Niets. Maar van de VVD is het algemeen bekend, op BBB wordt wel vanalles geplakt, soms zelfs alsof ze een soort SP zijn.quote:Op zondag 16 juli 2023 20:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Opnieuw: wat maakt de VVD anders?
De grote, de gigantische en de titanische inderdaad.quote:Op zondag 16 juli 2023 20:59 schreef Hexagon het volgende:
De VVD komt in ieder geval nog op voor een bredere groep bedrijven. Daar heb je in ieder geval af en toe nog wel wat aan.
Sommige belangen van multinationals liggen gelukkig wel in een lijn met die van loonslaven die er voor werken. Dus dat stelt een beetje gerust.quote:Op zondag 16 juli 2023 22:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De grote, de gigantische en de titantische inderdaad.
Mooi woord, 'loonslaven'. (Kennelijk zie je het zelf niet eens meer, dat elitaire).quote:Op zondag 16 juli 2023 22:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Sommige belangen van multinationals liggen gelukkig wel in een lijn met die van loonslaven die er voor werken. Dus dat stelt een beetje gerust.
Ik ben zelf ook een loonslaaf. En daarom stem ik ook geen VVD.quote:Op zondag 16 juli 2023 22:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Mooi woord, 'loonslaven'. (Kennelijk zie je het zelf niet eens meer, dat elitaire).
Die buitengeflikkerd worden zodra er goedkopere buitenlandse arbeiders beschikbaar zijn.
En dan stemmen voor een partij helemaal leip van ontslagrechtversoepeling en ww-verkorting...quote:Op zondag 16 juli 2023 23:00 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik ben zelf ook een loonslaaf. En daarom stem ik ook geen VVD.
Laten we het niet zo persoonlijk maken beste etto.quote:Op zondag 16 juli 2023 23:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En dan stemmen voor een partij helemaal leip van ontslagrechtversoepeling en ww-verkorting...
Makes sense.
Persoonlijk? Ik vraag vooral om logica.quote:Op zondag 16 juli 2023 23:03 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Laten we het niet zo persoonlijk maken beste etto.
Ik zie niet in waarom iemand zijn of haar stemgedrag zou moeten verantwoorden.quote:Op zondag 16 juli 2023 23:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Persoonlijk? Ik vraag vooral om logica.
Die gewenste versoepeling is doorgevoerd en daarvoor kunnen werknemers die er op meer fronten een potje van maken sneller en goedkoper worden weggestuurd. En daar tegenover kan een goede werknemer minder makkelijk gepiepeld worden dan vroeger. Prima deal.quote:Op zondag 16 juli 2023 23:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En dan stemmen voor een partij helemaal leip van ontslagrechtversoepeling en ww-verkorting...
Makes sense.
Gepiepeld?quote:Op zondag 16 juli 2023 23:11 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Die gewenste versoepeling is doorgevoerd en daarvoor kunnen werknemers die er op meer fronten een potje van maken sneller en goedkoper worden weggestuurd. En daar tegenover kan een goede werknemer minder makkelijk gepiepeld worden dan vroeger. Prima deal.
En als ik dan toch op straat zou komen dan heb ik liever een partij die zich inzet dat ik snel weer een andere baan vind.
Jazeker. Tot 2015 kon een manager die jou niet aardig vind je zonder enig dossier eruit werken en dan zeggen dat de arbeidsverhouding verstoord is en dan zei de rechter oke voor een beetje extra geld. Dat kan zo simpel niet meer. Nu moet onderbouwd zijn waarom er geen land met iemand te bezeilen valt.quote:
Dan moet je wel eerst een vast contract hebben. En dat is in het flexkampioenland niet vanzelfsprekend meer. Daarnaast is die wet uit 2015 al aangepast vanwege onvrede daarover bij de neoliberalen. Een werknemer ontslaan moest namelijk makkelijker worden.quote:Op zondag 16 juli 2023 23:31 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Jazeker. Tot 2015 kon een manager die jou niet aardig vind je zonder enig dossier eruit werken en dan zeggen dat de arbeidsverhouding verstoord is en dan zei de rechter oke voor een beetje extra geld. Dat kan zo simpel niet meer. Nu moet onderbouwd zijn waarom er geen land met iemand te bezeilen valt.
Daarentegen als er geen land met iemand te bezeilen valt is het wat makkelijker die oke te krijgen.
quote:Ontslag en cumulatiegrond - informatie voor werknemers
Brochure | 25-08-2020
Met de invoering van de Wet arbeidsmarkt in balans zijn per 1 januari 2020 de regels rondom ontslag veranderd. In de wet zijn de redelijke ontslaggronden opgesomd. Aan de reeds bestaande ontslaggronden is de cumulatiegrond toegevoegd. Dat betekent dat ontslag ook mogelijk is bij een combinatie van omstandigheden.
https://www.rijksoverheid(...)iegrond---werknemers
Het aantal vaste contracten neemt al weer een tijd toe.quote:Op maandag 17 juli 2023 06:25 schreef Bondsrepubliek het volgende:
[..]
Dan moet je wel eerst een vast contract hebben. En dat is in het flexkampioenland niet vanzelfsprekend meer. Daarnaast is die wet uit 2015 al aangepast vanwege onvrede daarover bij de neoliberalen. Een werknemer ontslaan moest namelijk makkelijker worden.
[..]
Maar in Nederland is nog steeds van flex meer sprake dan in de omringende landen.quote:Op maandag 17 juli 2023 07:18 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het aantal vaste contracten neemt al weer een tijd toe.
https://www.personeelsnet(...)ct-een-vast-contract
En verder was ontslaan van iemand die niet functioneert na 2015 wel heel moeilijk geworden dus de wetswijziging van 2020 is een kleine correctie daarop. Wat in de praktijk betekent dat voor een werknemer die op meerdere fronten er een potje van maakt de maat wat sneller vol is. Nou wat verschrikkelijk zeg.
Niet iedere medewerker in loondienst is per definitie slechter af met een flexibele arbeidsmarkt. Collega's van me die ZZPen lopen doorgaans aardig binnen, in tegenstelling tot de schijnzelfstandigen in b.v., pakket- en maaltijdbezorging. En nee, die zijn niet in loondienst, maar dit om aan te geven dat er sectoren en beroepen zijn waar die zekerheid helemaal niet zo belangrijk is.quote:Op maandag 17 juli 2023 07:33 schreef Bondsrepubliek het volgende:
[..]
Maar in Nederland is nog steeds van flex meer sprake dan in de omringende landen.
Ga jij als loonslaaf nu werkelijk de propaganda afkomstig van werkgevers verdedigen? Met zulke werknemers hebben werkgevers niets meer te vrezen.
Dat die ZZPers binnenlopen geeft in sommige sectoren, met name de zorg, dan ook weer gigantische problemen. Ze spreken daar al 4 jaar over het verbod op ZZPschap in de zorg, helaas komt dat maar niet van de grond. Dat een ZZPer goed verdient is voor de samenleving helemaal niet altijd goed nieuws.quote:Op maandag 17 juli 2023 07:46 schreef Monolith het volgende:
[..]
Niet iedere medewerker in loondienst is per definitie slechter af met een flexibele arbeidsmarkt. Collega's van me die ZZPen lopen doorgaans aardig binnen, in tegenstelling tot de schijnzelfstandigen in b.v., pakket- en maaltijdbezorging. En nee, die zijn niet in loondienst, maar dit om aan te geven dat er sectoren en beroepen zijn waar die zekerheid helemaal niet zo belangrijk is.
Er is sprake van een inkomenshoogte/inkomenszekerheid-trade off. puur economisch bestaat er een omslaglijn waarvoorbij het gunstiger is om ZZP' er te werken, al leert de prospecttheorie dat velen liever een suboptimale keuze maken ten faveure van meer zekerheid.quote:Op maandag 17 juli 2023 07:46 schreef Monolith het volgende:
[..]
Niet iedere medewerker in loondienst is per definitie slechter af met een flexibele arbeidsmarkt. Collega's van me die ZZPen lopen doorgaans aardig binnen, in tegenstelling tot de schijnzelfstandigen in b.v., pakket- en maaltijdbezorging. En nee, die zijn niet in loondienst, maar dit om aan te geven dat er sectoren en beroepen zijn waar die zekerheid helemaal niet zo belangrijk is.
Welke propaganda heb je het precies over? Dat er meer vaste contracten komen. Daar zijn meer bronnen voor.quote:Op maandag 17 juli 2023 07:33 schreef Bondsrepubliek het volgende:
[..]
Maar in Nederland is nog steeds van flex meer sprake dan in de omringende landen.
Ga jij als loonslaaf nu werkelijk de propaganda afkomstig van werkgevers verdedigen? Met zulke werknemers hebben werkgevers niets meer te vrezen.
2021: Nederland kent 220.000 werkende armen: https://nos.nl/nieuwsuur/(...)elk-kind-kan-sportenquote:Op maandag 17 juli 2023 09:53 schreef Dauthi het volgende:
VVD is onder Rutte een voornamelijk linkse georienteerde partij geworden..
Er is nog maar weinig over van het rechtsliberalisme en de mensen die dat uitdragen.
En als loonarbeider heb je ook weer niet zoveel te klagen in Nederland, alles is verzekerd en gedekt, je krijgt 6 weken doorbetaalde vakantie, hoeft maar 36 uurtjes te werken, je natje en droogje is verzorgd en je hebt geen enkel risico te dragen. Je krijgt tegenwoordig zelfs een papadag...
Als je dat vergelijkt met het ondernemerschap, heb je echt helemaal niets te klagen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |