Ja, je hoeft niet naar de huisartsquote:Op donderdag 27 juli 2023 08:42 schreef Barreltje het volgende:
morguh, de koorts lijkt een beetje te zakken..
vandaag taart op het werk en morgen alles inpakken..
even een medische vraag.. is het normaal dat als je je neus snuit, dat pijn doet aan je traanbuis ( of tenminste ik denk dat het daar is) ?
Heb ik ook wel eens, volgens mij niet zo gekquote:Op donderdag 27 juli 2023 08:42 schreef Barreltje het volgende:
morguh, de koorts lijkt een beetje te zakken..
vandaag taart op het werk en morgen alles inpakken..
even een medische vraag.. is het normaal dat als je je neus snuit, dat pijn doet aan je traanbuis ( of tenminste ik denk dat het daar is) ?
Ik mocht nooit op donderdagquote:Op donderdag 27 juli 2023 09:13 schreef borisz het volgende:
Santpoortse Feestweek komende week.
Alleen de regenvoorspelling van zondag t/m woensdag
Welk paard ga je spelen @:gcjoel donderdag?
Het is wel meer workout dan wandelen, maar dat is wel de basis. Of nou ja: zeer stevig doorstappen is de basis als je fit bentquote:Op donderdag 27 juli 2023 07:51 schreef Vanyel het volgende:
Wandelen voor de tv? Of meer workout?
Troel?
Ga zaterdag (mits droog) Rondje Zandhaas doen. Aka wandelen.quote:
tnx!quote:Op donderdag 27 juli 2023 09:33 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Heb ik ook wel eens, volgens mij niet zo gek
Ik weet ook nog niet wat we vanavond eten. De afgelopen tijd was het hier vooral "dit ligt nog in de vriezer"quote:Op donderdag 27 juli 2023 10:07 schreef fietsie het volgende:
Goedemorgen.
Ik moet toch nodig weer even op zoek naar culinaire energie.
Het is de laatste avonden steeds " sla met ..."
Denk dat ik aan de hand van namen wel redelijk wat nationaliteiten kan raden. Muv de Balkanlanden dan, dat lijkt teveel op elkaar. Hoewel Alexander toch best vaak iemand uit Noord Macedonië isquote:
Wij hebben de afgelopen tijd genoeg gehad, zondag stond er al weer water in sloten die normaal alleen in herfst en winter vol staan.quote:Op donderdag 27 juli 2023 10:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ga vanavond hopelijk maken wat ik elke dag sinds vorige week woensdag wil maken![]()
Het regent hier eindelijk ook lekker door. Van al die buien die jullie hadden de afgelopen weken, hebben wij maar enkele druppels gehad.
Zelfs alle voorspelde stormen gemistquote:Op donderdag 27 juli 2023 10:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ga vanavond hopelijk maken wat ik elke dag sinds vorige week woensdag wil maken![]()
Het regent hier eindelijk ook lekker door. Van al die buien die jullie hadden de afgelopen weken, hebben wij maar enkele druppels gehad.
Duuude! Zelfs de moeder van mijn Hindoestaanste bestie roept dat dat de moeite vh leren niet waard is en dat je die gewoon bij de toko moet halen. Respect!quote:Op donderdag 27 juli 2023 10:27 schreef Myraela het volgende:
Ik ga dit weekend in ieder geval rotiplaten voor de vriezer maken. Want gisteren roti besteld, maar die was echt matig. Terwijl als ik gewoon de platen in de vriezer heb, de rest niet zoveel moeite is.
Voor de rest ligt de culinaire energie ongeveer op het niveau van aardappelkroketjes.
Zelfgemaakte naan is echter wel zéér de moeite waardquote:Op donderdag 27 juli 2023 10:51 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Duuude! Zelfs de moeder van mijn Hindoestaanste bestie roept dat dat de moeite vh leren niet waard is en dat je die gewoon bij de toko moet halen. Respect!
Is dit een 'gooi inspiratie' verzoek?quote:Op donderdag 27 juli 2023 10:07 schreef fietsie het volgende:
Goedemorgen.
Ik moet toch nodig weer even op zoek naar culinaire energie.
Het is de laatste avonden steeds " sla met ..."
Die zijn vaak gevuld met gele erwten, ik vind ze met aardappel veel lekkerder. Overigens ook niet supermoeilijk. alleen wel gedoe om het voor 1 avond te maken.quote:Op donderdag 27 juli 2023 10:51 schreef DancingPhoebe het volgende:
Duuude! Zelfs de moeder van mijn Hindoestaanste bestie roept dat dat de moeite vh leren niet waard is en dat je die gewoon bij de toko moet halen. Respect!
Ben benieuwd. Ik vind beyond heel wisselend. De burgers vind ik bijvoorbeeld niet lekker, maar de worst is echt geweldig.quote:Op donderdag 27 juli 2023 10:55 schreef Phaidra het volgende:
Wij geloof ik Chili sin carne. Met voor het eerst dit vega-gehakt:
[ afbeelding ]
Ben benieuwd.
En morgen: Sushi![]()
![]()
.
Nou dat soort dingen heb ik dus zin in (waarvoor dank) maar de rest van het leven vraagt zoveel tijd en aandacht.quote:Op donderdag 27 juli 2023 11:01 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Is dit een 'gooi inspiratie' verzoek?
Hier gegeten afgelopen dagen
- vanavond kipcurrie
- gisteren salade met gerookte makreel
- curries, kliekjes
- Ramen met varkensgehakt, geblakerde chinesekool en eitje
- Rice & curries
- tapas met mini bij destino.
- vrijdag Kapsalondag
- Szechuan wok, met peultjes, en brocoli en geblakerde Chinese kool
Verder dan dit gaat mijn geheugen niet.
Go to makkelijke dingen hier zijn:
- ovenschaal vullen met tomaat, sjalot, glas rode wijn, knoflook, gnocchi. Blok feta er bovenop, de oven in op 200c. Zodra feta bruin alles omscheppen en terug de oven in.
Minuut of vijf, eten.
Of
- noordspaanse stoofpot. Paar (3 kleine of zo) aardappels koken. Ui bakken, chorizo bij ui gooien en bakken, tomaatje of twee a drie fijnhakken en erbij gooien, teen knoflook, twee theelepels smoked paprika. Checken of je aardappel zo'n beetje gaat is, die ook in de pan met de rest. Runderbouillon (pot, jumbo) erin kiepen (niet aanlengen zoals op label staat), en een blik bruine linzen, klein blikje kikkererwt erbij.
Paar takken selderij snipperen, erbij, roeren, eten.
-
Ruilen met de buren voor een flesje bier, en iets anders eten?quote:Op donderdag 27 juli 2023 11:10 schreef fietsie het volgende:
[..]
Nou dat soort dingen heb ik dus zin in (waarvoor dank) maar de rest van het leven vraagt zoveel tijd en aandacht.
Zo ontdekte ik net toen ik 4 komkommers oogstte, dat als ik er nog 8 zou afknippen van de plant, er nog steeds 3 hingen die ook geoogst kunnen worden..
En dan moet er dus vanavond maar iets met.. komkommer.
Je kan je leven niet laten leiden door de komkommer plant! ik heb nog 2 kilo liggen maar ik eet ze nu echt niet. Soms wat als snack. Wat zacht wordt gaat weg.quote:Op donderdag 27 juli 2023 11:10 schreef fietsie het volgende:
[..]
Nou dat soort dingen heb ik dus zin in (waarvoor dank) maar de rest van het leven vraagt zoveel tijd en aandacht.
Zo ontdekte ik net toen ik 4 komkommers oogstte, dat als ik er nog 8 zou afknippen van de plant, er nog steeds 3 hingen die ook geoogst kunnen worden..
Ga vanavond eens lekker op de bank liggen met komkommer op je lijfquote:Op donderdag 27 juli 2023 11:17 schreef fietsie het volgende:
Hehe ja komkommer zowat overal in helpt nog niet. Roerbakje: komkommer. Sla: komkommer. Zuurkool: komkommersalade ernaast enz enz.
Ik las dit voor de zekerheid even 2 keer.quote:Op donderdag 27 juli 2023 11:25 schreef Troel het volgende:
[..]
Ga vanavond eens lekker op de bank liggen met komkommer op je lijf
OP. Maar als jij IN wilt, be my guestquote:Op donderdag 27 juli 2023 11:27 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik las dit voor de zekerheid even 2 keer.
Tot nu toe heb ik de schnitzel en tenders geprobeerd. Die zijn wel by far de beste die ik heb geprobeerd in dit segment. Heerlijk krokant korstje en het mondgevoel is ook heel erg vlezig. De worstjes wil ik nu ook testenquote:Op donderdag 27 juli 2023 11:04 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ben benieuwd. Ik vind beyond heel wisselend. De burgers vind ik bijvoorbeeld niet lekker, maar de worst is echt geweldig.
Hier moest ik om lachenquote:Op donderdag 27 juli 2023 11:14 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Je kan je leven niet laten leiden door de komkommer plant! ik heb nog 2 kilo liggen maar ik eet ze nu echt niet. Soms wat als snack. Wat zacht wordt gaat weg.
Je kan bijna niks met komkommer wat echt een maaltijd wordt. Heb wel al een en ander zoetzuur ingemaakt, maar daar heb ik nu ook zat van voor 1 jaar.
Ik kom net dit recept voor een pokebowl tegen. Dat kan vast met meer komkommerquote:Op donderdag 27 juli 2023 11:10 schreef fietsie het volgende:
[..]
Thnx; ik kreeg er net ook al een voor komkommersoep; ik ga die komkommer helemaal de shit makenquote:Op donderdag 27 juli 2023 12:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik kom net dit recept voor een pokebowl tegen. Dat kan vast met meer komkommer![]()
4 eieren
300 gram rijst
400 gram gerookte makreelfilets of gerookte zalm
2 avocado's (eetrijp)
0.5 komkommer (in dunne reepjes)
200 gram spinazie (panklaar, grof gesneden)
2 theelepels geraspte mierikswortel (potje) of 1 theelepel wasabi
1 eetlepel zure room
1 rode peper (in ringetjes)
4 lente-/bosuitjes (in dunne ringen)
Dit heb ik dus ook met beyond. Ik proef het zelfs de hele rest van de dag/nacht nog als ik het gegeten heb. Is dat de plantaardige hemoglobine ja? Ik vroeg het me al af. Heb het niet met bijvoorbeeld de worstjes van de plantaardige slager.quote:Op donderdag 27 juli 2023 11:58 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Alle beyond/impossible/etc (de Bill Gates vleesvervangers met plantaardige hemoglobine) burgers en worsten vind ik een paar keer super lekker en daarna haal ik er een muffe licht zurige smaak bovenuit en proef ik alleen dat nog![]()
Jammer wel want de moving mountain worstjes vond ik de eerste drie keer ofzo oprecht lekker.
Oeh ja dat is een goeie om weer eens te maken.quote:Op donderdag 27 juli 2023 12:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
In lenterolletjes kan je ook veel komkommer kwijt.
Jaaaa dit! Oh heerlijk. Ik wacht met smart af tot de courgettetijd aanbreekt bij de mensen met moestuinen in mijn omgeving.quote:Op donderdag 27 juli 2023 12:21 schreef gcjoel het volgende:
Mocht je ook courgettes hebben vind ik van die courgette pannekoekjes met feta altijd super lekker in combinatie met tzatziki.
Moestuin dingen opeten
Ik heb het met alles waar dat inzit ja, dat "type" burger/worstje.quote:Op donderdag 27 juli 2023 12:21 schreef yinu het volgende:
[..]
Dit heb ik dus ook met beyond. Ik proef het zelfs de hele rest van de dag/nacht nog als ik het gegeten heb. Is dat de plantaardige hemoglobine ja? Ik vroeg het me al af. Heb het niet met bijvoorbeeld de worstjes van de plantaardige slager.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |