Kippenquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 16:15 schreef Managarm het volgende:
Nu waren we even langs de winkel gegaan om de bestelling van ons verwarmingssysteem te doorlopen, duurde dat zo lang dat de zaak waar we de omheining gingen kopen dicht was voor lunch. En dat is geen half uurtje: van 12:30 tot 15:00. Maandag is er weer een dag.
Haha ja, en ze zitten hier. We zien ze regelmatig op het pad staan, maar we gaan het gaas ingraven en hopelijk helpt de geur van de ezels iets. Ook mangoest, civet kat (nooit gezien) en diverse roofvogels. Ik ga draden aan de bovenkant van de ren spannen, dat schijnt te helpen.quote:
quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 21:19 schreef Managarm het volgende:
De ezels staan op het andere stuk, en nog geen uur later kwam de schaapherder met zijn kudde langs. Ezels zijn territoriaal en op het moment dat de kudde aankwam begonnen ze allebei keihard te balken, die kudde schapen sprong bijna een meter hoog van schrik.
Een ezel die voluit balkt, klinkt als een scheepshoorn zo hard.
Nu kun je wel mooi testen of je de afwatering goed hebt aangelegd?quote:Op donderdag 19 oktober 2023 11:55 schreef Managarm het volgende:
Het is nat, net even de dozen met boeken naar de vide gezet, en de vloer voor de derde keer gedweild.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die loopt als een speer, behalve de drainage, nou ja die loopt, maar stopt ergens halverwege. Ik heb vrolijk de buis voor de regenpijp aangesloten en die van de drainage afgekoppeld want die zou in de regenbuis gaan, die ligt nu dus los. Natuurlijk had ik in mijn enthousiasme alles al dichtgegooid, mooi klusje voor een zonnige dag.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 11:58 schreef June. het volgende:
[..]
Nu kun je wel mooi testen of je de afwatering goed hebt aangelegd?
Het dak is waterdicht, een zijde van de muur is nog niet geïsoleerd, dus niet waterdicht. Maar het water zal er niet zo snel doorheen komen. Het is nu droog overigens.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 21:41 schreef Seven. het volgende:
Hoe kan het dat het binnen nat is? Ik dacht dat jullie al waterdicht waren?
Omdat de vloer gedweild isquote:Op donderdag 19 oktober 2023 21:41 schreef Seven. het volgende:
Hoe kan het dat het binnen nat is? Ik dacht dat jullie al waterdicht waren?
Ja, we hebben twee soorten. Galegas en een ander waarvan ik de naam even niet weet. Galegas zijn de echte olijfolie olijven, de ander noemen wij kersen olijven omdat ze zo groot zijn als krieken en roodachtig worden wanneer rijp.quote:Op maandag 23 oktober 2023 13:18 schreef yinu het volgende:
Wat leuk om te zien! Zijn het goede olijven?
Dat klinkt interessant. Wat doe je daarmee? Pekelen?quote:Op maandag 23 oktober 2023 14:52 schreef Managarm het volgende:
[..]
Ja, we hebben twee soorten. Galegas en een ander waarvan ik de naam even niet weet. Galegas zijn de echte olijfolie olijven, de ander noemen wij kersen olijven omdat ze zo groot zijn als krieken en roodachtig worden wanneer rijp.
Nee, alles wordt olijfolie. Wij vinden olijven niet lekker, en het is best wel wat werk dat pekelen. En je moet onaangetaste olijven hebben, er is een insect wat gaten in olijven boort en naar binnen gaat, extra protiëne voor de olijfolie.quote:Op maandag 23 oktober 2023 16:15 schreef yinu het volgende:
[..]
Dat klinkt interessant. Wat doe je daarmee? Pekelen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |