abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210609175
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 15:24 schreef ES_FOK het volgende:

[..]
Probeer dit voor mijn schoonmoeder te activeren (wil nergens anders sparen dan bij de Rabo) , wil maar niet lukken via de site , wacht op antwoord van de helpdesk
CKV België geeft meer rente met minder beperkingen (via Raisin)
pi_210609382
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 03:22 schreef HiZ het volgende:

[..]
CKV België geeft meer rente met minder beperkingen (via Raisin)
Grootbanken houden van schoonmoeders. Dit blijven zitten waar ze altijd bankieren.
pi_210609453
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 06:37 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Grootbanken houden van schoonmoeders. Dit blijven zitten waar ze altijd bankieren.
Nou, ik heb mijn moeder wel naar Raisin kunnen krijgen. Ze spreekt echter geen Engels, dus het identificatieproces was een drama. Wel meer dan 30 keer geprobeerd. Ze kreeg heel vaak eenzelfde gozer die, zodra hij haar weer zag, haar gewoon wegdrukte! Hoezo klantvriendelijk 😭 . Ook had ze een buurmeisje erbij gehaald, aar toen werd het proces afgebroken, je mag echt geen andere mensen in de ruimte bij je hebben.

Maar goed. Tot ze een lieve dame trof die haar er wel netjes doorheen lootste. Als je hier echter doorheen bent, is het verder een eitje (har eigen woorden!)
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_210610159
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 06:37 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Dit dus, schoonmoeder van 82 jaar heeft geen zin in allerlei gedoe. Heeft geen internet, geen smartphone etc.
  dinsdag 12 september 2023 @ 09:36:09 #205
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_210610241
M'n vader heeft een hekel aan QR-codes en apps dus daar hoef ik niet over te beginnen bij ze.

Altijd met technologie bezig geweest in z'n leven maar is een beetje aan het doorslaan als het gaat om paranoia rondom die onderwerpen.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_210616015
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 15:11 schreef RamboDirk het volgende:
Wat vinden jullie van dat nieuwe product van de rabobank? tijdslot sparen
[..]
https://www.rabobank.nl/p(...)/rabo-tijdslotsparen

Gedeelte van mijn vrije vermogen daar nu neergezet.
Klinkt als een spaardeposito van 3 maanden met variabele rente tot 2,25%.
Voor Rabo klanten een laagdrempelige manier om wat extra rente te krijgen.
pi_210616053
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 09:26 schreef ES_FOK het volgende:

[..]
Dit dus, schoonmoeder van 82 jaar heeft geen zin in allerlei gedoe. Heeft geen internet, geen smartphone etc.
Ik snap jouw schoonmoeder wel. Op zo'n leeftijd wil ik me ook niet meer druk hoeven maken om een procentje meer, risico analyseren en dergelijke.
Dan wil je zonder al te veel gedoe kunnen genieten. (En daarom spannen we ons de jaren ervoor wat meer in om de schaapjes op het droge te krijgen).
pi_210623526
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2023 18:02 schreef Godshand het volgende:

[..]
Daar kan je iets aan laten doen, je huisarts of bij R&P/LIF kunnen ze je er meer over vertellen...

Maakt je leven weer iets comfortabeler...
Sorry, je hebt mij aan het lachen gemaakt! :o
Verder heb ik een prima leventje zonder issues, maar een rinkelende telefoon of rinkelende deurbel is echt not done voor mij.

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 07:16 schreef Essebes het volgende:

[..]
Nou, ik heb mijn moeder wel naar Raisin kunnen krijgen. Ze spreekt echter geen Engels, dus het identificatieproces was een drama. Wel meer dan 30 keer geprobeerd. Ze kreeg heel vaak eenzelfde gozer die, zodra hij haar weer zag, haar gewoon wegdrukte! Hoezo klantvriendelijk 😭 . Ook had ze een buurmeisje erbij gehaald, aar toen werd het proces afgebroken, je mag echt geen andere mensen in de ruimte bij je hebben.

Maar goed. Tot ze een lieve dame trof die haar er wel netjes doorheen lootste. Als je hier echter doorheen bent, is het verder een eitje (har eigen woorden!)
Ik heb mijn vader onlangs van Raisin voorzien. Ik heb hem late zien hoe het moet en dat hij op werkdag tussen 08:00-16:00 uur moet bellen want dan hebben "ze" Nederlandstalige medewerkers. :{ :'(

Na 5x Engelstalig (!!!) bellen kreeg hij uiteindelijk een Vlaming aan de lijn. Het is gelukt, maar het heeft wel even geduurd.
pi_210623843
het zal wel aan mij liggen, maar wanneer je met buitenlandse partijen in zee gaat moet je ook verwachten dat de nederlandse service lager ligt dan je bij nederlandse partijen gewend bent.
pi_210624093
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 15:10 schreef snabbi het volgende:
het zal wel aan mij liggen, maar wanneer je met buitenlandse partijen in zee gaat moet je ook verwachten dat de nederlandse service lager ligt dan je bij nederlandse partijen gewend bent.
Mijn ervaring met Open Bank, is dat het gewoon volstrekt onlogisch is, maar wel werkt.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_210626274
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 15:10 schreef snabbi het volgende:
Opzich heb je gelijk, maar de website en de App zijn gewoon in het Nederlands, en ze geven duidelijk aan dat ze ook Nederlandstalige klantenservice medewerkers hebben. Dan richt je je duidelijk op o.a, de nederlandse klant en daar was in ieder geval de verwachting aan mijn moeders kant wel op gebaseerd.
Maar goed, gelukt, dus geen issues meer 😎 Sparen als een zonnetje!
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_210630850
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 07:16 schreef Essebes het volgende:

[..]

Het zou kunnen helpen als ze mensen zouden aannemen die zich realiseren dat het ene Engels niet gelijk is aan het andere Engels. Mijn Engels is serieus goed en ik kreeg te maken met iemand die een zo raar accent had dat ik niet begreep wat hij zei. Mijn partner kreeg te maken met een waarschijnlijk Oost-Europese dame die compleet met Slavisch accent hem wel door het proces kon leiden. En zijn Engels is beduidend slechter, naast het feit dat hij altijd gestrest is in dat soort situaties.

Uiteindelijk had ik meer tijd nodig om de legitimatie af te ronden.

Verder erg tevreden over Raisin.
pi_210630892
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 september 2023 09:36 schreef Gunner het volgende:
M'n vader heeft een hekel aan QR-codes en apps dus daar hoef ik niet over te beginnen bij ze.

Altijd met technologie bezig geweest in z'n leven maar is een beetje aan het doorslaan als het gaat om paranoia rondom die onderwerpen.
Een vriend van mij (ik ben al wat ouder) durft nog steeds niet met zijn pasje te betalen bij de AH. Mijn oude iPhone kreeg ik na een paar maanden terug. Omdat hij het te bewerkelijk vond om het ding elke avond aan de oplader te hangen 😂
pi_210631287
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 10:15 schreef HiZ het volgende:

[..]
Een vriend van mij (ik ben al wat ouder) durft nog steeds niet met zijn pasje te betalen bij de AH. Mijn oude iPhone kreeg ik na een paar maanden terug. Omdat hij het te bewerkelijk vond om het ding elke avond aan de oplader te hangen 😂
Zo'n vriend heb ik ook: ik leende hem mijn decoupeerzaag uit. Om het zaagje te vervangen, schroefde ie de beide helften van het motorhuis uit elkaar.

[ Bericht 0% gewijzigd door blomke op 14-09-2023 11:08:10 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_210633805
Toch weer een verhoging door ECB.
pi_210634353
De vorige verhoging heeft de banken niet echt in beweging gebracht. Ik denk dat ze nu wel 'moeten' om geloofwaardig te blijven.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_210634546
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 15:52 schreef ondeugend het volgende:
De vorige verhoging heeft de banken niet echt in beweging gebracht. Ik denk dat ze nu wel 'moeten' om geloofwaardig te blijven.
Grootbanken zijn allang niet meer geloofwaardig (de RABO voorop), dus daarvoor hoeven ze het niet te doen.
pi_210634917
Waarom kunnen we eigenlijk niet als particulier daar niet terecht.

Wij betalen immers als belasting betaler ook de ecb.

Banken krijgen 4% rente over spaargeld van iemand anders en geven zelf 1,5.
Lekker slapend rijk worden.
pi_210635216
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 17:00 schreef Kickinalfa het volgende:
Waarom kunnen we eigenlijk niet als particulier daar niet terecht.

Wij betalen immers als belasting betaler ook de ecb.

Banken krijgen 4% rente over spaargeld van iemand anders en geven zelf 1,5.
Lekker slapend rijk worden.
Als het allemaal zo makkelijk is, dan zou ik zeggen begin zelf een bank.
  donderdag 14 september 2023 @ 18:17:51 #220
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_210635785
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 14:48 schreef ES_FOK het volgende:
Toch weer een verhoging door ECB.
Renault al naar 2.75

[ Bericht 0% gewijzigd door Gunner op 14-09-2023 18:41:01 ]
pi_210639651
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 15:52 schreef ondeugend het volgende:
De banken hoeven geen moeite te doen kapitaal aan te trekken. Dus waarom zouden ze?
pi_210647919
Trade Republic geeft vanaf 1 oktober 4% op vrij opneembaar spaargeld (over een bedrag van maximaal 50K).

Now we're talking!

https://www.telegraaf.nl/(...)c-gaat-4-rente-geven
pi_210649357
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 23:14 schreef mrbombastic het volgende:
Trade Republic geeft vanaf 1 oktober 4% op vrij opneembaar spaargeld (over een bedrag van maximaal 50K).

Now we're talking!

https://www.telegraaf.nl/(...)c-gaat-4-rente-geven
Kijk dat is fijn, ken de bank of broker niet. En blijf toch altijd een beetje huiverig om mn geld buiten nederland te stallen.
  zaterdag 16 september 2023 @ 09:34:18 #224
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_210649365
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 09:33 schreef 111210 het volgende:
En blijf toch altijd een beetje huiverig om mn geld buiten nederland te stallen.
Waarom? Bankieren is vertrouwen hebben, dat weet ik, maar het voelt heel goed om bv een mooie rente te krijgen bij (in dit geval) een Franse bank.
pi_210649385
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 september 2023 09:34 schreef Gunner het volgende:

[..]
Waarom? Bankieren is vertrouwen hebben, dat weet ik, maar het voelt heel goed om bv een mooie rente te krijgen bij (in dit geval) een Franse bank.
Ja geen idee, binnen europa is het goed geregeld, misschien onderbuik gevoel.

In dit geval Duits toch?

Zit voor nu prima bij bunq, die paar tientjes per jaar die het extra oplevert vind ik de moeite ook niet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')