abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209990385
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 09:35 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Herkenbaar :') Ik heb ook weer een paar uur wieden voor de boeg vandaag.
Ik heb sinds begin dit jaar een moestuin en nadat ik terug kwam van vakantie stond het gras kniehoog ;(

Ik heb dat deel maar opgegeven. Tomaat en courgette doet het wel goed, en infebruari en maart veel rucola er af gehaald
La derecha oprime, la izquierda libera
  zaterdag 22 juli 2023 @ 09:46:52 #152
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_209990439
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 09:41 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Ik heb sinds begin dit jaar een moestuin en nadat ik terug kwam van vakantie stond het gras kniehoog ;(

Ik heb dat deel maar opgegeven. Tomaat en courgette doet het wel goed, en infebruari en maart veel rucola er af gehaald
Leuk, een moestuin. Het gaat zo hard soms.

Hier zijn we al jaren aan het strijden tegen zo'n 1000 vierkante meter onkruid. We hebben nog 140 te gaan. Dat is ook gelijk waar het hardnekkigste onkruid zit. Maar vandaag ga ik denk ik vooral wieden in de achtertuin, die kan wel een flinke beurt gebruiken. Ik heb nu ook de kracht niet voor het zware werk.
Spoilers!
pi_209990459
Ik heb het onkruid in de tuin geaccepteerd.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_209990491
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 09:17 schreef Clubsoda het volgende:
Sommige mensen hebben 200 kilometer gelopen, andere mensen hebben spierpijn in hun handen van onkruid wieden :')
Ze liep niet op haar handen hoor
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_209990500
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 09:48 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb het onkruid in de tuin geaccepteerd.
Ik haal de grasmaaier erover op de plekken waar het kan. Anders doe ik niks anders dan wieden en is het leven een zure bom
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_209990523
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 09:35 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Herkenbaar :') Ik heb ook weer een paar uur wieden voor de boeg vandaag.
Ik wilde boksen maar dat is pijnlijk :') jij hebt tenminste nog een serieuze tuin, ik heb een stadspostzegel. Ons grasveldje is een mos/onkruid/mierenhoop bedoening met kalen plekken en nauwelijks gras en ik wil gewoon een gazonnetje }:|

Spierpijn is een ding maar ik heb aan het infuus een aderontsteking overgehouden (een flebitis, het woord is dan wel weer O+ ) en die speelt ook op bij dit soort activiteiten.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_209990552
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 09:51 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ze liep niet op haar handen hoor
Deze meneer wel :o : https://www.spiegel.de/ge(...)-lief-a-1086960.html
pi_209990560
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 09:55 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ik wilde boksen maar dat is pijnlijk :') jij hebt tenminste nog een serieuze tuin, ik heb een stadspostzegel. Ons grasveldje is een mos/onkruid/mierenhoop bedoening met kalen plekken en nauwelijks gras en ik wil gewoon een gazonnetje }:|

Als je nog langer wacht met iets er aan doen krijg je een soort oerwoud met akkerwinde, brandnetel, zuring en whatever aan komt waaien.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_209990594
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 09:55 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Spierpijn is een ding maar ik heb aan het infuus een aderontsteking overgehouden (een flebitis, het woord is dan wel weer O+ ) en die speelt ook op bij dit soort activiteiten.
:o
Dat had ik ook na bevalling. Ik dacht dat dat kwam door incompetente infuuszetter, maar normale mensen krijgen het dus ook?
pi_209990611
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 10:00 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Als je nog langer wacht met iets er aan doen krijg je een soort oerwoud met akkerwinde, brandnetel, zuring en whatever aan komt waaien.
Of ze komt bij mij een zak zaad halen en heeft volgend jaar geen gazon maar een klaprozenweide, evt met wat korenbloem erin. Veel leuker dan zo'n stom gazon.
pi_209990707
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 09:46 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Leuk, een moestuin. Het gaat zo hard soms.

Hier zijn we al jaren aan het strijden tegen zo'n 1000 vierkante meter onkruid. We hebben nog 140 te gaan. Dat is ook gelijk waar het hardnekkigste onkruid zit. Maar vandaag ga ik denk ik vooral wieden in de achtertuin, die kan wel een flinke beurt gebruiken. Ik heb nu ook de kracht niet voor het zware werk.
Ik ben begonnen met mulch van meelzakken met daarop compost, en dat bleef lang onkruidvrij. Maar dat had ik beter een maandje later kunnen doen want de eerste zakken waren begin juni al weggecomposteerd :')
pi_209990722
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 10:05 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Of ze komt bij mij een zak zaad halen en heeft volgend jaar geen gazon maar een klaprozenweide, evt met wat korenbloem erin. Veel leuker dan zo'n stom gazon.
Ik heb het eerste deel van mijn tuin ingezaaid met eetbare bloemen, bloemen voor bijen en wat kleine zonnebloemen. Er staat één Zonnebloem en gras. Heel veel gras. ;(
  Moderator zaterdag 22 juli 2023 @ 10:16:44 #163
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_209990724
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 10:00 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Akkerwinde... Het stuk gemeentegrond achter de schutting was er helemaal mee overwoekerd. Van de week maar even voorzien van MCPA. Die rommel kwam teveel op ons terrein.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_209990748
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 10:03 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Dat had ik ook na bevalling. Ik dacht dat dat kwam door incompetente infuuszetter, maar normale mensen krijgen het dus ook?
De intens jeukende infuusplek nadat 28 jaar geleden mijn blindedarm besloot te breken heeft meer indruk gemaakt dan de buikpijn van de ontsteking.
  zaterdag 22 juli 2023 @ 10:18:55 #165
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_209990763
@LeeHarveyOswald Helaas geen FM overlay meldingen op het beeldscherm in de auto.
Wel op het scherm van de telefoon, maar dat zie ik alleen als ik de smartcover er van open en dat is dus geen optie tijdens het rijden…
pi_209990782
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 10:18 schreef MadMaster het volgende:
@:LeeHarveyOswald Helaas geen FM overlay melding op het beeldscherm in de auto.
Wel op het scherm van de telefoon, maar dat zie ik alleen als ik de smartcover er van open en dat is dus geen optie tijdens het rijden…
Dat is jammer. Ik zou het sowieso fijn vinden als maps een customizable snelheidsicoon had. Mag van mij wel drie keer groter.
  zaterdag 22 juli 2023 @ 10:23:39 #167
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_209990820
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 10:20 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Dat is jammer. Ik zou het sowieso fijn vinden als maps een customizable snelheidsicoon had. Mag van mij wel drie keer groter.
Als je afhankelijk bent van je telefoonscherm, dan begrijp ik dat.

In de nieuwe Ford die ik sinds een maand heb, heb ik overigens wel de toegestane max. snelheidmelding op het scherm bij het stuur, waarschijnlijk gebaseerd op het navigatiesysteem van Ford zelf.
Heb nog niet gezien of dat in Duitsland dan wel werkt…
pi_209990844
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 10:16 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Ik heb het eerste deel van mijn tuin ingezaaid met eetbare bloemen, bloemen voor bijen en wat kleine zonnebloemen. Er staat één Zonnebloem en gras. Heel veel gras. ;(
Ik heb zonnebloemen die me boven de kop groeien O+
Maar sowieso teveel tuin dus voortuin is een dikke woestenij met zichzelf uitzaaiende eenjarigen, gladiolen (die gaan nu bijijijna bloeien), siergras en een hoop onuitroeibaar zevenblad.
pi_209990923
Nou. Ik ben m'n bed uit en heb ontbijt en koffie voor m'n neus. Echt ontbijt en echte koffie voor het eerst sinds zondag O+
Tijdens de Vierdaagse at ik onderweg wat boterhammen en een banaan als ontbijt, en dronk ik geen koffie omdat ik het effect op m'n darmen niet vertrouwde.
Nu weer gewoon m'n havermout O+ O+

@Tuindier ik loop ietwat mank. Gek genoeg meer last van mijn linkerkuit dan van de heup, ik zal wel rare dingen met de kuit gedaan hebben om voor de heup te compenseren gisteren. Vandaag maar lekker veel zitten en liggen dus *G*
Het enige buitenshuis wat ik op de planning heb, zijn wat boodschapjes. Ik ga die 200 km er maar weer terug aan eten *G* (kan op het moment m'n ribben tellen, dat is heel lang geleden dat ik dat had en is niet de bedoeling)
pi_209990987
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 10:03 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Aderontsteking is een relatief frequente ziekte die bij 20-40% van de patiënten met een infuus voorkomt.
  Moderator zaterdag 22 juli 2023 @ 10:37:30 #171
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_209991002
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 10:23 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Als je afhankelijk bent van je telefoonscherm, dan begrijp ik dat.

In de nieuwe Ford die ik sinds een maand heb, heb ik overigens wel de toegestane max. snelheidmelding op het scherm bij het stuur, waarschijnlijk gebaseerd op het navigatiesysteem van Ford zelf.
Heb nog niet gezien of dat in Duitsland dan wel werkt…
Van BMW werkt dat in D wel goed.
  zaterdag 22 juli 2023 @ 10:39:04 #172
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_209991015
Als je sommige mensen ziet lopen tijdens de Vierdaagse, dan is het een wonder dat ze de finish halen:

- Zwaar overhangend naar 1 zijde (links/rechts) vanuit de heupen, alsof ze geen evenwicht meer hebben;
- Zwaar voorovergebogen, alsof ze in elke stap 'vallen';
- Minimale schuifelstapjes, waarbij ze hun voeten nauwelijks optillen;
- Voeten helemaal naar buiten gedraaid, om kennelijk hun voorvoet te ontlasten.

Eén persoon heb ik zijdelings zien lopen, geen idee wat daar het voordeel van is…

Daarentegen zie je ook heel veel mensen voor wie het kennelijk niet uitmaakt hoeveel ze lopen en hoeveel kilometers ze er al op hebben zitten, die lopen alsof ze even een broodje bij de bakker gaan halen…
  Moderator zaterdag 22 juli 2023 @ 10:40:48 #173
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_209991030
Ik heb echt zelden dat soort apps aan staan. Let op de borden voor de snelheid en al zeker 140.000km zonder boete...
Rijden jullie altijd stelselmatig te hard ofzo?
  zaterdag 22 juli 2023 @ 10:49:21 #174
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_209991131
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 10:40 schreef derLudolf het volgende:
Ik heb echt zelden dat soort apps aan staan. Let op de borden voor de snelheid en al zeker 140.000km zonder boete...
Rijden jullie altijd stelselmatig te hard ofzo?
Ik rij behoorlijk stevig door, op snelwegen en mits het niet te druk is.
Ik calculeer 3 à 4 bekeuringen per jaar in…

Op de binnenwegen hou ik me wel zo veel als mogelijk aan de max. snelheid.
In Duitsland wisselt die echter vaak en als je dan een bord mist, dan ben je makkelijk de pineut met die tot camera’s omgebouwde vuilnistonnen of nep-aanhangers op de vaak kronkelige weggetjes…

pi_209991144
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 10:39 schreef MadMaster het volgende:
Als je sommige mensen ziet lopen tijdens de Vierdaagse, dan is het een wonder dat ze de finish halen:

- Zwaar overhangend naar 1 zijde (links/rechts) vanuit de heupen, alsof ze geen evenwicht meer hebben;
- Zwaar voorovergebogen, alsof ze in elke stap 'vallen';
- Minimale schuifelstapjes, waarbij ze hun voeten nauwelijks optillen;
- Voeten helemaal naar buiten gedraaid, om kennelijk hun voorvoet te ontlasten.

Eén persoon heb ik zijdelings zien lopen, geen idee wat daar het voordeel van is…

Daarentegen zie je ook heel veel mensen voor wie het kennelijk niet uitmaakt hoeveel ze lopen en hoeveel kilometers ze er al op hebben zitten, die lopen alsof ze even een broodje bij de bakker gaan halen…
Er liep een zo'n heel erg scheve man voor me een tijdje, en iemand vroeg aan hem wat er aan de hand was dat hij zo scheef liep. Hij zei dat hij aan één kant van z'n romp een spier verrekt had en nu niet meer rechtop kon lopen maar graag de Vierdaagse af wilde maken. Makes sense :s)

Zijdelings lopen was voor mij de enige manier om heuvelaf (inclusief verkeersdrempel af :') ) te lopen. Je gebruikt er heel andere spieren voor en je gewrichten worden ook heel anders belast, dus als rechtdoor lopen niet meer gaat, kan zijdelings nog prima zijn. Ik zou het alleen niet kilometerslang doen :X
Ik heb ook wel gehoord van marathonlopers die de dagen na een marathon alleen nog achterwaarts of zijdelings kunnen lopen, m.n. traplopen. :X

Ik kan wel jaloers zijn op die zeventigers die zo fris als een hoentje de Via Gladiola af huppelen. Maar ja, die hebben ook gigantisch veel tijd om te trainen.
Mijn oudtante liep tot haar negentigste Vierdaagses (meerdere), maar die had wandelen ook als haar #1 hobby en deed eigenlijk niks anders.
Ik sprak onderweg een vader met tienerdochter die de 40 km liepen. Je hebt het "VTeam", dat zijn 100 kinderen met begeleiders die de 30 lopen, en dit jaar was er ook het "Veteranen VTeam" van 100 tieners die de 40 gingen lopen. De organisatie van de Vierdaagse stimuleert dit soort dingen omdat de deelnemersgroep van de Vierdaagse anders sterk vergrijst. Ze willen ook meer mensen toestaan om de 40 ipv 50 te lopen zodat jonge mannen het eerder zien zitten.
Dat gezegd, ik vraag me wel af of de Vierdaagse vergrijst of dat de jongeren minder fit worden.
Ik heb redelijk wat getraind, ook omdat ik nieuwe wandelschoenen had waaraan ik moest wennen. Broertje heeft maar liefst 3 trainingen gelopen (30, 50 en 40 km). En een goede algemene conditie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')