Ik zag net dat Revolut 3,04 op vrij opneembaar geeft. Wordt dagelijks (?) bijgeschreven.quote:Op dinsdag 26 september 2023 20:07 schreef KrekelJapie het volgende:
LeasePlan Bank heeft de rentes verhoogd.
Spaarrekening: van 1,87% naar 2,22%
Deposito's: alle looptijden 0,25% erbij. 1 jaar vast is nu 2,75%, 3 jaar vast 2,85%.
quote:Op woensdag 27 september 2023 19:46 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik zag net dat Revolut 3,04 op vrij opneembaar geeft. Wordt dagelijks (?) bijgeschreven.
Wise.com geeft 3.24%, vrij opneembaarquote:Op woensdag 27 september 2023 19:46 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik zag net dat Revolut 3,04 op vrij opneembaar geeft. Wordt dagelijks (?) bijgeschreven.
'Banken met hoge rente topic'quote:Op woensdag 27 september 2023 20:49 schreef snabbi het volgende:
[..]Dit is een spaartopic niet voor beleggingen/money funds
Zonder depositogarantiestelsel? Indien wel, uit welk land wordt deze garantie gegeven?quote:Op donderdag 28 september 2023 06:28 schreef 2xHenk het volgende:
[..]
Wise.com geeft 3.24%, vrij opneembaar
Tot 20.000 zo te zien. Estland.quote:Op donderdag 28 september 2023 06:32 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Zonder depositogarantiestelsel?
Wat gek, onder het Europees garantiestelsel zou dit toch ¤100.000 moeten zijn? Of is het geen sparen, maar een ander product?quote:Op donderdag 28 september 2023 06:35 schreef 2xHenk het volgende:
[..]
Tot 20.000 zo te zien. Estland.
Het gaat me niet om het hebben van een bankvergunning, maar dat het product geen spaarproduct is. Obligaties geven ook rente en noemen we geen sparen maar beleggen. In dit geval is het iig voor Revolut een fondsbelegging zover ik eerder uit de voorwaarden haalde:quote:Op donderdag 28 september 2023 06:31 schreef 2xHenk het volgende:
[..]
'Banken met hoge rente topic'
Revolut en Wise hebben beide een Europese bankvergunning EN hebben een hoge rente.
Die van Wise is gekoppeld aan de variabele rente van de ECB.
quote:Op maandag 28 augustus 2023 20:21 schreef snabbi het volgende:
[..]
Als ik in het menu onder Personal -> Savings klik, dan kom ik op een site uit waar "savings" worden aangeboden, terwijl het in werkelijkheid een fondsbelegging is. Geen sparen, omdat je gewoon een beleggingsrisico hebt dus ik kan het niet vergelijken met een spaarproduct.
Earn up to 5.2%* annual interest, paid daily
De asterisk verwijst naar de volgende tekst:
* The annual interest rate is presented as of 11/07/2023 and it is based on information provided by the fund manager. This is the rate offered to ultra users and it is net of any charges. Your returns may be lower depending on your subscription plan. The annual interest rate changes daily and may move in an unfavourable direction. For more information carefully examine our Risk Description Document.
en dat document is deze:
https://www.revolut.com/e(...)d-risks-description/
Raisin? Ik kreeg nl een soortgelijke tekst.quote:Op donderdag 28 september 2023 16:32 schreef KrekelJapie het volgende:
CKV heeft ons geïnformeerd dat het de variabele rente op de spaarrekening gaat verhogen van 2,75% p.j. naar 2,80% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op vrijdag 29 september om 12 uur 's middags.
Genoeg over gezegd in dit forum. Het is een beleggingsclub zonder bankvergunning. Je weet van te voren niet of het geld onder Duits of Iers depositogarantie valt. De rente is wel leuk, maar er zitten meer haken en ogen aan vast dan bij een traditionele bank of sparen via raisin.quote:Op zondag 1 oktober 2023 17:47 schreef Blester het volgende:
Al iemand over naar TradeRepublic? Ik heb sinds een week daar wat gestald. Rente is nu 4%.
Jawel hoor, bij aanmelden staat Citibank, Iers garantiestelsel. Het geld wordt daar dus ondergebracht.quote:Op zondag 1 oktober 2023 18:21 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Genoeg over gezegd in dit forum. Het is een beleggingsclub zonder bankvergunning. Je weet van te voren niet of het geld onder Duits of Iers depositogarantie valt. De rente is wel leuk, maar er zitten meer haken en ogen aan vast dan bij een traditionele bank of sparen via raisin.
Ik heb niet gezegd dat de depositogarantie niet van toepassing is. Ik heb alleen gezegd dat je van te horen niet weet of de garantie vanuit Ierland of Duitsland komt. Bij jou dus Ierland. Je krijgt geen eigen IBAN bij Republic. Het geld wordt op een verzamelrekening/ omnibus trustrekening gestald. Bij faillissement van Republic zal de verzamelrekening ontvluchten moeten worden. Lees anders dit forum even terug.quote:Op zondag 1 oktober 2023 21:09 schreef Blester het volgende:
[..]
Jawel hoor, bij aanmelden staat Citibank, Iers garantiestelsel. Het geld wordt daar dus ondergebracht.
[ afbeelding ]
quote:Begin met sparen
En ontvang rente over je spaargeld
Beste meneer Japie,
Het is fijn om geld achter de hand te hebben voor onverwachte kosten of bijvoorbeeld een leuke vakantie. En sparen op een spaarrekening heeft een aantal voordelen.
Zo geef je geld wat op je spaarrekening staat minder makkelijk uit en je ontvangt rente over je spaargeld op de spaarrekening.
Een spaarrekening openen is zo geregeld en kost niets extra maar levert dus wel wat extra op. Fijn toch?
Was het bovenste de maandelijkse update, hebben ze hierover wel gemaild?quote:Op dinsdag 26 september 2023 20:07 schreef KrekelJapie het volgende:
LeasePlan Bank heeft de rentes verhoogd.
Spaarrekening: van 1,87% naar 2,22%
Deposito's: alle looptijden 0,25% erbij. 1 jaar vast is nu 2,75%, 3 jaar vast 2,85%.
Ze geven geen maandelijkse update meer, er is nu geen vaste termijn wanneer ze rentes wijzigenquote:Op dinsdag 3 oktober 2023 20:06 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Was het bovenste de maandelijkse update, hebben ze hierover wel gemaild?
Ah oke, die wijziging had ik niet meer on top of mind. Mail ook niet gehad. Misschien uitgezet.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 09:16 schreef ES_FOK het volgende:
[..]
Ze geven geen maandelijkse update meer, er is nu geen vaste termijn wanneer ze rentes wijzigen
Ze hebben hier hier en over de laatste rentewijziging mij wel een mail gestuurd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |