Het is ook gewoon een mooie boom, groeit vaak mooi breed uit. Heerlijke boom voor schaduw. Ik heb tijdens het bekijken van terreinen een aantal gezien waarbij de doorsnede meer dan een meter was (bij een terrein was dat dan ook het mooiste van het gehele terrein).quote:Op zondag 3 september 2023 10:47 schreef Seven. het volgende:
[..]
Als blijkt dat de es weg moet, dan is dit zeker een waardige vervanging:
https://www.directplant.n(...)r-planten-verzorgen/
Wel pas na 25 jaar kurk oogsten.
Misschien dat ik het een keer vraag in het dorp, er is vast wel iemand die er verstand van heeft. Voorlopig is de boom nog niet zo groot, op de toegangsweg naar ons terrein staan een paar forse kurkeiken.quote:Op zondag 3 september 2023 10:33 schreef Seven. het volgende:
[..]
Lijkt me wel tof om dan zelf te oogsten en iets te maken voor eigen gebruik of zo.
Mooie bomen zijn het!quote:Op zondag 3 september 2023 11:27 schreef Managarm het volgende:
[..]
Misschien dat ik het een keer vraag in het dorp, er is vast wel iemand die er verstand van heeft. Voorlopig is de boom nog niet zo groot, op de toegangsweg naar ons terrein staan een paar forse kurkeiken.
Foto niet echt mooi, screenshot van filmpje wat ik in 2019 vanuit de auto gemaakt heb.
[ afbeelding ]
Ja, we zijn nog aan het nadenken over de vensterbank. Ik denk gewoon tegels, we hebben nog een aantal vloertegels die vol met lijm zitten (we hebben twee rijen eruit gehaald omdat het scheef lag). Die moeten toch in een laag met tegellijm voor het afschot. Houtlook vensterbank buiten, we gaan het gewoon proberen.quote:Op maandag 4 september 2023 13:36 schreef Seven. het volgende:
Ziet er toch wel goed uit als het afgewerkt is, hoor.
Ja, voor ons huurhuis. Het is zeker een optie, ik ga nog eens kijken bij die zaak. Zit toevallig in hetzelfde dorp als ons huurhuis. Het huurhuis is overigens verhuurd, voorlopig voor drie maanden.quote:Op donderdag 7 september 2023 20:48 schreef AnneX het volgende:
Het graniet werkblad hier komt van een grafwerker.
Heb je daar gekeken? als het een optie is…
Tja, de huurinkomsten vast al een bestemming.😉quote:Op donderdag 7 september 2023 21:05 schreef Managarm het volgende:
[..]
Ja, voor ons huurhuis. Het is zeker een optie, ik ga nog eens kijken bij die zaak. Zit toevallig in hetzelfde dorp als ons huurhuis. Het huurhuis is overigens verhuurd, voorlopig voor drie maanden.
Wat een geld joh! Dat kostte ons granieten blad (204x63 en 245x102 en twee stollenwanden van 102 x 94) nog niet eens en dat was in NL en incl meten en montage.quote:Op donderdag 7 september 2023 20:35 schreef Managarm het volgende:
Kreeg net na drie maanden eindelijk de definitieve offerte voor de keuken, kastjes zijn goedkoop maar het werkblad komt op 6500 euro voor nog geen 7m2. Ik vind dat echt behoorlijk aan de prijs.
Kastjes 3760 euro (5.5 meter kastjes en een eiland van 1,80 bij 1,20).
Montage 550 euro
Ik ga volgende week wel eens langs en een ander blad uitzoeken wat een stuk goedkoper is. Kom ik er daar niet uit, dan wordt het een Ikea keuken.
Nog niet helemaal af maar we komen in de richting.quote:Op donderdag 7 september 2023 23:13 schreef Seven. het volgende:
Bohh, lijkt me erg onprettig! Maar jullie vloer is dus af, begrijp ik? Ben benieuwd naar de foto's morgen.
En sneu van Ronya's oortje
Ja, ze zijn niet helemaal recht. Als je ze neerlegt dan kan je het midden naar beneden duwen, dat is alleen bij sommige tegels. Beetje vreemd want ze lagen op een pallet buiten opgestapeld, dus je zou zeggen dat ze wel plat zouden zijn.quote:Op vrijdag 8 september 2023 18:41 schreef Molo het volgende:
Je tegels staan af en toe bol?
En mooi, afwerking van een vloer maakt het altijd veel 'echter'
Hebben jullie meer dan 1 huurhuis? Ik had alleen die ene meegekregen die jullie "recent" opgeknapt en verhuurd hebben.quote:Op dinsdag 12 september 2023 08:51 schreef Managarm het volgende:
Het grappige is dat er een kennis belde en die zocht iemand om te tegelen bij een klant van hem, we wachten af of we er nog wat meer van gaan horen. Dat soort klussen moet in de toekomst onze visite aan familie in Nederland gaan betalen (van de huurhuizen kunnen we leven, voor extra dingen zal er toch geld moeten binnenkomen).
Ja, ergens in mijn posts staat dat we er nog een gekocht hebben. Daar gaan we van het weekend aan beginnen. Als eerste de waterleiding vanaf de watermeter naar het huis vervangen (de watermeter zit buiten in een muurtje).quote:Op dinsdag 12 september 2023 10:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hebben jullie meer dan 1 huurhuis? Ik had alleen die ene meegekregen die jullie "recent" opgeknapt en verhuurd hebben.
Ah, dat heb ik dan gemistquote:Op dinsdag 12 september 2023 11:03 schreef Managarm het volgende:
[..]
Ja, ergens in mijn posts staat dat we er nog een gekocht hebben. Daar gaan we van het weekend aan beginnen. Als eerste de waterleiding vanaf de watermeter naar het huis vervangen (de watermeter zit buiten in een muurtje).
We zouden al veel eerder beginnen maar ja, het nieuwe huis kost ook veel tijd.
Vrijstaand huis met 400 m2 grond.
[ afbeelding ]
We hadden vijf jaar uitgetrokken voordat er geld binnen moest komen, dus we hebben nog iets meer dan een jaar.
We gaan allebei een dag per week daar werken, apart van elkaar. Als je altijd samen bent wil je wel eens een dagje pauze. Liesbeth doet de waterleiding, ik begin met de grote schuur opruimen zodat we die als opslag kunnen gaan gebruiken.quote:Op dinsdag 12 september 2023 11:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ah, dat heb ik dan gemist![]()
Ziet er goed uit en klinkt ruim, al zal er vast nog het nodige aan moeten gebeuren. Succes met het opknappen!
Hier in de Algarve (vakantie) zien we dat ook vaak inderdaad; de watermeter in het muurtje ad straatkant dat het perceel begrenst.
Nog niet echt, we verzinnen wel iets. Als je wilt werken is er altijd werk.quote:Op dinsdag 12 september 2023 17:16 schreef NicolasJoy het volgende:
Intens wel, klussen thuis, klussen als werk en dan straks ook tegelen als extra werk.Wel ook een plan voor wanneer dat na bepaalde leeftijd niet meer lukt?
Logisch wel, voor de klussen die je in je eentje kunt doenquote:Op dinsdag 12 september 2023 13:33 schreef Managarm het volgende:
[..]
We gaan allebei een dag per week daar werken, apart van elkaar. Als je altijd samen bent wil je wel eens een dagje pauze. Liesbeth doet de waterleiding, ik begin met de grote schuur opruimen zodat we die als opslag kunnen gaan gebruiken.
Ook ga ik het sloopwerk in de badkamer doen, de keuken doen we als laatste. We hebben gemerkt dat je toch de wasbak gaat gebruiken met klusspullen en dat kost enorm veel tijd om weer schoon te krijgen. De badkamer is maar een klein hokje, we willen in de toekomst beneden nog een tweede realiseren (dat heeft te maken met het aantal slaapkamers, er zijn boven vier kamers waarvan er maar twee slaapkamers zijn op papier. De andere zijn een woonkamer en een kantoor). Als er meer dan twee slaapkamers zijn dan moet er een tweede badkamer bij (vaag, maar ja). Maar of we daar aan toe gaan komen is de vraag.
We maken van een deel van de garage samen met de keuken de nieuwe woonkamer.
Holyquote:Op dinsdag 12 september 2023 13:48 schreef Managarm het volgende:
Keuken opgeruimd en leeg. Steiger voor een deel naar vliering en de rest in gebruik als werkbank. Er moeten nog wat schoongemaakt worden qua tegels maar dat komt wel als het tegelen klaar is.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je kunt ook met een multitool of slijptol een gleufje maken onder de tegel en dan het voetje van de levelingclip onder de tegel schuiven.quote:Bakstenen omdat de tegel besloten had dat ie bol bleef staan, oplossing: er boven op staan en heel snel stenen erop. Omdat de vorige laag al gedroogd was kon ik er geen extra clip onder duwen.
Goed idee, ik zal de volgende keer de multitool opgraven. Slijpschijf kan ook, ik heb drie machines (voor diverse maten schijven). De mini denk ik, die heeft 85 mm schijfjes.quote:Op donderdag 14 september 2023 20:52 schreef Estate2 het volgende:
kunt ook met een multitool of slijptol een gleufje maken onder de tegel en dan het voetje van de levelingclip onder de tegel schuiven.
Mooie toegangsweg wel! Is die van de gemeente of van jullie? Kurkeikenquote:Op vrijdag 15 september 2023 08:44 schreef Managarm het volgende:
Onze toegangsweg, wat betere foto's van de kurkeiken. Genomen tijdens het uitlaten van Zara en Ronya. Een van de drie Antonio's (we hebben drie buurmannen die alledrie Antonio heten) vertelde helemaal blij dat er morgen heel veel regen komt. Is wel belangrijk want als ons riviertje weer gaat stromen worden alle putten weer gevuld.
[ afbeelding ]
Als je goed kijkt zie je ons nieuwe huis
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |