In maart postuum album, met medewerking van internationale grootheden.quote:
jinx het nou niet...quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:46 schreef Scorpion_17 het volgende:
Redelijk rustig hier wel al n maandje nu qua grote namen in de muziek
September is dan ook de maand van het jaar met de minste doden überhaupt. Vanaf oktober stijgt dat weer tot januari met de meeste doden. Scheelt toch zo'n 20%.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:46 schreef Scorpion_17 het volgende:
Redelijk rustig hier wel al n maandje nu qua grote namen in de muziek
Grote naam.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 10:10 schreef Starflyer het volgende:
Rudolph Isley van The Isley Brothers, 84 jaar.
[ twitter ]
Ah neequote:Op vrijdag 13 oktober 2023 10:10 schreef Starflyer het volgende:
Rudolph Isley van The Isley Brothers, 84 jaar.
[ twitter ]
quote:Op woensdag 18 oktober 2023 06:49 schreef bazbo het volgende:
BARST!
Carla Bley
11 mei 1936 - 17 oktober 2023
Waanzinnige muziek gemaakt. Vernieuwend, avontuurlijk, anders. Een parel.
Laat ik vandaag Escalator Over The Hill (haar compleet gestoorde rockjazzopera-achtig werkstuk dat ze zelf 'A Chronotransduction' noemde) maar weer eens beleven.
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
BARST!
Carla Bley
Laat ik vandaag Escalator Over The Hill (haar compleet gestoorde rockjazzopera-achtig werkstuk dat ze zelf 'A Chronotransduction' noemde) maar weer eens beleven.
BARST!
Carla Bley
Laatst voor het eerst geluisterd en inderdaad een kunstwerk.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 14:30 schreef Gehenna het volgende:
[..]je noemt daar wel een prachtplaat zeg!
ja ik ook, is inderdaad een erg mooie plaat.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 14:40 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Laatst voor het eerst geluisterd en inderdaad een kunstwerk.
Iets zegt me dat deze naam is geïnspireerd op de naam G.W. Sok.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 17:54 schreef Gehenna het volgende:
Ik hoor net dat mijn oudcollega 'E. Dakgoot' een paar maand geleden plotseling was overleden, op 41-jarige leeftijd. Speelde in verschillende noise en industrial projecten, o.a. in Paralodia en FCKNBSTRDS
Ik kende hem vanquote:Op dinsdag 24 oktober 2023 14:08 schreef iggyinthehouse het volgende:
Angelo Bruschini, gitarist van Massive Attack, overleden
https://www.bbc.com/news/uk-england-bristol-67205202
Ah de OCCII. Mijn sort-of huiskamer in de jaten 10, zeker tot aan de lockdown. Bij dit optreden stond ik niet achter de bar.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 17:54 schreef Gehenna het volgende:
Ik hoor net dat mijn oudcollega 'E. Dakgoot' een paar maand geleden plotseling was overleden, op 41-jarige leeftijd. Speelde in verschillende noise en industrial projecten, o.a. in Paralodia en FCKNBSTRDS
Misschien heb ik dan ooit wel eens bier bij je besteld.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 15:34 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ah de OCCII. Mijn sort-of huiskamer in de jaten 10, zeker tot aan de lockdown. Bij dit optreden stond ik niet achter de bar.
Ook Amsterdammer?quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 15:37 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Misschien heb ik dan ooit wel eens bier bij je besteld.![]()
![]()
Met Doc naar z'n stamkroeg geweest 20 jaar geleden. Tongerlo als huisbier.quote:
Dat niet, maar ik heb daar ooit wel eens een optredentje meegepakt.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zoveel mooie nummers![]()
R.I.P.![]()
My age is very
Inappropriate
for my behavior
En twee kleine hits gehadquote:Op vrijdag 3 november 2023 13:19 schreef iggyinthehouse het volgende:
Rob Janszen overleden (66 jaar)
Onderdeel geweest van de Franse groep Michel Fugain & Le Big Bazar
Ook deelname aan het Nationaal Songfestival in 1992
https://www.kliknieuwsoss(...)janszen-66-overleden
Check, ik ook.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 15:37 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Misschien heb ik dan ooit wel eens bier bij je besteld.![]()
![]()
Dang, deze zat echt ver weg gestopt in mijn herinneringenquote:
Jong zeg, hoor je toch niet zo vaak, overlijden aan borstkanker op die leeftijd.quote:Op dinsdag 7 november 2023 09:01 schreef Ericr het volgende:
Kwam er gisteren pas achter dat 1 van mijn favoriete klassieke zangeressen, Patricia Janečková, vorige maand overleden is. Leed al een meer dan een jaar aan borstkanker en helaas de strijd verloren.
Faam gekregen op jonge leeftijd o.a. door deze performance:
en daarna vanaf jonge leeftijd heel vaak klassieke optredens gedaan
een grote gemis voor de (klassieke) muziekwereld.
Veel te jong helaas.quote:Op dinsdag 7 november 2023 10:21 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Jong zeg, hoor je toch niet zo vaak, overlijden aan borstkanker op die leeftijd.
Van alle oprichters leeft er nu nog maar één.quote:Op vrijdag 17 november 2023 18:17 schreef Scorpion_17 het volgende:
Kool en the gang oprichter van wie ik nooit van had gehoord overleden
quote:Drummer George 'Funky' Brown is op 74-jarige leeftijd overleden. De medeoprichter (rechts op de foto) van de band Kool & The Gang stierf aan de gevolgen van kanker, meldt TMZ.
Brown was een van de originele bandleden van de groep. De drummer schreef ook mee aan een aantal grote hits van de band, zoals Jungle Boogie en Hollywood Swinging.
De broers Robert en Ronald Bell, Dennis Thomas, Robert Mickens, Charles Smith en Ricky West waren de overige leden van de originele bezetting. Van alle oprichters van de band leeft alleen Robert Bell nog. Kool & The gang boekte vooral in de jaren zeventig en tachtig wereldwijd succes met nummers als Ladies' Night, Celebration en Get Down On It.
https://www.nu.nl/muziek/(...)wn-74-overleden.html
Mooi eerbetoon. *pinkt traantje wegquote:Op vrijdag 17 november 2023 18:17 schreef Scorpion_17 het volgende:
Kool en the gang oprichter van wie ik nooit van had gehoord overleden
Ach jeetjequote:Op vrijdag 17 november 2023 18:33 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Van alle oprichters leeft er nu nog maar één.
[..]
Ik denk n dodenbonus voor heaven must be Missing an angelquote:Op maandag 20 november 2023 12:07 schreef bazbo het volgende:
Barst. Lieve help.
Sara Tavares
(1 februari 1978 - 19 november 2023)
Ik wist niet dat ze al tien jaar te maken had met een hersentumor. Ze maakte wonderschone Portugese en Kaap Verdiaanse muziek. Ik zal haar perfecte album Balancé (2006) nog weer eens draaien.
quote:Op maandag 20 november 2023 17:17 schreef OProg het volgende:
Charlie Dominici, zanger op het debuut van Dream Theater is vrijdag ook overleden.
https://dreamtheater.net/charlie-dominici-1951-2023/
In de tekst staat stroke = beroerte (hersenbloeding of herseninfarct).quote:Op zondag 26 november 2023 23:57 schreef Dagoduck het volgende:
Geordie Walker van Killing Joke (64 jaar, hartaanval)
https://www.nme.com/news/(...)died-aged-64-3549275
Ai, dat komt wel hard aan, 1 van mijn favoriete bands. En 1 van de meest innovatieve gitaristen ooit. Gaat een dagje KJ luisteren worden vandaag.quote:Op zondag 26 november 2023 23:57 schreef Dagoduck het volgende:
Geordie Walker van Killing Joke (64 jaar, hartaanval)
https://www.nme.com/news/(...)died-aged-64-3549275
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |