Omdat alle journalisten die ik ken nog steeds op twitter zitten. Net als alle politici. Ze kunnen het gewoon niet laten.quote:
De NOS neemt deze onzin ook gewoon overquote:Op vrijdag 18 augustus 2023 23:41 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dit gaat erover dat als je een app exploiteert met user-generated-content, je als exploitant gebruikers moet kunnen weren van die service als ze kwaadwillend zijn oid. “To block them from the service”
Er is geen verplichting om gebruikers onderling de mogelijkheid te geven tot het blokkeren van elkaar.
Niemand bij de redactie van de NOS die dit even checkt ofzo. Alsof het vage 'experts' (wie dan?) genoeg zou moeten zijn. Dit is wat twitter doet met journalistiekquote:Overigens is het de vraag of Musk zijn besluit kan doorvoeren. Veel gebruikers en experts wijzen hem erop dat Google en Apple het socialemediaplatforms verplichten een blokkeerfunctie te hebben.
Dat zijn zijn eigen 'experts' die de community notes makenquote:Op zaterdag 19 augustus 2023 01:17 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
De NOS neemt deze onzin ook gewoon overJournalistieke armoede.
[..]
Niemand bij de redactie van de NOS die dit even checkt ofzo. Alsof het vage 'experts' (wie dan?) genoeg zou moeten zijn. Dit is wat twitter doet met journalistiek
Standaard, als ik ze zie.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 23:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Het zijn die promoted tweets. En dus reclame-inkomsten. Die veel geblokt worden.
Die benaming is geschrapt. Het is nu gewoon "post".quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 11:18 schreef Dutch_view het volgende:
De activiteit / werkwoord "twitteren" , blijft dat volgens Musk wel bestaan? Hoe moet je dat noemen onder X?
Weet iemand of hij daar ooit iets over heeft gezegd?
xcrete zag ik voorbij komen. Past ook wel bij het gemiddelde niveau.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 11:18 schreef Dutch_view het volgende:
De activiteit / werkwoord "twitteren" , blijft dat volgens Musk wel bestaan? Hoe moet je dat noemen onder X?
Is dat nou steeds die narcistische hang naar aandacht of doet Musk echt z'n best om z'n eigen investering om zeep te helpen?quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 17:25 schreef Tijn het volgende:
Gerrit Hiemstra is er ook klaar mee als-ie niet meer kan blocken.
[ afbeelding ]
Snap ik ook wel, zoals je al zag in dat artikel in Trouw gisteren is er al een enorm aantal mensen dat over natuur & klimaat tweet afgehaakt. Dat is niet omdat het zo gezellig is op Twitter als je met dit soort onderwerpen een beetje aandacht trekt.
Stop de persen, de enige echte Gerrit Hiemstra is er klaar mee. Wow, dat we dit nog mogen meemaken he?quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 17:25 schreef Tijn het volgende:
[ afbeelding ]
Snap ik ook wel, zoals je al zag in dat artikel in Trouw gisteren is er al een enorm aantal mensen dat over natuur & klimaat tweet afgehaakt. Dat is niet omdat het zo gezellig is op Twitter als je met dit soort onderwerpen een beetje aandacht trekt.
Gerrit Hiemstra on steroids op twitterquote:Op zaterdag 19 augustus 2023 17:25 schreef Tijn het volgende:
[ afbeelding ]
Daar staat niet dat een functie voor users om andere users te blokkeren verplicht is. Zoals ook al eerder aangegeven door Drekkoning. Begrijpend lezenquote:Op zaterdag 19 augustus 2023 03:15 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Dat zijn zijn eigen 'experts' die de community notes maken
[ twitter ]
[ afbeelding ]
Ik denk dat de NOS beter in het checken is dan jij![]()
[ twitter ]
Ja. Zowel van meneer Hiemstra als de betreffende posterquote:Op zaterdag 19 augustus 2023 17:28 schreef Monolith het volgende:
[..]
Is dat nou steeds die narcistische hang naar aandacht
"And I will sell my Tesla."quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 17:25 schreef Tijn het volgende:
Neuken?quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 11:18 schreef Dutch_view het volgende:
Ja, totaal niet rancuneus of hysterisch.quote:
quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 20:34 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ja, totaal niet rancuneus of hysterisch.
"Waarom verkoop je je Tesla?"
"Nou, omdat de eigenaar van dat automerk dat ik rijd vanwege mijn overtuigingen over klimaatverandering vorig jaar eigenaar is geworden van Twitter en nu de blokkeerfunctie heeft laten vervallen. Dat zal hem leren! Ik heb nu een andere elektische auto besteld die anders niet voor mij geproduceerd hoefde te worden omdat mijn Tesla er al was, maar ja, die gevolgen voor het klimaat zijn niet voor mijn rekening."
"Ah ja, logisch. Die twee zaken staan direct met elkaar in verband."
Waar toch die behoefte van dit soort figuren vandaan komt om zo expliciet te dreigen met hun vertrek. En dan de manier waarop ook: "stinkhole, I will sell my Tesla!"quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 18:18 schreef Rnie het volgende:
[..]
Stop de persen, de enige echte Gerrit Hiemstra is er klaar mee. Wow, dat we dit nog mogen meemaken he?![]()
Melodrama is waar twitter al heel lang op draaitquote:Op zaterdag 19 augustus 2023 20:53 schreef Repentless het volgende:
[..]
Waar toch die behoefte van dit soort figuren vandaan komt om zo expliciet te dreigen met hun vertrek. En dan de manier waarop ook: "stinkhole, I will sell my Tesla!"![]()
Zeg gewoon waarom je die blokkeerfunctie liever niet ziet verdwijnen. Verdwijnt hij alsnog en ben je daar heel verdrietig over, stop er dan gewoon mee. Doe niet zo melodramatisch.
Waarom niet gewoon impulsiviteit en incompetentie? Het was van meet af aan duidelijk dat hij niet echt een goed idee had wat hij nou kocht met dat gewauwel over vrijheid van meningsuiting en dat begon hem zelf ook te dagen toen hij plots zich bedacht had dat hij onder de deal uit wilde komen.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 17:28 schreef Monolith het volgende:
[..]
Is dat nou steeds die narcistische hang naar aandacht of doet Musk echt z'n best om z'n eigen investering om zeep te helpen?
Ja, dat klopt wel.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 20:55 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Melodrama is waar twitter al heel lang op draait
Alsof Apple en Google TOS de wet is.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 20:19 schreef Tijn het volgende:
Zou me trouwens niks verbazen als dit waar is.
[ twitter ]
Alles kan, maar ik denk niet dat een social media platform anno 2023 levensvatbaar is zonder app in de store.quote:Op zondag 20 augustus 2023 13:53 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Alsof Apple en Google TOS de wet is.
Tuurlijk kan die block functie wel opgeheven worden. Twitter verdwijnt dan waarschijnlijk wel uit de App Store en de Google Play store. Twitter was in den beginne gewoon een website, de App kwam later.
Er komt als het goed is iets anders voor in de plaats, wat ogenschijnlijk beter werkt. Het zal wel een three strikes out dingetje worden ofzo. Wordt je online aangevallen, dan rapporteer je diegene, diegene kan je dan nooit meer mentionen en wordt gemute. Na 3 totale strikes van de desbetreffende user wordt het account gebanned.quote:Op zondag 20 augustus 2023 14:02 schreef Tijn het volgende:
Dus we gaan het zien. Ik denk sowieso dat als X: Blaze Your Glory! daadwerkelijk de blokkeerfunctie weghaalt er weer een hoop gebruikers afhaken, want dat is toch wel een van de sleutelfuncties die de site een beetje bruikbaar maakt voor velen.
Zeker omdat de tendens (Facebook, Reddit) meer is om alles naar apps toe te schuiven zodat het vergaren van gebruikersinformatie veel eenvoudiger is.quote:Op zondag 20 augustus 2023 14:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Alles kan, maar ik denk niet dat een social media platform anno 2023 levensvatbaar is zonder app in de store.
Dus hij is idd salty dat mensen hem massaal blokte. Interessant.quote:
Zelfs ik, als muskpijpertje, lacht Musk vierkant uit als dit ECHT gaat gebeuren.quote:
Kijk nu toch voor de grap eens naar het verschil in toon om je kritiek te uiten. Dat 'afschuwelijke, misogyne, haatzaaiende, opruiende, domme' onmens van een Matt Walsh zegt: "Geen goed idee, want..."quote:Op zondag 20 augustus 2023 16:07 schreef Rnie het volgende:
[..]
Er komt als het goed is iets anders voor in de plaats, wat ogenschijnlijk beter werkt. Het zal wel een three strikes out dingetje worden ofzo. Wordt je online aangevallen, dan rapporteer je diegene, diegene kan je dan nooit meer mentionen en wordt gemute. Na 3 totale strikes van de desbetreffende user wordt het account gebanned.
[ twitter ]
[ twitter ]
Jack is het ermee eens. Woedende klimaathysterica's worden weer hysterisch.![]()
[ twitter ]
This is a joke, right?quote:
Voor types als een Gerrit Hiemstra is X niet zomaar een platform. Gekke Gerrit zal ongetwijfeld van jongs af aan weinig sociale aandacht hebben genoten, nu 100k volgers hebben en is daardoor naast zijn schoenen gaan lopen. Hij geniet nu een beetje aanzien bij de klimaathysterica's en het stijgt naar zijn bol.quote:Op zondag 20 augustus 2023 20:02 schreef Repentless het volgende:
[..]
Kijk nu toch voor de grap eens naar het verschil in toon om je kritiek te uiten. Dat 'afschuwelijke, misogyne, haatzaaiende, opruiende, domme' onmens van een Matt Walsh zegt: "Geen goed idee, want..."
De verstandige, beheerste, fatsoenlijke, intelligente klimaatalarmist Gerrit Hiemstra reageert zo: "Dan verlaat ik dit stinkhol! Want anders vind ik dit medium onacceptabel en ontvang ik teveel beledigingen en haat. En ik verkoop mijn Tesla!"
Ik ben er niet op uit om op de persoon Gerrit Hiemstra te spelen en hem te betitelen als zielige idioot en te kleineren.quote:Op zondag 20 augustus 2023 20:23 schreef Rnie het volgende:
[..]
Voor types als een Gerrit Hiemstra is X niet zomaar een platform. Gekke Gerrit zal ongetwijfeld van jongs af aan weinig sociale aandacht hebben genoten, nu 100k volgers hebben en is daardoor naast zijn schoenen gaan lopen. Hij geniet nu een beetje aanzien bij de klimaathysterica's en het stijgt naar zijn bol.Dit, in combinatie met zijn grote bek en overschatting zorgt gewoonweg voor veel hilariteit.
![]()
Dit is echt kenmerkend voor zoveel users. Wat mij nog het meest verbaasd, is hoeveel van dat soort lui zeggen te stoppen met X, maar dan nog steeds elke dag dingen reposten op hun tijdlijn.Het is een oprecht verbazingwekkend fenomeen.
"Weet je hoe belangrijk mijn stem wel niet is voor mijn volgers?!"
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De invloed van Twitter op het publieke debat is voor het overgrote deel te wijten aan luie journalisten die het gebruiken voor luie stukjes. Waarom zou je op zoek gaan naar bronnen als je ook een paar ‘experts’ kunt quoten die op Twitter zitten?quote:Op maandag 21 augustus 2023 20:07 schreef AnneX het volgende:
Dju, zelfs berichten linken lukt mij niet meer.
Affijn: lezenswaardig!
https://x.com/michaelluo/(...)39-WnOKbbiBhirHwLmDQ
Nieuwe wereldorde.
Comment…” NO ONE INDIVIDUAL should have this much power & control over anything,let alone something as crucial as communication technology,including social media.He using his billions to become king & arbiter of global hierarchy & societal norms.We will regret his unfettered dominance...”
Klein tekstfragment:
[ link | afbeelding ]
free direct file hosting
Bron: The New Yorker, geschreven door Ronan Farrow, een erkend en prijswinnende onderzoeksjournalist.
https://www.newyorker.com(...)on-musks-shadow-rule
Dit ook:quote:Op maandag 21 augustus 2023 20:07 schreef AnneX het volgende:
Dju, zelfs berichten linken lukt mij niet meer.
Affijn: lezenswaardig!
https://x.com/michaelluo/(...)39-WnOKbbiBhirHwLmDQ
Nieuwe wereldorde.
Comment…” NO ONE INDIVIDUAL should have this much power & control over anything,let alone something as crucial as communication technology,including social media.He using his billions to become king & arbiter of global hierarchy & societal norms.We will regret his unfettered dominance...”
Klein tekstfragment:
[ link | afbeelding ]
free direct file hosting
Bron: The New Yorker, geschreven door Ronan Farrow, een erkend en prijswinnende onderzoeksjournalist.
https://www.newyorker.com(...)on-musks-shadow-rule
Musk die controle heeft over Starlink en regelmatig met Putin praatquote:By then, Musk's sympathies appeared to be manifesting on the battlefield. One day, Ukrainian forces advancing into contested areas in the south found themselves suddenly unable to communicate. "We were very close to the front line," Mykola, the signal-corps soldier, told me. "We crossed this border and the Starlink stopped working." The consequences were immediate. "Communications became dead, units were isolated. When you're on offense, especially for commanders, you need a constant stream of information from battalions. Commanders had to drive to the battlefield to be in radio range, risking themselves," Mykola said. "It was chaos." Ukrainian expats who had raised funds for the Starlink units began receiving frantic calls. The tech executive recalls a Ukrainian military official telling him, "We need Elon now." "How now?" he replied. "Like fucking now," the official said. "People are dying." Another Ukrainian involved told me that he was "awoken by a dozen calls saying they'd lost connectivity and had to retreat." The Financial Timesreported that outages affected units in Kherson, Zaporizhzhia, Kharkiv, Donetsk, and Luhansk. American and Ukrainian officials told me they believed that SpaceX had cut the connectivity via geofencing, cordoning off areas of access.
Omg, wat betekend dit?!quote:Op maandag 21 augustus 2023 22:04 schreef Kijkertje het volgende:
Musk die controle heeft over Starlink en regelmatig met Putin praat
Dit dus. Musk heeft alleen invloed als je hem die invloedt zelf geeft, en dat doe je door Twitter veel belangrijker te maken dan het daadwerkelijk is.quote:Op maandag 21 augustus 2023 21:03 schreef Heph844 het volgende:
[..]
De invloed van Twitter op het publieke debat is voor het overgrote deel te wijten aan luie journalisten die het gebruiken voor luie stukjes. Waarom zou je op zoek gaan naar bronnen als je ook een paar ‘experts’ kunt quoten die op Twitter zitten?
De rechtstreekse beïnvloeding van burgers valt volgens mij reuze mee. Zoveel mensen zitten nu ook weer niet op Twitter en degenen die er wel op zitten zijn vooral aan het echoën in hun eigen bubbel.
Twitter was natuurlijk wel een soort wereldwijde centrale hub rondom het nieuws waar je van alles aan kon ophangen. Het leende zich uitstekend om nieuwsconsumenten snel te bereiken.quote:Op maandag 21 augustus 2023 22:54 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dit dus. Musk heeft alleen invloed als je hem die invloedt zelf geeft, en dat doe je door Twitter veel belangrijker te maken dan het daadwerkelijk is.
Je praat alsof het platform dood is. Naast wat features her en der is er qua opzet vrij weinig veranderd natuurlijk. Of doel je alleen enkel op de naam?quote:Op maandag 21 augustus 2023 23:04 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Twitter was natuurlijk wel een soort wereldwijde centrale hub rondom het nieuws waar je van alles aan kon ophangen. Het leende zich uitstekend om lezers te bereiken.
Bij een Facebook of Instagram is het allemaal wat minder qua podium. Facebook is in de kern nog altijd een profielensite en instagram is een veredeld kiekjesplaform, oorspronkelijk ontworpen voor instamatic-achtige shots. Met andere woorden, Twitter had qua opzet een wat sterkere verbindende functie op dit vlak.
De naam en zoals twitter op dag 1 na overname was, is gewoon dood. X is anders qua regels, visie, missie, PR etc etc en wordt steeds minder twitter.quote:Op maandag 21 augustus 2023 23:09 schreef Rnie het volgende:
[..]
Je praat alsof het platform dood is. Of doel je alleen enkel op de naam?
Denk dat de belangrijkste vraag is of "Twitter" anno 2023 een platform an sich is, of gewoonweg een feature. Imo ziet Musk "Twitter" als een feature.quote:Op maandag 21 augustus 2023 23:16 schreef Beathoven het volgende:
[..]
De naam en zoals twitter op dag 1 na overname was, is gewoon dood. X is anders qua regels, visie, missie, PR etc etc en wordt steeds minder twitter.
Zo verbazingwekkend is het niet, die lijden aan een sociale media verslaving en ontberen de discipline/ruggengraat om de daad bij het woord te voegen. Ben het met je eens dat dit soort figuren zich beter gewoon stilhouden, het doet hun geloofwaardigheid bepaald geen goed.quote:Op zondag 20 augustus 2023 20:23 schreef Rnie het volgende:
[..]
Voor types als een Gerrit Hiemstra is X niet zomaar een platform. Gekke Gerrit zal ongetwijfeld van jongs af aan weinig sociale aandacht hebben genoten, nu 100k volgers hebben en is daardoor naast zijn schoenen gaan lopen. Hij geniet nu een beetje aanzien bij de klimaathysterica's en het stijgt naar zijn bol.Dit, in combinatie met zijn grote bek en overschatting zorgt gewoonweg voor veel hilariteit.
![]()
Dit is echt kenmerkend voor zoveel users. Wat mij nog het meest verbaasd, is hoeveel van dat soort lui zeggen te stoppen met X, maar dan nog steeds elke dag dingen reposten op hun tijdlijn.Het is een oprecht verbazingwekkend fenomeen.
"Weet je hoe belangrijk mijn stem wel niet is voor mijn volgers?!"
En wat zijn de andere features dan?quote:Op maandag 21 augustus 2023 23:23 schreef Rnie het volgende:
[..]
Denk dat de belangrijkste vraag is of "Twitter" anno 2023 een platform an sich is, of gewoonweg een feature. Imo ziet Musk "Twitter" als een feature.
Alles wat de everything app, "everything" maakt. Bellen, bankieren, eten bestellen, vliegtuig/trein tickets aanschaffen, dat soort dingen. Het social media gedeelte is bij Wechat ook maar een onderdeel natuurlijk.quote:
Musk heeft met name alles uit de kast gehaald om de twitterdeal terug te draaien en X is vooral heel veel Musk en heel weinig user.quote:Op maandag 21 augustus 2023 23:23 schreef Rnie het volgende:
[..]
Denk dat de belangrijkste vraag is of "Twitter" anno 2023 een platform an sich is, of gewoonweg een feature. Imo ziet Musk "Twitter" als een feature.
Ik bedoelde welk van die features daadwerkelijk bestaanquote:Op maandag 21 augustus 2023 23:38 schreef Rnie het volgende:
[..]
Alles wat de everything app, "everything" maakt. Bellen, bankieren, eten bestellen, vliegtuig/trein tickets aanschaffen, dat soort dingen. Het social media gedeelte is bij Wechat ook maar een onderdeel natuurlijk.
Je hebt geen Twitter meer. Wat zeur je nou?quote:Op maandag 21 augustus 2023 23:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik bedoelde welk van die features daadwerkelijk bestaan
Al schijnt dat bellen wel binnenkort te komen. Is ook niet zo moeilijk natuurlijk als je al video enzo hebt. Ik zou me persoonlijk trouwens de pleuris schrikken als iemand van Twitter me opeens belt, maar ok
Misschien kom ik wel terug als ik er *checks notes* kan bankierenquote:Op maandag 21 augustus 2023 23:46 schreef Rnie het volgende:
[..]
Je hebt geen Twitter meer. Wat zeur je nou?
En als je klachten over je bestellingen hebt kun je dit direct online met de grote baas oplossen die je niet publiekelijk gaat lopen afpoeieren zoals met andere gebruikers en (ex-)personeel.quote:Op maandag 21 augustus 2023 23:38 schreef Rnie het volgende:
[..]
Alles wat de everything app, "everything" maakt. Bellen, bankieren, eten bestellen, vliegtuig/trein tickets aanschaffen, dat soort dingen. Het social media gedeelte is bij Wechat ook maar een onderdeel natuurlijk.
Block ‘mquote:Op maandag 21 augustus 2023 23:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik bedoelde welk van die features daadwerkelijk bestaan
Al schijnt dat bellen wel binnenkort te komen. Is ook niet zo moeilijk natuurlijk als je al video enzo hebt. Ik zou me persoonlijk trouwens de pleuris schrikken als iemand van Twitter me opeens belt, maar ok
Schijnt wel via een partij uit Israël te gaan lopen.quote:Op maandag 21 augustus 2023 23:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Misschien kom ik wel terug als ik er *checks notes* kan bankieren
Zelfs als dat laatste waar is, zie ik dat alleen maar als iets goeds.quote:Op maandag 21 augustus 2023 23:04 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Twitter was natuurlijk wel een soort wereldwijde centrale hub rondom het nieuws waar je van alles aan kon ophangen. Het leende zich uitstekend om nieuwsconsumenten snel te bereiken.
Bij een Facebook of Instagram is het allemaal wat minder qua podium. Facebook is in de kern nog altijd een profielensite en instagram is een veredeld kiekjesplaform, oorspronkelijk ontworpen voor instamatic-achtige shots. Met andere woorden, Twitter had qua opzet een wat sterkere verbindende functie op dit vlak.
Ik weet zo niet of het ergens mee vergelijkbaar is maar je haalt een sterke drager van digitale nieuws verspreiding weg.
Dat je een drager voor nieuws sloopt?quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 00:00 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Zelfs als dat laatste waar is, zie ik dat alleen maar als iets goeds.
Afsluitende post van de hele reeksquote:
Dit komt direct van Elon zelf, blijkbaar.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 20:23 schreef Kijkertje het volgende:
Nog zo'n briljante ingeving:
[ twitter ]
quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 20:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dit komt direct van Elon zelf, blijkbaar.
[ twitter ]
Veel nieuwsberichten over Musk de laatste tijd (komen er nog veel bij gok ik) en die hebben vaak zijn hoofd als leading image. Elon Musk zal straks overal duidelijk en groot te zien zijn! Glorieus!quote:Op woensdag 23 augustus 2023 12:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]Doe dan de headline niet een plaatje. Of is het een soort powertrip om te zorgen dat nieuwsorganisaties de titel in hun leidende plaatje te stoppen?
Gewoon weer een totaal debiel idee maar voor Musk is dat uiteraard de standaard.
Ik ben best te spreken over post.news, maar dikke kans dat een van de andere platforms (of gewoon X natuurlijk) wint.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 17:41 schreef Eightyone het volgende:
Ik probeer Bluesky inmiddels wat dagen uit. Het zit momenteel nog op een wat soft kattenplaatjes-niveau.
Hopelijk volgen er in de toekomst meer inhoudelijke gesprekken/analyses van de actualiteit, zonder dat ze meteen overspoeld worden door trollen/wappies/enzovoort. Misschien volgt er ook wel een periode waarin die meer plaats gaan vinden, al is dat niet persé blijvend (naarmate er meer invite-codes in handen komen van de Raisa's van deze wereld).
Een vrolijk kwetterend vogeltje in de blauwe lucht is veranderd in een industriele, onprettige X. Ik heb niet het idee dat Musk veel gevoel voor design heeft.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 20:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dit komt direct van Elon zelf, blijkbaar.
[ twitter ]
Voor mij persoonlijk is het met name van belang dat ik niet om de oren geslagen word met de random meningen van de grootste debielen met de grootste mond. Dat doet het vast goed qua engagement en dus pushen veel sociale media bedrijven juist dat, maar ik heb er echt een hekel aan. Maatschappelijk waarschijnlijk ook ongunstig.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 17:51 schreef Eightyone het volgende:
Technisch werkt Bluesky iig plezierig. Goed, misschien kan er wat makkelijker zichtbaar gemaakt worden wat je zoal geliked hebt, en mist er een bookmark-button, maar je zou het een kleuter van 5 nog uit kunnen leggen.
Op Mastodon gaf ik het al snel op.
Het is geen drager van nieuws. Nieuws heeft een bepaalde journalistieke aanpak nodig die fundamenteel lijnrecht tegenover staat hoe mensen twitter (en andere sociale media) gebruiken.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 00:06 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dat je een drager voor nieuws sloopt?
Verklaar je nader
Inhoudelijke gesprekken en analyses van actualiteit is niet mogelijk op sociale media. De illusie dat dit wel kan is juist wat Twitter zo'n riool heeft gemaakt.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 17:41 schreef Eightyone het volgende:
Ik probeer Bluesky inmiddels wat dagen uit. Het zit momenteel nog op een wat soft kattenplaatjes-niveau.
Hopelijk volgen er in de toekomst meer inhoudelijke gesprekken/analyses van de actualiteit, zonder dat ze meteen overspoeld worden door trollen/wappies/enzovoort.
Linkedin is een etalage voor carrieres. Twitter was een etalage voor nieuws. Het medium was er uitermate geschikt voor.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 01:23 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het is geen drager van nieuws. Nieuws heeft een bepaalde journalistieke aanpak nodig die fundamenteel lijnrecht tegenover staat hoe mensen twitter gebruiken.
Tja dat is dus de illusiequote:Op donderdag 24 augustus 2023 01:30 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Linkedin is een etalage voor carrieres. Twitter was een etalage voor nieuws. Het medium was er uitermate geschikt voor.
Jij zou hier nog aangeven dat krantenpapier geen dragend medium is voor nieuws omdat journalistiek meer is dan iets op papier drukken.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 01:31 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Tja dat is dus de illusieHet is gewoon niet waar, maar mensen hebben er emotioneel in geinvesteerd dus kost het wat moeite om dat toe te geven.
Incorrect.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 01:36 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Jij zou hier nog aangeven dat krantenpapier geen dragend medium is voor nieuws omdat journalistiek meer is dan iets op papier drukken.
Twitter heeft zich bewezen als wereldwijd digitaal nieuwsplatform. De spin in het www op dit gebied.
Het percentage mensen dat hun nieuws vaak via sociale media krijgt daalt ook al jaren, ook voordat Musk twitter overnam.quote:When it comes to where Americans regularly get news on social media, Facebook outpaces all other social media sites. Roughly a third of U.S. adults (31%) say they regularly get news from Facebook.
News consumption and use by social media site
A quarter of U.S. adults regularly get news from YouTube, while smaller shares get news from Twitter (14%), Instagram (13%), TikTok (10%) or Reddit (8%). Fewer Americans regularly get news from LinkedIn (4%), Snapchat (4%), Nextdoor (4%), WhatsApp (3%) or Twitch (1%).
Ik snap dat je vlinders in je buik krijgt van dit soort dingen, maar gaan we nu de posts van individuele personen, die geen reet met X te maken hebben, behandelen binnen dit topic?quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 04:13 schreef Kijkertje het volgende:
Die moest natuurlijk ook op Twitter:
[ twitter ]
Never surrender! ook nadat hij zich net overgegeven heeft en op borgtocht vrij is.
Jij vindt de terugkeer naar 'X', na 2,5 jaar afwezigheid, door de voormalige president van de Verenigde Staten niet het vermelden waard in een topic wat over 'X' gaat ?quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 09:34 schreef Rnie het volgende:
Ik snap dat je vlinders in je buik krijgt van dit soort dingen, maar gaan we nu de posts van individuele personen, die geen reet met X te maken hebben, behandelen binnen dit topic?
Musk heeft even als “adviseur” gediend toen Trump nog president was en hij wilde Trump koste wat het kost terughalen op Twitter.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 09:34 schreef Rnie het volgende:
[..]
Ik snap dat je vlinders in je buik krijgt van dit soort dingen, maar gaan we nu de posts van individuele personen, die geen reet met X te maken hebben, behandelen binnen dit topic?
Neequote:Op vrijdag 25 augustus 2023 09:54 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Jij vindt de terugkeer naar 'X', na 2,5 jaar afwezigheid, door de voormalige president van de Verenigde Staten niet het vermelden waard in een topic wat over 'X' gaat ?
Bron? Een account reinstaten omdat je het niet eens was met het beleid is iets anders dan graag willen dat de beste man "koste wat het kost" terugkomt.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 11:00 schreef Beathoven het volgende:
[..]
en hij wilde Trump koste wat het kost terughalen op Twitter.
Laten we nou niet doen alsof Trump geen grote aandachtstrekker is en daarmee belangrijk voor X als platform. De vorige keer dat Trump voor het presidentschap ging heeft-ie Twitter van de ondergang geholpen.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 12:03 schreef Rnie het volgende:
[..]
NeeWat heeft de keuze van Trump wat betreft het posten of niet posten op het platform met X van doen?
Discusseren omtrent dit onderwerp wat betreft het reinstaten van accounts die in het verleden gebanned zijn, is een compleet ander verhaal dan het hebben over Trump's persoonlijke postgedrag op X. Ik word er behoorlijk moe van om eerlijk te wezen. Waarom post een @Kijkertje niet structureel informatie over het wel en wee van bijvoorbeeld Jordan Peterson, maar wel constant van Trump?quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 12:12 schreef Tijn het volgende:
Het interessantste wat mij betreft is dat-ie een permban had, voor precies die feiten waar-ie nu ook voor terecht staat: https://blog.twitter.com/en_us/topics/company/2020/suspension
We wachten de onderzoeken naar Musk maar even afquote:Op vrijdag 25 augustus 2023 12:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Laten we nou niet doen alsof Trump geen grote aandachtstrekker is en daarmee belangrijk voor X als platform. De vorige keer dat Trump voor het presidentschap ging heeft-ie Twitter van de ondergang geholpen.
Het interessantste wat mij betreft is dat-ie een permban had, voor precies die feiten waar-ie nu ook voor terecht staat: https://blog.twitter.com/en_us/topics/company/2020/suspension
Blijkbaar vindt Musk dat allemaal niet zo'n bezwaar en wil-ie Donald graag op z'n site hebben.
Ik geloof niet dat Jordan Peterson het in zich heeft om via Twitter grote invloed uit te kunnen oefenen op de verkiezingen van 2024, de reden waarom Musk zo verlangend uitkeek naar de terugkeer van Trump.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 13:13 schreef Rnie het volgende:
[..]
Discusseren omtrent dit onderwerp wat betreft het reinstaten van accounts die in het verleden gebanned zijn, is een compleet ander verhaal dan het hebben over Trump's persoonlijke postgedrag op X. Ik word er behoorlijk moe van om eerlijk te wezen. Waarom post een @:Kijkertje niet structureel informatie over het wel en wee van bijvoorbeeld Jordan Peterson, maar wel constant van Trump?
Mental.
Je bent mental, echt werkelijk waar complete mental.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 17:02 schreef Kijkertje het volgende:
Ik geloof niet dat Jordan Peterson het in zich heeft om via Twitter grote invloed uit te kunnen oefenen op de verkiezingen van 2024, de reden waarom Musk zo verlangend uitkeek naar de terugkeer van Trump.
Meteen genegeerdquote:Op vrijdag 25 augustus 2023 12:11 schreef Ali_boo het volgende:
Trump is terug op twitter
[ twitter ]
Block/regeerfunctie zal binnenkort komen te vervallen.quote:
Vraag me af of dat doorgaat.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 20:32 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Block/regeerfunctie zal binnenkort komen te vervallen.
Meerdere gebruikers mental noemenquote:Op vrijdag 25 augustus 2023 17:33 schreef Rnie het volgende:
[..]
Je bent mental, echt werkelijk waar complete mental.
Sorry, ik liet me even gaan.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 09:44 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Meerdere gebruikers mental noemen
Trol
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |