abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210651226
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 10:30 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Mooi paadje!
Met regen is het altijd een stuk minder mooi. Dan spoelt het zand in het grind weg en dan is het voorzichtig rijden om de gaten heen.
pi_210651246
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 september 2023 13:16 schreef Seven. het volgende:

[..]
Mooie toegangsweg wel! Is die van de gemeente of van jullie? Kurkeiken O+ .

Wat hebben jullie gekozen voor gevelbekleding?
Toegangsweg is van de gemeente. We gebruiken Reboco. Dat is een stuc op basis van cement volgens mij. Dat wordt hier veel gebruikt. We wachten de architect nog even af, die wist een stucadoor. Maar we hebben redelijk haast want die lijmlaag op de isolatie wil je niet te lang in de regen hebben staan. Het zou waterdicht moeten zijn maar sommige stukken zitten toch wat losjes (de laag met lijm en gaas op de isolatie). Die losse stukken zetten we voor het stucen opnieuw vast.
pi_210651362
Het is altijd een zoektocht naar bepaald materiaal. Bij de speciaalzaak voor gipsplaten/stuc hadden ze geen stucprofielen. Dat zijn profielen die je op de muur zet en dan kan je heel makkelijk de muur gladtrekken met stuc. Die profielen blijven dus in de stuclaag achter, die haal je er niet meer uit.

Gelukkig bij een andere zaak (genaamd Albiferragens, veel zaken in Castelo Branco beginnen met of eindigen op Albi. De naam van de inwoners van Castelo Branco is Albicastrenses) hadden ze de stucprofielen wel.

Hij verwees me al naar een andere zaak toen ie zich bedacht en bleek dat op de vide nog een assortiment profielen lag. Met precies de juiste voor ons.

Gelijk even de prijs gevraagd voor een machine die olijven schoonmaakt (scheiden bladeren, rotzooi en olijven), toch 100 euro goedkoper dan bij de andere winkels. Dinsdag ophalen.

Met de hand scheiden is een takkewerk, en vuil inleveren kost je 10% van de olie.

Dit jaar onze eigen olijven oogsten en op nog wat andere terreinen. Als de oogst dit jaar goed is dan ga ik wat olie verkopen.
  zaterdag 16 september 2023 @ 14:36:03 #154
277627 Seven.
We are Borg.
pi_210651659
Ga je het oogstproces hier ook delen? :s)
Resistance is futile.
pi_210651713
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 september 2023 14:36 schreef Seven. het volgende:
Ga je het oogstproces hier ook delen? :s)
Ja, begin November ongeveer. Dan gaan de olijfpersen hier open. Ga ik eens kijken wat ik al eerst moet oogsten. Alleen op ons terrein zit er een verschil tussen bomen die honderd meter van elkaar staan. De bomen bij de put zijn eerder rijp dan de rest. De kleine olijfgaard is vaak sneller rijp dan alles wat aan de rand van de rivier staat.

Je wilt net oogsten voordat ze uit de boom beginnen te vallen. Veel mensen hier oogsten groen maar ik ben niet zo van salade olijfolie (ik lust ook geen salades, misschien daarom _O_ ). Koud geperste olijfolie mag je niet te hoog verhitten.
pi_210670263
Het is binnen twee weken weer groen

pi_210682297
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 20:52 schreef Estate2 het volgende:

[..]
Je kunt ook met een multitool of slijptol een gleufje maken onder de tegel en dan het voetje van de levelingclip onder de tegel schuiven.
Met de mini slijpschijf geprobeerd, werkt perfect. Scheelt weer wat moeite om tegels recht te trekken.

Overigens is onze mini slijpschijf van Parkside, niet kopen, daar zit een ontwerpfout in qua schakelaar. Die is al bij twee apparaten kapot gegaan. Maar qua gereedschap is de minislijpschijf een prettige aanvulling.
pi_210707853
Verder gedaan met tegelen, twee dagen niets kunnen doen wegens pijn in mijn rug. Nu nog de randjes van de slaapkamer, de gast slaapkamer is klaar. Vanmorgen de voegen schoongemaakt, dus die kamer kan gevoegd worden.

We hebben een proefstukje gedaan voor het stucen van de muur, we werken met plastic profielen die in de muur achterblijven. Daarna doen we er een dun afwerklaagje overheen.

Bij ons huurhuis staat een ezel, heeft gezelschap gekregen. De donkere kwam gelijk kroeltjes bietsen.

In Portugal, plastic literflessen Schultenbrau

pi_210708308
Oh ja, in de middag bij een andere keukenzaak gaan kijken. Offerte gevraagd voor keuken (kersen, hout) met graniet zwart blad. Deze verkoopster gaf netjes aan wat de goedkope, dure en niet te betalen werkbladen waren.

We krijgen twee offertes, ze had twee verschillende soorten materiaal qua kastjes.

Het grappige is dat we al echt 100 keer langs die zaak zijn gereden maar die valt niet op, ze zijn niet zo van de duidelijke uithangborden. De verkoopster in de tegelzaak vertelde dat ze daar haar keuken gekocht had.

Ook offerte gevraagd voor de binnendeuren en de trap naar de vide (ook kersen).

[ Bericht 7% gewijzigd door Managarm op 21-09-2023 20:05:19 ]
pi_210727650
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2023 19:18 schreef Managarm het volgende:
Verder gedaan met tegelen, twee dagen niets kunnen doen wegens pijn in mijn rug. Nu nog de randjes van de slaapkamer, de gast slaapkamer is klaar. Vanmorgen de voegen schoongemaakt, dus die kamer kan gevoegd worden.
Wilt dat zeggen dat we nu helemaal bij zijn, en nu 'live' updates krijgen? Sterkte met je rug!
pi_210728464
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2023 19:07 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Wilt dat zeggen dat we nu helemaal bij zijn, en nu 'live' updates krijgen? Sterkte met je rug!
Ja, precies. Ben ik dat vergeten te posten ? ;) 8)7 .
pi_210728667
De deur is nu compleet, we misten er nog een. Tijdens een storm was deze omgevallen en op een denneappel geland, zonder de denneappel was de ruit nog heel geweest. Gisteren werd ie gebracht met nieuw glas, het huis kan nu eindelijk op slot.

Ik ben nu bezig om het grootste gedeelte wat in de opslag staat te verplaatsen naar de vide, alle dozen gaan in het bakje van de tractor. De ruimte waar nu alles opgeslagen is daar komt het gereedschap te staan, nu staat alles in een klein hokje van acht vierkante meter. Het gereedschap krijgt er vier vierkante meter bij.
pi_210729101
En wij zijn live :B

@Dennenappel 8)7
  zaterdag 23 september 2023 @ 22:08:06 #164
277627 Seven.
We are Borg.
pi_210729628
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 12:50 schreef Managarm het volgende:

[..]
Met de mini slijpschijf geprobeerd, werkt perfect. Scheelt weer wat moeite om tegels recht te trekken.

Overigens is onze mini slijpschijf van Parkside, niet kopen, daar zit een ontwerpfout in qua schakelaar. Die is al bij twee apparaten kapot gegaan. Maar qua gereedschap is de minislijpschijf een prettige aanvulling.
Parkside hebben wij ook dergelijke ervaringen mee. Soms heb je effe iets nodig voor 1 grote klus en dan komt Parkside wel eens om de hoek kijken.
Resistance is futile.
pi_210729644
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 september 2023 22:08 schreef Seven. het volgende:

[..]
Parkside hebben wij ook dergelijke ervaringen mee. Soms heb je effe iets nodig voor 1 grote klus en dan komt Parkside wel eens om de hoek kijken.
Wij brengen ze gewoon binnen de garantie terug, we gaan voor de derde nu.
  zaterdag 23 september 2023 @ 22:09:15 #166
277627 Seven.
We are Borg.
pi_210729647
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2023 20:20 schreef Managarm het volgende:

[..]
Ja, precies. Ben ik dat vergeten te posten ? ;) 8)7 .
Top! Maar sterkte met je rug, ik had ook rugklachten tijdens de vorige verbouwing (vrijwel niets kunnen doen, helaas).
Resistance is futile.
pi_210729751
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 september 2023 22:09 schreef Seven. het volgende:

[..]
Top! Maar sterkte met je rug, ik had ook rugklachten tijdens de vorige verbouwing (vrijwel niets kunnen doen, helaas).
Het komt goed, ik heb vooral last bij het tegelen van de randen, blijkbaar vind mijn lichaam dat niet leuk.
  zaterdag 23 september 2023 @ 22:52:27 #168
277627 Seven.
We are Borg.
pi_210730142
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2023 22:17 schreef Managarm het volgende:

[..]
Het komt goed, ik heb vooral last bij het tegelen van de randen, blijkbaar vind mijn lichaam dat niet leuk.
Hopelijk krijg je geen spit.. dan ben je wel een week uitgeschakeld.
Resistance is futile.
pi_210730154
quote:
11s.gif Op zaterdag 23 september 2023 22:52 schreef Seven. het volgende:

[..]
Hopelijk krijg je geen spit.. dan ben je wel een week uitgeschakeld.
Ja maar daar heb ik helemaal geen tijd voor :N
pi_210749042
De laatste dagen een beetje tegels schoonmaken en alle spullen uit de opslag richting huis aan het slepen.

In ieder geval een ding geleerd, als je een nivelleersysteem gebruikt dan moet je ervoor zorgen dat de tegellijm niet tussen de tegels komen want dan breken die krengen niet goed af en kan je met een mesje de uitstekende stukjes plastic eruit peuteren.

De laatste paar ruimtes zijn wel goed gedaan.

Vanmorgen tweede deel van de basis voor het terras voor een deel gedaan, het werd om 11:00 te warm. Het is rond de 30 graden nu.

Cactus in bloei

Meer planten, wat succulents, cadeau van de zoon van Liesbeth:

pi_210805717
Afgelopen week eigenlijk niet zoveel spannende dingen gedaan. Eerste deel badkamer gestuced. Eerst stuc om de muur te egaliseren. Daarna kom er een laag om het volgende waterdicht maken: het douchegedeelte, de vloer, achter de wc/bidet/wastafel/voetwaskraan. De voetwaskraan is er omdat we extra aansluitingen voor een bad hebben gemaakt. Maar dat gaan we nu nog niet neerzetten.

Weet niet of ik deze al gepost had, een tweede dome. Daar gaan we druiven, kiwí's en een tayberry aan laten groeien. De druiven moeten de zon een beetje bij de kiwi weghouden.

De kaki's waren te rijp, Doro is er bij mee

Eddie was zijn tuigje kwijtgeraakt, het hing netjes aan een paal. Het is gerepareerd en hij heeft een stuk minder vliegen in zijn ogen.

De spullen uit de opslag zijn naar de vide in het huis gegaan, de opslag wordt de klusschuur. Ik moet "alleen" mijn boeken nog verplaatsen.

Liesbeth is begonnen met het huurhuis, als eerst de waterbuis ingraven. We hadden even gekeken en de waterbuis liep open en bloot langs het huis, als er zon op stond kwam er dus lauw water uit de kraan.

De waterbuis hebben we nog liggen, een paar koppelingen en een verdeler moeten we kopen.Morgen het volgende gedeelte.
  zondag 1 oktober 2023 @ 17:10:44 #172
277627 Seven.
We are Borg.
pi_210806233
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2023 16:01 schreef Managarm het volgende:
Afgelopen week eigenlijk niet zoveel spannende dingen gedaan. Eerste deel badkamer gestuced. Eerst stuc om de muur te egaliseren. Daarna kom er een laag om het volgende waterdicht maken: het douchegedeelte, de vloer, achter de wc/bidet/wastafel/voetwaskraan. De voetwaskraan is er omdat we extra aansluitingen voor een bad hebben gemaakt. Maar dat gaan we nu nog niet neerzetten.

[ afbeelding ]

Weet niet of ik deze al gepost had, een tweede dome. Daar gaan we druiven, kiwí's en een tayberry aan laten groeien. De druiven moeten de zon een beetje bij de kiwi weghouden.

[ afbeelding ]

De kaki's waren te rijp, Doro is er bij mee

[ afbeelding ]

Eddie was zijn tuigje kwijtgeraakt, het hing netjes aan een paal. Het is gerepareerd en hij heeft een stuk minder vliegen in zijn ogen.

[ afbeelding ]

De spullen uit de opslag zijn naar de vide in het huis gegaan, de opslag wordt de klusschuur. Ik moet "alleen" mijn boeken nog verplaatsen.

Liesbeth is begonnen met het huurhuis, als eerst de waterbuis ingraven. We hadden even gekeken en de waterbuis liep open en bloot langs het huis, als er zon op stond kwam er dus lauw water uit de kraan.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

De waterbuis hebben we nog liggen, een paar koppelingen en een verdeler moeten we kopen.Morgen het volgende gedeelte.
Hoe kom je op het idee voor zo een dome, en waar haal je die dingen vandaan?

En hoe ga je die crazy paving repareren :+ .

En stuc je alles ook zelf?

En hoe is het met je rug?

Zoveel vragen :')
Resistance is futile.
pi_210806405
quote:
7s.gif Op zondag 1 oktober 2023 17:10 schreef Seven. het volgende:

[..]
Hoe kom je op het idee voor zo een dome, en waar haal je die dingen vandaan?

En hoe ga je die crazy paving repareren :+ .

En stuc je alles ook zelf?

En hoe is het met je rug?

Zoveel vragen :')
Dome, gewoon een keer gevonden. Als je een beetje permacultuur websites bekijkt kom je ze vanzelf tegen. Je kan kant en klaar domes kopen als je genoeg geld hebt, anders kan je zoeken op build with hubs. Hout moet je dan gewoon bij de houthandel bestellen.

Repareren is gewoon de oude stukken terug in het cement leggen. Liesbeth zegt net dat daarom het gat zo'n vreemde vorm heeft ;) .

Ja, we hadden via de architect iemand maar die had een team nodig zei ie, huis te groot.

Rug is beter, voeten minder maar afspraak door ziekenhuis weer verplaatst naar December (was in September).

[ Bericht 5% gewijzigd door Managarm op 01-10-2023 17:36:00 ]
pi_210806552
Bewoners in de gast slaapkamer, twee gekko's.

Weer een plant

We dachten we zetten de wc neer, Liesbeth's zoon is komen kamperen met een aantal vrienden. Staat op de verpakking, compleet pakket.. behalve de flexibele aansluiting op het riool, hele diepe zucht.

pi_210840453
Tweede offerte voor keuken gehad, nog wat aanpassen, maar met dit bedrijf gaan we wel mee in zee. Ik wil iets meer lades dan in de offerte staan. Ook wil ik het lange werkblad eigenlijk 65 centimeter diep maar dat gaat geen vermogen kosten hoop ik.

Granieten werkblad: 1800 euro (5.4 meter en 1.8 meter bij 1,2 meter)

Totaal inclusief installatie (exclusief gootsteen) 6800 euro.

De binnendeuren laten we ook door hun maken (2000 euro voor vier deuren), alleen de trap wordt compleet van hout en daar ben ik niet zo'n fan van. Dus die gaan we ergens anders zoeken, de prijs was overigens 6000 euro. Voor de helft koop ik een metalen trap met houten tredes.
  Moderator donderdag 5 oktober 2023 @ 17:09:57 #176
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_210844701
Mooi om te zien wat jullie allemaal maken in het buitenland en hoe anders daar doorgaans gebouwd word in vergelijking met hier :) ^O^
  donderdag 5 oktober 2023 @ 18:41:30 #177
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_210845422
Blijft leuk om de vooruitgang te zien!
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zaterdag 7 oktober 2023 @ 19:46:08 #178
277627 Seven.
We are Borg.
pi_210869040
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 09:04 schreef Managarm het volgende:
Tweede offerte voor keuken gehad, nog wat aanpassen, maar met dit bedrijf gaan we wel mee in zee. Ik wil iets meer lades dan in de offerte staan. Ook wil ik het lange werkblad eigenlijk 65 centimeter diep maar dat gaat geen vermogen kosten hoop ik.

Granieten werkblad: 1800 euro (5.4 meter en 1.8 meter bij 1,2 meter)

Totaal inclusief installatie (exclusief gootsteen) 6800 euro.

De binnendeuren laten we ook door hun maken (2000 euro voor vier deuren), alleen de trap wordt compleet van hout en daar ben ik niet zo'n fan van. Dus die gaan we ergens anders zoeken, de prijs was overigens 6000 euro. Voor de helft koop ik een metalen trap met houten tredes.
In NL gaat het in een prijsklasse. Tot 60cm en de volgende is tot 75cm. Ik kan een diep aanrechtblad van harte aanraden (wij hebben in de huidige en ook in de volgende keuken een blad van 75cm diep). Hebben we destijds gekozen wegens leidingwerk, maar achteraf één van de beste keuzes die we gemaakt hebben.
Resistance is futile.
pi_210923748
De afgelopen was de zoon van Liesbeth hier met een paar vrienden.

Tentenkamp

Gewoon Ronya omdat het kan, op haar vaste plek.

Zara heeft een gat gegraven voor haarzelf

Liesbeth haar zoon en zijn vrienden hebben geholpen met isoleren

Dat ging dus echt als een speer, lopende band werken. Het was echt warm, tegen de 35 graden. Die gasten (en vrouw) hebben echt hard gewerkt, we zijn erg blij met het werk dat ze gedaan hebben.

Ik had ook hulp met het ingraven van de regenafvoer, die gaat ons meertje in. Ook hebben we een stuk terras gedaan en wat puin opgeruimd dat achter de schuur lag.

Als afsluiting een BBQ

De logeerkamer is bijna compleet gevoegd, ik heb de afgelopen week ook wat voegen schoongemaakt, ik moet nog een klein deel doen. De afgelopen drie dagen met migraine binnen gezeten, ruk maar het is niet anders. Ik heb al meerdere onderzoeken laten doen maar geen uitsluitsel, het hangt samen met mijn darmen (en die zijn ook binnenstebuiten gekeerd).

pi_210930312
Boh, migraine :{ Sterkte!
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  donderdag 12 oktober 2023 @ 22:15:20 #181
277627 Seven.
We are Borg.
pi_210931170
Hopelijk is je migraine snel voorbij.. irritant zeg.
Resistance is futile.
pi_210931253
Die is al redelijk weg, vandaag wat dingen kunnen doen. Morgenochtend foto's daarvan.
pi_210934666
Gisteren een kippenhok in elkaar gezet, echt moeilijk was het niet. Het is Ikea on steroids met maar 13 stappen.

In het bakje van de tractor gezet en verplaatst naar het gedeelte achter onze moestuin.Het moeilijkste gedeelte was het kippenhok waterpas zetten op de stenen, maar met een hoop gevloek is dat wel gelukt.

Voorlopig een stenen "trapje"

Vanmiddag gaan we de omheining kopen, en daarna moeten er nog kippen komen. Ik zat te denken aan Australorps of Araucanas.

Ik heb ook een bewakingscamera opgehangen, die ging vannacht al drie keer af omdat er twee ezels rondliepen. Het kippenhok staat in het stuk waar ook de ezels staan, ik dacht misschien dat vossen twee keer nadenken voordat ze een terrein met ezels op gaan.

Stucwerk

pi_210938857
Nu waren we even langs de winkel gegaan om de bestelling van ons verwarmingssysteem te doorlopen, duurde dat zo lang dat de zaak waar we de omheining gingen kopen dicht was voor lunch. En dat is geen half uurtje: van 12:30 tot 15:00. Maandag is er weer een dag.
pi_210939062
Weer veel werk verricht
Ziet er weer goed uit.
pi_210940060
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 16:15 schreef Managarm het volgende:
Nu waren we even langs de winkel gegaan om de bestelling van ons verwarmingssysteem te doorlopen, duurde dat zo lang dat de zaak waar we de omheining gingen kopen dicht was voor lunch. En dat is geen half uurtje: van 12:30 tot 15:00. Maandag is er weer een dag.
Kippen O+ Vossen :X

Lunchtijd :Y)
pi_210940956
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 18:12 schreef AnneX het volgende:

[..]
Kippen O+ Vossen :X

Lunchtijd :Y)
Haha ja, en ze zitten hier. We zien ze regelmatig op het pad staan, maar we gaan het gaas ingraven en hopelijk helpt de geur van de ezels iets. Ook mangoest, civet kat (nooit gezien) en diverse roofvogels. Ik ga draden aan de bovenkant van de ren spannen, dat schijnt te helpen.
pi_210947664
Zet ik het kippenhok in het stuk waar de ezels staan, hebben de ezels van de schors van de olijfbomen staan eten. Dat is niet goed zo vlak voor de winter, dus de ezels gaan we verplaatsen. Gelukkig hadden we net (nou ja, gewoon gepland hoor) een nieuw stuk van hekwerk voorzien.
pi_210953057
Daar gaan mijn boeken, 50 dozen in twee ritjes. Ze staan nu op de vide in het nieuwe huis. Nu hebben we eindelijk wat ruimte in de schuren.

pi_210954325
De ezels staan op het andere stuk, en nog geen uur later kwam de schaapherder met zijn kudde langs. Ezels zijn territoriaal en op het moment dat de kudde aankwam begonnen ze allebei keihard te balken, die kudde schapen sprong bijna een meter hoog van schrik.

Een ezel die voluit balkt, klinkt als een scheepshoorn zo hard.
pi_210954414
Ezels kunnen inderdaad enorm luidruchtig zijn. Arme schapen _O-

Je hebt een flinke voorraad boeken, nice.
Spoilers!
  zaterdag 14 oktober 2023 @ 21:35:09 #192
277627 Seven.
We are Borg.
pi_210954612
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 21:19 schreef Managarm het volgende:
De ezels staan op het andere stuk, en nog geen uur later kwam de schaapherder met zijn kudde langs. Ezels zijn territoriaal en op het moment dat de kudde aankwam begonnen ze allebei keihard te balken, die kudde schapen sprong bijna een meter hoog van schrik.

Een ezel die voluit balkt, klinkt als een scheepshoorn zo hard.
_O- haha, je hebt er wel wat mee te stellen!
Resistance is futile.
pi_211004168
Het regent in Portugal, er was noodweer opgegeven gisteren, maar die is langs ons heen gegaan, we moeten het doen met wat regen.

Door de harde wind lag alle Cosmos plat, de ezels wisten er wel raad mee.

Ze vinden nieuwe stuk nog geweldig, er lagen volop eikels van onze steeneiken. Ik zag Doro zorgvuldig al de toppen van de uitgebloeide lavendel opeten. We zien ze nu regelmatig voorbij rennen, het zijn blije ezels.

Gisteren waren ze uitgebroken, op een plek zat het ijzerdraad niet vast genoeg aan het hek en hadden ze het naar beneden getrokken. We hebben ze bij een andere steeneik vandaan kunnen halen, gelukkig zijn er eikels want de schade die twee ezels kunnen aanrichten in een moestuin is niet grappig.

Onze slaapkamer is gevoegd

Liesbeth heeft alle tegels van het boilerhok op maat gezaagd.

Mijn kas heeft eindelijk ramen met automatische uitzetters.

Er is al wat stucwerk gedaan in de badkamer, aan de raamkant kunnen we nog niets doen, dat is nog niet geïsoleerd van buiten en nog niet waterdicht. Liesbeth is nu de muur achter de wc aan het stuken, het is onze vrije dag _O_ , maar dat is geen werk volgens haar, correctie stuken is ruk werk, voegen is relaxed werk, dat gaat ze vanmiddag doen.

Als die muur klaar is zetten we de wc alvast neer, Liesbeth haar dochter komt over een week langs en die gaat in de logeerkamer slapen. Doorspoelen doen we nog even met een emmer.

Na een jaar is eindelijk mijn leveler van mijn tractor gerepareerd, ik ben nogal lomp en had het voor elkaar gekregen om de ijzeren pin te breken. We hadden het apparaat al iets steviger gemaakt want deze was niet gebouwd op het werk wat ik er doe blijkbaar ;) . Een ding geleerd, niet achteruit rijden om zand te verplaatsen, daar is het apparaat niet opgebouwd.

[ Bericht 1% gewijzigd door Managarm op 19-10-2023 12:01:54 ]
pi_211005168
Het is nat, net even de dozen met boeken naar de vide gezet, en de vloer voor de derde keer gedweild.

pi_211005191
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 11:55 schreef Managarm het volgende:
Het is nat, net even de dozen met boeken naar de vide gezet, en de vloer voor de derde keer gedweild.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Nu kun je wel mooi testen of je de afwatering goed hebt aangelegd? ;)
Shine bright like a diamond.
pi_211010692
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 11:58 schreef June. het volgende:

[..]
Nu kun je wel mooi testen of je de afwatering goed hebt aangelegd? ;)
Die loopt als een speer, behalve de drainage, nou ja die loopt, maar stopt ergens halverwege. Ik heb vrolijk de buis voor de regenpijp aangesloten en die van de drainage afgekoppeld want die zou in de regenbuis gaan, die ligt nu dus los. Natuurlijk had ik in mijn enthousiasme alles al dichtgegooid, mooi klusje voor een zonnige dag.

We hebben gisteren een lege kruiwagen bij het huis neergezet, die is nu dus vol. Best aardig geregend terwijl het grootste gedeelte van het onweer langs ons heen is gegaan.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 21:41:39 #197
277627 Seven.
We are Borg.
pi_211011491
Hoe kan het dat het binnen nat is? Ik dacht dat jullie al waterdicht waren?
Resistance is futile.
pi_211011567
quote:
11s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 21:41 schreef Seven. het volgende:
Hoe kan het dat het binnen nat is? Ik dacht dat jullie al waterdicht waren?
Het dak is waterdicht, een zijde van de muur is nog niet geïsoleerd, dus niet waterdicht. Maar het water zal er niet zo snel doorheen komen. Het is nu droog overigens.
pi_211015587
Klaar om gevoegd te worden

De vide begint een beetje vol te raken

pi_211017036
Ik weet nu wat ik de komende droge dagen ga doen, mijn olijven oogsten. Het grootste gedeelte is al rijp, de olijfpersen zijn een paar weken eerder open gegaan hierdoor.

Maandag is het droog en ga ik beginnen, foto's volgen :) .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')