Ik wist niet dat Bunq al 2,46 gaf. Dat is idd wel een prima rente om er niet zoveel moeite voor te doen.quote:Op zaterdag 16 september 2023 09:37 schreef 111210 het volgende:
Zit voor nu prima bij bunq, die paar tientjes per jaar die het extra oplevert vind ik de moeite ook niet
Duitse bank.quote:Op zaterdag 16 september 2023 09:34 schreef Gunner het volgende:
[..]
Waarom? Bankieren is vertrouwen hebben, dat weet ik, maar het voelt heel goed om bv een mooie rente te krijgen bij (in dit geval) een Franse bank.
Waarom niet?quote:Op zaterdag 16 september 2023 09:41 schreef blomke het volgende:
Franse bank zou k i.d.d. ook niet doen.
Mijn ervaring met de Franse politie en Franse auto's trek ik door naar hun banken.quote:
Kleine toevoeging: je geld wordt gestald op omnibus trustrekeningen bij partnerbanken........quote:Op vrijdag 15 september 2023 23:14 schreef mrbombastic het volgende:
Trade Republic geeft vanaf 1 oktober 4% op vrij opneembaar spaargeld (over een bedrag van maximaal 50K).
Now we're talking!
https://www.telegraaf.nl/(...)c-gaat-4-rente-geven
Duitse aanbieder, maar met garantiestelsel uit Ierlandquote:Op zaterdag 16 september 2023 09:37 schreef 111210 het volgende:
[..]
Ja geen idee, binnen europa is het goed geregeld, misschien onderbuik gevoel.
In dit geval Duits toch?
Zit voor nu prima bij bunq, die paar tientjes per jaar die het extra oplevert vind ik de moeite ook niet
Deze partij is uitvoerig besproken in het vorige deel. Het is geen bank maar zij plaatsen het geld bij een bank waar er een depositogarantiestelsel van toepassing is (Ierland), en mijn argumentatie in het vorige topic is vooral dat je niet helemaal zeker weet hoe ver deze bescherming echt loopt.quote:Op zaterdag 16 september 2023 09:37 schreef 111210 het volgende:
[..]
Ja geen idee, binnen europa is het goed geregeld, misschien onderbuik gevoel.
In dit geval Duits toch?
Dit is waarom ik wel bij Raisin spaar, maar niet bij Trade Republic. Het is me te vaag en te veel een ‘constructie’quote:Op zaterdag 16 september 2023 09:52 schreef blomke het volgende:
[..]
Kleine toevoeging: je geld wordt gestald op omnibus trustrekeningen bij partnerbanken........
Stel dat er (ooit) weer lange rijen komen te staan bij de loketten van de banken. Spaargeld veilig stellen. Kan zomaar weer een keer gebeuren.....quote:Op zaterdag 16 september 2023 15:44 schreef Essebes het volgende:
[..]
Dit is waarom ik wel bij Raisin spaar, maar niet bij Trade Republic. Het is me te vaag en te veel een ‘constructie’
Sowieso Raisin. Aangezien Raisin een bankvergunning heeft en de deposito's op naam staan is dat binnen een week (wettelijk) geregeld. Voor een beleggingsonderneming die geld stalt onder een omnibus-account staat geen tijdslimiet en kan het zomaar een maand duren voordat uitgezocht isquote:Op zaterdag 16 september 2023 19:37 schreef obligataire het volgende:
[..]
Stel dat er (ooit) weer lange rijen komen te staan bij de loketten van de banken. Spaargeld veilig stellen. Kan zomaar weer een keer gebeuren.....
Bij wie is het geld dan eerder terug, bij TR of bij Raisin?
Hmm dat kan nog best een hoop gedoe geven als het fout gaat. Vraag me ook af hoe de belastingdienst dit categoriseert qua vermogensbelasting. Het lijkt me vergelijkbaar met de ‘vrije ruimte’ die je bij DeGiro aanhoudt?quote:Op zaterdag 16 september 2023 09:52 schreef blomke het volgende:
[..]
Kleine toevoeging: je geld wordt gestald op omnibus trustrekeningen bij partnerbanken........
quote:Beste Gunner,
We helpen je graag om je spaargeld te laten groeien.
Daarom verhogen we vanaf 15 september 2023 de rente van je Open Spaarrekening van 2,00% naar 2,65%* voor het saldo t/m ¤ 300.000.
Dat soort uitspraken hebben wat verduidelijking nodig.quote:
Wat de belastingdienst categoriseert, vind ik minder zorgwekkend dan de routes die het spaargeld volgt: zijn die navolgbaar?quote:Op zaterdag 16 september 2023 21:55 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Hmm dat kan nog best een hoop gedoe geven als het fout gaat. Vraag me ook af hoe de belastingdienst dit categoriseert qua vermogensbelasting. Het lijkt me vergelijkbaar met de ‘vrije ruimte’ die je bij DeGiro aanhoudt?
Zeg jij t maar. Ik heb geen idee.quote:Op dinsdag 19 september 2023 13:10 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dat soort uitspraken hebben wat verduidelijking nodig.
Waar verschilt het spaanse DGS met dat van NL?
Je doet voorkomen alsof je er wat van wist of slechte ervaringen mee had.quote:Op dinsdag 19 september 2023 18:37 schreef Miniem het volgende:
[..]
Zeg jij t maar. Ik heb geen idee.
Omdat? Leek me logisch dat NL garantiestelsel voor NL garant staat. Weet dan niet hoe dat werkt met zon buitenlands garantiestelsel.quote:Op dinsdag 19 september 2023 18:39 schreef Gunner het volgende:
[..]
Je doet voorkomen alsof je er wat van wist of slechte ervaringen mee had.
Het is niet veiliger of onveiliger dan het Nederlandse.
Omdat dat Europees geregeld is.quote:Op dinsdag 19 september 2023 22:13 schreef Miniem het volgende:
[..]
Omdat? Leek me logisch dat NL garantiestelsel voor NL garant staat. Weet dan niet hoe dat werkt met zon buitenlands garantiestelsel.
Misschien moet je dan eerst een vraag stellen voor je een stelling poneert?quote:Op dinsdag 19 september 2023 22:13 schreef Miniem het volgende:
[..]
Omdat? Leek me logisch dat NL garantiestelsel voor NL garant staat. Weet dan niet hoe dat werkt met zon buitenlands garantiestelsel.
Als je als niet verwante iets erft ja. Niet onredelijk. De vermogensbelasting is daar tegenover nagenoeg niet bestaand.quote:Op dinsdag 19 september 2023 23:35 schreef zeeland6 het volgende:
Het Spaanse DGS is niet zozeer het probleem. De Spaanse erfbelasting wel. Dat kan in Spanje hoog oplopen tot 82%.
Er bestaat in Spanje een verplichting om erfbelasting te betalen wanneer een persoon een goed erft dat zich op Spaans grondgebied bevindt, ongeacht of hij inwoner van Spanje is. Sinds de uitspraak van 2018 in Spanje, zijn residenten en niet-residenten, of ze nu EU-burgers zijn of niet, onderworpen aan dezelfde regelgeving op het gebied van erfbelasting in Spanje.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |