Misschien moet je dan eerst een vraag stellen voor je een stelling poneert?quote:Op dinsdag 19 september 2023 22:13 schreef Miniem het volgende:
[..]
Omdat? Leek me logisch dat NL garantiestelsel voor NL garant staat. Weet dan niet hoe dat werkt met zon buitenlands garantiestelsel.
Als je als niet verwante iets erft ja. Niet onredelijk. De vermogensbelasting is daar tegenover nagenoeg niet bestaand.quote:Op dinsdag 19 september 2023 23:35 schreef zeeland6 het volgende:
Het Spaanse DGS is niet zozeer het probleem. De Spaanse erfbelasting wel. Dat kan in Spanje hoog oplopen tot 82%.
Er bestaat in Spanje een verplichting om erfbelasting te betalen wanneer een persoon een goed erft dat zich op Spaans grondgebied bevindt, ongeacht of hij inwoner van Spanje is. Sinds de uitspraak van 2018 in Spanje, zijn residenten en niet-residenten, of ze nu EU-burgers zijn of niet, onderworpen aan dezelfde regelgeving op het gebied van erfbelasting in Spanje.
Dit is serieus en iets waar ik totaal geen rekening mee heb gehouden. (Ik heb via testament erfgenamen aangewezen die geen directe familie zijn).quote:Op woensdag 20 september 2023 16:47 schreef Gunner het volgende:
https://www.belastingenspanje.nl/erven-schenken/
Hier wat tarieven over de erfbelasting in spanje. Kan je zelf afwegen of je dat de moeite waard vind.
https://www.financieelona(...)and-en-erfbelasting/
Het is wel moeilijk hier goede en betrouwbare informatie over te verzamelen trouwens. De meesten nabestaanden, in de vorm van een partner meestal, zullen het geld overboeken naar de tegenrekening na een overlijden.quote:Op woensdag 20 september 2023 23:37 schreef APK het volgende:
[..]
Dit is serieus en iets waar ik totaal geen rekening mee heb gehouden. (Ik heb via testament erfgenamen aangewezen die geen directe familie zijn).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leaseplanbankquote:Flexibel Sparen
De variabele spaarrente wordt vanaf maandag 25 september 2023 2,20% nominaal op jaarbasis. De spaarrente stijgt daarmee met 0,35%.
quote:Op donderdag 21 september 2023 12:42 schreef Tjalala het volgende:
NIBC verhoogt ook diverse rente'sWeer in de orde van 2% op de spaarrekening is wel mooi, bijna niet meer voor te stellen dat het ooit ruim 7% was. Enig minpuntje is dat de inflatie nog steeds een stuk hoger is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
0,35% procentpuntquote:Op vrijdag 22 september 2023 09:26 schreef Gunner het volgende:
[..]
Leaseplanbank:
Flexibel Sparen
De variabele spaarrente wordt vanaf maandag 25 september 2023 2,20% nominaal op jaarbasis. De spaarrente stijgt daarmee met 0,35%.
Zou gewoon tegen de 4% moeten zijn, dat krijgen al die banken ook van de ecb.quote:Op vrijdag 22 september 2023 09:36 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Weer in de orde van 2% op de spaarrekening is wel mooi, bijna niet meer voor te stellen dat het ooit ruim 7% was. Enig minpuntje is dat de inflatie nog steeds een stuk hoger is.
Niet sparen bij een Nederlandse grootbank en je krijgt veel meer. Bijkomend voordeel is dat Nederlandse banken leren dat ze geen vanzelfsprekend recht hebben op ons spaargeld.quote:Op vrijdag 22 september 2023 10:24 schreef 111210 het volgende:
[..]
Zou gewoon tegen de 4% moeten zijn, dat krijgen al die banken ook van de ecb.
Dus er wordt gewoon flink winst gemaakt met ons spaargeld.
Mwa onder een deel misschien, mn ouders en vele andere ouderen blijven stug bij de partij waar ze al jaren zitten, idem met verzekeringen en energie.quote:Op vrijdag 22 september 2023 10:56 schreef HiZ het volgende:
[..]
Niet sparen bij een Nederlandse grootbank en je krijgt veel meer. Bijkomend voordeel is dat Nederlandse banken leren dat ze geen vanzelfsprekend recht hebben op ons spaargeld.
Ja dat is heel raar die verwachten bij problemen dan ook loyaliteit terug van die bedrijven. Dat is vaak het moment dat ze er achter komen dat dat maar één richting opwerkt.quote:Op vrijdag 22 september 2023 11:20 schreef 111210 het volgende:
[..]
Mwa onder een deel misschien, mn ouders en vele andere ouderen blijven stug bij de partij waar ze al jaren zitten, idem met verzekeringen en energie.
Graag trouwe klant blijven terwijl je daardoor een dief van je eigen portomonee bent
Maar ze stallen dat geld helemaal niet (vrijwillig) bij de ecb, dus waarom zouden ze dan dat percentage moeten hanteren?quote:Op vrijdag 22 september 2023 10:24 schreef 111210 het volgende:
[..]
Zou gewoon tegen de 4% moeten zijn, dat krijgen al die banken ook van de ecb.
Dus er wordt gewoon flink winst gemaakt met ons spaargeld.
Beetje off topic. Sinds een paar jaar heeft iedereen het over procentpunt, voorheen was dat gewoon procent. Wat is het verschil?quote:
tel je 0.35 procentpunt op bij 3 kom je op een ander getal uit dan dat je er 0.35 procent bij optelt. Ik weet niet anders dan ditquote:Op vrijdag 22 september 2023 18:36 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Beetje off topic. Sinds een paar jaar heeft iedereen het over procentpunt, voorheen was dat gewoon procent. Wat is het verschil?
Een procent is een honderdste deel van iets, bijvoorbeeld: drie procent van tweehonderd is zes. Een procent is dus relatief. Een procentpunt is een punt op een procentschaal en is daarmee een absolute grootheid. Bijvoorbeeld: een stijging van vier naar vijf is een stijging van één, of een stijging van 25 procent; een stijging van vier naar vijf procent is een stijging van 25 procent of van één procentpunt.quote:Op vrijdag 22 september 2023 18:36 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Beetje off topic. Sinds een paar jaar heeft iedereen het over procentpunt, voorheen was dat gewoon procent. Wat is het verschil?
Het verschil is gewoon te groot om me te laten leiden door een naam.quote:Op vrijdag 22 september 2023 11:20 schreef 111210 het volgende:
[..]
Mwa onder een deel misschien, mn ouders en vele andere ouderen blijven stug bij de partij waar ze al jaren zitten, idem met verzekeringen en energie.
Graag trouwe klant blijven terwijl je daardoor een dief van je eigen portomonee bent
Ik zag net dat Revolut 3,04 op vrij opneembaar geeft. Wordt dagelijks (?) bijgeschreven.quote:Op dinsdag 26 september 2023 20:07 schreef KrekelJapie het volgende:
LeasePlan Bank heeft de rentes verhoogd.
Spaarrekening: van 1,87% naar 2,22%
Deposito's: alle looptijden 0,25% erbij. 1 jaar vast is nu 2,75%, 3 jaar vast 2,85%.
quote:Op woensdag 27 september 2023 19:46 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik zag net dat Revolut 3,04 op vrij opneembaar geeft. Wordt dagelijks (?) bijgeschreven.
Wise.com geeft 3.24%, vrij opneembaarquote:Op woensdag 27 september 2023 19:46 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik zag net dat Revolut 3,04 op vrij opneembaar geeft. Wordt dagelijks (?) bijgeschreven.
'Banken met hoge rente topic'quote:Op woensdag 27 september 2023 20:49 schreef snabbi het volgende:
[..]Dit is een spaartopic niet voor beleggingen/money funds
Zonder depositogarantiestelsel? Indien wel, uit welk land wordt deze garantie gegeven?quote:Op donderdag 28 september 2023 06:28 schreef 2xHenk het volgende:
[..]
Wise.com geeft 3.24%, vrij opneembaar
Tot 20.000 zo te zien. Estland.quote:Op donderdag 28 september 2023 06:32 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Zonder depositogarantiestelsel?
Wat gek, onder het Europees garantiestelsel zou dit toch ¤100.000 moeten zijn? Of is het geen sparen, maar een ander product?quote:Op donderdag 28 september 2023 06:35 schreef 2xHenk het volgende:
[..]
Tot 20.000 zo te zien. Estland.
Het gaat me niet om het hebben van een bankvergunning, maar dat het product geen spaarproduct is. Obligaties geven ook rente en noemen we geen sparen maar beleggen. In dit geval is het iig voor Revolut een fondsbelegging zover ik eerder uit de voorwaarden haalde:quote:Op donderdag 28 september 2023 06:31 schreef 2xHenk het volgende:
[..]
'Banken met hoge rente topic'
Revolut en Wise hebben beide een Europese bankvergunning EN hebben een hoge rente.
Die van Wise is gekoppeld aan de variabele rente van de ECB.
quote:Op maandag 28 augustus 2023 20:21 schreef snabbi het volgende:
[..]
Als ik in het menu onder Personal -> Savings klik, dan kom ik op een site uit waar "savings" worden aangeboden, terwijl het in werkelijkheid een fondsbelegging is. Geen sparen, omdat je gewoon een beleggingsrisico hebt dus ik kan het niet vergelijken met een spaarproduct.
Earn up to 5.2%* annual interest, paid daily
De asterisk verwijst naar de volgende tekst:
* The annual interest rate is presented as of 11/07/2023 and it is based on information provided by the fund manager. This is the rate offered to ultra users and it is net of any charges. Your returns may be lower depending on your subscription plan. The annual interest rate changes daily and may move in an unfavourable direction. For more information carefully examine our Risk Description Document.
en dat document is deze:
https://www.revolut.com/e(...)d-risks-description/
Raisin? Ik kreeg nl een soortgelijke tekst.quote:Op donderdag 28 september 2023 16:32 schreef KrekelJapie het volgende:
CKV heeft ons geïnformeerd dat het de variabele rente op de spaarrekening gaat verhogen van 2,75% p.j. naar 2,80% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op vrijdag 29 september om 12 uur 's middags.
Genoeg over gezegd in dit forum. Het is een beleggingsclub zonder bankvergunning. Je weet van te voren niet of het geld onder Duits of Iers depositogarantie valt. De rente is wel leuk, maar er zitten meer haken en ogen aan vast dan bij een traditionele bank of sparen via raisin.quote:Op zondag 1 oktober 2023 17:47 schreef Blester het volgende:
Al iemand over naar TradeRepublic? Ik heb sinds een week daar wat gestald. Rente is nu 4%.
Jawel hoor, bij aanmelden staat Citibank, Iers garantiestelsel. Het geld wordt daar dus ondergebracht.quote:Op zondag 1 oktober 2023 18:21 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Genoeg over gezegd in dit forum. Het is een beleggingsclub zonder bankvergunning. Je weet van te voren niet of het geld onder Duits of Iers depositogarantie valt. De rente is wel leuk, maar er zitten meer haken en ogen aan vast dan bij een traditionele bank of sparen via raisin.
Ik heb niet gezegd dat de depositogarantie niet van toepassing is. Ik heb alleen gezegd dat je van te horen niet weet of de garantie vanuit Ierland of Duitsland komt. Bij jou dus Ierland. Je krijgt geen eigen IBAN bij Republic. Het geld wordt op een verzamelrekening/ omnibus trustrekening gestald. Bij faillissement van Republic zal de verzamelrekening ontvluchten moeten worden. Lees anders dit forum even terug.quote:Op zondag 1 oktober 2023 21:09 schreef Blester het volgende:
[..]
Jawel hoor, bij aanmelden staat Citibank, Iers garantiestelsel. Het geld wordt daar dus ondergebracht.
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |