abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Overall beste user 2022 vrijdag 28 juli 2023 @ 13:56:55 #1
3928 Ulx
you aint no punk you punk
  Forum Admin vrijdag 28 juli 2023 @ 13:58:18 #2
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_210069218
Als je naar het stemgedrag kijkt maak ik me niet zo'n zorgen, alleen Trump als persoon/potus kan vervelend worden.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Overall beste user 2022 vrijdag 28 juli 2023 @ 14:06:00 #3
3928 Ulx
pi_210069324
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 13:58 schreef Straatcommando. het volgende:
Als je naar het stemgedrag kijkt maak ik me niet zo'n zorgen, alleen Trump als persoon/potus kan vervelend worden.
Trump is niet echt een winnaarstype, die zie ik niet nog een keer president worden.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_210069337
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 13:53 schreef theguyver het volgende:

[..]

Enige wat echt toet in het eten kan gooien zijn de verkiezingen in de VS.
Ik denk dat dat wel wat meevalt.

Donald Trump says Europe is 'getting away with murder' by not providing more aid to Ukraine

Trump doet continue rare uitspraken, en is een beetje een blaaskaak, maar het buitenlands beleid wordt niet door hem persoonlijk gemaakt, maar door vele, vele adviseurs. En iedereen kan zien dat deze oorlog een buitenkansje is om rusland (min of meer bondgenoot van China) voor vele jaren uit te schakelen.

Financieel gezien spendeert de VS iets van 2% van hun defensie budget om rusland, het russische leger, en hun wapenindustrie compleet te slopen. Dat is idioot goedkoop.

En ondertussen wordt de VS wapenindustrie schatrijk. Wat denk je dat de VS wapen lobby gaat doen als Trump president wordt.

Dat wordt de Moeder aller Lobbyies :') :') :') :') :')
  Overall beste user 2022 vrijdag 28 juli 2023 @ 14:16:27 #5
3928 Ulx
pi_210069484
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 14:06 schreef oheng het volgende:

En ondertussen wordt de VS wapenindustrie schatrijk.

Is dat wel zo? De enige die ik echt grote orders heb zien plaatsen in de VS-sinds de inval- is volgens mij Polen met die HIMARS order. Oekraine zelf lijkt eerder voor Duitse en Zweedse spullen te kiezen. Rheinmetall bouwt er een tankfabriek. Er zijn gesprekken over de CV90.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 28 juli 2023 @ 14:24:52 #6
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_210069640
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 14:16 schreef Ulx het volgende:

[..]
Is dat wel zo? De enige die ik echt grote orders heb zien plaatsen in de VS-sinds de inval- is volgens mij Polen met die HIMARS order. Oekraine zelf lijkt eerder voor Duitse en Zweedse spullen te kiezen. Rheinmetall bouwt er een tankfabriek. Er zijn gesprekken over de CV90.
Deels waar maar er is nu ook algemene nieuwe druk op geld te pompen in wapen ontwikkeling. Niet perse voor Oekraine maar omdat veel zaken veranderen na deze oorlog. Zo komt de nadruk veel meer te legen op drones en ook Amerikaanse bedrijven springen daar al op in.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_210069689
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 14:16 schreef Ulx het volgende:

[..]
Heel Europa is zich aan het herbewapenen. En nummer 2 op de wapenexport lijst (rusland) is weg.
En waar wordt het grote geld verdiend? Vliegtuigen. En in Europa is er sinds 24 februari 2023 ineens grote haast met het kopen van F-35's. Zie bijv Tsjechie, Griekenland, of Duitsland.

En reken maar dat de VS wapen industrie op dit moment bezig is met het ontwikkelen van een anti-drone wapen, en bezig is met een lobby om de ontwikkeling te financieren. :D
  Overall beste user 2022 vrijdag 28 juli 2023 @ 14:30:04 #8
3928 Ulx
pi_210069718
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 14:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Deels waar maar er is nu ook algemene nieuwe druk op geld te pompen in wapen ontwikkeling. Niet perse voor Oekraine maar omdat veel zaken veranderen na deze oorlog. Zo komt de nadruk veel meer te legen op drones en ook Amerikaanse bedrijven springen daar al op in.
Okay, maar dat is dus niet alleen "de Amerikaanse wapenlobby". En zo super hightech zijn die FPV-kamikazedrones nou ook weer niet.
pi_210069812
Munitie draait op volle toeren in de VS.
  Overall beste user 2022 vrijdag 28 juli 2023 @ 14:37:01 #10
3928 Ulx
pi_210069838
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 14:28 schreef oheng het volgende:

[..]
Heel Europa is zich aan het herbewapenen. En nummer 2 op de wapenexport lijst (rusland) is weg.
En waar wordt het grote geld verdiend? Vliegtuigen. En in Europa is er sinds 24 februari 2023 ineens grote haast met het kopen van F-35's. Zie bijv Tsjechie, Griekenland, of Duitsland.
Oude vliegtuigen moeten worden vervangen. Dit zat er gewoon aan te komen. Nederland koopt nu ook wat extra.

Duitsland is een beetje ander verhaal. Ze hadden een toestel nodig waarmee ze mee konden doen aan nuclear sharing, de Gripen viel af want Zweden wil niet hun toestellen daarvoor worden ingezet, de Rafale viel af want dat zou betekenen dat de VS Franse wapengegevens zou kunnen reverse-engineeren en Frankrijk zal echt nooit een atoombom aan Duitsland geven, En dan heb je de Typhoon, maar die is ook niet gecertificeerd om B-61's af te gooien. Dus werd het of de F-35, of uit Nuclear Sharing.
pi_210069843
volgens mij zijn tanks en vliegtuigen helemaal niet zo interessant meer komende oorlogen, alles gaat om drones draaien :Y
hardcoholic
  Overall beste user 2022 vrijdag 28 juli 2023 @ 14:38:33 #12
3928 Ulx
pi_210069868
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 14:37 schreef Ferdii het volgende:
volgens mij zijn tanks en vliegtuigen helemaal niet zo interessant meer komende oorlogen, alles gaat om drones draaien :Y
Nee, kamikaze drones zijn een toevoeging. Maar je kunt er geen gebied mee bevrijden.
pi_210069914
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 14:38 schreef Ulx het volgende:

[..]
Nee, kamikaze drones zijn een toevoeging. Maar je kunt er geen gebied mee bevrijden.
met kamikaze drones noem je 1 ding, maar die dingen zijn nog zoveel door te ontwikkelen van automatisch schietend dmv warmte camera's, AI, bewegings sensoren, anti jamming etc

je hoeft niet perse een gebied te bevrijden als de vijand continue bestookt wordt met drone aanvallen zodat het helemaal niet mogelijk is om in een bezet gebied te lopen. zeker voor de prijs van een reguliere drone in vergelijking met die van een tank
hardcoholic
pi_210069917
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 14:37 schreef Ferdii het volgende:
Ik zie ook niet in wat het voordeel is van een mannetje in een vliegtuig t.o.v. een mannetje die het vliegtuig veilig bestuurt in een bunker 100-en kilometers verderop. Om nog maar te zwijgen over de kosten. Bemande vliegtuigen zijn extreem duur.

Tanks zijn wel een beetje een ander verhaal, maar ook daarvoor geldt: waarom niet op afstand bestuurbaar?
pi_210069978
https://twitter.com/markito0171/status/1684835743586287616
Gezellige lijst van de Russen. (200 is de Russische term voor KIA).
pi_210070108
Ik betwijfel het.

Het menselijk lichaam is de meest veelzijdige tool die er is. Zolang alles goed gaat kun je prima op afstand werken maar als er iets uit de pas gaat lopen moeten er toch al snel mensenhanden aan te pas komen.

Al zal dat bij drones minder snel het geval zijn. Die donderen gewoon omlaag, met inzittenden of zonder. Maar een landbased verkennings voertuig wat in een greppel komt te zitten, zal meestal toch echt wat menselijke hulp moeten hebben.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_210070114
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 14:46 schreef ipa84 het volgende:
https://twitter.com/markito0171/status/1684835743586287616
Gezellige lijst van de Russen. (200 is de Russische term voor KIA).
Dat is de 247 VDV regiment.

Trouwens, wtf is Liveuamap aan het doen. Volgens die kaart zit Oekraine al bijna in TokMak. Dat kan niet kloppen. Ik ga wel even wat bronnen checken nu.
  vrijdag 28 juli 2023 @ 14:57:25 #18
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210070128
Mooi tijdsverloop van hoe de Koreaanse oorlog is verlopen en hoe de Ukrainse oorlog waarschijnlijk zal eindigen
- NoordKorea was in het begin heel dichtbij de overwinning totdat de VS en de UN troepen te hulp kwamen
- Daarna was ZuidKorea dichtbij de overwinning totdat China te hulp kwam
- De rest van de oorlog blijft een gelijkspel waarbij er zich rond de huidige grens afspeelt
- het is zo 2 jaar doorgegaan totdat de VS het beeindigen van de oorlog afdwong door geen wapens meer te leveren
- Beide partijen konden niet winnen, ZK had beter materiaal en troepen maar NK had dankzij China een oneindige voorraad manschappen
- Op een gegeven moment vochten er 1,5 miljoen soldaten uit China mee maar met een bevolking van 583 miljoen kunnen ze makkelijk nog eens 100 miljoen er tegenaan gooien. En dan is er nog de USSR die hetzelfde kan doen.

Rusland gaat hetzelfde trucje doen, ze hebben met een bevolking van 140 miljoen nog makkelijk 10 miljoen conscripts die ze er tegenaan kunnen gooien om het gelijkspel te houden totdat het Westen het opgeeft en Ukraine dwingt de oorlog te beeindigen. En dan houden ze Crimea en Donbas hopen ze.

[ Bericht 0% gewijzigd door slashdotter3 op 28-07-2023 19:34:39 ]
pi_210070137
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 14:55 schreef BlackLining het volgende:
Ik betwijfel het.

Het menselijk lichaam is de meest veelzijdige tool die er is. Zolang alles goed gaat kun je prima op afstand werken maar als er iets uit de pas gaat lopen moeten er toch al snel mensenhanden aan te pas komen.

Al zal dat bij drones minder snel het geval zijn. Die donderen gewoon omlaag, met inzittenden of zonder. Maar een landbased verkennings voertuig wat in een greppel komt te zitten, zal meestal toch echt wat menselijke hulp moeten hebben.
Ja maar dan komt het kosten plaatje erbij kijken (denk aan opleiding van piloten). En de verliezen in mensenlevens. Een drone verliezen is niet zo erg. Een piloot verliezen die vervolgens achter een pickup door de straten wordt gesleept is een stuk erger.
pi_210070150
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 14:56 schreef oheng het volgende:

[..]
Dat is de 247 VDV regiment.

Trouwens, wtf is Liveuamap aan het doen. Volgens die kaart zit Oekraine al bijna in TokMak. Dat kan niet kloppen. Ik ga wel even wat bronnen checken nu.
Op twitter melden verschillende accounts dat ze door de drakentanden lijn al zijn gebroken. Maar meestal lopen die live maps een paar dagen achter.
  vrijdag 28 juli 2023 @ 15:00:32 #21
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_210070162
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 14:30 schreef Ulx het volgende:

[..]
Okay, maar dat is dus niet alleen "de Amerikaanse wapenlobby". En zo super hightech zijn die FPV-kamikazedrones nou ook weer niet.
Bedoel niet drones zelf, maar dit soort zaken:

Niet alleen de amerikaanse industrie nee
pi_210070202
twitter

twitter

[ Bericht 30% gewijzigd door Slayage op 28-07-2023 15:14:03 ]
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210070519
Reden dat Zuid-Afrika Rusland steunt terwijl VS en Europa eigenlijk veel meer voor het land hebben betekend: Een lucratieve mijn, samenwerking daarin met Rus (Vekselberg), partijfinanciering van de regerende partij.

https://edition.cnn.com/2(...)-intl-cmd/index.html
  vrijdag 28 juli 2023 @ 15:43:44 #24
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210070531
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 13:53 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dat was al maanden duidelijk. Volgens mij zijn ze nu wel met die tank aan het trainen in Duitsland.

En daar zijn ze nu al 70(!) dagen mee bezig.

In before: maar het is allemaal zo moei-lijk, en als westerlingen het niet sneller kunnen dan x, incl. riant wachten op niks, heel veel pauzes en koffie zuipen, dan kunnen hun dat ook niet!

Ook een leuke: maar on-der-houd is moei-lijk: who gives a fuck, leo's worden ook elders onderhouden. Tussen wat polen aangeschaft heeft, en wat de VS aanhoud in DE, en wat er nu van de VS in polen/baltische staten aanwezig is, is er meer dan zat capaciteit om die dingen te onderhouden.
&lt;signature here&gt;.
pi_210070541
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210070586
Goede frontlinie bespreking van ATP Geopolitics.:

Edit: op het einde haalt hij de verkeerde Myrne aan. Klein foutje.

[ Bericht 5% gewijzigd door oheng op 28-07-2023 15:55:26 ]
pi_210070638
Nieuwe Barbie film?

pi_210071115
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 15:42 schreef 3rr0r het volgende:
Reden dat Zuid-Afrika Rusland steunt terwijl VS en Europa eigenlijk veel meer voor het land hebben betekend: Een lucratieve mijn, samenwerking daarin met Rus (Vekselberg), partijfinanciering van de regerende partij.

https://edition.cnn.com/2(...)-intl-cmd/index.html
Tja als ze de soep op hebben dan krijg je het bord om de oren.
Iig geen cent meer die kant op.
  vrijdag 28 juli 2023 @ 16:50:17 #29
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_210071175
Heeft iemand details over dat Afrikaanse vredesvoorstel waar Putin zo hard over na gaat denken?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 28 juli 2023 @ 17:04:06 #30
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_210071352
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2023 19:11 schreef Nebelwerfer het volgende:
Of men zag dat ding domweg over het hoofd. @:achja?
Denk het wel. Je hebt als chauffeur bijzonder weinig overzicht als je onder pantser rijdt en je door je episcopen aan het turen bent. De commandant en schutter hebben meer SA met hun peri's maar die zijn drukker met het opsporen van vijand.

Anyway, ik hwb verlof en zit op de boot dus volg het allemaal maar mondjesmaat. :P
pi_210071385
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 16:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Heeft iemand details over dat Afrikaanse vredesvoorstel waar Putin zo hard over na gaat denken?
Ze hebben goede vriend Prigozin naar de top gestuurd
https://www.politico.eu/a(...)vgeny-prigozhin/amp/

Vakman pur sang
pi_210071402
quote:
Je denkt toch niet dat Putin dat document serieus gaat nemen?
-Rabia Al-Basri
pi_210071420
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 15:04 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]

Zijn dat Himars? Lijkt alsof ze sneller lanceren dan voorheen.
pi_210071491
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 17:08 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Zijn dat Himars? Lijkt alsof ze sneller lanceren dan voorheen.
Lijkt er wel op in ieder geval.
-Rabia Al-Basri
pi_210071494
Old habits die hard

twitter
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 28 juli 2023 @ 17:16:07 #36
pi_210071516
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 17:07 schreef Slayage het volgende:

[..]
Je denkt toch niet dat Putin dat document serieus gaat nemen?
Ik wil dat document gewoon zelf zien.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  Overall beste user 2022 vrijdag 28 juli 2023 @ 17:25:10 #37
3928 Ulx
pi_210071626
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 15:43 schreef ExTec het volgende:

[..]
En daar zijn ze nu al 70(!) dagen mee bezig.

In before: maar het is allemaal zo moei-lijk, en als westerlingen het niet sneller kunnen dan x, incl. riant wachten op niks, heel veel pauzes en koffie zuipen, dan kunnen hun dat ook niet!

Ook een leuke: maar on-der-houd is moei-lijk: who gives a fuck, leo's worden ook elders onderhouden. Tussen wat polen aangeschaft heeft, en wat de VS aanhoud in DE, en wat er nu van de VS in polen/baltische staten aanwezig is, is er meer dan zat capaciteit om die dingen te onderhouden.
De planning was augustus-september. We zitten nu in juli.
pi_210071631
quote:
Het Afrikaanse voorstel is hoogstwaarschijnlijk een herhaling van het vredesvoorstel dat een maand geleden overlegd werd met Zelensky in Kyiv:

- Achieving peace through negotiations and diplomatic means
- Peace negotiations to begin the soonest
- De-escalation of the conflict on both sides
- Ensuring the sovereignty of states and peoples in accordance with the UN Charter
- Providing security guarantees for all sides
- Securing the movement of grain and fertilizer exports from both sides
- Providing humanitarian support for victims
- Settling the issue of the exchange of prisoners of war (POW) and the return of children
- Having post-war reconstruction and assistance to victims
- Providing closer interaction with African countries

Ik hoop niet dat je teleurgesteld bent in het gebrek aan diepgang en details. :')

Edit: RIA bevestigd dat het een her-braaksel is van dit 10 punten plan, zie 1 na laatste paragraaf: "The African initiative to resolve the Ukrainian crisis was presented, which consists of ten points."
  vrijdag 28 juli 2023 @ 17:25:49 #39
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_210071633
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 17:04 schreef AchJa het volgende:

[..]
Denk het wel. Je hebt als chauffeur bijzonder weinig overzicht als je onder pantser rijdt en je door je episcopen aan het turen bent. De commandant en schutter hebben meer SA met hun peri's maar die zijn drukker met het opsporen van vijand.

Anyway, ik hwb verlof en zit op de boot dus volg het allemaal maar mondjesmaat. :P
Heel verstandig dat op een boot zitten met weinig aan fok!
  vrijdag 28 juli 2023 @ 17:32:28 #40
pi_210071755
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 17:25 schreef oheng het volgende:

[..]
Het Afrikaanse voorstel is hoogstwaarschijnlijk een herhaling van het vredesvoorstel dat een maand geleden overlegd werd met Zelensky in Kyiv:

- Achieving peace through negotiations and diplomatic means
- Peace negotiations to begin the soonest
- De-escalation of the conflict on both sides
- Ensuring the sovereignty of states and peoples in accordance with the UN Charter
- Providing security guarantees for all sides
- Securing the movement of grain and fertilizer exports from both sides
- Providing humanitarian support for victims
- Settling the issue of the exchange of prisoners of war (POW) and the return of children
- Having post-war reconstruction and assistance to victims
- Providing closer interaction with African countries

Ik hoop niet dat je teleurgesteld bent in het gebrek aan diepgang en details. :')

Edit: RIA bevestigd dat het een her-braaksel is van dit 10 punten plan, zie 1 na laatste paragraaf: "The African initiative to resolve the Ukrainian crisis was presented, which consists of ten points."

Ik ben wel wat teleurgesteld wegens het gebrek aan diepgang en details. :{ Maar toch bedankt ;)
  Overall beste user 2022 vrijdag 28 juli 2023 @ 17:38:35 #41
3928 Ulx
pi_210071848
Oh, eens zien.....

twitter
pi_210072121
Explosies in Russische steden Taganrog en Samara
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-71012015

In twee plaatsen in Rusland zijn explosies gemeld. Een daarvan vond plaats in het centrum van Taganrog, een plaats dicht bij de Oekraïense grens. Volgens Russische staatsmedia zijn een café en een appartementencomplex geraakt. Op videobeelden is te zien dat het gebouw deels is verwoest. Er zijn volgens de staatsmedia zes gewonden gevallen. Vier van hen raakten lichtgewond door rondvliegend glas. Volgens de gouverneur van de regio waarin de stad ligt is de explosie door een raket veroorzaakt.

De tweede explosie vond plaats bij een olieraffinaderij in de stad Samara. Die stad ligt veel verder van Oekraïne. De lokale bestuurder die de explosie meldde, zegt dat er geen gewonden zijn gevallen of zware schade is veroorzaakt. De Koejbysjev-olieraffinaderij is een van de grootste in de regio, met een capaciteit van zo'n 140.000 vaten per dag.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_210072295
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 14:57 schreef slashdotter3 het volgende:
Mooi tijdsverloop van hoe de Koreaanse oorlog is verlopen en hoe de Ukrainse oorlog waarschijnlijk zal eindigen
- NoordKorea was in het begin heel dichtbij de overwinning totdat de VS en de UN troepen te hulp kwamen
- De rest van de oorlog blijft een gelijkspel waarbij er zich rond de huidige grens afspeelt
- het is zo 2 jaar doorgegaan totdat de VS het beeindigen van de oorlog afdwong door geen wapens meer te leveren
- Beide partijen konden niet winnen, ZK had beter materiaal en troepen maar NK had dankzij China een oneindige voorraad manschappen
- Op een gegeven moment vochten er 1,5 miljoen soldaten uit China mee maar met een bevolking van 583 miljoen kunnen ze nog makkelijk 100 miljoen er tegenaan gooien. En dan heb je de USSR nog die hetzelfde kan doen.

Rusland gaat hetzelfde trucje doen, ze hebben met een bevolking van 140 miljoen nog makkelijk 10 miljoen conscripts die ze er tegenaan kunnen gooien om het gelijkspel te houden totdat het Westen het opgeeft en Ukraine dwingt de oorlog te beeindigen. En dan houden ze Crimea en Donbas hopen ze.
Dit is inderdaad wel het meest aannemelijke. Patstelling blijft en de VS dwingt onderhandelingen af.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  vrijdag 28 juli 2023 @ 18:15:21 #44
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_210072415
quote:
- Op een gegeven moment vochten er 1,5 miljoen soldaten uit China mee maar met een bevolking van 583 miljoen kunnen ze nog makkelijk 100 miljoen er tegenaan gooien. En dan heb je de USSR nog die hetzelfde kan doen.

Dat verwacht ik al even.
Oekraïne heeft het niet makkelijk. Met dit offensief zo ver mogelijk komen vervolgens niet teveel verliezen en dan moet je met een nieuw offensief weer de verse krachten overwinnen
pi_210072527
Ben toch wel blij dat MSN altijd opstart als ik mijn laptop heb aangezet.
Je blijft op de hoogte.
't Is dus een zware zomer voor Poetin.

Zijn voormalige kok bakt hem bijna een putsch, en zijn lief berijdt het gespierde lijf van de wacht.

Je zal voor minder heel Oekraïne vol leggen met mijnen, en bommetjes gooien op havensteden.

Dat die man en zijn vrienden toch eens op een dag spontaan doodbleven...
Ik doe het ff rustig aan.
  Overall beste user 2022 vrijdag 28 juli 2023 @ 18:23:09 #46
3928 Ulx
pi_210072559
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 18:06 schreef Discombobulate het volgende:

de VS dwingt onderhandelingen af.
Waarom?
  vrijdag 28 juli 2023 @ 18:31:27 #47
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210072672
twitter
  vrijdag 28 juli 2023 @ 18:33:07 #48
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_210072690
quote:

Rusland heeft extreem weinig jonge mannen en daarvan zijn er een miljoen gevlucht en anderen zijn "onmisbaar" of hebben een corrupte ambtenaar omgekocht
Ook zijn er al een 300.000 dood gegaan en is het moraal om ook dood te gaan voor een zinloze zaak extreem laag
En in Moscow durft Poetin niet te gaan werven
Extra jongens aan het werk in de oorlogseconomie
Vandaar dat Shjogu nu boodschappen gaat doen in NK, maar die gaan er vandoor

https://www.populationpyramid.net/russian-federation/2022/

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 28-07-2023 19:16:25 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 28 juli 2023 @ 18:54:47 #49
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_210072921
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 18:33 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Rusland heeft extreem weinig jonge mannen en daarvan zijn er een miljoen gevlucht en anderen zijn "onmisbaar" of hebben een corrupte ambtenaar omgekocht
Ook zijn er al een 300.000 dood gegaan en is het moraal om ook dood te gaan voor een zinloze zaak extreem laag

Wel een groot verschil ja. Er is tegenwoordig geen overschot meer van jonge mannen, maar een tekort (vrijwel overal behalve afrika), wat betekend dat je mensen moet weghalen van banen die belangrijk zijn voor je economie.
pi_210072983
twitter

https://novayagazeta.eu/a(...)t-15-injured-en-news - meer informatie. Maar vanuit Russische bronnen. Dus is niet geheel betrouwbaar. Volgens hun was de raket met luchtafweer neergehaald en toe op het stadscentrum neergekomen.

quote:
UPD: The number of injured people has risen to 15. It is believed that all the injured people sought medical help with minor cuts and smashed glass related injuries, Governor Golubev noted.

UPD2: The explosion’s epicentre was on the territory of the Taganrog Museum of Art.

“A wall, roofing, garages, and utility buildings of the museum are destroyed. The neighbouring three-storey apartment building’s windows were shattered. Nine people have been rushed to hospitals, doctors assess their condition as moderate to medium severe.”

“Sixty rescuers and 17 pieces of hardware are working at the explosion site,” Governor Vasily Golubev wrote.

UPD3: The Russian Defence Ministry has accused Kyiv of launching the missile on Taganrog. The ministry claims that Ukraine struck the city with a S-200 air-defence artillery missile. Russia’s air-defence systems intercepted it mid-air.

UPD4: Russia’s air-defence systems intercepted another missile over the Rostov region’s Azov district, the governor noted. Telegram channels quoted eyewitnesses to report that explosions were heard in the region.

UPD5: The Russian Defence Ministry has also accused Kyiv of the second missile strike on the Rostov region.
pi_210073133
https://mil.in.ua/en/news(...)g-main-naval-parade/

Dit weekend zal er een parade in St. Petersburg plaatsvinden van de Marine. Natuurlijk zijn ze extra voorzichtig met betrekking tot drones enzo.

Al zou het ook best kunnen dat deze parade niks zal voorstellen. Net zoals de victory day parade in Moskou eerder dit jaar.
pi_210073146
twitter
pi_210073178
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 19:15 schreef Delenlill het volgende:
https://mil.in.ua/en/news(...)g-main-naval-parade/

Dit weekend zal er een parade in St. Petersburg plaatsvinden van de Marine. Natuurlijk zijn ze extra voorzichtig met betrekking tot drones enzo.

Al zou het ook best kunnen dat deze parade niks zal voorstellen. Net zoals de victory day parade in Moskou eerder dit jaar.
Beetje vergezocht van ze. Belangrijker is dat de Kerch brug per vandaag is afgesloten voor kleinere boten, en de Arabat Spit ook afgesloten voor civiel verkeer.
pi_210073183
twitter

quote:
More than a hundred Russians were stranded at the Yerevan airport without food or shelter. Because the Hungarian airline WizzAir refused to take them to Austria. They have been waiting for the flight there for almost a day.

A group of tourists was supposed to fly from Moscow to Vienna via the Armenian capital.
Daar gaan de Russische vakantie plannen. Lol. Wat dachten ze dan. Dat ze gewoon lekker Europa door konden vliegen? Wel leuk dat het een Hongaarse vliegmaatschappij is die hun tegenhoudt.
  vrijdag 28 juli 2023 @ 19:24:05 #56
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_210073225
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 19:20 schreef Delenlill het volgende:
[ twitter ]
[..]
Daar gaan de Russische vakantie plannen. Lol. Wat dachten ze dan. Dat ze gewoon lekker Europa door konden vliegen? Wel leuk dat het een Hongaarse vliegmaatschappij is die hun tegenhoudt.
Het gaat hier wel om Oostenrijk. Die zijn echt ontzettend neutraal.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_210073230
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 19:20 schreef Delenlill het volgende:
[ twitter ]
[..]
idioot dat ze daar wel in eerste plaats tickets kunnen kopen :{
hardcoholic
pi_210073249
https://twitter.com/markito0171/status/1684912424854360064
https://twitter.com/markito0171/status/1684911851396608000

quote:
forces (this time with with BMP's) reached the trenches at main defence line south east of #Robotyne but... smashed
Voor zover ik kan zien waren de meeste troepen er al uit gelukkig en hebben ze hun posities ingenomen/de aanval ingezet. En ik zie een watermerk van WarGonzo. Dus ik neem het sowieso met een korreltje zout.
pi_210073275
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 19:24 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Het gaat hier wel om Oostenrijk. Die zijn echt ontzettend neutraal.
En Hongarije is een fanboy van Rusland/Putin. En toch worden ze om wat voor reden dan ook tegengehouden.

https://kyivindependent.c(...)ks-on-russian-terms/

Orban geeft het westen weer eens de schuld en verzoekt vredesonderhandelingen op Russische voorwaarden.
pi_210073331
https://kyivindependent.c(...)-to-security-threat/

Polen is druk aan het werk om zijn leger te verdubbelen vanwege de dreiging vanuit Rusland en Wit-Rusland.

Al zou dat geen verassing moeten zijn na al die megaorders voor nieuwe apparatuur de laatste maanden.
pi_210073367
twitter
pi_210073375
Rheinmetall plans to open a tank-repair centre in Ukraine
https://mil.in.ua/en/news(...)r-centre-in-ukraine/
pi_210073405
https://www.reddit.com/r/(...)rocket_hit_taganrog/

Een filmpje van de raketinslag in Taganrog eerder vandaag. Ziet er niet echt uit als een brokstuk van een neergeschoten raket.
  vrijdag 28 juli 2023 @ 19:43:29 #64
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_210073408
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 18:33 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Extra jongens aan het werk in de oorlogseconomie

Dat Rusland een tekort aan jongeren heeft is duidelijk, dit verschil is echter nog een stuk groter in Oekraïne.
Beide landen volgen overigens een soortgelijke trendlijn.

Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_210073425
pulter heeft de president van Zimbabwe een helicopter cadeau gegeven, zo attent ! en het was niet eens zijn verjaardag !! :D *; :@ O+
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_210073465
https://www.repubblica.it(...)_schermai-409270943/

Schorsing van Oekraïense schermster voor het niet schudden van hand is mogelijk terug gedraaid/geschorst Ze mag mee doen aan het teamonderdeel van de wereld kampioenschappen waarbij ze zichzelf kan kwalificeren voor de Olympische spelen.

quote:
MILAN - About the world fencing federation: Olga Kharlan will be able to compete in the team event at the World Championships in Milan, decisive for qualifying for the 2024 Paris Olympics. The suspension of the athlete who refused to shake hands with Russian Anna Smirnova in the individual tournament has been "suspended": this is decided by the FIE Executive, which has the power to intervene on provisions already issued during the World Cup.

The Ukrainian was granted good faith in the episode: she had brought the blade to say goodbye to the Russian according to the Covid protocol still in force at the start of the World Cup. And above all, the FIE bowed to the call of the IOC, which intervened after the scandal asking for understanding for Ukrainian sportsmen.

The episode had many political consequences, such as the tough stance of the Kiev government. The Italian government has also asked for explanations, with a letter from the Minister for Sport Andrea Abodi addressed to Coni, the federscherma and the organizing committee of the World Cup.

[ Bericht 28% gewijzigd door Delenlill op 28-07-2023 19:58:01 ]
pi_210073509
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 19:44 schreef TLC het volgende:
pulter heeft de president van Zimbabwe een helicopter cadeau gegeven, zo attent ! en het was niet eens zijn verjaardag !! :D *; :@ O+
Intussen wacht Iran nog op hun bestelling Su-35s.
  vrijdag 28 juli 2023 @ 19:54:48 #68
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_210073528
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 18:23 schreef Ulx het volgende:

[..]
Waarom?
Omdat het wapens leveren duur is en omdat we ook niet kunnen blijven toezien hoe Oekrainers nog jarenlang de meat grinder worden ingeperst terwijl ze er niets voor terugkrijgen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_210073549
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 19:43 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dat Rusland een tekort aan jongeren heeft is duidelijk, dit verschil is echter nog een stuk groter in Oekraïne.
Beide landen volgen overigens een soortgelijke trendlijn.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Het verschil is dat Rusland/Putin zijn jongere mannen de gehaktmolen instuurt door het aanvallen van Oekraïne terwijl hij deze jonge kerels niet echt kan missen. En hierdoor ook Oekraïne hun jongere mannen afneemt.
  vrijdag 28 juli 2023 @ 19:58:27 #70
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_210073559
De bestuurder is koelbloedig.
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 28 juli 2023 @ 20:10:17 #72
pi_210073718
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 19:43 schreef Delenlill het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)rocket_hit_taganrog/

Een filmpje van de raketinslag in Taganrog eerder vandaag. Ziet er niet echt uit als een brokstuk van een neergeschoten raket.
Komt mooi aanvliegen ^O^
pi_210073799
Hoop reacties hier, maar volgens mij zijn de Oekraïnse soldaten nog niet bij Melitopol. Wat denken jullie, wanneer komen ze daar? Medio augustus?
pi_210073820
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 20:15 schreef LethalNinja het volgende:
Hoop reacties hier, maar volgens mij zijn de Oekraïnse soldaten nog niet bij Melitopol. Wat denken jullie, wanneer komen ze daar? Medio augustus?
Dan hebben ze de Russen het land uit gejaagd.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  vrijdag 28 juli 2023 @ 20:18:52 #75
56749 BlaZ
pi_210073843
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 19:57 schreef Delenlill het volgende:

[..]
Het verschil is dat Rusland/Putin zijn jongere mannen de gehaktmolen instuurt door het aanvallen van Oekraïne terwijl hij deze jonge kerels niet echt kan missen. En hierdoor ook Oekraïne hun jongere mannen afneemt.
Wie initiatief neemt voor de slachting is demografisch gezien weinig relevant. De consequenties zijn ondanks de noodzaak veel zwaarder voor Oekraïne.

Nemen we de mensen mee die Oekraïne al eerder dit conflict zijn ontvlucht dan neemt de problematiek verder toe. Dit is wat mij betreft voor Oekraïne dan ook het belangrijkste argument richting vrede; hoe langer men wacht hoe minder van degenen die gevlucht zijn terugkomen.
pi_210073909
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 20:17 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dan hebben ze de Russen het land uit gejaagd.
Nouja dan hebben de Russen nog steeds de Krim hé en het gedeelte richting Oekraïne is zwaar verdedigd. Daar komt Oekraïne niet zomaar doorheen.
pi_210073915
twitter
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 28 juli 2023 @ 20:28:15 #78
323876 michaelmoore
pi_210073937
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 19:57 schreef Delenlill het volgende:

[..]
Oekrainse soldaten zijn drie keer zo gemotiveerd en zijn drie keer zo goed getraind in het westen

dus dat kun je ook niet een op een vergelijken , de Russen ziten te wachten tot ze weg kunnen , Oekrainers loeren op een kans om wat Ruzzen om zeep te helpen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 28 juli 2023 @ 20:37:01 #79
pi_210074039
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 20:18 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Wie initiatief neemt voor de slachting is demografisch gezien weinig relevant. De consequenties zijn ondanks de noodzaak veel zwaarder voor Oekraïne.

Nemen we de mensen mee die Oekraïne al eerder dit conflict zijn ontvlucht dan neemt de problematiek verder toe. Dit is wat mij betreft voor Oekraïne dan ook het belangrijkste argument richting vrede; hoe langer men wacht hoe minder van degenen die gevlucht zijn terugkomen.
[ afbeelding ]
Je bedoelt dat mensen eerder terugkomen als hun land bezet is door een verkrachtende en martelende roversbende?
pi_210074067
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Rusland moet gewoon uit Oekraïne verdwijnen. Het liefst zonder het verlies van enig grondgebied. Maar dat is aan Oekraïne/Zelenski/de regering daar. Je moet Putin/Rusland geen beloning gaan geven voor hun inval. Want dan stopt het niet met Oekraïne. Al heeft Rusland niet echt capaciteit meer om nog een inval in een ander land te starten.

En natuurlijk moet Rusland alle kinderen/alle andere in bezet gebied die ze ontvoerd hebben uit Oekraïne ook terug gegeven en de schade vergoeden die ze veroorzaakt hebben.

Rusland is de enige oorzaak van dit hele gebeuren. En ook de reden waarom er zoveel mensen (vooral vrouwen en kinderen) Uit Oekraïne gevlucht zijn. Waarvan hopelijk een groot gedeelte weer terugkeert wanneer de oorlog voorbij is.

(in Rusland zijn het vooral jonge mannen die voor de oorlog gevlucht zijn. Daar ze het niet zien zitten om soldaat te moeten spelen. En hun hebben niet echt de optie om terug te keren. Daar het strafbaar is wat ze gedaan hebben. En ze zo 10+ jaar de gevangenis in kunnen)

Al ben ik nu een beetje afgedwaald zie ik. De verliezen voor Rusland zijn veel groter dan voor Oekraïne. Zelfs nu ze met het counter offensief begonnen zijn. Het zou dom zijn om nu opeens op vrede aan te sturen met het doen van concessies. Het Oekraïense volk staan grotendeels achter Zelenski en het terug veroveren van hun grondgebied.
pi_210074070
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 20:25 schreef LethalNinja het volgende:

[..]
Nouja dan hebben de Russen nog steeds de Krim hé en het gedeelte richting Oekraïne is zwaar verdedigd. Daar komt Oekraïne niet zomaar doorheen.
Kerch brug afschieten en De Krim heeft er een uitdaging.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  vrijdag 28 juli 2023 @ 20:41:06 #82
56749 BlaZ
pi_210074090
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 20:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Je bedoelt dat mensen eerder terugkomen als hun land bezet is door een verkrachtende en martelende roversbende?
Nee: hoe langer de duur van een conflict hoe lager de kans dat de gevluchte bevolking terugkeert naar het herkomstland.
pi_210074106
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Het belangrijkste argument richting vrede.

Jij hebt iemand gevonden die geen vrede wil?

Juist als men vrede wil, zal men Rusland het land uit moeten jagen. Met de Russen is niet te onderhandelen, en gebied opgeven betekent ook de bevolking in de steek laten en opgeven.
  vrijdag 28 juli 2023 @ 20:42:52 #84
pi_210074121
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 20:41 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Nee: hoe langer de duur van een conflict hoe lager de kans dat de gevluchte bevolking terugkeert naar het herkomstland.
Dus de Russen moeten zo snel mogelijk oprotten uit Ukraine?
pi_210074181
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 20:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Dus de Russen moeten zo snel mogelijk oprotten uit Ukraine?
Dat sowieso, maar gebeurt nooit, al zeg je het 10.000 keer. Dus een vredesbespreking zou voor de Oekraïnsche demografie beter zijn.
Als alle jonge mannen eenmaal de gehaktmolen door zijn dan pakt Rusland alsnog heel oekraine.
Vakman pur sang
pi_210074218
quote:

[..]

[ afbeelding ]
A leuk Oekraïne moet voor vrede gaan. Tegen welke garanties? Tegen welke veiligheid garanties zodat het feest niet over 10 jaar opnieuw begint? Of moeten ze zich maar gewoon onderwerpen aan de Russen? Plus het belangrijkste denk jij dat Rusland/Poetin überhaupt akkoord gaat met een toetredingen van Oekraïne tot de NAVO als onderdeel van vredesbesprekingen als de NAVO garant wilt staan want oude verdragen hebben tot nu toe niet echt geholpen he.
  vrijdag 28 juli 2023 @ 20:50:09 #87
pi_210074236
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 20:46 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat sowieso, maar gebeurt nooit, al zeg je het 10.000 keer. Dus een vredesbespreking zou voor de Oekraïnsche demografie beter zijn.
Als alle jonge mannen eenmaal de gehaktmolen door zijn dan pakt Rusland alsnog heel oekraine.
Maar wanneer komen die gevluchte Ukrainers dan terug?
  Overall beste user 2022 vrijdag 28 juli 2023 @ 20:52:04 #88
3928 Ulx
pi_210074266
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 20:25 schreef LethalNinja het volgende:

[..]
Dat zal een belegering worden. Met grote logistieke problemen voor de Russen. Geen landbrug. Geen Kerchbrug. Geen schepen op de Zee van Azov. Dat gaan ze erg snel vervelend vinden.
  vrijdag 28 juli 2023 @ 20:53:13 #89
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_210074283
Dit zou de andere explosie zijn?

twitter
pi_210074302
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 20:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Maar wanneer komen die gevluchte Ukrainers dan terug?
Nou die mogen niet blijven in de EU en moeten na vrede dus gewoon terug hun land weer opbouwen.
Maar een ideale situatie is het niet.
Vakman pur sang
  vrijdag 28 juli 2023 @ 20:54:54 #91
56749 BlaZ
pi_210074311
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 20:49 schreef ipa84 het volgende:

[..]
A leuk Oekraïne moet voor vrede gaan. Tegen welke garanties? Tegen welke veiligheid garanties zodat het feest niet over 10 jaar opnieuw begint? Of moeten ze zich maar gewoon onderwerpen aan de Russen? Plus het belangrijkste denk jij dat Rusland/Poetin überhaupt akkoord gaat met een toetredingen van Oekraïne tot de NAVO als onderdeel van vredesbesprekingen als de NAVO garant wilt staan want oude verdragen hebben tot nu toe niet echt geholpen he.
De garanties liggen verscholen in de demografie zelf, zoals hierboven gepost. Oekraïne heeft een stuk meer jongeren van 10-15 (cohorten van 250.000) ten opzichte van cohorten van 18-25 (90.000-120.000).
Die 10-15 cohort is echter ook een cohort waarin het vluchtpercentage hoger ligt waardoor je demografisch ook je eigen toekomstige zwakte op het gebied van mankracht versterkt door een langere oorlog.
  vrijdag 28 juli 2023 @ 20:55:44 #92
pi_210074323
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 20:54 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nou die mogen niet blijven in de EU en moeten na vrede dus gewoon terug hun land weer opbouwen
Dus die worden gewapenderhand de grens over gedwongen naar hun door martelende en verkrachtende Russen bezette land?
  vrijdag 28 juli 2023 @ 20:56:15 #93
pi_210074330
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 20:54 schreef BlaZ het volgende:

[..]
De garanties liggen verscholen in de demografie zelf, zoals hierboven gepost. Oekraïne heeft een stuk meer jongeren van 10-15 (cohorten van 250.000) ten opzichte van cohorten van 18-25 (90.000-120.000).
Die 10-15 cohort is echter ook een cohort waarin het vluchtpercentage hoger ligt waardoor je demografisch ook je eigen toekomstige zwakte op het gebied van mankracht versterkt door een langere oorlog.
Dus ze moeten harder doorvechten?
pi_210074336
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 20:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Dus die worden gewapenderhand de grens over gedwongen naar hun door martelende en verkrachtende Russen bezette land?
Nee naar Oekraïne waar geen Russen zijn.
Vakman pur sang
  vrijdag 28 juli 2023 @ 20:57:58 #95
56749 BlaZ
pi_210074348
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 20:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Dus ze moeten harder doorvechten?
Nee, ze hadden beter een snelle vrede kunnen sluiten en dan 8 jaar later opnieuw kunnen aanvallen als 10-15 cohorte beschikbaar is voor de oorlog.
  vrijdag 28 juli 2023 @ 20:58:03 #96
pi_210074349
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 20:56 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nee naar Oekraïne waar geen Russen zijn.
En het deel waar Russen wel zijn? Wat voor demografische effecten hebben de misdaden van Russen op Ukrainers in bezet gebied dat dan moet worden opgegeven?
  vrijdag 28 juli 2023 @ 20:58:45 #97
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_210074359
Vergeet sowieso ook niet de geboortecijfers. Oekraine is 1,22 en Rusland 1,50. Beide ver onder de replacement rate van 2,1.

Echter nog redelijk goed vergeleken met Zuid-Korea (0,8).
  Overall beste user 2022 vrijdag 28 juli 2023 @ 20:59:17 #98
3928 Ulx
pi_210074365
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 20:46 schreef Lospedrosa het volgende:
Dus een vredesbespreking zou voor de Oekraïnsche demografie beter zijn.

Op de Krim? De Russen die na 2014 zijn gekomen moeten weg, en mensen die toen zijn gevlucht hebben recht om hun bezit terug te krijgen. Dat staat al vast. En uiteraard zullen aardig wat collaborateurs ook wel vertrekken. Fijn naar Rusland. Mogen ze daar eersterangs burger zijn. ( _O- )
pi_210074369
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 20:54 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dus jouw oplossing (want hebben gezien hoe vredig de Russen met Oekraïners omgaan) dat ze zich maar gewillig naar de slachtbank laten brengen. Puik plan. Of was je de genocide en het vernietigen van de Oekraïense cultuur al vergeten wat bleek uit bevrijden gebieden? Er is een reden waarom Oekraïense soldaten zeggen waarom ze vechten. Als Rusland stopt met vechten stopt de oorlog maar bestaat Rusland nog, Als wij stoppen met vechten stopt de oorlog maar bestaat Oekraïne niet meer...
  vrijdag 28 juli 2023 @ 20:59:44 #100
pi_210074373
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 20:57 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Nee, ze hadden beter een snelle vrede kunnen sluiten en dan 8 jaar later opnieuw kunnen aanvallen als 10-15 cohorte beschikbaar is voor de oorlog.
En ondertussen moeten ze de bevolking in de bezetten gebieden laten dood martelen en verkrachten door de Russen die ondertussen hun legermacht versterken om de rest van Ukraine te kunnen verkrachten?

Nee, jouw logica gaat niet op.
  vrijdag 28 juli 2023 @ 21:00:59 #101
56749 BlaZ
pi_210074384
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 20:59 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Dus jouw oplossing (want hebben gezien hoe vredig de Russen met Oekraïners omgaan) dat ze zich maar gewillig naar de slachtbank laten brengen. Puik plan. Of was je de genocide en het vernietigen van de Oekraïense cultuur al vergeten wat bleek uit bevrijden gebieden? Er is een reden waarom Oekraïense soldaten zeggen waarom ze vechten. Als Rusland stopt met vechten stopt de oorlog maar bestaat Rusland nog, Als wij stoppen met vechten stopt de oorlog maar bestaat Oekraïne niet meer...
Ik denk dat demografie iets te hoog gegrepen is voor je, sorry. Je reactie slaat echt als een tang op een varken.
  vrijdag 28 juli 2023 @ 21:02:30 #102
pi_210074399
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 21:00 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Ik denk dat demografie iets te hoog gegrepen is voor je, sorry. Je reactie slaat echt als een tang op een varken.
Ik denk dat jouw argumenten niet zijn opgewassen tegen de demografische effecten van de Russische bezetting.
  vrijdag 28 juli 2023 @ 21:02:34 #103
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_210074401
De populatie van Oekraine zal in 2100 slechts rond de 20 miljoen zijn.

Tegen die tijd heeft Nederland waarschijnlijk meer inwoners (bizar als je kijkt naar de oppervlakte van beide landen).
pi_210074402
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 20:57 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Jij hebt echt niet opgelet. Je weet dat het originele vredesplan van Rusland was dat er een puppet regering moest komen en Oekraïne zich volledig moest ontwapen? Klinkt inderdaad als een goed plan voor toekomstige aanvallen...
  vrijdag 28 juli 2023 @ 21:03:31 #105
56749 BlaZ
pi_210074418
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 21:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Ik denk dat jouw argumenten niet zijn opgewassen tegen de demografische effecten van de Russische bezetting.
Cijfers?
pi_210074421
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 20:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
En het deel waar Russen wel zijn? Wat voor demografische effecten hebben de misdaden van Russen op Ukrainers in bezet gebied dat dan moet worden opgegeven?
Ja het is allemaal niet eerlijk.
Net als het oude Amerika waar zowat alle indianen zijn uitgemoord.
Liever alle Russen terug en wodka doodzuipen.
Hehe uiteraard. We moeten blij zijn geen Oekraïners te zijn.
Je bent nog een van 120.000 18-25 jarigen, dan MOET je vechten of vluchten.
Vakman pur sang
  vrijdag 28 juli 2023 @ 21:04:48 #107
pi_210074435
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 21:03 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja het is allemaal niet eerlijk.
Net als het oude Amerika waar zowat alle indianen zijn uitgemoord.
Liever alle Russen terug en wodka doodzuipen.
Hehe uiteraard. We moeten blij zijn geen Oekraïners te zijn.
Je bent nog een van 120.000 18-25 jarigen, dan MOET je vechten of vluchten.
Er zit niets anders op dan Ukraine vol te pompen met wapens en Rusland kapot te maken.
  vrijdag 28 juli 2023 @ 21:05:24 #108
pi_210074445
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 21:03 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Cijfers?
Ja, die mis ik inderdaad bij jou. Ik ben bang dat je een half verhaal verteld.
  vrijdag 28 juli 2023 @ 21:05:42 #109
56749 BlaZ
pi_210074448
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 21:02 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Jij hebt echt niet opgelet. Je weet dat het originele vredesplan van Rusland was dat er een puppet regering moest komen en Oekraïne zich volledig moest ontwapen? Klinkt inderdaad als een goed plan voor toekomstige aanvallen...
Dit is een van de vele vredesplannen.
pi_210074459
Het is natuurlijk een optie dat Oekraïne de volledige navo steun krijgt voor hun gebied op de huidige grenzen, of de grens die Oekraïne nog weet te herveroveren.
Beter is dat zoveel mogelijk.
Maar meer zit er niet in.
Vakman pur sang
pi_210074466
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 21:03 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Cijfers?
Ik zou zeggen kijk even wat er in Kherson, Irpin, Bucha, Mariopol en genoeg andere plaatsen wat er gebeurt is tijdens de Russische bezetting. Daar bleef weinig demografie van over.
pi_210074476
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 21:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Er zit niets anders op dan Ukraine vol te pompen met wapens en Rusland kapot te maken.
Dat is al tot de (gewenste politieke) max geprobeerd.
Vakman pur sang
  vrijdag 28 juli 2023 @ 21:07:08 #113
pi_210074477
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 21:05 schreef BlaZ het volgende:

[..]
We weten allemaal hoe Russkiy Mir er uit ziet. :')
  vrijdag 28 juli 2023 @ 21:07:44 #114
pi_210074487
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 21:07 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
De door jou gewenste max?
pi_210074497
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 21:05 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Vertel is wat waren die andere zou goeie vredesplannen dan?
pi_210074508
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 21:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
De door jou gewenste max?
Nee jij en ik hebben daar niks over te vertellen. De VS/VK met Frankrijk en Duitsland wel.

Wat echt mogelijk is is ook koffiedik kijken voor de normale burger.
Vakman pur sang
  vrijdag 28 juli 2023 @ 21:10:38 #117
pi_210074523
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 21:09 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nee jij en ik hebben daar niks over te vertellen. De VS/VK met Frankrijk en Duitsland wel.
En NL, die een F16-programma regelde.
quote:
Wat echt mogelijk is is ook koffiedik kijken voor de normale burger.
Noem jij jezelf nu normaal? Je bent een FOK!-er, je bent per definitie beter geïnformeerd dan de gemiddelde NL-er.
  vrijdag 28 juli 2023 @ 21:11:53 #118
323876 michaelmoore
pi_210074536
pi_210074538
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 21:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Noem jij jezelf nu normaal? Je bent een FOK!-er, je bent per definitie beter geïnformeerd dan de gemiddelde NL-er.
We zijn hier 300-400% beter geïnformeerd dan de normale burger. Echter we zijn nog geen Rob de Wijk.
Vakman pur sang
  vrijdag 28 juli 2023 @ 21:12:51 #120
pi_210074550
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 21:12 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
We zijn hier 300-400% beter geïnformeerd dan de normale burger. Echter we zijn nog geen Rob de Wijk.
Jij kijkt nog steeds op naar Rob de Wijk? _O-
pi_210074565
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 21:02 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

Tegen die tijd heeft Nederland waarschijnlijk meer inwoners (bizar als je kijkt naar de oppervlakte van beide landen).
Trends kunnen ook veranderen en niemand kan zo ver de toekomst in kijken.

Overigens groeit de bevolking in Nederland vooral door een grote instroom van migranten. Het is niet dat Nederlanders nou zo veel kinderen maken.
  vrijdag 28 juli 2023 @ 21:17:54 #122
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_210074608
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 21:14 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Trends kunnen ook veranderen en niemand kan zo ver de toekomst in kijken.

Overigens groeit de bevolking in Nederland vooral door een grote instroom van migranten. Het is niet dat Nederlanders nou zo veel kinderen maken.
Dat is zeker zo, Oekraine als land (de aarde) heeft best veel waarde. Het is erg vruchtbaar land. Als het economisch goed gaat kan dat miljoenen mensen aantrekken.
  vrijdag 28 juli 2023 @ 21:17:55 #123
323876 michaelmoore
pi_210074609
https://www.telegraaf.nl/(...)ster-op-wk-opgeheven

quote:
Schorsing Oekraïense schermster op WK opgeheven
7 min geledenin SPORT

De schorsing van de Oekraïense schermster Olga Charlan, die donderdag op het WK gediskwalificeerd werd omdat ze na haar gewonnen partij weigerde haar Russische tegenstandster de hand te schudden, is opgeheven.

De internationale schermfederatie liet weten dat ze vanaf zaterdag kan deelnemen aan het teamevenement.
quote:
De schermfederatie heeft bovendien de regels aangepast, waardoor Charlan na een wedstrijd haar tegenstandster geen hand meer hoeft te geven.
Internationaal was er veel verontwaardiging over het ingrijpen van de internationale schermfederatie.

Zelf liet Charlan weten nog steeds achter haar besluit te staan. ,,Ik weet dat ik echt de juiste keuze heb gemaakt.
Er is iets belangrijkers dan medailles: mijn land en mijn familie."

[ Bericht 27% gewijzigd door michaelmoore op 28-07-2023 21:23:46 ]
  Overall beste user 2022 vrijdag 28 juli 2023 @ 21:20:03 #124
3928 Ulx
pi_210074644
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 21:07 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Maar nu gaan ze zelf Leopards bouwen. En daar heeft Duitsland geen bezwaar tegen.
  vrijdag 28 juli 2023 @ 21:28:26 #125
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_210074754
twitter
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 19:16 schreef Delenlill het volgende:
[ twitter ]
pi_210074822
twitter

Wat vinden we van de woorden van Derk?
Vakman pur sang
pi_210075077

Opvallend dat dit soort analyses hier (amper) voorbijkomen. Voor mij is de lol van het posten er wel af inmiddels maar af en toe toch maar eens de echte gebeurtenissen hier ook delen.
  vrijdag 28 juli 2023 @ 22:04:10 #128
38496 Perrin
pi_210075167
Wist niet dat snipers zo'n serieuze rol spelen.
twitter
pi_210075244
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 20:53 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Dit zou de andere explosie zijn?

[ twitter ]
quote:
Earlier on Friday, air defenses shot down a missile over Taganrog. The missile’s remnants fell on the center of the city, leaving 14 people wounded, according to the Russian defense ministry.
🤡
pi_210075299
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 22:10 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
[..]
🤡
Dat gebeurd evengoed met Oekraïne hoor. Is gewoon onmacht.
  vrijdag 28 juli 2023 @ 22:15:26 #131
pi_210075305
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 22:10 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
[..]
🤡
De "missiles remnants" zag je op beeld mooi komen aanvliegen. :Y
  vrijdag 28 juli 2023 @ 22:16:03 #132
pi_210075310
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 22:14 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
In dit geval een leugen.
pi_210075529
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 22:14 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Kijk het filmpje maar en oordeel of dat brokstukken zijn van een neergeschoten raket.
  Overall beste user 2022 vrijdag 28 juli 2023 @ 22:35:01 #134
3928 Ulx
pi_210075591
twitter
pi_210075594
Wat slecht nieuws mocht je het willen lezen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_210075627
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 22:35 schreef skysherrif het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit klinkt als een zeer betrouwbare 11 jarige bron.
Vakman pur sang
pi_210075638
quote:

SPOILER
Ja dit klopt, maar vooral slechte communicatie. De 10 BMP-1's dachten dat de loopgraven al ingenomen waren. Het was dus geen aanval. Ik weet het niet zeker, maar volgens geruchten was dit 1 van de nieuwe brigades, de 47e Mech Brigade.
pi_210075647
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 22:35 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Het lijkt er totaal niet op. Weet je nog dat we een weddenschap deden? Jij zei heel wat maand geleden dat de Krim binnen X tijd veroverd zou zijn.
pi_210075653
quote:

SPOILER
Heeft lospredesa dit geschreven?
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_210075658
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 22:35 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Natuurlijk :+ 5km verder is al een probleem met 3 van 12 westers getrained brigades, maar volgende week lopen ze zo de krim binnen

[ Bericht 0% gewijzigd door kevinrsd op 28-07-2023 22:41:52 (-) ]
  Moderator vrijdag 28 juli 2023 @ 22:41:27 #141
236264 crew  capricia
pi_210075660
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 22:39 schreef oheng het volgende:

[..]
Ja dit klopt, maar vooral slechte communicatie. De 10 BMP-1's dachten dat de loopgraven al ingenomen waren. Het was dus geen aanval. Ik weet het niet zeker, maar volgens geruchten was dit 1 van de nieuwe brigades, de 47e Mech Brigade.
Ongelooflijk sneu. :{
Jammer dat het niet volgens plan gaat. Maar hopelijk leren ze er snel van.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_210075663
Leopards zijn te gecompliceerd om on site te fixen. Die dingen doen het ook niet super op dit moment. En rijden zich ook stuk op mijnen.
pi_210075671
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 22:41 schreef kevinrsd het volgende:

[..]
Natuurlijk :+ 5km verder is al een probleem met 3 van 12 westers getrained brigades, maar volgende week lopen ze zo de krim binnen
Totaal gebrek aan realisme hier bij veel users.
pi_210075692
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 22:42 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Totaal gebrek aan realisme hier bij veel users.
Het is vooral triest voor al die dode Oekraïners en Russen ofc ook want dat zijn in meeste gevallen ook gewoon arme mensen. Maar laat de goed nieuws show vooral doorlopen, als je de oorlog op twitter/X wint dan is het blijkbaar tegenwoordig ook echt zo
pi_210075728
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 22:38 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dit klinkt als een zeer betrouwbare 11 jarige bron.

Deze stream. Erg interessant, altijd op dinsdag 02.00 en vrijdag 21;00

Geolocator/mapmaker met iemand die aan het front is als medic en iemand die tijdens de 'burgeroorlog' sinds 2014 in het leger zat maar nu vrijwilliger is en helpt geld in te zamelen. Die laatste 2 hebben enorm veel bronnen.
pi_210075746
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 22:44 schreef kevinrsd het volgende:

[..]
Het is vooral triest voor al die dode Oekraïners en Russen ofc ook want dat zijn in meeste gevallen ook gewoon arme mensen. Maar laat de goed nieuws show vooral doorlopen, als je de oorlog op twitter/X wint dan is het blijkbaar tegenwoordig ook echt zo
Er is helemaal niets triest aan dode Russen, dat is immers hun eigen wens die in vervulling gaat. Russen zijn zelfverklaarde wereldkampioen lijden en zien hun kinderen ook dolgraag sneuvelen ter meerdere eer en glorie van oligarchen en dictators op hakkenschoenen. Wie zijn wij om hen dat te misgunnen?
pi_210075755
quote:

[..]
Ja klopt, andere directies gaat het een stuk beter. Zelfs iets ten westen daarvan andere kant van robotyne waar het 65e zit.

Vooral bakhmut is veelbelovend, maar Russen weigeren gewoon zich terug te trekken ondanks de bizarre doden aan hun kant.
  vrijdag 28 juli 2023 @ 22:50:36 #148
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_210075757
quote:

[..]
Het grote nadeel van snel een heel leger uit de grond stampen. In een bestaand leger loopt meer ervaring rond en oefent men ook al de tijd om de gewoontes er in te slijten .
pi_210075772
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 22:49 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Er is helemaal niets triest aan dode Russen, dat is immers hun eigen wens die in vervulling gaat. Russen zijn zelfverklaarde wereldkampioen lijden en zien hun kinderen ook dolgraag sneuvelen ter meerdere eer en glorie van oligarchen en dictators op hakkenschoenen. Wie zijn wij om hen dat te misgunnen?
En iedere dode Rus is een zak uien voor de familie
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  vrijdag 28 juli 2023 @ 22:51:56 #150
pi_210075775
quote:

[..]
Je hebt gelijk. Over 3 weken heeft Rusland heel Ukraine ingenomen en kunnen ze beginnen met het verkrachten en martelen van de bevolking.
pi_210075782
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 22:51 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
En iedere dode Rus is een zak uien voor de familie
Die na afloop van het persmomentje weer teruggegeven mogen worden. :Y
pi_210075784
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 22:50 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Ja klopt, andere directies gaat het een stuk beter. Zelfs iets ten westen daarvan andere kant van robotyne waar het 65e zit.

Vooral bakhmut is veelbelovend, maar Russen weigeren gewoon zich terug te trekken ondanks de bizarre doden aan hun kant.
Bizarre doden? Volgens mij is de standaard 3 tot 1 aanvallend vs verdedigende partij

Dus zonder luchtoverwicht is dat wellicht nog wel meer

[ Bericht 4% gewijzigd door kevinrsd op 28-07-2023 22:53:50 (-) ]
pi_210075800
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 22:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Je hebt gelijk. Over 3 weken heeft Rusland heel Ukraine ingenomen en kunnen ze beginnen met het verkrachten en martelen van de bevolking.
Dit wordt gewoon een langlopend conflict hoor, niemand wil toegeven en de wapenindustrie draait op volle toeren aan beide kanten.
  vrijdag 28 juli 2023 @ 22:55:16 #154
pi_210075805
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 22:52 schreef kevinrsd het volgende:

[..]
Bizarre doden? Volgens mij is de standaard 3 tot 1 aanvallend vs verdedigende partij

Aangezien de Russen nu met clustermunitie de moeder worden gebombardeerd, liggen die cijfers iets anders. Maar er zijn er genoeg, dus hebben ze over 3 weken Ukraine veroverd.
  vrijdag 28 juli 2023 @ 22:55:39 #155
pi_210075809
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 22:55 schreef kevinrsd het volgende:

[..]
Dit wordt gewoon een langlopend conflict hoor, niemand wil toegeven en de wapenindustrie draait op volle toeren aan beide kanten.
Dan wint de grootste economie.
pi_210075812
quote:

[..]
Dat aantal is natuurlijk van een heleboel dingen afhankelijk.

Terrein, mate van mechanisatie in je troepen (laag bij russische Stormtroepen), of je actief counteraanvalt in je defensie (dan lijd je zelf ook veel verliezen en de russen doen dat cosntant, Training (laag bij veel troepen rond bakhmut) en hoe goed getrained je tegenstander is en tegenovergetelde van het zuiden zijn de Oekraiense troepen bij Bakhmut de b este troepen die ze hebben. 92e, 93e zou weer terug zijn, derde azov.

etc etc
pi_210075821
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 22:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Aangezien de Russen nu met clustermunitie de moeder worden gebombardeerd, liggen die cijfers iets anders. Maar er zijn er genoeg, dus hebben ze over 3 weken Ukraine veroverd.
Uhuh, dat hebben ze ook alleen omdat ze een gebrek aan zowel elke andere vorm van munitie hebben. Rusland gebruikt die al een jaar en heeft meer op voorraad.

quote:

[..]
Er wint hier helemaal niemand. 2 landen zonder mannelijke beroepsbevolking. Oekraine helemaal kapotgeschoten en de vrouwen in de EU :+
pi_210075822
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 22:56 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Dat aantal is natuurlijk van een heleboel dingen afhankelijk.

Terrein, mate van mechanisatie in je troepen (laag bij russische Stormtroepen), of je actief counteraanvalt in je defensie (dan lijd je zelf ook veel verliezen en de russen doen dat cosntant, Training (laag bij veel troepen rond bakhmut) en hoe goed getrained je tegenstander is en tegenovergetelde van het zuiden zijn de Oekraiense troepen bij Bakhmut de b este troepen die ze hebben. 92e, 93e zou weer terug zijn, derde azov.

etc etc
Plus dat de Russen zich op sommige fronten zoals Bakhmut zich nooit terugtrekken ondanks dat hun situatie gewoon onhoudbaar is. En ja 'barrier' troepen zijn een ding bij de Russen.
  vrijdag 28 juli 2023 @ 22:58:52 #159
pi_210075834
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 22:57 schreef kevinrsd het volgende:

[..]
Uhuh, dat hebben ze ook alleen omdat ze een gebrek aan zowel elke andere vorm van munitie hebben. Rusland gebruikt die al een jaar en heeft meer op voorraad.
[..]
Dan hadden ze nu alle Ukrainse soldaten al dood moeten hebben. Maar Rusland gebruikt dat alleen op burgerdoelen.
quote:
Er wint hier helemaal niemand. 2 landen zonder mannelijke beroepsbevolking. Oekraine helemaal kapotgeschoten en de vrouwen in de EU :+
De grootste economie wint, en dat is de EU + NATO.
pi_210075836
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 22:57 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Plus dat de Russen zich op sommige fronten zoals Bakhmut zich nooit terugtrekken ondanks dat hun situatie gewoon onhoudbaar is. En ja 'barrier' troepen zijn een ding bij de Russen.
Redelijk interessant, alhoewel barrier troepen een ding zijn is het meestal 'mercy killing'

Soldaten die zo zwaar gewond zijn dat ze smeken neergeschoten te worden. Gebeurd ook bij het Oekraiense leger.
  Overall beste user 2022 vrijdag 28 juli 2023 @ 23:00:01 #161
3928 Ulx
pi_210075850
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 22:40 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Het lijkt er totaal niet op. Weet je nog dat we een weddenschap deden? Jij zei heel wat maand geleden dat de Krim binnen X tijd veroverd zou zijn.
Kan best. Jij zei dat Oekraïne geen kans had en zich beter kon overgeven.
pi_210075854
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 22:48 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Deze stream. Erg interessant, altijd op dinsdag 02.00 en vrijdag 21;00

Geolocator/mapmaker met iemand die aan het front is als medic en iemand die tijdens de 'burgeroorlog' sinds 2014 in het leger zat maar nu vrijwilliger is en helpt geld in te zamelen. Die laatste 2 hebben enorm veel bronnen.
Ik dacht al, hey volgens mij hebben we beiden dezelfde stream bekeken :7
pi_210075861
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 22:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Dan hadden ze nu alle Ukrianse soldaten al dood moeten hebben.
[..]
Jammer dat Oekraine daar geen onderdeel van uitmaakt.
  vrijdag 28 juli 2023 @ 23:02:18 #164
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_210075871
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 22:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Dan hadden ze nu alle Ukrainse soldaten al dood moeten hebben. Maar Rusland gebruikt dat alleen op burgerdoelen.
[..]
Zonder substantielere hulp dan er nu geboden wordt wint Oekraine dit nooit.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_210075880
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 23:02 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Zonder substantielere hulp wint Oekraine dit nooit.
Rusland ook niet. Of ze moeten ook iedereen tot 60 mobiliseren en een ww1 wapen geven. Uiteindelijk wordt dit gewoon uitonderhandeld voor de VS verkiezingen
pi_210075882
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 23:00 schreef oheng het volgende:

[..]
Ik dacht al, hey volgens mij hebben we beiden dezelfde stream bekeken :7
Goeie stream he :P

Gelukkig was er ook best wat goed nieuws, ook bij Pisky. Interessant en goed dat ze nu zelf het initiatief rond donetsk stad heben.
pi_210075887
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 23:02 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Zonder substantielere hulp dan er nu geboden wordt wint Oekraine dit nooit.
Zonder nieuwe mobilatie wint Rusland ook nooit. Tis allemaal relatief :P
  Overall beste user 2022 vrijdag 28 juli 2023 @ 23:07:11 #168
3928 Ulx
pi_210075898
quote:

[..]
Dus Oekraïne + VS + EU + Canada + Australie vs Rusland + China en wat Afrikaanse landen.
  Overall beste user 2022 vrijdag 28 juli 2023 @ 23:09:07 #169
3928 Ulx
pi_210075906
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 23:03 schreef kevinrsd het volgende:

Uiteindelijk wordt dit gewoon uitonderhandeld voor de VS verkiezingen
Waarom?
pi_210075908
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 23:04 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Gelukkig was er ook best wat goed nieuws, ook bij Pisky. Interessant en goed dat ze nu zelf het initiatief rond donetsk stad heben.
Ja het was heel leerzaam, snap niet dat er maar iets van 600 kijkers waren. Sowieso kijk ik ook iedere dag ATP Geopolitics, die gebruikt de map updates van Andrew.

quote:

[..]
Volgens mij is de standaard 3 tot 1 aanvallend vs verdedigende partij

Dit is alleen zo bij vergelijkbare troepen.

Ik heb ernstige bedenkingen bij de kwaliteit van de russische 72e Brigade, de 138e Brigade, en het hele 1e Tank Leger rond Bakhmut.
  vrijdag 28 juli 2023 @ 23:10:48 #171
56749 BlaZ
pi_210075915
quote:

[..]
Rusland ook niet. Of ze moeten ook iedereen tot 60 mobiliseren en een ww1 wapen geven. Uiteindelijk wordt dit gewoon uitonderhandeld voor de VS verkiezingen
Dat hangt dan af van de Amerikaanse publieke opinie. Ik denk dat de EU ook zonder VS steun Oekraïne wil blijven steunen. De vraag is dan eerder of de EU nog voldoende militair materiaal kan sturen.
pi_210075926
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 23:09 schreef oheng het volgende:

[..]
Ja het was heel leerzaam, snap niet dat er maar iets van 600 kijkers waren. Sowieso kijk ik ook iedere dag ATP Geopolitics, die gebruikt de map updates van Andrew.
[..]
Dit is alleen zo bij vergelijkbare troepen.

Ik heb ernstige bedenkingen bij de kwaliteit van de russische 72e Brigade, de 138e Brigade, en het hele 1e Tank Leger rond Bakhmut.
Bakhmut is puur een meatgrinder en niet heel belangrijk m.i.. Het zal gaat om de landbrug tot Melitopol.
  Overall beste user 2022 vrijdag 28 juli 2023 @ 23:13:28 #173
3928 Ulx
pi_210075933
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 23:10 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dat hangt dan af van de Amerikaanse publieke opinie. Ik denk dat de EU ook zonder VS steun Oekraïne wil blijven steunen. De vraag is dan eerder of de EU nog voldoende militair materiaal kan sturen.
Vanaf 2025 wel hoor. Vergeet ook niet dat Oekraïne ook dingen aan het bestellen en aan het bouwen is.
pi_210075936
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 23:10 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Willen wel, kunnen nee, althans niet in deze intensiteit
  vrijdag 28 juli 2023 @ 23:13:56 #175
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_210075937
quote:

[..]
Die verkiezingen hebben er niet zoveel mee van doen maar uiteindelijk zal dit inderdaad wel worden uitonderhandeld.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  vrijdag 28 juli 2023 @ 23:14:28 #176
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210075939
SLAVA UKRAINI
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 28 juli 2023 @ 23:14:40 #177
56749 BlaZ
pi_210075943
quote:

[..]
Ik weet niet of het hetzelfde fimpje is, maar er is videomateriaal van 3 Oekraïners die een loopgraaf binnengaan waarna er een ontploffing plaatsvindt. Het zou om een artillerieshell gaan volgens de Russen, zie RemyLind23 op telegram.
pi_210075956
twitter

[ Bericht 0% gewijzigd door kevinrsd op 28-07-2023 23:17:31 (-) ]
  Overall beste user 2022 vrijdag 28 juli 2023 @ 23:19:10 #179
3928 Ulx
pi_210075964
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 23:12 schreef kevinrsd het volgende:

[..]
Bakhmut is puur een meatgrinder en niet heel belangrijk m.i.. Het zal gaat om de landbrug tot Melitopol.
Wagner wist het te veroveren met wat huurlingen en een berg slecht getrainde gevangenen en dan raakt het superieure alfa-male leger van Rusland het kwijt aan die woke dragqueens die Zelennskyy in zijn leger heeft? Dat is een enorme afgang voor Rusland. Dat mag niet gebeuren.
pi_210075978
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 23:14 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Ik weet niet of het hetzelfde fimpje is, maar er is videomateriaal van 3 Oekraïners die een loopgraaf binnengaan waarna er een ontploffing plaatsvindt. Het zou om een artillerieshell gaan volgens de Russen, zie RemyLind23 op telegram.
Nee? In dit filmpje is er een Bradley. Ik heb het over het filmpje met de 10 BMP1's.

Soort van "Charge of the Light Brigade".
  vrijdag 28 juli 2023 @ 23:22:50 #181
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210075981
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 23:19 schreef Ulx het volgende:

[..]
Wagner wist het te veroveren met wat huurlingen en een berg slecht getrainde gevangenen en dan raakt het superieure alfa-male leger van Rusland het kwijt aan die woke dragqueens die Zelennskyy in zijn leger heeft? Dat is een enorme afgang voor Rusland. Dat mag niet gebeuren.
Zo kan je het ook zien. Tienduizenden levens verloren. Maar het is niet belangrijk dus geven we het maar weg aan het NATO regenboogleger. De tering _O- _O- Die Russische trollen laten mij elke keer weer in mn broek pissen van t lachen.
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_210075987
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 23:19 schreef Ulx het volgende:

[..]
Wagner wist het te "veroveren" met 20k doden. De ruïnes die er nu nog staan zou ik niet echt iets significants benoemen. Verder graag een normale discussie, een voorbeeld aan andere users vanavond (im suprised *; )
pi_210075988
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 23:12 schreef kevinrsd het volgende:

[..]
Bakhmut is puur een meatgrinder en niet heel belangrijk m.i..
De russen zijn het absoluut niet met je eens.
  vrijdag 28 juli 2023 @ 23:24:20 #184
56749 BlaZ
pi_210075990
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 23:13 schreef Ulx het volgende:

[..]
Vanaf 2025 wel hoor. Vergeet ook niet dat Oekraïne ook dingen aan het bestellen en aan het bouwen is.
Oekraïne heeft historisch gezien altijd een grote militaire productie gehad, rond de ~15% van de Soviet productie vond plaats in Oekraïne meen ik. Het is me niet geheel duidelijk wat Oekraïne hedendage nog kan produceren en ongetwijfeld aan het produceren is, misschien heeft iemand daar een goed artikel of overzicht van?
Qua import vanuit andere landen is het, gezien de financiële positie van Oekraïne, veel moeilijker, en is men veel afhankelijker van externe donaties.
  vrijdag 28 juli 2023 @ 23:24:51 #185
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210075994
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 23:23 schreef kevinrsd het volgende:

[..]
Wagner wist het te "veroveren" met 20k doden. De ruïnes die er nu nog staan zou ik niet echt iets significants benoemen. Verder graag een normale discussie, een voorbeeld aan andere users vanavond (im suprised *; )
Waarom zou je 20k doden over hebben voor wat ruines van een nietszeggende plaats :')
pi_210076003
quote:

[..]
Geen medelijden met dode Russen.
pi_210076004
quote:
84s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 23:24 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Waarom zou je 20k doden over hebben voor wat ruines van een nietszeggende plaats :')
Op jou reageer ik niet meer. Al eerder gezegd.
pi_210076011
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 23:25 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Geen medelijden met dode Russen.
Uiteindelijk gaan er aan beide kanten heel veel mensen dood.
pi_210076020
-Op de man-

[ Bericht 97% gewijzigd door #ANONIEM op 28-07-2023 23:54:43 ]
  vrijdag 28 juli 2023 @ 23:29:43 #190
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210076027
-op de man-

[ Bericht 97% gewijzigd door #ANONIEM op 28-07-2023 23:55:31 ]
pi_210076029
quote:

[..]
Je doet alsof Oekraine een keuze heeft. Rusland wilt haar land jatten en Oekraine laat dat niet zo maar gebeuren.
Ook pretendeert niemand hier dat deze oorlog alleen een goed nieuws show voor Oekraine is. Misschien wat minder selectief lezen.
pi_210076034
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 23:04 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Gelukkig was er ook best wat goed nieuws, ook bij Pisky.
Ik heb dit stukje gemist. Nu weet ik dat Oekraine al maanden beetje bij beetje richting Pisky aan het gaan is, maar is er specifiek iets aan de hand?
  vrijdag 28 juli 2023 @ 23:31:26 #193
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_210076036
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 23:29 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Je doet alsof Oekraine een keuze heeft. Rusland wilt haar land jatten en Oekraine laat dat niet zo maar gebeuren.
Ook pretendeert niemand hier dat deze oorlog alleen een goed nieuws show voor Oekraine is. Misschien wat minder selectief lezen.
Wat meer realisme hier zou wel geen kwaad kunnen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_210076038
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 23:27 schreef kevinrsd het volgende:

[..]
Uiteindelijk gaan er aan beide kanten heel veel mensen dood.
Als ik dit topic zo doorlees had Oekraïne allang die pauper Russen er uit geflikkerd moeten hebben.

Waar blijft dat resultaat nou van dat mega offensief met Westerse tanks en wapentuig en elite soldaten getraind door het Westen. Ik zie constant linkjes of filmpjes, maar op de kaart veranderd er weinig.
  vrijdag 28 juli 2023 @ 23:32:31 #195
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210076048
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 23:31 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Als ik dit topic zo doorlees had Oekraïne allang die pauper Russen er uit geflikkerd moeten hebben.

Waar blijft dat resultaat nou van dat mega offensief met Westerse tanks en wapentuig en elite soldaten getraind door het Westen. Ik zie constant linkjes of filmpjes, maar op de kaart veranderd er weinig.
En hoe zit het met die "in 3 dagen Kyiv veroverd"? Daar hoor ik je niet over. Dat resultaat van die Russische elite soldaten met NOEKS en 100000000000000000000 T-14's valt best tegen.
pi_210076049
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 23:31 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Wat meer realisme hier zou wel geen kwaad kunnen.
Realisme voor wat? Niemand weet exact hoe de kaarten liggen op het moment.
pi_210076056
quote:

[..]

Misschien die poep uit je ogen wrijven als je dat hier leest
  vrijdag 28 juli 2023 @ 23:41:25 #198
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_210076089
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 23:32 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Realisme voor wat? Niemand weet exact hoe de kaarten liggen op het moment.
Mwah, we weten dat er min of meer sprake is van een status quo. Winst op een plek wordt vaak tenietgedaan door verliezen elders.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_210076101
-DM's worden niet gedeeld. Stuur ajb een DM naar @Straatcommando. die kan daar wat mee en reageer ajb niet op die DM die je hier hebt gepost.

[ Bericht 59% gewijzigd door #ANONIEM op 28-07-2023 23:47:17 ]
pi_210076106
Het zou zo fijn zijn als iedereen gewoon een beetje een soort van normaal op elkaar kan reageren.

Of reageer gewoon niet.

Een ieder heeft recht op zijn of haar mening hier te posten. Overduidelijke propaganda wordt verwijderd.
pi_210076120
quote:

[..]

Hoe vaak heb je in dit topic dit nou al gezegd? Zeker tientallen keren. Of, om in jouw bewoordingen te blijven "miljoenen keren".
  vrijdag 28 juli 2023 @ 23:45:48 #202
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210076127
-doei-

[ Bericht 99% gewijzigd door #ANONIEM op 28-07-2023 23:46:34 ]
  vrijdag 28 juli 2023 @ 23:48:11 #203
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210076144
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 23:45 schreef Starhopper het volgende:
-doei-
Doe eens wat aan die overduidelijke trollen @mascara-klodder ;)
pi_210076165
Opruimslotje, lees post #200 nog eens heel goed.
pi_210076247
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 23:34 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Misschien die poep uit je ogen wrijven als je dat hier leest
Ik laat deze bewust staan ookal is het een soort van -op de man- maar het geeft duidelijk aan dat een ieder zijn of haar mening mag en kan geven hier.
Bevallen de reacties van het 'andere kamp' niet, ga dan richting BNW of post gewoon niet.
En dit geldt dus voor beide kanten.

Een gezonde discussie kan hier gewoon. En is ook wenselijk m.i.
  zaterdag 29 juli 2023 @ 00:06:58 #206
323876 michaelmoore
pi_210076263
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 21:02 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

Dat komt omdat Nederland een gunstige economie heeft en erg profiteert van de Euro door de extreem gunstige handelskoers ten opzichte van de zuidelijke Euro landen, daar door een razende oververhitte economie

Ik zie dit ook niet stoppen voor de zuidelijke landen gefrustreert uit de euro stappen

En uitstappen dat gaan ze niet doen , want dan stappen ze in onzekerheid
Het is net monopolie die Euro
pi_210076269
quote:
Russische munt blijft dalen: hebben westerse sancties eindelijk effect?
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)ies-eindelijk-effect
  zaterdag 29 juli 2023 @ 00:08:09 #208
323876 michaelmoore
pi_210076270
quote:
Afrikaanse Unie: 'Poetins graanvoorraad is niet voldoende'

De Afrikaanse Unie noemde de Russische voorstellen voor graantransporten onvoldoende en riep op tot een staakt-het-vuren in Oekraïne.

Poetin heeft blijk gegeven van zijn bereidheid om Afrikaanse landen te helpen met graanvoorraden, zei AU-voorzitter Assoumani aan het einde van de Rusland-Afrika-top in St. Petersburg.
Dit is echter "misschien niet helemaal voldoende", aangezien er ook een staakt-het-vuren nodig is om aan voldoende graan te komen.

Tijdens de tweedaagse bijeenkomst riepen verschillende Afrikaanse staten op tot beëindiging van de gevechten en het starten van onderhandelingen.
Ze maakt zich zorgen over stijgende voedselprijzen en knelpunten in de bevoorrading.

Gisteren bood Poetin verschillende landen gratis graanzendingen aan.
Tegelijkertijd herhaalde hij zijn beweringen dat de westerse sancties die zijn land waren opgelegd, het moeilijk maakten om landbouwproducten te exporteren.
Vorige week wilde Moskou niet de overeenkomst tussen de VN en Turkije over de veilige export van Oekraïens graan via de Zwarte Zeehavens verlengen.
pi_210076297
twitter

Net geluisterd, altijd de moeite waard
  zaterdag 29 juli 2023 @ 00:16:49 #210
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210076332
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 00:11 schreef kevinrsd het volgende:
[ twitter ]

Net geluisterd, altijd de moeite waard
Waarom is dit de moeite waard? Zou je dit kunnen duiden?
  Overall beste user 2022 zaterdag 29 juli 2023 @ 00:17:35 #211
3928 Ulx
pi_210076339
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 00:08 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ach, een staakt-het-vuren is nodig. Maar tegen Poetin zeggen dat hij gewoon moet stoppen met de blokkade van Odesa is niet haalbaar of zo?

Typisch....
pi_210076342
quote:
84s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 00:16 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Waarom is dit de moeite waard? Zou je dit kunnen duiden?
Kofman is wel echt 1 van de meest gerespecteerde 'duiders' als het gaat om de oorlog. Is zeker de moeite waard.
pi_210076348
  zaterdag 29 juli 2023 @ 00:22:25 #214
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_210076381
-al besproken-

[ Bericht 44% gewijzigd door #ANONIEM op 29-07-2023 00:27:08 ]
  zaterdag 29 juli 2023 @ 00:22:46 #215
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210076383
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 00:17 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Kofman is wel echt 1 van de meest gerespecteerde 'duiders' als het gaat om de oorlog. Is zeker de moeite waard.
Dit had ik graag gehoord van de betreffende user.

Maar ik neem aan dat hij iets positiefs heeft geroepen over de Russen. Anders zou dit niet gepost zijn.
pi_210076392
quote:
84s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 00:22 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Dan neem ik aan dat hij iets positiefs heeft geroepen over de Russen. Anders zou dit niet gepost zijn.
ik ga het zo luisteren en een sv geven

Maar kofman is zeer pro UA en is ook vaak bij de frontlinie om mensen daar te spreken.
pi_210076396
quote:
84s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 00:22 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Dit had ik graag gehoord van de betreffende user.

Maar ik neem aan dat hij iets positiefs heeft geroepen over de Russen. Anders zou dit niet gepost zijn.
en sorry x) geen idee wie Kevin is
  zaterdag 29 juli 2023 @ 00:26:09 #218
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210076407
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 00:24 schreef skysherrif het volgende:

[..]
en sorry x) geen idee wie Kevin is
Zie DM
  zaterdag 29 juli 2023 @ 00:26:47 #219
36431 bleiblei
pi_210076410
Overigens denk ik niet dat Oekraïne ooit de Krim terug kan pakken. Iig. Niet de komende 10 jaar. Maar de rest terug, bij de Navo is al een flinke winst. En wmb. Mogen ze het leven van al die kolere Russen nog tot oneindig een hel maken op de Krim. Maak het gebruik van Sebastopol maar onmogelijk, jaag die brug de vergetelheid in en maak de veerpont een bijzonder gevaarlijke uitdaging.... Zorg er maar voor dat er geen Rus voor de lol dat hellehol op gaat.
  zaterdag 29 juli 2023 @ 00:27:43 #220
36431 bleiblei
pi_210076417
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 00:22 schreef bleiblei het volgende:
-nee-
@mascara-klodder; Ja sorry, het was een verplichting na mijn vorige remark 2 dagen geleden. Doe anders ook maar wat aan dat continue gezeik van die fucking huilie. Dat valt gewoon onder propaganda hoor.
pi_210076423
quote:
84s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 00:26 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Zie DM
Misschien zou je kunnen stoppen met DM-en. @skysherrif kan prima een eigen mening vormen zonder jouw DM's.
pi_210076427
twitter

Kaarten
  zaterdag 29 juli 2023 @ 00:30:03 #223
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210076429
De oorlog lijkt al tijden echt vast te zitten he, minimale winst door Oekraïne laatste tijd.
  zaterdag 29 juli 2023 @ 00:30:43 #224
36431 bleiblei
pi_210076433
-zucht-

[ Bericht 99% gewijzigd door #ANONIEM op 29-07-2023 00:35:21 ]
  zaterdag 29 juli 2023 @ 00:30:57 #225
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210076436
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 00:28 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Misschien zou je kunnen stoppen met DM-en. @:Skysherrif kan prima een eigen mening vormen zonder jouw DM's.
Ik bepaal zelf wel wie ik een DM stuur.
  zaterdag 29 juli 2023 @ 00:32:03 #226
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210076444
-hou maar op-

[ Bericht 97% gewijzigd door #ANONIEM op 29-07-2023 00:33:05 ]
pi_210076447
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 00:27 schreef bleiblei het volgende:

[..]
@:mascara-klodder; Ja sorry, het was een verplichting na mijn vorige remark 2 dagen geleden. Doe anders ook maar wat aan dat continue gezeik van die fucking huilie. Dat valt gewoon onder propaganda hoor.
Zie post #200 #204 #205

Oh en er wordt hier genoeg gemodereerd alleen is dat niet altijd even zichtbaar ;)
  zaterdag 29 juli 2023 @ 00:32:25 #228
36431 bleiblei
pi_210076449
Mag duidelijk zijn dat ik wel godsgruwelijk klaar ben met het feit dat hier toegestaan wordt om te polariseren in onze maatschappij op een manier dat er schade aangericht wordt. Het lijkt mij aardig obvious uit welke hoek dergelijke users komen en elke keer weer wordt er tergend langzaam of überhaupt niet ingegrepen.
  zaterdag 29 juli 2023 @ 00:32:59 #229
36431 bleiblei
pi_210076455
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 00:32 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Zie post #200 #204 #205

Oh en er wordt hier genoeg gemodereerd alleen is dat niet altijd even zichtbaar ;)
Ik weet dondersgoed wat hier gemodereerd wordt. Ik lees zo goed als alles mee. En dat weet je.
pi_210076466
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 00:30 schreef Momo het volgende:
De oorlog lijkt al tijden echt vast te zitten he, minimale winst door Oekraïne laatste tijd.
Dit komt Discombobulate ook elke dag melden
pi_210076478
-weg-

[ Bericht 98% gewijzigd door #ANONIEM op 29-07-2023 00:39:43 ]
pi_210076487
Nachtslotje. Mijn wekker gaat om 8 uur, dus wil graag nog wat uurtjes slapen voordat ik ga werken :)
  zaterdag 29 juli 2023 @ 00:39:55 #233
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210076491
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 00:35 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Dit komt Discombobulate ook elke dag melden
Ok, nou volgens is het wel de waarheid op dit moment. Ben bang dat het een lange oorlog gaat worden. Maar de Oekrainers vechten wel echt ergens voor natuurlijk, die zullen nooit opgeven.
pi_210077618
De opmars van de Russen in Luhansk lijkt teruggedrongen te zijn volgens kaartjes. Heb zelf geen beelden gezien (ook niet van de opmars zelf)
  zaterdag 29 juli 2023 @ 09:24:03 #235
168739 Red_85
'echt wel'
pi_210077674
Gezellig weer :')
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_210077675
quote:

[..]

The war is not meant to be won, it is meant to be continuous. Dan blijft de geldstroom doorgaan.
  Overall beste user 2022 zaterdag 29 juli 2023 @ 09:24:57 #237
3928 Ulx
pi_210077680
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 09:24 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
The war is not meant to be won, it is meant to be continuous. Dan blijft de geldstroom doorgaan.
Maar Rusland heeft niet veel geld meer.
pi_210077744
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 09:24 schreef Ulx het volgende:

[..]
Maar Rusland heeft niet veel geld meer.
Dat horen we al een jaar. En ook al een jaar geen munitie meer.
pi_210077752
Nog meer escalatie
quote:
Oekraïne verschuift Kerstmis naar 25 december
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-71014097

President Zelensky heeft een wet getekend die bepaalt dat de officiële feestdag voor Kerstmis voortaan op 25 december valt. Daarmee breekt Oekraïne met de Russisch-orthodoxe kerk, die Kerstmis op 7 januari viert.

Ook de orthodoxe kerk in Oekraïne hield traditioneel 7 januari aan. Maar sinds de oorlog vaart de Oekraïense kerkleiding een andere koers, omdat het patriarchaat in Moskou de Russische invasie steunt. Vorig jaar besloot de Oekraïense orthodoxe kerk al om toe te staan dat gelovigen Kerstmis op 25 december vieren.
  Overall beste user 2022 zaterdag 29 juli 2023 @ 09:37:49 #240
3928 Ulx
pi_210077783
twitter
pi_210077792
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 09:24 schreef Red_85 het volgende:
Gezellig weer :')
Ik zit hier zoals mijn Teckel net :')
  zaterdag 29 juli 2023 @ 09:39:09 #242
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_210077802
Niemand met enig gezond verstand heeft ooit gedacht dat Oekraïne even snel de Russen eruit zouden gooien. Daarvoor hebben de Russen teveel mensen en materiaal. Tegelijkertijd is de situatie, op dit moment juist voor Rusland, uiterst risicovol te noemen.

Voor mij ligt de sleutel in het slagen van een doorbraak richting Tokmak en vervolgens Prymorsk. Mocht dat lukken dan wordt het opeens een heel andere oorlog. De krim en het zuidelijke front zijn dan in principe onverdedigbaar voor de russen geworden, de kans op echte onderhandelingen neemt toe. Zeker wanneer het Oekraïne dan ook zou lukken de Krimbrug te vernietigen.

Kortom, spannende tijden waarbij het veel te snel is om het huidige offensief gefaald te noemen. Laten we hopen dat de Oekrainers snel doorbreken.
  Overall beste user 2022 zaterdag 29 juli 2023 @ 09:39:10 #243
3928 Ulx
pi_210077803
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 09:32 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Lavrov smeekt de Noord-Koreanen om hulp. En de troepen aan het front klagen steen en been dat ze te weinig hebben.
  zaterdag 29 juli 2023 @ 09:42:08 #244
323876 michaelmoore
pi_210077823
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 09:32 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
er worden nog al wat munitiedepots gebombardeerd en daar kunnen munitiedepots heel slecht tegen
pi_210077832
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 09:39 schreef mcmlxiv het volgende:
Niemand met enig gezond verstand heeft ooit gedacht dat Oekraïne even snel de Russen eruit zouden gooien. Daarvoor hebben de Russen teveel mensen en materiaal. Tegelijkertijd is de situatie, op dit moment juist voor Rusland, uiterst risicovol te noemen.

Voor mij ligt de sleutel in het slagen van een doorbraak richting Tokmak en vervolgens Prymorsk. Mocht dat lukken dan wordt het opeens een heel andere oorlog. De krim en het zuidelijke front zijn dan in principe onverdedigbaar voor de russen geworden, de kans op echte onderhandelingen neemt toe. Zeker wanneer het Oekraïne dan ook zou lukken de Krimbrug te vernietigen.

Kortom, spannende tijden waarbij het veel te snel is om het huidige offensief gefaald te noemen. Laten we hopen dat de Oekrainers snel doorbreken.
Nou die tijd is wel een beetje geweest.
Een paar weken en dan stopt het offensief.
De Russen kunnen dan evt ook weer aanvallen in principe.
Beter stoppen ze deze waanzin
Vakman pur sang
  Overall beste user 2022 zaterdag 29 juli 2023 @ 09:43:36 #246
3928 Ulx
pi_210077841
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 09:39 schreef mcmlxiv het volgende:

Als een aanval faalt stopt Oekraïne gewoon (tijdelijk) in die sector. Maar ze vechten gewoon door.
  Overall beste user 2022 zaterdag 29 juli 2023 @ 09:46:34 #247
3928 Ulx
pi_210077870
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 09:42 schreef Lospedrosa het volgende:

Vergeet dat maar. Oekraïne stopt nooit. Die gaan door tot de laatste Rus het land uit getrapt is. Zij hebben iets om voor te vechten. De Russen niet. Dus de Russen gaan verliezen. Terug naar de situatie van voor Februari 2022 is ook geen optie.
Welk argument wil je daarvoor aandragen? 'Met de Krim en de Donbas en een frozen conflict heeft Rusland wat het wil' gaat hem niet worden. Dat hadden ze, en toch vielen ze aan. Zinloos om zoiets weer te proberen.
pi_210077903
quote:

[..]
Nou die tijd is wel een beetje geweest.
Een paar weken en dan stopt het offensief.
De Russen kunnen dan evt ook weer aanvallen in principe.
Beter stoppen ze de Russen deze waanzin
Dat het even wat duidelijker is.
  zaterdag 29 juli 2023 @ 09:55:01 #249
38496 Perrin
pi_210077934
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 09:46 schreef Ulx het volgende:

[..]
Vergeet dat maar. Oekraïne stopt nooit. Die gaan door tot de laatste Rus het land uit getrapt is. Zij hebben iets om voor te vechten. De Russen niet. Dus de Russen gaan verliezen. Terug naar de situatie van voor Februari 2022 is ook geen optie.
Welk argument wil je daarvoor aandragen? 'Met de Krim en de Donbas en een frozen conflict heeft Rusland wat het wil' gaat hem niet worden. Dat hadden ze, en toch vielen ze aan. Zinloos om zoiets weer te proberen.

Bovendien gebruikt Rusland een bestand toch alleen maar om weer de volgende aanval over een jaar of wat voor te bereiden. Je wint er als Oekraine niks mee.
  zaterdag 29 juli 2023 @ 09:55:07 #250
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_210077936
quote:

[..]
das toch helemaal geen optie? Had het VK zich in 1940 beter kunnen overgeven aan Nazi-Duitsland? Je kunt toch niet stoppen met een oorlog tegen een agressor die voor geen enkele rede vatbaar is en die zich aan geen enkele afspraak houdt?
  Overall beste user 2022 zaterdag 29 juli 2023 @ 09:59:44 #251
3928 Ulx
pi_210077986
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 09:55 schreef Perrin het volgende:

[..]
Bovendien gebruikt Rusland een bestand toch alleen maar om weer de volgende aanval over een jaar of wat voor te bereiden. Je wint er als Oekraine niks mee.
Daarom. Gewoon eruit trappen en Oekraïne de NAVO in. Dan zijn ze veilig.

En ondertussen kunnen we ons beter gereed maken voor een Russische aanval op Georgië en de rest van de Kaukasus want die zal dan ongetwijfeld gaan komen.
pi_210078062
  zaterdag 29 juli 2023 @ 10:12:44 #253
168739 Red_85
'echt wel'
pi_210078131
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 09:38 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Ik zit hier zoals mijn Teckel net :')
[ link | afbeelding ]
:D
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_210078307
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 09:59 schreef Ulx het volgende:

[..]
Daarom. Gewoon eruit trappen en Oekraïne de NAVO in. Dan zijn ze veilig.

En ondertussen kunnen we ons beter gereed maken voor een Russische aanval op Georgië en de rest van de Kaukasus want die zal dan ongetwijfeld gaan komen.
Wie is we nou weer?
Of zit je in de bossen te trainen alvast?
Vakman pur sang
  Overall beste user 2022 zaterdag 29 juli 2023 @ 10:32:26 #255
3928 Ulx
pi_210078364
We als in NAVO landen.

Moet ik je bammetjes ook smeren of kun je dat wel zelf?
pi_210078373
twitter

Dat is een flink gevecht.
pi_210078376
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 10:32 schreef Ulx het volgende:
We als in NAVO landen.

Moet ik je bammetjes ook smeren of kun je dat wel zelf?
Doet zijn moeder.
pi_210078394
twitter

Hopelijk denkt niet iedereen er zo over. In elk geval niet tot Zweden in de NATO zit. Waarvan de stemming in Oktober gebeurd in Turkije?
pi_210078424
twitter
  Overall beste user 2022 zaterdag 29 juli 2023 @ 10:38:50 #260
3928 Ulx
pi_210078426
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 10:35 schreef Delenlill het volgende:
[ twitter ]

Hopelijk denkt niet iedereen er zo over. In elk geval niet tot Zweden in de NATO zit. Waarvan de stemming in Oktober gebeurd in Turkije?
Turkije heeft die vliegtuigen ook hard nodig. Dus wat weegt zwaarder voor ze?
pi_210078455
twitter
pi_210078482
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 10:42 schreef Delenlill het volgende:
[ twitter ]
_O_
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_210078494
In jouw vergelijk ben jij ‘de navo’?
Vakman pur sang
pi_210078505
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 10:50 schreef Lospedrosa het volgende:
In jouw vergelijk ben jij ‘de navo’?
Je weet dondersgoed wat er bedoeld wordt.
pi_210078527
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 10:52 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Ja we moeten ons voorbereiden op een nieuwe oorlog met Georgië.
Ik ga vast trainen, toedels :W
Vakman pur sang
pi_210078548

Een filmpje over de nieuwste waterdrones ontworpen en gebruikt door Oekraïne. Ze kunnen 300 kilo aan explosieven dragen en hebben een bereik van 800km. Ze zijn de snelste vaartuigen in de regio en heel moeilijk door Rusland uit te schakelen.
pi_210078565
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 10:52 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Knoeien met mascara :')
Doe eens voorzichtig
pi_210078587
quote:
Goede reportage
-Rabia Al-Basri
pi_210078604
twitter
pi_210078713
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 10:35 schreef Delenlill het volgende:
[ twitter ]

quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 10:38 schreef Ulx het volgende:

[..]
Turkije heeft die vliegtuigen ook hard nodig. Dus wat weegt zwaarder voor ze?
Menenedez behartigt liever de belangen van de Griekse en Armeense lobby (menendez heeft zelfs een Armeense lobbyist in bed) dan dat hij zich bezig houdt met de Amerikaanse belangen in general. Iets wat je helaas te veel ziet over het algemeen in de politiek. Lobbys hebben meer macht over politici, dan de bevolking die ze zogenaamd vertegenwoordigen.

Daarnaast verwacht ik dat Erdogan pas het parlement de Zweedse toetreding goed laat keuren nadat de F16 deal definitief is. Dus menendez moet zijn keutel intrekken.
-Rabia Al-Basri
pi_210078754
Mbt het opdoeken van de graan deal door de Russen.
-Rabia Al-Basri
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 29 juli 2023 @ 11:39:38 #273
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_210078859
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 11:10 schreef Delenlill het volgende:
[ twitter ]
Bijzondere situatie was dat inderdaad. Het logische weigeren om de hand te schudden, maar ook het richten van haar wapen naar haar opponente....Tja.

Zeker vanuit sportief oogpunt maar goed dat Kharlan hierdoor niet de Spelen zal missen. Verder moeten Oekraïners zelf weten of ze handen wel of niet schudden en moeten Russen, zoals die ene in het tennis, dat ook gewoon netjes accepteren (vaak ook wetende dat het niet persoonlijk is).
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Overall beste user 2022 zaterdag 29 juli 2023 @ 11:47:17 #274
3928 Ulx
pi_210078953
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 11:23 schreef Slayage het volgende:

[..]
[..]
Menenedez behartigt liever de belangen van de Griekse en Armeense lobby (menendez heeft zelfs een Armeense lobbyist in bed) dan dat hij zich bezig houdt met de Amerikaanse belangen in general. Iets wat je helaas te veel ziet over het algemeen in de politiek. Lobbys hebben meer macht over politici, dan de bevolking die ze zogenaamd vertegenwoordigen.

Daarnaast verwacht ik dat Erdogan pas het parlement de Zweedse toetreding goed laat keuren nadat de F16 deal definitief is. Dus menendez moet zijn keutel intrekken.
Zweden heeft geen invloed op beslissingen van de VS. Dus verandert Erdogan de voorwaarden wéér wordt het gezien chantage en krijgt Turkije de F16's nooit.
pi_210079198
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 11:39 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Bijzondere situatie was dat inderdaad. Het logische weigeren om de hand te schudden, maar ook het richten van haar wapen naar haar opponente....Tja.

Zeker vanuit sportief oogpunt maar goed dat Kharlan hierdoor niet de Spelen zal missen. Verder moeten Oekraïners zelf weten of ze handen wel of niet schudden en moeten Russen, zoals die ene in het tennis, dat ook gewoon netjes accepteren (vaak ook wetende dat het niet persoonlijk is).
Zij staat letterlijk met het Russische leger op de foto. Ze had met haar zwaard in haar oog moeten prikken.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 29 juli 2023 @ 12:04:30 #276
284411 crew  heywoodu
pi_210079212
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 12:03 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Zij staat letterlijk met het Russische leger op de foto. Ze had met haar zwaard in haar oog moeten prikken.
Dan was ze (Kharlan) wél terecht en vermoedelijk levenslang geschorst :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
pi_210079242
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 12:04 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Dan was ze (Kharlan) wél terecht en vermoedelijk levenslang geschorst :+
Dat snap ik maar we moeten af van het 'oh het zijn maar sporters, het is onsportief wat die Oekrainse doet' blabla. Het zijn niet máár sporters. Zeker in dit geval niet.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 29 juli 2023 @ 12:08:41 #278
284411 crew  heywoodu
pi_210079283
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 12:06 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Dat snap ik maar we moeten af van het 'oh het zijn maar sporters, het is onsportief wat die Oekrainse doet' blabla. Het zijn niet máár sporters. Zeker in dit geval niet.
Oh dat het onsportief is vind ik ook niet hoor, gezien de situatie is het prima om niet de hand te schudden. Wél sporten en niet de hand schudden is ook véél beter dan weigeren tegen iemand uit te komen (zoals atleten uit bepaalde landen standaard (moeten) weigeren tegen Israëlische sporters uit te komen, ook als het olympisch goud kost).

Dat van deze Smirnova wist ik niet, dat verandert haar kant wel weer natuurlijk. Ik heb weinig moeite met Russische sporters die nul banden hebben met het Russische leger en daar ook nul sympathie voor getoond hebben (die zijn er zeker wel namelijk), maar figuren die inderdaad met het leger op de foto gaan en dat soort onzin...neuh, die zijn wel af :+
pi_210079438
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 11:10 schreef Delenlill het volgende:
[ twitter ]
Hoe kun je de hand schudden van iemand die een voorstander is van het wissen van jouw taal/cultuur/geschiedenis/volk?
pi_210079456
Vette mazzel met een mortier inslag :%
twitter
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 29 juli 2023 @ 12:20:48 #281
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210079471
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 11:39 schreef heywoodu het volgende:
, maar ook het richten van haar wapen naar haar opponente....Tja.
Optisch ben ik dat met je eens, ziet er raar uit, maar denk dat schermers zelf daar anders instaan. Voor hun is het gereedschap, geen wapen.

Voor de rest: je bent zelf volgens de regels niet verplicht handen te schudden, je moet elkaar groeten en dat kan op vele andere manieren.

Maar meest trieste is dat de orc in kwestie zich weer de slachtoffer rol aanmeet.
&lt;signature here&gt;.
  Overall beste user 2022 zaterdag 29 juli 2023 @ 12:29:36 #282
3928 Ulx
pi_210079577
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 12:20 schreef ExTec het volgende:

[..]
Optisch ben ik dat met je eens, ziet er raar uit, maar denk dat schermers zelf daar anders instaan. Voor hun is het gereedschap, geen wapen.

Voor de rest: je bent zelf volgens de regels niet verplicht handen te schudden, je moet elkaar groeten en dat kan op vele andere manieren.

Maar meest trieste is dat de orc in kwestie zich weer de slachtoffer rol aanmeet.
Je moet elkaar groeten vóór de match.
pi_210079605
quote:
Poetins marionetten in Nederland: ’burgerjournalist’ fanatiek verspreider van totale onzin

Terwijl de steun voor Poetin onder generaals afbrokkelt, blijft één Nederlandse ’burgerjournalist’ het regime in het Kremlin trouw. Sonja van den Ende reist naar het front en juicht de Russische verrichtingen onvermoeibaar toe. In Nederland heeft ze radicaal-rechtse fans, maar ook bijval op links.

https://www.telegraaf.nl/(...)der-van-totale-onzin
Artikel over landverrader Sonja.

[ Bericht 7% gewijzigd door sp3c op 29-07-2023 12:37:57 ]
pi_210079631
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 12:31 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Deporteren.
pi_210079827
quote:

[..]
Goede artikel. Het is kennelijk lastig voor mensen die traditioneel links zijn Rusland te zien voor wat ze zijn. Ze hebben nog steeds een koude oorlog bril op van socialisme vs. kapitalisme. In het geval van Sonja, die is getrouwd met een aan Assad gelieerde man, is er zelfs een dubbele loyaliteit wat haar gedrag verklaart.

„Imperialisme wordt gezien als een misdadig product van het Westen; dat Rusland ook vandaag de dag nog een lange imperialistische traditie voortzet, past niet in het wereldbeeld van de tankie.”
-Rabia Al-Basri
pi_210079878
quote:

[..]
Na de oorlog haar hoofd kaal scheren aub
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zaterdag 29 juli 2023 @ 12:55:35 #287
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_210079985
twitter

Serieus waarom stelen die lui constant wasmachines...

Verkopen ze in Rusland alleen maar was rekjes ofzo..
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_210080014
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 12:55 schreef theguyver het volgende:
[ twitter ]

Armoede
-Rabia Al-Basri
pi_210080043
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 12:55 schreef theguyver het volgende:
[ twitter ]

Verkopen ze in Rusland alleen maar was rekjes ofzo..
Army of marauders: the long history of Russian military looting, pillaging, and stealing
https://euromaidanpress.c(...)laging-and-stealing/
  zaterdag 29 juli 2023 @ 13:03:32 #290
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210080078
Omdat het barbaren zijn, die in de middeleeuwen zijn blijven hangen, en stelen in de middeleeuwen de normaalste zaak van de wereld was.
&lt;signature here&gt;.
pi_210080299
twitter
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 29 juli 2023 @ 13:18:06 #292
323876 michaelmoore
pi_210080338
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 00:17 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ach, een staakt-het-vuren is nodig. Maar tegen Poetin zeggen dat hij gewoon moet stoppen met de blokkade van Odesa is niet haalbaar of zo?

Typisch....
je kan ook tegen mijn buurman zegen dat ie niet moet schelden

maar ja
  Overall beste user 2022 zaterdag 29 juli 2023 @ 13:21:49 #293
3928 Ulx
pi_210080399
twitter
  zaterdag 29 juli 2023 @ 13:43:40 #294
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210080790
Maar het opschorten van de graan deal valt niet overwegend positief in afrika.

quote:
South African president, Cyril Ramaphosa, has called for the reopening of the Black Sea grain initiative at a summit with Russian president, Vladimir Putin.

According to the BBC, he welcomed the offer to send up to 50,000 tons of free grain to six African countries, but said it was necessary to “open” the Black Sea for food supplies.

We proposed to implement the Black Sea Grain Initiative, we talked about the need to open the Black Sea, we said that we would like the Black Sea to be open to world markets. And we did not come here to ask for some ‘gifts’ for the African continent.
quote:
The African Union commission chair, Faki Mahamat, also said yesterday:

The disruptions of energy and grain supplies must end immediately. The grain deal must be extended for the benefit of all the peoples of the world, Africans in particular.
En de publicatie waar een of andere afrikaanse warlord/president gewoon zegt: we hebben voorlopig genoeg, we hebben liever dat de deal weer doorgaat - kan ik al niet meer vinden.
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 29 juli 2023 @ 13:52:04 #295
pi_210080898
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 13:43 schreef ExTec het volgende:

En de publicatie waar een of andere afrikaanse warlord/president gewoon zegt: we hebben voorlopig genoeg, we hebben liever dat de deal weer doorgaat - kan ik al niet meer vinden.
Dat geeft niet, die was hier al gepost.
pi_210080915
Russen vrezen Letland uitgezet te worden als ze taalexamen niet halen
https://nos.nl/l/2484689
  zaterdag 29 juli 2023 @ 13:55:11 #297
pi_210080937
quote:
9s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 13:53 schreef Aether het volgende:
Russen vrezen Letland uitgezet te worden als ze taalexamen niet halen
https://nos.nl/l/2484689
Altijd nog beter dan doodgemarteld worden.
  zaterdag 29 juli 2023 @ 14:06:43 #298
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210081067
Vervelend hé, dat je als kolonist gevraagd wordt je aan te passen.
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 29 juli 2023 @ 14:20:14 #299
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_210081194
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 14:06 schreef ExTec het volgende:
Vervelend hé, dat je als kolonist gevraagd wordt je aan te passen.
Ze kunnen altijd nog naar Norilsk. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 29 juli 2023 @ 14:27:28 #300
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210081285
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 14:20 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Ze kunnen altijd nog naar Norilsk. :)
Of het super vervuilde chelyabinsk, helemaal op de kaart gezet dankzij family guy.
&lt;signature here&gt;.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 29 juli 2023 @ 14:29:40 #301
284411 crew  heywoodu
pi_210081316
Vol?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')