SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En toch lees ik liever zo'n stuk van de NYT dan het dagelijkse geouwehoer hier. Je moet echt door het gelul heen scrollen om af en toe wat informatie tegen te komen.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 18:05 schreef oheng het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, ik zeg dat ik geen hoge pet op heb van een schrijver van de NYT. En zeker niet als hij begint rond te strooien met percentages.
Als hij had geschreven: "In de eerste 2 weken van het Oekrainsche offensief heeft het russische leger 20% van hun materiaal verloren", had ik er net zo over gestruikeld.
Daarom hadden ze ook eerder moeten beginnen met plannen maken. Dan heb je ook tijd om te trainen ed.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 18:16 schreef AchJa het volgende: [..] Zo lang ze niet opgeleid zijn en de logistieke ost niet is geregeld gaan de F16's het verschil ook niet maken.
Aan de hand van de geposte metadata. Welke niet veel later weer ge-edit was van 12 juni naar 12 juli. Dus of ze proberen inderdaad een oude foto te faken. Of ze hadden een typefout gemaakt en hij was wel van 12 juli. Ik heb tot nu toe nog geen daadwerkelijk bewijs gezien van dat het een oude foto is.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 09:38 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Er was toch al bepaald dat de foto van Prigozjin van voor de opstand was?
Het zal wel aan mij liggen, maar ik lees niets nieuws. Het is een recap van het tegenoffensief tot nu toe.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 18:20 schreef OllieA het volgende:
[..]
En toch lees ik liever zo'n stuk van de NYT dan het dagelijkse geouwehoer hier. Je moet echt door het gelul heen scrollen om af en toe wat informatie tegen te komen.
Het NYT-stuk geeft toch wel iets meer informatie over het Oekraïense offensief en de problemen waar het op stuit, dan het geouwehoer over pallets, uien en het fantaseren over oorlogsmisdaden.
Bovendien: laat een forum nou voor het geouwehoer zijn. Als je alleen droge strategische samenvattingen wil lezen, kun je beter elders zijn.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 18:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het zal wel aan mij liggen, maar ik lees niets nieuws. Het is een recap van het tegenoffensief tot nu toe.
Ieder beetje onzin word kapot geanalyseerd hier. Hier word je scherp gehouden.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 18:31 schreef Perrin het volgende:
[..]
Bovendien: laat een forum nou voor het geouwehoer zijn. Als je alleen droge strategische samenvattingen wil lezen, kun je beter elders zijn.
Daar munt oa. de NYT in uit. Een sappige kop met een groot of klein nieuwsfeit.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 18:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het zal wel aan mij liggen, maar ik lees niets nieuws. Het is een recap van het tegenoffensief tot nu toe.
Toch een andere toon dan de dagelijkse berichten. Voorlopig is het meeste nieuws het stuivertje wisselen over elke vierkante kilometer grond. Misschien raken de Russen een keer door hun manschappen heen, maar heel positief is het allemaal niet.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 18:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Oh ja, door een neo-nazi van 18 die ingehuurd was door Oekraïne en opgepakt werd toen hij een AK wilde kopen of zo. Ik zag het langskomen.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 18:28 schreef Lospedrosa het volgende:
Vermeende moordaanslag verijdeld op Ksenia Sobtsjak door een Oekraïnse ingehuurde eenheid. (Volgens de FSB)
https://m.limburger.nl/cnt/dmf20230715_95105680
Nog trots gevolgd door Koblenko onlangs
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-tegenstander-poetin
Zo'n beetje alles wat in dat artikel is genoemd is adhv tweets en andere bronnen al langsgekomen hierquote:Op zaterdag 15 juli 2023 18:20 schreef OllieA het volgende:
[..]
En toch lees ik liever zo'n stuk van de NYT dan het dagelijkse geouwehoer hier. Je moet echt door het gelul heen scrollen om af en toe wat informatie tegen te komen.
Het NYT-stuk geeft toch wel iets meer informatie over het Oekraïense offensief en de problemen waar het op stuit, dan het geouwehoer over pallets, uien en het fantaseren over oorlogsmisdaden.
Margarita Simonian wordt in dat artikel van de Limburger ook genoemd. Als het verhaal klopt, komt de BBC of NOS cs. ook wel met een bericht. Daar wacht ik wel even op.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 18:37 schreef Ulx het volgende:
[..]
Oh ja, door een neo-nazi van 18 die ingehuurd was door Oekraïne en opgepakt werd toen hij een AK wilde kopen of zo. Ik zag het langskomen.
Het is wel ineens een hele andere manier van werken door Oekraïne. Laatst pakten ze het toch beter aan toen ze die marineofficier wisten te vinden en doodschoten tijdens zijn rondje hardlopen en ongemerkt weer weg wisten te komen. Of met het opblazen van die dochter van die ene. Of met dat beeldje.
Gek dat ze ineens zo amateuristisch gaan doen.
De FSB kan niet eens een geloofwaardige leugen verzinnen. Doelwit waren een pro-oorlog dame en een anti-oorlog dame? Heel logisch.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 18:28 schreef Lospedrosa het volgende:
Vermeende moordaanslag verijdeld op Ksenia Sobtsjak door een Oekraïnse ingehuurde eenheid. (Volgens de FSB)
https://m.limburger.nl/cnt/dmf20230715_95105680
Daarvoor hadden ze wel iemand opgepakt met pistool met geluidsdemper.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 18:37 schreef Ulx het volgende:
[..]
Oh ja, door een neo-nazi van 18 die ingehuurd was door Oekraïne en opgepakt werd toen hij een AK wilde kopen of zo. Ik zag het langskomen.
Het is wel ineens een hele andere manier van werken door Oekraïne. Laatst pakten ze het toch beter aan toen ze die marineofficier wisten te vinden en doodschoten tijdens zijn rondje hardlopen en ongemerkt weer weg wisten te komen. Of met het opblazen van die dochter van die ene. Of met dat beeldje.
Gek dat ze ineens zo amateuristisch gaan doen.
Dat is nou de zoveelste keer dat ik toegevoegd krijg dat ik elders moet wezen, wanneer ik opmerkingen maak over het domme gelul hier.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 18:31 schreef Perrin het volgende:
[..]
Bovendien: laat een forum nou voor het geouwehoer zijn. Als je alleen droge strategische samenvattingen wil lezen, kun je beter elders zijn.
Elke dag werp ik wel een blik op de war maps en daar kon je dit ook min of meer wel uit afleiden.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 17:16 schreef AchJa het volgende:
After Suffering Heavy Losses, Ukrainians Paused to Rethink Strategy
Early in the counteroffensive, Ukraine lost as much as 20 percent of its weapons and armor. The rate dropped as the campaign slowed and commanders shifted tactics.
....
The New York Times
We zien de afgelopen 1 continue stroom van ernstige problemen bij de russen uit primaire russische bronnen.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 18:22 schreef BEFEM het volgende:
We wisten echter al dat het lastig gaat. De vraag is, gaat het gewoon niet goed of staat Rusland op knakken omdat ze met reserves strooien? Dat ze pleisters plakken maar ooit de pleisters op zijn en dan is het hek van de dam. Wie het weet mag het zeggen
Primaire bron is hoogstwaarschijnlijk russische media, zoals RIA.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 18:41 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Margarita Simonian wordt in dat artikel van de Limburger ook genoemd. Als het verhaal klopt, komt de BBC of NOS cs. ook wel met een bericht. Daar wacht ik wel even op.
Ach bekijk het zo; zodra je het forum opent en het gaat over niets dan was er ook geen nieuws.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 18:45 schreef OllieA het volgende:
[..]
Dat is nou de zoveelste keer dat ik toegevoegd krijg dat ik elders moet wezen, wanneer ik opmerkingen maak over het domme gelul hier.
Ik dacht toch dat het hier NWS en achtergronden was, en niet ONZ. Dit subforum zou voor discussie moeten zijn, en niet voor dit geouwehoer.
Met jullie pallets en uien en Lada's en krijgsgevangenen gebruiken om mijnen te ruimen.
Als ik op Margarita Simonian Google is mijn post de 3e hit.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 19:00 schreef oheng het volgende:
[..]
Primaire bron is hoogstwaarschijnlijk russische media, zoals RIA.
Dit soort incidenten kun je trouwens gerust met een flinke korrel zout nemen. Zeker omdat nazi's genoemd worden.
In de NYT staan ook artikelen over showbiz en andere niet serieuze onderwerpen.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 18:45 schreef OllieA het volgende:
[..]
Dat is nou de zoveelste keer dat ik toegevoegd krijg dat ik elders moet wezen, wanneer ik opmerkingen maak over het domme gelul hier.
Ik dacht toch dat het hier NWS en achtergronden was, en niet ONZ. Dit subforum zou voor discussie moeten zijn, en niet voor dit geouwehoer.
Met jullie pallets en uien en Lada's en krijgsgevangenen gebruiken om mijnen te ruimen.
Gecombineerd met de dagelijkse filmpjes van depots en munitievoorraden die de lucht in gaan hebben de Russen gewoon een serieus probleem.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 18:53 schreef oheng het volgende:
[..]
We zien de afgelopen 1 continue stroom van ernstige problemen bij de russen uit primaire russische bronnen.
Of je nou luistert naar van Prigozhin zegt, Wargonzo, Milinfo, Anastasia Kashevarova, Igor Strelkov, generaal Popov, of 1 van de ontelbare andere videos, Telegram berichten. De strekking is telkens hetzelfde: bevoorradingsproblemen en geen reserves.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |