abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 15 juli 2023 @ 18:16:42 #1
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_209906089
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 16:41 schreef Anton91 het volgende:
[ twitter ]
twitter

Allemaal nog speculatie, maar hopelijk de komende dagen goed nieuws *O*
pi_209906110
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 18:05 schreef oheng het volgende:

[..]
Dat zeg ik niet, ik zeg dat ik geen hoge pet op heb van een schrijver van de NYT. En zeker niet als hij begint rond te strooien met percentages.

Als hij had geschreven: "In de eerste 2 weken van het Oekrainsche offensief heeft het russische leger 20% van hun materiaal verloren", had ik er net zo over gestruikeld.
En toch lees ik liever zo'n stuk van de NYT dan het dagelijkse geouwehoer hier. Je moet echt door het gelul heen scrollen om af en toe wat informatie tegen te komen.
Het NYT-stuk geeft toch wel iets meer informatie over het Oekraense offensief en de problemen waar het op stuit, dan het geouwehoer over pallets, uien en het fantaseren over oorlogsmisdaden.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  zaterdag 15 juli 2023 @ 18:21:54 #4
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_209906125
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 18:16 schreef AchJa het volgende: [..] Zo lang ze niet opgeleid zijn en de logistieke ost niet is geregeld gaan de F16's het verschil ook niet maken.
Daarom hadden ze ook eerder moeten beginnen met plannen maken. Dan heb je ook tijd om te trainen ed.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_209906129
Cijfers zijn altijd gevaarlijk als niet 100% duidelijk is wat je scope is van waar over je praat.

Verder gaat het om het plaatje, niet de letterlijke cijfers. We wisten echter al dat het lastig gaat. De vraag is, gaat het gewoon niet goed of staat Rusland op knakken omdat ze met reserves strooien? Dat ze pleisters plakken maar ooit de pleisters op zijn en dan is het hek van de dam. Wie het weet mag het zeggen :+
pi_209906167
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 09:38 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]
Er was toch al bepaald dat de foto van Prigozjin van voor de opstand was?
Aan de hand van de geposte metadata. Welke niet veel later weer ge-edit was van 12 juni naar 12 juli. Dus of ze proberen inderdaad een oude foto te faken. Of ze hadden een typefout gemaakt en hij was wel van 12 juli. Ik heb tot nu toe nog geen daadwerkelijk bewijs gezien van dat het een oude foto is.
pi_209906198
Vermeende moordaanslag verijdeld op Ksenia Sobtsjak door een Oekranse ingehuurde eenheid. (Volgens de FSB)

https://m.limburger.nl/cnt/dmf20230715_95105680

Nog trots gevolgd door Koblenko onlangs
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-tegenstander-poetin
Vakman pur sang
  zaterdag 15 juli 2023 @ 18:29:48 #8
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_209906215
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 18:20 schreef OllieA het volgende:

[..]
En toch lees ik liever zo'n stuk van de NYT dan het dagelijkse geouwehoer hier. Je moet echt door het gelul heen scrollen om af en toe wat informatie tegen te komen.
Het NYT-stuk geeft toch wel iets meer informatie over het Oekraense offensief en de problemen waar het op stuit, dan het geouwehoer over pallets, uien en het fantaseren over oorlogsmisdaden.
Het zal wel aan mij liggen, maar ik lees niets nieuws. Het is een recap van het tegenoffensief tot nu toe.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 15 juli 2023 @ 18:31:36 #9
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_209906238
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 18:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Het zal wel aan mij liggen, maar ik lees niets nieuws. Het is een recap van het tegenoffensief tot nu toe.
Bovendien: laat een forum nou voor het geouwehoer zijn. Als je alleen droge strategische samenvattingen wil lezen, kun je beter elders zijn.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zaterdag 15 juli 2023 @ 18:33:37 #10
pi_209906263
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 18:31 schreef Perrin het volgende:

[..]
Bovendien: laat een forum nou voor het geouwehoer zijn. Als je alleen droge strategische samenvattingen wil lezen, kun je beter elders zijn.
Ieder beetje onzin word kapot geanalyseerd hier. Hier word je scherp gehouden.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  zaterdag 15 juli 2023 @ 18:34:51 #11
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_209906282
quote:

[..]
Daar munt oa. de NYT in uit. Een sappige kop met een groot of klein nieuwsfeit.
En dan nog eens uitgebreid alles wat vooraf ging herkauwen. Alles voor de clicks.
  zaterdag 15 juli 2023 @ 18:36:37 #12
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_209906308
quote:

[..]
Toch een andere toon dan de dagelijkse berichten. Voorlopig is het meeste nieuws het stuivertje wisselen over elke vierkante kilometer grond. Misschien raken de Russen een keer door hun manschappen heen, maar heel positief is het allemaal niet.
  Overall beste user 2022 zaterdag 15 juli 2023 @ 18:37:19 #13
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_209906316
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 18:28 schreef Lospedrosa het volgende:
Vermeende moordaanslag verijdeld op Ksenia Sobtsjak door een Oekranse ingehuurde eenheid. (Volgens de FSB)

Oh ja, door een neo-nazi van 18 die ingehuurd was door Oekrane en opgepakt werd toen hij een AK wilde kopen of zo. Ik zag het langskomen.

Het is wel ineens een hele andere manier van werken door Oekrane. Laatst pakten ze het toch beter aan toen ze die marineofficier wisten te vinden en doodschoten tijdens zijn rondje hardlopen en ongemerkt weer weg wisten te komen. Of met het opblazen van die dochter van die ene. Of met dat beeldje.

Gek dat ze ineens zo amateuristisch gaan doen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_209906334
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 18:20 schreef OllieA het volgende:

[..]
Zo'n beetje alles wat in dat artikel is genoemd is adhv tweets en andere bronnen al langsgekomen hier :D
  zaterdag 15 juli 2023 @ 18:41:18 #15
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_209906359
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 18:37 schreef Ulx het volgende:

[..]
Oh ja, door een neo-nazi van 18 die ingehuurd was door Oekrane en opgepakt werd toen hij een AK wilde kopen of zo. Ik zag het langskomen.

Het is wel ineens een hele andere manier van werken door Oekrane. Laatst pakten ze het toch beter aan toen ze die marineofficier wisten te vinden en doodschoten tijdens zijn rondje hardlopen en ongemerkt weer weg wisten te komen. Of met het opblazen van die dochter van die ene. Of met dat beeldje.

Margarita Simonian wordt in dat artikel van de Limburger ook genoemd. Als het verhaal klopt, komt de BBC of NOS cs. ook wel met een bericht. Daar wacht ik wel even op. :)
pi_209906376
quote:

De FSB kan niet eens een geloofwaardige leugen verzinnen. Doelwit waren een pro-oorlog dame en een anti-oorlog dame? Heel logisch.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_209906377
quote:

[..]

Daarvoor hadden ze wel iemand opgepakt met pistool met geluidsdemper.
pi_209906404
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 18:31 schreef Perrin het volgende:

[..]
Dat is nou de zoveelste keer dat ik toegevoegd krijg dat ik elders moet wezen, wanneer ik opmerkingen maak over het domme gelul hier.
Ik dacht toch dat het hier NWS en achtergronden was, en niet ONZ. Dit subforum zou voor discussie moeten zijn, en niet voor dit geouwehoer.
Met jullie pallets en uien en Lada's en krijgsgevangenen gebruiken om mijnen te ruimen.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_209906413
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 17:16 schreef AchJa het volgende:
After Suffering Heavy Losses, Ukrainians Paused to Rethink Strategy

Early in the counteroffensive, Ukraine lost as much as 20 percent of its weapons and armor. The rate dropped as the campaign slowed and commanders shifted tactics.
....
The New York Times
Elke dag werp ik wel een blik op de war maps en daar kon je dit ook min of meer wel uit afleiden.
Je kunt daar ook wel op zien dat ondanks alle positieve/negatieve Tweets het erg langzaam gaat, maar desalniettemin wel netto winst voor Oekraine.

De enige manier waarop ze deze oorlog kunnen winnen is door geduld te hebben en tactvol inzet. In het begin van het offensief zag ik best vaak filmpjes langskomen waar ik nogal mijn vraagtekens bij had (zonder formatie tanks zien rondrijden enz). Dus ja, ik vind het dan wel positief klinken als ze erkennen fouten gemaakt te hebben en haar tactiek hebben aangepast.

Laat ze voorlopig maar lekker met lange afstandswapens de logistieke aanvoerlijnen vernietigen. Ik heb zo de indruk dat Oekraine met het westen het daar vooral van moet/kan hebben. En hopelijk blijft het westen ook genoeg long range spul leveren.
pi_209906498
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 18:22 schreef BEFEM het volgende:
We wisten echter al dat het lastig gaat. De vraag is, gaat het gewoon niet goed of staat Rusland op knakken omdat ze met reserves strooien? Dat ze pleisters plakken maar ooit de pleisters op zijn en dan is het hek van de dam. Wie het weet mag het zeggen :+
We zien de afgelopen 1 continue stroom van ernstige problemen bij de russen uit primaire russische bronnen.

Of je nou luistert naar van Prigozhin zegt, Wargonzo, Milinfo, Anastasia Kashevarova, Igor Strelkov, generaal Popov, of 1 van de ontelbare andere videos, Telegram berichten. De strekking is telkens hetzelfde: bevoorradingsproblemen en geen reserves.

Hier een video van vandaag, van de artillerie eenheid van de 72e brigade. Speciaal deze gepost omdat die brigade het lulletje rozenwater is van het russische leger. Igor Girkin postte vandaag ook al over de 72e Brigade.

Kijk ik kan ook wel melden dat het Oekrainsche leger in gedeeltes van het front nu artillerie superioriteit heeft, maar dat is wat Oekraine zelf meldt, en dus minder geloofwaardig.
pi_209906578
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 18:41 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Margarita Simonian wordt in dat artikel van de Limburger ook genoemd. Als het verhaal klopt, komt de BBC of NOS cs. ook wel met een bericht. Daar wacht ik wel even op. :)
Primaire bron is hoogstwaarschijnlijk russische media, zoals RIA.

Dit soort incidenten kun je trouwens gerust met een flinke korrel zout nemen. Zeker omdat nazi's genoemd worden.
  zaterdag 15 juli 2023 @ 19:11:22 #22
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_209906749
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 18:45 schreef OllieA het volgende:

[..]
Dat is nou de zoveelste keer dat ik toegevoegd krijg dat ik elders moet wezen, wanneer ik opmerkingen maak over het domme gelul hier.
Ik dacht toch dat het hier NWS en achtergronden was, en niet ONZ. Dit subforum zou voor discussie moeten zijn, en niet voor dit geouwehoer.
Met jullie pallets en uien en Lada's en krijgsgevangenen gebruiken om mijnen te ruimen.
Ach bekijk het zo; zodra je het forum opent en het gaat over niets dan was er ook geen nieuws.
  zaterdag 15 juli 2023 @ 19:11:54 #23
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_209906756
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 19:00 schreef oheng het volgende:

[..]
Primaire bron is hoogstwaarschijnlijk russische media, zoals RIA.

Dit soort incidenten kun je trouwens gerust met een flinke korrel zout nemen. Zeker omdat nazi's genoemd worden.
Als ik op Margarita Simonian Google is mijn post de 3e hit. :') Nog niet veel internationale beroering dus.
pi_209906786
quote:

[..]
In de NYT staan ook artikelen over showbiz en andere niet serieuze onderwerpen. :+
pi_209906977
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 18:53 schreef oheng het volgende:

[..]
We zien de afgelopen 1 continue stroom van ernstige problemen bij de russen uit primaire russische bronnen.

Of je nou luistert naar van Prigozhin zegt, Wargonzo, Milinfo, Anastasia Kashevarova, Igor Strelkov, generaal Popov, of 1 van de ontelbare andere videos, Telegram berichten. De strekking is telkens hetzelfde: bevoorradingsproblemen en geen reserves.

Gecombineerd met de dagelijkse filmpjes van depots en munitievoorraden die de lucht in gaan hebben de Russen gewoon een serieus probleem.

Ook best wel een dilemma: hoe organiseer je de logistiek, in een tijd dat satellieten en drones alles in de gaten houden, terwijl de Storm Shadows tot honderden kilometers vanaf het front je voorraden kunnen opblazen.

Wat is daar de oplossing voor? Betere camouflage, luchtafweer rond je depots, fijnmaziger netwerk opzetten?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 15-07-2023 19:28:35 ]
pi_209907044
https://www.rtlnieuws.nl/(...)n-op-russische-bodem

De hoogste generaal van het Oekraense leger Valeri Zaloezjny erkent dat zijn militairen aanvallen uitvoeren op Russisch grondgebied. Ook uit hij zijn frustratie dat hij daarbij geen wapens mag gebruiken die uit het Westen komen. "Waarom moet ik om mijn mensen te redden iemand om toestemming vragen om iets te doen op vijandelijk gebied?"
Hij doet de bekentenis in een interview met de Washington Post. "Om een of andere reden moet ik eraan denken dat ik daar niets mag doen. Waarom?", vraagt Zaloezjny zich af. Hij zegt dat het Westen bang is dat de Russische president Vladimir Poetin in dat geval kernwapens zal inzetten. "De kinderen die om het leven komen interesseert dat niet."

Er waren al langer vermoedens dat Oekrane doelen aanvalt op Russisch grondgebied. Oekrane hield daarover meestal de kaken stijf op elkaar, soms ontkende het alle betrokkenheid. Het gaat vooral om aanvallen op Russische gebieden nabij de Oekraens grens.

Oekrane krijgt tijdens de oorlog veel wapens geleverd van Westerse bondgenoten, maar moest beloven die niet in te zetten buiten het land zelf. Een belangrijke reden daarvoor is inderdaad om verdere escalatie tussen Rusland en het Westen te voorkomen.

Wat de generaal betreft is het 'aan ons hoe we deze vijand doden'. "Het is in tijden van oorlog mogelijk en noodzakelijk om op zijn grondgebied te doden. Als onze partners bang zijn om hun wapens te gebruiken, doden wij met die van onszelf. Maar niet meer dan noodzakelijk."
Zaloezjny zegt verder dat de Oekraense krijgsmacht er inmiddels heel anders voor staat dan toen hij begon. Hij geeft als voorbeeld de harde cultuur, de omgang tussen de militaire top en de rest van de krijgsmacht. "Als je hier binnenkwam, werd je onmiddellijk duidelijk dat het een fout was om geboren te worden en een fout was om hier te komen."
Daarnaast is de Oekraense krijgsmacht volgens de generaal wendbaarder geworden door trainingen en nauwere samenwerking met de NAVO. Dit is volgens hem de reden dat Oekrane langer standhoudt dan vooraf werd verwacht. "De aanname in vele landen dat dit een oorlog zou zijn tussen een groot Sovjetleger en een klein Sovjetleger was onjuist."

De generaal zegt ook nog altijd van plan te zijn om de Krim te heroveren, die al in 2014 door Rusland werd geannexeerd. "Zodra ik de middelen heb, onderneem ik actie. Het maakt me geen donder uit, niemand houdt me tegen."

Ik zeg maar dat Oekrane niet te vertrouwen was.
En ik zie deze mafkees ook rustige aan om de rest van de eu en de navo mee te trekken in hun oorlog.
Sorry maar we hadden er niet mee moeten bemoeien.
Aangezien het geen eu of navo land is.
  zaterdag 15 juli 2023 @ 19:31:12 #27
38496 Perrin
pi_209907051
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 19:27 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Gecombineerd met de dagelijkse filmpjes van depots en munitievoorraden die de lucht in gaan hebben de Russen gewoon een serieus probleem.

Ook best wel een dilemma: hoe organiseer je de logistiek, in een tijd dat satellieten en drones alles in de gaten houden, terwijl de Storm Shadows tot honderden kilometers vanaf het front je voorraden kunnen opblazen.

Wat is daar de oplossing voor? Betere camouflage, luchtafweer rond je depots, fijnmaziger netwerk opzetten?
Volgens mij transporteren de Russen ook veel in civiele trucks. En idd, veel kleine depots lijkt me. Maar dat is wel lastiger organiseren en beveiligen.
  zaterdag 15 juli 2023 @ 19:33:35 #28
38496 Perrin
pi_209907086
quote:

[..]
Nou vertel dan eens iets serieus om de kwaliteit van het topic omhoog te schroeven. Alleen klagen over 'dom gelul' voegt namelijk ook weinig constructiefs toe.
pi_209907091
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 18:53 schreef oheng het volgende:

[..]

Hier een video van vandaag, van de artillerie eenheid van de 72e brigade. Speciaal deze gepost omdat die brigade het lulletje rozenwater is van het russische leger. Igor Girkin postte vandaag ook al over de 72e Brigade.

Kijk ik kan ook wel melden dat het Oekrainsche leger in gedeeltes van het front nu artillerie superioriteit heeft, maar dat is wat Oekraine zelf meldt, en dus minder geloofwaardig.
Ja de vraag is dus, gaan de Russen een keer knakken of komen ze die problemen wel te boven omdat ze geen tekort aan mijnen hebben.

En als het eenmaal knakt kan het hard gaan.

klein beetje hopen :+
  zaterdag 15 juli 2023 @ 19:35:26 #30
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_209907113
quote:

[..]

Wat ik nog meer verbazingwekkend vind is dat de FSB dus een stel prutsers zijn en de Russische grens dus een Franse gatenkaas is.

Oekrane krijgt echt van alles op de flikker wat er gebeurd in Rusland.
Men snapt daar niet dat niet iedereen het eens is met het Russische beleid en de oorlog.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  zaterdag 15 juli 2023 @ 19:36:25 #31
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209907126
quote:

De Limburger en RTL Boulevard, als nieuwbron voor de oorlog in oekraine.

Je stelt weer niet teleur, lospetrollos.
&lt;signature here&gt;.
pi_209907215
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 19:35 schreef theguyver het volgende:

[..]
Wat ik nog meer verbazingwekkend vind is dat de FSB dus een stel prutsers zijn en de Russische grens dus een Franse gatenkaas is.

Oekrane krijgt echt van alles op de flikker wat er gebeurd in Rusland.
Men snapt daar niet dat niet iedereen het eens is met het Russische beleid en de oorlog.
Dat de FSB prutsers zjjn is al veel langer bekend. Van die aanslagen in de VK waar ze niet dood gaan, Navalny die nog steeds leeft tot aan die lui die die ene organisatie waarvan ik de naam vergeten ben aan het afluisteren waren in Den Haag
  zaterdag 15 juli 2023 @ 19:50:02 #33
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_209907340
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 19:33 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Ja de vraag is dus, gaan de Russen een keer knakken of komen ze die problemen wel te boven omdat ze geen tekort aan mijnen hebben.

Wat minder geruststelt: de Russen zijn nog niet echt teruggevallen tot aan hun versterkte linies. Men blijft knokken voor de meters. Als de situatie je te zwaar wordt val je doorgaans terug naar beter verdedigbare delen.
pi_209907390
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 19:50 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Wat minder geruststelt: de Russen zijn nog niet echt teruggevallen tot aan hun versterkte linies. Men blijft knokken voor de meters. Als de situatie je te zwaar wordt val je doorgaans terug naar beter verdedigbare delen.
En als die mensenlevens je niet zoveel boeien, laat je ze dan ook nog terugvallen of moeten ze doorgaan tot het bittere einde?
pi_209907456
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 19:27 schreef Heph844 het volgende:

[..]

De enige structurele oplossing die ik kan bedenken is ondergronds gaan met de grotere depots.

En de kleinere velddepots doen zoals nu; op een hoopje langs de kant van de weg.
pi_209907475
quote:

[..]
Nee. Westerse legers doen dat, van de Russen is bekend dat ze anders denken. Terugtrekken is daar niet zo vanzelfsprekend als hier.

Daarom dat het ook interessant is, is de eerste linie waar ze nu vechten ook gelijk de laatste goed verdedigde linie of niet?

Daarnaast vraag ik me af wat aan de linies waar ze nu vechten anders is dan aan die 'lijntjes' op de kaarten waar de echte linies zouden liggen. Iemand een idee? Waar ze nu vechten ziet er vrij goed opgezet uit.
pi_209907492
quote:

[..]
Oekraine is wel door de 1e linie bij Robotyne.

Maar het maakt ook niet echt uit; al waren ze maar 3 meter vooruit gekomen in een maand tijd.

De oorlog wordt gewonnen op economisch en logistiek vlak.
  zaterdag 15 juli 2023 @ 20:07:12 #38
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_209907566
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 19:53 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
En als die mensenlevens je niet zoveel boeien, laat je ze dan ook nog terugvallen of moeten ze doorgaan tot het bittere einde?
Daar gaat het niet om. Bij een goeie verdediging zorg je dat je controle houdt over de progressie van je tegenstander. Meters duur verkopen en tijdig wat terugtrekken zodat de tegenstander weer tegen een enorme afstand vol obstakels tussen jou en hem aan zit te kijken.

Ik heb ook niet het idee dat aan het front echt veel Russen uitgeschakeld worden door optrekkende infanterie.

Het kan piepen en kraken door de druk die de Oekraners met lange afstandswapens op de Russen leggen, maar linies die op knappen staan, die zie ik niet.

Is mijn gevoel bij de binnenkomende berichtgeving, zaken kunnen best anders liggen.
pi_209907581
quote:

[..]

Ja, het gaat altijd heel langzaam totdat het ineens heul erg hert giet.
pi_209907593
Goed artikel over de zware strijd

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 15 juli 2023 @ 20:11:23 #41
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_209907619
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 20:01 schreef oheng het volgende:

[..]
Oekraine is wel door de 1e linie bij Robotyne.

Maar het maakt ook niet echt uit; al waren ze maar 3 meter vooruit gekomen in een maand tijd.

De oorlog wordt gewonnen op economisch en logistiek vlak.
Jawel, maar de stad hebben ze nog steeds niet. Die eerste linie daar is ook minder belangrijk gezien de vele linies die daar nog gaan volgen.

Ik zou het zo niet willen stellen. Je zal toch echt de Russen moeten verdrijven. Dit standhouden zie ik de Russen wel doen zonder dat Oekrane een doorbraak forceert. Al leg je oude knakkers met nog oudere knarren in de loopgraven, het blijft een hele opgave ze eruit te krijgen.
  zaterdag 15 juli 2023 @ 20:16:36 #42
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_209907672
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 20:00 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Nee. Westerse legers doen dat, van de Russen is bekend dat ze anders denken. Terugtrekken is daar niet zo vanzelfsprekend als hier.

Daarom dat het ook interessant is, is de eerste linie waar ze nu vechten ook gelijk de laatste goed verdedigde linie of niet?

Daarnaast vraag ik me af wat aan de linies waar ze nu vechten anders is dan aan die 'lijntjes' op de kaarten waar de echte linies zouden liggen. Iemand een idee? Waar ze nu vechten ziet er vrij goed opgezet uit.
Kan zijn, maar ook die zullen niet buiten hun verdedigingswerken doodbloeden dunkt me. Ook hebben de Russen wel succes met tegenaanvallen. Dat wil ook wat zeggen over de staat waarin ze zich bevinden.

Die lijntjes zijn allemaal in de basis goed opgezet. Gingen eerdaags satellietbeelden rond met de verdedigingswerken. Ze zullen misschien wel minder goed bezet zijn, maar daarom zou tijdig terugtrekken verstandig zijn.
pi_209907682
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 19:31 schreef suijkerbuijk het volgende:

En ik zie deze mafkees ook rustige aan om de rest van de eu en de navo mee te trekken in hun oorlog.
Ik mag hopen dat de EU en NAVO zo snel mogelijk direct betrokken raken bij de oorlog. Er is maar n die schuld heeft aan deze shit show en dat is Putin.

Het gaat meer dan tijd worden dat de Russische burgers niet alleen financieel voelen, maar ook nachten wakker liggen als we alle militaire zooi in en rondom Moskou de hel in blazen met dagelijkse bombardementen.

Is kijken hoe lang ze dan die klootzak nog geloven.

/in before
"Ja maar kernwapens ;( ;( ;(
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | &lt;a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;https://mdj-stek.nl&lt;/a&gt;
pi_209907876
quote:
Niemand had zin om zich kapot te laten schieten.
pi_209907901
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 20:33 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Niemand had zin om zich kapot te laten schieten.
Op het einde van het filmpje wel een man of drie. :X
pi_209907942
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 20:35 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Op het einde van het filmpje wel een man of drie. :X
Ieder voor zich, rennen maar.
pi_209907957
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 20:37 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Ieder voor zich, rennen maar.
Samen tactisch terugtrekken kennen ze niet.
pi_209908020
quote:
Dat filmpje nu aan het kijken, maar op 04:00 zie je iemand met een white pride patch + keltisch kruis. Niet heel handig, zeker omdat dit ook onderdeel is van Azov. Rusland fanboys kunnen daar nogal schuimbekkend op reageren.
pi_209908088
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 20:17 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Ik mag hopen dat de EU en NAVO zo snel mogelijk direct betrokken raken bij de oorlog. Er is maar n die schuld heeft aan deze shit show en dat is Putin.

Het gaat meer dan tijd worden dat de Russische burgers niet alleen financieel voelen, maar ook nachten wakker liggen als we alle militaire zooi in en rondom Moskou de hel in blazen met dagelijkse bombardementen.

/in before
Je snap wel dat als dat gaat gebeuren
Buiten de kernwapens om.

Dat dadelijk wij de mensen en kinderen van 18 jaar opgeroepen gaan worden.
En pang pang mogen roepen in Oekrane.
Om mee te gaan vechten.

Wat kunnen mensen toch dom lullen zonfer te denken.
Maar goed we leven in een tijd dat er geen onderscheid gemaakt mag worden.
Dus zetten we jouw kinderen als hun 18 jaar zijn even in het leger.
Sturen we ze gelijk vooruit .
En weet je wat je mag gelijk mee lopen aangezien iedereen onder de 50 ook kan gaan.

Leuk he oorlog van een anderen oplossen.
  zaterdag 15 juli 2023 @ 20:51:44 #51
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209908142
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 20:48 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Buiten de kernwapens om.

Om mee te gaan vechten.

En weet je wat je mag gelijk mee lopen aangezien iedereen onder de 50 ook kan gaan.

Jij kijkt liever toe hoe Rusland oorlogsmisdaden pleegt in Oekrane?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_209908200
quote:

[..]
Buiten de kernwapens om.

Om mee te gaan vechten.

Dus de Yanks, Canadezen, Engelsen, Marokkanen etc etc hadden in WOII ons gewoon moeten laten stikken? Daarnaast als je nog steeds denkt dat Putin alleen oorlog wilt voeren tegen Oekrane ben je echt fucking naef.

Over dom lullen zonder te denken gesproken...
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | &lt;a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;https://mdj-stek.nl&lt;/a&gt;
  zaterdag 15 juli 2023 @ 21:02:24 #53
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_209908312
quote:

[..]
Buiten de kernwapens om.

Om mee te gaan vechten.

Denken dat er mensen opgeroepen moeten worden op het zeer hypothetische moment dat de NAVO zich hier echt mee zou gaan bemoeien.

Over dom lullen zonder nadenken gesproken zeg.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
  zaterdag 15 juli 2023 @ 21:04:16 #54
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209908371
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 19:31 schreef suijkerbuijk het volgende:

De hoogste generaal van het Oekraense leger Valeri Zaloezjny erkent dat zijn militairen aanvallen uitvoeren op Russisch grondgebied. Ook uit hij zijn frustratie dat hij daarbij geen wapens mag gebruiken die uit het Westen komen. "Waarom moet ik om mijn mensen te redden iemand om toestemming vragen om iets te doen op vijandelijk gebied?"
Hij doet de bekentenis in een interview met de Washington Post. "Om een of andere reden moet ik eraan denken dat ik daar niets mag doen. Waarom?", vraagt Zaloezjny zich af. Hij zegt dat het Westen bang is dat de Russische president Vladimir Poetin in dat geval kernwapens zal inzetten. "De kinderen die om het leven komen interesseert dat niet."

Er waren al langer vermoedens dat Oekrane doelen aanvalt op Russisch grondgebied. Oekrane hield daarover meestal de kaken stijf op elkaar, soms ontkende het alle betrokkenheid. Het gaat vooral om aanvallen op Russische gebieden nabij de Oekraens grens.

Oekrane krijgt tijdens de oorlog veel wapens geleverd van Westerse bondgenoten, maar moest beloven die niet in te zetten buiten het land zelf. Een belangrijke reden daarvoor is inderdaad om verdere escalatie tussen Rusland en het Westen te voorkomen.

Wat de generaal betreft is het 'aan ons hoe we deze vijand doden'. "Het is in tijden van oorlog mogelijk en noodzakelijk om op zijn grondgebied te doden. Als onze partners bang zijn om hun wapens te gebruiken, doden wij met die van onszelf. Maar niet meer dan noodzakelijk."
Zaloezjny zegt verder dat de Oekraense krijgsmacht er inmiddels heel anders voor staat dan toen hij begon. Hij geeft als voorbeeld de harde cultuur, de omgang tussen de militaire top en de rest van de krijgsmacht. "Als je hier binnenkwam, werd je onmiddellijk duidelijk dat het een fout was om geboren te worden en een fout was om hier te komen."
Daarnaast is de Oekraense krijgsmacht volgens de generaal wendbaarder geworden door trainingen en nauwere samenwerking met de NAVO. Dit is volgens hem de reden dat Oekrane langer standhoudt dan vooraf werd verwacht. "De aanname in vele landen dat dit een oorlog zou zijn tussen een groot Sovjetleger en een klein Sovjetleger was onjuist."

De generaal zegt ook nog altijd van plan te zijn om de Krim te heroveren, die al in 2014 door Rusland werd geannexeerd. "Zodra ik de middelen heb, onderneem ik actie. Het maakt me geen donder uit, niemand houdt me tegen."

De aanvallen van Oekrane op Russisch grondgebied zijn gewoon legitiem. En valt onder het verdedigen. Daar Rusland de agressor is en Oekraense vooral militaire doelwitten uitschakelt die gebruikt worden door Rusland bij hun aanvalsoorlog. Dit is door meerdere Westerse leiders al bevestigd.

Dat ze liever niet willen dat daarbij Westerse wapens gebruikt worden is gewoon dom. En wij moeten ons zeker niet bang laten maken door Putin en zijn trawanten. Als wij ons er niet mee bemoeid hadden was deze oorlog al lang voorbij en was Oekrane Russisch grondgebied. Tenminste een groot gedeelte ervan. En was Rusland nu bezig met het volgende land aan te vallen. Waarschijnlijk Moldavi of n van de Baltische staten.

Putin had het als zwakte gezien als wij gereageerd hadden zoals in 2014. Toen wij zo goed als niets deden. Waardoor een aanval op een NAVO land opeens ook een optie voor hem zou zijn geworden. Daar wij zo zwak en verdeeld waren in zijn ogen.

Oekrane helpen is de enige juiste optie. En zorgt voor de toekomst alleen maar voor meer veiligheid.
pi_209908405
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 20:56 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Dus de Yanks, Canadezen, Engelsen, Marokkanen etc etc hadden in WOII ons gewoon moeten laten stikken? Daarnaast als je nog steeds denkt dat Putin alleen oorlog wilt voeren tegen Oekrane ben je echt fucking naef.

Blijkbaar weet je niet eens hoe ww2 is begonnen .
Iets wat 100% had voorkomen kon worden
Als de Amerika gewoon de renten op de Duitse leningen omlaag hadden gebracht.
Maar nee dat wilde ze niet waardoor duitsland de mensen niet eens meer te eten hadden.
De leningen werden gegeven voor herstel na ww1 maar de economie bloeide niet op.
Dat was de start van ww2 namelijk en hoe hitler aan de macht is gekomen.

Verder ww2 ging hitler gelijk Nederland, belgie , frankrijk aan vallen en zo door naar de anderen landen.

Tot nu toe heeft Rusland alleen Oekrane aangevallen en niet anderen non navo/ eu landen.
Anders was dat al gebeurd geweest.

Totaal anderen oorlogen .
Maar helaas de propaganda vertelt dat als Oekrane is gevallen dat de rest ook komt.
Man rusland heeft genoeg macht om anderen landen aan te vallen als ze dat willen.
En dat word niet gedaan.
pi_209908415
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 20:56 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

Dat.
Ben toch wat blij dat vooral de militairen uit landen die zelf totaal geen last van de Duitsers hadden (en dan met name de Amerikanen, Canadezen, Australirs en dergelijke) toch hier naartoe gekomen zijn om te vechten :Y

En ook dat ze op momenten dat offensieven traag verliepen of zelfs compleet faalden en ze norme verliezen leden, dat ze niet opgaven en zeiden 'helaas jongens, het is mislukt, we gaan naar huis' :Y
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_209908429
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 21:02 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]
Denken dat er mensen opgeroepen moeten worden op het zeer hypothetische moment dat de NAVO zich hier echt mee zou gaan bemoeien.

Over dom lullen zonder nadenken gesproken zeg.
Haha echt he
  zaterdag 15 juli 2023 @ 21:10:53 #59
pi_209908449
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 20:17 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

/in before
Ach Rusland heeft helemaal geen bruikbare kernwapens, anders hadden ze die al lang gebruikt.
  zaterdag 15 juli 2023 @ 21:13:08 #60
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_209908484
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 21:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Ach Rusland heeft helemaal geen bruikbare kernwapens, anders hadden ze die al lang gebruikt.
Ik geloof er geen reet van dat je dat echt gelooft :D
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_209908513
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 21:04 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Jarenlang dreigen en dan roepen dat er geen vrienden zijn :')
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_209908541
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 20:42 schreef Anton91 het volgende:
white pride patch + keltisch kruis
Ik heb even gekeken, maar ik kon geen white pride patch en keltisch kruis er uit opmaken. Kan je de precieze seconde even geven?
  zaterdag 15 juli 2023 @ 21:17:01 #63
pi_209908549
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 21:13 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Ik geloof er geen reet van dat je dat echt gelooft :D
Ik hou er echt serieus rekening mee :Y
pi_209908559
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 21:14 schreef Aether het volgende:

[..]
Jarenlang dreigen en dan roepen dat er geen vrienden zijn :')
Enige zelfreflectie hoef je niet verwachten van een Rus :')
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_209908562
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 20:11 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Jawel, maar de stad hebben ze nog steeds niet. Die eerste linie daar is ook minder belangrijk gezien de vele linies die daar nog gaan volgen.

Ik zou het zo niet willen stellen. Je zal toch echt de Russen moeten verdrijven. Dit standhouden zie ik de Russen wel doen zonder dat Oekrane een doorbraak forceert. Al leg je oude knakkers met nog oudere knarren in de loopgraven, het blijft een hele opgave ze eruit te krijgen.
Je richt je teveel op het wel of niet innemen van dorpjes.

De kracht van het russische leger in aanval n verdediging is hun artillerie. Dat voordeel is weg volgens de russen zelf, van hoog tot laag.

Er zijn nu een paar dozijn landen bezig met het opvoeren van de productie van munitie. Wat produceert/importeert rusland aan munitie en andere wapens?

Je hoort het ook van de russen zelf: her en der zijn de loopgraven letterlijk weggebombardeerd.
pi_209908625
Bij 1:18 begint het Burning Man Festival :X

https://old.reddit.com/r/(...)yla_recon_unit_from/
pi_209908635
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 21:16 schreef Delenlill het volgende:

[..]
Ik heb even gekeken, maar ik kon geen white pride patch en keltisch kruis er uit opmaken. Kan je de precieze seconde even geven?
Op de tijd die ik zei... 04:00

Linksonderin
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_209908694
Derde 'bommetje' dat ze naar beneden gooien 0:23 heeft redelijk wat kracht, nog niet eerder gezien zo'n 'zwart busje'

https://old.reddit.com/r/(...)rtillery_pieces_and/
pi_209908697
twitter

Op andere kanalen hebben ze het over een aanval op Russische soldaten.
pi_209908728
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 21:08 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Maar nee dat wilde ze niet waardoor duitsland de mensen niet eens meer te eten hadden.
De leningen werden gegeven voor herstel na ww1 maar de economie bloeide niet op.

Verder ww2 ging hitler gelijk Nederland, belgie , frankrijk aan vallen en zo door naar de anderen landen.

Tot nu toe heeft Rusland alleen Oekrane aangevallen en niet anderen non navo/ eu landen.

Maar helaas de propaganda vertelt dat als Oekrane is gevallen dat de rest ook komt.
Man rusland heeft genoeg macht om anderen landen aan te vallen als ze dat willen.
En dat word niet gedaan.
Wat zit jij voor een onzin te verkopen. WW2 die begon omdat Amerika de rente te hoog hield? Misschien heeft dat bijgedragen aan waarom Hitler aan de macht is gekomen. Maar de enige verantwoordelijke voor de start van WW2 is Hitler als dictator. En zijn streven voor een 3de rijk.

En nee. Uit deze oorlog blijkt dat Rusland niet genoeg macht (meer) heeft om andere landen zomaar aan te vallen. Daar heeft Oekrane met behulp van het westen nu voor gezorgd. Hun leger is een zootje en de legerleiding is incompetent en corrupt. Wanneer de oorlog in Oekrane voorbij is zal het jaren duren voordat ze weer enigszins op sterkte zijn (denk aan iets van 10-20 jaar). En volgens de cijfers zullen ze tegen die tijd niet genoeg jonge soldaten hebben om daadwerkelijk een succesvolle oorlog te voeren.

[ Bericht 3% gewijzigd door Delenlill op 15-07-2023 21:36:18 ]
pi_209908750
quote:
6s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 21:24 schreef Anton91 het volgende:
[ twitter ]

De dashcam video van die witte auto zou goed geweest zijn.
  zaterdag 15 juli 2023 @ 21:30:32 #72
38496 Perrin
pi_209908783
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 21:27 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
De dashcam video van die witte auto zou goed geweest zijn.
Daar is nu niet zo veel van over..
pi_209908806
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 20:42 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Dat filmpje nu aan het kijken, maar op 04:00 zie je iemand met een white pride patch + keltisch kruis. Niet heel handig, zeker omdat dit ook onderdeel is van Azov. Rusland fanboys kunnen daar nogal schuimbekkend op reageren.
Oh ja, nu zie ik het. Was te ge focused op de patches op hun armen en keek er glad overheen. Maar de Russen kunnen zeuren wat ze willen. Dit hebben ze zelf veroorzaakt natuurlijk. Al had ik het liever ook niet gezien. Maar ja Oekrane gebruikt elke competente soldaat die ze kunnen krijgen natuurlijk. En Azov waren nu eenmaal helden (en zijn ze nog steeds).
pi_209908818
Dit is nog verteld door die soldaat die bij springen vanaf de Bradley z'n been verloor, bij dat zware mijnenveld.

pi_209908836
Weer wat geleerd. Amerika is de 2e Wereld Oorlog begonnen want rente op leningen.

Ik heb een scheur in mijn broek, is ook de schuld van Amerika.

Dinges dinges Rabobank.
pi_209908863
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 21:32 schreef Delenlill het volgende:

[..]
Oh ja, nu zie ik het. Was te ge focused op de patches op hun armen en keek er glad overheen. Maar de Russen kunnen zeuren wat ze willen. Dit hebben ze zelf veroorzaakt natuurlijk. Al had ik het liever ook niet gezien. Maar ja Oekrane gebruikt elke competente soldaat die ze kunnen krijgen natuurlijk. En Azov waren nu eenmaal helden (en zijn ze nog steeds).
Helemaal mee eens, alleen denk ik dat het beter voor Azov zou zijn om mogelijke discussies te voorkomen. Maar voor mij blijven het ook nog steeds helden, zowel rondom Bakhmut als Mariupol hebben ze gigantische weerstand geboden.
pi_209908867
quote:

[..]

En dat word niet gedaan.
Geloof je dit nou echt?? Verdiep je eens echt goed in dit soort zaken.. Lees bijv biografien over Hitler, kijk docu's over het hoe en waarom Hitler zo ver is gegaan.
pi_209908930
Flinke biem

quote:
The destruction of the Russian anti-aircraft missile system in the Zaporozhia direction resulted in nice firework
https://old.reddit.com/r/(...)ussian_antiaircraft/

Bonus biem

quote:
Operators of the FRV kamikaze drone of the 103rd separate TRO brigade discovered and destroyed the Russian video surveillance complex of the Murom-M type
https://old.reddit.com/r/(...)_drone_of_the_103rd/
  zaterdag 15 juli 2023 @ 21:49:48 #79
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_209909084
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 20:00 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Laat ik het zo zeggen het is gewoon kilometers aan mijnenvelden loopgraven artillerie en Anti tank greppels.
In de gebieden die Rusland dus al poos in handen heeft hebben ze niks anders lopen doen dan graven.
  zaterdag 15 juli 2023 @ 21:53:59 #80
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_209909155
quote:
[ twitter ]

Ja zo te zien een bijeenkomst hoog militairen..
Althans als ik wat berichten lees betreft het dat.
Geen idee of het ook zo is.

Vooral fuck die witte auto..
pi_209909241
twitter

Zou wel het een en ander verklaren. Een zelfmoord missie van een groep die door Rusland uitgekotst is (plausible deniability) En ook niet bij Wit Rusland hoort. Dus geen reden voor NATO om zich er bij te betrekken. Een goede reden om Wagner en zijn leiding niet om te leggen of gevangen te nemen. Daar ze dan hun effectiviteit zouden verliezen.

Al neem ik het natuurlijk met een korreltje zout. En verwacht ik dat het gewoon als Aanval op NATO gezien gaat worden. En Polen artikel 5 in werking zal zetten.

[ Bericht 4% gewijzigd door Delenlill op 15-07-2023 22:05:29 ]
  zaterdag 15 juli 2023 @ 22:05:21 #82
38496 Perrin
pi_209909379
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 21:57 schreef Delenlill het volgende:
[ twitter ]

Zou wel het een en ander verklaren. Een zelfmoord missie van een groep die door Rusland uitgekotst is (plausible deniability) En ook niet bij Wit Rusland hoort. Dus geen reden voor NATO om zich er bij te betrekken. Een goede reden om Wagner en zijn leiding niet om te leggen of gevangen te namen. Daar ze dan hun effectiviteit zouden verliezen.

Al neem ik het natuurlijk met een korreltje zout.
Ja dit is natuurlijk pure fantasie.
pi_209909381
quote:
De Oekraense autoriteiten bevestigen het bericht dat een grote groep Wagner-huurlingen vandaag is aangekomen in Belarus. Het gaat volgens de verklaring om zo'n 240 strijders, 40 trucks en een groot aantal wapens.
NOS
pi_209909389
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 21:37 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Geloof je dit nou echt?? Verdiep je eens echt goed in dit soort zaken.. Lees bijv biografien over Hitler, kijk docu's over het hoe en waarom Hitler zo ver is gegaan.
Hij had het in elke toespraak over de rente van de Amerikaanse leningen.
pi_209909445
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 22:06 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Hij had het in elke toespraak over de rente van de Amerikaanse leningen.
En Putin had het in elke toespraak over de zogenaamde neonazi's in Oekrane. En dat de Oekranse burgers hun met gejuich zou ontvangen als bevrijders. Het is gewoon populistisch gelul. Met het doel om de bevolking er achter te krijgen. En om een boeman aan te wijzen.
pi_209909569
Maar wat gaat Wagner straks doen? Inval vanuit het Noorden?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zaterdag 15 juli 2023 @ 22:17:48 #87
38496 Perrin
pi_209909602
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 22:16 schreef Discombobulate het volgende:
Sja wie het weet mag met zeggen. De vraag is hoeveel er van over is en wie ze aanvoert.
  zaterdag 15 juli 2023 @ 22:19:15 #88
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209909635
quote:
Met 240 man.

Sure.
&lt;signature here&gt;.
pi_209909736
quote:
Zodra die 8000 man in dat kamp zijn aangekomen gaan ze een verdwaalde Storm shadow raket koppen.
pi_209909739
quote:

[..]

En dat word niet gedaan.
Wat heeft Polen met Amerikaanse rente te maken?
pi_209909778
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 19:36 schreef ExTec het volgende:

[..]
De Limburger en RTL Boulevard, als nieuwbron voor de oorlog in oekraine.

Je stelt weer niet teleur, lospetrollos.
Is gewoon nieuws hoor.
Deze stond toevallig niet onder een paywall
Vakman pur sang
pi_209909822
quote:
[ twitter ]

Autobom?
  zaterdag 15 juli 2023 @ 22:30:27 #93
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 15 juli 2023 @ 22:31:21 #94
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209909857
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 22:28 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Is gewoon nieuws hoor.
Deze stond toevallig niet onder een paywall
Dit is geen nieuws. Dit is Kremlinpropaganda. Niet voor niets dat grote nieuwssites zoals de NOS dit niet geplaatst hebben.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_209909884
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 21:57 schreef Delenlill het volgende:
[ twitter ]

Zou wel het een en ander verklaren. Een zelfmoord missie van een groep die door Rusland uitgekotst is (plausible deniability) En ook niet bij Wit Rusland hoort. Dus geen reden voor NATO om zich er bij te betrekken. Een goede reden om Wagner en zijn leiding niet om te leggen of gevangen te nemen. Daar ze dan hun effectiviteit zouden verliezen.

Al neem ik het natuurlijk met een korreltje zout. En verwacht ik dat het gewoon als Aanval op NATO gezien gaat worden. En Polen artikel 5 in werking zal zetten.
Hij heeft het erover dat ze de Suwalski-corridor in een paar uur kunnen veroveren. Ik denk niet dat het de NATO veel uitmaakt of het Wagner, Belarus of Rusland is die de aanval opent.

Uit Wikipedia: Het is de enige landverbinding tussen de Baltische staten en de andere NAVO-partners, en scheidt tevens het grondgebied van de Russische exclave Kaliningrad van Wit-Rusland. Dit knelpunt is daarom van groot strategisch en militair belang geworden sinds Polen en de Baltische staten zijn toegetreden tot de Noord-Atlantische Verdragsorganisatie (NAVO).

De corridor is in vogelvlucht slechts 65,4 km lang (100 km over land), van het drielandenpunt Litouwen-Polen-Rusland (Kaliningrad) in het noordwesten tot het drielandenpunt Litouwen-Polen-Wit-Rusland in het zuidoosten. De laatste 12 kilometer in het zuidoosten volgen de sterk meanderende loop van de Marycha, een zijriviertje in het Memel-bekken.

NATO-grondgebied dus.
  zaterdag 15 juli 2023 @ 22:33:06 #96
38496 Perrin
pi_209909899
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 22:29 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Autobom?
Als je frame voor frame bekijkt zie je de 3 frames voor de explosie iets van linksboven inslaan. Een raket, granaat of drone.
  zaterdag 15 juli 2023 @ 22:35:33 #97
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_209909961
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 21:17 schreef oheng het volgende:

[..]
[..]
Je richt je teveel op het wel of niet innemen van dorpjes.

De kracht van het russische leger in aanval n verdediging is hun artillerie. Dat voordeel is weg volgens de russen zelf, van hoog tot laag.

Er zijn nu een paar dozijn landen bezig met het opvoeren van de productie van munitie. Wat produceert/importeert rusland aan munitie en andere wapens?

Je hoort het ook van de russen zelf: her en der zijn de loopgraven letterlijk weggebombardeerd.
Mwa, om aan te geven hoe snel het gaat. Het zijn wel de dorpen waar men het sinds het begin van het offensief al over heeft. Doet me denken aan het Russische offensief waar elk ingenomen dorp juist werd gebagatelliseerd.

De bovenhand krijgen wat artillerie betreft is natuurlijk wel een voordeel. Of het genoeg is weet ik niet, maar je hebt wel iets nodig om een doorbraak voor elkaar te krijgen.
pi_209910065
Is de Suwalski-corridor niet minder belangrijk nu, sinds je die 65km makkelijk kan controleren met artillerie? Waardoor het praktisch niet echt gebruikt kan worden als corridor, omdat de kans groot is dat je kapot geschoten wordt. Of valt dat nog wel mee?
pi_209910098
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 22:32 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Hij heeft het erover dat ze de Suwalski-corridor in een paar uur kunnen veroveren. Ik denk niet dat het de NATO veel uitmaakt of het Wagner, Belarus of Rusland is die de aanval opent.

Uit Wikipedia: Het is de enige landverbinding tussen de Baltische staten en de andere NAVO-partners, en scheidt tevens het grondgebied van de Russische exclave Kaliningrad van Wit-Rusland. Dit knelpunt is daarom van groot strategisch en militair belang geworden sinds Polen en de Baltische staten zijn toegetreden tot de Noord-Atlantische Verdragsorganisatie (NAVO).

De corridor is in vogelvlucht slechts 65,4 km lang (100 km over land), van het drielandenpunt Litouwen-Polen-Rusland (Kaliningrad) in het noordwesten tot het drielandenpunt Litouwen-Polen-Wit-Rusland in het zuidoosten. De laatste 12 kilometer in het zuidoosten volgen de sterk meanderende loop van de Marycha, een zijriviertje in het Memel-bekken.

NATO-grondgebied dus.
Dat is zo. Maar Wagner is een huurlingen leger. En is geen onderdeel van het Russisch leger of van het Wit Russische. Dus een eventuele artikel 5 zal tegen Wagner zijn, welke Polen zelf wel aan kan lijkt me. Maar het zou best kunnen dat Rusland en Wit-Rusland hierdoor technisch gezien buiten schot kunnen blijven. Als Wagner deze aanval zou uitvoeren natuurlijk.

Al gaat denk ik niemand geloven dat dit niet met behulp/onder leiding van Rusland gebeurd. Maar daar komt de plausible deniability kijken.

Natuurlijk is dit allemaal theoretisch. En verwacht ik niet dat Wagner een zelfmoord aanval zal uitvoeren. Wat dit duidelijk is.
  zaterdag 15 juli 2023 @ 22:43:42 #100
38496 Perrin
pi_209910115
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 22:40 schreef Usert het volgende:
Is de Suwalski-corridor niet minder belangrijk nu, sinds je die 65km makkelijk kan controleren met artillerie? Waardoor het praktisch niet echt gebruikt kan worden als corridor, omdat de kans groot is dat je kapot geschoten wordt. Of valt dat nog wel mee?
Is meer dat het een nauwe landverbinding is tussen Polen en de Baltische staten. Logistiek is het leven voor de Baltische staten lastig zonder die verbinding.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')