CKV België geeft meer rente met minder beperkingen (via Raisin)quote:Op maandag 11 september 2023 15:24 schreef ES_FOK het volgende:
[..]
Probeer dit voor mijn schoonmoeder te activeren (wil nergens anders sparen dan bij de Rabo) , wil maar niet lukken via de site , wacht op antwoord van de helpdesk
Grootbanken houden van schoonmoeders. Dit blijven zitten waar ze altijd bankieren.quote:Op dinsdag 12 september 2023 03:22 schreef HiZ het volgende:
[..]
CKV België geeft meer rente met minder beperkingen (via Raisin)
Nou, ik heb mijn moeder wel naar Raisin kunnen krijgen. Ze spreekt echter geen Engels, dus het identificatieproces was een drama. Wel meer dan 30 keer geprobeerd. Ze kreeg heel vaak eenzelfde gozer die, zodra hij haar weer zag, haar gewoon wegdrukte! Hoezo klantvriendelijk 😭 . Ook had ze een buurmeisje erbij gehaald, aar toen werd het proces afgebroken, je mag echt geen andere mensen in de ruimte bij je hebben.quote:Op dinsdag 12 september 2023 06:37 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Grootbanken houden van schoonmoeders. Dit blijven zitten waar ze altijd bankieren.
Dit dus, schoonmoeder van 82 jaar heeft geen zin in allerlei gedoe. Heeft geen internet, geen smartphone etc.quote:Op dinsdag 12 september 2023 06:37 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Grootbanken houden van schoonmoeders. Dit blijven zitten waar ze altijd bankieren.
Klinkt als een spaardeposito van 3 maanden met variabele rente tot 2,25%.quote:Op maandag 11 september 2023 15:11 schreef RamboDirk het volgende:
Wat vinden jullie van dat nieuwe product van de rabobank? tijdslot sparen
[..]
https://www.rabobank.nl/p(...)/rabo-tijdslotsparen
Gedeelte van mijn vrije vermogen daar nu neergezet.
Ik snap jouw schoonmoeder wel. Op zo'n leeftijd wil ik me ook niet meer druk hoeven maken om een procentje meer, risico analyseren en dergelijke.quote:Op dinsdag 12 september 2023 09:26 schreef ES_FOK het volgende:
[..]
Dit dus, schoonmoeder van 82 jaar heeft geen zin in allerlei gedoe. Heeft geen internet, geen smartphone etc.
Sorry, je hebt mij aan het lachen gemaakt!quote:Op maandag 11 september 2023 18:02 schreef Godshand het volgende:
[..]
Daar kan je iets aan laten doen, je huisarts of bij R&P/LIF kunnen ze je er meer over vertellen...
Maakt je leven weer iets comfortabeler...
Ik heb mijn vader onlangs van Raisin voorzien. Ik heb hem late zien hoe het moet en dat hij op werkdag tussen 08:00-16:00 uur moet bellen want dan hebben "ze" Nederlandstalige medewerkers.quote:Op dinsdag 12 september 2023 07:16 schreef Essebes het volgende:
[..]
Nou, ik heb mijn moeder wel naar Raisin kunnen krijgen. Ze spreekt echter geen Engels, dus het identificatieproces was een drama. Wel meer dan 30 keer geprobeerd. Ze kreeg heel vaak eenzelfde gozer die, zodra hij haar weer zag, haar gewoon wegdrukte! Hoezo klantvriendelijk 😭 . Ook had ze een buurmeisje erbij gehaald, aar toen werd het proces afgebroken, je mag echt geen andere mensen in de ruimte bij je hebben.
Maar goed. Tot ze een lieve dame trof die haar er wel netjes doorheen lootste. Als je hier echter doorheen bent, is het verder een eitje (har eigen woorden!)
Mijn ervaring met Open Bank, is dat het gewoon volstrekt onlogisch is, maar wel werkt.quote:Op woensdag 13 september 2023 15:10 schreef snabbi het volgende:
het zal wel aan mij liggen, maar wanneer je met buitenlandse partijen in zee gaat moet je ook verwachten dat de nederlandse service lager ligt dan je bij nederlandse partijen gewend bent.
Opzich heb je gelijk, maar de website en de App zijn gewoon in het Nederlands, en ze geven duidelijk aan dat ze ook Nederlandstalige klantenservice medewerkers hebben. Dan richt je je duidelijk op o.a, de nederlandse klant en daar was in ieder geval de verwachting aan mijn moeders kant wel op gebaseerd.quote:Op woensdag 13 september 2023 15:10 schreef snabbi het volgende:
het zal wel aan mij liggen, maar wanneer je met buitenlandse partijen in zee gaat moet je ook verwachten dat de nederlandse service lager ligt dan je bij nederlandse partijen gewend bent.
Het zou kunnen helpen als ze mensen zouden aannemen die zich realiseren dat het ene Engels niet gelijk is aan het andere Engels. Mijn Engels is serieus goed en ik kreeg te maken met iemand die een zo raar accent had dat ik niet begreep wat hij zei. Mijn partner kreeg te maken met een waarschijnlijk Oost-Europese dame die compleet met Slavisch accent hem wel door het proces kon leiden. En zijn Engels is beduidend slechter, naast het feit dat hij altijd gestrest is in dat soort situaties.quote:Op dinsdag 12 september 2023 07:16 schreef Essebes het volgende:
[..]
Nou, ik heb mijn moeder wel naar Raisin kunnen krijgen. Ze spreekt echter geen Engels, dus het identificatieproces was een drama. Wel meer dan 30 keer geprobeerd. Ze kreeg heel vaak eenzelfde gozer die, zodra hij haar weer zag, haar gewoon wegdrukte! Hoezo klantvriendelijk 😭 . Ook had ze een buurmeisje erbij gehaald, aar toen werd het proces afgebroken, je mag echt geen andere mensen in de ruimte bij je hebben.
Maar goed. Tot ze een lieve dame trof die haar er wel netjes doorheen lootste. Als je hier echter doorheen bent, is het verder een eitje (har eigen woorden!)
Een vriend van mij (ik ben al wat ouder) durft nog steeds niet met zijn pasje te betalen bij de AH. Mijn oude iPhone kreeg ik na een paar maanden terug. Omdat hij het te bewerkelijk vond om het ding elke avond aan de oplader te hangen 😂quote:Op dinsdag 12 september 2023 09:36 schreef Gunner het volgende:
M'n vader heeft een hekel aan QR-codes en apps dus daar hoef ik niet over te beginnen bij ze.
Altijd met technologie bezig geweest in z'n leven maar is een beetje aan het doorslaan als het gaat om paranoia rondom die onderwerpen.
Zo'n vriend heb ik ook: ik leende hem mijn decoupeerzaag uit. Om het zaagje te vervangen, schroefde ie de beide helften van het motorhuis uit elkaar.quote:Op donderdag 14 september 2023 10:15 schreef HiZ het volgende:
[..]
Een vriend van mij (ik ben al wat ouder) durft nog steeds niet met zijn pasje te betalen bij de AH. Mijn oude iPhone kreeg ik na een paar maanden terug. Omdat hij het te bewerkelijk vond om het ding elke avond aan de oplader te hangen 😂
Grootbanken zijn allang niet meer geloofwaardig (de RABO voorop), dus daarvoor hoeven ze het niet te doen.quote:Op donderdag 14 september 2023 15:52 schreef ondeugend het volgende:
De vorige verhoging heeft de banken niet echt in beweging gebracht. Ik denk dat ze nu wel 'moeten' om geloofwaardig te blijven.
Als het allemaal zo makkelijk is, dan zou ik zeggen begin zelf een bank.quote:Op donderdag 14 september 2023 17:00 schreef Kickinalfa het volgende:
Waarom kunnen we eigenlijk niet als particulier daar niet terecht.
Wij betalen immers als belasting betaler ook de ecb.
Banken krijgen 4% rente over spaargeld van iemand anders en geven zelf 1,5.
Lekker slapend rijk worden.
Renault al naar 2.75quote:
De banken hoeven geen moeite te doen kapitaal aan te trekken. Dus waarom zouden ze?quote:Op donderdag 14 september 2023 15:52 schreef ondeugend het volgende:
De vorige verhoging heeft de banken niet echt in beweging gebracht. Ik denk dat ze nu wel 'moeten' om geloofwaardig te blijven.
Kijk dat is fijn, ken de bank of broker niet. En blijf toch altijd een beetje huiverig om mn geld buiten nederland te stallen.quote:Op vrijdag 15 september 2023 23:14 schreef mrbombastic het volgende:
Trade Republic geeft vanaf 1 oktober 4% op vrij opneembaar spaargeld (over een bedrag van maximaal 50K).
Now we're talking!
https://www.telegraaf.nl/(...)c-gaat-4-rente-geven
Waarom? Bankieren is vertrouwen hebben, dat weet ik, maar het voelt heel goed om bv een mooie rente te krijgen bij (in dit geval) een Franse bank.quote:Op zaterdag 16 september 2023 09:33 schreef 111210 het volgende:
En blijf toch altijd een beetje huiverig om mn geld buiten nederland te stallen.
Ja geen idee, binnen europa is het goed geregeld, misschien onderbuik gevoel.quote:Op zaterdag 16 september 2023 09:34 schreef Gunner het volgende:
[..]
Waarom? Bankieren is vertrouwen hebben, dat weet ik, maar het voelt heel goed om bv een mooie rente te krijgen bij (in dit geval) een Franse bank.
Ik wist niet dat Bunq al 2,46 gaf. Dat is idd wel een prima rente om er niet zoveel moeite voor te doen.quote:Op zaterdag 16 september 2023 09:37 schreef 111210 het volgende:
Zit voor nu prima bij bunq, die paar tientjes per jaar die het extra oplevert vind ik de moeite ook niet
Duitse bank.quote:Op zaterdag 16 september 2023 09:34 schreef Gunner het volgende:
[..]
Waarom? Bankieren is vertrouwen hebben, dat weet ik, maar het voelt heel goed om bv een mooie rente te krijgen bij (in dit geval) een Franse bank.
Waarom niet?quote:Op zaterdag 16 september 2023 09:41 schreef blomke het volgende:
Franse bank zou k i.d.d. ook niet doen.
Mijn ervaring met de Franse politie en Franse auto's trek ik door naar hun banken.quote:
Kleine toevoeging: je geld wordt gestald op omnibus trustrekeningen bij partnerbanken........quote:Op vrijdag 15 september 2023 23:14 schreef mrbombastic het volgende:
Trade Republic geeft vanaf 1 oktober 4% op vrij opneembaar spaargeld (over een bedrag van maximaal 50K).
Now we're talking!
https://www.telegraaf.nl/(...)c-gaat-4-rente-geven
Duitse aanbieder, maar met garantiestelsel uit Ierlandquote:Op zaterdag 16 september 2023 09:37 schreef 111210 het volgende:
[..]
Ja geen idee, binnen europa is het goed geregeld, misschien onderbuik gevoel.
In dit geval Duits toch?
Zit voor nu prima bij bunq, die paar tientjes per jaar die het extra oplevert vind ik de moeite ook niet
Deze partij is uitvoerig besproken in het vorige deel. Het is geen bank maar zij plaatsen het geld bij een bank waar er een depositogarantiestelsel van toepassing is (Ierland), en mijn argumentatie in het vorige topic is vooral dat je niet helemaal zeker weet hoe ver deze bescherming echt loopt.quote:Op zaterdag 16 september 2023 09:37 schreef 111210 het volgende:
[..]
Ja geen idee, binnen europa is het goed geregeld, misschien onderbuik gevoel.
In dit geval Duits toch?
Dit is waarom ik wel bij Raisin spaar, maar niet bij Trade Republic. Het is me te vaag en te veel een ‘constructie’quote:Op zaterdag 16 september 2023 09:52 schreef blomke het volgende:
[..]
Kleine toevoeging: je geld wordt gestald op omnibus trustrekeningen bij partnerbanken........
Stel dat er (ooit) weer lange rijen komen te staan bij de loketten van de banken. Spaargeld veilig stellen. Kan zomaar weer een keer gebeuren.....quote:Op zaterdag 16 september 2023 15:44 schreef Essebes het volgende:
[..]
Dit is waarom ik wel bij Raisin spaar, maar niet bij Trade Republic. Het is me te vaag en te veel een ‘constructie’
Sowieso Raisin. Aangezien Raisin een bankvergunning heeft en de deposito's op naam staan is dat binnen een week (wettelijk) geregeld. Voor een beleggingsonderneming die geld stalt onder een omnibus-account staat geen tijdslimiet en kan het zomaar een maand duren voordat uitgezocht isquote:Op zaterdag 16 september 2023 19:37 schreef obligataire het volgende:
[..]
Stel dat er (ooit) weer lange rijen komen te staan bij de loketten van de banken. Spaargeld veilig stellen. Kan zomaar weer een keer gebeuren.....
Bij wie is het geld dan eerder terug, bij TR of bij Raisin?
Hmm dat kan nog best een hoop gedoe geven als het fout gaat. Vraag me ook af hoe de belastingdienst dit categoriseert qua vermogensbelasting. Het lijkt me vergelijkbaar met de ‘vrije ruimte’ die je bij DeGiro aanhoudt?quote:Op zaterdag 16 september 2023 09:52 schreef blomke het volgende:
[..]
Kleine toevoeging: je geld wordt gestald op omnibus trustrekeningen bij partnerbanken........
quote:Beste Gunner,
We helpen je graag om je spaargeld te laten groeien.
Daarom verhogen we vanaf 15 september 2023 de rente van je Open Spaarrekening van 2,00% naar 2,65%* voor het saldo t/m ¤ 300.000.
Dat soort uitspraken hebben wat verduidelijking nodig.quote:
Wat de belastingdienst categoriseert, vind ik minder zorgwekkend dan de routes die het spaargeld volgt: zijn die navolgbaar?quote:Op zaterdag 16 september 2023 21:55 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Hmm dat kan nog best een hoop gedoe geven als het fout gaat. Vraag me ook af hoe de belastingdienst dit categoriseert qua vermogensbelasting. Het lijkt me vergelijkbaar met de ‘vrije ruimte’ die je bij DeGiro aanhoudt?
Zeg jij t maar. Ik heb geen idee.quote:Op dinsdag 19 september 2023 13:10 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dat soort uitspraken hebben wat verduidelijking nodig.
Waar verschilt het spaanse DGS met dat van NL?
Je doet voorkomen alsof je er wat van wist of slechte ervaringen mee had.quote:Op dinsdag 19 september 2023 18:37 schreef Miniem het volgende:
[..]
Zeg jij t maar. Ik heb geen idee.
Omdat? Leek me logisch dat NL garantiestelsel voor NL garant staat. Weet dan niet hoe dat werkt met zon buitenlands garantiestelsel.quote:Op dinsdag 19 september 2023 18:39 schreef Gunner het volgende:
[..]
Je doet voorkomen alsof je er wat van wist of slechte ervaringen mee had.
Het is niet veiliger of onveiliger dan het Nederlandse.
Omdat dat Europees geregeld is.quote:Op dinsdag 19 september 2023 22:13 schreef Miniem het volgende:
[..]
Omdat? Leek me logisch dat NL garantiestelsel voor NL garant staat. Weet dan niet hoe dat werkt met zon buitenlands garantiestelsel.
Misschien moet je dan eerst een vraag stellen voor je een stelling poneert?quote:Op dinsdag 19 september 2023 22:13 schreef Miniem het volgende:
[..]
Omdat? Leek me logisch dat NL garantiestelsel voor NL garant staat. Weet dan niet hoe dat werkt met zon buitenlands garantiestelsel.
Als je als niet verwante iets erft ja. Niet onredelijk. De vermogensbelasting is daar tegenover nagenoeg niet bestaand.quote:Op dinsdag 19 september 2023 23:35 schreef zeeland6 het volgende:
Het Spaanse DGS is niet zozeer het probleem. De Spaanse erfbelasting wel. Dat kan in Spanje hoog oplopen tot 82%.
Er bestaat in Spanje een verplichting om erfbelasting te betalen wanneer een persoon een goed erft dat zich op Spaans grondgebied bevindt, ongeacht of hij inwoner van Spanje is. Sinds de uitspraak van 2018 in Spanje, zijn residenten en niet-residenten, of ze nu EU-burgers zijn of niet, onderworpen aan dezelfde regelgeving op het gebied van erfbelasting in Spanje.
Dit is serieus en iets waar ik totaal geen rekening mee heb gehouden. (Ik heb via testament erfgenamen aangewezen die geen directe familie zijn).quote:Op woensdag 20 september 2023 16:47 schreef Gunner het volgende:
https://www.belastingenspanje.nl/erven-schenken/
Hier wat tarieven over de erfbelasting in spanje. Kan je zelf afwegen of je dat de moeite waard vind.
https://www.financieelona(...)and-en-erfbelasting/
Het is wel moeilijk hier goede en betrouwbare informatie over te verzamelen trouwens. De meesten nabestaanden, in de vorm van een partner meestal, zullen het geld overboeken naar de tegenrekening na een overlijden.quote:Op woensdag 20 september 2023 23:37 schreef APK het volgende:
[..]
Dit is serieus en iets waar ik totaal geen rekening mee heb gehouden. (Ik heb via testament erfgenamen aangewezen die geen directe familie zijn).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leaseplanbankquote:Flexibel Sparen
De variabele spaarrente wordt vanaf maandag 25 september 2023 2,20% nominaal op jaarbasis. De spaarrente stijgt daarmee met 0,35%.
quote:Op donderdag 21 september 2023 12:42 schreef Tjalala het volgende:
NIBC verhoogt ook diverse rente'sWeer in de orde van 2% op de spaarrekening is wel mooi, bijna niet meer voor te stellen dat het ooit ruim 7% was. Enig minpuntje is dat de inflatie nog steeds een stuk hoger is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
0,35% procentpuntquote:Op vrijdag 22 september 2023 09:26 schreef Gunner het volgende:
[..]
Leaseplanbank:
Flexibel Sparen
De variabele spaarrente wordt vanaf maandag 25 september 2023 2,20% nominaal op jaarbasis. De spaarrente stijgt daarmee met 0,35%.
Zou gewoon tegen de 4% moeten zijn, dat krijgen al die banken ook van de ecb.quote:Op vrijdag 22 september 2023 09:36 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Weer in de orde van 2% op de spaarrekening is wel mooi, bijna niet meer voor te stellen dat het ooit ruim 7% was. Enig minpuntje is dat de inflatie nog steeds een stuk hoger is.
Niet sparen bij een Nederlandse grootbank en je krijgt veel meer. Bijkomend voordeel is dat Nederlandse banken leren dat ze geen vanzelfsprekend recht hebben op ons spaargeld.quote:Op vrijdag 22 september 2023 10:24 schreef 111210 het volgende:
[..]
Zou gewoon tegen de 4% moeten zijn, dat krijgen al die banken ook van de ecb.
Dus er wordt gewoon flink winst gemaakt met ons spaargeld.
Mwa onder een deel misschien, mn ouders en vele andere ouderen blijven stug bij de partij waar ze al jaren zitten, idem met verzekeringen en energie.quote:Op vrijdag 22 september 2023 10:56 schreef HiZ het volgende:
[..]
Niet sparen bij een Nederlandse grootbank en je krijgt veel meer. Bijkomend voordeel is dat Nederlandse banken leren dat ze geen vanzelfsprekend recht hebben op ons spaargeld.
Ja dat is heel raar die verwachten bij problemen dan ook loyaliteit terug van die bedrijven. Dat is vaak het moment dat ze er achter komen dat dat maar één richting opwerkt.quote:Op vrijdag 22 september 2023 11:20 schreef 111210 het volgende:
[..]
Mwa onder een deel misschien, mn ouders en vele andere ouderen blijven stug bij de partij waar ze al jaren zitten, idem met verzekeringen en energie.
Graag trouwe klant blijven terwijl je daardoor een dief van je eigen portomonee bent
Maar ze stallen dat geld helemaal niet (vrijwillig) bij de ecb, dus waarom zouden ze dan dat percentage moeten hanteren?quote:Op vrijdag 22 september 2023 10:24 schreef 111210 het volgende:
[..]
Zou gewoon tegen de 4% moeten zijn, dat krijgen al die banken ook van de ecb.
Dus er wordt gewoon flink winst gemaakt met ons spaargeld.
Beetje off topic. Sinds een paar jaar heeft iedereen het over procentpunt, voorheen was dat gewoon procent. Wat is het verschil?quote:
tel je 0.35 procentpunt op bij 3 kom je op een ander getal uit dan dat je er 0.35 procent bij optelt. Ik weet niet anders dan ditquote:Op vrijdag 22 september 2023 18:36 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Beetje off topic. Sinds een paar jaar heeft iedereen het over procentpunt, voorheen was dat gewoon procent. Wat is het verschil?
Een procent is een honderdste deel van iets, bijvoorbeeld: drie procent van tweehonderd is zes. Een procent is dus relatief. Een procentpunt is een punt op een procentschaal en is daarmee een absolute grootheid. Bijvoorbeeld: een stijging van vier naar vijf is een stijging van één, of een stijging van 25 procent; een stijging van vier naar vijf procent is een stijging van 25 procent of van één procentpunt.quote:Op vrijdag 22 september 2023 18:36 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Beetje off topic. Sinds een paar jaar heeft iedereen het over procentpunt, voorheen was dat gewoon procent. Wat is het verschil?
Het verschil is gewoon te groot om me te laten leiden door een naam.quote:Op vrijdag 22 september 2023 11:20 schreef 111210 het volgende:
[..]
Mwa onder een deel misschien, mn ouders en vele andere ouderen blijven stug bij de partij waar ze al jaren zitten, idem met verzekeringen en energie.
Graag trouwe klant blijven terwijl je daardoor een dief van je eigen portomonee bent
Ik zag net dat Revolut 3,04 op vrij opneembaar geeft. Wordt dagelijks (?) bijgeschreven.quote:Op dinsdag 26 september 2023 20:07 schreef KrekelJapie het volgende:
LeasePlan Bank heeft de rentes verhoogd.
Spaarrekening: van 1,87% naar 2,22%
Deposito's: alle looptijden 0,25% erbij. 1 jaar vast is nu 2,75%, 3 jaar vast 2,85%.
quote:Op woensdag 27 september 2023 19:46 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik zag net dat Revolut 3,04 op vrij opneembaar geeft. Wordt dagelijks (?) bijgeschreven.
Wise.com geeft 3.24%, vrij opneembaarquote:Op woensdag 27 september 2023 19:46 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik zag net dat Revolut 3,04 op vrij opneembaar geeft. Wordt dagelijks (?) bijgeschreven.
'Banken met hoge rente topic'quote:Op woensdag 27 september 2023 20:49 schreef snabbi het volgende:
[..]Dit is een spaartopic niet voor beleggingen/money funds
Zonder depositogarantiestelsel? Indien wel, uit welk land wordt deze garantie gegeven?quote:Op donderdag 28 september 2023 06:28 schreef 2xHenk het volgende:
[..]
Wise.com geeft 3.24%, vrij opneembaar
Tot 20.000 zo te zien. Estland.quote:Op donderdag 28 september 2023 06:32 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Zonder depositogarantiestelsel?
Wat gek, onder het Europees garantiestelsel zou dit toch ¤100.000 moeten zijn? Of is het geen sparen, maar een ander product?quote:Op donderdag 28 september 2023 06:35 schreef 2xHenk het volgende:
[..]
Tot 20.000 zo te zien. Estland.
Het gaat me niet om het hebben van een bankvergunning, maar dat het product geen spaarproduct is. Obligaties geven ook rente en noemen we geen sparen maar beleggen. In dit geval is het iig voor Revolut een fondsbelegging zover ik eerder uit de voorwaarden haalde:quote:Op donderdag 28 september 2023 06:31 schreef 2xHenk het volgende:
[..]
'Banken met hoge rente topic'
Revolut en Wise hebben beide een Europese bankvergunning EN hebben een hoge rente.
Die van Wise is gekoppeld aan de variabele rente van de ECB.
quote:Op maandag 28 augustus 2023 20:21 schreef snabbi het volgende:
[..]
Als ik in het menu onder Personal -> Savings klik, dan kom ik op een site uit waar "savings" worden aangeboden, terwijl het in werkelijkheid een fondsbelegging is. Geen sparen, omdat je gewoon een beleggingsrisico hebt dus ik kan het niet vergelijken met een spaarproduct.
Earn up to 5.2%* annual interest, paid daily
De asterisk verwijst naar de volgende tekst:
* The annual interest rate is presented as of 11/07/2023 and it is based on information provided by the fund manager. This is the rate offered to ultra users and it is net of any charges. Your returns may be lower depending on your subscription plan. The annual interest rate changes daily and may move in an unfavourable direction. For more information carefully examine our Risk Description Document.
en dat document is deze:
https://www.revolut.com/e(...)d-risks-description/
Raisin? Ik kreeg nl een soortgelijke tekst.quote:Op donderdag 28 september 2023 16:32 schreef KrekelJapie het volgende:
CKV heeft ons geïnformeerd dat het de variabele rente op de spaarrekening gaat verhogen van 2,75% p.j. naar 2,80% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op vrijdag 29 september om 12 uur 's middags.
Genoeg over gezegd in dit forum. Het is een beleggingsclub zonder bankvergunning. Je weet van te voren niet of het geld onder Duits of Iers depositogarantie valt. De rente is wel leuk, maar er zitten meer haken en ogen aan vast dan bij een traditionele bank of sparen via raisin.quote:Op zondag 1 oktober 2023 17:47 schreef Blester het volgende:
Al iemand over naar TradeRepublic? Ik heb sinds een week daar wat gestald. Rente is nu 4%.
Jawel hoor, bij aanmelden staat Citibank, Iers garantiestelsel. Het geld wordt daar dus ondergebracht.quote:Op zondag 1 oktober 2023 18:21 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Genoeg over gezegd in dit forum. Het is een beleggingsclub zonder bankvergunning. Je weet van te voren niet of het geld onder Duits of Iers depositogarantie valt. De rente is wel leuk, maar er zitten meer haken en ogen aan vast dan bij een traditionele bank of sparen via raisin.
Ik heb niet gezegd dat de depositogarantie niet van toepassing is. Ik heb alleen gezegd dat je van te horen niet weet of de garantie vanuit Ierland of Duitsland komt. Bij jou dus Ierland. Je krijgt geen eigen IBAN bij Republic. Het geld wordt op een verzamelrekening/ omnibus trustrekening gestald. Bij faillissement van Republic zal de verzamelrekening ontvluchten moeten worden. Lees anders dit forum even terug.quote:Op zondag 1 oktober 2023 21:09 schreef Blester het volgende:
[..]
Jawel hoor, bij aanmelden staat Citibank, Iers garantiestelsel. Het geld wordt daar dus ondergebracht.
[ afbeelding ]
quote:Begin met sparen
En ontvang rente over je spaargeld
Beste meneer Japie,
Het is fijn om geld achter de hand te hebben voor onverwachte kosten of bijvoorbeeld een leuke vakantie. En sparen op een spaarrekening heeft een aantal voordelen.
Zo geef je geld wat op je spaarrekening staat minder makkelijk uit en je ontvangt rente over je spaargeld op de spaarrekening.
Een spaarrekening openen is zo geregeld en kost niets extra maar levert dus wel wat extra op. Fijn toch?
Was het bovenste de maandelijkse update, hebben ze hierover wel gemaild?quote:Op dinsdag 26 september 2023 20:07 schreef KrekelJapie het volgende:
LeasePlan Bank heeft de rentes verhoogd.
Spaarrekening: van 1,87% naar 2,22%
Deposito's: alle looptijden 0,25% erbij. 1 jaar vast is nu 2,75%, 3 jaar vast 2,85%.
Ze geven geen maandelijkse update meer, er is nu geen vaste termijn wanneer ze rentes wijzigenquote:Op dinsdag 3 oktober 2023 20:06 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Was het bovenste de maandelijkse update, hebben ze hierover wel gemaild?
Ah oke, die wijziging had ik niet meer on top of mind. Mail ook niet gehad. Misschien uitgezet.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 09:16 schreef ES_FOK het volgende:
[..]
Ze geven geen maandelijkse update meer, er is nu geen vaste termijn wanneer ze rentes wijzigen
Ze hebben hier hier en over de laatste rentewijziging mij wel een mail gestuurd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |