abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210091722
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 10:03 schreef Myraela het volgende:
Iemand hier toevallig nog goede makkelijke groente-omelet (omelet klinkt mooi, bij mij eindigt het altijd als een roerei) tips?

Ik had nu zo'n zakje erin gegooid. Dat is wel echt heel makkelijk. Maar misschien kan iets met diepvries spinazie oid ook. Ik wil het liefst niet snijden en niet overal nog halve producten overhouden.

[ afbeelding ]
Toen ik met de slijmbeurs zat heb ik, volgens mij bij ah, een grote zak diepvries wokgroenten gekocht. En dat een keer met ei inderdaad en een keer passata er door en pasta erbij.
We have far more in common than that which devides us..
  zondag 30 juli 2023 @ 10:15:51 #102
63722 z80
I fink you freaky
pi_210091733
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 21:36 schreef Myraela het volgende:
Ik hoor iedereen zo enthousiast over rijstkokers. Maar ik snap echt het probleem van rijst in een pannetje koken niet. Voor mij de extra ruimte voor een extra keukenmachine niet waard.
Gemakzucht. Zooi er in en pas naar kijken als je de rijst nodig hebt.
Maar van veel keukenmachines heb ik dan weer. Waarom zou je die willen hebben?

Edit
Ik zie net een zakje voorgesneden groenten langs komen. Dat snij je toch net zo snel zelf? En voor minder geld.

[ Bericht 8% gewijzigd door z80 op 30-07-2023 10:25:56 ]
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_210091831
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 10:15 schreef z80 het volgende:

[..]
Ik heb de functie nog niet gebruikt, maar de Multicooker is ook een rijstcooker. Gisteren voor de 2e keer de slowcooker functie gebruikt en dat beviel goed. Weet nog niet of ik de andere (echte ) slowcookers weg doe. Ze staan niet in de weg
pi_210091893
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 10:09 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Jaren geleden zo een gevonden, met een kilo (gevoeld) kleingeld. Naar politiebureau gebracht, daar werd met verteld dat de dame in kwestie net aangifte aan het doen was. Ze was heel erg blij dat er nog eeerlijke mensen waren (ze was rechter....)
Dat is dan wel echt jaren geleden want de politie neemt het tegenwoordig niet meer aan (id's en rijbewijzen), kwam ik achter nadat ik een paar kilometer naar het politiebureau had gefietst :')

Daarna een 1,5 week gewacht met naar het gemeentehuis brengen omdat die van die ongeschikte openingstijden heeft als je een gewone 9 tot 5 baan hebt 8)7
  zondag 30 juli 2023 @ 10:39:03 #105
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210091991
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 10:32 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Dat is dan wel echt jaren geleden want de politie neemt het tegenwoordig niet meer aan (id's en rijbewijzen), kwam ik achter nadat ik een paar kilometer naar het politiebureau had gefietst :')

Daarna een 1,5 week gewacht met naar het gemeentehuis brengen omdat die van die ongeschikte openingstijden heeft als je een gewone 9 tot 5 baan hebt 8)7
Klopt, is een jaar of 15 geleden, misschien wel langer.
IIG was de dame in kwestie bij
pi_210092011
quote:

[..]

Edit
Ik zie net een zakje voorgesneden groenten langs komen. Dat snij je toch net zo snel zelf? En voor minder geld.
Weet niet hoe snel jij kan snijden, maar een zakje openscheuren kost mij toch echt een stuk minder tijd dan zelf een stuk courgette en een paprika snijden bv.
En gemakzucht, net zoals een rijstkoker dus :+

Diepvries spinazie kan denk ik ook wel inderdaad @Myraela! Kun je gewoon paar blokjes in de pan ontdooien en dan ei er doorheen. Misschien erwtjes (al hebben die misschien iets langer nodig). Ze hebben bij ah ook een zak gegrilde groenten in de diepvries, maar weet niet of je die te groot gesneden vindt en hoe lang dat nodig heeft.
pi_210092089
quote:

[..]

Edit
Wanneer ik al die ingrediënten die in zo’n zakje los koop heb ik zoveel in huis dat ik of steeds hetzelfde eet of weg moet gooien. En wat @vlingpdertje89 zegt, zakje openen gaat een stuk sneller
pi_210092093
quote:
Nee, want dan heb je van alles aangebroken groenten liggen, en weer meer vaat.
pi_210092117
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 10:40 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Weet niet hoe snel jij kan snijden, maar een zakje openscheuren kost mij toch echt een stuk minder tijd dan zelf een stuk courgette en een paprika snijden bv.
En gemakzucht, net zoals een rijstkoker dus :+

Diepvries spinazie kan denk ik ook wel inderdaad @:Myraela! Kun je gewoon paar blokjes in de pan ontdooien en dan ei er doorheen. Misschien erwtjes (al hebben die misschien iets langer nodig). Ze hebben bij ah ook een zak gegrilde groenten in de diepvries, maar weet niet of je die te groot gesneden vindt en hoe lang dat nodig heeft.
Die diepvries gegrilde groenten zijn inderdaad erg groot. Ik heb ze laatst wel ontdooid en daarna even fijner gesneden, maar ideaal is het niet. Ik vind die wel handig om in huis te hebben voor een snelle pasta en geen verse groenten in huis oid.
  zondag 30 juli 2023 @ 10:52:45 #110
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_210092151
Ik maak regelmatig een soort huevos rancheros: gebakken ei of roerei met een miniblikje zwarte bonen, tomaatjes en salsa of hot sauce. Kan ook met een kliekje feta, boerenkool of champignons.
Spoilers!
pi_210092184
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 10:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik maak regelmatig een soort huevos rancheros: gebakken ei of roerei met een miniblikje zwarte bonen, tomaatjes en salsa of hot sauce. Kan ook met een kliekje feta, boerenkool of champignons.
Oh dat lijkt een beetje of dat airfryer idee van laatst, ook een goede.
pi_210092238
Ik maak graag groenteomelet van diepvriesspinazie:
• Spinazie in de koekepan totdat het goed warm is
• Ei loskloppen in schaal
• Warme spinazie door losgeklopte ei mengen
• Koekepan weer goed warm maken met boter/olie/pfas
• Ei/spinaziemengsel in koekepan gieten

Als basismethode werkt dit ook voor allerlei andere groente natuurlijk.
Omdat mijn omeletten vaak wat dik zijn zet ik als de onderste helft gestold is, de pan even onder de grill. Dan gaart het gelijkmatiger. Extra lekker met wat kaas erover ;)

Voor extra fluffy omelet doe ik een schepje baksoda en een eetlepel yoghurt/kwark door het losgeklopte ei.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_210092675
Klinkt lekker @sigme!

Ik heb vandaag wel lekker dagje. Vanochtend rustig aan, miep aangezet voor rondje stofzuigen en dweilen en zelf lekker op de bank met tv. Ergens tussen nu en 14u een uur wandelen. Om 15u een date. Daarna nog even boodschappen doen, vanavond nog een Les Mills lesje doen (Grit Strength, Bodycombat of BodyAttack) en iets van HelloFresh koken.

Morgenochtend dan de hele trapkast leeghalen inclusief de onhandige stellingkasten, en dan komt mama en gaan we samen er planken in hangen (veel praktischer in gebruik denk ik, en daardoor ook makkelijker redelijk opgeruimd te houden). Best wel zin in, is dat klusje eindelijk een keer gedaan! En dan nog even lunchen bij mij thuis, dus daar ook even iets voor halen vanavond.

[ Bericht 3% gewijzigd door vlindertje89 op 30-07-2023 13:29:51 ]
pi_210092731
Moffel jij nou gewoon een date tussen de rest van je dingen? :+
pi_210092749
Vandaag beetje uitbrakken... met wijn weer een serie zitten bingen tot laat/vroeg :+
Beetje koppijn ervan :D

Verder kledingwasje straks ophangen en samen de vriezer maar weer eens ontdooien en lades schoonmaken o|O

Rest krant, piano spelen, wandelen.
We bestellen Turks bij een onbekend tentje, ben benieuwd.
pi_210092766
Ik heb 12 roti platen gebakken. :9
pi_210092798
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 11:47 schreef Blues het volgende:
Echt he, we willen uitgebreide date-verhalen om van mee te genieten.
pi_210092885
In het kader van date-verslagen, ik zie nog steeds M. Gisteren was ik bij hem thuis en bood hij me een zelfgekweekte courgette aan -- hij was erg onder de indruk van zichzelf want het was een gigantische courgette, ongeveer het formaat van mijn onderarm. Nou heb ik 'm wel uitgelegd dat groter niet per se beter is, maar ja het is een man he :P
pi_210092913
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 11:47 schreef Blues het volgende:
Mogelijk :+
Ik merk wel dat af en toe daadwerkelijk op date gaan het wel minder spannend maakt :)

Al geldt dat ook niet helemaal voor iedereen. Vooral voor nieuwe mensen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus bij mensen waar ik al een beetje van weet dat er potentieel wat zou kunnen zijn, is het toch wel vrij spannend nog. Misschien krijg ik ergens in de vakantie na al het oefenen nog genoeg moed om iig één van de twee iets te sturen :)

Na de date vanmiddag zal ik verslag uitbrengen ;) het is via Breeze weer, dus er is nu ook nog weinig te melden haha want alleen profiel gezien. Hij heeft dezelfde naam als mn ex, is 36, wil kinderen, en op twee van zn vier foto's vind ik m aantrekkelijk en op de andere twee niet echt (echt niet). Hij doet iets in IT. Dat is het zo'n beetje :D

[ Bericht 4% gewijzigd door vlindertje89 op 30-07-2023 12:22:12 ]
pi_210092924
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 10:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dit doe ik ook. En als het ei aan de bovenkant bijna gestold is kaas erop en dan een tortilla uit de diepvries. Even omdraaien. Tortilla minuutje laten garen.
quote:
7s.gif Op zondag 30 juli 2023 10:57 schreef sigme het volgende:
Ik maak graag groenteomelet van diepvriesspinazie:
• Spinazie in de koekepan totdat het goed warm is
• Ei loskloppen in schaal
• Warme spinazie door losgeklopte ei mengen
• Koekepan weer goed warm maken met boter/olie/pfas
• Ei/spinaziemengsel in koekepan gieten

Als basismethode werkt dit ook voor allerlei andere groente natuurlijk.
Omdat mijn omeletten vaak wat dik zijn zet ik als de onderste helft gestold is, de pan even onder de grill. Dan gaart het gelijkmatiger. Extra lekker met wat kaas erover ;)

Voor extra fluffy omelet doe ik een schepje baksoda en een eetlepel yoghurt/kwark door het losgeklopte ei.
Zoiets doe ik ook. En dan heb ik vaak nog allerlei andere diepvriesgroente die er ook bij kunnen. Voordeel van diepvries is dat de aangebroken verpakkingen gewoon weer terug in de diepvries kunnen. En als ik wel zin/tijd heb om te snijden doe ik die restjes geblancheerd ook in de diepvries.
pi_210092964
Leuke date-verhalen van @Tele6 en @vlindertje89 O+
Die tijd waarin je een beetje aan het uitproberen bent is leuk en spannend. Vooral achteraf ;)
pi_210093005
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2023 12:07 schreef Tele6 het volgende:
In het kader van date-verslagen, ik zie nog steeds M. Gisteren was ik bij hem thuis en bood hij me een zelfgekweekte courgette aan -- hij was erg onder de indruk van zichzelf want het was een gigantische courgette, ongeveer het formaat van mijn onderarm. Nou heb ik 'm wel uitgelegd dat groter niet per se beter is, maar ja het is een man he :P
:')
pi_210093077
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2023 08:47 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Totdat ik je andere topic las, dacht ik aan de hand van je posts hier eerst "heeft die man geld teveel, alles maar door een meubelmaker laten maken" en vervolgens "heeft ie z'n vrouw ingeruild voor een ander meubelmakend exemplaar?"

:P
Hetzelfde exemplaar heeft een opleiding meubelmaker afgerond :)
La derecha oprime, la izquierda libera
  zondag 30 juli 2023 @ 13:37:04 #125
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_210093673
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 12:16 schreef yinu het volgende:

[..]
Dit doe ik ook. En als het ei aan de bovenkant bijna gestold is kaas erop en dan een tortilla uit de diepvries. Even omdraaien. Tortilla minuutje laten garen.
[..]

Oeh :9
Spoilers!
  zondag 30 juli 2023 @ 13:45:26 #126
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_210093758
BLEHHHHHHHHHHHHHHH :r :r :r :r

Die paarse fanta :r :r :r :r wtf
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_210093767
Wie brengt ff vieze snacks?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_210093813
Zat geen snek meer in de vriezer :o
pi_210093819
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 13:49 schreef Blues het volgende:
Zat geen snek meer in de vriezer :o
Ik vind het niet erg als je ze bij de supermarkt gaat halen hoor :D
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_210093857
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 13:50 schreef DancingPhoebe het volgende:

Ik vind het niet erg als je ze bij de supermarkt gaat halen hoor :D
Ik wel :+
pi_210093868
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 13:52 schreef Blues het volgende:

[..]
Ik wel :+
Grmpf.
pi_210093889
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 13:53 schreef DancingPhoebe het volgende:

Grmpf.
  Moderator zondag 30 juli 2023 @ 16:01:11 #133
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_210095802
quote:
2s.gif Op zondag 30 juli 2023 12:35 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Hetzelfde exemplaar heeft een opleiding meubelmaker afgerond :)
Dat had ik inmiddels ook door. Voor die korte tijd gaat ze nog steeds iepenhout op de bakfiets zetten?

Ik onthou veel niet in de SC omtrent het wel en wee van de lui hier :P Dit detail dan weer wel, want ja, dat is zulks mooi hout 8)7
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_210096035
De Facebook Tamtam heeft gewerkt *O* Hij komt zijn portemonnee nu halen. Ik had eventueel nog wat andere mogelijkheden achter de hand om de eigenaar te vinden, dus dat was wel goed gekomen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 30 juli 2023 @ 16:28:21 #135
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210096339
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 19:36 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Oi
Good Omens seizoen 2 is bij Amazon Prime te zien
Neil Gaiman en John Finnemore schreven het
Eerste twee afleveringen gekeken, is tot nu toe okay, maar niet overtuigd dat het zal gaan kunnen meten aan het origineel.
  zondag 30 juli 2023 @ 16:28:51 #136
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210096352
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 16:12 schreef Isabeau het volgende:
De Facebook Tamtam heeft gewerkt *O* Hij komt zijn portemonnee nu halen. Ik had eventueel nog wat andere mogelijkheden achter de hand om de eigenaar te vinden, dus dat was wel goed gekomen.
*O*
pi_210096404
Ik kreeg ook de waarschuwing (een paar keer) van mensen op FB om de portemonnee vooral niet naar de gemeente te brengen, want die vernietigen de ID kaart en het rijbewijs direct? Wat een raar iets.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Moderator zondag 30 juli 2023 @ 16:44:01 #138
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_210096675
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 16:30 schreef Isabeau het volgende:
Ik kreeg ook de waarschuwing (een paar keer) van mensen op FB om de portemonnee vooral niet naar de gemeente te brengen, want die vernietigen de ID kaart en het rijbewijs direct? Wat een raar iets.
Tja, misschien had jij er al een of ander pand mee gehuurd waarin je een drugslab opent.

Is iemand die ik ken overkomen, is een rechtzaak aan te pas gekomen.

Dus ja, ik snap het uiterst voorzichtig en waarschijnlijk naar letter van de wet handelen wel.
  zondag 30 juli 2023 @ 16:56:35 #139
217702 Lonaa
Honger!
pi_210096851
Qua omelet: vriendinnetje maakt vaak doperwten met tonijn.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_210097006
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 16:30 schreef Isabeau het volgende:
Een gevonden id naar de gemeente gebracht.
De mevrouw beloofde, dat zij (de jongeman) zouden vinden. w/

Max :@
pi_210097461
Nou, niet veel te melden over de date haha, sorry. Het was wel oke, maar na anderhalf uur waren we (voor mijn gevoel in elk geval) wel uitgepraat en heb ik er een einde aan gebreid. Opzich prima anderhalf uur maar hoeft niet nog een keer.
pi_210097598
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 17:37 schreef vlindertje89 het volgende:
Nou, niet veel te melden over de date haha, sorry. Het was wel oke, maar na anderhalf uur waren we (voor mijn gevoel in elk geval) wel uitgepraat en heb ik er een einde aan gebreid. Opzich prima anderhalf uur maar hoeft niet nog een keer.
Daar zijn dates ook voor toch, kijken of je bij elkaar zou passen. En in dit geval dus nee. Klaar. Next!
  Moderator zondag 30 juli 2023 @ 17:49:10 #143
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_210097618
Wist niet dat Irene Schouten in Emmen aan het wielrennen was. Zag d'r ineens voorbij zoeven.

In één omloop van achterin het peloton naar op kop. Logisch, eindsprint met nog 5 ronden te gaan.
pi_210097619
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 17:37 schreef vlindertje89 het volgende:
En weer door! ;)
pi_210097833
Wie komt kapsalon brengen? Zonder sla en mét donner please.
  Moderator / Redactie Sport zondag 30 juli 2023 @ 18:13:30 #146
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_210097877
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2023 17:49 schreef derLudolf het volgende:
Wist niet dat Irene Schouten in Emmen aan het wielrennen was. Zag d'r ineens voorbij zoeven.
Werd netjes 28e op het NK wielrennen bij de profs
en heeft in een criterum elders* al wat wat profs verslagen :+
* in Lekkerkerk, mei dit jaar.

[ Bericht 7% gewijzigd door borisz op 30-07-2023 18:29:26 ]
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_210097973
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 18:10 schreef DancingPhoebe het volgende:
Extra knoflooksaus. :9
pi_210097978
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 18:20 schreef Myraela het volgende:

[..]
Extra knoflooksaus. :9
En extra kaas :9~
pi_210097981
Ik had net risotto met courgette, tomaatjes uit de oven en zalm. :9 ook niet verkeerd.
pi_210098083
Ohnee. Schoonvader heeft meteen m’n kliekje weggegooid. Ik leef voor kliekjes, terwijl ik eet kan ik al uitkijken naar m’n restje voor de volgende dag. Fml.
  Moderator / Redactie Sport zondag 30 juli 2023 @ 18:31:51 #151
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_210098110
Twee weken geleden nog kapsalon op :9

Vanavond een gered beenhammetje (35%sticker :+) en Krieltjes.
  Moderator zondag 30 juli 2023 @ 18:51:39 #152
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_210098332
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 18:13 schreef borisz het volgende:

[..]
Werd netjes 28e op het NK wielrennen bij de profs
en heeft in een criterum elders* al wat wat profs verslagen :+
* in Lekkerkerk, mei dit jaar.
Hier werd ze vierde. Een of andere Friezin werd op 1:20min eerste, naam ben ik alweer kwijt.
pi_210098337
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 18:29 schreef Myraela het volgende:
Ohnee. Schoonvader heeft meteen m’n kliekje weggegooid. Ik leef voor kliekjes, terwijl ik eet kan ik al uitkijken naar m’n restje voor de volgende dag. Fml.
Leest sch.va mee? over de opgewarmde rijst? -O-

Tewijl hf wel inmiddels heeft bezorgd - 3/4 uur eerder dan gepland 👍🏼- wordt er alsnog besteld.
Edit: Helaasch…ondertussen wordt gebeld,er is maaréén kok en het duurt nog een uur.
Wat nu?
pi_210098457
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 18:10 schreef DancingPhoebe het volgende:
Kapsalon met donner :r

dan neem je zeker ook nog kip?
  zondag 30 juli 2023 @ 19:04:05 #155
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_210098463
Ik had net pita met griekse stijl gehakt met tzaziki en griekse salade.

Tot zover mijn poging weer wat komkommer op te maken :D

En nu beginnen de tomaten ook flink te lopen dus dat wordt saus maken en wecken komende tijd *O*
  zondag 30 juli 2023 @ 19:04:32 #156
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_210098465
Ik ben vandaag wat aan het prutsen geweest met van alles. Ik heb geprobeerd de frituurpan te verschonen maar hij wil niet leeglopen. Binnenkort een nieuwe poging.

J was met vrienden op stap en bracht een maal van de toko mee terug O+ Voor mij nasi goreng, shanghai paksoi en tempeh kering :9~ Ook is er een 300 liter regenton opgehaald.

Best een prima zondag zo.
Spoilers!
pi_210098516
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2023 17:49 schreef derLudolf het volgende:

In één omloop van achterin het peloton naar op kop. Logisch, eindsprint met nog 5 ronden te gaan.
Reed eerder deze week ook al een criterium. Mooi wat sponsorgeld denk ik en goed trainen voor het schaatsen.
  zondag 30 juli 2023 @ 19:16:06 #158
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_210098594
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 19:04 schreef gcjoel het volgende:
Ik had net pita met griekse stijl gehakt met tzaziki en griekse salade.

Tot zover mijn poging weer wat komkommer op te maken :D

En nu beginnen de tomaten ook flink te lopen dus dat wordt saus maken en wecken komende tijd *O*
:9 en *O*
Spoilers!
  zondag 30 juli 2023 @ 19:30:36 #159
63722 z80
I fink you freaky
pi_210098762
Met dit wisselvallig weer geen zin om de stad in te gaan voor wat eten.
Dan meer de vrieskist geplunderd. Lag nog bleekselderie en braadworst. Samen met een hand pruimen als toet.
Vandaag tussen de buien en gespetter door wel 15Km gefietste en een rondje van 8Km gelopen. Moet toch wat.
  zondag 30 juli 2023 @ 19:31:08 #160
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_210098769
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2023 19:16 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
:9 en *O*
Ben wel bang voor mijn buiten tomaten met dit weer ;(
  zondag 30 juli 2023 @ 19:32:10 #161
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_210098783
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 19:30 schreef z80 het volgende:
Met dit wisselvallig weer geen zin om de stad in te gaan voor wat eten.
Dan meer de vrieskist geplunderd. Lag nog bleekselderie en braadworst. Samen met een hand pruimen als toet.
Vandaag tussen de buien en gespetter door wel 15Km gefietste en een rondje van 8Km gelopen. Moet toch wat.
Wij hadden voor de buien 30km gefietst vanochtend. Eindelijk weer tijd voor in de weekenden *O*
  zondag 30 juli 2023 @ 19:33:17 #162
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_210098795
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 19:31 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Ben wel bang voor mijn buiten tomaten met dit weer ;(
Het is wel erg vochtig in grote delen van het land inderdaad. Hier valt het allemaal wel mee. Er hangen echt bizar veel tomaten aan de planten ook (zie moestuintopic). Ik heb ze heel goed verzorgd dit jaar en dat is te merken.
Spoilers!
  zondag 30 juli 2023 @ 19:48:51 #163
63722 z80
I fink you freaky
pi_210098997
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2023 19:33 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Het is wel erg vochtig in grote delen van het land inderdaad. Hier valt het allemaal wel mee. Er hangen echt bizar veel tomaten aan de planten ook (zie moestuintopic). Ik heb ze heel goed verzorgd dit jaar en dat is te merken.
Het is hier inderdaad weer nat buiten. Geen heftige buien maar genoeg water om binnen te blijven.
pi_210099046
quote:
Oooh da’s zo balen als dat gebeurt :'(
pi_210099049
Het werden drie kroketjes van de overkant op 3 vk boterhammen besmeerd met mosterd.
Voor mij de overnight oats van gister, die ik eerder vandaag vergat..
pi_210099087
Wij hadden vegan bezorgsushi bij vrienden. Met vegan garnalen en zalm, dus aanzienlijk beter dan eerdere pogingen waar er alleen sushi komkommer/avocado als optie waren.
  zondag 30 juli 2023 @ 19:56:38 #167
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210099092
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 19:03 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Kapsalon met donner :r

dan neem je zeker ook nog kip?
Wat neem jij in een Kapsalon?
  zondag 30 juli 2023 @ 19:57:07 #168
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210099099
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 16:28 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Eerste twee afleveringen gekeken, is tot nu toe okay, maar niet overtuigd dat het zal gaan kunnen meten aan het origineel.
Bij aflevering 4, zeer vermakelijk
pi_210099287
Wij hadden heerlijk eckt Turks eten :9 :9
Zaakje om te onthouden!
Wij doen er 2 dagen mee (gaat net) maar ook prima voor grotere eters voor 1 dag. (Dan is het wel prijzig vind ik)
Ik had :
Beyti schotel
Pittig gekruid lamsgehakt op geroosterde auberginepuree geserveerd met rijst
g :
Kuzu sis schotel
Mals lamsvlees op spies geserveerd met gebakken groenten en rijst

Oh had in wat eten we vandaag gemoeten.
Maarrrrrr ook cullie hier dus dubbelpost *G*
pi_210099304
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2023 16:01 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Dat had ik inmiddels ook door. Voor die korte tijd gaat ze nog steeds iepenhout op de bakfiets zetten?

Ik onthou veel niet in de SC omtrent het wel en wee van de lui hier :P Dit detail dan weer wel, want ja, dat is zulks mooi hout 8)7
Ja we zouden hem in originele uitrusting willen verkopen. En we zijn nog niet weg he :D
pi_210099312
Lekker dagje, veel gedaan, ook nog heerlijk gelopen en lang op een bankje bij een meer met veel dieren gezeten O+
En dan als afsluiter zomergasten zo O+
pi_210099333
Pro-tip: kapsalon met sla telt als maaltijdsalade
  zondag 30 juli 2023 @ 20:23:05 #173
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210099419
quote:
2s.gif Op zondag 30 juli 2023 20:17 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Pro-tip: kapsalon met sla telt als maaltijdsalade
LOL
  Moderator zondag 30 juli 2023 @ 20:36:28 #174
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_210099563
Ik heb zaterdag iets te doen volgens mij :D
M'n oom klaagde, die is vestigingsleider bij een grote vastgoed onderhoudsbedrijf, die dacht een nieuwe aanvoerder te hebben gevonden. Die was twee week terug als ZZP'er begonnen maar kwam er al vrij spoedig achter dat het niets voor hem was. Hoop voor hem geregeld, had een stevig uurtarief en wou niet eens tot de vakantie blijven.

Een van de taken van de uitvoerder was kijken of de schafketen netjes waren en of ze daar vier weken kunnen blijven staan waar ze staan.

Toen ik opperde dat ik voor de helft van het uurtarief in het handje dat best wou doen zei m'n oom erg snel ja _O-
pi_210099719
Zo, in één keer het Portugal bouw topic gelezen. Wat een gaaf project is dat.

Vandaag gewerkt aan het jurkje voor mijn aanstaande achternichtje. Enorm veel ruzie met de tweelingnaald, liep steeds vast. Toen een vergrootbril (met lampje) opgezet (moet ik niet veel bewegen want dan word ik misselijk) en zag dat ik een draad verkeerd ingeregen had tttsss

Net lekker gebakken aardappelschijfjes gegeten, van de week nog maar een keer. En als experiment de rest van de sla uit een zakje vacuum in een bakje gedaan, schijnt zo een week bewaard te kunnen worden zonder bruin te worden

Het gebied waar jullie heen willen is zeker te bergachtig voor de bakfiets? Zou wel handig zijn voor de boodschappen enzo.

De knieen doen het vandaag een stuk beter, minder warm ook dus de (niet echte) ontsteking neemt ook af en er zit wat meer beweging in. Kan ok wat langer staan en rondlopen. Ben een redelijk blij mens vandaag.
pi_210099747
Ik
quote:
Ik heb vanavond mijn kliekje aan mijn kind beloofd. Was ik nog zelf bij ook :'( :'(
FML
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_210099903
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 19:56 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Wat neem jij in een Kapsalon?
Shoarma, in Duitsland uiteraard altijd kalb (voor zover er volgens de testen ook 100% kalb in zit ;( ). Ik moet wel heel erg in de war zijn om kipdonner te tolereren.
pi_210099997
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2023 19:33 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik heb buiten compost nooit gevoed in de moestuin. Dat is nu ook te merken. Ik beraad mee nog op wat nu.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  Moderator zondag 30 juli 2023 @ 21:34:28 #179
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_210100333
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2023 21:10 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik heb buiten compost nooit gevoed in de moestuin. Dat is nu ook te merken. Ik beraad mee nog op wat nu.
12-10-18
Compost is vooral organische stof, zit weinig voedingswaarde in.

Aardappels wat extra kali.

Nu gele mosterd of bladramenas zaaien, die binden stikstof uit de lucht. Kun je volgend jaar mooi onderspitten als groenbemester.
pi_210100365
Klaar. Moet nog wel gestreken worden en er komt een bruin broekje bij.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_210100398
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 21:37 schreef Kaatje1 het volgende:
SPOILER
👍🏼

Vooral netjes de biasband eraan gezet.
pi_210100488
quote:
SPOILER
Wat een mooi kattenshirtje O+
pi_210100518
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 21:44 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Wat een mooi kattenshirtje O+
Mijn nichtje is nogal dol op katten. En dit was niet roze :D
  zondag 30 juli 2023 @ 21:54:14 #184
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210100653
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 19:57 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Bij aflevering 4, zeer vermakelijk
Serie 2 door, is de moeite waard, niet zo briljant als het origineel, maar heel vermakelijk
*traantje wegpink over het einde*

[ Bericht 3% gewijzigd door Jan_Onderwater op 30-07-2023 22:05:27 ]
pi_210100939
De ene kat zit met een zeer verbaasd hoofd door het kattenluik naar de nattigheid buiten te staren.
En de ander ligt geduldig te wachten tot de zichtbare kattenkont eindelijk eens plek maakt zodat hij naar buiten kan _O-
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_210101518
quote:
SPOILER
Wat schattig en goed gelukt!
pi_210101521
Fijne zomergasten vanaaf O+
pi_210101704
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2023 22:50 schreef Blues het volgende:
Laatste stuk gezien, fijn mens met beiden prettige stemmen (wil ik nog wel eens op afknappen, hele avond luisteren naar een vervelend stemgeluid)
pi_210101801
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2023 22:50 schreef Blues het volgende:
We hebben net aflevering 1 afgekeken. Nu nog een kort stukje van vandaag kijken. Hij maakt zoveel mooie dingen O+
pi_210101856
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 23:16 schreef Sarabi het volgende:

We hebben net aflevering 1 afgekeken. Nu nog een kort stukje van vandaag kijken. Hij maakt zoveel mooie dingen O+
Na Afl 1 was ik doodmoe moe van de concentratie om het allemaal te snappen😄, nu vond ik het een heerlijke avond.
Jullie als filmliefhebbers zullen dit zeker ook zo ervaren ^O^
pi_210102883
Goedemorgen.
Maandag.
Kantoor. Straks. Met de auto :+
Nu eerst espresso van mijn liefste O+ c_/
Hond aan de voeten, kat op schoot.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_210102982
Ook moggel.
Yoghurtje erin en door de stromende regen naar werk.
Ook met de auto :+
pi_210103017
Hier ook de auto gepakt maar onderweg bleek dat een uitstekende keuze te zijn. Mijn kantoor-koffiemaatjes zijn op vakantie - dus meteen maar aan het werk.

Cute shirtje @Kaatje1!
pi_210103042
Ik ben alweer lekker thuis. Niet met de auto. Wel met regenbroek en plu.
  maandag 31 juli 2023 @ 08:00:28 #195
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_210103064
Goedemorgen
Ik lig nog heerlijk in bed O+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_210103072
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 08:00 schreef Barreltje het volgende:
Goedemorgen
Ik lig nog heerlijk in bed O+
Dat mag nu O+
  Moderator / Redactie Sport maandag 31 juli 2023 @ 08:04:10 #197
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_210103092
Moggel.
Ben de pleut nu wel zat...
Maar ja gewoon aan het werk Vier dagen deze week. En hopelijk kan ik aan de wandel dit weekend :)
  maandag 31 juli 2023 @ 08:20:50 #198
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210103195
Ben blij dat ik niet meer Arnhem voorbij moet, de A12 zit daar 9 dagen dicht.
pi_210103205
Mogge, hopelijk is het zo iets droger wanneer ik op de fiets moet

Lekker relaxen @Barreltje
pi_210103217
Van mij mag het ook wel ietsje minder met de regen ja. Dit stemt niet echt vrolijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')