abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210229286

[ Bericht 79% gewijzigd door MadMaster op 09-08-2023 20:24:03 ]
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_210229305
Borrelplank(je) voor de visite vanavond gemaakt, maar misschien heb ik een beetje overdreven :P >:)

woensdag 9 augustus 2023 @ 19:58:32 #3
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210229470
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 17:34 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Heb een prachtig doorregen Procureur 3 dagen in een marinade gehad, die is nu langzaam aan het garen in de oven (Sinds 15:00 uur tot 19:00), daarbij een rozemarijn jus, aardappel gratin en gesmoorde courgette als warme groente.
Het was goddelijk, vlees was boterzacht want zeer doorregen. uit ca 700 gram kwam een kopje vet gesmolten.
pi_210230545
1 sandwich bacon kip
1 gevulde koek
Salade van koude aardappels, paprika, courgette, bulgur
2 kleine kippenpoten
1 bosbessen muffin
1 icey skyr
Paar maltesers
pi_210230582
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 19:48 schreef Stoorzendert het volgende:
Borrelplank(je) voor de visite vanavond gemaakt, maar misschien heb ik een beetje overdreven :P >:)

[ afbeelding ]
Ziet er goed uit hoor, ik heb alleen een beetje het gevoel dat er heel veel uit tapas bakjes van de super komt :P

Wel mooi opgemaakt in elk geval, daar ben ik dan weer niet zo goed in.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 09-08-2023 21:02:26 ]
pi_210231344
quote:

[ afbeelding ]
Prachtig! Dat gaat vast goed komen.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_210231393
Ik at vanavond gepofte zoete aardappel met zure room en bieslook, gekookte wortelen en een visschnitzel.
pi_210231583

Pasta (orechiette) met een (voor mijn doen vlugge) ragu-eske saus met varkensgehakt en restjes die op moesten (oude tomaten, selderij blad)
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_210232206
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 21:02 schreef PS. het volgende:

[..]
Ziet er goed uit hoor, ik heb alleen een beetje het gevoel dat er heel veel uit tapas bakjes van de super komt :P

Wel mooi opgemaakt in elk geval, daar ben ik dan weer niet zo goed in.
Nee, alles vers, geen voor opgemaakte bakjes. Het komt wel van de supermarkt hoor, maar niet in tapas-vorm. Alles als losse ingrediënten.

In de wraps zit: 1. gerookte zalm, kruidenroomkaas, verse bieslook en verse platte peterselie. 2. Zelfgemaakte pesto, gebakken kip (eerste simpel gemarineerd met ketjap, lepeltje sambal, knoflook, zout / peper), bieslook en peterselie).

Eiervulling zoals standaard recept; eigeel, mayonaise, kerriepoeder, mosterd en bieslook.

De rest is gewoon losse dingen.

Heeft gesmaakt ^O^

[ Bericht 6% gewijzigd door Stoorzendert op 09-08-2023 23:28:37 ]
pi_210232476
quote:

[ afbeelding ]
Volgende keer verplicht eerst bij mij langskomen. :9~
pi_210232537
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 21:02 schreef PS. het volgende:

Het zou leuk zijn als jij in CUL ook eens positief zou reageren. Geen kotssmileys en niet altijd zo negatief doen.
En misschien ook eens in dit topic ipv commentaar op anderen leveren posten wat jij zelf zoal kookt en eet?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_210232543
quote:
14s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 00:09 schreef golfer het volgende:

[..]
Het zou leuk zijn als jij in CUL ook eens positief zou reageren. Geen kotssmileys en niet altijd zo negatief doen.
En misschien ook eens in dit topic ipv commentaar op anderen leveren posten wat jij zelf zoal kookt en eet?
Bemoei je er niet mee
pi_210232549
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 00:10 schreef PS. het volgende:

Bemoei je er niet mee
Ga er eens inhoudelijk op in?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_210232576
quote:
14s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 00:09 schreef golfer het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 00:10 schreef PS. het volgende:

[..]
Bemoei je er niet mee
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 00:11 schreef golfer het volgende:

[..]
Ga er eens inhoudelijk op in?
We kunnen het hier ook gewoon 'CULINAIR' houden ;) De vraag mag gesteld worden en de vraag is beantwoord ;)

Al heeft @golfer wel een punt (denk ik), gerechtjes graag @PS. ! :P
pi_210232577
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 19:58 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Het was goddelijk, vlees was boterzacht want zeer doorregen. uit ca 700 gram kwam een kopje vet gesmolten.
"Gemarmerd", zeggen de slagers altijd. En dat zijn altijd de beste stukjes. ^O^
Ik sta meestal al die bakjes in de supermarkt te sorteren, om die er tussen uit te halen.
pi_210232656
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 00:17 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
[..]
[..]
We kunnen het hier ook gewoon 'CULINAIR' houden ;) De vraag mag gesteld worden en de vraag is beantwoord ;)

Al heeft @:golfer wel een punt (denk ik), gerechtjes graag @:PS. ! :P
Ik ben tergend slecht in foto's maken. Heb het een paar keer geprobeerd, maar dat ziet er al helemaal niet uit.

Vandaar mijn compliment juist richting jou :)
pi_210236204
Gisterenavond wat tapas in dorp: kip kroketjes, een "Marinero" dat is een soepstengel in een rondje met huzarensalade en een ansjovis. Verder een broodje secreto en wat patatas bravas.

Vanavond rendang of smoor (met boemboe uit zakje van de toko) en gestoomde rijst. Komkommer en ui peper zoetzuur erbij en denk wat kroepoek.
pi_210236817

Zelfde broodje als gisteren.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_210238179
Ik had een chocomel en een blauwe bessen muffin
pi_210238678
Straks: voor mij 2 gebakken lamsboutspiezen en voor B. 2 ibericovarkenspiezen van onze traiteurdorpsslager. Daarbij een oosterse salade. :9
Poef.....gone! ©golfer
pi_210239148
Vanavond, Grolsch bier, broodjes bockwurst met mayo, ketchup, gebakken ui en augurk,
en ik heb een paar kaasjes gehaald (emmenthaler, st paulin en camembert)
Weekend *O* w/ B:)B
pi_210239187
quote:
88s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 16:50 schreef golfer het volgende:
Straks: voor mij 2 gebakken lamsboutspiezen en voor B. 2 ibericovarkenspiezen van onze traiteurdorpsslager. Daarbij een oosterse salade. :9

:9~ :Y)
pi_210240004
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 23:17 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Eiervulling zoals standaard recept; eigeel, mayonaise, kerriepoeder, mosterd en bieslook.

Heeft gesmaakt ^O^
Tipje voor de volgende keer, bij je filled eggs, naast mayo ook een dikke klont ekte boter erdoor heen. Geeft structuur, met mayo wordt het vaak moeilijk opspuiten, en smaak, want ekte boter :9 Tevens paar drupjes woeste saus (worchestershire) in je beslag.
Goed lang mixen en laten opstijven in de koeling. En als je helemaal culi wil doen, gehakte ( verse) peterselie erdoorheen. En dan als garnering een heel klein stukje tomaat, van die veels-te-dure kleintjes bij de veels-te-dure-supermarkt-die-niet-op-de-kleintjes-let 8-)
pi_210240165
Club sandwich kip met van alles en nog wat, in een leuk restaurant in het mooie Dwingeloo. Met boerenfriet. Skuumkoppe 0,0 erbij. Vanmorgen ook nog wortel walnoot taart met slagroom. Wel wat teveel calorietjes als ik alles optel, maar ik heb 50 km gefietst. Dus het mag. En daarom neem ik nu ook nog 2 glaasjes rode wijn terwijl ik in de tuin mijn kippen bewonder. :s)
pi_210240350
Terug van een bezoekje aan de zuiderburen. Wat een weer was het zeg O+
Lunch gedeeld; grote friet, bamiblok, cervela en bicky burger.
Friet was jammer, had gehoopt op echte Vlaamse gebakken in reuzel maar dit was eerder wat droog.
Bij de verkeerde gegaan helaas, haalt het lang niet bij 'onze' verse patattekes.

Hier wilde ik dolgraag heen, zeker na de frituurfiasco (snacks waren wel prima overigens. Bami eindelijk een blok, hier heb je alleen maar schijven en die vind ik toch minder smeuïg).
Want hier hebben ze de echte Amerikaanse koeken, die nog half rauw zijn van binnen. Ben er gek op maar hier zijn ze niet te vinden. Koekela begon er vroeger mee maar door klachten van ons Hollanders dat ze niet gebakken waren hebben ze ze gewijzigd }:|

1 voor 4,5 euro en 6 voor 17 dus tja, dan weet ik het wel :P

Niet op m'n nagel letten, sorry, maar hier zie je hoe de echte koeken horen te zijn. Na deze foto brak er ook een stukje van af. Deze (m&m) kwam echt net uit de oven dus zacht en heet :9~

Toe nog ijs met cookie dough en karamel :')

Was hier zo blij mee! En nog een paar koeken voor komende dagen over O+

Sorry dat dit een review is geworden :)
pi_210242011
Wij waren vanmiddag in Amsterdam bij Patisserie Holtkamp en hebben daar het nodige lekkers gekocht.
Om te beginnen nemen wij nu voor B. een kaascroquet en voor mijzelf een garnalencroquet. :9
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 10 augustus 2023 @ 21:50:39 #27
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_210242093
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 19:39 schreef FutureFairytale het volgende:

Net als de vierkante bamiblokken in België zijn de kaassouflé's daar het omgekeerde qua vorm: rond en dik, als een ijshockypuck, en veel lekkerder dan die dingen hier. Het bijzondere is dat die kaasschijven vaak wel in NL gemaakt worden, maar hier niet worden verkocht…

En die cookies: :9~
pi_210242097
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 19:39 schreef FutureFairytale het volgende:
Friet was jammer, had gehoopt op echte Vlaamse gebakken in reuzel maar dit was eerder wat droog.
Bij de verkeerde gegaan helaas, haalt het lang niet bij 'onze' verse patattekes.
[ link | afbeelding ]

Hier wilde ik dolgraag heen, zeker na de frituurfiasco (snacks waren wel prima overigens. Bami eindelijk een blok, hier heb je alleen maar schijven en die vind ik toch minder smeuïg).
Want hier hebben ze de echte Amerikaanse koeken, die nog half rauw zijn van binnen. Ben er gek op maar hier zijn ze niet te vinden. Koekela begon er vroeger mee maar door klachten van ons Hollanders dat ze niet gebakken waren hebben ze ze gewijzigd }:|
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]

Niet op m'n nagel letten, sorry, maar hier zie je hoe de echte koeken horen te zijn. Na deze foto brak er ook een stukje van af. Deze (m&m) kwam echt net uit de oven dus zacht en heet :9~
[ link | afbeelding ]

Waar heb je friet gegeten? Wij gaan volgende week op zoek naar Vlaamse frieten in Antwerpen. En misschien ook wel op zoek naar cookies :9
Spoilers!
pi_210242295
quote:
88s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 21:43 schreef golfer het volgende:
Wij waren vanmiddag in Amsterdam bij Patisserie Holtkamp en hebben daar het nodige lekkers gekocht.
Om te beginnen nemen wij nu voor B. een kaascroquet en voor mijzelf een garnalencroquet. :9
Te lekker, dus er gaat voor ons allebei nog een tweede doorheen. :9~
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 10 augustus 2023 @ 22:10:49 #30
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_210242336
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 21:50 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Waar heb je friet gegeten? Wij gaan volgende week op zoek naar Vlaamse frieten in Antwerpen. En misschien ook wel op zoek naar cookies :9
In Antwerpen haal ik de patat altijd bij Frituur No. 1, Hoogstraat 1, vlakbij de Grote Markt.
pi_210242555
quote:
7s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 22:10 schreef MadMaster het volgende:

[..]
In Antwerpen haal ik de patat altijd bij Frituur No. 1, Hoogstraat 1, vlakbij de Grote Markt.
Dank je, staat genoteerd ^O^
Spoilers!
pi_210243185
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 19:14 schreef Nielojram75 het volgende:

[..]
Tipje voor de volgende keer, bij je filled eggs, naast mayo ook een dikke klont ekte boter erdoor heen. Geeft structuur, met mayo wordt het vaak moeilijk opspuiten, en smaak, want ekte boter :9 Tevens paar drupjes woeste saus (worchestershire) in je beslag.
Goed lang mixen en laten opstijven in de koeling. En als je helemaal culi wil doen, gehakte ( verse) peterselie erdoorheen. En dan als garnering een heel klein stukje tomaat, van die veels-te-dure kleintjes bij de veels-te-dure-supermarkt-die-niet-op-de-kleintjes-let 8-)
Nog een kleine tip van mij, draai de boter als 1ste zacht, dan de kruiden en smaakmakers erbij gevolgd door het eigeel en als laatste pas de mayo.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-08-2023 00:00:31 ]
pi_210243230
quote:
2s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 13:37 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ afbeelding ]

Zelfde broodje als gisteren.
Weet niet wat er op zit maar ik willem :9~
Trust nobody
pi_210244794
quote:
7s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 21:50 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Net als de vierkante bamiblokken in België zijn de kaassouflé's daar het omgekeerde qua vorm: rond en dik, als een ijshockypuck, en veel lekkerder dan die dingen hier. Het bijzondere is dat die kaasschijven vaak wel in NL gemaakt worden, maar hier niet worden verkocht…

En die cookies: :9~
Ja zag dat veel snacks van Mora zijn maar hier niet aanwezig.
Leuk om te weten dat het ook echt anders is :)
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 21:50 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Na vooraf zoektocht wilden we naar Falcon. Volgens Google open, toen we daar aankwamen dicht dus maar naar Arré gegaan... Falcon zou ik sowieso niet doen. Daarvoor liep ik door een straat met rode ramen (incl. vrouwen) en rondom Falcon zelf ruikt het naar opgedroogde urine, afval en irool.

Frituur no 1 wilde ik niet want was bang voor toeristenval omdat centraal gelegen maar de patat die ik daar zag leek stukken beter; lichter en beter gebakken. Zou die idd kiezen wat MadMaster zegt :)
pi_210246485
ontbijt, koffie, banaan en een wit puntje met gebakken ei en spek
lunch, citroenwater, pizzabroodje en 3 wilde perziken

[ Bericht 19% gewijzigd door Karzai op 11-08-2023 11:33:27 ]
pi_210247212
Spaghetti bolognese :Y)
pi_210248438
Ik ga een pikant soepje maken, gebaseerd op de jamaicaanse rundvleessoep
pi_210249256
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2023 14:08 schreef Karzai het volgende:
Ik ga een pikant soepje maken, gebaseerd op de jamaicaanse rundvleessoep
[ afbeelding ]
Ik ben benieuwd na de pics als het klaar is, en evt receptje als ie goed smaakt.
pi_210249276
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2023 15:34 schreef anndb het volgende:

[..]
Ik ben benieuwd na de pics als het klaar is, en evt receptje als ie goed smaakt.
er hoort nog veel meer in , zag het laatst bij een kookprogramma op de bbc
dit is het officiele recept
https://seasonedskilletbl(...)n-pumpkin-beef-soup/
pi_210249408
Tis nu lekker aan het pruttelen zijn allemaal wel zoete groentes, wortel zoete aardappel en pompoen ik ben benieuwd
pi_210249752
Vanmiddag een halve choco- en halve matchakoek (laatste was de lekkerste, totaal niet bitter als matcha kan zijn).

Vanavond maak ik fajitas met salsa en guacamole.
  vrijdag 11 augustus 2023 @ 17:04:30 #43
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_210250059
Straks: een door onze dorpstraiteurslager gemaakte ovenmaaltijd.
Voor B. moussaka en voor mij een Italiaanse gehaktschotel. :9
Poef.....gone! ©golfer
pi_210250102
Dorito's nacho cheese met salsa, colaatje erbij.

Straks frietjes en pizza-bitterballen.

Geen zin om te koken :P
  vrijdag 11 augustus 2023 @ 17:10:14 #45
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210250126
Man is de hort op. Ik maak een portie vietnamese loempia's. Had meerdere escalaties, geen zin om nog te koken. De Reu wilde geen brokjes eten, vanmorgen ook al niet. Blikvoer ging er met moeite in. Hij is niet in orde.
pi_210250676
Lekker soepje hoor, aanrader
ik heb er wel 2 runderbouillon blokjes bijgedaan en een beetje zout, anders istie te flauw

[ Bericht 14% gewijzigd door Karzai op 12-08-2023 10:04:47 ]
pi_210251043
quote:
88s.gif Op vrijdag 11 augustus 2023 17:04 schreef golfer het volgende:
Straks: een door onze dorpstraiteurslager gemaakte ovenmaaltijd.
Voor B. moussaka en voor mij een Italiaanse gehaktschotel. :9
Prima te doen. Wel wat veel aardappel in allebei de gerechten.

pi_210251412
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2023 18:22 schreef Blues het volgende:

[..]
Prima te doen. Wel wat veel aardappel in allebei de gerechten.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Zit wel vlees in toch?
Ik zwaai naar dieren.
pi_210251927
ijskoffie
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_210252337
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2023 19:05 schreef Geerd het volgende:

Zit wel vlees in toch?
Zeker, gehakt!
pi_210253048

Wij aten een soort zomerse kapiteinsschotel. Kapucijners, gehakt, koolrabi, tomaat, verschillende soorten (zoet/)zuur.

Toe mascarpone met eigengemaakte pruimenjam.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 11 augustus 2023 @ 21:32:48 #52
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_210253209
Van de gisteren aangeschafte voorraad van Patisserie Holtkamp gaan we nu de mini saucijzenhapjes proberen. :9
Poef.....gone! ©golfer
pi_210256594
Ontbijt, koffie, kwark, banaan en een wilde perzik
2 gebakken eitjes met spek

Vanmiddag nog een kommetje jamaicaanse rundvleessoep, ik had een grote pan gemaakt en kon ook nog 2 bakjes invriezen voor een latere datum

Vanavond ravioli met spinazie, waren in de bonus bij de ah, 2 voor de prijs van 1, je kon kiezen uit meerdere smaken.
Beetje geraspte kaas eroverheen. Eet er sla en tomaat bij
  zaterdag 12 augustus 2023 @ 18:29:00 #55
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210262040
Een Baguette met steak met sriracha, en chips, gebakken champignons
pi_210262177
Ben maar amper aan het koken geweest de afgelopen dagen, vanwege dagjes uit e.d.
Vandaag thuis maar even een pannetje geknutseld met wat er nog zoal in huis was.

Gebakken kruimige aardappelen (in eendenvet), met daarbij een husseltje van een gefruit rood uitje, knoflook, stukjes ontbijtspek, rode puntpaprika, en diepvriesdoperwtjes. Zwarte peper, gerookt paprikapoeder en peterselie erop, klaar!
Was lekker!

Straks brooddeeg kneden, want het brood was op en de zuurdesemcultuur had ook honger ;)
  zaterdag 12 augustus 2023 @ 18:46:40 #57
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_210262252
Chinees indische rijsttafel. Komende 2 dagen wel genoeg
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_210262863
Eerst het nodige snijwerk

Daarna even laten pruttelen na het fruiten en even bakken

Prima voor morgen over de rijst of noodles :)
  zaterdag 12 augustus 2023 @ 19:56:43 #59
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_210263101
Indische rijsttafel besteld. Was én erg lekker :9~ én nog veel ook, dus er is nog over voor een volgende keer O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Whiskers2009 op 12-08-2023 20:15:25 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_210263366
Aardappelkroketjes, groente rondo's en visschnitzel.
Makkelijk alles uit de oven.
  zaterdag 12 augustus 2023 @ 20:28:10 #61
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_210263469
Owh, en nu als toetje ijs en spekkoek en een kopje koffie :9~
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator / Miss SHO zaterdag 12 augustus 2023 @ 20:34:07 #62
22592 crew  Ole
pi_210263567
Zo mijn overblijver ophalen. Degenen die vandaag werken verwennen mij altijd. Hoop dat er lekkere stoommaaltijd bij zit..

[ Bericht 22% gewijzigd door Ole op 12-08-2023 20:42:04 ]
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_210264095
Vanmorgen yoghurt met vers fruit.
Lunch 12 uurtje met desembrood, carpaccio, kroketje en paprikasoep. Vanavond nog wat fruit gehad. En nog 2 alcoholvrije biertjes.
Klinkt als weinig, maar vanmorgen bij de koffie appelgebak met slagroom gehad.
  Moderator / Miss SHO zaterdag 12 augustus 2023 @ 21:39:17 #64
22592 crew  Ole
pi_210264589
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 augustus 2023 20:34 schreef Ole het volgende:
Zo mijn overblijver ophalen. Degenen die vandaag werken verwennen mij altijd. Hoop dat er lekkere stoommaaltijd bij zit..
2 pokebowls met zalm. Ook lekker :9
pi_210268682
2 witte puntjes met gebakken ei, spek en mayo
pi_210273458
Lunch bij Taco Bell gehad.

Ik had een naked burrito bowl met kip (met zakjes fire saus). Was lekker, de rijst was flink gekruid (cajun denk ik).

Vriend koos loaded fries met kip (was mwoah, friet was niet sterk gekruid);

En een cheesy beef griller (was helemaal mwoah. Wrap met weinig vulling;

Totaal ¤ 19,40, prima voor een keer.

Toe mijn BK fusion Oreo;

En vriend Twix;

IJsmachine stond te hard. Was meer vanilleijs dan softijs. Voor een keer lekker maar heb liever softijs :)

Vanavond havermout met chiazaad, warme appel en pruimen.
  zondag 13 augustus 2023 @ 17:50:29 #67
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_210273670
Wij wilden bij onze dorpsItaliaan pizza gaan halen maar die bleek met vakantie.
Dus maar pizza's laten bezorgen door een tent uit Haarlem.
Voor B. met spinazie, ei en gorgonzola.
En voor mij met marinara, knoflook en garnalen.
Poef.....gone! ©golfer
pi_210274044
Pittig gemarineerde varkenshaas in 'blokjes' met sperzieboontjes, doperwten, uitje en paprika gewokt. Frietjes erbij.
Was lekker :9
  Moderator / Redactie Sport zondag 13 augustus 2023 @ 19:25:55 #69
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_210274672
Ik had een combo van TGTG en de vriezer.
Lees Krieltjes in de BBQmix uit TGTG en uit de vriezer had ik een speklap gehaald :9.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zondag 13 augustus 2023 @ 19:48:32 #70
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210274988
Bammetjes met zelfgemaakte vleeswaren
  zondag 13 augustus 2023 @ 21:45:36 #71
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210276146
:') :') :') :') :')

Pokebowl gegeten hier met biertje toe, ontiegelijk lekker :9
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 14 augustus 2023 @ 10:19:11 #72
296595 foodlover
live and learn
pi_210279508
Gisteren naar de kust voor schoonmaak en sleuteloverdracht appartement.
Daarna geluncht bij de Mac :s) Had een grote friet, biertje en cheeseburger. Dat kan hier nog voor 4,30¤.

Bij de Carrefour wat boodschappen gedaan, leuk en groot assortiment. We aten in de avond een eenvoudige bolognese, penne en salade, stokbroodje er bij.

Vanavond ook hier op de finca ff geen gasten ^O^ Dat vieren we met bbq met wat kipfilets, pindasaus, pincho moruno, salades, gepofte aardappel enzo.
pi_210280249
Sushi op net, van de carrefour verse, beetje zelfde als in de AH XL. Was lekker (voor iemand die bijna niet kan eten nog ivm kaakchirurg).

Zo naar de sauna, daar wat eten straks.
pi_210280333
Roer-ei met tomaat op toast
  maandag 14 augustus 2023 @ 12:09:32 #75
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_210280399
Gister spare-ribs gemaakt in de slowcooker, pff wat een klote nacht vanacht, meatsweats en 100x wakker blehh

Net tosti.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  maandag 14 augustus 2023 @ 12:54:25 #76
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_210280802
Had 3 menu's van hello fresh gekregen omdat de oorspronkelijke eigenaar op vakantie is en vergeten was om het af te zeggen. 2 van de 3 leken me helemaal niks dus eerst de veilige optie gegeten en die was best te doen.

Omdat weggooien geen optie is had ik gisteren bulger-bowl.
Bulger met gebakken ui en kipgehakt en gegarneerd met tomaat, avocado, bietenchips en 'mexicaans' mayo sausje. En het was een van de lekkerste dingen die ik ooit heb gehad.

Dit gaan we dus vaker maken maar die bieten tortilla chips heb ik zelf nog nooit in de winkel gezien. iemand hier die weet waar je dat kan kopen?
De rest kan ik ook zelf wel kopen en heb ik geen hello fresh voor nodig, vind ze toch wat aan de dure kant.
To BG or not to BG!
pi_210282241
Ben verse tomatensaus aan het maken met lekker veel verse basilicum.
Straks gehaktballetjes draaien, een combi van rundergehakt en h.o.h. gehakt, met wat snippertjes bacon erdoor.
Alles goed op smaak met verse en gedroogde kruiden en knoflook.

Vanavond weer een eter extra, die krijgt dan spaghetti met gehaktballetjes in tomatensaus.
Tis weer die ene die zogenaamd niks lust en al helemaal geen groente, dus ik ben benieuwd :)
pi_210282316
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2023 12:54 schreef oppiedoppie het volgende:
Had 3 menu's van hello fresh gekregen omdat de oorspronkelijke eigenaar op vakantie is en vergeten was om het af te zeggen. 2 van de 3 leken me helemaal niks dus eerst de veilige optie gegeten en die was best te doen.

Omdat weggooien geen optie is had ik gisteren bulger-bowl.
Bulger met gebakken ui en kipgehakt en gegarneerd met tomaat, avocado, bietenchips en 'mexicaans' mayo sausje. En het was een van de lekkerste dingen die ik ooit heb gehad.

Dit gaan we dus vaker maken maar die bieten tortilla chips heb ik zelf nog nooit in de winkel gezien. iemand hier die weet waar je dat kan kopen?
De rest kan ik ook zelf wel kopen en heb ik geen hello fresh voor nodig, vind ze toch wat aan de dure kant.
Vaak zijn bietenchips (en zeker die bietentortillachips) gewoon van tarwe-of maismeel gemaakt en gekleurd met bietensap of -poeder. Ik gok dat je ook gewone tortillachips kunt nemen voor dezelfde smaakbeleving! :)
...of zelf bietenchips maken van verse rode bietjes
pi_210285330
quote:
15s.gif Op maandag 14 augustus 2023 12:09 schreef junkiesietze het volgende:
Gister spare-ribs gemaakt in de slowcooker, pff wat een klote nacht vanacht, meatsweats en 100x wakker blehh

Net tosti.
Dat is rot zeg. Kwam dat door de ribs denk je? -O-
pi_210285343
Soort kapsalon gemaakt met vegan gyros en zoete aardappelblokjes (ipv patat). Was voor herhaling vatbaar :9
pi_210285716
Curry Madras - verspakket
Met basmatirijst

Was goed te doen :9
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_210285717
Ik val in herhaling maar iedereen heeft wel gerechten die ze vaker eten en het lekkerste vinden.

Salade gemaakt met sla, tomaat, spekjes en een eitje, dressing van azijn en olijfolie eroverheen.
Daarbij twee bamischijven van mora met een sambal van gemixte pepers van de Surinaamse toko die wat pittiger is dan je in de supermarkt kan krijgen
  dinsdag 15 augustus 2023 @ 07:32:38 #83
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_210289202
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2023 19:51 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]
Dat is rot zeg. Kwam dat door de ribs denk je? -O-
Het was wel een homp vlees ja, waren geen kleine ribbetjes, maar normaal gesproken heb ik geen last van spareribs eten, alleen nu met de nacht naar de werkweek etc gewoon fokked.
en ik heb ook een auto.
pi_210289220
quote:
15s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 07:32 schreef junkiesietze het volgende:

[..]
Het was wel een homp vlees ja, waren geen kleine ribbetjes, maar normaal gesproken heb ik geen last van spareribs eten, alleen nu met de nacht naar de werkweek etc gewoon fokked.
Doet me hier aan denken :D

https://m.facebook.com/uk(...)ers/553077816244211/
pi_210289813
Ziekenhuis ontbijt

dinsdag 15 augustus 2023 @ 09:08:48 #86
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210289875
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 09:02 schreef anndb het volgende:
Ziekenhuis ontbijt

[ afbeelding ]
Ontbijt alleen is al een straf zeg, pfoe
Sterkte ermee, hopelijk snel weer thuis normaal voedsel.

Hier net mijn vierde espresso op, en snee brood met pindakaas :9
pi_210289977
2 afbakbroodjes met gesmolten kaas en kruiden (cayennepeper, knoflook en Italiaanse kruiden)
En een cappuccino
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_210290250
quote:
Ziekenhuis ontbijt

[ afbeelding ]
Beterschap!

Ik had een paar kopjes koffie, kwark en een sinaasappel en een gekookt eitje met ketchup.

In de lunchbox
Een banaan en een paar worteltjes
2 volkoren boterhammen met beenham salade en 2 met surinaamse eiersalade

Vanavond ravioli met paddenstoelen
pi_210291906
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 09:08 schreef Molo het volgende:

[..]
Ontbijt alleen is al een straf zeg, pfoe
Haha dan komt nu de editie culinair lunchen: parelhoen met een dragonsausje, aardappelkroketjes en prinsessenbonen. Vooraf een paprika soepje en als dessert een sinaasappel.

De food goden zijn mij niet echt goed gezind de afgelopen tijd zeg.

Ter info: op de foto ziet het er nog beter uit dan het smaakt.
  dinsdag 15 augustus 2023 @ 12:18:31 #90
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_210291911
lunch: 2 bakjes brocolie creme soep en bietensalade
middag: appel en wat walnoten
avondeten: pompoensoep, brood en wss stuk vis.
To BG or not to BG!
pi_210292419
Lunch: Omelet met kaas en kurkuma
pi_210292543
Salade met bieten, kip en avocado.

And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_210292683
Had een croissant gevuld met kaas en dat in aluminiumfolie even in de oven :9
pi_210292690
Vanavond snijbonenstamppot met stukje kipfilet
  dinsdag 15 augustus 2023 @ 13:42:25 #95
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_210292861
Vanavond maar weer een de paellapan tevoorschijn halen voor de paella met kip en chorizo van Gordon Ramsay, aangevuld met grote garnalen door mij. :9
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 15 augustus 2023 @ 15:00:54 #96
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_210293868
wat ziet dat er allemaal lekker uit :9

kan iemand komen koken voor mij? O+
en ik heb ook een auto.
  dinsdag 15 augustus 2023 @ 15:12:25 #97
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210293982
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 12:18 schreef anndb het volgende:

[..]
Haha dan komt nu de editie culinair lunchen: parelhoen met een dragonsausje, aardappelkroketjes en prinsessenbonen. Vooraf een paprika soepje en als dessert een sinaasappel.

[ afbeelding ]

Dat is niet best :D
Hopelijk mag je heel gauw weg!

Hier dumplings gegeten
pi_210295269
Zo'n dag dat ik het eetpatroon van een puber heb:

Subway broodje steakhouse melt
1 banaan
Focaccia tonijn van de La Place
1 bolletje vanille ijs
1 gevulde koek
  dinsdag 15 augustus 2023 @ 17:35:49 #99
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210295282
Vlippenkeugels met aardappels op de plaat in de oven, met een eikenbladsalade, met tuinkers, tomaten en feta, olijfolie, citroensap
pi_210295338
quote:
88s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 13:42 schreef golfer het volgende:
Vanavond maar weer een de paellapan tevoorschijn halen voor de paella met kip en chorizo van Gordon Ramsay, aangevuld met grote garnalen door mij. :9
Lekker! *O*
pi_210296667
quote:
Ziekenhuis ontbijt

[ afbeelding ]
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 12:18 schreef anndb het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Beterschap. Wanneer mag je naar huis?

Je ontbijt ziet er beter uit want daar hoefden ze niks aan te doen. Die aardappelkroketjes waren ze vergeten uit de oven te halen.

Ik was op een verjaardag met cappuccino's, zelfgemaakte appeltaart, pretzels en als avondeten chow mein en nasi met kippendijen, zoetzure komkommer, pindasaus en gebakken eieren.
Toe een bordje met stracciatella ijs, verse ananas, slagroom en poffertjes.
pi_210298159
Vandaag een lekker pannetje mosselen in bier genuttigd aan het strand in Oost-Kapelle, met friet en Aperol Spritz :9
pi_210298216
Beterschap @anndb, hopelijk ben je snel weer thuis en kun je weer lekker (-der) eten!
  woensdag 16 augustus 2023 @ 08:32:43 #104
296595 foodlover
live and learn
pi_210300755
Gisteravond burritos kip paprika ui. Bladsla salade erbij.
  woensdag 16 augustus 2023 @ 16:46:04 #105
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_210306454
Straks wat kant-en-klaartjes van de Appie.
Voor mij:

en voor B.:
Poef.....gone! ©golfer
pi_210308883
Hutspot met gehaktbal.
Toe kwark met ananas, nectarine en cacaonibs.
pi_210310413
Oerhammetje met geroosterde courgette en paprika, tomaat met gesmolten kaas, gebakken aardappels
Skyr Icey vanille
Banaan
Tony Chocolonely caramel zeezout
Bolletje yoghurt ijs
Bacon egg wrap
pi_210312077
Niet echt voor vandaag, maar voor een dagje uit morgen in een pretpark. En ook niet hoogstaand culinair ofzo, maar; of ik de broodjes wilde maken voor morgen.

Ja, prima hoor ^O^

In een stukje vershoudfolie ziet het er echter wat minder uit _O-

3x Broodje graskaas (van de boer), ijsbergsla, kipfilet, komkommer

3x Broodje graskaas (wederom van de boer), ijsbergsla, achterham, tomaat (gekruid met zout, peper en Italiaanse kruiden)

2x broodje pasta :P
2x broodje leverpastij :P
pi_210312905
@Stoorzendert;
Die dikgesneden ham doet me denken aan ham uit Frankrijk. Hadden we vroeger altijd op vakantie.
Kochten dit gewoon in de Carrefour of Super U O+
Veel plezier vandaag!
pi_210313968
Koffie en een kaascroissant.
pi_210317452
Kippenpoot met een salade
Een perzik en skyr gebakken appel als toetje
  donderdag 17 augustus 2023 @ 15:01:47 #112
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210317892
Man neemt Döner mee.. Jummie
pi_210318595
quote:
[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

Die teleurstelling van de Belgische patat herken ik. Ik kom (kwam) wel eens in België en dan denk ik wel eens: tijd voor een echte Vlaamse friet. Maar tot nu toe was het alleen maar teleurstellend (twee keer: de eerste keer, yes ik ben in België, dus laat maar komen die koningsfrieten, dat viel zo tegen, de tweede keer was het van: ik zal het bij de eerste keer wel bij de verkeerde tent zijn geweest, maar nee hoor, weer zo slecht). Opvallend vond ik bij beide keren dat er totaal geen liefde in was gestopt. Het was van smijt het er maar in en het interesseert ons geen flikker hoe het eruit komt. Hier hoorde ook ongeïnteresseerd personeel bij. Nederlandse snackbarpatat is gewoon veel beter. Ik koop ook nooit meer patat in België. Het is gewoon een fabeltje dat daar de patat zo lekker is. In Nederland zijn er gewoon tenten die hun uiterste best doen.
  donderdag 17 augustus 2023 @ 17:15:39 #114
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_210319607
Straks: gebakken zeetongfilets (a la meunière), gebakken krielaardappeltjes en een Oosterse salade. :9
Poef.....gone! ©golfer
pi_210319657
tip: ipv wortelen te raspen, haal ik ze nu door een hakmolen (elektrisch), gaat veel sneller
pi_210319725
Vanavond eerst een bolletje mozzarella met parmaham en meloen gesneden op een plankje.

Daarna penne all'arrabbiata volgens recept van https://www.casapappagallo.it/

Dan nog cannoli van de bakker.

Koffietje met grappa na.

Zoals het betaamt op een normale doordeweekse dag.
pi_210319954
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 15:46 schreef Sfancta het volgende:

[..]
Die teleurstelling van de Belgische patat herken ik. Ik kom (kwam) wel eens in België en dan denk ik wel eens: tijd voor een echte Vlaamse friet. Maar tot nu toe was het alleen maar teleurstellend (twee keer: de eerste keer, yes ik ben in België, dus laat maar komen die koningsfrieten, dat viel zo tegen, de tweede keer was het van: ik zal het bij de eerste keer wel bij de verkeerde tent zijn geweest, maar nee hoor, weer zo slecht). Opvallend vond ik bij beide keren dat er totaal geen liefde in was gestopt. Het was van smijt het er maar in en het interesseert ons geen flikker hoe het eruit komt. Hier hoorde ook ongeïnteresseerd personeel bij. Nederlandse snackbarpatat is gewoon veel beter. Ik koop ook nooit meer patat in België. Het is gewoon een fabeltje dat daar de patat zo lekker is. In Nederland zijn er gewoon tenten die hun uiterste best doen.
Zonde. Dat herinner ik me gewoon niet van vroeger. Maar ik had gewoon friet die ze al een keer gebakken hadden, droog.
Maar ja, gelukkig wordt hier de kwaliteit steeds belangrijker.
pi_210319970
Uitsmijter ham, kaas en champignons. Was echt heel goed, alles goed gebakken, niet krenterig en eidooier liep uit :9

'Toetje' marsepein gebak met cappuccino thuis (op bezoek).
pi_210320017
Zo aardappelen met witlof uit de stoomkoker. Uiteraard met strooikaas en een roomsaus. :9
pi_210320057
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 15:46 schreef Sfancta het volgende:

[..]
Oh echt! Ik kom best vaak in België en heb dat eigenlijk nog nooit meegemaakt. Altijd heerlijke verse frieten. Niet te netjes van vorm. Echt zoals ze zijn moeten.
pi_210320446
quote:
88s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 17:15 schreef golfer het volgende:
Straks: gebakken zeetongfilets (a la meunière), gebakken krielaardappeltjes en een Oosterse salade. :9

🐟🐟😋
pi_210320498
ik drink nu een biertje en heb twee pistoletjes met camembert
vanavond een biefstukje met een salade
pi_210320543
Vanmiddag geluncht in de polder met een vriendin.
Gezellig gezeten en brood en olie met groenten van de BBQ en een butterscotch toetje. Was lekker op een bijzondere plek.
pi_210320685
Ik wilde little gems grillen....maar bij doormidden snijden bleken de beide kropjes van binnen bruin en aangetast.
Grrrrrrrr...na het schoonmaken vielen ze dus uit elkaar en waren niet meer als kropjes te bakken.

Enfin, toen maar salade mee gemaakt met geroosterde pijnboompitjes, uitgebakken baconreepjes, kleine trostomaatjes, buffelmozzarella, olijfolje en balsamico en verse tijm uut de tuun.
Gebakken aardappeltjes en gegrilde kippenborstfilet erbij. Was wel lekker allemaal:)
pi_210321711

aardappelsalade, groenten, gebakken visje, sausje en witte kaas blokjes
pi_210323451
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 18:55 schreef Kanaroe het volgende:
Ik wilde little gems grillen....maar bij doormidden snijden bleken de beide kropjes van binnen bruin en aangetast.
Grrrrrrrr...na het schoonmaken vielen ze dus uit elkaar en waren niet meer als kropjes te bakken.

Enfin, toen maar salade mee gemaakt met geroosterde pijnboompitjes, uitgebakken baconreepjes, kleine trostomaatjes, buffelmozzarella, olijfolje en balsamico en verse tijm uut de tuun.
Gebakken aardappeltjes en gegrilde kippenborstfilet erbij. Was wel lekker allemaal:)
Goed en lekker opgelost toch ;)
pi_210324337
Kop thee...zwart.
pi_210324741
Biertje B:)B
pi_210328199
ontbijt was koffie en water
kwark, banaan en een sinaasappel

voor bij de vrijmibo vanmiddag een lekker stukje overjarige kaas gekocht

vanavond roti kip
  vrijdag 18 augustus 2023 @ 11:09:11 #130
296595 foodlover
live and learn
pi_210328282
Gisteren bbq:
gemarineerde oosterse kalkoenfilet, pindasaus.
Souvlaki spiesjes van varkenshaas
Gepofte aardappel
Sla, ui, knoflooksaus
Ramazan Pide erbij
pi_210328429
Zo een bagel met zalm, roomkaas

Vanavond BBQ;en, zou 30 graden worden? Nu. nog maar 19 hier...
pi_210328734
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 18:46 schreef Blues het volgende:
Vanmiddag geluncht in de polder met een vriendin.
Gezellig gezeten en brood en olie met groenten van de BBQ en een butterscotch toetje. Was lekker op een bijzondere plek.
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Ik vond het al een vreemde menukaart. Maar als ik dit dan zie, voor de prijzen die ze ervoor vroegen. Meh.
pi_210328855
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 11:53 schreef Myraela het volgende:

Ik vond het al een vreemde menukaart. Maar als ik dit dan zie, voor de prijzen die ze ervoor vroegen. Meh.
Prijs/volume/kwaliteit is niet op orde idd.
We deelden dit en eik is dat voor 1 pers.
pi_210330133
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 12:07 schreef Blues het volgende:

[..]
Prijs/volume/kwaliteit is niet op orde idd.
We deelden dit en eik is dat voor 1 pers.
Ik had niet gedacht dat dat bordje om te delen was, hoe sneu is dat? -O-
Mag hopen dat dat toetje niet om te delen was.
pi_210330184
mja de prijzen zijn tegenwoordig zo omhoog geschoten, dat ik ook bijna niets meer bestel of uit eten ga.
of het moet heel goed zijn
pi_210330197
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 18:06 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Oh echt! Ik kom best vaak in België en heb dat eigenlijk nog nooit meegemaakt. Altijd heerlijke verse frieten. Niet te netjes van vorm. Echt zoals ze zijn moeten.
In dat geval, ga ik ze nog een kans geven. Volgende keer in België ga ik het weer proberen. :Y)
pi_210330806
Straks frietjes met een soort van stoofvlees; runderriblap in stukken, samen in de creuset met winterwortel, selderij, uien, champignons, knoflook, een fles La Trappe, runderbouillon en natuurlijk diverse kruiden en specerijen.
Op het laatst voeg ik nog sperzieboontjes toe aan de stoverij.
pi_210330823
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 15:43 schreef Kanaroe het volgende:
Straks frietjes met een soort van stoofvlees; runderriblap in stukken, samen in de creuset met winterwortel, selderij, uien, champignons, knoflook, een fles La Trappe, runderbouillon en natuurlijk diverse kruiden en specerijen.
Op het laatst voeg ik nog sperzieboontjes toe aan de stoverij.
Dat is het 'bourgondische stoofpotje', je bent de spekkies vergeten (en wat mosterd):+
pi_210330830
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 15:45 schreef christmastsunami het volgende:

[..]
Dat is een 'bougondisch stoofpotje', je bent de spekkies vergeten :+
Er zitten wel wat baconreepjes in die ik nog tegenkwam in de koelkast, maar das toch minder lekker dan spek :) ;)
Ik hou van bourgondisch
pi_210331381
Nu pinda-ijs.

Vanavond gnocchi bolognese met een salade.
  vrijdag 18 augustus 2023 @ 17:14:44 #141
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_210331477
Straks maar weer eens een door onze visjuwelier gemaakte pastamaaltijd met allerlei lekkere vis en krab enzo. :9
Poef.....gone! ©golfer
pi_210331712
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 14:26 schreef FutureFairytale het volgende:

Ik had niet gedacht dat dat bordje om te delen was, hoe sneu is dat? -O-
Mag hopen dat dat toetje niet om te delen was.
Nee zeker niet!
Dat was onze eigen keus.
Vriendin maakt niet uit wat of waar ze eet, meestal weet ze dat achteraf niet eens meer :P
Het was een lichte lunch sowieso, allebei kleine eters en het gaat bij ons meer om het bijkletsen (zonder stoorzenders op t werk, ze is een coll van andere poli)
pi_210331796
quote:
88s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 17:14 schreef golfer het volgende:
Straks maar weer eens een door onze visjuwelier gemaakte pastamaaltijd met allerlei lekkere vis en krab enzo. :9
  vrijdag 18 augustus 2023 @ 17:51:12 #144
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210331843
Heb prachtig gemarmerde Ribeye, handgesneden verse frieten en een salalalade
Een kalfsmuis in de oven om morgen vitello tonato te maken.
Morgen een aantal "voorgerechten" als maaltijd. Vitello Tonato, Ham met Meloen, een Pate uit ganzelever met brioche, gamba's in knoflookolie
pi_210331908
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 17:51 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Heb prachtig gemarmerde Ribeye, handgesneden verse frieten en een salalalade
Een kalfsmuis in de oven om morgen vitello tonato te maken.
Morgen een aantal "voorgerechten" als maaltijd. Vitello Tonato, Ham met Meloen, een Pate uit ganzelever met brioche, gamba's in knoflookolie
Lekker hoor :9
pi_210332069
Ik at een zalige quiche met pulled pork met een salade erbij :9 :9
pi_210332075
Even zondigen op vrijdagavond. De slager had een shoarmapakket in de aanbieding. Zit nog te twijfelen: in de pan of in de oven.
pi_210332112
Net stukje oude kaas met zelfgemaakte vijgenchutney, best goed gelukt moet ik zeggen misschien net iets teveel gemalen kruidnagel :')
Zometeen Mexicaanse wraps met guacamole
pi_210333353
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 17:38 schreef Blues het volgende:

[..]
Nee zeker niet!
Dat was onze eigen keus.
Vriendin maakt niet uit wat of waar ze eet, meestal weet ze dat achteraf niet eens meer :P
Het was een lichte lunch sowieso, allebei kleine eters en het gaat bij ons meer om het bijkletsen (zonder stoorzenders op t werk, ze is een coll van andere poli)
Dan is eten inderdaad maar een bijzaak :).

Bij mij is eten nooit een bijzaak, daar mag ik nog wel in groeien.
  Moderator / Miss SHO vrijdag 18 augustus 2023 @ 20:17:14 #150
22592 crew  Ole
pi_210333561
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 19:59 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]
Dan is eten inderdaad maar een bijzaak :).

Bij mij is eten nooit een bijzaak, daar mag ik nog wel in groeien.
Ik heb het liefst beide :Y)
pi_210333724
pi_210337550
koffie, broodje met oude kaas en kwark met aardbeien
pi_210338452
Koffie en een banaan c_/
Tussen de middag champignonsoep met stokbrood :9
pi_210338593
2 kwekkeboom ovenkroketjes, was even schrikken toen ik ze uit de verpakking haalde want ze zijn nu bijna de helft kleiner :{
pi_210338772
Koffie, veel koffie c_/
pi_210338780
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 20:28 schreef Karzai het volgende:
[ afbeelding ]
dit ziet lekker uit :9~
Gele curry? kip paksoi boontjes :9~
edit kan ook soto ajam zijn? ja ik denk dat het soto is? denk ook aardappel te zien?
pi_210338821
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 10:58 schreef nienbawa het volgende:

[..]
dit ziet lekker uit :9~
Gele curry? kip paksoi boontjes :9~
edit kan ook soto ajam zijn? ja ik denk dat het soto is? denk ook aardappel te zien?
pi_210338857
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 11:02 schreef Karzai het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Bedankt voor de foto :D

Dat ziet er lekker uit allemaal wat erin zit. Verse gember :9~
Kipdij is inderdaad lekkerder dan gewone kip (vind ik dan).
Het was een surinaams kerrie gerecht. Wat had je nog voor erbij?
Rijst?
(leuk om zo eet ideetjes op te doen) Moet toch eens verder dan de spellen gaan kijken weer op FOK!.
pi_210338890
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 11:07 schreef nienbawa het volgende:

[..]
Bedankt voor de foto :D

Dat ziet er lekker uit allemaal wat erin zit. Verse gember :9~
Kipdij is inderdaad lekkerder dan gewone kip (vind ik dan).
Het was een surinaams kerrie gerecht. Wat had je nog voor erbij?
Rijst?
(leuk om zo eet ideetjes op te doen) Moet toch eens verder dan de spellen gaan kijken weer op FOK!.
probeerde een roti kip te maken, maar het is net even iets anders geworden, ik had er kant en klaar naanbrood bij
pi_210338918
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 11:10 schreef Karzai het volgende:

[..]
probeerde een roti kip te maken, maar het is net even iets anders geworden, ik had er kant en klaar naanbrood bij
Haha ja maar dan is het wel leuk om bij iets anders uit te komen. Naanbrood is ook :9~ .

Ik krijg honger van dit topic. :@
pi_210340023
Saucijzenbroodje en 2 crackers met avocado en rosbief
pi_210340296
Notenvruchtenbol met kaas
  zaterdag 19 augustus 2023 @ 14:51:32 #163
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210341748
Vanavond wat bijzonders, alles zelfgemaakt
- Vitello Tonato
- Gamba's in knoflook olie gebakken
- Pate van ganzelever met witte truffel en cognac
- Pata negra ham met meloen (Gekocht)
- Brioche
  zaterdag 19 augustus 2023 @ 16:39:21 #164
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_210342783
Chinees besteld. Babi pangang geroosterd buikspek, tjap tjoy kip en nasi. :9
Poef.....gone! ©golfer
pi_210343461
quote:
88s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 16:39 schreef golfer het volgende:
Chinees besteld. Babi pangang geroosterd buikspek, tjap tjoy kip en nasi. :9
:9 :9 :9
pi_210344073
Vanmorgen een sloot koffie (Starbucks grootste maat).
Twix ijs bij BK en daarna patat grootste maat bij Manneke Pis.

Zie je, ik heb nog veel te leren...
Ik wilde medium nemen, maar toen zei de medewerker dat de grootste 2x zoveel was (kilo patat) en is maar een euro meer dan medium.
Dus ik was weer overgehaald. En achteraf pas denken dat medium best ok was. Waarom scheelt dat maar een euro? Zo is het niet mijn schuld :')
  zaterdag 19 augustus 2023 @ 18:36:52 #167
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_210344151
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 18:31 schreef FutureFairytale het volgende:

Ik wilde medium nemen, maar toen zei de medewerker dat de grootste 2x zoveel was (kilo patat) en is maar een euro meer dan medium.
Dus ik was weer overgehaald. En achteraf pas denken dat medium best ok was. Waarom scheelt dat maar een euro? Zo is het niet mijn schuld :')
:D _O-
Poef.....gone! ©golfer
pi_210344258
Ik had het recept van Nobu nagemaakt, miso black cod maar dan met kabeljauw. Was wel lekker, maar heb liever gewoon een stuk normaal gebakken kabeljauw. Leuk voor een keer wel. Met sushi rijst, champignons in soja saus, broccolini en zeekraal.
pi_210344282
Stamppot zuurkool (pittig) met kip en zaterdagavond-kaasplankje na.
  zaterdag 19 augustus 2023 @ 19:20:06 #170
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_210344831
Halve ristorante pollo pizza met extra salami, kaas en ananas, vind er wat van.... gewoon nee
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  zaterdag 19 augustus 2023 @ 20:24:18 #171
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_210345886
Kabeljauwfilet met een korstje en wat bloemkool.

zaterdag 19 augustus 2023 @ 20:26:24 #172
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210345912
Kipdij met tomaat, snijbonen en nog wat kruiderij uit de slowcooker. Het was eetbaar maar niet voor herhaling vatbaar

Nu Griekse yoghurt met zelfgemaakte bosbessenjam
  zaterdag 19 augustus 2023 @ 20:39:31 #173
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210346063
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 18:31 schreef FutureFairytale het volgende:
Vanmorgen een sloot koffie (Starbucks grootste maat).
Twix ijs bij BK en daarna patat grootste maat bij Manneke Pis.

Goed he hoe upselling werkt.
Bij amerikaanse ketens hebben ze dat trouwens tot een kunst verheven.
  zondag 20 augustus 2023 @ 08:54:00 #174
296595 foodlover
live and learn
pi_210350730
Vrijdagavond frietjes speciaal en een frikandel.

Gisteravond zelfgemaakte pizzas.

Nu koffie met een wafel.
pi_210352224
Dat dit kan in Nederland de kroket ons nationale erfgoed ineens een stuk kleiner gemaakt, op het plaatje staan ze nog wel met de normale afmeting. Mijns insziens zou hier nooit aan getornd mogen worden en de kroket een beschermde status moeten krijgen.
Als dit in Frankrijk gebeurd zou zijn rolde macrons hoofd al over de champs elyssee
  zondag 20 augustus 2023 @ 11:31:33 #176
296595 foodlover
live and learn
pi_210352313
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 11:24 schreef Karzai het volgende:
Dat dit kan in Nederland de kroket ons nationale erfgoed ineens een stuk kleiner gemaakt, op het plaatje staan ze nog wel met de normale afmeting. Mijns insziens zou hier nooit aan getornd mogen worden en de kroket een beschermde status moeten krijgen.
Als dit in Frankrijk gebeurd zou zijn rolde macrons hoofd al over de champs elyssee
[ afbeelding ]
Volledig eens! Het is gewoon bedrog. En wie wel eens zelf kroketten heeft gemaakt weet dat het gewoon heel veel werk is maar de kosten voor wat vlees en andere ingrediënten zoals paneermeel, mosterd en zulks zijn laag zeker als je weet hoeveel goed gevulde kroketten je kan maken van niet al te veel ingrediënten.
  zondag 20 augustus 2023 @ 11:55:08 #177
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210352531
quote:
[ afbeelding ]
Graaiflatie, yep
  zondag 20 augustus 2023 @ 12:05:50 #178
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210352626
Kroketten van de Aldi smaken prima, zijn een stuk goedkoper dan die van Kwakkeboom, is sowieso allemaal Mora.
Als je écht lekkere kroketten wilt eten, maak ze een keer zelf. Daar is die stopverf niets bij
pi_210353041
Koffie en nog meer koffie en een noten vruchtenbol met geitenkaas.
Vanavond Sushi :9~ :9~
pi_210353053
Boterhammen met een hard gekookt eitje :9
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_210353372
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 12:05 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Kroketten van de Aldi smaken prima, zijn een stuk goedkoper dan die van Kwakkeboom, is sowieso allemaal Mora.
Als je écht lekkere kroketten wilt eten, maak ze een keer zelf. Daar is die stopverf niets bij
:Y
Van draadjesvlees dat je over hebt :Y)
  zondag 20 augustus 2023 @ 13:24:59 #182
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210353670
Heb verschillende broodjes gebakken, straks een broodmaaltijd met de restjes van gisteren (tonijndip, pate)
  zondag 20 augustus 2023 @ 15:03:35 #183
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_210354854
Vanavond: verse spaghetti met verse door B. zelfgemaakte pesto, gegrilde romainesla en van patisserie Holtkamp kalfragout-enveloppen uit de oven. :9
Poef.....gone! ©golfer
pi_210356418
Als verkapt ontbijt / lunch: een appel en wat cashewnoten.
Vanavond: geen idee nog,
Google is your friend, abuse your friends
pi_210356740
quote:
[ afbeelding ]
Vreselijk. Hoeveel gram zijn ze?
Zijn ook niet de goedkoopste die dingen.
pi_210356771
quote:
[ afbeelding ]
Dat afmetingsverschil tussen de werkelijkheid en het plaatje op de verpakking! :o
pi_210356790
Vandaag Disney bootje bekeken.
Na een gezond ontbijt een sloot koffie met mueslirepen.

Toen een galiameloen en een mango (beide gesneden) gedeeld.
En hier had ik nog een waardebon van.

Dus de zomerspecial gehaald (mango-bananencake) en appelkruimel. Beide aan de haven opgegeten en erg lekker.

Terug nog een beker vanille ijs met Oreo.

Vanavond kom soep en kwark met nectarine, pruimen en banaan.
pi_210357300
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2023 16:47 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]
Vreselijk. Hoeveel gram zijn ze?
Zijn ook niet de goedkoopste die dingen.
viel mee onder de vier euro, ga ze een keer zelf maken
pi_210357316
vanavond een biefstukje,en een salade
pi_210357796
quote:
88s.gif Op zondag 20 augustus 2023 15:03 schreef golfer het volgende:
Vanavond: verse spaghetti met verse door B. zelfgemaakte pesto, gegrilde romainesla en van patisserie Holtkamp kalfragout-enveloppen uit de oven. :9
Mmmm🥳
pi_210358040
toastje met pure chocoladepasta
toast bevat wat zout en is daarom een goede combinatie

[ Bericht 91% gewijzigd door Madderhat op 20-08-2023 20:12:37 ]
pi_210359310
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 18:22 schreef Madderhat het volgende:
toastje met pure chocoladepasta
toast bevat wat zout en is daarom een goede combinatie

[ afbeelding ]
Ik kan de foto niet zien/bekijken :'(
pi_210359351
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 20:06 schreef Kanaroe het volgende:

[..]
Ik kan de foto niet zien/bekijken :'(
je mist niks :D
pi_210359355
Gisteren met vrienden hier in de tuin geborreld, geen avondeten, maar wel veel hapjes.
Ik had hummus, garnalensalade en eiersalade gemaakt (wilde ouderwets gevulde eitjes maken, maar de dooiers zaten niet midden in de eitjes dus dat ging niet lukken), en verder een grote borrelplank met turks brood, kaasjes, smeersels, olijven, druiven, tomaatjes, komkommer, chorizo, noten enz. enz. Gezellig, en voldaan.

Vanavond restant stoofvlees van vrijdag, met frietjes en extra sperzieboontjes
pi_210359362
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 20:12 schreef Madderhat het volgende:

[..]
Okee, ik geloof je :D
pi_210359871
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 20:12 schreef Madderhat het volgende:

[..]
:D

Hier thee en Pim's nu :9
pi_210360063
Chinees besteld hier :9
Bami met babi pangang, foe Yong hai en saté :9~
pi_210361299
Te veel sushi gegeten en nog een stuk taart van gister na, mijn buik ploft zowat.
*spijt moment
  maandag 21 augustus 2023 @ 09:56:04 #199
296595 foodlover
live and learn
pi_210364000
Gisteren middag warme lunch met wat biefstuk gewokt met ui prei, peper, gember, hoisin. Witte rijst uit de rijstkoker erbij.

's avonds een zelfgemaakte smashburger, ketchup, mosterd, augurkje, plakje emmental, bacon.
pi_210364178
A Niffo's gistern gebbq'ed lekker worst ik de maag en rundvlees kroketten gr gr
  maandag 21 augustus 2023 @ 14:59:06 #201
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_210367528
Vanavond: maar weer eens spruitjes uit de airfryer met kerriemayonaisse en daarbij gebakken schnitzels. :9
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 21 augustus 2023 @ 15:02:04 #202
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_210367582
quote:
88s.gif Op maandag 21 augustus 2023 14:59 schreef golfer het volgende:
Vanavond: maar weer eens spruitjes uit de airfryer met kerriemayonaisse en daarbij gebakken schnitzels. :9
Goed dat je het zegt, dat recept heb ik een half jaar geleden opgeslagen toen je 'm postte. Maar nog steeds niet gemaakt :D
  maandag 21 augustus 2023 @ 15:12:56 #203
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_210367732
Vanavond, Aviko Zwitsers met karbonades :9
en ik heb ook een auto.
pi_210368657
Broccoli en kipschnitzels zijn beide in de aanbieding. Dus dat wordt het met een kruidensausje.
Toe kwark met nectarine en banaan.
pi_210369784
quote:
88s.gif Op maandag 21 augustus 2023 14:59 schreef golfer het volgende:
pi_210371080
Pastasalade, gemaakt door mijn man. Hij was vrij vandaag en ik ging werken.
Hij kan helaas niet koken.
En doordat hij niet goed kan ruiken, kan hij ook niet goed proeven. Jammer voor mij maar.......gelukkig vond hij het zelf erg geslaagd ;)
pi_210371533
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 19:32 schreef Kanaroe het volgende:
En doordat hij niet goed kan ruiken, kan hij ook niet goed proeven. Jammer voor mij maar.......gelukkig vond hij het zelf erg geslaagd ;)
  maandag 21 augustus 2023 @ 20:31:56 #208
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210371937
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2023 18:00 schreef Blues het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Lekker in het seizoen eten :D

Hiero pizza met blauwe kaas, yoghurt met blauwe bessen toe
pi_210373431
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 19:32 schreef Kanaroe het volgende:
Dan is er ook niet iets wat hij niet lust toch :P
pi_210373529
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2023 21:31 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]
Dan is er ook niet iets wat hij niet lust toch :P
Tis een makkelijke eter ja!
pi_210374095
Hier tortilla's met voor daar in; kip in yoghurt knoflook marinade, kaas, ijsbergsla, komkommer, bonen mix, sausjes, mais, tomaat, gebakken champignons, gebakken rode ui :9~
  dinsdag 22 augustus 2023 @ 13:10:50 #212
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_210379834
Koolhydraatarme wraps met Koolhydraatarme tonijnsalade en een koude komkommersoep met pijnboompitje en dille.

Oh het glas rode wijn is fake maar zo is het net alsof ik hem toch heb. 😉

pi_210379856
Vanavond een hamburger en gebakken aardappeltjes met een uitje en erwtjes
pi_210379857
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 13:10 schreef ondeugend het volgende:
Koolhydraatarme wraps met Koolhydraatarme tonijnsalade en een koude komkommersoep met pijnboompitje en dille.

[ afbeelding ]
Dat ziet er lekker uit, grappig ook met dat wijnglas :o
  dinsdag 22 augustus 2023 @ 13:12:41 #215
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210379858
quote:

[ afbeelding ]
En Crocs :o

Komkommersoep een aanrader?

Hier broodje zalmsalade van Johma. Meh, was vergeten hoe matig dat is
pi_210379872
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 13:12 schreef Molo het volgende:

[..]

Bleh ja dat is niet zo lekker.

Hier vanavond nog een keer hetzelfde als gisteravond.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 22 augustus 2023 @ 13:43:18 #217
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_210380297
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 13:12 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik zag te laat dat het elegante schoeisel er ook bij op stond. :D

Het was mijn eerste komkommersoep ooit en het is warm en koud gewoon lekker
  dinsdag 22 augustus 2023 @ 13:46:15 #218
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_210380351
Interessant... Waar koop je je koolhydraatarme wraps? En zijn ze in te vriezen?
pi_210380506
quote:

[ afbeelding ]
Koude soep en komkommersoep klinkt niet echt lekker (vooral waterig), maar het ziet er dus wel lekker uit :)
  dinsdag 22 augustus 2023 @ 13:54:42 #220
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_210380511
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 13:46 schreef Morgane89 het volgende:
Interessant... Waar koop je je koolhydraatarme wraps? En zijn ze in te vriezen?
Hier haal ik ze
Maar er zijn ook wel andere verkoopkanalen volgens mij.

Invriezen weet ik niet. Ze zijn vrij lang houdbaar iig.

[ Bericht 4% gewijzigd door ondeugend op 22-08-2023 14:19:35 ]
pi_210380785
Ik zie ze wel eens in supermarkten liggen ook.
Maar koop het zelf niet, smaakt dat niet anders?
  dinsdag 22 augustus 2023 @ 14:14:05 #222
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_210380794
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 13:54 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]
Koude soep en komkommersoep klinkt niet echt lekker (vooral waterig), maar het ziet er dus wel lekker uit :)
Zeker niet waterig.
Er gaan 2 komkommers, 1 courgette (die bindt) in.
En nog (slag)room
De soep is warm dunner dan koud maar dat lijkt mij ook logisch.

Hier

quote:
84s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 14:13 schreef nienbawa het volgende:
Gewone wraps komen ook in allerlei varianten. Dit is gewoon een naturel versie die wat mij betreft niet veel van de gewone naturel af zit.

[ Bericht 16% gewijzigd door ondeugend op 22-08-2023 14:23:45 ]
  dinsdag 22 augustus 2023 @ 14:16:14 #223
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_210380824
quote:
84s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 14:13 schreef nienbawa het volgende:
Waar? Ik heb ze nog niet gevonden op de website van bijv. Jumbo of Albert Heijn.
pi_210380887
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 14:16 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
Waar? Ik heb ze nog niet gevonden op de website van bijv. Jumbo of Albert Heijn.
Oef omdat ik het niet eet let ik daar nooit zo op. Ik ga in Nederland maar ook wel eens in Duitsland naar de supermarkt. Kan ook nog goed zijn dat het bij de Edeka, Netto of zo is.
  dinsdag 22 augustus 2023 @ 14:24:51 #225
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_210380916
quote:
84s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 14:23 schreef nienbawa het volgende:

[..]
Oef omdat ik het niet eet let ik daar nooit zo op. Ik ga in Nederland maar ook wel eens in Duitsland naar de supermarkt. Kan ook nog goed zijn dat het bij de Edeka, Netto of zo is.
Ik woon wel vlakbij Duitsland :) Bedankt!
pi_210380984
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 14:24 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
Ik woon wel vlakbij Duitsland :) Bedankt!
Ja zit te denken, kan ook nog zijn dat er jumbo's zijn bv die het wel verkopen in de winkel, een franchiser bv.
Of bij een reformzaak zullen ze het ook verkopen denk ik.
pi_210381045
Ik heb ze hier bij de Jumbo ook wel eens zien liggen in het schap waar ook het glutenvrije spul ed lag.
pi_210381148
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 14:33 schreef PS. het volgende:
Ik heb ze hier bij de Jumbo ook wel eens zien liggen in het schap waar ook het glutenvrije spul ed lag.
ah ja ik dacht ook dat ik ze wel eens bij een Jumbo of AH heb zien liggen.
Ging twijfelen omdat ze schreef dat ze niet op de website van de jumbo / ah staan. :@
  dinsdag 22 augustus 2023 @ 14:49:10 #229
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_210381250
quote:
84s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 14:40 schreef nienbawa het volgende:

[..]
ah ja ik dacht ook dat ik ze wel eens bij een Jumbo of AH heb zien liggen.
Ging twijfelen omdat ze schreef dat ze niet op de website van de jumbo / ah staan. :@
Via Google kom ik wél bij de koolhydraatarme wraps op de Jumbo-site terecht 8)7
pi_210381282
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 14:49 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
Oh dat is ook handig. Via de eigen site niet maar via 'google is your friend' wel 8)7 .
  dinsdag 22 augustus 2023 @ 14:57:59 #231
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_210381351
Vanavond restjes uit de vriezer: draadjesvlees dat we nog over hadden met restjes diepvries rode kool met appeltjes. :9
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 22 augustus 2023 @ 15:00:42 #232
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_210381384
Deze sticky chicken, maar dan met bloemkoolrijst.
https://eatertainment.nl/(...)rijst-en-wokgroenten
Kwam ik online tegen, ziet er lekker uit.
  dinsdag 22 augustus 2023 @ 15:03:28 #233
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210381422
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 14:49 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
Heb ik bij andere toko's zoals de Action ook vaak. Google heeft een superieure zoekfunctionaliteit natuurlijk tov hun eigen websites
  dinsdag 22 augustus 2023 @ 15:04:14 #234
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210381428
quote:
88s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 14:57 schreef golfer het volgende:
Vanavond restjes uit de vriezer: draadjesvlees dat we nog over hadden met restjes diepvries rode kool met appeltjes. :9
Leven jullie alvast in de winter ofzo? :D

Finse vissoep hier vanavond
pi_210381435
Bulghur salade met lekkere groentjes.
  dinsdag 22 augustus 2023 @ 15:05:36 #236
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_210381446
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 15:04 schreef Molo het volgende:

Wat begrijp jij niet aan 'uit de vriezer'?
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 22 augustus 2023 @ 15:06:25 #237
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210381456
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 15:05 schreef golfer het volgende:

[..]
Ik kan lezen, no worries
pi_210381721

pi_210381749
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 15:05 schreef golfer het volgende:

[..]
Is de kwaliteit nog wel goed als het sinds de winter in de vriezer ligt?
pi_210381761
quote:
En daarna naar de FeBo omdat je nog honger hebt.
pi_210381770
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 15:24 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Ziet er goed uit, zelf gemaakt allemaal?
de foto's inderdaad
pi_210381775
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 15:26 schreef quirina het volgende:

[..]
nee naar de kermis om een trolletje te grijpen
pi_210381816
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 15:26 schreef quirina het volgende:

[..]
Die wijsheid heb je zeker tijdens een kringverjaardag in de jaren '90 van oom Henk en tante Henny gehoord die ook ooit eens in een luxer restaurant zijn geweest?
  dinsdag 22 augustus 2023 @ 15:29:17 #245
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_210381817
Poef.....gone! ©golfer
pi_210381828
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 15:29 schreef golfer het volgende:

[..]
Wat en waar en waarom zet je het niet in CUL / Van sterrentent tot snackbar, waar heb jij gegeten? #32 ?
omdat ik het hier post :)
  dinsdag 22 augustus 2023 @ 15:30:11 #247
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_210381843
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 15:29 schreef FranticDJ het volgende:

omdat ik het hier post :)
En waarom zet je er niet bij wat het is?
Poef.....gone! ©golfer
pi_210381853
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 15:30 schreef golfer het volgende:

[..]
En waarom zet je er niet bij wat het is?
omdat de foto's voor zich spreken :)
pi_210381874
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 15:30 schreef FranticDJ het volgende:

[..]
locatie zou nog wel even handig zijn, vind ik persoonlijk
  dinsdag 22 augustus 2023 @ 15:32:36 #250
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_210381881
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 15:30 schreef FranticDJ het volgende:

Jij denkt dat iedereen van een foto kan zien welke ingrediënten er op de borden liggen?
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 22 augustus 2023 @ 15:36:36 #251
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210381939
quote:
Goeie lunch _O_

Broodje op de foto is dubbel trouwens
pi_210381949
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 15:36 schreef Molo het volgende:

[..]
Goeie lunch _O_

Broodje op de foto is dubbel trouwens
Ik had er twee, was vergeten van de andere een foto te maken :)
pi_210382324
quote:
Was dit lunch? Was het allemaal lekker?
De chef houdt van rondjes geloof ik :D
pi_210382902
Straks lasagne, gemaakt door de lokale slager.
Was moe, geen zin/energie om iets te verzinnen.
Kreeg vandaag nog een versgeplukte courgette, die grill ik lekker voor erbij
pi_210383382
Ik had erge honger dus ben uiteindelijk voor iets snellers gegaan
pi_210383405
quote:
Ziet er goed uit, herken wel een aantal dingen maar niet alles, hoop dat gesmaakt heeft
pi_210383513
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 15:32 schreef golfer het volgende:

[..]
Jij denkt dat iedereen van een foto kan zien welke ingrediënten er op de borden liggen?
Het is prima hoor ik wil het niet eens weten. Die bubbeltjes in/op je gerecht ;(
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_210383775
quote:
Volgens mij redelijk wat vissigheden
Ziet er wel lekker uit
pi_210383803
Aardappelen met broccoli, bloemkool en een roomsausje :9
pi_210385718
Orecchiete alla puttanesca, met een extra lepeltje kappertjes van Pantelleria.
anonieme razernist
pi_210386350
Pokebowl gemaakt (rijst, mango, edamame, kikkererwten, vega kip, sesam- en chilisaus) en buiten opgegeten. Was lekker :9
pi_210386394
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 15:04 schreef Molo het volgende:

Ik was niet thuis, geen jullie dus :P

OT:
Op Museumplein vanmiddag koffie met een sandwich mozzarella tomaat pesto.
Vanaaf op CS Adam op weg naar huis zakje rauwkost, wraps met Mexicaans rundvlees en vitaminedrank :D :9
pi_210386941
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 20:43 schreef NoCigar het volgende:
Orecchiete alla puttanesca, met een extra lepeltje kappertjes van Pantelleria.
Zijn dat extra speciale kappertjes, van Pantelleria? :@
pi_210387005
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 21:34 schreef Kanaroe het volgende:

[..]
Zijn dat extra speciale kappertjes, van Pantelleria? :@
Ja, veel duurder :D , en in Italië goed verkrijgbaar. Je proeft het verschil verrassend goed.
anonieme razernist
pi_210387242
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 21:37 schreef NoCigar het volgende:

[..]
Ja, veel duurder :D , en in Italië goed verkrijgbaar. Je proeft het verschil verrassend goed.
Dankje!
pi_210391545
Gisteren een rondje kermis gedaan, en toen bij de chinees nog even gaan zitten en singapore mihoen op en ossenhaas met zwarte bonensaus. Hebben de rest mee genomen, dus dat of zo als lunch.

Vanavond schnitzel met frietjes en komkommersalade.
pi_210392187
Broodje kaas en bak thee c_/
  woensdag 23 augustus 2023 @ 13:56:19 #268
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_210393802
Straks, als tussendoortje: een stukje

Vanavond: verse friet van het friethoes, daarbij geroosterde prei en gebakken bistrosteaks met daarbij een saus met shiitakes. :9
Poef.....gone! ©golfer
pi_210396348
Brunch op werk:
Spinaziesoep
2 vk boterhammen met pindakaas en een banaan :9
pi_210396502
quote:
88s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 13:56 schreef golfer het volgende:

Vanavond: verse friet van het friethoes, daarbij geroosterde prei en gebakken bistrosteaks met daarbij een saus met shiitakes. :9
:Y)
pi_210396599
Burrito bowl
Met bloemkoolrijst i.p.v. gewone rijst
pi_210397834
Een grote varkenskarbonade met venkelzaad en andere specerijen om samen te delen, een paar aardappelkreketjes, en gehalveerde kropjes little gem met knoflook, olijfolie, balsamico, tijm, zoete paprika en pijnboompitjes.
pi_210402173
Salade van 0,5 komkommer en een bosje radijs, salade van rucola, Parmezaanse kaas en walnoot, in ganzenvet krokant gebakken aardappelen met een licht pikante tomatensaus en gebakken kabeljauw.
anonieme razernist
  donderdag 24 augustus 2023 @ 17:15:43 #274
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_210408628
Vanmiddag had ik als tussendoortje een lekkere Hollandse nieuwe vers van het mes.

Vanavond: gebakken zeeduivelfilets en grote gamba's in een saus met boter, dille en citroen en witte wijn. Daarbij een Oosterse salade. :9
Poef.....gone! ©golfer
pi_210408663
quote:
88s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 13:56 schreef golfer het volgende:
Straks, als tussendoortje: een stukje
[ afbeelding ]

Is dit nou lekker?
  donderdag 24 augustus 2023 @ 17:30:24 #276
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_210408738
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 17:20 schreef SayLWay het volgende:

Is dit nou lekker?
Ja.
Poef.....gone! ©golfer
pi_210408750
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 17:20 schreef SayLWay het volgende:

[..]
Is dit nou lekker?
Ja was erg lekker! Bordje ziet er idd niet zo uit, maar was het wel door al die smaken :9~ :D
pi_210408788
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 17:32 schreef Blues het volgende:

[..]
Ja was erg lekker! Bordje ziet er idd niet zo uit, maar was het wel door al die smaken :9~ :D
Misschien bedoelt hij/zij wel de panini :)
pi_210408795
Ik eet vnv nog een keer burrito bowl want nog genoeg over van gisteren.
Morgen eet ik bij ouders en ik heb een heel zwaar vermoeden dat ze oliebollen halen gezien het kermis in het dorp is en ze daar de allerlekkerste hebben *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 24 augustus 2023 @ 17:46:02 #280
296595 foodlover
live and learn
pi_210408847
Loop weer wat achter O-)
Gisteren heekfilet gepaneerd gegeten met ketchup :Y) .
Salade en gebakken kriel in schil erbij.

Vanavond na 20:30 op de bbq wat kipfilet en Gambas. Stokbrood gevuld met kruidenboter, komkommersalade en gemengde salade met ei en ranch dressing.

Zo een paar toastjes tonijnsalade.
pi_210408889
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 17:36 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]
Misschien bedoelt hij/zij wel de panini :)
Oh dat kan ook nog, en dan is het antwoord ook Ja :s)
pi_210408964
pi_210408999
quote:
88s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 17:15 schreef golfer het volgende:

Vanavond: gebakken zeeduivelfilets en grote gamba's in een saus met boter, dille en citroen en witte wijn. Daarbij een Oosterse salade. :9
:Y)
  donderdag 24 augustus 2023 @ 18:11:54 #284
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210409095
quote:
Vers belegd, briljante marketing :D

Was het wat trouwens?

Hier zalmsoep met toast
pi_210409109
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 18:11 schreef Molo het volgende:

[..]
Vers belegd, briljante marketing :D

Was het wat trouwens?

Hier zalmsoep met toast
net gehaald, ik weet het nog niet, ik heb deze ook nooit eerder gehad
pi_210409219
Een goedgevulde loempia en kipsaté uit de keuken van de chinese snackbar. Geen puf om te koken vandaag :)
pi_210411895
Friet stoofvlees en snacks
anonieme razernist
pi_210412499
pizza was te doen, voor herhaling vatbaar als je een keertje skeer bent
pi_210416119
Koffie , gekookt eitje, boterham met chocopasta, en een zuur mandarijntje denk dat die nog van de oogst van vorig jaar zijn
pi_210419521
Joepie, niet teleurgesteld :9

Vanavond eten we gekookte aardappelen met spinazie, jus en gekookte eieren. En als vlees hebben mn ouders spareribs voor mij gehaald O+
Toe Griekse yoghurt met fruit en noten.
pi_210419558
Mosselen! :P
pi_210419757
Straks zalmfilet in bladerdeeg, met spinazie, dille en een restje roomkaas (nog niet eerder gemaakt, zo'n zalmpakketje), daarbij gegrilde groene asperges met knoflookolie.
  vrijdag 25 augustus 2023 @ 15:34:09 #293
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_210419873
Voor vanavond een paar loempia's speciaal besteld. :9
Poef.....gone! ©golfer
pi_210420001
Hier staat een grote pan tomatensaus te pruttelen van tomaten uit eigen tuin. Vanavond met pasta of gnocchi op het menu.
pi_210421287
Proost en maak er een mooi weekend van mensen :)
pi_210421376
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2023 17:51 schreef Karzai het volgende:
Proost en maak er een mooi weekend van mensen :)
[ afbeelding ]
Gaat lukken. Net klaar met mijn werk. Even wat spullen halen voor het ontbijt van morgen: gezonde broodjes, even kijken wat ik ervan maak. Vanavond een hamburger met patat, dus morgen gezond.
  vrijdag 25 augustus 2023 @ 18:25:50 #297
370431 drakin
vurig typje
pi_210421623
2 English pies
Koffie
salade
blanke vla
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_210422000
Pikante raapsteeltjes en een van mijn favoriete pastagerechten met worstvlees en room.
anonieme razernist
  vrijdag 25 augustus 2023 @ 19:59:16 #299
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_210422680
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 17:38 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik eet vnv nog een keer burrito bowl want nog genoeg over van gisteren.
Morgen eet ik bij ouders en ik heb een heel zwaar vermoeden dat ze oliebollen halen gezien het kermis in het dorp is en ze daar de allerlekkerste hebben *O*

SPOILER
En ? gehad?

Gisteren een shoarma/sparerib menu besteld, net nog van gegeten. Was een beetje veel maar wel lekker
  vrijdag 25 augustus 2023 @ 20:02:08 #300
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210422719
Grote Döner met veel groente, thuis nog extra Tzatziki en Biber erop gedaan. Nu een extra bitter pilsje
  vrijdag 25 augustus 2023 @ 20:03:53 #301
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210422744
Vol!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')