abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210587763
We hebben een voordeur, eindelijk.

De eerste regenpijp hangt er ook, we hadden nog van die metalen rondjes liggen (om isolatie mee vaste te zetten). Rondje met slagpluggen door de isolatie de muur in en beugel met bout en moer in rondje.

Mooie test gehad, het water kwam keurig uit de pijp die onder de grond ligt, de pijp hangt nu over de rand van het onderliggende terras heen. In de toekomst wordt de pijp richting het grote meertje in de grond gestopt, maar ja tijd.

pi_210599629
Drie jaar geleden:

Nu:

pi_210599822
Beetje donker in de morgen door een onweersbui

Huis nog niet klaar maar wel al plantjes, in het vorige huis had ik er over de honderd maar dat huis wat iets groter.

pi_210600516
Wat wordt het een mooi huis!
pi_210609904
Nog meer tegelwerk, de slaapkamers. Gisteren even bij de tegelzaak geweest, de plinten kosten 8,24 per 1,20 (de lengte van de tegels). We hebben meer dan 80 meter nodig, de verkoopster vertelde dat je beter de tegels door midden kan zagen. We hebben een watergekoelde tegelzaag bij een webshop besteld, goedkoper dan de plinten.

Ook een nieuw adres van haar gekregen van een keukenzaak, en het advies om inderdaad voor natuursteen als blad te kiezen.

De badkamer gaan we gewoon tegelen met de huidige tegels, voor de douche gebruiken we een aparte basis.

Het is het seizoen voor erwten en kolen in Portugal, wat doperwten gezaaid (ook rode, groene en chinese kool).

Hoop regen de afgelopen dagen, rest van de week droog. Vrijdag gaat het weer regenen. Het perfect tuinweer, om de paar dagen wat regen.

pi_210609940
Het grappige is dat er een kennis belde en die zocht iemand om te tegelen bij een klant van hem, we wachten af of we er nog wat meer van gaan horen. Dat soort klussen moet in de toekomst onze visite aan familie in Nederland gaan betalen (van de huurhuizen kunnen we leven, voor extra dingen zal er toch geld moeten binnenkomen).
  dinsdag 12 september 2023 @ 10:56:48 #132
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_210610867
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 08:51 schreef Managarm het volgende:
Het grappige is dat er een kennis belde en die zocht iemand om te tegelen bij een klant van hem, we wachten af of we er nog wat meer van gaan horen. Dat soort klussen moet in de toekomst onze visite aan familie in Nederland gaan betalen (van de huurhuizen kunnen we leven, voor extra dingen zal er toch geld moeten binnenkomen).

Hebben jullie meer dan 1 huurhuis? Ik had alleen die ene meegekregen die jullie "recent" opgeknapt en verhuurd hebben.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_210610935
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2023 10:56 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Hebben jullie meer dan 1 huurhuis? Ik had alleen die ene meegekregen die jullie "recent" opgeknapt en verhuurd hebben.
Ja, ergens in mijn posts staat dat we er nog een gekocht hebben. Daar gaan we van het weekend aan beginnen. Als eerste de waterleiding vanaf de watermeter naar het huis vervangen (de watermeter zit buiten in een muurtje).

We zouden al veel eerder beginnen maar ja, het nieuwe huis kost ook veel tijd.

Vrijstaand huis met 400 m2 grond.

We hadden vijf jaar uitgetrokken voordat er geld binnen moest komen, dus we hebben nog iets meer dan een jaar :).
  dinsdag 12 september 2023 @ 11:09:38 #134
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_210610987
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 11:03 schreef Managarm het volgende:

[..]
Ja, ergens in mijn posts staat dat we er nog een gekocht hebben. Daar gaan we van het weekend aan beginnen. Als eerste de waterleiding vanaf de watermeter naar het huis vervangen (de watermeter zit buiten in een muurtje).

We zouden al veel eerder beginnen maar ja, het nieuwe huis kost ook veel tijd.

Vrijstaand huis met 400 m2 grond.

[ afbeelding ]

We hadden vijf jaar uitgetrokken voordat er geld binnen moest komen, dus we hebben nog iets meer dan een jaar :).
Ah, dat heb ik dan gemist :@
Ziet er goed uit en klinkt ruim, al zal er vast nog het nodige aan moeten gebeuren. Succes met het opknappen!

Hier in de Algarve (vakantie) zien we dat ook vaak inderdaad; de watermeter in het muurtje ad straatkant dat het perceel begrenst.
pi_210612609
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2023 11:09 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ah, dat heb ik dan gemist :@
Ziet er goed uit en klinkt ruim, al zal er vast nog het nodige aan moeten gebeuren. Succes met het opknappen!

Hier in de Algarve (vakantie) zien we dat ook vaak inderdaad; de watermeter in het muurtje ad straatkant dat het perceel begrenst.
We gaan allebei een dag per week daar werken, apart van elkaar. Als je altijd samen bent wil je wel eens een dagje pauze. Liesbeth doet de waterleiding, ik begin met de grote schuur opruimen zodat we die als opslag kunnen gaan gebruiken.

Ook ga ik het sloopwerk in de badkamer doen, de keuken doen we als laatste. We hebben gemerkt dat je toch de wasbak gaat gebruiken met klusspullen en dat kost enorm veel tijd om weer schoon te krijgen. De badkamer is maar een klein hokje, we willen in de toekomst beneden nog een tweede realiseren (dat heeft te maken met het aantal slaapkamers, er zijn boven vier kamers waarvan er maar twee slaapkamers zijn op papier. De andere zijn een woonkamer en een kantoor). Als er meer dan twee slaapkamers zijn dan moet er een tweede badkamer bij (vaag, maar ja). Maar of we daar aan toe gaan komen is de vraag.

We maken van een deel van de garage samen met de keuken de nieuwe woonkamer.
pi_210612763
Keuken opgeruimd en leeg. Steiger voor een deel naar vliering en de rest in gebruik als werkbank. Er moeten nog wat schoongemaakt worden qua tegels maar dat komt wel als het tegelen klaar is.

pi_210614646
Intens wel, klussen thuis, klussen als werk en dan straks ook tegelen als extra werk. :9 Wel ook een plan voor wanneer dat na bepaalde leeftijd niet meer lukt?
pi_210615258
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 17:16 schreef NicolasJoy het volgende:
Intens wel, klussen thuis, klussen als werk en dan straks ook tegelen als extra werk. :9 Wel ook een plan voor wanneer dat na bepaalde leeftijd niet meer lukt?
Nog niet echt, we verzinnen wel iets. Als je wilt werken is er altijd werk.
  dinsdag 12 september 2023 @ 18:27:52 #139
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_210615537
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 13:33 schreef Managarm het volgende:

[..]
We gaan allebei een dag per week daar werken, apart van elkaar. Als je altijd samen bent wil je wel eens een dagje pauze. Liesbeth doet de waterleiding, ik begin met de grote schuur opruimen zodat we die als opslag kunnen gaan gebruiken.

Ook ga ik het sloopwerk in de badkamer doen, de keuken doen we als laatste. We hebben gemerkt dat je toch de wasbak gaat gebruiken met klusspullen en dat kost enorm veel tijd om weer schoon te krijgen. De badkamer is maar een klein hokje, we willen in de toekomst beneden nog een tweede realiseren (dat heeft te maken met het aantal slaapkamers, er zijn boven vier kamers waarvan er maar twee slaapkamers zijn op papier. De andere zijn een woonkamer en een kantoor). Als er meer dan twee slaapkamers zijn dan moet er een tweede badkamer bij (vaag, maar ja). Maar of we daar aan toe gaan komen is de vraag.

We maken van een deel van de garage samen met de keuken de nieuwe woonkamer.
Logisch wel, voor de klussen die je in je eentje kunt doen :)
Snap dat 24/7/365 op elkaars lip zitten voor niemand wenselijk is.

Verder toffe plannen! ^O^
pi_210620761
Nog meer tegelwerk

Bakstenen omdat de tegel besloten had dat ie bol bleef staan, oplossing: er boven op staan en heel snel stenen erop. Omdat de vorige laag al gedroogd was kon ik er geen extra clip onder duwen.

Alleen gistermorgen getegeld, in de middag bij een vriend gaan helpen met een boom. Een mimosa, dus die boom komt terug (mimosa is erg invasief, en blijft terugkomen).

De boom is gescheurd in het midden en moet weg, wij hebben de takken gedaan die we konden doen. De rest moet de gemeente doen want risico op raken elektriciteitskabel.

woensdag 13 september 2023 @ 18:07:25 #141
277627 Seven.
We are Borg.
pi_210625702
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 13:48 schreef Managarm het volgende:
Keuken opgeruimd en leeg. Steiger voor een deel naar vliering en de rest in gebruik als werkbank. Er moeten nog wat schoongemaakt worden qua tegels maar dat komt wel als het tegelen klaar is.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Holy _O_ wat een update. Mooi hoor!
Resistance is futile.
pi_210630313
Foto van toen we Ronya net uit het asiel hadden opgehaald

Ronya bewaakt het graan (ik heb een graanmolen, een Hawos).

Dit was in 2020

5 minuten geleden, geen Ronya te vinden :) Het had iets groter kunnen zijn maar Ed heeft het een keer aangevallen. Van de week hebben ze een hek losgekregen en heeft Ed keurig al het maïs rond de kas op staan eten.

pi_210637121
Met schoonmaken zie je het verschil wel.

pi_210637474
quote:
Bakstenen omdat de tegel besloten had dat ie bol bleef staan, oplossing: er boven op staan en heel snel stenen erop. Omdat de vorige laag al gedroogd was kon ik er geen extra clip onder duwen.
Je kunt ook met een multitool of slijptol een gleufje maken onder de tegel en dan het voetje van de levelingclip onder de tegel schuiven.
Voorheen Post ID 101472
pi_210637777
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 20:52 schreef Estate2 het volgende:
kunt ook met een multitool of slijptol een gleufje maken onder de tegel en dan het voetje van de levelingclip onder de tegel schuiven.
Goed idee, ik zal de volgende keer de multitool opgraven. Slijpschijf kan ook, ik heb drie machines (voor diverse maten schijven). De mini denk ik, die heeft 85 mm schijfjes.
pi_210640033
Onze toegangsweg, wat betere foto's van de kurkeiken. Genomen tijdens het uitlaten van Zara en Ronya. Een van de drie Antonio's (we hebben drie buurmannen die alledrie Antonio heten) vertelde helemaal blij dat er morgen heel veel regen komt. Is wel belangrijk want als ons riviertje weer gaat stromen worden alle putten weer gevuld.

Als je goed kijkt zie je ons nieuwe huis

pi_210640872
Mooi paadje!
pi_210644092
Het werk van vandaag (en een hek voor de ezels gezet), nog geen half uur later regende het keihard.

pi_210648765
We zijn begonnen met het isoleren van de Noordkant van het huis.

In bloei

In de kas, wat doperwten. Ook wat cactussen aan het vermeerderen.

zaterdag 16 september 2023 @ 13:16:41 #150
277627 Seven.
We are Borg.
pi_210651202
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 08:44 schreef Managarm het volgende:
Onze toegangsweg, wat betere foto's van de kurkeiken. Genomen tijdens het uitlaten van Zara en Ronya. Een van de drie Antonio's (we hebben drie buurmannen die alledrie Antonio heten) vertelde helemaal blij dat er morgen heel veel regen komt. Is wel belangrijk want als ons riviertje weer gaat stromen worden alle putten weer gevuld.

[ afbeelding ]

Als je goed kijkt zie je ons nieuwe huis

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Mooie toegangsweg wel! Is die van de gemeente of van jullie? Kurkeiken O+ .

Wat hebben jullie gekozen voor gevelbekleding?
Resistance is futile.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')