Het was goddelijk, vlees was boterzacht want zeer doorregen. uit ca 700 gram kwam een kopje vet gesmolten.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 17:34 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Heb een prachtig doorregen Procureur 3 dagen in een marinade gehad, die is nu langzaam aan het garen in de oven (Sinds 15:00 uur tot 19:00), daarbij een rozemarijn jus, aardappel gratin en gesmoorde courgette als warme groente.
Ziet er goed uit hoor, ik heb alleen een beetje het gevoel dat er heel veel uit tapas bakjes van de super komtquote:Op woensdag 9 augustus 2023 19:48 schreef Stoorzendert het volgende:
Borrelplank(je) voor de visite vanavond gemaakt, maar misschien heb ik een beetje overdreven![]()
![]()
[ afbeelding ]
Prachtig! Dat gaat vast goed komen.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 19:48 schreef Stoorzendert het volgende:
Borrelplank(je) voor de visite vanavond gemaakt, maar misschien heb ik een beetje overdreven![]()
![]()
[ afbeelding ]
Nee, alles vers, geen voor opgemaakte bakjes. Het komt wel van de supermarkt hoor, maar niet in tapas-vorm. Alles als losse ingrediënten.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 21:02 schreef PS. het volgende:
[..]
Ziet er goed uit hoor, ik heb alleen een beetje het gevoel dat er heel veel uit tapas bakjes van de super komt
Wel mooi opgemaakt in elk geval, daar ben ik dan weer niet zo goed in.
Volgende keer verplicht eerst bij mij langskomen.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 19:48 schreef Stoorzendert het volgende:
![]()
[ afbeelding ]
Het zou leuk zijn als jij in CUL ook eens positief zou reageren. Geen kotssmileys en niet altijd zo negatief doen.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 21:02 schreef PS. het volgende:
Ziet er goed uit hoor, ik heb alleen een beetje het gevoel dat er heel veel uit tapas bakjes van de super komt
Bemoei je er niet meequote:Op donderdag 10 augustus 2023 00:09 schreef golfer het volgende:
[..]
Het zou leuk zijn als jij in CUL ook eens positief zou reageren. Geen kotssmileys en niet altijd zo negatief doen.
En misschien ook eens in dit topic ipv commentaar op anderen leveren posten wat jij zelf zoal kookt en eet?
Ga er eens inhoudelijk op in?quote:
quote:Op donderdag 10 augustus 2023 00:09 schreef golfer het volgende:
[..]
Het zou leuk zijn als jij in CUL ook eens positief zou reageren. Geen kotssmileys en niet altijd zo negatief doen.
En misschien ook eens in dit topic ipv commentaar op anderen leveren posten wat jij zelf zoal kookt en eet?
quote:
We kunnen het hier ook gewoon 'CULINAIR' houdenquote:
"Gemarmerd", zeggen de slagers altijd. En dat zijn altijd de beste stukjes.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 19:58 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Het was goddelijk, vlees was boterzacht want zeer doorregen. uit ca 700 gram kwam een kopje vet gesmolten.
Ik ben tergend slecht in foto's maken. Heb het een paar keer geprobeerd, maar dat ziet er al helemaal niet uit.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 00:17 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
[..]
[..]
We kunnen het hier ook gewoon 'CULINAIR' houdenDe vraag mag gesteld worden en de vraag is beantwoord
![]()
Al heeft @:golfer wel een punt (denk ik), gerechtjes graag @:PS. !
quote:Op donderdag 10 augustus 2023 16:50 schreef golfer het volgende:
Straks: voor mij 2 gebakken lamsboutspiezen en voor B. 2 ibericovarkenspiezen van onze traiteurdorpsslager. Daarbij een oosterse salade.
Tipje voor de volgende keer, bij je filled eggs, naast mayo ook een dikke klont ekte boter erdoor heen. Geeft structuur, met mayo wordt het vaak moeilijk opspuiten, en smaak, want ekte boterquote:Op woensdag 9 augustus 2023 23:17 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Eiervulling zoals standaard recept; eigeel, mayonaise, kerriepoeder, mosterd en bieslook.
Heeft gesmaakt![]()
Net als de vierkante bamiblokken in België zijn de kaassouflé's daar het omgekeerde qua vorm: rond en dik, als een ijshockypuck, en veel lekkerder dan die dingen hier. Het bijzondere is dat die kaasschijven vaak wel in NL gemaakt worden, maar hier niet worden verkocht…quote:Op donderdag 10 augustus 2023 19:39 schreef FutureFairytale het volgende:
Terug van een bezoekje aan de zuiderburen. Wat een weer was het zeg![]()
…
Waar heb je friet gegeten? Wij gaan volgende week op zoek naar Vlaamse frieten in Antwerpen. En misschien ook wel op zoek naar cookiesquote:Op donderdag 10 augustus 2023 19:39 schreef FutureFairytale het volgende:
Terug van een bezoekje aan de zuiderburen. Wat een weer was het zeg![]()
Lunch gedeeld; grote friet, bamiblok, cervela en bicky burger.
Friet was jammer, had gehoopt op echte Vlaamse gebakken in reuzel maar dit was eerder wat droog.
Bij de verkeerde gegaan helaas, haalt het lang niet bij 'onze' verse patattekes.
[ link | afbeelding ]
Hier wilde ik dolgraag heen, zeker na de frituurfiasco (snacks waren wel prima overigens. Bami eindelijk een blok, hier heb je alleen maar schijven en die vind ik toch minder smeuïg).
Want hier hebben ze de echte Amerikaanse koeken, die nog half rauw zijn van binnen. Ben er gek op maar hier zijn ze niet te vinden. Koekela begon er vroeger mee maar door klachten van ons Hollanders dat ze niet gebakken waren hebben ze ze gewijzigd![]()
[ link | afbeelding ]
1 voor 4,5 euro en 6 voor 17 dus tja, dan weet ik het wel
[ link | afbeelding ]
Niet op m'n nagel letten, sorry, maar hier zie je hoe de echte koeken horen te zijn. Na deze foto brak er ook een stukje van af. Deze (m&m) kwam echt net uit de oven dus zacht en heet![]()
[ link | afbeelding ]
Toe nog ijs met cookie dough en karamel
Was hier zo blij mee! En nog een paar koeken voor komende dagen over![]()
Sorry dat dit een review is geworden
Te lekker, dus er gaat voor ons allebei nog een tweede doorheen.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 21:43 schreef golfer het volgende:
Wij waren vanmiddag in Amsterdam bij Patisserie Holtkamp en hebben daar het nodige lekkers gekocht.
Om te beginnen nemen wij nu voor B. een kaascroquet en voor mijzelf een garnalencroquet.
In Antwerpen haal ik de patat altijd bij Frituur No. 1, Hoogstraat 1, vlakbij de Grote Markt.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 21:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Waar heb je friet gegeten? Wij gaan volgende week op zoek naar Vlaamse frieten in Antwerpen. En misschien ook wel op zoek naar cookies
Dank je, staat genoteerdquote:Op donderdag 10 augustus 2023 22:10 schreef MadMaster het volgende:
[..]
In Antwerpen haal ik de patat altijd bij Frituur No. 1, Hoogstraat 1, vlakbij de Grote Markt.
Nog een kleine tip van mij, draai de boter als 1ste zacht, dan de kruiden en smaakmakers erbij gevolgd door het eigeel en als laatste pas de mayo.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 19:14 schreef Nielojram75 het volgende:
[..]
Tipje voor de volgende keer, bij je filled eggs, naast mayo ook een dikke klont ekte boter erdoor heen. Geeft structuur, met mayo wordt het vaak moeilijk opspuiten, en smaak, want ekte boterTevens paar drupjes woeste saus (worchestershire) in je beslag.
Goed lang mixen en laten opstijven in de koeling. En als je helemaal culi wil doen, gehakte ( verse) peterselie erdoorheen. En dan als garnering een heel klein stukje tomaat, van die veels-te-dure kleintjes bij de veels-te-dure-supermarkt-die-niet-op-de-kleintjes-let
Weet niet wat er op zit maar ik willemquote:Op donderdag 10 augustus 2023 13:37 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ afbeelding ]
Zelfde broodje als gisteren.
Ja zag dat veel snacks van Mora zijn maar hier niet aanwezig.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 21:50 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Net als de vierkante bamiblokken in België zijn de kaassouflé's daar het omgekeerde qua vorm: rond en dik, als een ijshockypuck, en veel lekkerder dan die dingen hier. Het bijzondere is dat die kaasschijven vaak wel in NL gemaakt worden, maar hier niet worden verkocht…
En die cookies:
Na vooraf zoektocht wilden we naar Falcon. Volgens Google open, toen we daar aankwamen dicht dus maar naar Arré gegaan... Falcon zou ik sowieso niet doen. Daarvoor liep ik door een straat met rode ramen (incl. vrouwen) en rondom Falcon zelf ruikt het naar opgedroogde urine, afval en irool.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 21:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Waar heb je friet gegeten? Wij gaan volgende week op zoek naar Vlaamse frieten in Antwerpen. En misschien ook wel op zoek naar cookies
Ik ben benieuwd na de pics als het klaar is, en evt receptje als ie goed smaakt.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 14:08 schreef Karzai het volgende:
Ik ga een pikant soepje maken, gebaseerd op de jamaicaanse rundvleessoep
[ afbeelding ]
er hoort nog veel meer in , zag het laatst bij een kookprogramma op de bbcquote:Op vrijdag 11 augustus 2023 15:34 schreef anndb het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd na de pics als het klaar is, en evt receptje als ie goed smaakt.
Prima te doen. Wel wat veel aardappel in allebei de gerechten.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 17:04 schreef golfer het volgende:
Straks: een door onze dorpstraiteurslager gemaakte ovenmaaltijd.
Voor B. moussaka en voor mij een Italiaanse gehaktschotel.
Zit wel vlees in toch?quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 18:22 schreef Blues het volgende:
[..]
Prima te doen. Wel wat veel aardappel in allebei de gerechten.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
2 pokebowls met zalm. Ook lekkerquote:Op zaterdag 12 augustus 2023 20:34 schreef Ole het volgende:
Zo mijn overblijver ophalen. Degenen die vandaag werken verwennen mij altijd. Hoop dat er lekkere stoommaaltijd bij zit..
Vaak zijn bietenchips (en zeker die bietentortillachips) gewoon van tarwe-of maismeel gemaakt en gekleurd met bietensap of -poeder. Ik gok dat je ook gewone tortillachips kunt nemen voor dezelfde smaakbeleving!quote:Op maandag 14 augustus 2023 12:54 schreef oppiedoppie het volgende:
Had 3 menu's van hello fresh gekregen omdat de oorspronkelijke eigenaar op vakantie is en vergeten was om het af te zeggen. 2 van de 3 leken me helemaal niks dus eerst de veilige optie gegeten en die was best te doen.
Omdat weggooien geen optie is had ik gisteren bulger-bowl.
Bulger met gebakken ui en kipgehakt en gegarneerd met tomaat, avocado, bietenchips en 'mexicaans' mayo sausje. En het was een van de lekkerste dingen die ik ooit heb gehad.
Dit gaan we dus vaker maken maar die bieten tortilla chips heb ik zelf nog nooit in de winkel gezien. iemand hier die weet waar je dat kan kopen?
De rest kan ik ook zelf wel kopen en heb ik geen hello fresh voor nodig, vind ze toch wat aan de dure kant.
Dat is rot zeg. Kwam dat door de ribs denk je?quote:Op maandag 14 augustus 2023 12:09 schreef junkiesietze het volgende:
Gister spare-ribs gemaakt in de slowcooker, pff wat een klote nacht vanacht, meatsweats en 100x wakker blehh
Net tosti.
Het was wel een homp vlees ja, waren geen kleine ribbetjes, maar normaal gesproken heb ik geen last van spareribs eten, alleen nu met de nacht naar de werkweek etc gewoon fokked.quote:Op maandag 14 augustus 2023 19:51 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Dat is rot zeg. Kwam dat door de ribs denk je?
Doet me hier aan denkenquote:Op dinsdag 15 augustus 2023 07:32 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
Het was wel een homp vlees ja, waren geen kleine ribbetjes, maar normaal gesproken heb ik geen last van spareribs eten, alleen nu met de nacht naar de werkweek etc gewoon fokked.
Ontbijt alleen is al een straf zeg, pfoequote:
Beterschap!quote:
Haha dan komt nu de editie culinair lunchen: parelhoen met een dragonsausje, aardappelkroketjes en prinsessenbonen. Vooraf een paprika soepje en als dessert een sinaasappel.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 09:08 schreef Molo het volgende:
[..]
Ontbijt alleen is al een straf zeg, pfoe
Dat is niet bestquote:Op dinsdag 15 augustus 2023 12:18 schreef anndb het volgende:
[..]
Haha dan komt nu de editie culinair lunchen: parelhoen met een dragonsausje, aardappelkroketjes en prinsessenbonen. Vooraf een paprika soepje en als dessert een sinaasappel.
[ afbeelding ]
De food goden zijn mij niet echt goed gezind de afgelopen tijd zeg.
Ter info: op de foto ziet het er nog beter uit dan het smaakt.
Lekker!quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 13:42 schreef golfer het volgende:
Vanavond maar weer een de paellapan tevoorschijn halen voor de paella met kip en chorizo van Gordon Ramsay, aangevuld met grote garnalen door mij.
quote:
Beterschap. Wanneer mag je naar huis?quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 12:18 schreef anndb het volgende:
[..]
Haha dan komt nu de editie culinair lunchen: parelhoen met een dragonsausje, aardappelkroketjes en prinsessenbonen. Vooraf een paprika soepje en als dessert een sinaasappel.
[ afbeelding ]
De food goden zijn mij niet echt goed gezind de afgelopen tijd zeg.
Ter info: op de foto ziet het er nog beter uit dan het smaakt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |