abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210091722
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 10:03 schreef Myraela het volgende:
Iemand hier toevallig nog goede makkelijke groente-omelet (omelet klinkt mooi, bij mij eindigt het altijd als een roerei) tips?

Ik had nu zo'n zakje erin gegooid. Dat is wel echt heel makkelijk. Maar misschien kan iets met diepvries spinazie oid ook. Ik wil het liefst niet snijden en niet overal nog halve producten overhouden.

[ afbeelding ]
Toen ik met de slijmbeurs zat heb ik, volgens mij bij ah, een grote zak diepvries wokgroenten gekocht. En dat een keer met ei inderdaad en een keer passata er door en pasta erbij.
We have far more in common than that which devides us..
  zondag 30 juli 2023 @ 10:15:51 #102
63722 z80
I fink you freaky
pi_210091733
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 21:36 schreef Myraela het volgende:
Ik hoor iedereen zo enthousiast over rijstkokers. Maar ik snap echt het probleem van rijst in een pannetje koken niet. Voor mij de extra ruimte voor een extra keukenmachine niet waard.
Gemakzucht. Zooi er in en pas naar kijken als je de rijst nodig hebt.
Maar van veel keukenmachines heb ik dan weer. Waarom zou je die willen hebben?

Edit
Ik zie net een zakje voorgesneden groenten langs komen. Dat snij je toch net zo snel zelf? En voor minder geld.

[ Bericht 8% gewijzigd door z80 op 30-07-2023 10:25:56 ]
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_210091831
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 10:15 schreef z80 het volgende:

[..]
Ik heb de functie nog niet gebruikt, maar de Multicooker is ook een rijstcooker. Gisteren voor de 2e keer de slowcooker functie gebruikt en dat beviel goed. Weet nog niet of ik de andere (echte ) slowcookers weg doe. Ze staan niet in de weg
pi_210091893
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 10:09 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Jaren geleden zo een gevonden, met een kilo (gevoeld) kleingeld. Naar politiebureau gebracht, daar werd met verteld dat de dame in kwestie net aangifte aan het doen was. Ze was heel erg blij dat er nog eeerlijke mensen waren (ze was rechter....)
Dat is dan wel echt jaren geleden want de politie neemt het tegenwoordig niet meer aan (id's en rijbewijzen), kwam ik achter nadat ik een paar kilometer naar het politiebureau had gefietst :')

Daarna een 1,5 week gewacht met naar het gemeentehuis brengen omdat die van die ongeschikte openingstijden heeft als je een gewone 9 tot 5 baan hebt 8)7
  zondag 30 juli 2023 @ 10:39:03 #105
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210091991
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 10:32 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Dat is dan wel echt jaren geleden want de politie neemt het tegenwoordig niet meer aan (id's en rijbewijzen), kwam ik achter nadat ik een paar kilometer naar het politiebureau had gefietst :')

Daarna een 1,5 week gewacht met naar het gemeentehuis brengen omdat die van die ongeschikte openingstijden heeft als je een gewone 9 tot 5 baan hebt 8)7
Klopt, is een jaar of 15 geleden, misschien wel langer.
IIG was de dame in kwestie bij
pi_210092011
quote:

[..]

Edit
Ik zie net een zakje voorgesneden groenten langs komen. Dat snij je toch net zo snel zelf? En voor minder geld.
Weet niet hoe snel jij kan snijden, maar een zakje openscheuren kost mij toch echt een stuk minder tijd dan zelf een stuk courgette en een paprika snijden bv.
En gemakzucht, net zoals een rijstkoker dus :+

Diepvries spinazie kan denk ik ook wel inderdaad @Myraela! Kun je gewoon paar blokjes in de pan ontdooien en dan ei er doorheen. Misschien erwtjes (al hebben die misschien iets langer nodig). Ze hebben bij ah ook een zak gegrilde groenten in de diepvries, maar weet niet of je die te groot gesneden vindt en hoe lang dat nodig heeft.
pi_210092089
quote:

[..]

Edit
Wanneer ik al die ingrediënten die in zo’n zakje los koop heb ik zoveel in huis dat ik of steeds hetzelfde eet of weg moet gooien. En wat @vlingpdertje89 zegt, zakje openen gaat een stuk sneller
pi_210092093
quote:
Nee, want dan heb je van alles aangebroken groenten liggen, en weer meer vaat.
pi_210092117
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 10:40 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Weet niet hoe snel jij kan snijden, maar een zakje openscheuren kost mij toch echt een stuk minder tijd dan zelf een stuk courgette en een paprika snijden bv.
En gemakzucht, net zoals een rijstkoker dus :+

Diepvries spinazie kan denk ik ook wel inderdaad @:Myraela! Kun je gewoon paar blokjes in de pan ontdooien en dan ei er doorheen. Misschien erwtjes (al hebben die misschien iets langer nodig). Ze hebben bij ah ook een zak gegrilde groenten in de diepvries, maar weet niet of je die te groot gesneden vindt en hoe lang dat nodig heeft.
Die diepvries gegrilde groenten zijn inderdaad erg groot. Ik heb ze laatst wel ontdooid en daarna even fijner gesneden, maar ideaal is het niet. Ik vind die wel handig om in huis te hebben voor een snelle pasta en geen verse groenten in huis oid.
  zondag 30 juli 2023 @ 10:52:45 #110
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_210092151
Ik maak regelmatig een soort huevos rancheros: gebakken ei of roerei met een miniblikje zwarte bonen, tomaatjes en salsa of hot sauce. Kan ook met een kliekje feta, boerenkool of champignons.
Spoilers!
pi_210092184
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 10:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik maak regelmatig een soort huevos rancheros: gebakken ei of roerei met een miniblikje zwarte bonen, tomaatjes en salsa of hot sauce. Kan ook met een kliekje feta, boerenkool of champignons.
Oh dat lijkt een beetje of dat airfryer idee van laatst, ook een goede.
pi_210092238
Ik maak graag groenteomelet van diepvriesspinazie:
• Spinazie in de koekepan totdat het goed warm is
• Ei loskloppen in schaal
• Warme spinazie door losgeklopte ei mengen
• Koekepan weer goed warm maken met boter/olie/pfas
• Ei/spinaziemengsel in koekepan gieten

Als basismethode werkt dit ook voor allerlei andere groente natuurlijk.
Omdat mijn omeletten vaak wat dik zijn zet ik als de onderste helft gestold is, de pan even onder de grill. Dan gaart het gelijkmatiger. Extra lekker met wat kaas erover ;)

Voor extra fluffy omelet doe ik een schepje baksoda en een eetlepel yoghurt/kwark door het losgeklopte ei.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_210092675
Klinkt lekker @sigme!

Ik heb vandaag wel lekker dagje. Vanochtend rustig aan, miep aangezet voor rondje stofzuigen en dweilen en zelf lekker op de bank met tv. Ergens tussen nu en 14u een uur wandelen. Om 15u een date. Daarna nog even boodschappen doen, vanavond nog een Les Mills lesje doen (Grit Strength, Bodycombat of BodyAttack) en iets van HelloFresh koken.

Morgenochtend dan de hele trapkast leeghalen inclusief de onhandige stellingkasten, en dan komt mama en gaan we samen er planken in hangen (veel praktischer in gebruik denk ik, en daardoor ook makkelijker redelijk opgeruimd te houden). Best wel zin in, is dat klusje eindelijk een keer gedaan! En dan nog even lunchen bij mij thuis, dus daar ook even iets voor halen vanavond.

[ Bericht 3% gewijzigd door vlindertje89 op 30-07-2023 13:29:51 ]
pi_210092731
Moffel jij nou gewoon een date tussen de rest van je dingen? :+
pi_210092749
Vandaag beetje uitbrakken... met wijn weer een serie zitten bingen tot laat/vroeg :+
Beetje koppijn ervan :D

Verder kledingwasje straks ophangen en samen de vriezer maar weer eens ontdooien en lades schoonmaken o|O

Rest krant, piano spelen, wandelen.
We bestellen Turks bij een onbekend tentje, ben benieuwd.
pi_210092766
Ik heb 12 roti platen gebakken. :9
pi_210092798
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 11:47 schreef Blues het volgende:
Echt he, we willen uitgebreide date-verhalen om van mee te genieten.
pi_210092885
In het kader van date-verslagen, ik zie nog steeds M. Gisteren was ik bij hem thuis en bood hij me een zelfgekweekte courgette aan -- hij was erg onder de indruk van zichzelf want het was een gigantische courgette, ongeveer het formaat van mijn onderarm. Nou heb ik 'm wel uitgelegd dat groter niet per se beter is, maar ja het is een man he :P
pi_210092913
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 11:47 schreef Blues het volgende:
Mogelijk :+
Ik merk wel dat af en toe daadwerkelijk op date gaan het wel minder spannend maakt :)

Al geldt dat ook niet helemaal voor iedereen. Vooral voor nieuwe mensen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus bij mensen waar ik al een beetje van weet dat er potentieel wat zou kunnen zijn, is het toch wel vrij spannend nog. Misschien krijg ik ergens in de vakantie na al het oefenen nog genoeg moed om iig één van de twee iets te sturen :)

Na de date vanmiddag zal ik verslag uitbrengen ;) het is via Breeze weer, dus er is nu ook nog weinig te melden haha want alleen profiel gezien. Hij heeft dezelfde naam als mn ex, is 36, wil kinderen, en op twee van zn vier foto's vind ik m aantrekkelijk en op de andere twee niet echt (echt niet). Hij doet iets in IT. Dat is het zo'n beetje :D

[ Bericht 4% gewijzigd door vlindertje89 op 30-07-2023 12:22:12 ]
pi_210092924
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 10:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dit doe ik ook. En als het ei aan de bovenkant bijna gestold is kaas erop en dan een tortilla uit de diepvries. Even omdraaien. Tortilla minuutje laten garen.
quote:
7s.gif Op zondag 30 juli 2023 10:57 schreef sigme het volgende:
Ik maak graag groenteomelet van diepvriesspinazie:
• Spinazie in de koekepan totdat het goed warm is
• Ei loskloppen in schaal
• Warme spinazie door losgeklopte ei mengen
• Koekepan weer goed warm maken met boter/olie/pfas
• Ei/spinaziemengsel in koekepan gieten

Als basismethode werkt dit ook voor allerlei andere groente natuurlijk.
Omdat mijn omeletten vaak wat dik zijn zet ik als de onderste helft gestold is, de pan even onder de grill. Dan gaart het gelijkmatiger. Extra lekker met wat kaas erover ;)

Voor extra fluffy omelet doe ik een schepje baksoda en een eetlepel yoghurt/kwark door het losgeklopte ei.
Zoiets doe ik ook. En dan heb ik vaak nog allerlei andere diepvriesgroente die er ook bij kunnen. Voordeel van diepvries is dat de aangebroken verpakkingen gewoon weer terug in de diepvries kunnen. En als ik wel zin/tijd heb om te snijden doe ik die restjes geblancheerd ook in de diepvries.
pi_210092964
Leuke date-verhalen van @Tele6 en @vlindertje89 O+
Die tijd waarin je een beetje aan het uitproberen bent is leuk en spannend. Vooral achteraf ;)
pi_210093005
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2023 12:07 schreef Tele6 het volgende:
In het kader van date-verslagen, ik zie nog steeds M. Gisteren was ik bij hem thuis en bood hij me een zelfgekweekte courgette aan -- hij was erg onder de indruk van zichzelf want het was een gigantische courgette, ongeveer het formaat van mijn onderarm. Nou heb ik 'm wel uitgelegd dat groter niet per se beter is, maar ja het is een man he :P
:')
pi_210093077
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2023 08:47 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Totdat ik je andere topic las, dacht ik aan de hand van je posts hier eerst "heeft die man geld teveel, alles maar door een meubelmaker laten maken" en vervolgens "heeft ie z'n vrouw ingeruild voor een ander meubelmakend exemplaar?"

:P
Hetzelfde exemplaar heeft een opleiding meubelmaker afgerond :)
La derecha oprime, la izquierda libera
  zondag 30 juli 2023 @ 13:37:04 #125
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_210093673
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2023 12:16 schreef yinu het volgende:

[..]
Dit doe ik ook. En als het ei aan de bovenkant bijna gestold is kaas erop en dan een tortilla uit de diepvries. Even omdraaien. Tortilla minuutje laten garen.
[..]

Oeh :9
Spoilers!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')