Ik begrijp er ook niks van. Maar schijnbaar bestaat er serieus het beeld bij behoorlijk veel Nederlanders dat Nederland wordt overspoeld door asielzoekers, door hen ook wel gelukzoekers genoemd, die massaal onze woningen komen inpikken, onze verzorgingsstaat komen leegplunderen en massaal onze dochters komen verkrachten. :’)quote:Op zondag 23 juli 2023 16:00
Slayage het volgende:
[..]
Hoe de neuk is asiel een top 3 prio voor Nederlanders? Hoe heeft asiel impact op het dagelijkse leven van die mensen die zeggen dat asiel een top 3 prio zou zijn?
de link van de hond doet het nietquote:Op zondag 23 juli 2023 16:27 schreef Tomatenboer het volgende:
Laatste post in het vorige topic;
[..]
Ik begrijp er ook niks van. Maar schijnbaar bestaat er serieus het beeld bij behoorlijk veel Nederlanders dat Nederland wordt overspoeld door asielzoekers, door hen ook wel gelukzoekers genoemd, die massaal onze woningen komen inpikken, onze verzorgingsstaat komen leegplunderen en massaal onze dochters komen verkrachten. :’)
De verzorgingsstaat is al flink vernield door Rutte en niet door de asielzoekersquote:Op zondag 23 juli 2023 16:27 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik begrijp er ook niks van. Maar schijnbaar bestaat er serieus het beeld bij behoorlijk veel Nederlanders dat Nederland wordt overspoeld door asielzoekers, door hen ook wel gelukzoekers genoemd, die massaal onze woningen komen inpikken, onze verzorgingsstaat komen leegplunderen en massaal onze dochters komen verkrachten. :’)
maar dat zijn dan vooral jonge geluksszoekers die op hun zolderkamertje zitten te gokkenquote:Op zondag 23 juli 2023 16:27 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik heb veel meer interesse in wat de posities gaan zijn op de financiering van Defensie en waar men dan op denkt te gaan bezuinigen dan "asiel" wat in het hele plaatje van migratie een klein percentage is wat ook nog eens aan strenge eisen moet voldoen.quote:Op zondag 23 juli 2023 18:07 schreef capricia het volgende:
Ik heb Oekraïne en onze veiligheidstructuur bijv ook hoger op mijn lijstje staan dan puur 'asiel'. Wat is dat voor simpel thema joh.
Noem het dan migratie. Maar enkel 'asiel'![]()
Oekraïne is niet zo spannend, op FvD na denkt elke partij daar hetzelfde over. En alle partijen (op misschien SP na?) willen inmiddels meer geld naar defensie, dus dat zijn eigenlijk ook vooral accentverschillen.quote:Op zondag 23 juli 2023 18:07 schreef capricia het volgende:
Ik heb Oekraïne en onze veiligheidstructuur bijv ook hoger op mijn lijstje staan dan puur 'asiel'. Wat is dat voor simpel thema joh.
Noem het dan migratie. Maar enkel 'asiel'![]()
snellere opsluiting van migranten dus, tot ieder dorp er net zoveel heeft als inwoners , dat is gewoon mislukt VVD beleid voortzettenquote:Op zondag 23 juli 2023 19:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Oekraïne is niet zo spannend, op FvD na denkt elke partij daar hetzelfde over. En alle partijen (op misschien SP na?) willen inmiddels meer geld naar defensie, dus dat zijn eigenlijk ook vooral accentverschillen.
Dan vind ik 'nette huisvesting van asielzoekers, kom snel met die dwangwet' eigenlijk minstens zo relevant. Want dat er mensen in het gras in Ter Apel liggen, dat mensenrechten worden geschonden in Nederland en dat het Rode Kruis noodhulp moet verlenen vind ik eigenlijk wel een schande die echt prioriteit nodig heeft. Waarschijnlijk dat ik dat in mijn top 3 zou zetten, maar wel alleen als ik het zo duidelijk kan maken.
Jij roept asiel, ik noem het migratie; juist om de term asiel waar menigeen acheraan holt niet als reden te noemen.quote:Op zondag 23 juli 2023 16:00 schreef Slayage het volgende:
[..]
Hoe de neuk is asiel een top 3 prio voor Nederlanders? Hoe heeft asiel impact op het dagelijkse leven van die mensen die zeggen dat asiel een top 3 prio zou zijn?
Heb je daar t.a.v. dit gepeilde onderzoek bewijzen voor of bevalt de uitkomst niet ?quote:Op zondag 23 juli 2023 16:34 schreef Hexagon het volgende:
Maargoed, het is Maurice de Hond
Die peilt altijd zijn eigen belangen omhoog
Asiel en migratie zijn dan ook 2 totaal verschillende dingen.quote:
Hee de bekende propaganda elpee.quote:Op zondag 23 juli 2023 20:33 schreef Vallon het volgende:
[..]
Jij roept asiel, ik noem het migratie; juist om de term asiel waar menigeen acheraan holt niet als reden te noemen.
De grafiek geeft ook perfect aan hoe het ligt waarbij de bubbel waarin iemand zit ws een vorm van ongeloof vormt met bv "wie zijn die mensen met wensen".
Ik generaliseer voor het gemakt. Voor D66'er op een rustieke grachtengordel ver weg is migratie idd geen issue voor zeg een PVV'er dichtbij op driehoog achter in een achterstandswijk al jaren wachtend op verbetering, zal dat vaak anders liggen.
Ja migratie is wel degelijk een issue of je moet gemist hebben dat dit impact heeft om beschikbare woningen, werk/situaties, gemeentelijke plichten of onderwijs dat onverstroomt van anderen die rechten hebben.
Nog los dat onze samenleving diverser wordt met allerlei veranderingen die allemaal hun plekje moeten (zien te) krijgen, zit menigeen niet op te wachten.
Als diezelfde mensen nu ook nog eens aanleerden niet elke blanke Nederlander als racist te zien, komen we nog ergens.quote:Op zondag 23 juli 2023 22:01 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hee de bekende propaganda elpee.
Degenen di niet lijken te begrijpen dat anderen niet iedere buitenlander meteen als terrorist/uitvreter/verkrachter zien lijken vooral PVV'ers te zijn. Dus degenen die wat wereldvreemd zijn dat zijn ze zelf.
Natuurlijk is niet elke blanke Nederlander een racist, maar een andere goede reden dan racisme is er eigenlijk niet om asiel, waar zelfs de allerstrengste maatregelen hooguit een paar duizend personen schelen en dus maar hooguit 0,5% tot misschien 1% van de migranten, op 1 te zetten wat betreft belangrijkste thema's. De enige andere reden die ik kan verzinnen is een totaal gebrek aan geïnformeerd zijn.quote:Op zondag 23 juli 2023 22:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Als diezelfde mensen nu ook nog eens aanleerden niet elke blanke Nederlander als racist te zien, komen we nog ergens.
Wat voor propaganda zou hier dan nodig zijn om te maken ?quote:Op zondag 23 juli 2023 22:01 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hee de bekende propaganda elpee.
Degenen di niet lijken te begrijpen dat anderen niet iedere buitenlander meteen als terrorist/uitvreter/verkrachter zien lijken vooral PVV'ers te zijn. Dus degenen die wat wereldvreemd zijn dat zijn ze zelf.
Inmiddels 1 miljoen arbeidsmigranten in NL.quote:Op zondag 23 juli 2023 20:33 schreef Vallon het volgende:
[..]
Jij roept asiel, ik noem het migratie; juist om de term asiel waar menigeen acheraan holt niet als reden te noemen.
De grafiek geeft ook perfect aan hoe het ligt waarbij de bubbel waarin iemand zit ws een vorm van ongeloof vormt met bv "wie zijn die mensen met wensen".
Ik generaliseer voor het gemakt. Voor D66'er op een rustieke grachtengordel ver weg is migratie idd geen issue voor zeg een PVV'er dichtbij op driehoog achter in een achterstandswijk al jaren wachtend op verbetering, zal dat vaak anders liggen.
Ja migratie is wel degelijk een issue of je moet gemist hebben dat dit impact heeft om beschikbare woningen, werk/situaties, gemeentelijke plichten of onderwijs dat onverstroomt van anderen die rechten hebben.
Nog los dat onze samenleving diverser wordt met allerlei veranderingen die allemaal hun plekje moeten (zien te) krijgen, zit menigeen niet op te wachten.
Die geroemde Nederlandse ondernemers die al 13 jaar op een voetstuk worden geplaatst.quote:Op zondag 23 juli 2023 23:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Inmiddels 1 miljoen arbeidsmigranten in NL.
13 jaar Mark Rutte en VVD.
Lijkt me wel duidelijk dat degene die hiervan profiteert vooral de werkgevers zijn.
Ik zou wat nadere toelichting verwachten bij dit plaatje? Want nu dump je hier iets zonder enige context.quote:
Eens. Ik bedoel ermee te zeggen dat dit actief werven (ook van personeel) een veel grotere last geeft op de woningmarkt en alles wat daarmee samenhangt dan asiel. Laten we eerst eens daar wat aan doen, iets met laaghangend fruit.quote:Op maandag 24 juli 2023 00:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik zou wat nadere toelichting verwachten bij dit plaatje? Want nu dump je hier iets zonder enige context.
Eigenlijk zou het voor mensen uit de zorg juist aantrekkelijk moeten zijn om in Oost-Groningen te wonen: door CAO hetzelfde salaris als voor hetzelfde werk in de randstad, maar veel lagere woonlasten (in economische beroepen krijg je in de randstad wel veel meer voor hetzelfde werk). Maar helaas wegen de nadelen van daar wonen blijkbaar niet op tegen dat voordeel.quote:Voor behandelingen van bijna alle soorten psychische klachten liggen de wachttijden bij de ggz in Groningen fors hoger dan het landelijk gemiddelde, vaak rond de 30 weken. Personeelstekorten in de ggz zijn het grootst in Oost-Groningen, terwijl hier het percentage mensen met een ernstige psychische aandoening het hoogst is.
Ik kan nog wel een paar redenen bedenken om niet in Oost-Groningen te willen wonen hoor. Het isolement bijvoorbeeld, altijd 2 uur in de auto zitten voordat je ergens bent, overal een dag aan kwijt zijn, geen fatsoenlijke treinverbinding.quote:Op maandag 24 juli 2023 08:04 schreef Hanca het volgende:
GGZ Groningen volledig vastgelopen: https://dvhn.nl/groningen(...)gonnen-28552919.html
[..]
Eigenlijk zou het voor mensen uit de zorg juist aantrekkelijk moeten zijn om in Oost-Groningen te wonen: door CAO hetzelfde salaris als voor hetzelfde werk in de randstad, maar veel lagere woonlasten (in economische beroepen krijg je in de randstad wel veel meer voor hetzelfde werk). Maar helaas wegen de nadelen van daar wonen blijkbaar niet op tegen dat voordeel.
Wat ze nu gaan doen is niet meer roepen om meer handen aan het bed, maar schuiven met het beschikbare personeel zodat die het nuttigst worden ingezet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |