en evt receptje als ie goed smaakt.
Prima te doen. Wel wat veel aardappel in allebei de gerechten.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 17:04 schreef golfer het volgende:
Straks: een door onze dorpstraiteurslager gemaakte ovenmaaltijd.
Voor B. moussaka en voor mij een Italiaanse gehaktschotel.
Zit wel vlees in toch?quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 18:22 schreef Blues het volgende:
[..]
Prima te doen. Wel wat veel aardappel in allebei de gerechten.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
2 pokebowls met zalm. Ook lekkerquote:Op zaterdag 12 augustus 2023 20:34 schreef Ole het volgende:
Zo mijn overblijver ophalen. Degenen die vandaag werken verwennen mij altijd. Hoop dat er lekkere stoommaaltijd bij zit..
Vaak zijn bietenchips (en zeker die bietentortillachips) gewoon van tarwe-of maismeel gemaakt en gekleurd met bietensap of -poeder. Ik gok dat je ook gewone tortillachips kunt nemen voor dezelfde smaakbeleving!quote:Op maandag 14 augustus 2023 12:54 schreef oppiedoppie het volgende:
Had 3 menu's van hello fresh gekregen omdat de oorspronkelijke eigenaar op vakantie is en vergeten was om het af te zeggen. 2 van de 3 leken me helemaal niks dus eerst de veilige optie gegeten en die was best te doen.
Omdat weggooien geen optie is had ik gisteren bulger-bowl.
Bulger met gebakken ui en kipgehakt en gegarneerd met tomaat, avocado, bietenchips en 'mexicaans' mayo sausje. En het was een van de lekkerste dingen die ik ooit heb gehad.
Dit gaan we dus vaker maken maar die bieten tortilla chips heb ik zelf nog nooit in de winkel gezien. iemand hier die weet waar je dat kan kopen?
De rest kan ik ook zelf wel kopen en heb ik geen hello fresh voor nodig, vind ze toch wat aan de dure kant.
Dat is rot zeg. Kwam dat door de ribs denk je?quote:Op maandag 14 augustus 2023 12:09 schreef junkiesietze het volgende:
Gister spare-ribs gemaakt in de slowcooker, pff wat een klote nacht vanacht, meatsweats en 100x wakker blehh
Net tosti.
Het was wel een homp vlees ja, waren geen kleine ribbetjes, maar normaal gesproken heb ik geen last van spareribs eten, alleen nu met de nacht naar de werkweek etc gewoon fokked.quote:Op maandag 14 augustus 2023 19:51 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Dat is rot zeg. Kwam dat door de ribs denk je?
Doet me hier aan denkenquote:Op dinsdag 15 augustus 2023 07:32 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
Het was wel een homp vlees ja, waren geen kleine ribbetjes, maar normaal gesproken heb ik geen last van spareribs eten, alleen nu met de nacht naar de werkweek etc gewoon fokked.
Ontbijt alleen is al een straf zeg, pfoequote:
Beterschap!quote:
Haha dan komt nu de editie culinair lunchen: parelhoen met een dragonsausje, aardappelkroketjes en prinsessenbonen. Vooraf een paprika soepje en als dessert een sinaasappel.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 09:08 schreef Molo het volgende:
[..]
Ontbijt alleen is al een straf zeg, pfoe
Dat is niet bestquote:Op dinsdag 15 augustus 2023 12:18 schreef anndb het volgende:
[..]
Haha dan komt nu de editie culinair lunchen: parelhoen met een dragonsausje, aardappelkroketjes en prinsessenbonen. Vooraf een paprika soepje en als dessert een sinaasappel.
[ afbeelding ]
De food goden zijn mij niet echt goed gezind de afgelopen tijd zeg.
Ter info: op de foto ziet het er nog beter uit dan het smaakt.
Lekker!quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 13:42 schreef golfer het volgende:
Vanavond maar weer een de paellapan tevoorschijn halen voor de paella met kip en chorizo van Gordon Ramsay, aangevuld met grote garnalen door mij.
quote:
Beterschap. Wanneer mag je naar huis?quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 12:18 schreef anndb het volgende:
[..]
Haha dan komt nu de editie culinair lunchen: parelhoen met een dragonsausje, aardappelkroketjes en prinsessenbonen. Vooraf een paprika soepje en als dessert een sinaasappel.
[ afbeelding ]
De food goden zijn mij niet echt goed gezind de afgelopen tijd zeg.
Ter info: op de foto ziet het er nog beter uit dan het smaakt.
Die teleurstelling van de Belgische patat herken ik. Ik kom (kwam) wel eens in België en dan denk ik wel eens: tijd voor een echte Vlaamse friet. Maar tot nu toe was het alleen maar teleurstellend (twee keer: de eerste keer, yes ik ben in België, dus laat maar komen die koningsfrieten, dat viel zo tegen, de tweede keer was het van: ik zal het bij de eerste keer wel bij de verkeerde tent zijn geweest, maar nee hoor, weer zo slecht). Opvallend vond ik bij beide keren dat er totaal geen liefde in was gestopt. Het was van smijt het er maar in en het interesseert ons geen flikker hoe het eruit komt. Hier hoorde ook ongeïnteresseerd personeel bij. Nederlandse snackbarpatat is gewoon veel beter. Ik koop ook nooit meer patat in België. Het is gewoon een fabeltje dat daar de patat zo lekker is. In Nederland zijn er gewoon tenten die hun uiterste best doen.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 19:39 schreef FutureFairytale het volgende:
Lunch gedeeld; grote friet, bamiblok, cervela en bicky burger.
Friet was jammer, had gehoopt op echte Vlaamse gebakken in reuzel maar dit was eerder wat droog.
Bij de verkeerde gegaan helaas, haalt het lang niet bij 'onze' verse patattekes.
[ link | afbeelding ]
Hier wilde ik dolgraag heen, zeker na de frituurfiasco (snacks waren wel prima overigens. Bami eindelijk een blok, hier heb je alleen maar schijven en die vind ik toch minder smeuïg).
Want hier hebben ze de echte Amerikaanse koeken, die nog half rauw zijn van binnen. Ben er gek op maar hier zijn ze niet te vinden. Koekela begon er vroeger mee maar door klachten van ons Hollanders dat ze niet gebakken waren hebben ze ze gewijzigd![]()
[ link | afbeelding ]
1 voor 4,5 euro en 6 voor 17 dus tja, dan weet ik het wel
[ link | afbeelding ]
Niet op m'n nagel letten, sorry, maar hier zie je hoe de echte koeken horen te zijn. Na deze foto brak er ook een stukje van af. Deze (m&m) kwam echt net uit de oven dus zacht en heet![]()
[ link | afbeelding ]
Toe nog ijs met cookie dough en karamel
Was hier zo blij mee! En nog een paar koeken voor komende dagen over![]()
Sorry dat dit een review is geworden
Zonde. Dat herinner ik me gewoon niet van vroeger. Maar ik had gewoon friet die ze al een keer gebakken hadden, droog.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 15:46 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Die teleurstelling van de Belgische patat herken ik. Ik kom (kwam) wel eens in België en dan denk ik wel eens: tijd voor een echte Vlaamse friet. Maar tot nu toe was het alleen maar teleurstellend (twee keer: de eerste keer, yes ik ben in België, dus laat maar komen die koningsfrieten, dat viel zo tegen, de tweede keer was het van: ik zal het bij de eerste keer wel bij de verkeerde tent zijn geweest, maar nee hoor, weer zo slecht). Opvallend vond ik bij beide keren dat er totaal geen liefde in was gestopt. Het was van smijt het er maar in en het interesseert ons geen flikker hoe het eruit komt. Hier hoorde ook ongeïnteresseerd personeel bij. Nederlandse snackbarpatat is gewoon veel beter. Ik koop ook nooit meer patat in België. Het is gewoon een fabeltje dat daar de patat zo lekker is. In Nederland zijn er gewoon tenten die hun uiterste best doen.
Oh echt! Ik kom best vaak in België en heb dat eigenlijk nog nooit meegemaakt. Altijd heerlijke verse frieten. Niet te netjes van vorm. Echt zoals ze zijn moeten.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 15:46 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Die teleurstelling van de Belgische patat herken ik. Ik kom (kwam) wel eens in België en dan denk ik wel eens: tijd voor een echte Vlaamse friet. Maar tot nu toe was het alleen maar teleurstellend (twee keer: de eerste keer, yes ik ben in België, dus laat maar komen die koningsfrieten, dat viel zo tegen, de tweede keer was het van: ik zal het bij de eerste keer wel bij de verkeerde tent zijn geweest, maar nee hoor, weer zo slecht). Opvallend vond ik bij beide keren dat er totaal geen liefde in was gestopt. Het was van smijt het er maar in en het interesseert ons geen flikker hoe het eruit komt. Hier hoorde ook ongeïnteresseerd personeel bij. Nederlandse snackbarpatat is gewoon veel beter. Ik koop ook nooit meer patat in België. Het is gewoon een fabeltje dat daar de patat zo lekker is. In Nederland zijn er gewoon tenten die hun uiterste best doen.
quote:Op donderdag 17 augustus 2023 17:15 schreef golfer het volgende:
Straks: gebakken zeetongfilets (a la meunière), gebakken krielaardappeltjes en een Oosterse salade.
Goed en lekker opgelost tochquote:Op donderdag 17 augustus 2023 18:55 schreef Kanaroe het volgende:
Ik wilde little gems grillen....maar bij doormidden snijden bleken de beide kropjes van binnen bruin en aangetast.
Grrrrrrrr...na het schoonmaken vielen ze dus uit elkaar en waren niet meer als kropjes te bakken.
Enfin, toen maar salade mee gemaakt met geroosterde pijnboompitjes, uitgebakken baconreepjes, kleine trostomaatjes, buffelmozzarella, olijfolje en balsamico en verse tijm uut de tuun.
Gebakken aardappeltjes en gegrilde kippenborstfilet erbij. Was wel lekker allemaal:)
Ik vond het al een vreemde menukaart. Maar als ik dit dan zie, voor de prijzen die ze ervoor vroegen. Meh.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 18:46 schreef Blues het volgende:
Vanmiddag geluncht in de polder met een vriendin.
Gezellig gezeten en brood en olie met groenten van de BBQ en een butterscotch toetje. Was lekker op een bijzondere plek.
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Prijs/volume/kwaliteit is niet op orde idd.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 11:53 schreef Myraela het volgende:
Ik vond het al een vreemde menukaart. Maar als ik dit dan zie, voor de prijzen die ze ervoor vroegen. Meh.
Ik had niet gedacht dat dat bordje om te delen was, hoe sneu is dat?quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 12:07 schreef Blues het volgende:
[..]
Prijs/volume/kwaliteit is niet op orde idd.
We deelden dit en eik is dat voor 1 pers.
In dat geval, ga ik ze nog een kans geven. Volgende keer in België ga ik het weer proberen.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 18:06 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Oh echt! Ik kom best vaak in België en heb dat eigenlijk nog nooit meegemaakt. Altijd heerlijke verse frieten. Niet te netjes van vorm. Echt zoals ze zijn moeten.
Dat is het 'bourgondische stoofpotje', je bent de spekkies vergeten (en wat mosterd):+quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 15:43 schreef Kanaroe het volgende:
Straks frietjes met een soort van stoofvlees; runderriblap in stukken, samen in de creuset met winterwortel, selderij, uien, champignons, knoflook, een fles La Trappe, runderbouillon en natuurlijk diverse kruiden en specerijen.
Op het laatst voeg ik nog sperzieboontjes toe aan de stoverij.
Er zitten wel wat baconreepjes in die ik nog tegenkwam in de koelkast, maar das toch minder lekker dan spekquote:Op vrijdag 18 augustus 2023 15:45 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Dat is een 'bougondisch stoofpotje', je bent de spekkies vergeten
Nee zeker niet!quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 14:26 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik had niet gedacht dat dat bordje om te delen was, hoe sneu is dat?![]()
Mag hopen dat dat toetje niet om te delen was.
quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 17:14 schreef golfer het volgende:
Straks maar weer eens een door onze visjuwelier gemaakte pastamaaltijd met allerlei lekkere vis en krab enzo.
Lekker hoorquote:Op vrijdag 18 augustus 2023 17:51 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Heb prachtig gemarmerde Ribeye, handgesneden verse frieten en een salalalade
Een kalfsmuis in de oven om morgen vitello tonato te maken.
Morgen een aantal "voorgerechten" als maaltijd. Vitello Tonato, Ham met Meloen, een Pate uit ganzelever met brioche, gamba's in knoflookolie
Dan is eten inderdaad maar een bijzaakquote:Op vrijdag 18 augustus 2023 17:38 schreef Blues het volgende:
[..]
Nee zeker niet!
Dat was onze eigen keus.
Vriendin maakt niet uit wat of waar ze eet, meestal weet ze dat achteraf niet eens meer![]()
Het was een lichte lunch sowieso, allebei kleine eters en het gaat bij ons meer om het bijkletsen (zonder stoorzenders op t werk, ze is een coll van andere poli)
Ik heb het liefst beidequote:Op vrijdag 18 augustus 2023 19:59 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Dan is eten inderdaad maar een bijzaak.
Bij mij is eten nooit een bijzaak, daar mag ik nog wel in groeien.
dit ziet lekker uitquote:
quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 10:58 schreef nienbawa het volgende:
[..]
dit ziet lekker uit![]()
Gele curry? kip paksoi boontjes
edit kan ook soto ajam zijn? ja ik denk dat het soto is? denk ook aardappel te zien?
Bedankt voor de fotoquote:
probeerde een roti kip te maken, maar het is net even iets anders geworden, ik had er kant en klaar naanbrood bijquote:Op zaterdag 19 augustus 2023 11:07 schreef nienbawa het volgende:
[..]
Bedankt voor de foto![]()
Dat ziet er lekker uit allemaal wat erin zit. Verse gember![]()
Kipdij is inderdaad lekkerder dan gewone kip (vind ik dan).
Het was een surinaams kerrie gerecht. Wat had je nog voor erbij?
Rijst?
(leuk om zo eet ideetjes op te doen) Moet toch eens verder dan de spellen gaan kijken weer op FOK!.
Haha ja maar dan is het wel leuk om bij iets anders uit te komen. Naanbrood is ookquote:Op zaterdag 19 augustus 2023 11:10 schreef Karzai het volgende:
[..]
probeerde een roti kip te maken, maar het is net even iets anders geworden, ik had er kant en klaar naanbrood bij
quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 16:39 schreef golfer het volgende:
Chinees besteld. Babi pangang geroosterd buikspek, tjap tjoy kip en nasi.
quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 18:31 schreef FutureFairytale het volgende:
Zie je, ik heb nog veel te leren...
Ik wilde medium nemen, maar toen zei de medewerker dat de grootste 2x zoveel was (kilo patat) en is maar een euro meer dan medium.
Dus ik was weer overgehaald. En achteraf pas denken dat medium best ok was. Waarom scheelt dat maar een euro? Zo is het niet mijn schuld
Goed he hoe upselling werkt.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 18:31 schreef FutureFairytale het volgende:
Vanmorgen een sloot koffie (Starbucks grootste maat).
Twix ijs bij BK en daarna patat grootste maat bij Manneke Pis.
Zie je, ik heb nog veel te leren...
Ik wilde medium nemen, maar toen zei de medewerker dat de grootste 2x zoveel was (kilo patat) en is maar een euro meer dan medium.
Dus ik was weer overgehaald. En achteraf pas denken dat medium best ok was. Waarom scheelt dat maar een euro? Zo is het niet mijn schuld
Volledig eens! Het is gewoon bedrog. En wie wel eens zelf kroketten heeft gemaakt weet dat het gewoon heel veel werk is maar de kosten voor wat vlees en andere ingrediënten zoals paneermeel, mosterd en zulks zijn laag zeker als je weet hoeveel goed gevulde kroketten je kan maken van niet al te veel ingrediënten.quote:Op zondag 20 augustus 2023 11:24 schreef Karzai het volgende:
Dat dit kan in Nederland de kroket ons nationale erfgoed ineens een stuk kleiner gemaakt, op het plaatje staan ze nog wel met de normale afmeting. Mijns insziens zou hier nooit aan getornd mogen worden en de kroket een beschermde status moeten krijgen.
Als dit in Frankrijk gebeurd zou zijn rolde macrons hoofd al over de champs elyssee
[ afbeelding ]
Graaiflatie, yepquote:Op zondag 20 augustus 2023 11:24 schreef Karzai het volgende:
Dat dit kan in Nederland de kroket ons nationale erfgoed ineens een stuk kleiner gemaakt, op het plaatje staan ze nog wel met de normale afmeting. Mijns insziens zou hier nooit aan getornd mogen worden en de kroket een beschermde status moeten krijgen.
Als dit in Frankrijk gebeurd zou zijn rolde macrons hoofd al over de champs elyssee
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 20 augustus 2023 12:05 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Kroketten van de Aldi smaken prima, zijn een stuk goedkoper dan die van Kwakkeboom, is sowieso allemaal Mora.
Als je écht lekkere kroketten wilt eten, maak ze een keer zelf. Daar is die stopverf niets bij
Vreselijk. Hoeveel gram zijn ze?quote:Op zondag 20 augustus 2023 11:24 schreef Karzai het volgende:
[ afbeelding ]
Dat afmetingsverschil tussen de werkelijkheid en het plaatje op de verpakking!quote:Op zondag 20 augustus 2023 11:24 schreef Karzai het volgende:
[ afbeelding ]
viel mee onder de vier euro, ga ze een keer zelf makenquote:Op zondag 20 augustus 2023 16:47 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Vreselijk. Hoeveel gram zijn ze?
Zijn ook niet de goedkoopste die dingen.
Mmmm🥳quote:Op zondag 20 augustus 2023 15:03 schreef golfer het volgende:
Vanavond: verse spaghetti met verse door B. zelfgemaakte pesto, gegrilde romainesla en van patisserie Holtkamp kalfragout-enveloppen uit de oven.
Ik kan de foto niet zien/bekijkenquote:Op zondag 20 augustus 2023 18:22 schreef Madderhat het volgende:
toastje met pure chocoladepasta
toast bevat wat zout en is daarom een goede combinatie
[ afbeelding ]
Goed dat je het zegt, dat recept heb ik een half jaar geleden opgeslagen toen je 'm postte. Maar nog steeds niet gemaaktquote:Op maandag 21 augustus 2023 14:59 schreef golfer het volgende:
Vanavond: maar weer eens spruitjes uit de airfryer met kerriemayonaisse en daarbij gebakken schnitzels.
quote:Op maandag 21 augustus 2023 14:59 schreef golfer het volgende:
Vanavond: maar weer eens spruitjes uit de airfryer met kerriemayonaisse en daarbij gebakken schnitzels.
quote:Op maandag 21 augustus 2023 19:32 schreef Kanaroe het volgende:
Pastasalade, gemaakt door mijn man. Hij was vrij vandaag en ik ging werken.
Hij kan helaas niet koken.
En doordat hij niet goed kan ruiken, kan hij ook niet goed proeven. Jammer voor mij maar.......gelukkig vond hij het zelf erg geslaagd
Lekker in het seizoen etenquote:
quote:Op maandag 21 augustus 2023 19:32 schreef Kanaroe het volgende:
Pastasalade, gemaakt door mijn man. Hij was vrij vandaag en ik ging werken.
Hij kan helaas niet koken.
En doordat hij niet goed kan ruiken, kan hij ook niet goed proeven. Jammer voor mij maar.......gelukkig vond hij het zelf erg geslaagd
Tis een makkelijke eter ja!quote:Op maandag 21 augustus 2023 21:31 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]![]()
Dan is er ook niet iets wat hij niet lust toch
Dat ziet er lekker uit, grappig ook met dat wijnglasquote:Op dinsdag 22 augustus 2023 13:10 schreef ondeugend het volgende:
Koolhydraatarme wraps met Koolhydraatarme tonijnsalade en een koude komkommersoep met pijnboompitje en dille.
Oh het glas rode wijn is fake maar zo is het net alsof ik hem toch heb. 😉
[ afbeelding ]
En Crocsquote:Op dinsdag 22 augustus 2023 13:10 schreef ondeugend het volgende:
Koolhydraatarme wraps met Koolhydraatarme tonijnsalade en een koude komkommersoep met pijnboompitje en dille.
[ afbeelding ]
Bleh ja dat is niet zo lekker.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 13:12 schreef Molo het volgende:
[..]
En Crocs![]()
Komkommersoep een aanrader?
Hier broodje zalmsalade van Johma. Meh, was vergeten hoe matig dat is
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zag te laat dat het elegante schoeisel er ook bij op stond.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 13:12 schreef Molo het volgende:
[..]
En Crocs![]()
Komkommersoep een aanrader?
Hier broodje zalmsalade van Johma. Meh, was vergeten hoe matig dat is
Koude soep en komkommersoep klinkt niet echt lekker (vooral waterig), maar het ziet er dus wel lekker uitquote:Op dinsdag 22 augustus 2023 13:10 schreef ondeugend het volgende:
[ afbeelding ]
Hier haal ik zequote:Op dinsdag 22 augustus 2023 13:46 schreef Morgane89 het volgende:
Interessant... Waar koop je je koolhydraatarme wraps? En zijn ze in te vriezen?
Zeker niet waterig.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 13:54 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Koude soep en komkommersoep klinkt niet echt lekker (vooral waterig), maar het ziet er dus wel lekker uit
Gewone wraps komen ook in allerlei varianten. Dit is gewoon een naturel versie die wat mij betreft niet veel van de gewone naturel af zit.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 14:13 schreef nienbawa het volgende:
Ik zie ze wel eens in supermarkten liggen ook.
Maar koop het zelf niet, smaakt dat niet anders?
Waar? Ik heb ze nog niet gevonden op de website van bijv. Jumbo of Albert Heijn.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 14:13 schreef nienbawa het volgende:
Ik zie ze wel eens in supermarkten liggen ook.
Maar koop het zelf niet, smaakt dat niet anders?
Oef omdat ik het niet eet let ik daar nooit zo op. Ik ga in Nederland maar ook wel eens in Duitsland naar de supermarkt. Kan ook nog goed zijn dat het bij de Edeka, Netto of zo is.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 14:16 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Waar? Ik heb ze nog niet gevonden op de website van bijv. Jumbo of Albert Heijn.
Ik woon wel vlakbij Duitslandquote:Op dinsdag 22 augustus 2023 14:23 schreef nienbawa het volgende:
[..]
Oef omdat ik het niet eet let ik daar nooit zo op. Ik ga in Nederland maar ook wel eens in Duitsland naar de supermarkt. Kan ook nog goed zijn dat het bij de Edeka, Netto of zo is.
Ja zit te denken, kan ook nog zijn dat er jumbo's zijn bv die het wel verkopen in de winkel, een franchiser bv.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 14:24 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Ik woon wel vlakbij DuitslandBedankt!
ah ja ik dacht ook dat ik ze wel eens bij een Jumbo of AH heb zien liggen.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 14:33 schreef PS. het volgende:
Ik heb ze hier bij de Jumbo ook wel eens zien liggen in het schap waar ook het glutenvrije spul ed lag.
Via Google kom ik wél bij de koolhydraatarme wraps op de Jumbo-site terechtquote:Op dinsdag 22 augustus 2023 14:40 schreef nienbawa het volgende:
[..]
ah ja ik dacht ook dat ik ze wel eens bij een Jumbo of AH heb zien liggen.
Ging twijfelen omdat ze schreef dat ze niet op de website van de jumbo / ah staan.
Oh dat is ook handig. Via de eigen site niet maar via 'google is your friend' welquote:Op dinsdag 22 augustus 2023 14:49 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Via Google kom ik wél bij de koolhydraatarme wraps op de Jumbo-site terecht
Heb ik bij andere toko's zoals de Action ook vaak. Google heeft een superieure zoekfunctionaliteit natuurlijk tov hun eigen websitesquote:Op dinsdag 22 augustus 2023 14:49 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Via Google kom ik wél bij de koolhydraatarme wraps op de Jumbo-site terecht
Leven jullie alvast in de winter ofzo?quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 14:57 schreef golfer het volgende:
Vanavond restjes uit de vriezer: draadjesvlees dat we nog over hadden met restjes diepvries rode kool met appeltjes.
Wat begrijp jij niet aan 'uit de vriezer'?quote:
Ik kan lezen, no worriesquote:Op dinsdag 22 augustus 2023 15:05 schreef golfer het volgende:
[..]
Wat begrijp jij niet aan 'uit de vriezer'?
Ziet er goed uit, zelf gemaakt allemaal?quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 15:23 schreef FranticDJ het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Is de kwaliteit nog wel goed als het sinds de winter in de vriezer ligt?quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 15:05 schreef golfer het volgende:
[..]
Wat begrijp jij niet aan 'uit de vriezer'?
En daarna naar de FeBo omdat je nog honger hebt.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 15:23 schreef FranticDJ het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
de foto's inderdaadquote:Op dinsdag 22 augustus 2023 15:24 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Ziet er goed uit, zelf gemaakt allemaal?
nee naar de kermis om een trolletje te grijpenquote:Op dinsdag 22 augustus 2023 15:26 schreef quirina het volgende:
[..]
En daarna naar de FeBo omdat je nog honger hebt.
Die wijsheid heb je zeker tijdens een kringverjaardag in de jaren '90 van oom Henk en tante Henny gehoord die ook ooit eens in een luxer restaurant zijn geweest?quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 15:26 schreef quirina het volgende:
[..]
En daarna naar de FeBo omdat je nog honger hebt.
Wat en waar en waarom zet je het niet in CUL / Van sterrentent tot snackbar, waar heb jij gegeten? #32 ?quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 15:23 schreef FranticDJ het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
omdat ik het hier postquote:Op dinsdag 22 augustus 2023 15:29 schreef golfer het volgende:
[..]
Wat en waar en waarom zet je het niet in CUL / Van sterrentent tot snackbar, waar heb jij gegeten? #32 ?
En waarom zet je er niet bij wat het is?quote:
omdat de foto's voor zich sprekenquote:Op dinsdag 22 augustus 2023 15:30 schreef golfer het volgende:
[..]
En waarom zet je er niet bij wat het is?
locatie zou nog wel even handig zijn, vind ik persoonlijkquote:Op dinsdag 22 augustus 2023 15:30 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
omdat de foto's voor zich spreken
Jij denkt dat iedereen van een foto kan zien welke ingrediënten er op de borden liggen?quote:
Goeie lunchquote:Op dinsdag 22 augustus 2023 15:23 schreef FranticDJ het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik had er twee, was vergeten van de andere een foto te makenquote:Op dinsdag 22 augustus 2023 15:36 schreef Molo het volgende:
[..]
Goeie lunch![]()
Broodje op de foto is dubbel trouwens
Was dit lunch? Was het allemaal lekker?quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 15:23 schreef FranticDJ het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ziet er goed uit, herken wel een aantal dingen maar niet alles, hoop dat gesmaakt heeftquote:Op dinsdag 22 augustus 2023 15:23 schreef FranticDJ het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het is prima hoor ik wil het niet eens weten. Die bubbeltjes in/op je gerechtquote:Op dinsdag 22 augustus 2023 15:32 schreef golfer het volgende:
[..]
Jij denkt dat iedereen van een foto kan zien welke ingrediënten er op de borden liggen?
Volgens mij redelijk wat vissighedenquote:Op dinsdag 22 augustus 2023 15:23 schreef FranticDJ het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik was niet thuis, geen jullie dusquote:
Zijn dat extra speciale kappertjes, van Pantelleria?quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 20:43 schreef NoCigar het volgende:
Orecchiete alla puttanesca, met een extra lepeltje kappertjes van Pantelleria.
Ja, veel duurderquote:Op dinsdag 22 augustus 2023 21:34 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Zijn dat extra speciale kappertjes, van Pantelleria?
Dankje!quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 21:37 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Ja, veel duurder, en in Italië goed verkrijgbaar. Je proeft het verschil verrassend goed.
quote:Op woensdag 23 augustus 2023 13:56 schreef golfer het volgende:
Vanavond: verse friet van het friethoes, daarbij geroosterde prei en gebakken bistrosteaks met daarbij een saus met shiitakes.
Is dit nou lekker?quote:Op woensdag 23 augustus 2023 13:56 schreef golfer het volgende:
Straks, als tussendoortje: een stukje
[ afbeelding ]
Vanavond: verse friet van het friethoes, daarbij geroosterde prei en gebakken bistrosteaks met daarbij een saus met shiitakes.
Ja.quote:
Misschien bedoelt hij/zij wel de paniniquote:Op donderdag 24 augustus 2023 17:32 schreef Blues het volgende:
[..]
Ja was erg lekker! Bordje ziet er idd niet zo uit, maar was het wel door al die smaken![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
Oh dat kan ook nog, en dan is het antwoord ook Jaquote:Op donderdag 24 augustus 2023 17:36 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Misschien bedoelt hij/zij wel de panini
quote:Op donderdag 24 augustus 2023 17:15 schreef golfer het volgende:
Vanavond: gebakken zeeduivelfilets en grote gamba's in een saus met boter, dille en citroen en witte wijn. Daarbij een Oosterse salade.
Vers belegd, briljante marketingquote:
net gehaald, ik weet het nog niet, ik heb deze ook nooit eerder gehadquote:Op donderdag 24 augustus 2023 18:11 schreef Molo het volgende:
[..]
Vers belegd, briljante marketing![]()
Was het wat trouwens?
Hier zalmsoep met toast
Gaat lukken. Net klaar met mijn werk. Even wat spullen halen voor het ontbijt van morgen: gezonde broodjes, even kijken wat ik ervan maak. Vanavond een hamburger met patat, dus morgen gezond.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 17:51 schreef Karzai het volgende:
Proost en maak er een mooi weekend van mensen![]()
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 24 augustus 2023 17:38 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik eet vnv nog een keer burrito bowl want nog genoeg over van gisteren.
Morgen eet ik bij ouders en ik heb een heel zwaar vermoeden dat ze oliebollen halen gezien het kermis in het dorp is en ze daar de allerlekkerste hebben
En ? gehad?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gisteren een shoarma/sparerib menu besteld, net nog van gegeten. Was een beetje veel maar wel lekkerNu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |