Ik ga er binnenkort vast een mening over hebben.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 16:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Goede instelling!
Maar Paul lijkt me een prima kandidaat, zeker als je in aanmerking neemt dat de keuze beperkt is als je een demissionaire minister zoekt.
Jou denkwijze is vreselijk egoïstisch, laat me raden, VVD?quote:Op maandag 17 juli 2023 19:12 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Ik stap er niet over heen, maar ik maak het ook niet groter dan het is.
Wat jij dus wel doet.
Liggend aan de situatie is armoede voor een kind een uitstekende motivatie om boven zichzelf uit te groeien en wat te maken van het leven.
[..]
Generaliseren kan je leren he. Ik ben heel duidelijk genuanceerd geweest, dat er voor vrijwel iedereen in de Nederlandse samenleving een passend plaatje wordt gezocht.
Voor de mensen die niet kunnen is er hulp, voor de mensen die niet willen is die er ook. Maar wil je meer dan een bestaansminimum dan zal je de handen moeten laten wapperen.
Voor chronisch zieken en arbeidsongeschikten zijn er de wajong en WAO.
En dan mag je mij maar eens gaan uitleggen wat de maatschappij per definitie verschuldigt is aan chronisch zieken en hulpbehoefenden...
Want je kan wel verongelijkt gaan zitten doen, maar jou manier van denken is dus absoluut niet de norm in de rest van de wereld.
Kan je het zelf niet en kan je familie je niet helpen dan wordt je in de rest van de wereld aan je lot overgelaten, dat is in Nederland dus absoluut niet het geval.
Dat het niet perfect gaat betekent niet dat er niets gebeurd en dat er wordt gekeken naar verbetering.
Maar ja, voor jou zal het wel nooit goed genoeg zijn...
Dat was een reactie op je tweede alinea.quote:Op maandag 17 juli 2023 09:51 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Welke propaganda heb je het precies over?
Het CBS meldt dit:quote:Dat er meer vaste contracten komen. Daar zijn meer bronnen voor.
https://www.ad.nl/werk/wa(...)er-zzp-ers~aec49152/
Het is ook niet zo raar dat in een periode van veel economische onzekerheid die minder snel gegeven worden dan in een periode van krapte op de arbeidsmarkt.
Verder staat het natuurlijk los van de verandering van het ontslagrecht voor vaste werknemers. Dat is met die wijzigingen voor zowel werknemer als werkgever beter geregeld.
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)e%20daling%20inzette.quote:Meer werknemers met een flexibele arbeidsrelatie
In het eerste kwartaal van 2023 waren er 2,8 miljoen werknemers met een flexibele arbeidsrelatie. Dat zijn er 64 duizend meer dan een kwartaal eerder. Daarmee is het aantal flexwerknemers terug op het niveau van het tweede kwartaal van 2022, voordat een flinke daling inzette. Toch zijn er niet zoveel werknemers met een flexcontract als voor de coronacrisis.
Het aantal werknemers met een vaste arbeidsrelatie is in het eerste kwartaal van 2023 een fractie afgenomen, en bedroeg 5,4 miljoen. Het aantal zelfstandigen kromp met 17 duizend, en kwam uit op 1,6 miljoen. Deze afname betrof vooral zelfstandigen zonder personeel (zzp’ers).
een van de oorzaken is de enorm hoge pensioenpremie van bijna 30% die de werkgever voor vaste medewerkers afdraagt, daar heeft de ZZP er geen last vanquote:Op woensdag 19 juli 2023 05:36 schreef Bondsrepubliek het volgende:
[..]
Dat was een reactie op je tweede alinea.
[..]
Het CBS meldt dit:
[..]
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)e%20daling%20inzette.
Het golft dus wat. Maar wat blijft is dat Nederland relatief veel flexwerk kent.
Klopt. Dit is nou iets wat bij de oprichting van de EU al geregeld had moeten worden. En het bewijst ook dat de EU een inefficiënte bestuurslaag is.quote:Op woensdag 19 juli 2023 20:32 schreef trein2000 het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ernationaal-verschil
We hebben het vaak over milieu en verduurzaming. Als we nou echt willen dat Nederland minder gaat vliegen moeten we hier eens wat aan doen.
Ondergetekende gaat graag met de trein op vakantie. Dat vind ik leuk. Maar ik ben dagen bezig met het plannen van zo’n tripje. Excelsheets met tijden, overstappen en prijzen komen daar aan te pas. Onlangs wilde ik een paar daagjes met een gezelschap naar een Europese stad. Was bij KLM met een kwartier geregeld. Dat is een probleem.
Als je ‘gewoon’ met de Thalys wil dan gaat het nog wel. Maar wil je iets wat een aantal overstappen vergt dan wordt het al doen (te) ingewikkeld. Zeker als je het voor een normale prijs wil doen. En dan hebben we het nog niet gehad over niet-doorgaande tickets en vertragingen en dat soort risico’s die je met een jong gezin of zo niet zo snel neemt.
Frans Timmermans had het erover - bij BNR dacht ik - dat er voor het eind van het jaar een plan moet liggen. Ligt ook aan onwillige samenwerking tussen de nationale spoorwegmaatschappijen had 'ie het over.quote:Op woensdag 19 juli 2023 20:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
Klopt. Dit is nou iets wat bij de oprichting van de EU al geregeld had moeten worden. En het bewijst ook dat de EU een inefficiënte bestuurslaag is.
Je bent wetgever en de overheden zijn meestal ook nog eens grootaandeelhouder in die spoorwegmaatschappijen, je gaat mij niet vertellen dat ze de afgelopen 30 jaar (de EU is in november 30 jaar oud) de spoorwegen niet hadden kunnen dwingen.quote:Op woensdag 19 juli 2023 22:56 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Frans Timmermans had het erover - bij BNR dacht ik - dat er voor het eind van het jaar een plan moet liggen. Ligt ook aan onwillige samenwerking tussen de nationale spoorwegmaatschappijen had 'ie het over.
Wou net zeggen. Als je iets met luchtvaart wil doen is het helemaal dichtgergeld, met slotcoordinatoren, balanced approaches en weet ik wat meer. En dan zou spoor, wat in het overgrote meerendeel van de landen toch grotendeels een staatsaangelegenheid is (direct of indirect) een onneembare hobbel zijn? Onzin.quote:Op woensdag 19 juli 2023 23:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je bent wetgever en de overheden zijn meestal ook nog eens grootaandeelhouder in die spoorwegmaatschappijen, je gaat mij niet vertellen dat ze de afgelopen 30 jaar (de EU is in november 30 jaar oud) de spoorwegen niet hadden kunnen dwingen.
Je kan je ook afvragen of spoor in alle opzichten wel zo'n zegen is tov luchtvaart.quote:Op woensdag 19 juli 2023 20:32 schreef trein2000 het volgende:
We hebben het vaak over milieu en verduurzaming. Als we nou echt willen dat Nederland minder gaat vliegen moeten we hier eens wat aan doen.
Ondergetekende gaat graag met de trein op vakantie. Dat vind ik leuk. Maar ik ben dagen bezig met het plannen van zo’n tripje. Excelsheets met tijden, overstappen en prijzen komen daar aan te pas. Onlangs wilde ik een paar daagjes met een gezelschap naar een Europese stad. Was bij KLM met een kwartier geregeld. Dat is een probleem.
Als je ‘gewoon’ met de Thalys wil dan gaat het nog wel. Maar wil je iets wat een aantal overstappen vergt dan wordt het al doen (te) ingewikkeld. Zeker als je het voor een normale prijs wil doen. En dan hebben we het nog niet gehad over niet-doorgaande tickets en vertragingen en dat soort risico’s die je met een jong gezin of zo niet zo snel neemt.
Maar heb je geen 92920v/Skyscanner/trivago variant van het spoor?quote:Op woensdag 19 juli 2023 23:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wou net zeggen. Als je iets met luchtvaart wil doen is het helemaal dichtgergeld, met slotcoordinatoren, balanced approaches en weet ik wat meer. En dan zou spoor, wat in het overgrote meerendeel van de landen toch grotendeels een staatsaangelegenheid is (direct of indirect) een onneembare hobbel zijn? Onzin.
Het is allemaal beperkt. Omio komt nog enigszins in de buurt, en je hebt Treinreiswinkel maar dat is feitelijk gewoon een reisbureau.quote:Op donderdag 20 juli 2023 08:03 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Maar heb je geen 92920v/Skyscanner/trivago variant van het spoor?
Want als je 1 aanbieder zoekt op 1 luchthaven is het simpel ja, maar ook daar is er een enorme variatie mogelijk.
Het lijkt me dat er vast een site is die de data van de verschillende maatschappijen in 1 zoekmachine gooit?
Verder is voor gezinnen de auto ten alle tijden voordeliger natuurlijk.
En dan kun je op de plaats van bestemming ook nog ergens heen.
Helemaal mee eens!quote:Op woensdag 19 juli 2023 20:32 schreef trein2000 het volgende:
Een peiling, wat op zich al een hypothese is, over een hypothetische partij met een hypothetisch verkiezingsprogramma. Ik word hier echt ongelooflijk moe van.quote:Op donderdag 20 juli 2023 13:11 schreef Slayage het volgende:
Als Omtzigt een partij opricht zou hij de grootste kunnen worden. Anders wordt het een drie strijd tussen BBB, vvd en PvdA/GroenLinks. Aldus de laatste peiling van https://www.ioresearch.nl(...)vd-virtueel-aan-kop/
De BB moet snel wat bedenken voor hun premiervraagstuk, want anders gaat een flink deel van hun stemmen naar Dilan.quote:Op donderdag 20 juli 2023 13:11 schreef Slayage het volgende:
Als Omtzigt een partij opricht zou hij de grootste kunnen worden. Anders wordt het een drie strijd tussen BBB, vvd en PvdA/GroenLinks. Aldus de laatste peiling van https://www.ioresearch.nl(...)vd-virtueel-aan-kop/
De naam/persoon Omtzigt is niet hypothetisch lieverdquote:Op donderdag 20 juli 2023 13:14 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Een peiling, wat op zich al een hypothese is, over een hypothetische partij met een hypothetisch verkiezingsprogramma. Ik word hier echt ongelooflijk moe van.
Moet de premiers kandidaat dan benoemd worden voor de verkiezingen?quote:Op donderdag 20 juli 2023 13:15 schreef Jojoke het volgende:
[..]
De BB moet snel wat bedenken voor hun premiervraagstuk, want anders gaat een flink deel van hun stemmen naar Dilan.
Eveneens voor de vraagstukken waarmee we de verkiezingen in gaan. Dat is niet langer meer 'de boeren' maar is 'migratie' geworden.quote:Op donderdag 20 juli 2023 13:15 schreef Jojoke het volgende:
[..]
De BB moet snel wat bedenken voor hun premiervraagstuk, want anders gaat een flink deel van hun stemmen naar Dilan.
Omtzigt is een en al hypothese, daar hij zich momenteel niet verkiesbaar heeft gesteld.quote:Op donderdag 20 juli 2023 13:16 schreef Slayage het volgende:
[..]
De naam/persoon Omtzigt is niet hypothetisch lieverd
Timmermans gaat zichzelf verkopen als de meest geschikte premier, dus ze zullen wel met iets of een idee moeten komen.quote:Op donderdag 20 juli 2023 13:16 schreef Slayage het volgende:
[..]
Moet de premiers kandidaat dan benoemd worden voor de verkiezingen?
Hij moest nog wachten op deze peilingen. Binnenkort komt hij met zijn nieuwe partij. Mark my wordsquote:Op donderdag 20 juli 2023 13:17 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Omtzigt is een en al hypothese, daar hij zich momenteel niet verkiesbaar heeft gesteld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |