abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210056428
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2023 12:09 schreef fietsie het volgende:

[..]
Thnx; ik kreeg er net ook al een voor komkommersoep; ik ga die komkommer helemaal de shit maken ;)
Bij szechuangerechten kan je ook altijd wel in azijn ingelegde komkommer kwijt. Geef maar een gil als ik wat dingen uit moet tikken (kan vanavond worden -> bakkerij)
La derecha oprime, la izquierda libera
  donderdag 27 juli 2023 @ 12:24:58 #202
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_210056444
quote:
2s.gif Op donderdag 27 juli 2023 12:23 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Ik heb het met alles waar dat inzit ja, dat "type" burger/worstje.
Ik heb het ook al een paar keer gehad. Ik ga er eens op letten. Had nog nooit gehoord van plantaardige hemoglobine maar echt precies dat, een raar soort zurige nasmaak die heel lang blijft waardoor ik het echt niet meer hoef. Vooral de burgers van beyond meat hadden dit effect bij mij en daar loop ik nu met een boog omheen.
pi_210056502
Hoe het komt weet ik niet. Alles bij elkaar denk ik.
Vlees eten we thuis nauwelijks meer. Hooguit 1 x In de week.

Het is deels de info van Candaasje of de plaatjes van overbevolkte stallen.
Ben er helemaal klaar mee. Af en toe eens vega schnitzel.

Verder heeft de parasol beschermhoes het begeven.
‘Even’ een andere uitzoeken -als ik de hoogte heb bepaald wanneer het droog is - wat een crime 8)7
pi_210056524
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2023 12:25 schreef yinu het volgende:

[..]
Vooral de burgers van beyond meat hadden dit effect bij mij en daar loop ik nu met een boog omheen.
Herkenbaar :Y

Wij eten nu zo'n 1,5 jaar vegetarisch thuis. Behalve in de vakantie dan gaat de bbq meestal nog wel aan.
pi_210056565
Ik woon met met een carnivoor in huis en diegene kookt altijd :')
Als we kant en klare gerechten eten of in restaurants kies ik wel bij voorkeur de vegetarische gerechten.
Gisteravond at ik mozzerellaburgers met sla. Was erg lekker :9
pi_210056859
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2023 12:34 schreef Blues het volgende:
Ik woon met met een carnivoor in huis en diegene kookt altijd :')
Als we kant en klare gerechten eten of in restaurants kies ik wel bij voorkeur de vegetarische gerechten.
Gisteravond at ik mozzerellaburgers met sla. Was erg lekker :9
Wij hebben een paar jaar volledig vega gegeten, maar ik wordt daar zelf op verschillende vlakken niet gelukkig van. Als het even kan wil ik zo traceerbaar mogelijk eten. En dat hoeft echt niet van de aryuvedische hiperdynamische lokale plukkerij, maar liever ook geen door Shell gekraakte plantaardige vetten (kraken doe je met huizen, niet met olie :P ).

En mijn lokale kop-staart-slager waar ik brood mee ruil voor vlees, is supertraceerbaar. En een stukje unilever is dat niet.

Nog even los van terroir, textuur, etc.
La derecha oprime, la izquierda libera
  Moderator / Redactie Sport donderdag 27 juli 2023 @ 13:00:48 #208
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_210056915
Goed vlees of geen vlees is de stelregel. Over het algemeen haal ik mijn vlees bij slagers, waar ik van weet waar het vlees vandaan komt.

Vanavond toko dus dan is de stelregel niet van toepassing :P. Wel een andere toko dan normaal. Mijn favoriete toko vlak bij werk is aan het verbouwen. Gelukkig zijn er nog drie anderen + 2 Surinamers. Ik heb een andere toko uit de buurt gekozen.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  donderdag 27 juli 2023 @ 13:14:56 #209
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210057106
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2023 12:25 schreef yinu het volgende:
Had nog nooit gehoord van plantaardige hemoglobine maar echt precies dat, een raar soort zurige nasmaak die heel lang blijft waardoor ik het echt niet meer hoef. Vooral de burgers van beyond meat hadden dit effect bij mij en daar loop ik nu met een boog omheen.
Niet alleen de consumenten, beyond meat is in afgelopen 2-3 jaar van rond de 140 dollar naar 14 gegaan aan de beurs.
pi_210057223
Zurige nasmaak vind ik al heel snel bij vleesvervangers. Bij Beyond meat nog niet opgemerkt (maar heb ze nog niet vaker dan 3x gegeten :P). Mijn oudste zoon eet sinds een paar maanden vaker vega met mij mee en hij proeft het zurige nog 10x eerder dan ik. Hij vond de schnitzel van Beyond meat vooral iets te 'stevig' van structuur, maar de smaak wel prima.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_210057248
quote:
2s.gif Op donderdag 27 juli 2023 12:56 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Wij hebben een paar jaar volledig vega gegeten, maar ik wordt daar zelf op verschillende vlakken niet gelukkig van. Als het even kan wil ik zo traceerbaar mogelijk eten. En dat hoeft echt niet van de aryuvedische hiperdynamische lokale plukkerij, maar liever ook geen door Shell gekraakte plantaardige vetten (kraken doe je met huizen, niet met olie :P ).

En mijn lokale kop-staart-slager waar ik brood mee ruil voor vlees, is supertraceerbaar. En een stukje unilever is dat niet.

Nog even los van terroir, textuur, etc.
Ik denk dat ieder principe onderhandelbaar is. Eten zonder leed is heel moeilijk, zowel om na te gaan als om vol te houden. Maar ik probeer wel om met mijn ‘pleziertjes’ zo min mogelijk schade aan te richten. Dus meestal eet ik geen vlees. Maar zo wel, dan inderdaad traceerbaar, weinig bewerkt en van niet al te zielige dieren.

Mijn persoonlijke overweging t.a.v. vlees is 60% ethisch en 40% gezondheid trouwens. Zelfs het conservatieve Voedingscentrum geeft aan dat overmatige vleesconsumptie het risico op kanker, diabetes en beroertes vergroot. En overmatig = voor veel mensen gemiddeld. En inderdaad, bewerkt, rood en vet vlees zijn erger dan onbewerkt en mager. Maar ik heb al eens kanker gehad en zou het best prima vinden om dat niet nog eens te doen.

Ook op andere vlakken die ik binnen mijn mogelijkheden m’n best om mijn negatieve impact op de wereld te verminderen en binnen de mogelijkheden ook mijn eigen lijden/kans op ziekte te verminderen. 100% lukt nooit. Maar je kunt best een hoop doen.

Ik ben geen evangelist verder, daarvoor weet ik zelf te weinig zeker wat er dan wél goed is.

Als ik op een feestje ben of bij iemand mee-eet, eet ik wat de pot schaft en drink ik misschien een half glas wijn of gewoon water uit de kraan, maar als iemand van tevoren vraagt wat ik wel of niet eet geef ik wel aan: liever geen vlees en geen alcohol. Ik merk toch dat mijn niet-vlees-eten en niet-alcohol-drinken vaak een soort defensieve reacties oproepen. Alsof ik nog overgehaald kan worden om bij het vlees-en-bier-kamp te komen ofzo? Ook proberen mensen soms zó hard om een ‘volledige’ maaltijd voor mij te maken zonder vlees, alsof het een levensgevaarlijke exercitie is om een keertje gewoon pasta met pesto te eten. Of dat vleesvervangers zó ongezond zijn. Terwijl de vleeseters zonder problemen verkoolde barbecueworstjes, of pasta carbonara met supervette en bewerkte spek krijgen. Alsof dat dan het toonbeeld van gezondheid is. Mensen :?
  donderdag 27 juli 2023 @ 13:29:08 #212
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_210057284
Ik eet een of twee keer per week biologisch (of in de buurt) vlees, vaker twee. Bij barbecueën eten we minder vlees dan voorheen. Tijdens lunch en bij afhaal eet ik nooit vlees. Bij uit eten gaan meestal wel. Ik vind dit wel een acceptabele verhouding zo.

Daarnaast eet ik steeds minder rund en zuivel ivm de grote ecologische voetafdruk.

Vleesvervangers ook zelden. Toevallig heb ik een paar dagen geleden een doos vegetarische frituurhapjes gekocht. Een paar keer per jaar koop ik vega shoarma/gyros voor bij een extra lekkere lunch.

Ik ga nu eens kijken wat ik te lunchen eet bij het aangebroken blikje linzen.
Spoilers!
pi_210057295
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juli 2023 12:28 schreef AnneX het volgende:
Hoe het komt weet ik niet. Alles bij elkaar denk ik.
Vlees eten we thuis nauwelijks meer. Hooguit 1 x In de week.

Het is deels de info van Candaasje of de plaatjes van overbevolkte stallen.
Ben er helemaal klaar mee. Af en toe eens vega schnitzel.

Verder heeft de parasol beschermhoes het begeven.
‘Even’ een andere uitzoeken -als ik de hoogte heb bepaald wanneer het droog is - wat een crime 8)7
Ik vind het best makkelijk om vegetarisch te eten met HelloFresh. Wij eten nu ook max twee keer per week vlees en dat bevalt prima. Als ik aan vroeger denk is dat al een enorm verschil. We aten thuis echt elke dag vlees. En als ik er geen zin in had dan zei mijn moeder dat we het op moesten eten, want er waren ook mensen die geen vlees konden betalen. Dus de opties waren vlees eten als je geld had en geen vlees als je er te arm voor was.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_210057372
Ik ben gestart met vegetarisch eten omdat ik steeds meer gewetensbezwaren kreeg. Bijkomend voordeel is dat ik sindsdien een stuk minder darmproblemen heb en mijn huid er beter uitziet. Dat zorgt ervoor dat ik zeker niet meer terug wil. Maar op feestjes eet ik idd gewoon met de pot mee. Ik probeer daarbij wel varkensvlees te vermijden, dat zorgt direct voor buikpijn namelijk.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_210057431
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2023 13:29 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik vind het best makkelijk om vegetarisch te eten met HelloFresh. Wij eten nu ook max twee keer per week vlees en dat bevalt prima. Als ik aan vroeger denk is dat al een enorm verschil. We aten thuis echt elke dag vlees. En als ik er geen zin in had dan zei mijn moeder dat we het op moesten eten, want er waren ook mensen die geen vlees konden betalen. Dus de opties waren vlees eten als je geld had en geen vlees als je er te arm voor was.
Herkenbaar! Ik herinner me een klasgenootje dat begin jaren '90 wel vegetarisch at thuis. Dat was haast een bezienswaardigheid. Enorm geitenwollensok nog. Dan vroegen we verbaasd: Wat eet je dan?? _O-
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_210057434
Thuis en ondertussen ook weer droog. Tijdens spreekuur zitten blauwbekken want de airco stond wel heel hoog (en we konden niemand vinden om het lager te zetten).
Paar trieste zaken, paar fijne en een paar hopeloze zaken. Mooie mix dus.

Momenteel eet ik weer best wat vaak vlees, maar ik ben ook de vriezer aan het leegeten. Best apart, ik koop dat dat wel, maar na 1x eten vries ik de rest in en eet het niet gelijk
Uiteten is half om half vlees en vega, net waar ik zin in heb. Tegenwoordig lukt risotto zelf beter, maar toen dat nog niet zo was greep ik elke kans om risotto te eten aan.
Vleesvervangers eet ik zelden, enige die ik goed/fijn vind is gehakt voor in lasagne/bolognese. Maar elke vorm van kip bbrrrrr
We have far more in common than that which devides us..
  donderdag 27 juli 2023 @ 13:43:32 #217
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210057494
Je kan uitstekend vegetarisch eten, alleen vleesvervangers vind ik waardeloos.
pi_210057507
Lekker vegetarisch!

Het eten ook :Y
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  donderdag 27 juli 2023 @ 13:46:50 #219
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_210057537
Wij eten ongeveer 2 keer in de week vlees/vis, 2 keer vleesvervangers (vaak met aardappeltjes en groenten) en de rest vegetarisch zonder vleesvervangers. Mijn favorieten zijn de groenteschijven en champignonburgers van de Lidl.
  donderdag 27 juli 2023 @ 13:51:40 #220
35189 Troel
scherp en bot
pi_210057602
@fietsie Ik kreeg pas zelfgemaakte ingemaakte zure komkommer. Heerlijk!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_210057652
Wij zijn vroeger bij mijn moeder thuis op een gegeven moment een keer per week vegetarisch gaan eten, dat was al reuze modern :+

We eten nu minder dan wekelijks vlees en als we vlees eten is het eigenlijk alleen gehakt, biefstuk of ontbijtspek, sowieso biologisch en bij voorkeur van de boerderijwinkel. Ik krijg mijn zoon niet van de salami af helaas maar dat is het enige vlees wat er op brood gegeten wordt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Clubsoda op 27-07-2023 15:13:32 ]
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_210057681
Wij eten dus plantaardig. Begonnen als experiment tijdens corona, maar eigenlijk bevalt het prima.
Thuis vrij strikt, buiten deur zoveel mogelijk (maar in ieder geval vegetarisch) en bij mijn schoonouders om het vlees heen :+. Die laatsten gaan echt niks meer absorberen qua kennis mbt vega eten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_210057700
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2023 11:04 schreef Myraela het volgende:

[..]
Ben benieuwd. Ik vind beyond heel wisselend. De burgers vind ik bijvoorbeeld niet lekker, maar de worst is echt geweldig. :9
God ja. Die burgers werden mij steeds aanbevolen, dus uiteindelijk overstag gegaan.

:r
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_210057720
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2023 11:14 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Je kan je leven niet laten leiden door de komkommer plant! ik heb nog 2 kilo liggen maar ik eet ze nu echt niet. Soms wat als snack. Wat zacht wordt gaat weg.
Je kan bijna niks met komkommer wat echt een maaltijd wordt. Heb wel al een en ander zoetzuur ingemaakt, maar daar heb ik nu ook zat van voor 1 jaar.
Smashed cucumber van de woksoflife O+ Kan ik de hele dag eten.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_210057793
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2023 13:43 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Je kan uitstekend vegetarisch eten, alleen vleesvervangers vind ik waardeloos.
Ik dacht lang geleden dat dat de enige optie was als je vegetarisch at. Die meestal niet echt lekkere (of gezonde...) vleesvervangers. Gelukkig weet ik nu beter.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')