220000 arbeiders op een totaal van laten we 9 miljoen nemen dat is 2.44%quote:Op maandag 17 juli 2023 10:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
2021: Nederland kent 220.000 werkende armen: https://nos.nl/nieuwsuur/(...)elk-kind-kan-sporten
Daarna is dat cijfer door energiearmoede nog flink opgelopen, maar ik wil nog met je meedenken en die wat buiten beschouwing laten.
Maar hoe je het dan opgeschreven krijgt dat een loonarbeider 'niks te klagen' heeft... echt: ga eens kijken hoe het er werkelijk aan toe gaat in de maatschappij.
Jij stapt wel enorm makkelijk over 220.000 verhalen van ellende heen, over duizenden kinderen waarvan de ouders werken en die toch in armoede opgroeien.quote:Op maandag 17 juli 2023 10:53 schreef Dauthi het volgende:
[..]
220000 arbeiders op een totaal van laten we 9 miljoen nemen dat is 2.44%
Bij een normaal verdeling met een confidence interval van 99%, is dat dus statistisch volgens de norm en niets exorbitants.
Kijken we naar de rest van de wereld, dan kan je het zelfs een onzettend laag getal noemen.
In Nederland hoef je geen dubbele voltijd banen te werken, er is een sociaal vangnet, er is een voedselbank, uitkeringen, universele zorg, psychische zorg.
Ik weet uitstekend hoe het er aan toe gaat in de maatschappij. Integenstelling tot velen kennen mensen uit alle sociale milieu, van adel en multimiljonair tot voedselbank en wajonger.
Met een beetje wil en kunde hoef je in Nederland niet in de armoede te zitten, je hebt geen uitzonderlijke intelligentie, ambitie, opleiding of werkethiek nodig.
De mensen die echt niet kunnen door ziekte en zwakte wordt voor gezorgd.
Het is gelukkig niet de communistische heilstaat van Marx, waar iedere ambitie de kop wordt ingedrukt, en elkaar moralitisch kalt stellen de nog enige geldend norm is, maar het scheelt niet veel.
Want zoals het er aan toe gaat in de bureaucratie moet wat mij betreft zeker niet de norm voor Nederland worden.
Dit lijkt me toch een iets te beladen en moeilijke beslissing voor een demissionair staatssecretaris. Hoezeer het meerendeel van ons het zou willen, een publieke omroep verbieden is een zeer grote stap, waarvan het nog maar zeer de vraag is of een Hvj van de EU dat toestaat.quote:Op maandag 17 juli 2023 16:00 schreef Hanca het volgende:
Uslu had nog even hoop dat het na de val niet meer mocht, maar ze moet toch een knoop doorhakken over Ongehoord Nederland. Zal ze van balen, want eigenlijk kun je het niet goed doen: ze laten bestaan is geen goed idee, maar ze opheffen ook niet.
https://www.ad.nl/show/ka(...)-nederland~a8e129bd/
De EU staat het toe, zoiets is namelijk in meer landen voorgekomen.quote:Op maandag 17 juli 2023 16:18 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dit lijkt me toch een iets te beladen en moeilijke beslissing voor een demissionair staatssecretaris. Hoezeer het meerendeel van ons het zou willen, een publieke omroep verbieden is een zeer grote stap, waarvan het nog maar zeer de vraag is of een Hvj van de EU dat toestaat.
Ik stap er niet over heen, maar ik maak het ook niet groter dan het is.quote:Op maandag 17 juli 2023 10:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jij stapt wel enorm makkelijk over 220.000 verhalen van ellende heen, over duizenden kinderen waarvan de ouders werken en die toch in armoede opgroeien.
Generaliseren kan je leren he. Ik ben heel duidelijk genuanceerd geweest, dat er voor vrijwel iedereen in de Nederlandse samenleving een passend plaatje wordt gezocht.quote:En ik heb ervaring met in de armoede zitten. Boodschappenbudget, inclusief luiers, van 40 euro in de week. Dat heeft niks met een gebrek aan wil en kunde te maken, maar puur met pech (ik ben chronisch ziek, zonder uitkering, daar zit je met je accountancypapieren en je iqtesten die er op school voor zorgden dat men zich afvroeg of er mee gesjoemeld was). Doen alsof in armoede leven niet nodig is en aan jezelf ligt, dat is pas echt een walgelijke opmerking waaruit 100% blijkt dat jij een enorme afstand hebt tot een heel deel van de maatschappij. Gewoon om te kotsen.
Want nee, chronisch zieken krijgen zelden een uitkering.
Je bent pas dader als het bewezen is hé, dus begrijpelijk dat Slob het niet tegen kon houden en het zou ook niet gemogen hebben uiteraard.quote:Op maandag 17 juli 2023 16:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
De EU staat het toe, zoiets is namelijk in meer landen voorgekomen.
Ze gaat ook geen omroep verbieden, ze haalt hem alleen uit het stelsel waarin ze gefinancieerd worden door publiek geld. Ze mogen gewoon een commerciële omroep beginnen.
Mijn mening is trouwens dat het enorm jammer is dat Slob geen mogelijkheid had om ze tegen te houden, dat was de oplossing zonder gezeur geweest. Want dat Ongehoord Nederland zich niet aan de journalistieke code en dus niet aan de wet zou gaan houden, was vooraf wel bekend. En nu zitten we met de brokken. Een nepnieuws verspreidende wetsovertredende omroep in ons stelsel, waardoor je eigenlijk wel gedwongen bent ze op te heffen. Maar dan zet je wel de bescherming van vrije media onder druk. Dat doet Ongehoord Nederland dus.
Er zijn nu, na deze aanvraag en die van omroep Zwart, wel meer mogelijkheden gekomen om omroepen tegen te houden. In de tijd van Ongehoord Nederland en Omroep Zwart was er feitelijk alleen het ledenvereiste. Allerlei adviseurs van de minister zeiden dat het mis zou gaan, maar toch moesten ze een positief advies geven. Nu heeft een minister dus wel meer mogelijkheden.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 13:07 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Je bent pas dader als het bewezen is hé, dus begrijpelijk dat Slob het niet tegen kon houden en het zou ook niet gemogen hebben uiteraard.
Oh god die heb je ook nog.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 14:54 schreef Koffieplanter het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)kker-worden-a4170017
Dit is Bananasplit.
Je zou je als D66 lid toch schamen voor zo iemand...quote:Op dinsdag 18 juli 2023 14:54 schreef Koffieplanter het volgende:
Dit is Bananasplit.
Uslu moet dat doen en heeft er inderdaad begrijpelijk geen zin in vanwege het commentaar, maar toch heeft ze ook wel een inhoudelijk punt: je moet het ook niet te makkelijk maken, de vrijheid van media is toch ook een groot goed.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 14:53 schreef kladderadatsch het volgende:
Heeft volgens mij dan ook meer te maken met het feit dat 'men' (weet even zo gauw niet wie daar dan precies verantwoordelijk voor is/zijn) waarschijnlijk lichtelijk bevreesd is voor de bakken stront die daar dan ongetwijfeld weer op zullen volgen.
Kan het me ergens ook wel voorstellen, want die mensen hebben ook vakantie en willen ook wel eens rustig ergens een ijsje kunnen eten zonder dat ze daar gelijk 20 man bescherming bij nodig hebben, omdat extreem rechts anders met fakkels en knuppels verhaal komt halen, of gewoon van een meter afstand in hun gezicht gaat staan blèren.
Van mij mogen ze het aan banden leggen. Niet alleen ON vind ik bagger. Reduceer het maar tot één zender en laten ze zich beperken tot school- en kindertelevisie, documentaires, nieuws en actualiteiten. De rest gaat maar commercieel.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 15:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Uslu moet dat doen en heeft er inderdaad begrijpelijk geen zin in vanwege het commentaar, maar toch heeft ze ook wel een inhoudelijk punt: je moet het ook niet te makkelijk maken, de vrijheid van media is toch ook een groot goed.
Ik zou wel 2 zenders houden, maar inderdaad wel beperkt tot wat jij zegt en dan ook nog grote sportevenementen. Als je er wel 3 wil houden kun je op eentje permanent nieuws uitzenden (bijvoorbeeld rondom Wagner die op trok naar Moskou koos NOS niet voor een extra uitzending omdat ze dan wat anders er uit moesten gooien, dat zou je dan niet meer hebben).quote:Op dinsdag 18 juli 2023 15:46 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Van mij mogen ze het aan banden leggen. Niet alleen ON vind ik bagger. Reduceer het maar tot één zender en laten ze zich beperken tot school- en kindertelevisie, documentaires, nieuws en actualiteiten. De rest gaat maar commercieel.
Nee. Ggzquote:Op dinsdag 18 juli 2023 14:54 schreef Koffieplanter het volgende:
Dit is Bananasplit.
Wist niet dat die nog lid was.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 14:54 schreef Koffieplanter het volgende:
Dit is Bananasplit.
Deze week krijg je mij sowieso niet aan het huilen. Al hadden ze Sander Dekker benoemd.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 16:06 schreef Hanca het volgende:
@:Janneke141 kan stoppen met huilen, geen Hermans maar Mariëlle Paul als onderwijsminister: https://www.trouw.nl/poli(...)jsminister~b9ad95e7/
Goede instelling!quote:Op dinsdag 18 juli 2023 16:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Deze week krijg je mij sowieso niet aan het huilen. Al hadden ze Sander Dekker benoemd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |