Met regen is het altijd een stuk minder mooi. Dan spoelt het zand in het grind weg en dan is het voorzichtig rijden om de gaten heen.quote:
Toegangsweg is van de gemeente. We gebruiken Reboco. Dat is een stuc op basis van cement volgens mij. Dat wordt hier veel gebruikt. We wachten de architect nog even af, die wist een stucadoor. Maar we hebben redelijk haast want die lijmlaag op de isolatie wil je niet te lang in de regen hebben staan. Het zou waterdicht moeten zijn maar sommige stukken zitten toch wat losjes (de laag met lijm en gaas op de isolatie). Die losse stukken zetten we voor het stucen opnieuw vast.quote:Op zaterdag 16 september 2023 13:16 schreef Seven. het volgende:
[..]
Mooie toegangsweg wel! Is die van de gemeente of van jullie? Kurkeiken.
Wat hebben jullie gekozen voor gevelbekleding?
Ja, begin November ongeveer. Dan gaan de olijfpersen hier open. Ga ik eens kijken wat ik al eerst moet oogsten. Alleen op ons terrein zit er een verschil tussen bomen die honderd meter van elkaar staan. De bomen bij de put zijn eerder rijp dan de rest. De kleine olijfgaard is vaak sneller rijp dan alles wat aan de rand van de rivier staat.quote:Op zaterdag 16 september 2023 14:36 schreef Seven. het volgende:
Ga je het oogstproces hier ook delen?
Met de mini slijpschijf geprobeerd, werkt perfect. Scheelt weer wat moeite om tegels recht te trekken.quote:Op donderdag 14 september 2023 20:52 schreef Estate2 het volgende:
[..]
Je kunt ook met een multitool of slijptol een gleufje maken onder de tegel en dan het voetje van de levelingclip onder de tegel schuiven.
Wilt dat zeggen dat we nu helemaal bij zijn, en nu 'live' updates krijgen? Sterkte met je rug!quote:Op donderdag 21 september 2023 19:18 schreef Managarm het volgende:
Verder gedaan met tegelen, twee dagen niets kunnen doen wegens pijn in mijn rug. Nu nog de randjes van de slaapkamer, de gast slaapkamer is klaar. Vanmorgen de voegen schoongemaakt, dus die kamer kan gevoegd worden.
Ja, precies. Ben ik dat vergeten te posten ?quote:Op zaterdag 23 september 2023 19:07 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Wilt dat zeggen dat we nu helemaal bij zijn, en nu 'live' updates krijgen? Sterkte met je rug!
Parkside hebben wij ook dergelijke ervaringen mee. Soms heb je effe iets nodig voor 1 grote klus en dan komt Parkside wel eens om de hoek kijken.quote:Op dinsdag 19 september 2023 12:50 schreef Managarm het volgende:
[..]
Met de mini slijpschijf geprobeerd, werkt perfect. Scheelt weer wat moeite om tegels recht te trekken.
Overigens is onze mini slijpschijf van Parkside, niet kopen, daar zit een ontwerpfout in qua schakelaar. Die is al bij twee apparaten kapot gegaan. Maar qua gereedschap is de minislijpschijf een prettige aanvulling.
Wij brengen ze gewoon binnen de garantie terug, we gaan voor de derde nu.quote:Op zaterdag 23 september 2023 22:08 schreef Seven. het volgende:
[..]
Parkside hebben wij ook dergelijke ervaringen mee. Soms heb je effe iets nodig voor 1 grote klus en dan komt Parkside wel eens om de hoek kijken.
Top! Maar sterkte met je rug, ik had ook rugklachten tijdens de vorige verbouwing (vrijwel niets kunnen doen, helaas).quote:Op zaterdag 23 september 2023 20:20 schreef Managarm het volgende:
[..]
Ja, precies. Ben ik dat vergeten te posten ?![]()
.
Het komt goed, ik heb vooral last bij het tegelen van de randen, blijkbaar vind mijn lichaam dat niet leuk.quote:Op zaterdag 23 september 2023 22:09 schreef Seven. het volgende:
[..]
Top! Maar sterkte met je rug, ik had ook rugklachten tijdens de vorige verbouwing (vrijwel niets kunnen doen, helaas).
Hopelijk krijg je geen spit.. dan ben je wel een week uitgeschakeld.quote:Op zaterdag 23 september 2023 22:17 schreef Managarm het volgende:
[..]
Het komt goed, ik heb vooral last bij het tegelen van de randen, blijkbaar vind mijn lichaam dat niet leuk.
Ja maar daar heb ik helemaal geen tijd voorquote:Op zaterdag 23 september 2023 22:52 schreef Seven. het volgende:
[..]
Hopelijk krijg je geen spit.. dan ben je wel een week uitgeschakeld.
Hoe kom je op het idee voor zo een dome, en waar haal je die dingen vandaan?quote:Op zondag 1 oktober 2023 16:01 schreef Managarm het volgende:
Afgelopen week eigenlijk niet zoveel spannende dingen gedaan. Eerste deel badkamer gestuced. Eerst stuc om de muur te egaliseren. Daarna kom er een laag om het volgende waterdicht maken: het douchegedeelte, de vloer, achter de wc/bidet/wastafel/voetwaskraan. De voetwaskraan is er omdat we extra aansluitingen voor een bad hebben gemaakt. Maar dat gaan we nu nog niet neerzetten.
[ afbeelding ]
Weet niet of ik deze al gepost had, een tweede dome. Daar gaan we druiven, kiwí's en een tayberry aan laten groeien. De druiven moeten de zon een beetje bij de kiwi weghouden.
[ afbeelding ]
De kaki's waren te rijp, Doro is er bij mee
[ afbeelding ]
Eddie was zijn tuigje kwijtgeraakt, het hing netjes aan een paal. Het is gerepareerd en hij heeft een stuk minder vliegen in zijn ogen.
[ afbeelding ]
De spullen uit de opslag zijn naar de vide in het huis gegaan, de opslag wordt de klusschuur. Ik moet "alleen" mijn boeken nog verplaatsen.
Liesbeth is begonnen met het huurhuis, als eerst de waterbuis ingraven. We hadden even gekeken en de waterbuis liep open en bloot langs het huis, als er zon op stond kwam er dus lauw water uit de kraan.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De waterbuis hebben we nog liggen, een paar koppelingen en een verdeler moeten we kopen.Morgen het volgende gedeelte.
Dome, gewoon een keer gevonden. Als je een beetje permacultuur websites bekijkt kom je ze vanzelf tegen. Je kan kant en klaar domes kopen als je genoeg geld hebt, anders kan je zoeken op build with hubs. Hout moet je dan gewoon bij de houthandel bestellen.quote:Op zondag 1 oktober 2023 17:10 schreef Seven. het volgende:
[..]
Hoe kom je op het idee voor zo een dome, en waar haal je die dingen vandaan?
En hoe ga je die crazy paving repareren.
En stuc je alles ook zelf?
En hoe is het met je rug?
Zoveel vragen
In NL gaat het in een prijsklasse. Tot 60cm en de volgende is tot 75cm. Ik kan een diep aanrechtblad van harte aanraden (wij hebben in de huidige en ook in de volgende keuken een blad van 75cm diep). Hebben we destijds gekozen wegens leidingwerk, maar achteraf één van de beste keuzes die we gemaakt hebben.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 09:04 schreef Managarm het volgende:
Tweede offerte voor keuken gehad, nog wat aanpassen, maar met dit bedrijf gaan we wel mee in zee. Ik wil iets meer lades dan in de offerte staan. Ook wil ik het lange werkblad eigenlijk 65 centimeter diep maar dat gaat geen vermogen kosten hoop ik.
Granieten werkblad: 1800 euro (5.4 meter en 1.8 meter bij 1,2 meter)
Totaal inclusief installatie (exclusief gootsteen) 6800 euro.
De binnendeuren laten we ook door hun maken (2000 euro voor vier deuren), alleen de trap wordt compleet van hout en daar ben ik niet zo'n fan van. Dus die gaan we ergens anders zoeken, de prijs was overigens 6000 euro. Voor de helft koop ik een metalen trap met houten tredes.
Kippenquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 16:15 schreef Managarm het volgende:
Nu waren we even langs de winkel gegaan om de bestelling van ons verwarmingssysteem te doorlopen, duurde dat zo lang dat de zaak waar we de omheining gingen kopen dicht was voor lunch. En dat is geen half uurtje: van 12:30 tot 15:00. Maandag is er weer een dag.
Haha ja, en ze zitten hier. We zien ze regelmatig op het pad staan, maar we gaan het gaas ingraven en hopelijk helpt de geur van de ezels iets. Ook mangoest, civet kat (nooit gezien) en diverse roofvogels. Ik ga draden aan de bovenkant van de ren spannen, dat schijnt te helpen.quote:
quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:19 schreef Managarm het volgende:
De ezels staan op het andere stuk, en nog geen uur later kwam de schaapherder met zijn kudde langs. Ezels zijn territoriaal en op het moment dat de kudde aankwam begonnen ze allebei keihard te balken, die kudde schapen sprong bijna een meter hoog van schrik.
Een ezel die voluit balkt, klinkt als een scheepshoorn zo hard.
Nu kun je wel mooi testen of je de afwatering goed hebt aangelegd?quote:Op donderdag 19 oktober 2023 11:55 schreef Managarm het volgende:
Het is nat, net even de dozen met boeken naar de vide gezet, en de vloer voor de derde keer gedweild.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die loopt als een speer, behalve de drainage, nou ja die loopt, maar stopt ergens halverwege. Ik heb vrolijk de buis voor de regenpijp aangesloten en die van de drainage afgekoppeld want die zou in de regenbuis gaan, die ligt nu dus los. Natuurlijk had ik in mijn enthousiasme alles al dichtgegooid, mooi klusje voor een zonnige dag.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 11:58 schreef June. het volgende:
[..]
Nu kun je wel mooi testen of je de afwatering goed hebt aangelegd?
Het dak is waterdicht, een zijde van de muur is nog niet geïsoleerd, dus niet waterdicht. Maar het water zal er niet zo snel doorheen komen. Het is nu droog overigens.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 21:41 schreef Seven. het volgende:
Hoe kan het dat het binnen nat is? Ik dacht dat jullie al waterdicht waren?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |