abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209991605
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 11:47 schreef Vanyel het volgende:
15000 pillen in de mik lijken het ergste te hebben afgewend, maar nu is de mooi ook weg -O-
:*
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_209991750
Ik vind niks mooi aan die aura's }:| Sterkte.
pi_209991752
GMaps ziet alles :o Net even bekeken... sta ik nooit bij stil.. misschien moet ik dat maar eens uitzetten.
pi_209991757
Fijn herstel weekend @Tele6 *G*
pi_209991764
Zaterdagse wasjes hier en bed verschonen.
Vanavond hapje eten in de stad :9

En de krant en boek.

[ Bericht 5% gewijzigd door Blues op 22-07-2023 12:13:40 ]
  zaterdag 22 juli 2023 @ 12:18:04 #186
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_209991918
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 09:46 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Leuk, een moestuin. Het gaat zo hard soms.

Hier zijn we al jaren aan het strijden tegen zo'n 1000 vierkante meter onkruid. We hebben nog 140 te gaan. Dat is ook gelijk waar het hardnekkigste onkruid zit. Maar vandaag ga ik denk ik vooral wieden in de achtertuin, die kan wel een flinke beurt gebruiken. Ik heb nu ook de kracht niet voor het zware werk.
Wij hebben zojuist een paar vierkante meter bedekt met worteldoek in strijd tegen gras en onkruid. Hopelijk kunnen we daar volgend jaar moestuin van maken *O*
pi_209991992
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 12:18 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Wij hebben zojuist een paar vierkante meter bedekt met worteldoek in strijd tegen gras en onkruid. Hopelijk kunnen we daar volgend jaar moestuin van maken *O*
Worteldoek is de duivel. Daar groen de wortels van je onkruid gewoon in vast tot je het bijna niet meer losgetrokken krijgt en dan heb je onkruid op en zaad onder je doek.

Houtsnippers O+
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_209992125
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 12:23 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Worteldoek is de duivel. Daar groen de wortels van je onkruid gewoon in vast tot je het bijna niet meer losgetrokken krijgt en dan heb je onkruid op en zaad onder je doek.

Houtsnippers O+
Ik was begonnen met houtsnippers voor de paden maar te weinig, het groeit er dwars doorheen. ;(
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_209992181
quote:

[..]

Houtsnippers O+
Worteldoek ging prima 👍🏼Stukken karton werkt ook goed eronder. https://www.mijntuin.org/(...)-truc-met-het-karton
Resultaat: mooi kruimelaarde.
Ervaring met houtsnippers óp het worteldoek: gewoon zevenblad en akelei hoor.
Al jarenlang.
Ervaring met dikke laag grint op worteldoek: idem.

Wat naar van de aura’s en migraine @Vanyel Wordt het ergens door getriggerd? Of is dat spontaan en acuut?

Koffie en koekjes c_/
pi_209992562
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 12:30 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Ik was begonnen met houtsnippers voor de paden maar te weinig, het groeit er dwars doorheen. ;(
Ja je wil wel 20 tot 30 cm hebben.
Ik heb daarmee afgelopen jaar een heel grasveld (3 bij 3 ofzo) ontgrast.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_209992596
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 12:33 schreef AnneX het volgende:

[..]
Worteldoek ging prima 👍🏼Stukken karton werkt ook goed eronder. https://www.mijntuin.org/(...)-truc-met-het-karton
Resultaat: mooi kruimelaarde.
Ervaring met houtsnippers óp het worteldoek: gewoon zevenblad en akelei hoor.
Al jarenlang.
Ervaring met dikke laag grint op worteldoek: idem.
Al dit mag niet van de gardenprofessors wegens negatief effect op bodemleven, ik ben geen fan.

quote:
Wat naar van de aura’s en migraine @:Vanyel Wordt het ergens door getriggerd? Of is dat spontaan en acuut?

Koffie en koekjes c_/
Ja en ja. Chronische overbelasting en stress. En dan komt het spontaan en acuut.
pi_209992703
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 12:57 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Al dit mag niet van de gardenprofessors wegens negatief effect op bodemleven, ik ben geen fan.
[..]
Ja en ja. Chronische overbelasting en stress. En dan komt het spontaan en acuut.
Ja wormen gaan dood toch door worteldoek?

Ik heb voor meelzakken gekozen omdat ik die in overvloede heb, en ze heel vezelig composteren en dus mooi water vasthouden.

Gras groeit er in elk geval prima op. ;(
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_209992716
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 13:02 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Ja wormen gaan dood toch door worteldoek?

Ik heb voor meelzakken gekozen omdat ik die in overvloede heb, en ze heel vezelig composteren en dus mooi water vasthouden.

Gras groeit er in elk geval prima op. ;(
Ja, er komt niet genoeg zuurstof doorheen.
Niet alleen slecht voor wormen, maar allerlei kriebelige dingetjes.
pi_209992845
@Tele6 _O_ _O_ wat een zwaar einde nog, maar wat ontzettend knap dat je 'gewoon' hebt volgehouden! Nu lekker bijkomen O+

@Vanyel beterschap!

Ik at donderdagavond een bakje sushi vd daily sushi in mijn AH, ook al twijfelde ik over hoe het rook. Niet zodanig dat ik direct dacht sowieso niet goed (zoals de vorige keer), maar wel dat je het bakje opent en denkt hm, dit is niet hoe het hoort te ruiken. Klein beetje geproefd, twijfelde nog steeds, beetje met sojasaus geproefd, toen wel ok (maar ja, dan proef je ook vooral sojasaus natuurlijk :+ ). Het er maar op gewaagd dit keer. En de volgende ochtend óók gewoon naar werk gegaan, uur heen en uur terug lopen+OV en 2 uur onderwijs gegeven en een lunchwandeling gemaakt met collega. Aan ene kant vind ik het vrij stom van mezelf dat ik dan toch het niet gewoon weggooi als ik twijfel of het nog wel goed is want wel rauwe vis enzo, aan andere kant vond ik het wel stoer dat ik een keer een risico nam én niet me daarna 48u in huis opsloot.

Sliep behoorlijk aardig, bleef tot 12u in bed liggen en ben nu aan wachten op de bus terug van de markt. De buit: broodje hollandae nieuwe (ontbijt, al op), ons zalmsnippers, volkoren desembrood, Turks brood, olijven en avocado cream dip en twee stukken kaas (graskaas en jong belegen). De graskaas was 8,95 per kilo en de jong belegen 9,50 per kilo en allebei zo lekker O+

[ Bericht 0% gewijzigd door vlindertje89 op 22-07-2023 13:17:05 ]
pi_209992964
Lekker bezig @vlindertje89 :Y :Y
Twijfelen over of eten nog goed is kan zo'n mindfuck zijn. Harig=duidelijk maar "ruikt een beetje vreemd" is zo lastig te beoordelen. Goed dat je er gewoon voor bent gegaan zou ik zeggen :Y)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_209992994
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 13:19 schreef Tele6 het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gadver. :')
  zaterdag 22 juli 2023 @ 13:33:05 #197
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_209993130
quote:

[..]

Houtsnippers O+
Worteldoek moet je ook nergens onder doen.
Gaat er volgend jaar weer af, dan zou het gras eronder dood moeten zijn.
En dan inderdaad een flinke lading houtsnippers.
pi_209993788
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 13:19 schreef Tele6 het volgende:
Lekker bezig @:vlindertje89 :Y :Y
Twijfelen over of eten nog goed is kan zo'n mindfuck zijn. Harig=duidelijk maar "ruikt een beetje vreemd" is zo lastig te beoordelen. Goed dat je er gewoon voor bent gegaan zou ik zeggen :Y)

SPOILER
Living on the edge :P
pi_209993806
Doet me denken aan het opruimen van mijn moeders kamer (in aanleunzorgflat) na haar overlijden.
Allemaal potjes bakjes dingetjes met restjes (soms vér) over de datum in de koelkast en keukenkastjes.
Ze had laatste weken/maanden heel veel last van haar maag.. toen we dat allemaal aantroffen wisten we waarom ;(
pi_209994013
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 13:33 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Worteldoek moet je ook nergens onder doen.
Gaat er volgend jaar weer af, dan zou het gras eronder dood moeten zijn.
En dan inderdaad een flinke lading houtsnippers.
Ook nergens op :P
pi_209994218
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 10:39 schreef MadMaster het volgende:
Als je sommige mensen ziet lopen tijdens de Vierdaagse, dan is het een wonder dat ze de finish halen:

- Zwaar overhangend naar 1 zijde (links/rechts) vanuit de heupen, alsof ze geen evenwicht meer hebben;
- Zwaar voorovergebogen, alsof ze in elke stap 'vallen';
- Minimale schuifelstapjes, waarbij ze hun voeten nauwelijks optillen;
- Voeten helemaal naar buiten gedraaid, om kennelijk hun voorvoet te ontlasten.

Eén persoon heb ik zijdelings zien lopen, geen idee wat daar het voordeel van is…

Daarentegen zie je ook heel veel mensen voor wie het kennelijk niet uitmaakt hoeveel ze lopen en hoeveel kilometers ze er al op hebben zitten, die lopen alsof ze even een broodje bij de bakker gaan halen…
Ik denk dat ik dat niet kan, 50 km wandelen. En als ik dan zie wat voor mensen dat dan wel doen, dan vraag ik me af waarom ik denk dat ik dat niet kan :D

Wel ooit bij een wandel 2-daagse in Luxemburg zulke enorme blaren op mijn voorvoeten gekregen (van heuvels naar beneden lopen, had ik niet echt getraind op de hoogvlakte van Drenthe) dat ik hele stukken achteruit heb gelopen om dat te ontlasten :+ Dus ik was dan ook zo'n mafkees die raar liep, maar het had een reden.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_209994260
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 14:26 schreef Blues het volgende:
Doet me denken aan het opruimen van mijn moeders kamer (in aanleunzorgflat) na haar overlijden.
Allemaal potjes bakjes dingetjes met restjes (soms vér) over de datum in de koelkast en keukenkastjes.
Ze had laatste weken/maanden heel veel last van haar maag.. toen we dat allemaal aantroffen wisten we waarom ;(
-O- dat is toch ook sneu eigenlijk. Mijn tante zei dat ze de datums op verpakkingen niet goed meer kon lezen en het daarom vaak maar weggooide als het al even in de koelkast had gestaan. Na haar overlijden zei mijn nichtje dat ik wel één van haar Breakers kon eten als lunch, maar die was ook flink over datum. Dus het was niet bijzonder effectief, die methode van haar.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_209994322
Allemaal herkenbaar. De koelkast van mijn vader was ook interessant. Hij moest geopereerd worden en dacht na een paar dagen wel weer thuis te zijn en normaal te kunnen eten (darmtumor moest weggehaald worden) dus had hij in het voren oa nasi en gehaktballen gemaakt. Niet ingevroren maar in de koelkast. Omdat het heel slecht met hem ging (en wij dit niet wisten) gingen wij pas 3-4 weken later naar zijn huis. De koelkast stond nog net niet bol. En hoe hij had gedacht met een stuk darm minder meteen aan de nasi te kunnen :?
We have far more in common than that which devides us..
  zaterdag 22 juli 2023 @ 15:09:11 #204
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_209994420
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 14:54 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik denk dat ik dat niet kan, 50 km wandelen. En als ik dan zie wat voor mensen dat dan wel doen, dan vraag ik me af waarom ik denk dat ik dat niet kan :D

Wel ooit bij een wandel 2-daagse in Luxemburg zulke enorme blaren op mijn voorvoeten gekregen (van heuvels naar beneden lopen, had ik niet echt getraind op de hoogvlakte van Drenthe) dat ik hele stukken achteruit heb gelopen om dat te ontlasten :+ Dus ik was dan ook zo'n mafkees die raar liep, maar het had een reden.
Ik heb niemand achterstevoren zien lopen, maar ik kan me voorstellen dat je op een gegeven moment niet meer weet hoe je moet lopen…
pi_209994441
We hebben hier de keuken van schoonvader ook flink leeggetrokken met producten die ver over de datum waren. Maar vooral producten die ooit gekocht waren en overduidelijk nooit gebruikt zouden worden.

Al zijn er soms ook dingen waar ik toch een beetje voedselangst van krijg. Zo ligt er nu bijvoorbeeld een rolletje ossenworst, open gesneden en gewoon met de hele open kant los in de koelkast. Ik word er een beetje nerveus van als je dat niet afdekt. :') Of laatst had hij een tartaartje ontdooid en nog een aantal dagen in de koelkast in een zakje laten liggen.
pi_209994516
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 15:10 schreef Myraela het volgende:
We hebben hier de keuken van schoonvader ook flink leeggetrokken met producten die ver over de datum waren. Maar vooral producten die ooit gekocht waren en overduidelijk nooit gebruikt zouden worden.

Al zijn er soms ook dingen waar ik toch een beetje voedselangst van krijg. Zo ligt er nu bijvoorbeeld een rolletje ossenworst, open gesneden en gewoon met de hele open kant los in de koelkast. Ik word er een beetje nerveus van als je dat niet afdekt. :') Of laatst had hij een tartaartje ontdooid en nog een aantal dagen in de koelkast in een zakje laten liggen.
Voedselvergiftiging komt echt best vaak voor (oh, ik heb plots diarree - dat idee). En als je dan oud bent dan is het ook nog wel eens dodelijk :X

(na een korte search: 'tientallen' per jaar in Nederland, ca. 3000 per jaar in de VS, 420.000 per jaar wereldwijd volgens de WHO)
  zaterdag 22 juli 2023 @ 15:27:18 #207
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209994698
Toch krijg je de meest gemene voedselvergiftiging van Rijst en Pasta,
https://nl.wikipedia.org/wiki/Bacillus_cereus

Reden waarom je, als je bv bolognaisesaus over hebt deze beter apart kan bewaren en verse pasta kan koken.
  zaterdag 22 juli 2023 @ 15:28:42 #208
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209994720
quote:
Houtsnippers O+
Killing voor planten als Lavendel.
  Official ESF Kreviewer zaterdag 22 juli 2023 @ 15:42:32 #209
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_209994892
quote:

[..]
.
Ik denk meer mensen het jiet dan wel kunnen. Sterker nog ik denk dat de gemiddelde nederlander het na 15km echt wel zwaar krijgt.
pi_209994970
quote:

[..]

Ik denk dat je dat met wat training heel erg prima zou kunnen idd :Y

Ik heb onderweg een aantal mensen gezien die er kwaaiig en ellendig uitzagen en dan vraag ik me toch af wat die er doen. Al is het natuurlijk je goed recht om 200 km kwaad af te leggen :s)
We gingen een tijdlang gelijk op met een rolstoeler en die was eigenlijk de hele tijd kwaad. Nou liepen er ook heel vaak mensen te dicht voor haar zodat ze haar tempo of de richting van haar bocht aan moest passen, maar op zich had je daar als iets snellere wandelaar ook last van. En mensen hebben nu eenmaal geen ogen in hun rug. Ik weet niet wat er gedaan had kunnen worden om het haar makkelijker te maken.
Een andere rolstoeler had een heel vrolijke toeter aan z'n rolstoel die hij regelmatig gebruikte als er iemand erg in de weg liep. Dat leverde een hoop leuke momenten op met mensen die uit de weg sprongen en lachten. O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')