abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210229286

[ Bericht 79% gewijzigd door MadMaster op 09-08-2023 20:24:03 ]
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_210229305
Borrelplank(je) voor de visite vanavond gemaakt, maar misschien heb ik een beetje overdreven :P >:)

woensdag 9 augustus 2023 @ 19:58:32 #3
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210229470
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 17:34 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Heb een prachtig doorregen Procureur 3 dagen in een marinade gehad, die is nu langzaam aan het garen in de oven (Sinds 15:00 uur tot 19:00), daarbij een rozemarijn jus, aardappel gratin en gesmoorde courgette als warme groente.
Het was goddelijk, vlees was boterzacht want zeer doorregen. uit ca 700 gram kwam een kopje vet gesmolten.
pi_210230545
1 sandwich bacon kip
1 gevulde koek
Salade van koude aardappels, paprika, courgette, bulgur
2 kleine kippenpoten
1 bosbessen muffin
1 icey skyr
Paar maltesers
pi_210230582
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 19:48 schreef Stoorzendert het volgende:
Borrelplank(je) voor de visite vanavond gemaakt, maar misschien heb ik een beetje overdreven :P >:)

[ afbeelding ]
Ziet er goed uit hoor, ik heb alleen een beetje het gevoel dat er heel veel uit tapas bakjes van de super komt :P

Wel mooi opgemaakt in elk geval, daar ben ik dan weer niet zo goed in.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 09-08-2023 21:02:26 ]
pi_210231344
quote:

[ afbeelding ]
Prachtig! Dat gaat vast goed komen.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_210231393
Ik at vanavond gepofte zoete aardappel met zure room en bieslook, gekookte wortelen en een visschnitzel.
pi_210231583

Pasta (orechiette) met een (voor mijn doen vlugge) ragu-eske saus met varkensgehakt en restjes die op moesten (oude tomaten, selderij blad)
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_210232206
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 21:02 schreef PS. het volgende:

[..]
Ziet er goed uit hoor, ik heb alleen een beetje het gevoel dat er heel veel uit tapas bakjes van de super komt :P

Wel mooi opgemaakt in elk geval, daar ben ik dan weer niet zo goed in.
Nee, alles vers, geen voor opgemaakte bakjes. Het komt wel van de supermarkt hoor, maar niet in tapas-vorm. Alles als losse ingrediënten.

In de wraps zit: 1. gerookte zalm, kruidenroomkaas, verse bieslook en verse platte peterselie. 2. Zelfgemaakte pesto, gebakken kip (eerste simpel gemarineerd met ketjap, lepeltje sambal, knoflook, zout / peper), bieslook en peterselie).

Eiervulling zoals standaard recept; eigeel, mayonaise, kerriepoeder, mosterd en bieslook.

De rest is gewoon losse dingen.

Heeft gesmaakt ^O^

[ Bericht 6% gewijzigd door Stoorzendert op 09-08-2023 23:28:37 ]
pi_210232476
quote:

[ afbeelding ]
Volgende keer verplicht eerst bij mij langskomen. :9~
pi_210232537
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 21:02 schreef PS. het volgende:

Het zou leuk zijn als jij in CUL ook eens positief zou reageren. Geen kotssmileys en niet altijd zo negatief doen.
En misschien ook eens in dit topic ipv commentaar op anderen leveren posten wat jij zelf zoal kookt en eet?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_210232543
quote:
14s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 00:09 schreef golfer het volgende:

[..]
Het zou leuk zijn als jij in CUL ook eens positief zou reageren. Geen kotssmileys en niet altijd zo negatief doen.
En misschien ook eens in dit topic ipv commentaar op anderen leveren posten wat jij zelf zoal kookt en eet?
Bemoei je er niet mee
pi_210232549
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 00:10 schreef PS. het volgende:

Bemoei je er niet mee
Ga er eens inhoudelijk op in?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_210232576
quote:
14s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 00:09 schreef golfer het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 00:10 schreef PS. het volgende:

[..]
Bemoei je er niet mee
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 00:11 schreef golfer het volgende:

[..]
Ga er eens inhoudelijk op in?
We kunnen het hier ook gewoon 'CULINAIR' houden ;) De vraag mag gesteld worden en de vraag is beantwoord ;)

Al heeft @golfer wel een punt (denk ik), gerechtjes graag @PS. ! :P
pi_210232577
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 19:58 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Het was goddelijk, vlees was boterzacht want zeer doorregen. uit ca 700 gram kwam een kopje vet gesmolten.
"Gemarmerd", zeggen de slagers altijd. En dat zijn altijd de beste stukjes. ^O^
Ik sta meestal al die bakjes in de supermarkt te sorteren, om die er tussen uit te halen.
pi_210232656
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 00:17 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
[..]
[..]
We kunnen het hier ook gewoon 'CULINAIR' houden ;) De vraag mag gesteld worden en de vraag is beantwoord ;)

Al heeft @:golfer wel een punt (denk ik), gerechtjes graag @:PS. ! :P
Ik ben tergend slecht in foto's maken. Heb het een paar keer geprobeerd, maar dat ziet er al helemaal niet uit.

Vandaar mijn compliment juist richting jou :)
pi_210236204
Gisterenavond wat tapas in dorp: kip kroketjes, een "Marinero" dat is een soepstengel in een rondje met huzarensalade en een ansjovis. Verder een broodje secreto en wat patatas bravas.

Vanavond rendang of smoor (met boemboe uit zakje van de toko) en gestoomde rijst. Komkommer en ui peper zoetzuur erbij en denk wat kroepoek.
pi_210236817

Zelfde broodje als gisteren.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_210238179
Ik had een chocomel en een blauwe bessen muffin
pi_210238678
Straks: voor mij 2 gebakken lamsboutspiezen en voor B. 2 ibericovarkenspiezen van onze traiteurdorpsslager. Daarbij een oosterse salade. :9
Poef.....gone! ©golfer
pi_210239148
Vanavond, Grolsch bier, broodjes bockwurst met mayo, ketchup, gebakken ui en augurk,
en ik heb een paar kaasjes gehaald (emmenthaler, st paulin en camembert)
Weekend *O* w/ B:)B
pi_210239187
quote:
88s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 16:50 schreef golfer het volgende:
Straks: voor mij 2 gebakken lamsboutspiezen en voor B. 2 ibericovarkenspiezen van onze traiteurdorpsslager. Daarbij een oosterse salade. :9

:9~ :Y)
pi_210240004
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 23:17 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Eiervulling zoals standaard recept; eigeel, mayonaise, kerriepoeder, mosterd en bieslook.

Heeft gesmaakt ^O^
Tipje voor de volgende keer, bij je filled eggs, naast mayo ook een dikke klont ekte boter erdoor heen. Geeft structuur, met mayo wordt het vaak moeilijk opspuiten, en smaak, want ekte boter :9 Tevens paar drupjes woeste saus (worchestershire) in je beslag.
Goed lang mixen en laten opstijven in de koeling. En als je helemaal culi wil doen, gehakte ( verse) peterselie erdoorheen. En dan als garnering een heel klein stukje tomaat, van die veels-te-dure kleintjes bij de veels-te-dure-supermarkt-die-niet-op-de-kleintjes-let 8-)
pi_210240165
Club sandwich kip met van alles en nog wat, in een leuk restaurant in het mooie Dwingeloo. Met boerenfriet. Skuumkoppe 0,0 erbij. Vanmorgen ook nog wortel walnoot taart met slagroom. Wel wat teveel calorietjes als ik alles optel, maar ik heb 50 km gefietst. Dus het mag. En daarom neem ik nu ook nog 2 glaasjes rode wijn terwijl ik in de tuin mijn kippen bewonder. :s)
pi_210240350
Terug van een bezoekje aan de zuiderburen. Wat een weer was het zeg O+
Lunch gedeeld; grote friet, bamiblok, cervela en bicky burger.
Friet was jammer, had gehoopt op echte Vlaamse gebakken in reuzel maar dit was eerder wat droog.
Bij de verkeerde gegaan helaas, haalt het lang niet bij 'onze' verse patattekes.

Hier wilde ik dolgraag heen, zeker na de frituurfiasco (snacks waren wel prima overigens. Bami eindelijk een blok, hier heb je alleen maar schijven en die vind ik toch minder smeuïg).
Want hier hebben ze de echte Amerikaanse koeken, die nog half rauw zijn van binnen. Ben er gek op maar hier zijn ze niet te vinden. Koekela begon er vroeger mee maar door klachten van ons Hollanders dat ze niet gebakken waren hebben ze ze gewijzigd }:|

1 voor 4,5 euro en 6 voor 17 dus tja, dan weet ik het wel :P

Niet op m'n nagel letten, sorry, maar hier zie je hoe de echte koeken horen te zijn. Na deze foto brak er ook een stukje van af. Deze (m&m) kwam echt net uit de oven dus zacht en heet :9~

Toe nog ijs met cookie dough en karamel :')

Was hier zo blij mee! En nog een paar koeken voor komende dagen over O+

Sorry dat dit een review is geworden :)
pi_210242011
Wij waren vanmiddag in Amsterdam bij Patisserie Holtkamp en hebben daar het nodige lekkers gekocht.
Om te beginnen nemen wij nu voor B. een kaascroquet en voor mijzelf een garnalencroquet. :9
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 10 augustus 2023 @ 21:50:39 #27
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_210242093
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 19:39 schreef FutureFairytale het volgende:

Net als de vierkante bamiblokken in België zijn de kaassouflé's daar het omgekeerde qua vorm: rond en dik, als een ijshockypuck, en veel lekkerder dan die dingen hier. Het bijzondere is dat die kaasschijven vaak wel in NL gemaakt worden, maar hier niet worden verkocht…

En die cookies: :9~
pi_210242097
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 19:39 schreef FutureFairytale het volgende:
Lunch gedeeld; grote friet, bamiblok, cervela en bicky burger.
Friet was jammer, had gehoopt op echte Vlaamse gebakken in reuzel maar dit was eerder wat droog.
Bij de verkeerde gegaan helaas, haalt het lang niet bij 'onze' verse patattekes.
[ link | afbeelding ]

Hier wilde ik dolgraag heen, zeker na de frituurfiasco (snacks waren wel prima overigens. Bami eindelijk een blok, hier heb je alleen maar schijven en die vind ik toch minder smeuïg).
Want hier hebben ze de echte Amerikaanse koeken, die nog half rauw zijn van binnen. Ben er gek op maar hier zijn ze niet te vinden. Koekela begon er vroeger mee maar door klachten van ons Hollanders dat ze niet gebakken waren hebben ze ze gewijzigd }:|
[ link | afbeelding ]
1 voor 4,5 euro en 6 voor 17 dus tja, dan weet ik het wel :P
[ link | afbeelding ]

Niet op m'n nagel letten, sorry, maar hier zie je hoe de echte koeken horen te zijn. Na deze foto brak er ook een stukje van af. Deze (m&m) kwam echt net uit de oven dus zacht en heet :9~
[ link | afbeelding ]
Toe nog ijs met cookie dough en karamel :')

Was hier zo blij mee! En nog een paar koeken voor komende dagen over O+

Sorry dat dit een review is geworden :)
Waar heb je friet gegeten? Wij gaan volgende week op zoek naar Vlaamse frieten in Antwerpen. En misschien ook wel op zoek naar cookies :9
Spoilers!
pi_210242295
quote:
88s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 21:43 schreef golfer het volgende:
Wij waren vanmiddag in Amsterdam bij Patisserie Holtkamp en hebben daar het nodige lekkers gekocht.
Om te beginnen nemen wij nu voor B. een kaascroquet en voor mijzelf een garnalencroquet. :9
Te lekker, dus er gaat voor ons allebei nog een tweede doorheen. :9~
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 10 augustus 2023 @ 22:10:49 #30
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_210242336
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 21:50 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Waar heb je friet gegeten? Wij gaan volgende week op zoek naar Vlaamse frieten in Antwerpen. En misschien ook wel op zoek naar cookies :9
In Antwerpen haal ik de patat altijd bij Frituur No. 1, Hoogstraat 1, vlakbij de Grote Markt.
pi_210242555
quote:
7s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 22:10 schreef MadMaster het volgende:

[..]
In Antwerpen haal ik de patat altijd bij Frituur No. 1, Hoogstraat 1, vlakbij de Grote Markt.
Dank je, staat genoteerd ^O^
Spoilers!
pi_210243185
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 19:14 schreef Nielojram75 het volgende:

[..]
Tipje voor de volgende keer, bij je filled eggs, naast mayo ook een dikke klont ekte boter erdoor heen. Geeft structuur, met mayo wordt het vaak moeilijk opspuiten, en smaak, want ekte boter :9 Tevens paar drupjes woeste saus (worchestershire) in je beslag.
Goed lang mixen en laten opstijven in de koeling. En als je helemaal culi wil doen, gehakte ( verse) peterselie erdoorheen. En dan als garnering een heel klein stukje tomaat, van die veels-te-dure kleintjes bij de veels-te-dure-supermarkt-die-niet-op-de-kleintjes-let 8-)
Nog een kleine tip van mij, draai de boter als 1ste zacht, dan de kruiden en smaakmakers erbij gevolgd door het eigeel en als laatste pas de mayo.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-08-2023 00:00:31 ]
pi_210243230
quote:
2s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 13:37 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ afbeelding ]

Zelfde broodje als gisteren.
Weet niet wat er op zit maar ik willem :9~
Trust nobody
pi_210244794
quote:
7s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 21:50 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Net als de vierkante bamiblokken in België zijn de kaassouflé's daar het omgekeerde qua vorm: rond en dik, als een ijshockypuck, en veel lekkerder dan die dingen hier. Het bijzondere is dat die kaasschijven vaak wel in NL gemaakt worden, maar hier niet worden verkocht…

En die cookies: :9~
Ja zag dat veel snacks van Mora zijn maar hier niet aanwezig.
Leuk om te weten dat het ook echt anders is :)
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 21:50 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Na vooraf zoektocht wilden we naar Falcon. Volgens Google open, toen we daar aankwamen dicht dus maar naar Arré gegaan... Falcon zou ik sowieso niet doen. Daarvoor liep ik door een straat met rode ramen (incl. vrouwen) en rondom Falcon zelf ruikt het naar opgedroogde urine, afval en irool.

Frituur no 1 wilde ik niet want was bang voor toeristenval omdat centraal gelegen maar de patat die ik daar zag leek stukken beter; lichter en beter gebakken. Zou die idd kiezen wat MadMaster zegt :)
pi_210246485
ontbijt, koffie, banaan en een wit puntje met gebakken ei en spek
lunch, citroenwater, pizzabroodje en 3 wilde perziken

[ Bericht 19% gewijzigd door Karzai op 11-08-2023 11:33:27 ]
pi_210247212
Spaghetti bolognese :Y)
pi_210248438
Ik ga een pikant soepje maken, gebaseerd op de jamaicaanse rundvleessoep
pi_210249256
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2023 14:08 schreef Karzai het volgende:
Ik ga een pikant soepje maken, gebaseerd op de jamaicaanse rundvleessoep
[ afbeelding ]
Ik ben benieuwd na de pics als het klaar is, en evt receptje als ie goed smaakt.
pi_210249276
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2023 15:34 schreef anndb het volgende:

[..]
Ik ben benieuwd na de pics als het klaar is, en evt receptje als ie goed smaakt.
er hoort nog veel meer in , zag het laatst bij een kookprogramma op de bbc
dit is het officiele recept
https://seasonedskilletbl(...)n-pumpkin-beef-soup/
pi_210249408
Tis nu lekker aan het pruttelen zijn allemaal wel zoete groentes, wortel zoete aardappel en pompoen ik ben benieuwd
pi_210249752
Vanmiddag een halve choco- en halve matchakoek (laatste was de lekkerste, totaal niet bitter als matcha kan zijn).

Vanavond maak ik fajitas met salsa en guacamole.
  vrijdag 11 augustus 2023 @ 17:04:30 #43
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_210250059
Straks: een door onze dorpstraiteurslager gemaakte ovenmaaltijd.
Voor B. moussaka en voor mij een Italiaanse gehaktschotel. :9
Poef.....gone! ©golfer
pi_210250102
Dorito's nacho cheese met salsa, colaatje erbij.

Straks frietjes en pizza-bitterballen.

Geen zin om te koken :P
  vrijdag 11 augustus 2023 @ 17:10:14 #45
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210250126
Man is de hort op. Ik maak een portie vietnamese loempia's. Had meerdere escalaties, geen zin om nog te koken. De Reu wilde geen brokjes eten, vanmorgen ook al niet. Blikvoer ging er met moeite in. Hij is niet in orde.
pi_210250676
Lekker soepje hoor, aanrader
ik heb er wel 2 runderbouillon blokjes bijgedaan en een beetje zout, anders istie te flauw

[ Bericht 14% gewijzigd door Karzai op 12-08-2023 10:04:47 ]
pi_210251043
quote:
88s.gif Op vrijdag 11 augustus 2023 17:04 schreef golfer het volgende:
Straks: een door onze dorpstraiteurslager gemaakte ovenmaaltijd.
Voor B. moussaka en voor mij een Italiaanse gehaktschotel. :9
Prima te doen. Wel wat veel aardappel in allebei de gerechten.

pi_210251412
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2023 18:22 schreef Blues het volgende:

[..]
Prima te doen. Wel wat veel aardappel in allebei de gerechten.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Zit wel vlees in toch?
Ik zwaai naar dieren.
pi_210251927
ijskoffie
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_210252337
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2023 19:05 schreef Geerd het volgende:

Zit wel vlees in toch?
Zeker, gehakt!
pi_210253048

Wij aten een soort zomerse kapiteinsschotel. Kapucijners, gehakt, koolrabi, tomaat, verschillende soorten (zoet/)zuur.

Toe mascarpone met eigengemaakte pruimenjam.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 11 augustus 2023 @ 21:32:48 #52
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_210253209
Van de gisteren aangeschafte voorraad van Patisserie Holtkamp gaan we nu de mini saucijzenhapjes proberen. :9
Poef.....gone! ©golfer
pi_210256594
Ontbijt, koffie, kwark, banaan en een wilde perzik
2 gebakken eitjes met spek

Vanmiddag nog een kommetje jamaicaanse rundvleessoep, ik had een grote pan gemaakt en kon ook nog 2 bakjes invriezen voor een latere datum

Vanavond ravioli met spinazie, waren in de bonus bij de ah, 2 voor de prijs van 1, je kon kiezen uit meerdere smaken.
Beetje geraspte kaas eroverheen. Eet er sla en tomaat bij
  zaterdag 12 augustus 2023 @ 18:29:00 #55
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210262040
Een Baguette met steak met sriracha, en chips, gebakken champignons
pi_210262177
Ben maar amper aan het koken geweest de afgelopen dagen, vanwege dagjes uit e.d.
Vandaag thuis maar even een pannetje geknutseld met wat er nog zoal in huis was.

Gebakken kruimige aardappelen (in eendenvet), met daarbij een husseltje van een gefruit rood uitje, knoflook, stukjes ontbijtspek, rode puntpaprika, en diepvriesdoperwtjes. Zwarte peper, gerookt paprikapoeder en peterselie erop, klaar!
Was lekker!

Straks brooddeeg kneden, want het brood was op en de zuurdesemcultuur had ook honger ;)
  zaterdag 12 augustus 2023 @ 18:46:40 #57
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_210262252
Chinees indische rijsttafel. Komende 2 dagen wel genoeg
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_210262863
Eerst het nodige snijwerk

Daarna even laten pruttelen na het fruiten en even bakken

Prima voor morgen over de rijst of noodles :)
  zaterdag 12 augustus 2023 @ 19:56:43 #59
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_210263101
Indische rijsttafel besteld. Was én erg lekker :9~ én nog veel ook, dus er is nog over voor een volgende keer O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Whiskers2009 op 12-08-2023 20:15:25 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_210263366
Aardappelkroketjes, groente rondo's en visschnitzel.
Makkelijk alles uit de oven.
  zaterdag 12 augustus 2023 @ 20:28:10 #61
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_210263469
Owh, en nu als toetje ijs en spekkoek en een kopje koffie :9~
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator / Miss SHO zaterdag 12 augustus 2023 @ 20:34:07 #62
22592 crew  Ole
pi_210263567
Zo mijn overblijver ophalen. Degenen die vandaag werken verwennen mij altijd. Hoop dat er lekkere stoommaaltijd bij zit..

[ Bericht 22% gewijzigd door Ole op 12-08-2023 20:42:04 ]
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_210264095
Vanmorgen yoghurt met vers fruit.
Lunch 12 uurtje met desembrood, carpaccio, kroketje en paprikasoep. Vanavond nog wat fruit gehad. En nog 2 alcoholvrije biertjes.
Klinkt als weinig, maar vanmorgen bij de koffie appelgebak met slagroom gehad.
  Moderator / Miss SHO zaterdag 12 augustus 2023 @ 21:39:17 #64
22592 crew  Ole
pi_210264589
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 augustus 2023 20:34 schreef Ole het volgende:
Zo mijn overblijver ophalen. Degenen die vandaag werken verwennen mij altijd. Hoop dat er lekkere stoommaaltijd bij zit..
2 pokebowls met zalm. Ook lekker :9
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_210268682
2 witte puntjes met gebakken ei, spek en mayo
pi_210273458
Lunch bij Taco Bell gehad.

Ik had een naked burrito bowl met kip (met zakjes fire saus). Was lekker, de rijst was flink gekruid (cajun denk ik).

Vriend koos loaded fries met kip (was mwoah, friet was niet sterk gekruid);

En een cheesy beef griller (was helemaal mwoah. Wrap met weinig vulling;

Totaal ¤ 19,40, prima voor een keer.

Toe mijn BK fusion Oreo;

En vriend Twix;

IJsmachine stond te hard. Was meer vanilleijs dan softijs. Voor een keer lekker maar heb liever softijs :)

Vanavond havermout met chiazaad, warme appel en pruimen.
  zondag 13 augustus 2023 @ 17:50:29 #67
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_210273670
Wij wilden bij onze dorpsItaliaan pizza gaan halen maar die bleek met vakantie.
Dus maar pizza's laten bezorgen door een tent uit Haarlem.
Voor B. met spinazie, ei en gorgonzola.
En voor mij met marinara, knoflook en garnalen.
Poef.....gone! ©golfer
pi_210274044
Pittig gemarineerde varkenshaas in 'blokjes' met sperzieboontjes, doperwten, uitje en paprika gewokt. Frietjes erbij.
Was lekker :9
  Moderator / Redactie Sport zondag 13 augustus 2023 @ 19:25:55 #69
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_210274672
Ik had een combo van TGTG en de vriezer.
Lees Krieltjes in de BBQmix uit TGTG en uit de vriezer had ik een speklap gehaald :9.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zondag 13 augustus 2023 @ 19:48:32 #70
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210274988
Bammetjes met zelfgemaakte vleeswaren
  zondag 13 augustus 2023 @ 21:45:36 #71
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210276146
:') :') :') :') :')

Pokebowl gegeten hier met biertje toe, ontiegelijk lekker :9
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 14 augustus 2023 @ 10:19:11 #72
296595 foodlover
live and learn
pi_210279508
Gisteren naar de kust voor schoonmaak en sleuteloverdracht appartement.
Daarna geluncht bij de Mac :s) Had een grote friet, biertje en cheeseburger. Dat kan hier nog voor 4,30¤.

Bij de Carrefour wat boodschappen gedaan, leuk en groot assortiment. We aten in de avond een eenvoudige bolognese, penne en salade, stokbroodje er bij.

Vanavond ook hier op de finca ff geen gasten ^O^ Dat vieren we met bbq met wat kipfilets, pindasaus, pincho moruno, salades, gepofte aardappel enzo.
pi_210280249
Sushi op net, van de carrefour verse, beetje zelfde als in de AH XL. Was lekker (voor iemand die bijna niet kan eten nog ivm kaakchirurg).

Zo naar de sauna, daar wat eten straks.
pi_210280333
Roer-ei met tomaat op toast
  maandag 14 augustus 2023 @ 12:09:32 #75
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_210280399
Gister spare-ribs gemaakt in de slowcooker, pff wat een klote nacht vanacht, meatsweats en 100x wakker blehh

Net tosti.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  maandag 14 augustus 2023 @ 12:54:25 #76
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_210280802
Had 3 menu's van hello fresh gekregen omdat de oorspronkelijke eigenaar op vakantie is en vergeten was om het af te zeggen. 2 van de 3 leken me helemaal niks dus eerst de veilige optie gegeten en die was best te doen.

Omdat weggooien geen optie is had ik gisteren bulger-bowl.
Bulger met gebakken ui en kipgehakt en gegarneerd met tomaat, avocado, bietenchips en 'mexicaans' mayo sausje. En het was een van de lekkerste dingen die ik ooit heb gehad.

Dit gaan we dus vaker maken maar die bieten tortilla chips heb ik zelf nog nooit in de winkel gezien. iemand hier die weet waar je dat kan kopen?
De rest kan ik ook zelf wel kopen en heb ik geen hello fresh voor nodig, vind ze toch wat aan de dure kant.
To BG or not to BG!
pi_210282241
Ben verse tomatensaus aan het maken met lekker veel verse basilicum.
Straks gehaktballetjes draaien, een combi van rundergehakt en h.o.h. gehakt, met wat snippertjes bacon erdoor.
Alles goed op smaak met verse en gedroogde kruiden en knoflook.

Vanavond weer een eter extra, die krijgt dan spaghetti met gehaktballetjes in tomatensaus.
Tis weer die ene die zogenaamd niks lust en al helemaal geen groente, dus ik ben benieuwd :)
pi_210282316
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2023 12:54 schreef oppiedoppie het volgende:
Had 3 menu's van hello fresh gekregen omdat de oorspronkelijke eigenaar op vakantie is en vergeten was om het af te zeggen. 2 van de 3 leken me helemaal niks dus eerst de veilige optie gegeten en die was best te doen.

Omdat weggooien geen optie is had ik gisteren bulger-bowl.
Bulger met gebakken ui en kipgehakt en gegarneerd met tomaat, avocado, bietenchips en 'mexicaans' mayo sausje. En het was een van de lekkerste dingen die ik ooit heb gehad.

Dit gaan we dus vaker maken maar die bieten tortilla chips heb ik zelf nog nooit in de winkel gezien. iemand hier die weet waar je dat kan kopen?
De rest kan ik ook zelf wel kopen en heb ik geen hello fresh voor nodig, vind ze toch wat aan de dure kant.
Vaak zijn bietenchips (en zeker die bietentortillachips) gewoon van tarwe-of maismeel gemaakt en gekleurd met bietensap of -poeder. Ik gok dat je ook gewone tortillachips kunt nemen voor dezelfde smaakbeleving! :)
...of zelf bietenchips maken van verse rode bietjes
pi_210285330
quote:
15s.gif Op maandag 14 augustus 2023 12:09 schreef junkiesietze het volgende:
Gister spare-ribs gemaakt in de slowcooker, pff wat een klote nacht vanacht, meatsweats en 100x wakker blehh

Net tosti.
Dat is rot zeg. Kwam dat door de ribs denk je? -O-
pi_210285343
Soort kapsalon gemaakt met vegan gyros en zoete aardappelblokjes (ipv patat). Was voor herhaling vatbaar :9
pi_210285716
Curry Madras - verspakket
Met basmatirijst

Was goed te doen :9
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_210285717
Ik val in herhaling maar iedereen heeft wel gerechten die ze vaker eten en het lekkerste vinden.

Salade gemaakt met sla, tomaat, spekjes en een eitje, dressing van azijn en olijfolie eroverheen.
Daarbij twee bamischijven van mora met een sambal van gemixte pepers van de Surinaamse toko die wat pittiger is dan je in de supermarkt kan krijgen
  dinsdag 15 augustus 2023 @ 07:32:38 #83
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_210289202
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2023 19:51 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]
Dat is rot zeg. Kwam dat door de ribs denk je? -O-
Het was wel een homp vlees ja, waren geen kleine ribbetjes, maar normaal gesproken heb ik geen last van spareribs eten, alleen nu met de nacht naar de werkweek etc gewoon fokked.
en ik heb ook een auto.
pi_210289220
quote:
15s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 07:32 schreef junkiesietze het volgende:

[..]
Het was wel een homp vlees ja, waren geen kleine ribbetjes, maar normaal gesproken heb ik geen last van spareribs eten, alleen nu met de nacht naar de werkweek etc gewoon fokked.
Doet me hier aan denken :D

https://m.facebook.com/uk(...)ers/553077816244211/
pi_210289813
Ziekenhuis ontbijt

dinsdag 15 augustus 2023 @ 09:08:48 #86
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210289875
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 09:02 schreef anndb het volgende:
Ziekenhuis ontbijt

[ afbeelding ]
Ontbijt alleen is al een straf zeg, pfoe
Sterkte ermee, hopelijk snel weer thuis normaal voedsel.

Hier net mijn vierde espresso op, en snee brood met pindakaas :9
pi_210289977
2 afbakbroodjes met gesmolten kaas en kruiden (cayennepeper, knoflook en Italiaanse kruiden)
En een cappuccino
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_210290250
quote:
Ziekenhuis ontbijt

[ afbeelding ]
Beterschap!

Ik had een paar kopjes koffie, kwark en een sinaasappel en een gekookt eitje met ketchup.

In de lunchbox
Een banaan en een paar worteltjes
2 volkoren boterhammen met beenham salade en 2 met surinaamse eiersalade

Vanavond ravioli met paddenstoelen
pi_210291906
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 09:08 schreef Molo het volgende:

[..]
Ontbijt alleen is al een straf zeg, pfoe
Haha dan komt nu de editie culinair lunchen: parelhoen met een dragonsausje, aardappelkroketjes en prinsessenbonen. Vooraf een paprika soepje en als dessert een sinaasappel.

De food goden zijn mij niet echt goed gezind de afgelopen tijd zeg.

Ter info: op de foto ziet het er nog beter uit dan het smaakt.
  dinsdag 15 augustus 2023 @ 12:18:31 #90
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_210291911
lunch: 2 bakjes brocolie creme soep en bietensalade
middag: appel en wat walnoten
avondeten: pompoensoep, brood en wss stuk vis.
To BG or not to BG!
pi_210292419
Lunch: Omelet met kaas en kurkuma
pi_210292543
Salade met bieten, kip en avocado.

And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_210292683
Had een croissant gevuld met kaas en dat in aluminiumfolie even in de oven :9
pi_210292690
Vanavond snijbonenstamppot met stukje kipfilet
  dinsdag 15 augustus 2023 @ 13:42:25 #95
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_210292861
Vanavond maar weer een de paellapan tevoorschijn halen voor de paella met kip en chorizo van Gordon Ramsay, aangevuld met grote garnalen door mij. :9
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 15 augustus 2023 @ 15:00:54 #96
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_210293868
wat ziet dat er allemaal lekker uit :9

kan iemand komen koken voor mij? O+
en ik heb ook een auto.
  dinsdag 15 augustus 2023 @ 15:12:25 #97
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210293982
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 12:18 schreef anndb het volgende:

[..]
Haha dan komt nu de editie culinair lunchen: parelhoen met een dragonsausje, aardappelkroketjes en prinsessenbonen. Vooraf een paprika soepje en als dessert een sinaasappel.

[ afbeelding ]

Dat is niet best :D
Hopelijk mag je heel gauw weg!

Hier dumplings gegeten
pi_210295269
Zo'n dag dat ik het eetpatroon van een puber heb:

Subway broodje steakhouse melt
1 banaan
Focaccia tonijn van de La Place
1 bolletje vanille ijs
1 gevulde koek
  dinsdag 15 augustus 2023 @ 17:35:49 #99
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210295282
Vlippenkeugels met aardappels op de plaat in de oven, met een eikenbladsalade, met tuinkers, tomaten en feta, olijfolie, citroensap
pi_210295338
quote:
88s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 13:42 schreef golfer het volgende:
Vanavond maar weer een de paellapan tevoorschijn halen voor de paella met kip en chorizo van Gordon Ramsay, aangevuld met grote garnalen door mij. :9
Lekker! *O*
pi_210296667
quote:
Ziekenhuis ontbijt

[ afbeelding ]
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 12:18 schreef anndb het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Beterschap. Wanneer mag je naar huis?

Je ontbijt ziet er beter uit want daar hoefden ze niks aan te doen. Die aardappelkroketjes waren ze vergeten uit de oven te halen.

Ik was op een verjaardag met cappuccino's, zelfgemaakte appeltaart, pretzels en als avondeten chow mein en nasi met kippendijen, zoetzure komkommer, pindasaus en gebakken eieren.
Toe een bordje met stracciatella ijs, verse ananas, slagroom en poffertjes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')