abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210517210
quote:
7s.gif Op zondag 3 september 2023 10:47 schreef Seven. het volgende:

[..]
Als blijkt dat de es weg moet, dan is dit zeker een waardige vervanging:

https://www.directplant.n(...)r-planten-verzorgen/

Wel pas na 25 jaar kurk oogsten.
Het is ook gewoon een mooie boom, groeit vaak mooi breed uit. Heerlijke boom voor schaduw. Ik heb tijdens het bekijken van terreinen een aantal gezien waarbij de doorsnede meer dan een meter was (bij een terrein was dat dan ook het mooiste van het gehele terrein).

En bomen plant je ook voor de volgende generatie :) .

[ Bericht 7% gewijzigd door Managarm op 03-09-2023 11:29:47 ]
pi_210517248
quote:
6s.gif Op zondag 3 september 2023 10:33 schreef Seven. het volgende:

[..]
Lijkt me wel tof om dan zelf te oogsten en iets te maken voor eigen gebruik of zo.
Misschien dat ik het een keer vraag in het dorp, er is vast wel iemand die er verstand van heeft. Voorlopig is de boom nog niet zo groot, op de toegangsweg naar ons terrein staan een paar forse kurkeiken.

Foto niet echt mooi, screenshot van filmpje wat ik in 2019 vanuit de auto gemaakt heb.

zondag 3 september 2023 @ 12:11:32 #103
277627 Seven.
We are Borg.
pi_210517591
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 11:27 schreef Managarm het volgende:

[..]
Misschien dat ik het een keer vraag in het dorp, er is vast wel iemand die er verstand van heeft. Voorlopig is de boom nog niet zo groot, op de toegangsweg naar ons terrein staan een paar forse kurkeiken.

Foto niet echt mooi, screenshot van filmpje wat ik in 2019 vanuit de auto gemaakt heb.

[ afbeelding ]
Mooie bomen zijn het!
Resistance is futile.
pi_210527393
Van het weekend tussen de regen door beetje in de tuin bezig geweest

Mijn Moringa doet het goed, hopelijk is ie straks groot genoeg om wat minder vorstschade op te lopen

Catalpa, neergezet in September, nu alweer 1.5 meter hoog. Op de voorgrond zie je jute staan, ooit een keer een zakje zaad bij Vreeken gekocht.

Onder een van de kurkeiken zet ik elke zomer mijn kweektafel neer. Ook de bananen gaan daar naar toe, de zomerzon is te hard voor bananen hier. De grote bakken links op de foto heeft Liesbeth uit Nederland meegenomen. Ze komen van een fervente "tomatenkweker", de nieuwe eigenaar van de loods verkocht alles voor weinig. Ik heb een euro per stuk betaald voor de kweekbakken.

Een sichuan peper met wat siergras en een af ander bloempje (ik weet de naam even niet).

Zodra je iets in de tuin aan het doen bent staan er aan de andere kant van het hek twee ezels te zeuren

Nog een klein stukje over isolatie rond de ramen. Omdat we de ramen naar binnen hebben gezet moeten we de randen ook isoleren. We hadden het gat eigenlijk iets groter moeten maken maar ja, het is niet anders.

De openingen worden volgepurd, daarna netjes afgesneden en daarna gaat er gaas op met een soort lijm (het is wind en waterdicht, mooi spul). Liesbeth heeft de geleiders voor de rolluiken geplaatst bij die ramen, dat scheelde best veel in Augustus.
  maandag 4 september 2023 @ 13:36:00 #105
277627 Seven.
We are Borg.
pi_210529767
Ziet er toch wel goed uit als het afgewerkt is, hoor.
Resistance is futile.
pi_210530278
quote:
7s.gif Op maandag 4 september 2023 13:36 schreef Seven. het volgende:
Ziet er toch wel goed uit als het afgewerkt is, hoor.
Ja, we zijn nog aan het nadenken over de vensterbank. Ik denk gewoon tegels, we hebben nog een aantal vloertegels die vol met lijm zitten (we hebben twee rijen eruit gehaald omdat het scheef lag). Die moeten toch in een laag met tegellijm voor het afschot. Houtlook vensterbank buiten, we gaan het gewoon proberen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Managarm op 04-09-2023 17:17:19 ]
pi_210536304
Tweede deel van de vloerverwarming

Badkamer iets minder goed gelukt, maar ja.. er komt ook een radiator in

pi_210539548
Als je nog op zoek bent naar een douche vloer…zelfs in kleur kunt uitzoeken bij de tegels.
En ook anti slip.
Helaasch kwam ik die later pas tegen.
https://www.my-bette.com/nl/
pi_210546757
Het tweede deel van de vloer

Het tweede deel van de vloer was begin Juli. Goed nat houden want het was warm.

Gelukkig hadden we het in twee delen gestort, het eerste gedeelte was al droog genoeg om op te tegelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Managarm op 06-09-2023 11:39:45 ]
pi_210555319
Ronya

Haar oren zijn serieus kapot, we vinden nooit een teek op haar maar de manier waarop ze ze zelf eraf haalt is een beetje bruut.

Een paar honderd meter van ons terrein is een nieuw hek geplaatst en een waterput geboord, ons lege stukje Portugal gaat minder leeg worden.

Internet en muziek in het nieuwe huis

Tijdens het storten van het tweede deel de vloer hadden we over de betonmolen schaduwdoek gespannen. Cement mengen met 35 graden in de volle zon is niet leuk. De tractor diende als paalhouder, evenals de kamersteiger.

pi_210561855
Kreeg net na drie maanden eindelijk de definitieve offerte voor de keuken, kastjes zijn goedkoop maar het werkblad komt op 6500 euro voor nog geen 7m2. Ik vind dat echt behoorlijk aan de prijs.

Kastjes 3760 euro (5.5 meter kastjes en een eiland van 1,80 bij 1,20).
Montage 550 euro

Ik ga volgende week wel eens langs en een ander blad uitzoeken wat een stuk goedkoper is. Kom ik er daar niet uit, dan wordt het een Ikea keuken.
pi_210562106
Het graniet werkblad hier komt van een grafwerker.
Heb je daar gekeken? als het een optie is…
pi_210562439
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2023 20:48 schreef AnneX het volgende:
Het graniet werkblad hier komt van een grafwerker.
Heb je daar gekeken? als het een optie is…
Ja, voor ons huurhuis. Het is zeker een optie, ik ga nog eens kijken bij die zaak. Zit toevallig in hetzelfde dorp als ons huurhuis. Het huurhuis is overigens verhuurd, voorlopig voor drie maanden.
pi_210562505
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2023 21:05 schreef Managarm het volgende:

[..]
Ja, voor ons huurhuis. Het is zeker een optie, ik ga nog eens kijken bij die zaak. Zit toevallig in hetzelfde dorp als ons huurhuis. Het huurhuis is overigens verhuurd, voorlopig voor drie maanden.
Tja, de huurinkomsten vast al een bestemming.😉

Overigens: stoer bezig met de vloeren👍🏼
  donderdag 7 september 2023 @ 22:14:56 #115
319308 Tink89
To live is to dance
pi_210563674
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2023 20:35 schreef Managarm het volgende:
Kreeg net na drie maanden eindelijk de definitieve offerte voor de keuken, kastjes zijn goedkoop maar het werkblad komt op 6500 euro voor nog geen 7m2. Ik vind dat echt behoorlijk aan de prijs.

Kastjes 3760 euro (5.5 meter kastjes en een eiland van 1,80 bij 1,20).
Montage 550 euro

Ik ga volgende week wel eens langs en een ander blad uitzoeken wat een stuk goedkoper is. Kom ik er daar niet uit, dan wordt het een Ikea keuken.

Wat een geld joh! Dat kostte ons granieten blad (204x63 en 245x102 en twee stollenwanden van 102 x 94) nog niet eens en dat was in NL en incl meten en montage.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_210564112
Morgen foto's van ons tegelwerk. Nu eerst een foto van het gevolg van het tegelwerk. Voor vloerverwarming heb je aparte tegellijm nodig (met een of andere codering) en in de tegellijm zat dus glasvezel.

Ik heb in ieder geval geleerd om te tegelen met huishoudhandschoenen aan. Die tegellijm maakt gaten in je vingers en het prikt als de ziekte in de avond.

donderdag 7 september 2023 @ 23:13:12 #117
277627 Seven.
We are Borg.
pi_210564240
Bohh, lijkt me erg onprettig! Maar jullie vloer is dus af, begrijp ik? Ben benieuwd naar de foto's morgen.

En sneu van Ronya's oortje ;(
Resistance is futile.
pi_210565485
quote:
7s.gif Op donderdag 7 september 2023 23:13 schreef Seven. het volgende:
Bohh, lijkt me erg onprettig! Maar jullie vloer is dus af, begrijp ik? Ben benieuwd naar de foto's morgen.

En sneu van Ronya's oortje ;(
Nog niet helemaal af maar we komen in de richting.
pi_210565519
We zijn begonnen met tegelen zonder nivelleersysteem maar met de lengte van de tegels die we hebben en het feit dat ze af en toe bol staan zijn we een nivelleersysteem gaan gebruiken.

Met voeg

Het werk van de afgelopen twee dagen, ik dacht ik snij de hele kamer in een keer op maat. Ik had geen zin om te tegelen dus alles op maat gezaagd. Niet echt een handig systeem want de tegels staan altijd in de weg. Weer wat geleerd.

Ik heb drie dagen hulp gehad bij het tegelen (die ook had geholpen bij het storten van de vloer).

pi_210565556
Dus nu bezig met de slaapkamers, daarna moet de badkamer en het hokje voor de apparatuur nog. En alle randjes, wat een karwei op zich is. Die moeten allemaal op maat gezaagd worden.

Een deel is al gedaan.

Zoals je kunt zien is ook de drempel waarop de openslaande deuren komen te staan al gestort.

Stereo heeft het zo beter naar zijn zin. Tafeltje komt bij mijn broer vandaan, we gaan die blauw verven in de toekomst.

Om straks het plafond af te werken (op 6 meter hoogte) hebben we een aluminium rolsteiger gekocht. De huidige steiger is veel te zwaar om op de getegelde vloer te zetten.

[ Bericht 13% gewijzigd door Managarm op 08-09-2023 07:53:08 ]
pi_210569755
Vanmorgen bij onze architect geweest, bouwvergunning is met een jaar verlengd. Hij wist ook nog een stukadoor voor de buitenzijde, dat scheelt ons enorm veel werk. Even afwachten dus of we daar wat van gaan horen.

Zonder verlenging had het huis begin deze maand af geweest moeten zijn _O- .
  vrijdag 8 september 2023 @ 18:41:03 #122
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210571793
Je tegels staan af en toe bol?

En mooi, afwerking van een vloer maakt het altijd veel 'echter'
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_210571901
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 september 2023 18:41 schreef Molo het volgende:
Je tegels staan af en toe bol?

En mooi, afwerking van een vloer maakt het altijd veel 'echter'
Ja, ze zijn niet helemaal recht. Als je ze neerlegt dan kan je het midden naar beneden duwen, dat is alleen bij sommige tegels. Beetje vreemd want ze lagen op een pallet buiten opgestapeld, dus je zou zeggen dat ze wel plat zouden zijn.

De tegels maken het meer een huis, beginnen met afwerken is veel leuker dan bouwen.
  vrijdag 8 september 2023 @ 19:09:17 #124
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_210572014
Een vloer maakt het inderdaad wel echt af!

Ik vind klussen wel leuk maar als ik zie hoeveel jullie moeten doen, petje af hoor. Echt een monsterlijke klus
pi_210575888
Stukje tuin, in het voorjaar ingezaaid.

De hügel rond de kas beetje schoongemaakt, de dode zonnebloemen gingen in onze composters. Snoei je niet snel genoeg dan wordt er gebalkt.

Doro loopt niet echt lekker, een snee in haar knie. We maken het nu elke dag schoon, ze loopt al iets beter. De eerste dag lag ze veel, niet echt goed. Maar ze gaat nu gewoon weer voorzichtig de holletjes tussen de terrassen af. We houden het in de gaten.

We doen soms wel eens boodschappen in Spanje, beetje afwisseling. Dan rijdt je dus echt door niemandsland heen voor een half uur.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')