abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 19 augustus 2023 @ 21:09:42 #226
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_210346512
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 20:55 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Melodrama is waar twitter al heel lang op draait ;)
Ja, dat klopt wel. :) Ik vind het in dit geval wel grappig om te zien hoe iemand als Gerrit Hiemstra zichelf hier nogal schromelijk lijkt te overschatten. :')
  zondag 20 augustus 2023 @ 13:53:49 #227
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_210354088
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 20:19 schreef Tijn het volgende:
Zou me trouwens niks verbazen als dit waar is.

[ twitter ]
Alsof Apple en Google TOS de wet is.

Tuurlijk kan die block functie wel opgeheven worden. Twitter verdwijnt dan waarschijnlijk wel uit de App Store en de Google Play store. Twitter was in den beginne gewoon een website, de App kwam later.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  zondag 20 augustus 2023 @ 14:02:40 #228
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_210354213
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 13:53 schreef monkyyy het volgende:

[..]
Alsof Apple en Google TOS de wet is.

Tuurlijk kan die block functie wel opgeheven worden. Twitter verdwijnt dan waarschijnlijk wel uit de App Store en de Google Play store. Twitter was in den beginne gewoon een website, de App kwam later.
Alles kan, maar ik denk niet dat een social media platform anno 2023 levensvatbaar is zonder app in de store.

Nou is het ook maar de vraag of de soep daadwerkelijk zo heet gegeten wordt, zie ook de post van @Drekkoning bijvoorbeeld. Maar dan nog hebben Google en Apple veel invloed en kunnen ze eventueel hun beleid aanpassen als blijkt dat hun gebruikers er hinder door ondervinden.

Dus we gaan het zien. Ik denk sowieso dat als X: Blaze Your Glory! daadwerkelijk de blokkeerfunctie weghaalt er weer een hoop gebruikers afhaken, want dat is toch wel een van de sleutelfuncties die de site een beetje bruikbaar maakt voor velen.
pi_210356034
quote:
2s.gif Op zondag 20 augustus 2023 14:02 schreef Tijn het volgende:
Dus we gaan het zien. Ik denk sowieso dat als X: Blaze Your Glory! daadwerkelijk de blokkeerfunctie weghaalt er weer een hoop gebruikers afhaken, want dat is toch wel een van de sleutelfuncties die de site een beetje bruikbaar maakt voor velen.
Er komt als het goed is iets anders voor in de plaats, wat ogenschijnlijk beter werkt. Het zal wel een three strikes out dingetje worden ofzo. Wordt je online aangevallen, dan rapporteer je diegene, diegene kan je dan nooit meer mentionen en wordt gemute. Na 3 totale strikes van de desbetreffende user wordt het account gebanned.

twitter

twitter

Jack is het ermee eens. Woedende klimaathysterica's worden weer hysterisch. _O-

twitter

[ Bericht 14% gewijzigd door Rnie op 20-08-2023 16:20:24 ]
De enige echte.
pi_210356062
twitter
De enige echte.
pi_210358062
quote:
2s.gif Op zondag 20 augustus 2023 14:02 schreef Tijn het volgende:

[..]
Alles kan, maar ik denk niet dat een social media platform anno 2023 levensvatbaar is zonder app in de store.
Zeker omdat de tendens (Facebook, Reddit) meer is om alles naar apps toe te schuiven zodat het vergaren van gebruikersinformatie veel eenvoudiger is.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  zondag 20 augustus 2023 @ 18:46:04 #232
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_210358313
quote:
2s.gif Op zondag 20 augustus 2023 16:09 schreef Rnie het volgende:
[ twitter ]
Dus hij is idd salty dat mensen hem massaal blokte. Interessant.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_210359140
twitter
Plaats hier uw advertentie
pi_210359169
quote:
Zelfs ik, als muskpijpertje, lacht Musk vierkant uit als dit ECHT gaat gebeuren. _O- _O- Ik snap de intentie echt wel, maar je ID kaart gegevens uploaden naar Israel? Dat wilt gewoonweg niemand. :')
De enige echte.
  zondag 20 augustus 2023 @ 20:02:22 #235
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_210359265
quote:
2s.gif Op zondag 20 augustus 2023 16:07 schreef Rnie het volgende:

[..]
Er komt als het goed is iets anders voor in de plaats, wat ogenschijnlijk beter werkt. Het zal wel een three strikes out dingetje worden ofzo. Wordt je online aangevallen, dan rapporteer je diegene, diegene kan je dan nooit meer mentionen en wordt gemute. Na 3 totale strikes van de desbetreffende user wordt het account gebanned.

[ twitter ]

[ twitter ]

Jack is het ermee eens. Woedende klimaathysterica's worden weer hysterisch. _O-

[ twitter ]
Kijk nu toch voor de grap eens naar het verschil in toon om je kritiek te uiten. Dat 'afschuwelijke, misogyne, haatzaaiende, opruiende, domme' onmens van een Matt Walsh zegt: "Geen goed idee, want..."

De verstandige, beheerste, fatsoenlijke, intelligente klimaatalarmist Gerrit Hiemstra reageert zo: "Dan verlaat ik dit stinkhol! Want anders vind ik dit medium onacceptabel en ontvang ik teveel beledigingen en haat. En ik verkoop mijn Tesla!"

:')
pi_210359272
quote:
This is a joke, right? :Y)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210359464
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 20:02 schreef Repentless het volgende:

[..]
Kijk nu toch voor de grap eens naar het verschil in toon om je kritiek te uiten. Dat 'afschuwelijke, misogyne, haatzaaiende, opruiende, domme' onmens van een Matt Walsh zegt: "Geen goed idee, want..."

De verstandige, beheerste, fatsoenlijke, intelligente klimaatalarmist Gerrit Hiemstra reageert zo: "Dan verlaat ik dit stinkhol! Want anders vind ik dit medium onacceptabel en ontvang ik teveel beledigingen en haat. En ik verkoop mijn Tesla!"

:')
Voor types als een Gerrit Hiemstra is X niet zomaar een platform. Gekke Gerrit zal ongetwijfeld van jongs af aan weinig sociale aandacht hebben genoten, nu 100k volgers hebben en is daardoor naast zijn schoenen gaan lopen. Hij geniet nu een beetje aanzien bij de klimaathysterica's en het stijgt naar zijn bol. _O- Dit, in combinatie met zijn grote bek en overschatting zorgt gewoonweg voor veel hilariteit. :D

Dit is echt kenmerkend voor zoveel users. Wat mij nog het meest verbaasd, is hoeveel van dat soort lui zeggen te stoppen met X, maar dan nog steeds elke dag dingen reposten op hun tijdlijn. :') Het is een oprecht verbazingwekkend fenomeen.

"Weet je hoe belangrijk mijn stem wel niet is voor mijn volgers?!" :')
De enige echte.
  zondag 20 augustus 2023 @ 20:27:07 #238
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_210359501
quote:
Het lijkt niet eens een grap.
2025-jaarlijst
  zondag 20 augustus 2023 @ 21:25:48 #239
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_210360113
quote:
2s.gif Op zondag 20 augustus 2023 20:23 schreef Rnie het volgende:

[..]
Voor types als een Gerrit Hiemstra is X niet zomaar een platform. Gekke Gerrit zal ongetwijfeld van jongs af aan weinig sociale aandacht hebben genoten, nu 100k volgers hebben en is daardoor naast zijn schoenen gaan lopen. Hij geniet nu een beetje aanzien bij de klimaathysterica's en het stijgt naar zijn bol. _O- Dit, in combinatie met zijn grote bek en overschatting zorgt gewoonweg voor veel hilariteit. :D

Dit is echt kenmerkend voor zoveel users. Wat mij nog het meest verbaasd, is hoeveel van dat soort lui zeggen te stoppen met X, maar dan nog steeds elke dag dingen reposten op hun tijdlijn. :') Het is een oprecht verbazingwekkend fenomeen.

Ik ben er niet op uit om op de persoon Gerrit Hiemstra te spelen en hem te betitelen als zielige idioot en te kleineren. :)

Ik reageer slechts op het gedrag dat hij hier tentoonspreidt i.t.t. personen die doorgaans als 'kwaadaardig' en 'onfatsoenlijk' e.d. worden getypeerd uit een bepaalde hoek. Dan vind ik het verschil wel opmerkelijk.

Daarnaast met je eens over die dreigementen die mensen steeds maken om Twitter te verlaten. Het "je moet niet iets doen waar ik tegen ben, want anders...!"-gehalte daarin is nogal hoog, in plaats van simpelweg in stilte te vertrekken. Sterker nog, vaak blijft men gewoon en mekkert door. :')

Dat zorgt er ook wel voor dat ik dat soort types op andere vlakken minder serieus ga nemen. Als ze die hysterische stampvoetende mentaliteit ook hebben met claims over bijvoorbeeld het klimaat ("als jullie niet naar ons luisteren, is de planeet binnen 30 jaar onleefbaar! Ik heb gewoon gelijk en iedereen die er andere theorieën op nahoudt is dom!"), dan ga ik dat steeds meer met een korrel zout nemen.
pi_210371557
Dju, zelfs berichten linken lukt mij niet meer.

Affijn: lezenswaardig!
https://x.com/michaelluo/(...)39-WnOKbbiBhirHwLmDQ

Nieuwe wereldorde.
Comment…” NO ONE INDIVIDUAL should have this much power & control over anything,let alone something as crucial as communication technology,including social media.He using his billions to become king & arbiter of global hierarchy & societal norms.We will regret his unfettered dominance...”

Klein tekstfragment:

free direct file hosting

Bron: The New Yorker, geschreven door Ronan Farrow, een erkend en prijswinnende onderzoeksjournalist.
https://www.newyorker.com(...)on-musks-shadow-rule

[ Bericht 20% gewijzigd door AnneX op 21-08-2023 20:15:28 ]
pi_210371809
Alles. Longread.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_210372701
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2023 20:07 schreef AnneX het volgende:

Nieuwe wereldorde.
Comment…” NO ONE INDIVIDUAL should have this much power & control over anything,let alone something as crucial as communication technology,including social media.He using his billions to become king & arbiter of global hierarchy & societal norms.We will regret his unfettered dominance...”

Klein tekstfragment:
[ link | afbeelding ]
free direct file hosting

Bron: The New Yorker, geschreven door Ronan Farrow, een erkend en prijswinnende onderzoeksjournalist.
De invloed van Twitter op het publieke debat is voor het overgrote deel te wijten aan luie journalisten die het gebruiken voor luie stukjes. Waarom zou je op zoek gaan naar bronnen als je ook een paar ‘experts’ kunt quoten die op Twitter zitten?

De rechtstreekse beïnvloeding van burgers valt volgens mij reuze mee. Zoveel mensen zitten nu ook weer niet op Twitter en degenen die er wel op zitten zijn vooral aan het echoën in hun eigen bubbel.
pi_210374174
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2023 20:07 schreef AnneX het volgende:

Nieuwe wereldorde.

Klein tekstfragment:
[ link | afbeelding ]
free direct file hosting

Dit ook:

twitter

quote:
By then, Musk's sympathies appeared to be manifesting on the battlefield. One day, Ukrainian forces advancing into contested areas in the south found themselves suddenly unable to communicate. "We were very close to the front line," Mykola, the signal-corps soldier, told me. "We crossed this border and the Starlink stopped working." The consequences were immediate. "Communications became dead, units were isolated. When you're on offense, especially for commanders, you need a constant stream of information from battalions. Commanders had to drive to the battlefield to be in radio range, risking themselves," Mykola said. "It was chaos." Ukrainian expats who had raised funds for the Starlink units began receiving frantic calls. The tech executive recalls a Ukrainian military official telling him, "We need Elon now." "How now?" he replied. "Like fucking now," the official said. "People are dying." Another Ukrainian involved told me that he was "awoken by a dozen calls saying they'd lost connectivity and had to retreat." The Financial Timesreported that outages affected units in Kherson, Zaporizhzhia, Kharkiv, Donetsk, and Luhansk. American and Ukrainian officials told me they believed that SpaceX had cut the connectivity via geofencing, cordoning off areas of access.
Musk die controle heeft over Starlink en regelmatig met Putin praat :X

[ Bericht 18% gewijzigd door Kijkertje op 21-08-2023 22:12:22 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_210374711
quote:
14s.gif Op maandag 21 augustus 2023 22:04 schreef Kijkertje het volgende:
Musk die controle heeft over Starlink en regelmatig met Putin praat
Omg, wat betekend dit?! :o
De enige echte.
pi_210374726
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2023 21:03 schreef Heph844 het volgende:

[..]
De invloed van Twitter op het publieke debat is voor het overgrote deel te wijten aan luie journalisten die het gebruiken voor luie stukjes. Waarom zou je op zoek gaan naar bronnen als je ook een paar ‘experts’ kunt quoten die op Twitter zitten?

De rechtstreekse beïnvloeding van burgers valt volgens mij reuze mee. Zoveel mensen zitten nu ook weer niet op Twitter en degenen die er wel op zitten zijn vooral aan het echoën in hun eigen bubbel.
Dit dus. Musk heeft alleen invloed als je hem die invloedt zelf geeft, en dat doe je door Twitter veel belangrijker te maken dan het daadwerkelijk is.
pi_210374839
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 22:54 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dit dus. Musk heeft alleen invloed als je hem die invloedt zelf geeft, en dat doe je door Twitter veel belangrijker te maken dan het daadwerkelijk is.
Twitter was natuurlijk wel een soort wereldwijde centrale hub rondom het nieuws waar je van alles aan kon ophangen. Het leende zich uitstekend om nieuwsconsumenten snel te bereiken.

Bij een Facebook of Instagram is het allemaal wat minder qua podium. Facebook is in de kern nog altijd een profielensite en instagram is een veredeld kiekjesplaform, oorspronkelijk ontworpen voor instamatic-achtige shots. Met andere woorden, Twitter had qua opzet een wat sterkere verbindende functie op dit vlak.

Ik weet zo niet of het ergens mee vergelijkbaar is maar je haalt een sterke drager van digitale nieuws verspreiding weg.

[ Bericht 6% gewijzigd door Beathoven op 21-08-2023 23:10:02 ]
pi_210374898
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 23:04 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Twitter was natuurlijk wel een soort wereldwijde centrale hub rondom het nieuws waar je van alles aan kon ophangen. Het leende zich uitstekend om lezers te bereiken.

Bij een Facebook of Instagram is het allemaal wat minder qua podium. Facebook is in de kern nog altijd een profielensite en instagram is een veredeld kiekjesplaform, oorspronkelijk ontworpen voor instamatic-achtige shots. Met andere woorden, Twitter had qua opzet een wat sterkere verbindende functie op dit vlak.
Je praat alsof het platform dood is. Naast wat features her en der is er qua opzet vrij weinig veranderd natuurlijk. Of doel je alleen enkel op de naam? :P
De enige echte.
pi_210374945
quote:
2s.gif Op maandag 21 augustus 2023 23:09 schreef Rnie het volgende:

[..]
Je praat alsof het platform dood is. Of doel je alleen enkel op de naam? :P
De naam en zoals twitter op dag 1 na overname was, is gewoon dood. X is anders qua regels, visie, missie, PR etc etc en wordt steeds minder twitter.
pi_210374994
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 23:16 schreef Beathoven het volgende:

[..]
De naam en zoals twitter op dag 1 na overname was, is gewoon dood. X is anders qua regels, visie, missie, PR etc etc en wordt steeds minder twitter.
Denk dat de belangrijkste vraag is of "Twitter" anno 2023 een platform an sich is, of gewoonweg een feature. Imo ziet Musk "Twitter" als een feature.
De enige echte.
pi_210374999
quote:
2s.gif Op zondag 20 augustus 2023 20:23 schreef Rnie het volgende:

[..]

Zo verbazingwekkend is het niet, die lijden aan een sociale media verslaving en ontberen de discipline/ruggengraat om de daad bij het woord te voegen. Ben het met je eens dat dit soort figuren zich beter gewoon stilhouden, het doet hun geloofwaardigheid bepaald geen goed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')