abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209921554
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2023 20:37 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Opnieuw: wat maakt de VVD anders?
Niets. Maar van de VVD is het algemeen bekend, op BBB wordt wel vanalles geplakt, soms zelfs alsof ze een soort SP zijn.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  zondag 16 juli 2023 @ 20:59:14 #152
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209921875
De VVD komt in ieder geval nog op voor een bredere groep bedrijven. Daar heb je in ieder geval af en toe nog wel wat aan.
  zondag 16 juli 2023 @ 22:48:40 #153
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_209923625
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2023 20:59 schreef Hexagon het volgende:
De VVD komt in ieder geval nog op voor een bredere groep bedrijven. Daar heb je in ieder geval af en toe nog wel wat aan.
De grote, de gigantische en de titanische inderdaad.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 16 juli 2023 @ 22:52:41 #154
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209923653
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2023 22:48 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
De grote, de gigantische en de titantische inderdaad.
Sommige belangen van multinationals liggen gelukkig wel in een lijn met die van loonslaven die er voor werken. Dus dat stelt een beetje gerust.
  zondag 16 juli 2023 @ 22:53:54 #155
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_209923669
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2023 22:52 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Sommige belangen van multinationals liggen gelukkig wel in een lijn met die van loonslaven die er voor werken. Dus dat stelt een beetje gerust.
Mooi woord, 'loonslaven'. (Kennelijk zie je het zelf niet eens meer, dat elitaire).

Die buitengeflikkerd worden zodra er goedkopere buitenlandse arbeiders beschikbaar zijn.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 16 juli 2023 @ 23:00:34 #156
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209923737
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2023 22:53 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Mooi woord, 'loonslaven'. (Kennelijk zie je het zelf niet eens meer, dat elitaire).

Die buitengeflikkerd worden zodra er goedkopere buitenlandse arbeiders beschikbaar zijn.
Ik ben zelf ook een loonslaaf. En daarom stem ik ook geen VVD.
  zondag 16 juli 2023 @ 23:02:08 #157
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_209923754
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2023 23:00 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik ben zelf ook een loonslaaf. En daarom stem ik ook geen VVD.
En dan stemmen voor een partij helemaal leip van ontslagrechtversoepeling en ww-verkorting...

Makes sense.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Forum Admin zondag 16 juli 2023 @ 23:03:43 #158
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_209923769
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2023 23:02 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
En dan stemmen voor een partij helemaal leip van ontslagrechtversoepeling en ww-verkorting...

Makes sense.
Laten we het niet zo persoonlijk maken beste etto.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  zondag 16 juli 2023 @ 23:04:41 #159
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_209923779
quote:
1s.gif Op zondag 16 juli 2023 23:03 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Laten we het niet zo persoonlijk maken beste etto.
Persoonlijk? Ik vraag vooral om logica.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Forum Admin zondag 16 juli 2023 @ 23:07:37 #160
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_209923809
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2023 23:04 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Persoonlijk? Ik vraag vooral om logica.
Ik zie niet in waarom iemand zijn of haar stemgedrag zou moeten verantwoorden.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  zondag 16 juli 2023 @ 23:11:43 #161
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209923856
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2023 23:02 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Makes sense.
Die gewenste versoepeling is doorgevoerd en daarvoor kunnen werknemers die er op meer fronten een potje van maken sneller en goedkoper worden weggestuurd. En daar tegenover kan een goede werknemer minder makkelijk gepiepeld worden dan vroeger. Prima deal.

En als ik dan toch op straat zou komen dan heb ik liever een partij die zich inzet dat ik snel weer een andere baan vind.
  zondag 16 juli 2023 @ 23:13:15 #162
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_209923869
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2023 23:11 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Die gewenste versoepeling is doorgevoerd en daarvoor kunnen werknemers die er op meer fronten een potje van maken sneller en goedkoper worden weggestuurd. En daar tegenover kan een goede werknemer minder makkelijk gepiepeld worden dan vroeger. Prima deal.

En als ik dan toch op straat zou komen dan heb ik liever een partij die zich inzet dat ik snel weer een andere baan vind.
Gepiepeld?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_209923897
Europese Unie bereikt deal met Tunesië: migranten tegenhouden in ruil voor geld

Rutte _O_ Fantastisch dat hij dit nog even voor elkaar heeft gekregen.
  zondag 16 juli 2023 @ 23:31:38 #164
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209924019
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2023 23:13 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Gepiepeld?
Jazeker. Tot 2015 kon een manager die jou niet aardig vind je zonder enig dossier eruit werken en dan zeggen dat de arbeidsverhouding verstoord is en dan zei de rechter oke voor een beetje extra geld. Dat kan zo simpel niet meer. Nu moet onderbouwd zijn waarom er geen land met iemand te bezeilen valt.

Daarentegen als er geen land met iemand te bezeilen valt is het wat makkelijker die oke te krijgen.
  maandag 17 juli 2023 @ 06:25:20 #165
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_209925010
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2023 23:31 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Jazeker. Tot 2015 kon een manager die jou niet aardig vind je zonder enig dossier eruit werken en dan zeggen dat de arbeidsverhouding verstoord is en dan zei de rechter oke voor een beetje extra geld. Dat kan zo simpel niet meer. Nu moet onderbouwd zijn waarom er geen land met iemand te bezeilen valt.

Daarentegen als er geen land met iemand te bezeilen valt is het wat makkelijker die oke te krijgen.
Dan moet je wel eerst een vast contract hebben. En dat is in het flexkampioenland niet vanzelfsprekend meer. Daarnaast is die wet uit 2015 al aangepast vanwege onvrede daarover bij de neoliberalen. Een werknemer ontslaan moest namelijk makkelijker worden.
quote:
Ontslag en cumulatiegrond - informatie voor werknemers
Brochure | 25-08-2020

Met de invoering van de Wet arbeidsmarkt in balans zijn per 1 januari 2020 de regels rondom ontslag veranderd. In de wet zijn de redelijke ontslaggronden opgesomd. Aan de reeds bestaande ontslaggronden is de cumulatiegrond toegevoegd. Dat betekent dat ontslag ook mogelijk is bij een combinatie van omstandigheden.
https://www.rijksoverheid(...)iegrond---werknemers

[ Bericht 0% gewijzigd door Bondsrepubliek op 17-07-2023 06:34:01 ]
  maandag 17 juli 2023 @ 07:18:48 #166
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209925133
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 06:25 schreef Bondsrepubliek het volgende:

[..]
Dan moet je wel eerst een vast contract hebben. En dat is in het flexkampioenland niet vanzelfsprekend meer. Daarnaast is die wet uit 2015 al aangepast vanwege onvrede daarover bij de neoliberalen. Een werknemer ontslaan moest namelijk makkelijker worden.
[..]

Het aantal vaste contracten neemt al weer een tijd toe.
https://www.personeelsnet(...)ct-een-vast-contract

En verder was ontslaan van iemand die niet functioneert na 2015 wel heel moeilijk geworden dus de wetswijziging van 2020 is een kleine correctie daarop. Wat in de praktijk betekent dat voor een werknemer die op meerdere fronten er een potje van maakt de maat wat sneller vol is. Nou wat verschrikkelijk zeg.
pi_209925171
Die flex schil is inderdaad veel te groot, maar dat staat los van die wetswijziging in het ontslagrecht. Dat was echt een prima wijziging. Iemand die op allerlei onderwerpen net tot het randje van reden tot ontslag ging, kon je niet ontslaan terwijl zo iemand wel de werksfeer verziekt. Dat dat is aangepast, terwijl het bewijzen van de reden van ontslag is aangescherpt, lijkt me prima. Dat is ook juist ter bescherming van de werknemer die de boel niet verziekt, dat die collega die dat wel doet kan worden ontslagen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  maandag 17 juli 2023 @ 07:33:56 #168
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_209925187
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 07:18 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Het aantal vaste contracten neemt al weer een tijd toe.
https://www.personeelsnet(...)ct-een-vast-contract

En verder was ontslaan van iemand die niet functioneert na 2015 wel heel moeilijk geworden dus de wetswijziging van 2020 is een kleine correctie daarop. Wat in de praktijk betekent dat voor een werknemer die op meerdere fronten er een potje van maakt de maat wat sneller vol is. Nou wat verschrikkelijk zeg.
Maar in Nederland is nog steeds van flex meer sprake dan in de omringende landen.

Ga jij als loonslaaf nu werkelijk de propaganda afkomstig van werkgevers verdedigen? Met zulke werknemers hebben werkgevers niets meer te vrezen.
pi_209925230
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 07:33 schreef Bondsrepubliek het volgende:

[..]
Maar in Nederland is nog steeds van flex meer sprake dan in de omringende landen.

Ga jij als loonslaaf nu werkelijk de propaganda afkomstig van werkgevers verdedigen? Met zulke werknemers hebben werkgevers niets meer te vrezen.
Niet iedere medewerker in loondienst is per definitie slechter af met een flexibele arbeidsmarkt. Collega's van me die ZZPen lopen doorgaans aardig binnen, in tegenstelling tot de schijnzelfstandigen in b.v., pakket- en maaltijdbezorging. En nee, die zijn niet in loondienst, maar dit om aan te geven dat er sectoren en beroepen zijn waar die zekerheid helemaal niet zo belangrijk is.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_209925377
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 07:46 schreef Monolith het volgende:

[..]
Niet iedere medewerker in loondienst is per definitie slechter af met een flexibele arbeidsmarkt. Collega's van me die ZZPen lopen doorgaans aardig binnen, in tegenstelling tot de schijnzelfstandigen in b.v., pakket- en maaltijdbezorging. En nee, die zijn niet in loondienst, maar dit om aan te geven dat er sectoren en beroepen zijn waar die zekerheid helemaal niet zo belangrijk is.
Dat die ZZPers binnenlopen geeft in sommige sectoren, met name de zorg, dan ook weer gigantische problemen. Ze spreken daar al 4 jaar over het verbod op ZZPschap in de zorg, helaas komt dat maar niet van de grond. Dat een ZZPer goed verdient is voor de samenleving helemaal niet altijd goed nieuws.
  maandag 17 juli 2023 @ 08:51:06 #171
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_209925559
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 07:46 schreef Monolith het volgende:

[..]
Er is sprake van een inkomenshoogte/inkomenszekerheid-trade off. puur economisch bestaat er een omslaglijn waarvoorbij het gunstiger is om ZZP' er te werken, al leert de prospecttheorie dat velen liever een suboptimale keuze maken ten faveure van meer zekerheid.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  maandag 17 juli 2023 @ 09:51:26 #172
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209926046
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 07:33 schreef Bondsrepubliek het volgende:

[..]

Welke propaganda heb je het precies over? Dat er meer vaste contracten komen. Daar zijn meer bronnen voor.
https://www.ad.nl/werk/wa(...)er-zzp-ers~aec49152/

Het is ook niet zo raar dat in een periode van veel economische onzekerheid die minder snel gegeven worden dan in een periode van krapte op de arbeidsmarkt.

Verder staat het natuurlijk los van de verandering van het ontslagrecht voor vaste werknemers. Dat is met die wijzigingen voor zowel werknemer als werkgever beter geregeld.
  maandag 17 juli 2023 @ 09:53:41 #173
37887 Dauthi
Progressive
pi_209926066
VVD is onder Rutte een voornamelijk linkse georienteerde partij geworden..
Er is nog maar weinig over van het rechtsliberalisme en de mensen die dat uitdragen.

En als loonarbeider heb je ook weer niet zoveel te klagen in Nederland, alles is verzekerd en gedekt, je krijgt 6 weken doorbetaalde vakantie, hoeft maar 36 uurtjes te werken, je natje en droogje is verzorgd en je hebt geen enkel risico te dragen. Je krijgt tegenwoordig zelfs een papadag...
Als je dat vergelijkt met het ondernemerschap, heb je echt helemaal niets te klagen.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_209926127
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2023 09:53 schreef Dauthi het volgende:
VVD is onder Rutte een voornamelijk linkse georienteerde partij geworden..
Er is nog maar weinig over van het rechtsliberalisme en de mensen die dat uitdragen.

En als loonarbeider heb je ook weer niet zoveel te klagen in Nederland, alles is verzekerd en gedekt, je krijgt 6 weken doorbetaalde vakantie, hoeft maar 36 uurtjes te werken, je natje en droogje is verzorgd en je hebt geen enkel risico te dragen. Je krijgt tegenwoordig zelfs een papadag...
Als je dat vergelijkt met het ondernemerschap, heb je echt helemaal niets te klagen.
2021: Nederland kent 220.000 werkende armen: https://nos.nl/nieuwsuur/(...)elk-kind-kan-sporten
Daarna is dat cijfer door energiearmoede nog flink opgelopen, maar ik wil nog met je meedenken en die wat buiten beschouwing laten.

Maar hoe je het dan opgeschreven krijgt dat een loonarbeider 'niks te klagen' heeft... echt: ga eens kijken hoe het er werkelijk aan toe gaat in de maatschappij.
pi_209926650
Volgens mij kun je moeilijk links/rechts de schuld geven van de "werkende armen".

Het minimumloon is te laag, vinden we het ok om goedkope arbeidskrachten uit polen etc te halen, huren worden jaarlijks geïndexeerd, er was een grote wens tot allerlei flex constructies, alle minima worden telkens ontzien met allerlei koopkracht reparaties/toeslagen etc. Allemaal punten van diverse partijen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')