Ik vind dit wel een goed bericht.quote:Op zondag 13 augustus 2023 22:41 schreef Keukenkasje het volgende:
Mijn LinkedIN feed heeft de voorkeur om mij verhalen te tonen die iets hebben met natuurlijke anticonceptie... Zoals deze:
[..]
Laatst ook nog iets van Sensiplan
Nou, die wil ik ook wel lezen. Niet.quote:Mijn masterscriptie over de literaire representatie van het neoliberale welzijnsideaal in de millennialliteratuur, [is] ook beoordeeld met een 8.
Wat een gebrek aan creativiteit altijd weer. Echt iedereen schrijft dit over zijn of haar nieuwe baan.quote:Ik heb erg veel zin in deze nieuwe uitdaging
https://www.linkedin.com/(...)306660457406464-9z3_quote:Terwijl ik afreken bij het restaurant hoor ik een vrouwenstem twee keer "Franck" roepen. Ik dacht eerst dat het mijn eigen vrouw was die al met de kinderen naar buiten was gelopen maar het bleek iemand anders te zijn.
Ik kijk om me heen en terwijl ik dat doe hoor ik iemand zeggen "Ja, hij is het". Ik kijk naar links en zie dat een voor mij onbekende vrouw me vrolijk aankijkt. Bij haar aan tafel zitten drie jongeren en een man. Allen kijken ze me glimlachend aan.
Ik loop op ze af en ondertussen draaien mijn hersenen op volle toeren. Ik graaf diep in mijn geheugen, wie zijn dit? Ik herken de vrouw niet. Als ik wat beter naar de man kijk dan zie ik dat ik hém ken! Ik kan zijn gezicht alleen niet plaatsen en daardoor herken ik 'm niet direct.
Ik stamel wat en zeg "Ik herken jullie niet". Ze lachen en zeggen "Ja, dat is even schakelen hè!"
De man wijst op zijn polo-shirt en ik zie de naam Sempre Solucions. Dan valt het kwartje en spontaan omhelsen Daniël van Ballegooijen en ik elkaar.
Lachend gaan we samen op de foto tegen de achtergrond van de ondergaande Catalaanse zon.
Dit is een bijzondere ontmoeting op een overwachte locatie.
Daniël is niet alleen klant van Omzetcoach.nl, hij werkt met mijn collega Jonathan Fokker, maar is ook de broer van een van mijn dierbaarste oud-collega's bij DHL Express. Zo'n beetje mijn hele carrière werkte ik samen met zijn zus Elly van Ballegooijen.
Het IT detacheringsbedrijf van Daniël heet letterlijk "Altijd Oplossingen" - mocht je met IT uitdagingen te maken hebben, groot of klein, kijk dan eens op zijn LinkedInprofiel of website!
Wie ben jij weleens spontaan tegengekomen tijdens je vakantie?
#netwerken #ondernemen #linkedinforbusiness #spanje #vakantie
Antoinette van Reekum
https://www.linkedin.com/(...)295959735091200-bu1Bquote:𝐋𝐚𝐚𝐭𝐬𝐭 𝐨𝐩𝐞𝐧𝐝𝐞 𝐢𝐤 𝐦𝐢𝐣𝐧 𝐋𝐢𝐧𝐤𝐞𝐝𝐈𝐧 𝐭𝐢𝐣𝐝𝐥𝐢𝐣𝐧 𝐞𝐧 𝐯𝐨𝐞𝐥𝐝𝐞 𝐦𝐞𝐭𝐞𝐞𝐧 𝐞𝐞𝐧 𝐬𝐭𝐞𝐞𝐤 𝐯𝐚𝐧 𝐣𝐚𝐥𝐨𝐞𝐳𝐢𝐞…
Er was een post nog geen uur geleden van iemand geplaatst.
Het had al 389 likes én 98 comments.
Mijn eerste gedachte: ´𝘞𝘢𝘢𝘳𝘰𝘮 𝘩𝘦𝘣 𝘪𝘬 𝘥𝘢𝘵 𝘯𝘪𝘦𝘵 𝘮𝘦𝘵 𝘮𝘪𝘫𝘯 𝘱𝘰𝘴𝘵𝘴? 𝘏𝘰𝘦𝘻𝘰 𝘭𝘶𝘬𝘵 𝘮𝘪𝘫 𝘥𝘢𝘵 𝘯𝘪𝘦𝘵?´
Ik voelde zelfs een beetje jaloezie…
Maar al snel kon ik weer terug gaan naar mezelf. Naar wie ik zelf ben en waar ík voor sta.
Ik heb geen netwerk van 40k volgers die gaan van Jan de Tuinman tot de CEO van een of ander bedrijf in Verwegnistan.
Dat wil ik ook helemaal niet.
Ik heb een netwerk van bijna 10k recruiters die mij volgen. Een netwerk welke ik zorgvuldig heb opgebouwd in de afgelopen jaren.
Recruiters die ik verder zou kunnen helpen.
Waar ik waarde aan wil geven.
Waarde die praktisch is zodat zij zelf aan de slag kunnen om te ervaren dat recruitment en ondernemen zoveel makkelijker kan als je aan de juiste knoppen weet te draaien.
Ik hoef dus niet die 389 likes en 98 comments.
Ik kan en wil ook niet eens 389 of 98 mensen begeleiden per jaar begeleiden.
Ik geef waarde en persoonlijke aandacht.
Daarom werk ik in mijn 1 op 1 programma ook maar met maximaal 19 (zzp) recruiters per jaar.
Recruiters waar ík zelf JA tegen zeg om mee samen te werken en om hun écht verder te helpen.
Recruiters waarvan ik voel dat ze niet alleen energie van mij krijgen, maar die mij ook energie geven.
Zodat ik mijn bedrijf in 4 uur per dag kan leiden en mijn ideale leven kan leven op de manier waarop ik dat wil.
Daarvoor zijn de 389 likes en 98 comments niet nodig.
Maar hé, ik ben ook maar een mens….. dus ook ik laat mij soms verleiden door de hoge (nietzeggende) getallen van anderen.
Heb jij dat ook?
Zeggen dat ie niet veel nutteloze volgers heeft maar hij kent zogenaamd wel 10.000 recruiters persoonlijkquote:Op dinsdag 15 augustus 2023 14:54 schreef HSG het volgende:
[..]
https://www.linkedin.com/(...)295959735091200-bu1B
Een klassiek voorbeeld van een jankverhaal en veel enters.
Het riekt naar iemand die Jan en alles maar toevoegt. Hoe moet je anders in een paar jaar tijd 10.000 mensen aan je netwerk hebben hangen.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 14:55 schreef daNpy het volgende:
[..]
Zeggen dat ie niet veel nutteloze volgers heeft maar hij kent zogenaamd wel 10.000 recruiters persoonlijk
Echt, gooi jezelf toch weg nutteloos figuur.
En dan beweren dat het juist niet zo isquote:Op dinsdag 15 augustus 2023 15:12 schreef HSG het volgende:
[..]
Het riekt naar iemand die Jan en alles maar toevoegt. Hoe moet je anders in een paar jaar tijd 10.000 mensen aan je netwerk hebben hangen.
Die zijn natuurlijk spontaan ontstaan.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 15:23 schreef daNpy het volgende:
[..]
En dan beweren dat het juist niet zo is
Het is inderdaad echt nutteloos. En ik ben boos op mezelf omdat ik het helemaal gelezen heb.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 14:51 schreef HSG het volgende:
[..]
https://www.linkedin.com/(...)306660457406464-9z3_
Echt wat een zinloos bericht dit.
En "een netwerk welke."quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 14:54 schreef HSG het volgende:
[..]
https://www.linkedin.com/(...)441562814091264-UaENquote:🕹️ Ever reminisce about those ancient PCs with floppy disks and epic Prince of Persia battles in the 90s❓
Ever thought we'd go from floppy disks to AI, Augmented Reality, and online shopping sprees❓
🎢 Will we hit "90s age." and still be doing app updates❓
As long as we're here, the future's gonna keep knocking on our planet's door like a hyperactive delivery person. 🌏
#futureofwork #innovation #tech #future
https://www.linkedin.com/(...)893801255813120-oXijquote:Over iets minder dan anderhalve dag sluit ik een hoofdstuk af dat me heeft gevormd, uitgedaagd en uiteindelijk sterker heeft gemaakt dan ooit tevoren. Drie jaar van dakloosheid hebben me op de proef gesteld op manieren die ik me nooit had kunnen voorstellen. Nog heeeeel eventjes en dan kan ik vol trots zeggen dat ik deze strijd in mijn eentje heb overwonnen.
De aankomende dagen zijn een achtbaan van emoties: spanning, zenuwen, vreugde, verdriet, hoop en zelfs angst. Maar te midden van al die gevoelens realiseer ik me dat ik een ongelooflijke kracht in mezelf had ontdekt - de kracht om door te gaan, om te vechten en om mijn eigen pad te creëren, zelfs als alle omstandigheden tegen zaten.
Dakloosheid heeft me geleerd om veerkrachtig te zijn, om flexibiliteit en doorzettingsvermogen te tonen in het aangezicht van tegenslagen. Ik ben opgegroeid in een wereld waarin ik zonder hulp moest winnen, waarin ik mijn eigen bron van motivatie en steun moest worden. En juist die ervaring heeft me gevormd tot de persoon die ik vandaag ben.
Ik wil graag mijn diepe dankbaarheid uitspreken aan iedereen die me gedurende deze reis heeft gesteund, hoe klein of groot hun bijdrage ook was. Elke vriendelijke glimlach, elk helpend gebaar en elke bemoedigende woorden hebben mijn hart verwarmd en me de kracht gegeven om door te gaan. Jullie hebben me laten zien dat er nog steeds goedheid en mededogen in de wereld bestaat.
Nu ik dit hoofdstuk van mijn leven afsluit, sta ik vol hoop en vastberadenheid om anderen te inspireren en te ondersteunen die in soortgelijke situaties verkeren. Ik geloof dat iedereen de kracht heeft om te overwinnen, om hun eigen pad te creëren en hun dromen waar te maken, zelfs als de omstandigheden tegen zitten.
Dus hier ben ik, met een hart vol dankbaarheid en een geest vol vastberadenheid, klaar om mijn volgende hoofdstuk te schrijven. Ik nodig jullie uit om deel uit te maken van mijn reis en samen een wereld te creëren waarin niemand buitengesloten wordt, waarin iedereen een kans krijgt om te bloeien.
Hierin gaat al mijn lof naar de mensen bij Housing First Nederland, jullie zijn engelen en als er iets is wat ik kan en mag betekenen mogen jullie dezelfde loyaliteit verwachten- die mij gegeven is.
just a share of thought:
Zonder hen, kwamen jullie me ook onder een dekentje tegen in de stad, opgetreden, verloren, vergeten.
Op naar de volgende overwinning 🙌
Giovanny Meekhof
#Overwinning #Resilience #Inspiratie #NieuwBegin
Lijkt me een pathologische leugenaar.quote:Op woensdag 16 augustus 2023 07:53 schreef HSG het volgende:
[..]
https://www.linkedin.com/(...)893801255813120-oXij
Huh wat? Ben je bewust 3 jaar dakloos geweest om jezelf uit te dagen en voor de likes?
Ik zat dit ook met verbazing te lezen. Hoe iemand zichzelf zoveel veren in de reet kan steken.quote:Op woensdag 16 augustus 2023 07:56 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Lijkt me een pathologische leugenaar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze mevrouw heeft er een handje van om dit soort hersendiarree uit haar vingers te persen.Ook in moeilijke tijden.
quote:Op woensdag 16 augustus 2023 10:18 schreef Gibson88 het volgende:
Hier een gedrocht van een kut verhaalVolgende story gaat over hoe haar "Jerry" toch ineens nekpijn kreeg...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze mevrouw heeft er een handje van om dit soort hersendiarree uit haar vingers te persen.
En dat die arts haar echt maar dan ook echt had moeten tegenhouden.The name is Putler, Vladimir Putler
https://nl.linkedin.com/p(...)523502051729408-z3-1quote:𝗣𝗿𝗼𝘂𝗱 𝟯𝟳 ✨✨
Ik hoop dat mijn 37e jaar net zo mooi wordt als hoe het gestart is. 🥰
De aanloop was moeilijk maar toen ik zag hoeveel herkenning en erkenning ik kreeg veranderde iets in mij.
Ik begin te voelen dat ik het waard ben. En dat maakt me zo trots op mezelf 😊
Ik heb zoveel geleerd het afgelopen jaar, zulke grote en kleine stapppen gezet 🙌🏽
- Ik heb mezelf leren kennen
- Ik ben mijn verleden aangegaan
- Ik heb geleerd om me kwetsbaar op te stellen
- Mijn emoties te voelen, te delen en te accepteren
En de afgelopen 2 dagen vooral heb ik geleerd dat ik mag ontvangen.
Dat ik het waard ben om steun, hulp & liefde te ontvangen. Ik ben het waard dat mensen mij helpen als ik het moeilijk heb, zij mijn slingers ophangen als ik het niet zie zitten. Zij aan mij denken en steunen. In goede en slechte tijden.
❤️❤️❤️
Ik geloof het echt nog niet elke dag de hele dag maar ik geloof wel het steeds een beetje beter en meer.
Ik ben het wel waard🤗
#mijnlevenmet_
#mijnlevenmetborderline #mlmb #borderline #ptss #stemmingswisselingen #hechtingsproblematiek
https://www.linkedin.com/(...)edium=member_androidquote:Fulltime baan, gezin, sociale verplichtingen en…. de overgang🫣
Om 6:50u uur gaat de wekker en ik voel me echt alsof er een tractor over me heen heeft gewalst…
Oke geen idee hoe dat daadwerkelijk voelt maar ik ben gister om 22:30 naar bed gegaan, heb t laatste half uur niet meer op mijn telefoon gekeken, ik eet gezond, ben mega actief en toch is t inslapen een DRAMA… zelfs lezen of een podcast luisteren helpt niet!
Welkom in de wereld van de overgang!
Iedereen die mij kent die weet dat ik blij word van werken. En vaak best energiek ben 😂!
Maar t laatste jaar, sinds ik door een operatie accuut in de overgang kwam…
Ben ik ontevreden met mezelf.
Kan ik stemmingswisselingen hebben.
Heb ik veel trek in zoet.
Is mijn lijf vaak moe!
Gelukkig word ik begeleid door de lieve dames van de Menopauzepoli (Ieks… alleen t woord al) van SJG Weert.
De overgang is voor veel vrouwen letterlijk gewoon heel zwaar. Ik zal je de rest van de ellende besparen (anders verlies ik wellicht al mijn mannelijke connecties), maar voor mij heeft deze fase een behoorlijke impact op hoe ik me voel en hoeveel harder ik moet werken om hetzelfde te presteren.
Ik meld me echt niet ziek hoor; No way!! Ik ga ook niet minder werken. Mijn collega’s en vrienden merken het niet aan me. Alleen soms mijn vent (hè Stephan) want op zijn brede schouders mag ik uithuilen en bij hem mag ik soms klagen. Dus nee, het is geen enorme belemmering maar het heeft wel invloed op mij en veeeeeel andere vrouwen.
Hoort dit op LinkedIn hoor ik je denken?? Ja! Dit is voor alle vrouwen die in dezelfde levensfase zitten….Jullie zijn allemaal heldinnen (maar hee, we zijn ook stoer hè, dus ziekmeldingen hou ik ook niet van zeg ik dan als manager😊)
Mannen op ons werk, geef ons ruimte als we soms wellicht wat minder shiny op kantoor komen….⭐️
Oei oei borderlinequote:Op woensdag 16 augustus 2023 21:08 schreef HSG het volgende:
[..]
https://nl.linkedin.com/p(...)523502051729408-z3-1
Nog meer hersendiaree. Ze is 37 geworden (wat bijzonder...) en op de koop toe steek ze enorm veel veren in haar reet.
1x gehad. Nooit meer. Die verwoesten je leven.quote:Op maandag 21 augustus 2023 14:48 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Oei oei borderline![]()
Don't stick your dick in crazy..
Ze wil gewoon even laten weten dat ze als vrouw, ook gewoon werkt! Net als mannen!quote:Op maandag 21 augustus 2023 14:06 schreef HSG het volgende:
[..]
https://www.linkedin.com/(...)edium=member_android
Ja en? Wil je nou 33 weken vrij of zo?
Klopt. Mijn vrouw had ooit een vriendin met borderliner. Gelukkig is zij sterk genoeg om de vriendschap uiteindelijk te beeindigen toen het steeds erger werd.quote:Op maandag 21 augustus 2023 14:52 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
1x gehad. Nooit meer. Die verwoesten je leven.
Gebeurd al tientallen jaren.quote:Op maandag 21 augustus 2023 14:58 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ze wil gewoon even laten weten dat ze als vrouw, ook gewoon werkt! Net als mannen!
Ik trok ze aanquote:Op maandag 21 augustus 2023 14:52 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
1x gehad. Nooit meer. Die verwoesten je leven.
De vele enters + deze zin hieronder activeert in ieder geval mijn onzinradar:quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 14:54 schreef HSG het volgende:
[..]
Wat een pauper, kijk mij eens met mn 10K recruiter connecties. Wat een aandacht****quote:Op maandag 21 augustus 2023 16:51 schreef manny het volgende:
[..]
De vele enters + deze zin hieronder activeert in ieder geval mijn onzinradar:
Zodat ik mijn bedrijf in 4 uur per dag kan leiden en mijn ideale leven kan leven op de manier waarop ik dat wil.
Heeft iemand al gereageerd dat ie zn bereik mede heeft te danken aan dit topic?quote:Op woensdag 16 augustus 2023 07:53 schreef HSG het volgende:
[..]
https://www.linkedin.com/(...)893801255813120-oXij
Huh wat? Ben je bewust 3 jaar dakloos geweest om jezelf uit te dagen en voor de likes?
Dylan (Recruitment 2.0) voelt zich aangesproken.quote:Trend: Fouten delen van recruiters.
'Verkeerde functietitel'
'Ik werd niet teruggebeld'
'Naam verkeerd geschreven'
Ik vind het maar raar.
Wat als we dit met alles doen:
→ Pizza te laat bezorgd
— Foto van de pizzabezorger
→ Niet opdagen sollicitatie
— Foto van kandidaat online
→ Te veel betalen in supermarkt
— Foto van de kassamedewerker
→ Software te laat opgeleverd
— Foto van het development team
Ik ben ook geen fan van 'bulkberichten'.
Maar fouten 'openbaar' publiceren.
Is dat de oplossing?
quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 18:42 schreef Lospedrosa het volgende:
Dit is een nieuw concept voor mij.
Dus je maakt mannen zelfverzekerder (als vrouw) door duur te eten, drinken en rijden in een dure auto, hem te laten betalen maar niet alleen daarvoor ook voor jouw aanwezigheid?
Dat had toch een andere naam?
https://www.linkedin.com/(...)tm_medium=member_ios
oh ze doet onlyfans ofzoquote:Op woensdag 23 augustus 2023 10:47 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Hier zit ze in First dates. Best wel een babe.
Juist en nu geeft ze dating tips aan wanhopige mannen die toch nooit aan de vrouw zullen komen. Hoeveel je ze ook meeneemt met een mooie vrouw. Die zijn helemaal niet geïnteresseerd in dat soort mannen.quote:
Pfffffffff....godsamme zeg.quote:Op maandag 21 augustus 2023 16:51 schreef manny het volgende:
[..]
De vele enters + deze zin hieronder activeert in ieder geval mijn onzinradar:
Doet jij het?quote:Op maandag 21 augustus 2023 20:05 schreef 111210 het volgende:
[..]
Heeft iemand al gereageerd dat ie zn bereik mede heeft te danken aan dit topic?
Heb geen account, wil ik graag zo houdenquote:Op woensdag 23 augustus 2023 23:34 schreef HSG het volgende:
[..]
Pfffffffff....godsamme zeg.
[..],
Doet jij het?
Verzonnen verhaal gevoed door onzekerheid.quote:Je jurk is te kort. Je haren te blond.
Je schreeuw naar aandacht te groot. Je intellect te laag.
Je nagels te rood. Je wangen te roze. 💄
Je lacht te weinig. Je praat te veel.
Je dromen te fors. Je resultaten te klein.
Je decolleté te laag. Je laarzen te hoog.
Je verbaal te direct. Je aanpak te zacht.
Je ogen te lief. Je visie te wild. 🦁
Je leest, lacht en laat los.
Je kan het nooit voor iedereen goed doen.
En je kan ook niet voorkomen dat mensen hun mening uitten. Het enige wat jij kan doen is bepalen in hoeverre jij je laat raken door al die meningen. ❤
Wat een raar hoofd.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 08:33 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Verzonnen verhaal gevoed door onzekerheid.
Wel erg goede borsten deze vrouw
https://www.linkedin.com/(...)152892983173120-6nfzquote:Mijn hoofd ontploft na een lange werkdag.
Ik heb gemerkt dat als ik van kantoor direct naar huis ga, ik nog steeds ‘aan’ sta als ik thuis kom.
Thuis lukt het dan meestal niet om weer echt relaxed te worden.
Als mij dit voor een langere periode niet lukt, gaat mijn lichaam signalen afgeven.
Waar prikkels komen moet er ook tijd zijn voor ontprikkelen.
Ik dacht altijd een robot te zijn en constant aan te kunnen staan.
Dat is dus zeker niet waar.
Ik kan enorm hard en lang werken. Maar keihard ontspannen? Dat kende ik nog niet.
Nu wel. Maar hoe doe ik dat dan?
Iedere werkdag ga ik direct vanuit kantoor naar het bos. Niet gelijk naar huis.
Een uur lang ga ik wandelen. Zonder prikkels. Alleen.
Geen muziek, geen telefoon, geen podcast, en niet praten.
Alleen de natuur, en ik.
Mijn zintuigen zijn gefocust op alles, behalve mijn gedachten.
Ik voel dat ik weer mens word. Mijn hoofd komt tot rust.
Het haastige ritje naar het bos maakt plaats voor een hele kalme rit naar huis.
Dit doe ik nu voor een langere periode en het resultaat is gigantisch.
Als ik thuis kom, kan ik echt relaxen. Ik slaap veel beter. Mijn humeur is beter.
Spanningsklachten verdwijnen.
Gewoon even de moeilijke weg kiezen.
Wandelen door een bos i.p.v. direct naar huis stormen en hopen daar rust te vinden.
En uiteraard thuis minimaal prikkels opzoeken. Geen telefoon, geen mailtjes beantwoorden.
Nee, gewoon chill!
Rust, dat is toch wat we allemaal willen?
Zo'n stel kwam ik op vakantie tegen. Te pas en te onpas hun downer inzetten om aan te geven hoe fantastisch zij wel niet waren.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 19:27 schreef Viv het volgende:
Ik heb vanochtend per ongeluk een wazig verhaal van drie kantjes weggeklikt op LinkedIn.
![]()
De strekking:
"Kijk ons eens nobel zijn dat we ons ongeboren kind met Down niet gaan aborteren."
En geschikt voor LinkedIn ook niet.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 19:29 schreef Molo het volgende:
[..]
Als het je weloverwogen keuze is met de huidige tests, dat moet je zelf weten. Maar nobel is het alleszins niet
Nou, iddquote:
Teruggevonden!!quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 19:27 schreef Viv het volgende:
Ik heb vanochtend per ongeluk een wazig verhaal van drie kantjes weggeklikt op LinkedIn.
![]()
De strekking:
"Kijk ons eens nobel zijn dat we ons ongeboren kind met Down niet gaan aborteren."
https://www.linkedin.com/(...):7102160294528851968quote:𝐃𝐞 𝐦𝐚𝐧𝐧𝐞𝐧 𝐛𝐢𝐣 𝐝𝐞 𝐩𝐨𝐨𝐫𝐭
‘Weten jullie het echt zeker!?’, vroegen de mannen bij de poort.
Een prachtig lied van Herman van Veen over een zoon die aan zijn ouders vraagt waarom hij ‘zo’ is. De moeder vertelt een verhaal van een grote tuin vol met mooie bloemen. Eén bloem stond achteraf in de schaduw en kreeg weinig water. Deze bloem kozen ze:
𝑾𝒆𝒕𝒆𝒏 𝒋𝒖𝒍𝒍𝒊𝒆 𝒉𝒆𝒕 𝒘𝒆𝒍 𝒛𝒆𝒌𝒆𝒓?
𝑽𝒓𝒐𝒆𝒈𝒆𝒏 𝒎𝒂𝒏𝒏𝒆𝒏 𝒃𝒊𝒋 𝒅𝒆 𝒑𝒐𝒐𝒓𝒕
𝑫𝒆𝒛𝒆 𝒃𝒍𝒐𝒆𝒎 𝒗𝒓𝒂𝒂𝒈𝒕 𝒉𝒆𝒆𝒍 𝒗𝒆𝒆𝒍 𝒂𝒂𝒏𝒅𝒂𝒄𝒉𝒕
𝑯𝒆𝒕 𝒊𝒔 𝒆𝒆𝒏 𝒌𝒘𝒆𝒕𝒔𝒃𝒂𝒂𝒓 𝒔𝒐𝒐𝒓𝒕
Mijn lief en ik verwachten in december een prachtige bloem van een 'kwetsbaar' soort.
‘Weet je het wel zeker Martijn?’, vroegen de mannen aan de poort mij regelmatig. ‘Weet je het wel zeker?’ Sterker nog, ze zeiden: ‘Martijn, je moet dit niet willen. Het gaat jou en jullie teveel kosten. Doe het niet!’
Totdat er enkele weken geleden iets veranderde. En deze verandering startte door die mannen bij de poort vol in de ogen te kijken. Met andere woorden: door mijn eigen angst en zorg vol aan te kijken - èn erbij te blijven.
Waar was ik bang voor, wat maakte dat ik dit niet wil? Wat maakte dat ik, steeds wanneer ik nadacht over ons leven met een dochtertje met het Syndroom van Down en een hartafwijking, zo in paniek raakte?
Het duurde even voordat ik dit antwoord wist, en ik snap nu ook waarom. Het gaat over ruimte. Mijn ruimte. Mijn plek. Mijn tijd. Mijn ruimte, plek en tijd om dingen te doen die ik belangrijk vind, waar ik energie van krijg en waar ik van ontspan. Daar gaat het over en ik ben als de dood dat ik deze ruimte straks kwijtraak.
Tegelijkertijd voelt deze gedachte ook heel egoïstisch. Hoezo ben ik bezig met mijn eigen ruimte wanneer we het samen hebben over ons tweede kind? Maar precies dit zelfdoordeel helpt niet. Het maakt dat ik de gedachte onderdruk en niet echt toelaat. Ik wil dat niet denken. Echter, alles wat we onderdrukken, alles waarvan je eigenlijk wil dat het er niet is, wordt daarmee juist groter en gaat een eigen leven leiden.
Ik heb mijn verlangen naar ruimte in de ogen gekeken. De mannen bij de poort hebben mij hierbij een onschatbare dienst bewezen. Namelijk door mij tegen te houden totdat ik dit aandurfde.
‘Martijn: dit moet je niet willen’, wordt dan:
'Martijn: kom tevoorschijn met datgene wat je echt nodig hebt. Zorg dat je op een volwassen manier je ruimte bevecht en wees hierin mild met je oordeel naar jezelf. Doe je werk en maak je schuldig!'
Natuurlijk gebeurt er iets met mijn ruimte bij een tweede kind. Vanzelfsprekend en daar gaat het ook niet om.
Waar het om gaat is dat ik nu met onze prachtige bloem door de poort kan. Ik heb dat voor mezelf mogelijk gemaakt door voor mijn eigen ruimte te mogen gaan en blijven staan. Een prachtig kado aan mijzelf en daarmee ook aan onze dochter.
𝐉𝐚, 𝐰𝐞 𝐰𝐞𝐭𝐞𝐧 𝐡𝐞𝐭 𝐳𝐞𝐤𝐞𝐫. 𝐃𝐞𝐳𝐞 𝐛𝐥𝐨𝐞𝐦 𝐰𝐢𝐥𝐥𝐞𝐧 𝐰𝐢𝐣
Martijn heeft dus een hulpbehoevend kind nodig wat nooit zelfstandig zal wordenquote:Op dinsdag 29 augustus 2023 19:41 schreef Viv het volgende:
[..]
Teruggevonden!!
[..]
https://www.linkedin.com/(...):7102160294528851968
Dat "kado" gaat overquote:Op dinsdag 29 augustus 2023 19:59 schreef Evangelion het volgende:
een prachtig kado aan mijzelf en onze dochter
Wat verder de juiste keuze is weet ik niet. Maar gaat vooral over zichzelf idd.
Deze ruimte dus:quote:Ik heb dat voor mezelf mogelijk gemaakt door voor mijn eigen ruimte te mogen gaan en blijven staan.
Oftewel, ze krijgen straks dat kind, en hij blijft lekker zijn eigen ding doen terwijl vrouwlief voor alles opdraait. En het dan toch zo weten te draaien op LinkedIn dat hij er goed vanaf komt. Bijna dan.quote:Het gaat over ruimte. Mijn ruimte. Mijn plek. Mijn tijd. Mijn ruimte, plek en tijd om dingen te doen die ik belangrijk vind, waar ik energie van krijg en waar ik van ontspan.
Denk eerder de zorginstelling en alle hulp die in NL geboden wordt.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 20:12 schreef Viv het volgende:
[..]
Dat "kado" gaat over
[..]
Deze ruimte dus:
[..]
Oftewel, ze krijgen straks dat kind, en hij blijft lekker zijn eigen ding doen terwijl vrouwlief voor alles opdraait. En het dan toch zo weten te draaien op LinkedIn dat hij er goed vanaf komt. Bijna dan.
Natuurlijk met een groepsfoto van je 7 koppige team onder je post. Want die werken zo hard aan je succesquote:Waar let ik op als ik iemand aanneem voor mijn business 🤔
Ik heb ondertussen een team van 7 mensen.
Iets waar ik 5 jaar geleden niet over had kunnen dromen.
Nadat ik mijn onderneming de Viral Academy succesvol had opgezet, werd het tijd om sommige taken uit te besteden.
Maar waar let je op als je iemand aanneemt? 👀
Iedereen let op andere punten.
Zelf kijk ik altijd naar persoonlijke kwaliteiten en niet perse naar opleiding.
Het is wel handig als ik iemand aanneem, dat zij enige ervaring hebben op het gebied waarvoor ik ze aanneem.
Maar zoveel dingen zijn niet te leren.
Neem bijvoorbeeld het ondernemen.
Ik heb dan wel het vak ‘ondernemersschap’ op school gehad, maar echt ondernemen is toch anders.
Daarnaast heb ik voor ieder onderdeel in mijn onderneming een apart persoon.
Dit omdat ik geloof dat iedereen andere kwaliteiten heeft.
En deze kwaliteiten komen tot uiting op de verschillende gebieden.
En misschien wel het belangrijkste: ik vind het ook leuk om met verschillende mensen te werken!
Zolang de klik goed is en zij goed werk leveren, ben ik gelukkig als ondernemer 🚀
Waar let jij op als je mensen aanneemt?
Walgelijk inderdaad. Egopunten willen scoren over de rug van je kind-met-beperkingen.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 19:47 schreef Molo het volgende:
[..]
Martijn heeft dus een hulpbehoevend kind nodig wat nooit zelfstandig zal worden
Ok
Zegt genoeg over hemzelf, wat een malloot als je dat zo ziet en uitvent
Geklikt en gelachenquote:Op dinsdag 29 augustus 2023 23:15 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Natuurlijk met een groepsfoto van je 7 koppige team onder je post. Want die werken zo hard aan je succes
Gekke Bentley Wief ook weer.quote:. Mijn Linkedin resultaten na 3 maanden.
1 juni ben ik begonnen met drie keer per week posten op Linkedin.
En hier zijn 3 maanden later erg leuke resultaten uitgekomen.
Binnen 3 maanden heb ik:
➡ 2000 volgers gegenereerd
➡ Nieuwe waardevolle connecties opgebouwd
➡ 80 leads binnen gehad via de link in mijn profiel
➡ 170.000 bereik op een post was mijn hoogste bereik ooit
➡ Veel geleerd over Linkedin via een training van Michel Mousa
➡ Tot 2 keer toe is mijn Bentley post viraal gegaan en heb ik door die twee posts alleen al 700 volgers erbij gekregen.
LinkedIn is een ontzettend krachtig platform.
En ik was me hier eerst niet van bewust…
Ik dacht dat Linkedin vooral heel zakelijk en een beetje saai was.
En vroeger was dit ook het geval, LinkedIn werd vooral gebruikt voor zakelijke doeleinden.
Maar nu zie je dat er een shift ontstaat.
De content op Linkedin wordt persoonlijker. Dit is ook een van de dingen die ik van Michel heb geleerd, deel waarde maar deel vooral JOUW WAARDEN.
Ze zeggen ook wel dat Linkedin het over gaat nemen van Instagram.
Hoe denk jij hierover? En wat heeft Linkedin jou tot nu toe opgeleverd?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |