Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
Crowdfunding is hot! In 2020 is in Nederland 417 miljoen euro met crowdfunding opgehaald. In 2021 is de markt van financiering via crowdfunding sterk gegroeid naar 730 miljoen euro. Dat is een groei van plus 75% (bron).
Vormen van crowdfunding Er zijn 4 vormen van crowdfunding: • Lening crowdfunding • Aandelen crowdfunding • Schenking / Donatie crowdfunding • Aanschaf (nog te ontwikkelen) product / reward crowdfunding
Dit topic gaat voornamelijk over crowdfunding op basis van een lening die wordt terugbetaald. We bespreken projecten van de volgende in Nederland gevestigde crowdfundingplatformen:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Resultaten crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Webinars zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Webinar box3 belastingwetgeving
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Exitstrategieën platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Informatie Kifid
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Andere crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Crowdfundingplatformen zonder nieuw aanbod:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Buitenlandse platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Statistieken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Effectieve rente
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kan ik wat aan het CF uitlenen overhouden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Punt van orde: We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.
Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
Zoals al aangegeven in de vorige mail, is er nieuwe informatie ontvangen over het project van SNEW Service Parts. Deze informatie wilden wij eerst natrekken, voordat wij met de inschrijving konden starten. Daarom hebben we het project aan het begin van deze week met een week opgeschoven voor inschrijving. De datum staat nu op 9 augustus as.
Uiteindelijk hebben wij de juiste informatie bij elkaar. En op basis van deze informatie hebben we besloten om het project niet verder te ondersteunen en de investeringskans van de website te halen. De ontstane situatie na de ontvangst van de informatie heeft uiteindelijk geleid tot onvoldoende vertrouwen in een correcte afwikkeling gedurende de looptijd van de lening.
Binnenkort hopen we weer met andere projecten op de site te komen.
Op vrijdag 4 augustus 2023 16:35 schreef KrekelJapie het volgende: Zoals al aangegeven in de vorige mail, is er nieuwe informatie ontvangen over het project van SNEW Service Parts. Deze informatie wilden wij eerst natrekken, voordat wij met de inschrijving konden starten. Daarom hebben we het project aan het begin van deze week met een week opgeschoven voor inschrijving. De datum staat nu op 9 augustus as.
Uiteindelijk hebben wij de juiste informatie bij elkaar. En op basis van deze informatie hebben we besloten om het project niet verder te ondersteunen en de investeringskans van de website te halen. De ontstane situatie na de ontvangst van de informatie heeft uiteindelijk geleid tot onvoldoende vertrouwen in een correcte afwikkeling gedurende de looptijd van de lening.
+ Linkje om eventueel gelijk te kunnen investeren: SPOILER1links Ik zit in het eerdere project en het is voor mij teveel administratie met mogelijk 10x een vervroegde aflossing.
+ Linkje om eventueel gelijk te kunnen investeren:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik had niet meegedaan in de eerdere lening een paar maanden geleden, kwam voor mij toen niet goed uit, hoewel ik het wel een interessent project vond, misschien alleen de plannen in een te vroeg stadium. Ik hield hem wel in het achterhoofd voor wanneer de grond daadwerkelijk gekocht zou worden. Dit weekend even verder naar kijken of ik hem nu wel mee wil nemen. Het teruggekomen bedrag van Renovita staat nog in mijn reservepotje, kan ik wel in deze kortlopende lening investeren.
Als ik het me goed herinner loopt deze sneller vol dan de eerdere lening.
Het is een Direct-lening dus veel informatie kunnen we niet verwachten maar hadden ze nou niet tenminste één zinnetje kunnen wijden aan de reden waarom meneer zijn administratieve bezigheden stopzet en een afhaalrestaurant begint en hoeveel ervaring meneer met deze laatste activiteit heeft?
Vuurvaste bekleding bij NLI, 8 mnd, 8.7% aflossingsvrij met garantie moederbedrijf.
Ik weet dat er op het moment een hoogoven stilgezet is om gerenoveerd te worden, mogelijk dat de investering daar me te maken heeft. Looptijd is mij te kort om me er verder in te verdiepen.
[..] Het is een Direct-lening dus veel informatie kunnen we niet verwachten maar hadden ze nou niet tenminste één zinnetje kunnen wijden aan de reden waarom meneer zijn administratieve bezigheden stopzet en een afhaalrestaurant begint en hoeveel ervaring meneer met deze laatste activiteit heeft?
Het eerste waar je aan denkt is een midlifecrisis?
Ze mogen wel eens beter kijken naar de (door de ondernemers aangleverde?) teksten. Bij de eerst genoemde ondernemer staat dat hij vorig jaar zijn eigen restaurant in Zeist startte. Hij is ook aandeelhouder van La Maison in Huizen, wat eerder in 2021 als Restaurant Sauvignon een lening aanging bij HCN en in die pitch staat ook dat hij vorig jaar dat restaurant in Zeist startte, wat nu dus intussen al 3 jaar geleden is. Misschien een kleinigheidje, maar vind ik wel slordig.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dank voor het delen
Klopt het dat de LTV van deze lening op basis van huidige taxatie 900 / 430+395 = 109% betreft? Dat is wel fors, zelfs voor crowd funding. Lees verder niets over pas uitkeren van de gelden uit een bouwdepot als het werk (lees waardevermeerdering) gedaan is.
(en blijkbaar is 430 optimistisch getaxeerd, en is de prijs in de markt 420).
Ik schat het risico toch iets hoger in dan CCF blijkbaar.
Ik proef een significant risico in de pitch. Anderzijds; 11 panden succesvol via NLI gefinancierd, ze zullen er alles aan doen de lasten hiervan netjes te voldoen.
O.b.v. het trackrecord ("in het verleden behaalde resultaten......") durf ik 'm toch wel aan.
Klopt het dat de LTV van deze lening op basis van huidige taxatie 900 / 430+395 = 109% betreft? Dat is wel fors, zelfs voor crowd funding. Lees verder niets over pas uitkeren van de gelden uit een bouwdepot als het werk (lees waardevermeerdering) gedaan is.
(en blijkbaar is 430 optimistisch getaxeerd, en is de prijs in de markt 420).
Ik schat het risico toch iets hoger in dan CCF blijkbaar.
Ik snap het nut van een inschrijving van 9ton per pand niet echt als je vervolgens een deelroyement afspreekt tegen lagere bedragen.
Het pand in Hoofddorp zal verkocht worden. Er blijft dan nog een lening over van 400k en een onderpand van 395k. Een waarde die mogelijk eerder zal dalen dan stijgen de komende tijd.
Bloemen vandaag voor de helden uit het verre noorden en het diepe zuiden; Taco Mundo Leeuwarden en Le Salonard uit Maastricht Geen enkele termijn gemist volgens mij.
En onverwacht een paar termijnen van lang vervlogen defaults, altijd fijn om te zien dat hier nog altijd aan gewerkt wordt. Betreft Al*re advies en H*L24, projecten uit 2015/2016.
Misschien kijk ik niet goed, maar ik zie niet hoe je in de wallet van GvE de historische mutaties terughaalt. Zo gauw je iets betaalt, is het weg, lijkt het. Ook als je bijvoorbeeld een paar ontvangen termijntjes meeneemt in de betaling van een nieuw project. Foetsie?
Op zondag 6 augustus 2023 11:49 schreef obligataire het volgende: Misschien kijk ik niet goed, maar ik zie niet hoe je in de wallet van GvE de historische mutaties terughaalt. Zo gauw je iets betaalt, is het weg, lijkt het. Ook als je bijvoorbeeld een paar ontvangen termijntjes meeneemt in de betaling van een nieuw project. Foetsie?
Je kijkt goed. Heb begrepen dat er nog aan gewerkt wordt om historie zichtbaar te houden.
Op zondag 6 augustus 2023 11:49 schreef obligataire het volgende: Misschien kijk ik niet goed, maar ik zie niet hoe je in de wallet van GvE de historische mutaties terughaalt. Zo gauw je iets betaalt, is het weg, lijkt het. Ook als je bijvoorbeeld een paar ontvangen termijntjes meeneemt in de betaling van een nieuw project. Foetsie?
Zie ook nieuwsbrief van 7 juli.
Implementatie toekomstige verbeteringen We geven u ook graag een indruk van de belangrijkste feedback van investeerders. Zo is aangegeven dat het oude tabblad ‘Toelichting Geldvoorelkaar.nl’ wordt gemist. Deze feedback nemen wij dan ook ter harte en werken aan het opnieuw implementeren van dit tabblad met overzichtelijke kerngegevens van het project. Bovendien hebben we het verzoek ontvangen een overzicht toe te voegen van betaalhistorie in de Wallet. Momenteel wordt hier hard aan gewerkt. We verwachten beide verbeteringen deze zomer te kunnen implementeren.
Op zondag 6 augustus 2023 10:48 schreef obligataire het volgende: Bloemen vandaag voor de helden uit het verre noorden en het diepe zuiden; Taco Mundo Leeuwarden en Le Salonard uit Maastricht Geen enkele termijn gemist volgens mij.
Bij GVE vervoegd 26362 van onze Haagse mannen Danny van der H & Eric K (nr IV) en deelafloss 20% van 20945 van Bart & Jurgen met hun belegg-pand in Cuijk
Implementatie toekomstige verbeteringen We geven u ook graag een indruk van de belangrijkste feedback van investeerders. Zo is aangegeven dat het oude tabblad ‘Toelichting Geldvoorelkaar.nl’ wordt gemist. Deze feedback nemen wij dan ook ter harte en werken aan het opnieuw implementeren van dit tabblad met overzichtelijke kerngegevens van het project. Bovendien hebben we het verzoek ontvangen een overzicht toe te voegen van betaalhistorie in de Wallet. Momenteel wordt hier hard aan gewerkt. We verwachten beide verbeteringen deze zomer te kunnen implementeren.
Ik wacht hier met smart op. Snap niet dat ze dit niet zelf hadden kunnen bedenken 😭
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen. (Roos Vonk)
HCN 254 Atlantis Nederweert. Bron Eindhovens dagblad 6 aug 23 Ik zal over de overvallers verder maar niets over zeggen, maar wens dit hard werkend gezin het allerbeste.
Brutale overval Chinees horecagezin in Best waarbij kinderen alleen thuis waren, ‘Ik hoorde meteen dat het foute boel was’
SPOILER
[ Bericht 2% gewijzigd door peterc op 06-08-2023 22:18:09 ]
[..] Ik wacht hier met smart op. Snap niet dat ze dit niet zelf hadden kunnen bedenken 😭
Heel simpel, een historisch overzicht van alle mutaties is gewoon minimale functionaliteit die je van een wallet (of rekening courant) mag verwachten. Als dat er niet is heb je dus geen inzicht in mutaties, wat mij betreft dus onvoorstelbaar dat ze financiele instelling deze eis/wens zelf niet hadden kunnen bedenken.
Op zondag 6 augustus 2023 19:48 schreef peterc het volgende: HCN 172 Atlantis Nederweert. Bron Eindhovens dagblad 6 aug 23 Ik zal over de overvallers verder maar niets over zeggen, maar wens dit hard werkend gezin het allerbeste.
Brutale overval Chinees horecagezin in Best waarbij kinderen alleen thuis waren, ‘Ik hoorde meteen dat het foute boel was’
SPOILER
Zijn daar dan 2 projecten voor geweest? Ik zat in nr 254, intussen al geheel afgelost sinds afgelopen december.
Hopelijk worden deze laffe lieden snel opgespoord. Pfff, woning overvallen met alleen de 2 kinderen thuis, gelukkig zijn ze niet gewond geraakt (of erger).
[..] Heel simpel, een historisch overzicht van alle mutaties is gewoon minimale functionaliteit die je van een wallet (of rekening courant) mag verwachten. Als dat er niet is heb je dus geen inzicht in mutaties, wat mij betreft dus onvoorstelbaar dat ze financiele instelling deze eis/wens zelf niet hadden kunnen bedenken.
Inderdaad. Ik doe er nu ff niets, want ik kan het nu niet volgen.
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen. (Roos Vonk)
[..] Zijn daar dan 2 projecten voor geweest? Ik zat in nr 254, intussen al geheel afgelost sinds afgelopen december.
Hopelijk worden deze laffe lieden snel opgespoord. Pfff, woning overvallen met alleen de 2 kinderen thuis, gelukkig zijn ze niet gewond geraakt (of erger).
Sorry you are right, wrong project number , 254 is het goede HCN projectnr en inderdaad al afgelost, 172 is Formidable Eerbeek. Niet meer uit mijn hoofd doen
[..] Sorry you are right, wrong project number , 254 is het goede HCN projectnr en inderdaad al afgelost, 172 is Formidable Eerbeek. Niet meer uit mijn hoofd doen
Ah, ik zat al te zoeken op de HCN site tussen de projecten. Had ik beter in mijn eigen overzichtje kunnen kijken, die Formidable zit daar ook bij, inderdaad 172 (en die mag nog 10 maandjes).
Beste investeerder, U heeft eerder in een vastgoed gerelateerde aanvraag geïnvesteerd, vandaar ontvangt u dit bericht. We willen u graag wijzen op een nieuwe investeringskans die naar verwachting morgen (8-8) live gaat op ons platform. Het betreft een nieuwe financiering van Great Peninsula Services B.V. ter grootte van ¤ 900.000,-. De investeringskans heeft de volgende kenmerken: ✓ 9,0% rente over de hele looptijd; ✓ De looptijd is 12 maanden volledig aflossingsvrij met derhalve een slottermijn ter hoogte van het leenbedrag; ✓ De geldnemer is Great Peninsula Services B.V., Mantra B.V., Moksha Builders B.V. en V.R. Vishnumolakala handelend onder de naam Kala Consulting en mevrouw S.K. Yatam. De hoofdelijke aansprakelijkheid van de heer V.R. Vishnumolakala en mevrouw S.K. Yatam vertegenwoordigt op dit moment een materiële waarde op basis van de overwaarde in de onroerend goed portefeuille ✓ Er wordt een eerste hypothecaire inschrijving van ¤ 900.000,- op de woning aan de Graan voor Visch 18413, 2132 GP te Hoofddorp, kadastraal bekend als sectie L nummer 6393 te Haarlemmermeer, verkregen ten behoeve van de investeerders. Het onroerend goed kent een huidige marktwaarde van ¤ 430.000,- en een marktwaarde van ¤ 520.000,- na verbouwing op basis van een taxatierapport met waarde peildatum 20-07-2023; ✓ Er wordt een eerste hypothecaire inschrijving van ¤ 900.000,- op de woning aan de Dirk Schäferhof 29, 1421 KG te Uithoorn, kadastraal bekend als sectie B nummer 8815 te Uithoorn, verkregen ten behoeve van de investeerders. Het onroerend goed kent een huidige marktwaarde van ¤ 395.000,- op basis van een taxatierapport met waarde peildatum 27-12-2022; ✓ De (huidige en toekomstige) huurpenningen van het onroerend goed aan de Graan voor Visch 18413, 2132 GP te Hoofddorp, kadastraal bekend als sectie L nummer 6393 te Haarlemmermeer en Dirk Schäferhof 29, 1421 KG te Uithoorn, kadastraal bekend als sectie B nummer 8815 te Uithoorn, worden verpand aan de investeerders van Collin Crowdfund; ✓ De Dun & Bradstreet kwalificatie is Laag risico; ✓ De overall Collin Credit Score is Goed. Via de volgende link kunt u de gehele pitch bekijken en vanaf nu al investeren: Great Peninsula Services B.V. Investeren kan via de website, helaas is investeren via de app niet mogelijk voor deze eerste investeringskans.
Link:
SPOILER
Ik zit bovenstaande project net nog even te bekijken. Helaas kan ik het precieze (bedrijfsmatige) pand niet vinden want het heeft volgens mij een zijingang en dus niet aan de doorgaand weg gelegen. Gevoelsmatig is het de 150k wel waard en lijkt het mij wel een aardig project. Wel jammer dat er weer nauwelijks afgelost gaat worden en dat de netto rente weer erg krapjes is. Wel verwacht ik dat je hier je geld wel terug gaat krijgen. Andere die hier nog op willen schieten?
Verneemt iemand nog wel eens iets van/over MAX? bijvoorbeeld over de nieuwe website of de ECSPR (zou rond 2 augustus uitsluitsel over komen). Op mijn mails wordt niet meer gereageerd
Op maandag 7 augustus 2023 10:50 schreef Slingervinger het volgende: Verneemt iemand nog wel eens iets van/over MAX? bijvoorbeeld over de nieuwe website of de ECSPR (zou rond 2 augustus uitsluitsel over komen). Op mijn mails wordt niet meer gereageerd
De status van de projecten wordt afgelopen weken vrij actief bijgehouden op de website (projectpagina tabblad updates). Dat is in ieder geval enorm verbeterd ten opzichte hoe dit vorig jaar en begin dit jaar was. Alleen wel weer jammer dat je daar geen emails over ontvangt, je moet dus zelf deze updates opzoeken.
Mbt. de website en de laatste ontwikkelingen: daarover is op 24 juli een nieuwsbrief uitgestuurd. Ik gok dat ze eind deze maand een nieuwe maandelijkse update delen.
Op zich geen slecht project maar ik heb ook liever het project met de 1e hypotheek op het bedrijfsmatige onroerend goed voor maar een half procentje minder.
Jamin geniet door haar historie in Nederland een ongekend grote naamsbekendheid. Ik zie dan ook volop kansen daarvan gebruik te maken in een nieuw te openen filiaal op een toplocatie in Capelle aan den IJssel. Met 120 m2 aan zoetwaren inclusief een groeiend assortiment aan gezonde opties wordt het de eerste vestiging in de gemeente.
De financiering is bedoeld om voorraad in te kopen en de zaak operationeel te krijgen. In het licht van de groeistrategie van Jamin past crowdfunding daar uitstekend bij. Graag zouden we u vanaf september in de nieuwe vestiging willen ontvangen.
De belangrijkste kenmerken van het project zijn: - Kredietbedrag: ¤ 150.000 - Rente: 8,75% - Looptijd: 60 maanden - Belangrijkste zekerheden: - Hoofdelijke aansprakelijkheid in privé - Pandrecht op bedrijfsinventaris en voorraden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nou ja, toch nog een tientje verdiend Voor de mensen is het een stuk triester uiteraard.....
[ Bericht 2% gewijzigd door obligataire op 07-08-2023 18:38:53 ]
[..] Ik zit bovenstaande project net nog even te bekijken. Helaas kan ik het precieze (bedrijfsmatige) pand niet vinden want het heeft volgens mij een zijingang en dus niet aan de doorgaand weg gelegen. Gevoelsmatig is het de 150k wel waard en lijkt het mij wel een aardig project. Wel jammer dat er weer nauwelijks afgelost gaat worden en dat de netto rente weer erg krapjes is. Wel verwacht ik dat je hier je geld wel terug gaat krijgen. Andere die hier nog op willen schieten?
yep : https://kadastralekaart.com/kaart/perceel/HLM03/C/4118 Zijn BV is ingeschreven op het adres 49D vd pitch plus denk zijn huurder , geen wereldrente, courant pand lijkt me en altijd wel te verkopen, beperkte inleg doe/ durf ik altijd wel bij dit soort projecten, als een soort tussendoor snackje zie ik dit. Hoofdvestiging Bestaande handelsnamen RENA Solutions B.V.
Statutaire naam RENA Solutions B.V.
KVK 72835974Vestigingsnr. 000040921441Graftermeerstraat 49 D2131AAHoofddorp 72835974 0000 000040921441 RENA Solutions B.V. Graftermeerstraat 49 D 2131AA Hoofddorp Groothandel in koffie, thee, cacao en specerijen (geen ruwe) Besloten vennootschap met ...
[ Bericht 5% gewijzigd door peterc op 07-08-2023 20:21:38 ]
Ondernemer opent tweede zaak. Herfinanciering zaak Tilburg +financiering Eindhoven. 2e hypotheek die niet veel voorstelt + 75k borg franchise organisatie.
Ondernemer opent tweede zaak. Herfinanciering zaak Tilburg +financiering Eindhoven. 2e hypotheek die niet veel voorstelt + 75k borg franchise organisatie.
De Tilburgse lening liep af? Of waarom zou je aan 10% herfinancieren?
Bronsvoorderdijk 23 kavel 333 te Bathmen LIVE 10 augustus 2023 om 11.00 uur
Vandaag presenteren wij een nieuw project aan de Bronsvoorderdijk 23 kavel 333 te Bathmen. Je kunt vanaf 10 augustus 2023 om 11.00 uur investeren. Het betreft een nog te realiseren kavel met een recreatiewoning op een recreatiepark. Het object is gelegen in een landelijke omgeving vlakbij enkele kleinere dorpen. Op korte afstand ligt de dorpskern van Bathmen met alle dagelijkse voorzieningen. Voor meer voorzieningen is de stad Deventer goed bereikbaar.
Betreft lening bij Collin nr 43618 - Jogo Invest B.V. II
Uit NRC 8 augustus 2023. Kapitein van op de Schelde gezonken schip vermist
Op de rivier de Schelde tussen Antwerpen en Gent is maandagochtend een Nederlands binnenvaartschip gezonken, melden Belgische media. De kapitein uit het Waalse Charleroi is vermist. Over de oorzaak is nog niets bekend.
Het gaat om de Jogo 2, bevestigt een woordvoerder van het Belgische bedrijf Jogologistics. Dat schip zou bakstenen van Antwerpen naar Menen aan de Franse grens hebben vervoerd. Het schip vertrok rond 5.00 uur ’s ochtends uit Antwerpen en werd voor het laatst in de buurt van het dorp Grembergen op de kaart gezien.
„We zijn aangeslagen hierdoor”, zegt een woordvoerder van Jogologistics tegen NRC. „We weten niets over de omstandigheden en de reden waarom dit is gebeurd. Je wordt er niet goed van.” Behalve de kapitein was volgens de woordvoerder niemand aan boord van het schip.
Een fietser die zag dat het schip in de problemen was, schakelde de hulpdiensten in, schrijft de Belgische krant Het Laatste Nieuws. Toen die ter plaatse waren, was het schip al gezonken. Op videobeelden is te zien hoe een boot met duikers is begonnen te zoeken op de rivier. Vanwege de sterke stroming gaat dat moeizaam. Door het zinken van het circa vijftig meter lange schip is de Schelde enkele dagen gestremd. (NRC)[/i]
Weer een hele nare situatie. Zelf zit ik er gelukkig niet in.
Als ik het goed begrijp is het schip wat via Collin gefinancierd is en hypotheek draagt, de jogo 4. Ik lees dacht ik dat een ander schip de jogo 2 gezonken is.
Correct. Deze pitch is alleen voor Jogo 4 De Jogo 2 en Jogo 3 zijn echter volgens deze pitch wel bij Collin gefinancierd. Ik heb daar geen gegevens van.
[..] Als ik het goed begrijp is het schip wat via Collin gefinancierd is en hypotheek draagt, de jogo 4. Ik lees dacht ik dat een ander schip de jogo 2 gezonken is.
[..] Ik zit bovenstaande project net nog even te bekijken. Helaas kan ik het precieze (bedrijfsmatige) pand niet vinden want het heeft volgens mij een zijingang en dus niet aan de doorgaand weg gelegen. Gevoelsmatig is het de 150k wel waard en lijkt het mij wel een aardig project. Wel jammer dat er weer nauwelijks afgelost gaat worden en dat de netto rente weer erg krapjes is. Wel verwacht ik dat je hier je geld wel terug gaat krijgen. Andere die hier nog op willen schieten?
[..] yep : https://kadastralekaart.com/kaart/perceel/HLM03/C/4118 Zijn BV is ingeschreven op het adres 49D vd pitch plus denk zijn huurder , geen wereldrente, courant pand lijkt me en altijd wel te verkopen, beperkte inleg doe/ durf ik altijd wel bij dit soort projecten, als een soort tussendoor snackje zie ik dit. Hoofdvestiging Bestaande handelsnamen RENA Solutions B.V.
Statutaire naam RENA Solutions B.V.
KVK 72835974Vestigingsnr. 000040921441Graftermeerstraat 49 D2131AAHoofddorp 72835974 0000 000040921441 RENA Solutions B.V. Graftermeerstraat 49 D 2131AA Hoofddorp Groothandel in koffie, thee, cacao en specerijen (geen ruwe) Besloten vennootschap met ...
Ik zit wel in het eerste Jogo project (van het schip wat nu dus gezonken is). Als ik de pitch teruglees is er een (relatief) goedkoop schip met en dure kraan gezonken. Wordt dus even een mooie test qua zekerheden, met name: is er een verzekering in dit geval. Was een project wat volledig lineair was, 6 jaar. Staat nu nog zo'n 75% van de hoofdsom open. Staat in mijn excel voor 85% LTV.
[..] Het onderwerp is opgenomen in de agenda voor het MT-overleg van aanstaande dinsdag. Nog even rustig afwachten dus.
De verbetervoorstellen zijn binnen het GvE MT goed ontvangen, hiervoor wordt nu bekeken of en binnen welke termijn het IT technisch kan worden verwerkt.
Laten we hopen dat ze het snel voor elkaar hebben...
[..] De verbetervoorstellen zijn binnen het GvE MT goed ontvangen, hiervoor wordt nu bekeken of en binnen welke termijn het IT technisch kan worden verwerkt.
Laten we hopen dat ze het snel voor elkaar hebben...
Het gaat wel traag allemaal. Hopelijk gaan ze er gelijktijdig voor zorgen dat mijn betaalhistorie inhoudelijk goed zichtbaar is. Tot die tijd staat GvE voor mij on hold.
Max heeft een email gezonden over H*gher B*rrowf*eld Ltd. (639580, 639586 en/of 780442) met een stemming. Drie opties: - vragen om vrijwillig te veilen - lening opzeggen en executieveiling in gang zetten - "receivers' (soort curator?) aanstellen
Ik heb op de tweede optie gestemd. Curatoren zijn duur.
Op dinsdag 8 augustus 2023 17:35 schreef Gustaf86 het volgende: Max heeft een email gezonden over H*gher B*rrowf*eld Ltd. (639580, 639586 en/of 780442) met een stemming. Drie opties: - vragen om vrijwillig te veilen - lening opzeggen en executieveiling in gang zetten - "receivers' (soort curator?) aanstellen
Maar het zijn wel mensen die ervoor geleerd hebben..... dat gevoel heb ik bij Max zelden of nooit.
Op dinsdag 8 augustus 2023 11:04 schreef Horsemen het volgende: Nieuw Collin 12 maanden projectfinanciering met 1e hypotheek waarbij boetevrij mag worden afgelost:
Hoe moet ik deze zien? 3 appartementen worden spoedig verkocht en er blijkt later een doorrol nodig? Had P*ter bij CCF niet zoiets? Geld komt wel terug met de hypotheek dekking lijkt me.
[..] Hoe moet ik deze zien? 3 appartementen worden spoedig verkocht en er blijkt later een doorrol nodig? Had P*ter bij CCF niet zoiets? Geld komt wel terug met de hypotheek dekking lijkt me.
Linkje
SPOILER
[..] Hoe moet ik deze zien? 3 appartementen worden spoedig verkocht en er blijkt later een doorrol nodig? Had P*ter bij CCF niet zoiets? Geld komt wel terug met de hypotheek dekking lijkt me.
Huidige waarde is 1.850.000. Als verbouwing niet doorgaat is dat het risico denk ik.
Verder start de verbouwing als er vier koopcontracten liggen. Er zijn er nu twee getekend en mogelijk volgt de derde spoedig na funding. Verkoopopbrengst zal pas volledig binnenkomen na oplevering appartement.
Op dinsdag 8 augustus 2023 11:04 schreef Horsemen het volgende: Nieuw Collin 12 maanden projectfinanciering met 1e hypotheek waarbij boetevrij mag worden afgelost:
Deze dame heeft een 2-tal projecten bij KOM lopen.
1: Betreft de waarborgsom van het Collin project. Deze lening zal m.i. moeten worden afgelost met de gelden via Collin. Uiteraard gebeurd dit net na de boetevrije periode.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2: Betreft de aankoop van een object in Gouda. Insteek was ontwikkeling appartementen, maar is gewijzigd in de exploitatie van een onbemand hotel. De lening wordt op korte termijn afgelost.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het geld zal inderdaad wel terugkomen.
Op dinsdag 8 augustus 2023 17:35 schreef Gustaf86 het volgende: Max heeft een email gezonden over H*gher B*rrowf*eld Ltd. (639580, 639586 en/of 780442) met een stemming. Drie opties: - vragen om vrijwillig te veilen - lening opzeggen en executieveiling in gang zetten - "receivers' (soort curator?) aanstellen
Dat klopt maar er was een project vóór 3 juli op een veiling verkocht waar je vervolgens niets meer van verneemt. Met andere woorden: je moet niet de illusie hebben dat je bij een veiling binnen afzienbare tijd iets terug hebt.
[..] Ik zit wel in het eerste Jogo project (van het schip wat nu dus gezonken is). Als ik de pitch teruglees is er een (relatief) goedkoop schip met en dure kraan gezonken. Wordt dus even een mooie test qua zekerheden, met name: is er een verzekering in dit geval. Was een project wat volledig lineair was, 6 jaar. Staat nu nog zo'n 75% van de hoofdsom open. Staat in mijn excel voor 85% LTV.
Ik ben nog steeds benieuwd naar de oorzaak. Ik kan me voorstellen dat er bepaalde oorzaken kunnen zijn die uitgesloten zijn van uitkering. Nalatigheid, te zwaar beladen oid? Er was in ieder geval geen ander schip bij betrokken en een schip zinkt niet zomaar
Voordeel in deze situatie is dat ze meerdere schepen exploiteren dus de cashflow zal niet helemaal stilvallen.
Via deze weg willen wij u informeren over de algehele vervroegde aflossing van de lopende lening van Willem Haars (box 3) met leningnummer 41550. Dit betekent dat u naast de reguliere rente en aflossing van uw openstaande bedrag ook nog zes extra rentetermijnen ontvangt. Wij hebben dit bedrag pro rato uw investering op uw rekening courant bijgeschreven. De zes extra rentetermijnen zijn berekend op basis van het openstaande bedrag minus de 10% vergoedingsrentevrije aflossing.
Willem Haars bij Collin is vandaag vervroegd afgelost met ongeveer 6 maanden extra rente. Aangezien dit een project tegen 4,9% rente was, heb ik daar weinig problemen mee
info CCF / vervroegde aflossing 41550 OG Haars / met een maandje of extra 6 rente schat ik zo / niet verkeerd Willem Haars // 4 berichten binnen een paar minuten inzake Ome Willem, we zijn ad-rem met zijn allen
Via deze weg willen wij u informeren over de algehele vervroegde aflossing van de lopende lening van ***. Dit betekent dat u naast de reguliere rente en aflossing van uw openstaande bedrag ook nog zes extra rentetermijnen ontvangt. Wij hebben dit bedrag pro rato uw investering op uw rekening courant bijgeschreven. De zes extra rentetermijnen zijn berekend op basis van het openstaande bedrag minus de 10% vergoedingsrentevrije aflossing.
Prima bericht. Van al mijn projecten heeft deze de laagste netto rente (3.7%).
Op dit moment heeft onze hostingpartij last van een storing, waardoor de website van Collin mogelijk niet naar behoren functioneert. Wij monitoren de situatie. De Collin investeerdersapp functioneert wel naar behoren en kunt u gebruiken om te investeren. Excuus voor het ongemak.
https://kadastralekaart.com/kaart/perceel/BES00/C/3804 onderstaand aandachtsptn Overige financiers: Naast de lening van de investeerder is de aankoop van het pand gefinancierd met een krediet faciliteit van New 10 met een jaarlijkse aflossing van ¤ 50.000,-.
De gecombineerde solvabiliteit per ultimo 2022 bedroeg 10% op een balanstotaal van ¤ 936.000,-. Door de verbeterde resultaten en aflossingen van de langlopende leningen wordt in 2023 wordt een stijging van de solvabiliteit verwacht naar 20% op een balanstotaal van ¤ 929.000,- ultimo 2023. Wij kwalificeren de solvabiliteit als Voldoende.
[ Bericht 11% gewijzigd door peterc op 09-08-2023 16:04:23 ]
[..] Deze dame heeft een 2-tal projecten bij KOM lopen.
1: Betreft de waarborgsom van het Collin project. Deze lening zal m.i. moeten worden afgelost met de gelden via Collin. Uiteraard gebeurd dit net na de boetevrije periode.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2: Betreft de aankoop van een object in Gouda. Insteek was ontwikkeling appartementen, maar is gewijzigd in de exploitatie van een onbemand hotel. De lening wordt op korte termijn afgelost.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het geld zal inderdaad wel terugkomen.
[..] Deze dame heeft een 2-tal projecten bij KOM lopen.
SPOILER
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het geld zal inderdaad wel terugkomen. [/quote]
Zojuist heeft mevrouw een update geplaats bij KOM
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er begint een luchtje aan dit project te komen. De lening bij KOM ad 170k die gebruikt is voor de 10% aanbetaling wordt pas afgelost na verkoop van het 5e appartement. In de financieringsbehoefte bij Collin wordt de totale koopsom genoemd en staat er niets vermeld over de huidige financiering bij KOM. Of betreft dit haar 'eigen inbreng'? Na de financiering bij KOM gaat mevrouw opnieuw een aanvraag indienen bij KOM voor 250K. Dit betreft waarschijnlijk de bij Collin genoemde 200k lening investeerders.
In totaal is er straks sprake van 2.420k aan financiering zonder eigen inbreng. Of zie ik iets over het hoofd?
[ Bericht 100% gewijzigd door Willies0199 op 09-08-2023 16:20:09 ]
Op vrijdag 4 augustus 2023 16:35 schreef KrekelJapie het volgende: Zoals al aangegeven in de vorige mail, is er nieuwe informatie ontvangen over het project van SNEW Service Parts. Deze informatie wilden wij eerst natrekken, voordat wij met de inschrijving konden starten. Daarom hebben we het project aan het begin van deze week met een week opgeschoven voor inschrijving. De datum staat nu op 9 augustus as.
Nieuwe SIG: Vandaag presenteren wij een nieuw project aan de Prins Bernhardlaan 46 te Voorburg Herfinanciering. Je kunt vanaf 11 augustus 2023 om 14.00 uur investeren. Het betreft een appartement op de 1e verdieping met 2 slaapkamers, keuken met balkon en een berging. Het object is gelegen in het centrum van Voorburg.
Ik zag het ook, heb er ¤ 100 ingestopt om te kijken wanneer de foutmelding zou komen maar die kwam niet. Vervolgens een mailtje naar Johan gestuurd. Het project is daarna direct geannuleerd en van de site gehaald. Foutje, bedankt.
[..] https://kadastralekaart.com/kaart/perceel/BES00/C/3804 onderstaand aandachtsptn Overige financiers: Naast de lening van de investeerder is de aankoop van het pand gefinancierd met een krediet faciliteit van New 10 met een jaarlijkse aflossing van ¤ 50.000,-.
De gecombineerde solvabiliteit per ultimo 2022 bedroeg 10% op een balanstotaal van ¤ 936.000,-. Door de verbeterde resultaten en aflossingen van de langlopende leningen wordt in 2023 wordt een stijging van de solvabiliteit verwacht naar 20% op een balanstotaal van ¤ 929.000,- ultimo 2023. Wij kwalificeren de solvabiliteit als Voldoende.
Ik zou die solvabiliteit eerder zeer matig noemen. 8,5 ton schuld en hoge aflossingsdruk, moeten geen gekke dingen gebeuren. En de koerierswereld is toch al geen vetpot. Erg courant is het object ook niet lijkt me.
25k, 9.5%, 30 maanden (6 maand aflossingsvrij), 2e hypotheek
Doel splitsen van hun eigen perceel en verkoop gronden
Opvallend: Mevrouw Donkers en de heer Wolters dienen de lening algeheel af te lossen bij verkoop van één van de gesplitste percelen. => Dit lijkt me een verdoken manier om te zeggen dat ze boetevrij kunnen aflossen na verkoop van 1 van beode percelen? Of mis ik iets.