quote:Op zaterdag 22 juli 2023 11:47 schreef Vanyel het volgende:
15000 pillen in de mik lijken het ergste te hebben afgewend, maar nu is de mooi ook weg
Wij hebben zojuist een paar vierkante meter bedekt met worteldoek in strijd tegen gras en onkruid. Hopelijk kunnen we daar volgend jaar moestuin van makenquote:Op zaterdag 22 juli 2023 09:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Leuk, een moestuin. Het gaat zo hard soms.
Hier zijn we al jaren aan het strijden tegen zo'n 1000 vierkante meter onkruid. We hebben nog 140 te gaan. Dat is ook gelijk waar het hardnekkigste onkruid zit. Maar vandaag ga ik denk ik vooral wieden in de achtertuin, die kan wel een flinke beurt gebruiken. Ik heb nu ook de kracht niet voor het zware werk.
Worteldoek is de duivel. Daar groen de wortels van je onkruid gewoon in vast tot je het bijna niet meer losgetrokken krijgt en dan heb je onkruid op en zaad onder je doek.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 12:18 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Wij hebben zojuist een paar vierkante meter bedekt met worteldoek in strijd tegen gras en onkruid. Hopelijk kunnen we daar volgend jaar moestuin van maken
Ik was begonnen met houtsnippers voor de paden maar te weinig, het groeit er dwars doorheen.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 12:23 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Worteldoek is de duivel. Daar groen de wortels van je onkruid gewoon in vast tot je het bijna niet meer losgetrokken krijgt en dan heb je onkruid op en zaad onder je doek.
Houtsnippers
Worteldoek ging prima 👍🏼Stukken karton werkt ook goed eronder. https://www.mijntuin.org/(...)-truc-met-het-kartonquote:Op zaterdag 22 juli 2023 12:23 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Worteldoek is de duivel. Daar groen de wortels van je onkruid gewoon in vast tot je het bijna niet meer losgetrokken krijgt en dan heb je onkruid op en zaad onder je doek.
Houtsnippers
Ja je wil wel 20 tot 30 cm hebben.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 12:30 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik was begonnen met houtsnippers voor de paden maar te weinig, het groeit er dwars doorheen.
Al dit mag niet van de gardenprofessors wegens negatief effect op bodemleven, ik ben geen fan.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 12:33 schreef AnneX het volgende:
[..]
Worteldoek ging prima 👍🏼Stukken karton werkt ook goed eronder. https://www.mijntuin.org/(...)-truc-met-het-karton
Resultaat: mooi kruimelaarde.
Ervaring met houtsnippers óp het worteldoek: gewoon zevenblad en akelei hoor.
Al jarenlang.
Ervaring met dikke laag grint op worteldoek: idem.
Ja en ja. Chronische overbelasting en stress. En dan komt het spontaan en acuut.quote:Wat naar van de aura’s en migraine @:Vanyel Wordt het ergens door getriggerd? Of is dat spontaan en acuut?
Koffie en koekjes
Ja wormen gaan dood toch door worteldoek?quote:Op zaterdag 22 juli 2023 12:57 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Al dit mag niet van de gardenprofessors wegens negatief effect op bodemleven, ik ben geen fan.
[..]
Ja en ja. Chronische overbelasting en stress. En dan komt het spontaan en acuut.
Ja, er komt niet genoeg zuurstof doorheen.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 13:02 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ja wormen gaan dood toch door worteldoek?
Ik heb voor meelzakken gekozen omdat ik die in overvloede heb, en ze heel vezelig composteren en dus mooi water vasthouden.
Gras groeit er in elk geval prima op.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 22 juli 2023 13:19 schreef Tele6 het volgende:
Gadver.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Worteldoek moet je ook nergens onder doen.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 12:23 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Houtsnippers
quote:Op zaterdag 22 juli 2023 13:19 schreef Tele6 het volgende:
Lekker bezig @:vlindertje89![]()
Twijfelen over of eten nog goed is kan zo'n mindfuck zijn. Harig=duidelijk maar "ruikt een beetje vreemd" is zo lastig te beoordelen. Goed dat je er gewoon voor bent gegaan zou ik zeggen
Living on the edgeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ook nergens opquote:Op zaterdag 22 juli 2023 13:33 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Worteldoek moet je ook nergens onder doen.
Gaat er volgend jaar weer af, dan zou het gras eronder dood moeten zijn.
En dan inderdaad een flinke lading houtsnippers.
Ik denk dat ik dat niet kan, 50 km wandelen. En als ik dan zie wat voor mensen dat dan wel doen, dan vraag ik me af waarom ik denk dat ik dat niet kanquote:Op zaterdag 22 juli 2023 10:39 schreef MadMaster het volgende:
Als je sommige mensen ziet lopen tijdens de Vierdaagse, dan is het een wonder dat ze de finish halen:
- Zwaar overhangend naar 1 zijde (links/rechts) vanuit de heupen, alsof ze geen evenwicht meer hebben;
- Zwaar voorovergebogen, alsof ze in elke stap 'vallen';
- Minimale schuifelstapjes, waarbij ze hun voeten nauwelijks optillen;
- Voeten helemaal naar buiten gedraaid, om kennelijk hun voorvoet te ontlasten.
Eén persoon heb ik zijdelings zien lopen, geen idee wat daar het voordeel van is…
Daarentegen zie je ook heel veel mensen voor wie het kennelijk niet uitmaakt hoeveel ze lopen en hoeveel kilometers ze er al op hebben zitten, die lopen alsof ze even een broodje bij de bakker gaan halen…
quote:Op zaterdag 22 juli 2023 14:26 schreef Blues het volgende:
Doet me denken aan het opruimen van mijn moeders kamer (in aanleunzorgflat) na haar overlijden.
Allemaal potjes bakjes dingetjes met restjes (soms vér) over de datum in de koelkast en keukenkastjes.
Ze had laatste weken/maanden heel veel last van haar maag.. toen we dat allemaal aantroffen wisten we waarom
Ik heb niemand achterstevoren zien lopen, maar ik kan me voorstellen dat je op een gegeven moment niet meer weet hoe je moet lopen…quote:Op zaterdag 22 juli 2023 14:54 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik denk dat ik dat niet kan, 50 km wandelen. En als ik dan zie wat voor mensen dat dan wel doen, dan vraag ik me af waarom ik denk dat ik dat niet kan![]()
Wel ooit bij een wandel 2-daagse in Luxemburg zulke enorme blaren op mijn voorvoeten gekregen (van heuvels naar beneden lopen, had ik niet echt getraind op de hoogvlakte van Drenthe) dat ik hele stukken achteruit heb gelopen om dat te ontlastenDus ik was dan ook zo'n mafkees die raar liep, maar het had een reden.
Voedselvergiftiging komt echt best vaak voor (oh, ik heb plots diarree - dat idee). En als je dan oud bent dan is het ook nog wel eens dodelijkquote:Op zaterdag 22 juli 2023 15:10 schreef Myraela het volgende:
We hebben hier de keuken van schoonvader ook flink leeggetrokken met producten die ver over de datum waren. Maar vooral producten die ooit gekocht waren en overduidelijk nooit gebruikt zouden worden.
Al zijn er soms ook dingen waar ik toch een beetje voedselangst van krijg. Zo ligt er nu bijvoorbeeld een rolletje ossenworst, open gesneden en gewoon met de hele open kant los in de koelkast. Ik word er een beetje nerveus van als je dat niet afdekt.Of laatst had hij een tartaartje ontdooid en nog een aantal dagen in de koelkast in een zakje laten liggen.
Ik denk meer mensen het jiet dan wel kunnen. Sterker nog ik denk dat de gemiddelde nederlander het na 15km echt wel zwaar krijgt.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 14:54 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik denk dat ik dat niet kan, 50 km wandelen. En als ik dan zie wat voor mensen dat dan wel doen, dan vraag ik me af waarom ik denk dat ik dat niet kan![]()
.
Ik denk dat je dat met wat training heel erg prima zou kunnen iddquote:Op zaterdag 22 juli 2023 14:54 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wel ooit bij een wandel 2-daagse in Luxemburg zulke enorme blaren op mijn voorvoeten gekregen (van heuvels naar beneden lopen, had ik niet echt getraind op de hoogvlakte van Drenthe) dat ik hele stukken achteruit heb gelopen om dat te ontlastenDus ik was dan ook zo'n mafkees die raar liep, maar het had een reden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |