Ze zeggen dat ajax komend seizoen om de 3-4-5 plek speeltquote:Op zaterdag 29 juli 2023 13:12 schreef tong80 het volgende:
[..]
Welke meestenAls ik hier lees is iedereen in paniek en zien ze dingen die er niet zijn.

Er lopen hier wat debiele trolletjes rond, en zolang je daarop blijft reageren zal het niet beter worden ook.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 13:12 schreef tong80 het volgende:
[..]
Welke meestenAls ik hier lees is iedereen in paniek en zien ze dingen die er niet zijn.

Nee natuurlijk niet. Ajax heeft z'n slechtste speler voor 21 miljoen verkocht. Feijenoord, AZ en PSV zijn hun beste spelers kwijt voor een habbekrats. Al 50 jaar wordt Ajax een crisis aangepraat of mindere tijden voorspelt.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 13:21 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Ze zeggen dat ajax komend seizoen om de 3-4-5 plek speelt
dat klopt niet volgens jou?

Ik reageer daar dan ook niet meer op. Zolang Caland de meeste posts heeft in het Ajax topic maak ik me geen zorgen.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 13:23 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Er lopen hier wat debiele trolletjes rond, en zolang je daarop blijft reageren zal het niet beter worden ook.

Dus volgens jou is er helemaal niets aan de handquote:Op zaterdag 29 juli 2023 13:25 schreef tong80 het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet. Ajax heeft z'n slechtste speler voor 21 miljoen verkocht. Feijenoord, AZ en PSV zijn hun beste spelers kwijt voor een habbekrats. Al 50 jaar wordt Ajax een crisis aangepraat of mindere tijden voorspelt.

Er is wel degelijk iets aan de hand. Maar niet verontrustend.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 13:37 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Dus volgens jou is er helemaal niets aan de hand
ik kom er op terug bij je rond de kerstkalkoen....

Geef het nog een paar maanden en hij gaat muitenquote:Op zaterdag 29 juli 2023 12:11 schreef RipCity het volgende:
[..]
Die heeft nu al geen zin meer in dit seizoen

Alles waar jij op hoopt uiteraard, maar ik neem aan dat Sven geen Nederlands spreekt met Maurice, dus die spreekt wel Duits?quote:Op zaterdag 29 juli 2023 13:50 schreef Caland het volgende:
[..]
Geef het nog een paar maanden en hij gaat muiten
Wat dat betreft genoeg parallellen met Dickball. Uitgeholde selectie, een tactisch onbenul en Hagenees aan het roer met vooral een grote bek die geen Engels kan, en Berghuis zelf die opeens de beste speler van de selectie is.

Ongetwijfeld, genoeg kuilengravers rond deze periode die richting Scheveningen trekkenquote:Op zaterdag 29 juli 2023 14:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
Alles waar jij op hoopt uiteraard, maar ik neem aan dat Sven geen Nederlands spreekt met Maurice, dus die spreekt wel Duits?

Van Gaal deed het ook bij Ajax hoor al was het NL gehalte toen wel hoger, mooie taak voor de assistenten om het naar Spaans etc te vertalen, ik neem aan dat Maduro dat wel spreekt.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 14:15 schreef Caland het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, genoeg kuilengravers rond deze periode die richting Scheveningen trekken
Maar dan nog is het toch een heel gek standpunt, ze leren maar gewoon Nederlands als je zo’n internationale selectie hebt. Dat vond ik bij Dickie ook ronduit belachelijk. Dat werd na zijn vertrek ook als eerste gewijzigd

Denk je nou echt dat ze volledige gesprekken moeten kunnen voeren in het Nederlands?quote:Op zaterdag 29 juli 2023 14:15 schreef Caland het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, genoeg kuilengravers rond deze periode die richting Scheveningen trekken
Maar dan nog is het toch een heel gek standpunt, ze leren maar gewoon Nederlands als je zo’n internationale selectie hebt. Dat vond ik bij Dickie ook ronduit belachelijk. Dat werd na zijn vertrek ook als eerste gewijzigd

Ik vind het maar gek om een internationaal compleet nutteloze en moeilijke taal de voertaal te laten zijn. Dat gebeurt op de werkvloer bij de wat grotere internationale bedrijven ook niet.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 14:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
Van Gaal deed het ook bij Ajax hoor al was het NL gehalte toen wel hoger, mooie taak voor de assistenten om het naar Spaans etc te vertalen, ik neem aan dat Maduro dat wel spreekt.

Dat niet, maar dat op trainingen en besprekingen de voertaal gewoon Engels is lijkt me een stuk praktischer. Achteraf vertalen is een stuk vervelenderquote:Op zaterdag 29 juli 2023 14:20 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Denk je nou echt dat ze volledige gesprekken moeten kunnen voeren in het Nederlands?

Leg dit eens uit. Niet dat ik je ken. Maar je hebt wel een grote mond voor een kut newbie. Graag een gevat antwoord.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 13:47 schreef alopio het volgende:
Een discussie tussen Tong en Klaas
Nu nog PietjePuk erbij en het feest is compleet

Wel eens, nou ja ik vind het geen punt dat de trainer het liever in het NL uitlegt maar eisen dat anderen het dan maar moeten begrijpen is wat overdreven, maar ik ga er vanuit dat soep niet zo heet wordt gegeten als opgediend.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 14:21 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik vind het maar gek om een internationaal compleet nutteloze en moeilijke taal de voertaal te laten zijn. Dat gebeurt op de werkvloer bij de wat grotere internationale bedrijven ook niet.

Het is Tong en tong80.quote:

Voor een user die iemand verwijt slecht Engels te kannen, is dit wel erg beroerd Nederlands.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 13:50 schreef Caland het volgende:
[..]
Geef het nog een paar maanden en hij gaat muiten
Wat dat betreft genoeg parallellen met Dickball. Uitgeholde selectie, een tactisch onbenul en Hagenees aan het roer met vooral een grote bek die geen Engels kan, en Berghuis zelf die opeens de beste speler van de selectie is.

Voor een alcoholist die elke zin een taalblunder maakt heeft deze post wel een erg hoog pot verwijt de ketel gehalte.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 14:28 schreef tong80 het volgende:
[..]
Voor een user die iemand verwijt slecht Engels te kannen, is dit wel erg beroerd Nederlands.

Je vat wel mijn grootste gruwel samen. Een Duitse data-analist die met een megalomane hockeybal het beleid van Ajax gaat bepalen. Dat is verontrustender dan een momenteel mindere selectie.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 14:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
Alles waar jij op hoopt uiteraard, maar ik neem aan dat Sven geen Nederlands spreekt met Maurice, dus die spreekt wel Duits?

'Kein geloel, fussballen.' legde ook geen windeieren in de Oostenrijkse strandkuil.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 14:15 schreef Caland het volgende:
[..]

Voor iemand die pretendeert niet te trollen is het er bij halen van m'n alcoholisme potsierlijk. Maar ga door. Je blijft welkom in het Ajax topic. Iedere WC-pot heeft een strontvlek nodig om Ajax te kunnen gebruiken.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 14:29 schreef Caland het volgende:
[..]
Voor een alcoholist die elke zin een taalblunder maakt heeft deze post wel een erg hoog pot verwijt de ketel gehalte.

We zijn een Nederlandse club dus we doen de wedstrijdbespreking gewoon in het Nederlands.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 14:23 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat niet, maar dat op trainingen en besprekingen de voertaal gewoon Engels is lijkt me een stuk praktischer. Achteraf vertalen is een stuk vervelender

Dan moeten ze wel Engels spreken en dat gaat net zo vaak mis.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 14:23 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat niet, maar dat op trainingen en besprekingen de voertaal gewoon Engels is lijkt me een stuk praktischer. Achteraf vertalen is een stuk vervelender

Voor spaanstaligen of Brazilianen heeft Engels ook weinig zin, ik heb niet gezien waar Steijn dat gezegd heeft over verplicht NL, dat is niet zo handig want dat gaat toch niet werken.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 14:55 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Dan moeten ze wel Engels spreken en dat gaat net zo vaak mis.

VI, voertaal is Nederlands en spelers moeten maar bij medespelers of trainers om uitleg vragen als ze het niet snappen.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 14:58 schreef Tarado het volgende:
[..]
Voor spaanstaligen of Brazilianen heeft Engels ook weinig zin, ik heb niet gezien waar Steijn dat gezegd heeft over verplicht NL, dat is niet zo handig want dat gaat toch niet werken.

Ben ik de enige die moest lachen toen Messi zijn welcomes speeche in Amerika in het Argentijns hield ?quote:Op zaterdag 29 juli 2023 14:58 schreef Tarado het volgende:
[..]
Voor spaanstaligen of Brazilianen heeft Engels ook weinig zin, ik heb niet gezien waar Steijn dat gezegd heeft over verplicht NL, dat is niet zo handig want dat gaat toch niet werken.

Niet iedereen heeft tijd om 24/7 op een forum te zitten. Dus niet zo veel posten is niet direct newbie vriend.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 14:26 schreef tong80 het volgende:
[..]
Leg dit eens uit. Niet dat ik je ken. Maar je hebt wel een grote mond voor een kut newbie. Graag een gevat antwoord.

Onbekende oldbie danquote:Op zaterdag 29 juli 2023 15:08 schreef alopio het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft tijd om 24/7 op een forum te zitten. Dus niet zo veel posten is niet direct newbie vriend.

Wie is er aangetrokkenquote:Op zaterdag 29 juli 2023 15:36 schreef marcb1974 het volgende:
Wanneer heeft die vorig jaar voor zoveel geld aangetrokken superspits voor het laatst gescoord (niet uit een penalty)?

vreemdelingenlegioen.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 15:07 schreef klaasweetalles het volgende:
[ twitter ]
de speech van slot na de winst bij ajax
doet hij dat in net nederlands of in het engels..
discussie kan gesloten worden

Andreas "als zak aardappelen naar de hoek" Isakson inderdaad.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 15:50 schreef Wertha het volgende:
Ik moet bij onze keeper steeds denken aan die Zweedse keeper die bij PSV onder de lat heeft gestaan. Ben niet zeker van zijn naam: Issakson?

Een prikballetje (ietwat hoge, maar vooral trage, slappe voorzet) door zijn handen laten glippen.quote:

Dat was 'm.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 15:52 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Andreas "als zak aardappelen naar de hoek" Isakson inderdaad.

Staat inderdaad te ballen alsof die cement in zijn schoenen heeft of dat die recentelijk 2 keer zijn been heeft gebroken.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 15:54 schreef Tarado het volgende:
Ligt het aan mij of lijkt Wijndal gewoon te zwaar?

Ik zie toch graag een creatieve 10 erbij.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 16:07 schreef StevenHyde het volgende:
Dit middenveld mag wel wat wedstrijden zo blijven staan.

quote:Op zaterdag 29 juli 2023 11:35 schreef Caland het volgende:
Berghius krijgt waarschijnlijk ook Dickie-flashbacks

Zijn korte Ajax-1 periode vóór de transfer naar Leipzig was echt heel sterk. Scoorde zelfs in Europa zonder moeite.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 16:15 schreef Scorpion_17 het volgende:
Kan iemand mij uitleggen wat ze bij Ajax ooit in Brobbey gezien hebben dat ik nog altijd niet zie?

Zelfs vorig seizoen liet hij het bij vlagen nog wel zien.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 16:19 schreef Wertha het volgende:
[..]
Zijn korte Ajax-1 periode vóór de transfer naar Leipzig was echt heel sterk. Scoorde zelfs in Europa zonder moeite.

Vind hem vandaag ook niet per se slecht, al moet die 1-op-1 er natuurlijk gewoon in.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 16:19 schreef Wertha het volgende:
[..]
Zijn korte Ajax-1 periode vóór de transfer naar Leipzig was echt heel sterk. Scoorde zelfs in Europa zonder moeite.

Het idee in de jeugd was een beetje dat hij de Lukaku van Amsterdam zou zijn. behoorlijke functionele techniek en zo'n beest dat verdedigers een soort van mugjes leken.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 16:15 schreef Scorpion_17 het volgende:
Kan iemand mij uitleggen wat ze bij Ajax ooit in Brobbey gezien hebben dat ik nog altijd niet zie?

Dat is het heel erg. Allemaal druk druk druk, maar geen enkel rendement.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 16:26 schreef PowerLoungen het volgende:
Conceiçăo doet me denken aan Younes toen die ons balde . Veel blaffen maar nooit doorbijten.

Werkt ook meestal voor geen meter , zoon zijn van een grote speler vroeger. (op Maldini na)quote:Op zaterdag 29 juli 2023 16:34 schreef Wertha het volgende:
[..]
Dat is het heel erg. Allemaal druk druk druk, maar geen enkel rendement.
Die jongen heeft wel techniek, maar totaal geen rust in zijn spel. Zo wordt het niks.

.
.

hoe slijpt steijn anders zijn betonvoetbal erin?quote:Op zaterdag 29 juli 2023 16:43 schreef Scorpion_17 het volgende:
Kan ajax niet beter gewoon stoppen met t spelen van oefenwedstrijden? Als je nog aantrekkelijk wilt blijven voor versterkingen lijkt me dat t slimste

Op Brobbey zal je nooit kunnen bouwen. Meest overschatte spits sinds tijden.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 16:44 schreef freaky40 het volgende:
Nieuwe keeper ook maar op het boodschappenlijstje van Mislintat..En er moet een echte spits bij, op Brobbey kunnen voorlopig niet bouwen.

17 miljoen gekost en 3 miljoen salaris per jaar. Zit je nu al op 23 miljoen en je hebt er nog geen fuck aan gehad. Brobbey is de Bassey van de voorhoede.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 16:15 schreef Scorpion_17 het volgende:

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |