Het begon allemaal hiermeequote:Na maanden van onzekerheid is het nu toch echt zover. Elon Musk is officieel eigenaar van Twitter. De man die in april vol enthousiasme een deal sloot - en daar vervolgens eenzijdig van afzag - liet deze maand weten alsnog bereid te zijn 44 miljard dollar neer te leggen. En nu is de kogel door de kerk.
Mogelijk heeft voor Musk meegespeeld dat als hij voet bij stuk had gehouden, hij naar de rechter had gemoeten. Waarschijnlijk wist hij dat zijn kansen in de rechtszaal niet zo groot waren. Zijn bewering dat Twitter niet eerlijk is geweest over de hoeveelheid nep- en spamaccounts horen we in elk geval niet meer. Ook bleek hij opeens wel weer toekomst te zien in Twitter: het zou onderdeel worden van de 'allesomvattende' app X.
Waarom is dit groot nieuws?
De kans is groot dat je dit leest, maar niet zoveel met Twitter hebt. In vergelijking met bijvoorbeeld Facebook en Instagram is het platform relatief klein - in Nederland zijn volgens onderzoeksbureau Newcom 1,1 miljoen mensen dagelijks actief.
Toch wordt Twitter gezien als invloedrijk omdat er veel journalisten, politici en opiniemakers op zitten. Gesprekken en reacties op het nieuws kunnen daardoor verstrekkende gevolgen hebben voor de 'echte wereld'. Het vervult daarmee soms een invloedrijke rol in het maatschappelijke debat. Het is spannend om te zien hoe Musk daarmee omgaat.
Wordt Musk zelf de baas bij Twitter, of wordt hij alleen eigenaar?
Het is wel de verwachting dat hij de leiding op zich zal nemen, zij het tijdelijk. Vannacht werd al bekend dat de top is ontslagen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Game on!
[ Bericht 4% gewijzigd door Rnie op 09-08-2023 01:20:52 ]De enige echte.
Dat lijkt me niet nee. De voorwaarden om geld te verdienen zijn wel relatief streng.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 00:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, die dus met web3 en AI bezig is. Heb je ook kans op geld op X als je dat soort dingen onzin vindt?
Ik zie bijvoorbeeld dat een account als Strong Towns (https://twitter.com/StrongTowns) wel een blauw vinkje heeft, en ook aardig wat volgers, maar die zeggen niks over geld dat ze van X hebben gekregen. Wil niet zeggen dat ze niks ontvangen hebben natuurlijk, maar ik vraag me af of iedereen wel deel van dit revshare-gebeuren is. Het kan toch niet zo zijn dat het alleen om accounts gaat die Elon het wel gunt, toch?
Wat zijn die voorwaarden dan?quote:Op woensdag 9 augustus 2023 01:08 schreef Rnie het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet nee. De voorwaarden om geld te verdienen zijn wel relatief streng.
Be subscribed to X Premium or Verified Organizations.quote:
Oh serieus? MSNBC etc. krijgt ook geld van X?quote:Op woensdag 9 augustus 2023 01:15 schreef Rnie het volgende:
[..]
Be subscribed to X Premium or Verified Organizations.
Have at least 15M organic impressions on your cumulative posts within the last 3 months.
Have at least 500 followers
Zou wel moeten met deze voorwaarden. Ik denk alleen dat MSNBC haar mondje houdt als ze geld ontvangen/korting krijgen. Hij boodt die Maddow wel aan om een showtje voor X te maken. Daar is natuurlijk niets van terecht gekomen.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 01:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Oh serieus? MSNBC etc. krijgt ook geld van X?
quote:Op woensdag 9 augustus 2023 01:15 schreef Rnie het volgende:
[..]
Be subscribed to X Premium or Verified Organizations.
Have at least 15M organic impressions on your cumulative posts within the last 3 months.
Have at least 500 followers
Die 15 miljoen impressies is best veel. Gemiddeld 170k per dag binnenharken, of een groot viraal klappertje maken natuurlijk.
Hier zijn nog wat uitbetaalde users uit hele andere contreien.
https://www.bqprime.com/t(...)ing-money-from-x-bqc
Goed dat je die keuze maakt, is voor iedereen beter denk ik.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 01:58 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ik denk dat ik mijn baan nog even aanhoud en niet full-time ga X'en.
quote:Op woensdag 9 augustus 2023 01:58 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
[ twitter ]
Ah dus deze man heeft 15miljoen impressies gehaald en krijgt nu 100euro?
Ik denk dat ik mijn baan nog even aanhoud en niet full-time ga X'en.
quote:Last week, I got registered with Twitter
Hij had gewoon moeten vragen om de toegang tot X voor een groep mensen te beperken rond de verkiezingen, dan werken ze makkelijker mee dna met een gerechtelijk bevel.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 11:57 schreef Rnie het volgende:
Boete voor Twitter voor niet meewerken aan onderzoek naar Trump
https://nos.nl/artikel/24(...)onderzoek-naar-trump
Wel wat gek om het aan te kondigen? Hij kan gewoon posten als hij dat wil.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 21:24 schreef Ali_boo het volgende:
Let it be true
Let it be true
Let it be true
[ twitter ]
Toch niet echt?quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 21:24 schreef Ali_boo het volgende:
Let it be true
Let it be true
Let it be true
[ twitter ]
quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 21:31 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Wel wat gek om het aan te kondigen? Hij kan gewoon posten als hij dat wil.
Bericht is fakequote:
Ergens wel pijnlijk dat het kennelijk niemand genoeg boeide om even te checken op truthsocial.quote:
Na het openlijk uitdagen beseffen dat Zuckerberg getraind is, is zoiets als de twitterdeal waar hij destijds met pijn en moeite uit wilde stappen.quote:Op maandag 14 augustus 2023 01:18 schreef Tijn het volgende:
Nou, dat kooigevecht gaat niet gebeuren. Je verwacht het niet, maar Elon durft niet
[ afbeelding ]
Gelukkig voor Elon is er geen juridische grond waarmee Zuckerberg een gevecht kan afdwingen.quote:Op maandag 14 augustus 2023 07:43 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Na het openlijk uitdagen beseffen dat Zuckerberg getraind is, is zoiets als de twitterdeal waar hij destijds met pijn en moeite uit wilde stappen.
Weer een afgang.
Net te laat om "hoezo durft Elon niet wat is je bron" te posten voor Rnie het deed. Zonde.quote:Op maandag 14 augustus 2023 01:18 schreef Tijn het volgende:
Nou, dat kooigevecht gaat niet gebeuren. Je verwacht het niet, maar Elon durft niet
[ afbeelding ]
Maar nog op tijd voordat Rnie gaat zeggen dat die bron geen bewijs is dat hij niet durft.quote:Op maandag 14 augustus 2023 10:58 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Net te laat om "hoezo durft Elon niet wat is je bron" te posten voor Rnie het deed. Zonde.
Van alle gekheid onder Trump en zijn kliek blijft ik deze toch wel de grappigste vinden.quote:
Lijden?!quote:Op maandag 14 augustus 2023 17:44 schreef Rnie het volgende:
Deze manier van redeneren doet me deugd op deze prachtige dag.Goed om te zien dat de usual suspects zich niet door de eigen onderbuikretoriek laten lijden. Jullie leren het wel
![]()
Tja, wie zal het zeggen. De app heet X. Maar de website draait nog op twitter.com. Ze noemen het zelf ook nog altijd Twitter in de documentatie.quote:Op maandag 14 augustus 2023 18:54 schreef Arcee het volgende:
Maar heet Twitter nu echt X? Voor het nieuwe logo heette het toch ook niet Blue Bird?
Ja, in de media lees je regelmatig dat X voorheen Twitter heette, maar volgens mij is X alleen een nieuw logo en in plaats van het blauwe vogeltje gekomen.quote:Op maandag 14 augustus 2023 19:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tja, wie zal het zeggen. De app heet X. Maar de website draait nog op twitter.com. Ze noemen het zelf ook nog altijd Twitter in de documentatie.
quote:https://www.telegraaf.nl/(...)temmen-op-timmermans
Zo’n 75.000 PvdA- en GL-leden kunnen sinds maandag online stemmen over de vraag of zij Timmermans wel of niet als lijsttrekker willen. Volgende week dinsdag wordt de uitslag bekend. Via X melden verschillende dubbelleden – die lid zijn van zowel PvdA als GL – dat zij twee keer hun stem kunnen uitbrengen: „Slordig”, vindt Tom Vasseur. „Als dubbellid telt je stem wel degelijk zwaarder mee in de uiteindelijke uitslag”, stelt GL-lid Sabine Scharwachter.
Het gaat wel iets verder dan alleen het logo. De naam "Twitter" is ook uit de titel van de website verdwenen bijvoorbeeld, waar nu X staat.quote:Op maandag 14 augustus 2023 19:37 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, in de media lees je regelmatig dat X voorheen Twitter heette, maar volgens mij is X alleen een nieuw logo en in plaats van het blauwe vogeltje gekomen.
Nou ja, ik vind die X maar stom.quote:Op maandag 14 augustus 2023 19:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het gaat wel iets verder dan alleen het logo. De naam "Twitter" is ook uit de titel van de website verdwenen bijvoorbeeld, waar nu X staat.
Het is allemaal volstrekt belachelijk.quote:Op maandag 14 augustus 2023 19:50 schreef Arcee het volgende:
[..]
Nou ja, ik vind die X maar stom.In ieder geval als bedrijfsnaam.
Dus meneer Musk, die helemaal uit z'n panty ging omdat iemand postte waar z'n vliegtuig uithing en dat beschouwde als doxxing, gaat live streamen for the world to see hoe-ie meneer Zuckerberg thuis gaat opzoeken ?quote:
Boeiend. Dit adres is al jaren bekend. Hij heeft zelfs camera's over de vloer gehadquote:Op maandag 14 augustus 2023 23:20 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Dus meneer Musk, die helemaal uit z'n panty ging omdat iemand postte waar z'n vliegtuig uithing en dat beschouwde als doxxing, gaat live streamen for the world to see hoe-ie meneer Zuckerberg thuis gaat opzoeken ?
Ik zal dit maar onder 'ja' rubriceren.quote:Op maandag 14 augustus 2023 23:37 schreef Rnie het volgende:
Boeiend. Dit adres is al jaren bekend. Hij heeft zelfs camera's over de vloer gehad
quote:Daarnaast zal Elon echt wel discreet (zoals we hem kennen) genoeg zijn om de livestream even te onderbreken wat betreft het laatste stukje van de reis.
Binnenkort niet meer.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 21:31 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Wel wat gek om het aan te kondigen? Hij kan gewoon posten als hij dat wil.
Een objectief feitelijk verfierbare dubbele moraal dat is toch bijna standaard bij zulke conservatieve types.quote:Op maandag 14 augustus 2023 23:20 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Dus meneer Musk, die helemaal uit z'n panty ging omdat iemand postte waar z'n vliegtuig uithing en dat beschouwde als doxxing, gaat live streamen for the world to see hoe-ie meneer Zuckerberg thuis gaat opzoeken ?
Want dat was 'real time doxxing' en dat is dit natuurlijk niet. Oh wacht ....quote:Op maandag 14 augustus 2023 23:20 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Nee. Alleen langsgaan bij iemand en livestreamen/opnemen dat je dat doet valt niet onder doxxing, mits je dus discreet bent wat betreft het adres. Iets wat ik van Musk wel verwacht. Het is dus andere koek als Musk openbaar maakt dat zijn adres 1456 Edgewood Drive is.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 07:43 schreef Kijkertje het volgende:
Want dat was 'real time doxxing' en dat is dit natuurlijk niet.
Dus volgens jou, X'en op welk vliegveld iemands vliegtuig staat. Levensgevaarlijk.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 10:21 schreef Rnie het volgende:
[..]
Nee. Alleen langsgaan bij iemand en livestreamen/opnemen dat je dat doet valt niet onder doxxing, mits je dus discreet bent wat betreft het adres. Iets wat ik van Musk wel verwacht. Het is dus andere koek als Musk openbaar maakt dat zijn adres 1456 Edgewood Drive is.
Tim Hofman zou dus met deze insteek de doxxing koning van Nederland zijn.
Waar lees je dat ik dat zeg?quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 10:47 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Dus volgens jou, X'en op welk vliegveld iemands vliegtuig staat. Levensgevaarlijk.
Je mag gewoon een opname maken van een huis aan de buitenkant, ook al is het huis van Mark Zuckerberg. Er is een verschil tussen een opname maken van een huis of een daadwerkelijk adres van het huis delen. Daarbij speelt ook nog mee of je een beetje discreet bent in de opname. Hoe is dit anders dan dat Tim Hofman dat bijvoorbeeld doet?quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 10:47 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Letterlijk opnemen waar iemand woont, niks aan de hand
Ik ontkracht alleen maar je "what about Elon" vergelijking betreffende doxxing. Mocht je dat krom vinden, dan hoor ik graag waar het spaak loopt. Of niet natuurlijk.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 14:11 schreef Treinhomo het volgende:
Rnie zou een prima schadehersteller zijn, die lult alles recht wat krom is.
Weerspreken =/= ontkrachten.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 15:22 schreef Rnie het volgende:
Ik ontkracht alleen maar je "what about Elon" vergelijking betreffende doxxing. Mocht je dat krom vinden, dan hoor ik graag waar het spaak loopt. Of niet natuurlijk.
https://news.ycombinator.com/item?id=37130060quote:t.co is adding a five-second delay to some domains
Go to Twitter and click on a link going to any url on "NYTimes.com" or "threads.net" and you'll see about a ~5 second delay before t.co forwards you to the right address.
Twitter won't ban domains they don't like but will waste your time if you visit them.
I've been tracking the NYT delay ever since it was added (8/4, roughly noon Pacific time), and the delay is so consistent it's obviously deliberate.
Ik krijg ze binnen 1 seconde geopendquote:Op dinsdag 15 augustus 2023 15:59 schreef Tijn het volgende:
On-topic: X vertraagt opzettelijk links naar o.a. New York Times en Threads
[..]
https://news.ycombinator.com/item?id=37130060
Test het zelf:
Dit is een Twitter-link naar een artikel bij NYTimes: https://t.co/4fs609qwWt
Dit is een Twitter-link naar een pagina op een andere site (gov.uk): https://t.co/iigzas6QBx
Die link naar de NYTimes blijft bij mij 5 seconden hangen voordat-ie wat doet.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 16:51 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Ik krijg ze binnen 1 seconde geopend
Wat is dit voor websitequote:Op dinsdag 15 augustus 2023 15:59 schreef Tijn het volgende:
On-topic: X vertraagt opzettelijk links naar o.a. New York Times en Threads
[..]
https://news.ycombinator.com/item?id=37130060
Test het zelf:
Dit is een Twitter-link naar een artikel bij NYTimes: https://t.co/4fs609qwWt
Dit is een Twitter-link naar een pagina op een andere site (gov.uk): https://t.co/iigzas6QBx
Als je software ontwikkelaar bent is de kans groot dat je hier vaak komt. Zeer bekende site in de IT.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 17:52 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat is dit voor website
"Hacker news"
Leuk @Tijn ,doe je adblocker eens uit.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 16:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Die link naar de NYTimes blijft bij mij 5 seconden hangen voordat-ie wat doet.
Hij laadt nu wel snel ja, maar da's alsnog met adblockers aan. Dat was eerder niet zo.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 17:56 schreef Rnie het volgende:
[..]
Leuk @:Tijn ,doe je adblocker eens uit.Geldt ook voor @:SnertMetChoco
Site laadt gewoon instant.![]()
Ik heb geen adblocker op m'n werk (waar ik dit postte).quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 17:56 schreef Rnie het volgende:
[..]
Leuk @:Tijn ,doe je adblocker eens uit.Geldt ook voor @:SnertMetChoco
Site laadt gewoon instant.![]()
Bij mij laadt die NYTimes-link nog steeds niet snel, hoor. Staat meerdere seconden te niksen voordat-ie me doorstuurt, wat bij die andere link niet zo is.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 18:01 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Hij laadt nu wel snel ja, maar da's alsnog met adblockers aan. Dat was eerder niet zo.
Ik ben benieuwd naar wat nou de oorzaak was. Kan me moeilijk voorstellen dat het specifiek was om de nytimes dwars te zitten, maar aan de andere kant weet ik ook niet wat een legitieme verklaring zou zijn.
Vreemd, ik heb er echt geen last van. Dit zeg ik overigens niet om Musk te verdedigen, maar als hij de sites expres vertraagd is dat wel ronduit kinderachtig natuurlijk.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 18:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb geen adblocker op m'n werk (waar ik dit postte).
Extreem raar dat het bij jou niet zo is en bij mij wel. Zowel op m'n telefoon als m'n laptop. Verschillende browsers. Adblock aan of uit. Overal bij mij wordt consistent die NYT-link vertraagd en die andere niet.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 19:14 schreef Rnie het volgende:
[..]
Vreemd, ik heb er echt geen last van. Dit zeg ik overigens niet om Musk te verdedigen, maar als hij de sites expres vertraagd is dat wel ronduit kinderachtig natuurlijk.
Sowieso technologienieuws in het algemeen. En dan niet voor het algemene publiek, maar voor mensen die er echt mee bezig zijn. Beetje het Gathering of Tweakers van Silicon Valley.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 17:54 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Als je software ontwikkelaar bent is de kans groot dat je hier vaak komt. Zeer bekende site in de IT.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | response time chrome: 4.745856 - response time curl: 0.232261 response time chrome: 4.721489 - response time curl: 0.222876 response time chrome: 4.720177 - response time curl: 0.244722 response time chrome: 4.717211 - response time curl: 0.221636 response time chrome: 4.732404 - response time curl: 0.225553 response time chrome: 4.727972 - response time curl: 0.231644 response time chrome: 4.743134 - response time curl: 0.230943 response time chrome: 4.731171 - response time curl: 0.239875 response time chrome: 4.728772 - response time curl: 0.230538 response time chrome: 4.724877 - response time curl: 0.239181 |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | response time chrome: 0.237587 - response time curl: 0.228221 response time chrome: 0.228539 - response time curl: 0.236216 response time chrome: 0.226243 - response time curl: 0.266329 response time chrome: 0.228670 - response time curl: 0.231943 response time chrome: 0.236397 - response time curl: 0.230840 response time chrome: 0.212849 - response time curl: 0.226127 response time chrome: 0.218437 - response time curl: 0.216193 response time chrome: 0.217665 - response time curl: 0.220618 response time chrome: 0.225243 - response time curl: 0.215362 response time chrome: 0.221320 - response time curl: 0.233014 |
Hier is alleen de eerste keer laden vertraagd. Daarna de link opnieuw openen (na de vorige weer gesloten te hebben) is het gewoon snel.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 19:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
Extreem raar dat het bij jou niet zo is en bij mij wel. Zowel op m'n telefoon als m'n laptop. Verschillende browsers. Adblock aan of uit. Overal bij mij wordt consistent die NYT-link vertraagd en die andere niet.
quote:Elon Musk’s X is throttling traffic to news and websites he dislikes
The site formerly known as Twitter has added a five-second delay when a user clicks on a shortened link to the New York Times, Facebook and other sites Musk commonly attacks, a Washington Post analysis found
The company formerly known as Twitter has begun slowing the speed with which users can access links to the New York Times, Facebook and other news organizations and online competitors, a move that appears targeted at companies that have drawn the ire of owner Elon Musk.
Users who clicked a link on Musk’s website, now called X, for one of the targeted websites were made to wait about five seconds before seeing the page, according to tests conducted Tuesday by The Washington Post.
The delayed websites included X’s online rivals Facebook, Instagram, Bluesky and Substack, as well as the Reuters wire service and the Times. All of them have previously been singled out by Musk for ridicule or attack.
The delay affects the t.co domain, a link-shortening service that X uses to process every link posted to the website. Traffic is routed through the middleman service, allowing X to track — and in this case throttle — activity to the target website, potentially taking away traffic and ad revenue from businesses Musk personally dislikes.
Ze mogen oppassen dat ze niet op zijn lijstje komen.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 20:05 schreef Tijn het volgende:
Washington Post heeft er nu ook een verhaal over: https://www.washingtonpos(...)ter-x-links-delayed/
[..]
Dit, dat gedoe met Zuckerberg, de gehele flopvername van Twitter. Musk is letterlijk een opgegroeide Eric Cartman met veel geld.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 20:05 schreef Tijn het volgende:
Washington Post heeft er nu ook een verhaal over: https://www.washingtonpos(...)ter-x-links-delayed/
[..]
Gelukkig niet zo bekend, wat een rommelquote:Op dinsdag 15 augustus 2023 17:54 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Als je software ontwikkelaar bent is de kans groot dat je hier vaak komt. Zeer bekende site in de IT.
quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 20:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
quote:Traffic is routed through the middleman service, allowing X to track — and in this case throttle — activity to the target website, potentially taking away traffic and ad revenue from businesses Musk personally dislikes.
In de techwereld dus wel erg bekend. Geen franje. Maar inderdaad, bij het brede publiek niet zo. Daar is het ook in zijn geheel niet voor bedoeld.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 20:58 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Gelukkig niet zo bekend, wat een rommelReddit is er niets bij.
Wat denk jij dat de reden is dat deze Twitter-service verkeer naar het zich doet aanzien naar verschillende specifieke sites waaronder de nytimes vertraagt?quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 21:00 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
[..]
Nul bewijs daarvoor, maar goed. Toch maar plaatsen want Musk.
Een verkeerde routingtable, een dienst als cloudflare die verkeer van X extra controleert, het kan van alles zijn, incl. een bewuste actie van X, maar ook dan kan het een werknemer zijn, Elon zit niet de hele dag achter het dashboard van X te kutten hoor.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 21:19 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Wat denk jij dat de reden is dat deze Twitter-service verkeer naar het zich doet aanzien naar verschillende specifieke sites waaronder de nytimes vertraagt?
Gebaseerd op allerlei eerdere maffe acties van Musk lijkt me een kleine piemel de meest waarschijnlijke reden.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 21:23 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Een verkeerde routingtable, een dienst als cloudflare die verkeer van X extra controleert, het kan van alles zijn, incl. een bewuste actie van X, maar ook dan kan het een werknemer zijn, Elon zit niet de hele dag achter het dashboard van X te kutten hoor.
Maar EDS is net als TDS een bekende aandoening.
Zoiets lijkt me niet zo waarschijnlijk. Hij had eerder al een meltdown over specifiek de nytimes die geen twitter gold nam en bovendien betreft het ook specifieke social media en bovendien werkt het niet als je een andere user-agent gebruikt.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 21:23 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Een verkeerde routingtable, een dienst als cloudflare die verkeer van X extra controleert, het kan van alles zijn, incl. een bewuste actie van X, maar ook dan kan het een werknemer zijn, Elon zit niet de hele dag achter het dashboard van X te kutten hoor.
Maar EDS is net als TDS een bekende aandoening.
Nee dat snap ik, dat zou de techwereld geen goed doen.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 21:09 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
In de techwereld dus wel erg bekend. Geen franje. Maar inderdaad, bij het brede publiek niet zo. Daar is het ook in zijn geheel niet voor bedoeld.
Ik weet niet eens of wat jij zegt aan de hand is, en jij ook niet.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 21:19 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Wat denk jij dat de reden is dat deze Twitter-service verkeer naar het zich doet aanzien naar verschillende specifieke sites waaronder de nytimes vertraagt?
"naar het zich doet aanzien".quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 21:27 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik weet niet eens of wat jij zegt aan de hand is, en jij ook niet.
Dat is dus niet zo, dat is een fantasie in jouw hoofd (en de Washington Post).quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 21:28 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
"naar het zich doet aanzien".
Verstandige keuze wat betreft je incompetentie. Doe je goed.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 21:22 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik huur liever iemand in die wel competent is.
Ik zei al, het kan ook Elon zijnquote:Op dinsdag 15 augustus 2023 21:26 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Zoiets lijkt me niet zo waarschijnlijk. Hij had eerder al een meltdown over specifiek de nytimes die geen twitter gold nam en bovendien betreft het ook specifieke social media en bovendien werkt het niet als je een andere user-agent gebruikt.
Dit was ook mijn eerste gedachte:quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 21:31 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik zei al, het kan ook Elon zijn.
Maar het wordt allemaal speculeren en dan zijn er al weer snel Elon haters die zeker weten dat het 1000% expres is etc.
Vaak is het gewoon een foutje, dat heb je wel eens in de IT, maar mensen zijn zo verwend dat alles het 24/7 99,99999% van de tijd doet dat een paar seconde wachten opeens een cyberaanval is.
Als het bewust is zal hij het wel toegeven, hij is niet vies van een beetje trollen uiteraard.
Maar het feit dat het gericht lijkt naar specifieke sites, gecombineerd met Musks achtergrond, en dat je met een andere user-agent er wel snel door komt doet me vermoeden dat er iets meer aan de hand is. Maar inderdaad, zoals je zegt zijn er ook andere verklaringen mogelijk.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 18:01 schreef SnertMetChoco het volgende:
(...)
Ik ben benieuwd naar wat nou de oorzaak was. Kan me moeilijk voorstellen dat het specifiek was om de nytimes dwars te zitten, maar aan de andere kant weet ik ook niet wat een legitieme verklaring zou zijn.
Dat van die user agents zat altijd al in t.co. De methode die ze gebruiken om door te verwijzen is voor een browser of crawler niet hetzelfde.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 21:35 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Maar het feit dat het gericht lijkt naar specifieke sites, gecombineerd met Musks achtergrond, en dat je met een andere user-agent er wel snel door komt doet me vermoeden dat er iets meer aan de hand is. Maar inderdaad, zoals je zegt zijn er ook andere verklaringen mogelijk.
Aan de andere kant kan ik me inderdaad best voorstellen dat Musk al die laster en smaad die er over hem geschreven is in de kranten etc wel eens zat is. Maar dan zijn er betere manieren om terug te etteren dan een paar seconde wachttijd in te bouwen.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 21:35 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dit was ook mijn eerste gedachte:
[..]
Maar het feit dat het gericht lijkt naar specifieke sites, gecombineerd met Musks achtergrond, en dat je met een andere user-agent er wel snel door komt doet me vermoeden dat er iets meer aan de hand is. Maar inderdaad, zoals je zegt zijn er ook andere verklaringen mogelijk.
Het is dan ook "zijn" ding nu en hij mag en meer doen wat 'ie wil. Saai is het zeker nietquote:Op dinsdag 15 augustus 2023 21:38 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Aan de andere kant kan ik me inderdaad best voorstellen dat Musk al die laster en smaad die er over hem geschreven is in de kranten etc wel eens zat is. Maar dan zijn er betere manieren om terug te etteren dan een paar seconde wachttijd in te bouwen.
We zullen het zien, het is iig nooit saai op X.
True, maar hij moet niet gaan lopen klieren zoals dit zou zijn als het waar is.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 21:41 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het is dan ook "zijn" ding nu en hij mag en meer doen wat 'ie wil. Saai is het zeker niet
Ja, dat is zo. In dit geval inderdaad een javascript redirect vs een 301.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 21:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat van die user agents zat altijd al in t.co. De methode die ze gebruiken om door te verwijzen is voor een browser of crawler niet hetzelfde.
Klopt, als ik al een 'personal lawyer' nodig zou hebben zou ik wel wat beters inhuren dan jou als Musk-rukkertje.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 21:30 schreef Rnie het volgende:
[..]
Verstandige keuze wat betreft je incompetentie. Doe je goed.
Die andere nytimes url eerder in dit topic doet het ook snel nu. (https://t.co/4fs609qwWt)quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 22:10 schreef MoreDakka het volgende:
https://t.co/IznVbRlbvf
Deze opent meteen, zonder delay. New York Times artikel. Even snel getest in Firefox en Chrome (en Edge maar dat is ook gewoon Chrome).
Dus of het was dat specifieke artikel of het probleem is opgelost.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | response time chrome: 0.239523 - response time curl: 0.210091 response time chrome: 0.217482 - response time curl: 0.220160 response time chrome: 0.223952 - response time curl: 0.209996 response time chrome: 0.228051 - response time curl: 0.217389 response time chrome: 0.220247 - response time curl: 0.206370 response time chrome: 0.220408 - response time curl: 0.222322 response time chrome: 0.221793 - response time curl: 0.224326 response time chrome: 0.220920 - response time curl: 0.221909 response time chrome: 0.206784 - response time curl: 0.204505 response time chrome: 0.221956 - response time curl: 0.217326 |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |